register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer   1 2 3 4 5 6 7 ..  
Poster Message
Silwer
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Panen siis ka oma autost kirjelduse ja mõningad pildid siia.

***Mootor:
Tatech 5 progetav aju, sequential pritse, wasted spark süüde, VR adapter
Vana tüübi 12 klapiline rida 6, M20 mootor
Sport nukk: dr.Schrick, sisselase 284° ja väljalase 272°, tõus 11,4mm
Kubatuur: 2826cc, surveaste: 10.8:1
Vända käik: 84mm (Pärineb uuema 24klapilise BMW plokist)
Kolb: 84,5mm (vana tüübi 325i viimane remontmõõt)
Reguleeritav nukaratas
Torukollektor + 2,5 tolline otseläbi sumps (kolme resonaatoriga)
Suuremaks tehtud sisselaskekanalid ja nn. throttle body
Kergem hooratas
Sachs Racing sidur
BMW 535i pihustid - u. 220cc
Roolivõimendi eemaldatud

***Veermik:
Isetehtud coilover vedrustus originaalist kordades jäigemate H&R vedrudega
Koni reguleeritavad amordid
Rataste kalded esi ja tagasillal vähesel määral reguleeritavad
Kõik silla puksid on asendatud polüretaani või alumiiniumiga
Strut bar ees - Sparco E30 M3 oma ja taga ise tehtud
ABS
Custom made 4,27 ülekandega u. 40% LSD differ
Orig. BMW BBS 15" valuveljed 205/50 R15 Toyo R888 rehvid

Pidurid:
Muidu originaal, kuid klotsid on Ferodo DS2500 ja vedelikuks on Castrol täissünt
Pidurite kohta ei oska praegu küll midagi halba öelda.

***Interjöör:
FIA approved Bimarco korvistmed + NORMA traksid... :)
AutoMeter õlirõhu, -temperatuuri ja AFK kellad
Muu ebavajalik kola on eemaldatud.

***Välimus:
Originaal M-Tech II taga, külje, uste spoilerid, stanged ja antitiib.
Esistange asendatud fiibrist M-Tech II koopiaga + custom splitter
Kapott ja pagass kiirkinnitustega ja fiibrist
Udutuled ja kaugtuled eemaldatud.

***Audio/Multimeedia:
Puudub

Pildid:



Lisaks leiab pilte siit: http://tatech.dc-ice.ee/home/gallery.php?kateg=4

Hetkel kehtiv dünograafik: http://www.contimer.ee/doc/BMW325i/2,8/05cust060152.JPG

Mõned pildid auto põhjaalusest:











































---------------------------------------------

Et siis parandada auto konkurentsivõimet rajal on selle talve plaanides uue nuka paigaldus.

Pika mõtiskluse ja erinevate inimestega üle terve maailma konsulteerimise tulemusena sai nukkvõlliks valitud 312 kraadine isend. Patrick oli sellele vägagi vastu ja soovitas 304 nukka, kuna kõrgemaga võib oluliselt kannatada mootori vastupidavus, seadistamise täpsus ja ka ülejäänud raud ei pruugi seda kangemat nukka enam õieti toetada. Suure tõenäosusega on tal ka õigus...

Aga samas olles vaadanud erinevaid dünograafikuid ja andmeid tundub et 304 nukaga õnnestub momendigraafikut vaid u. 500rpm võrra kõrgemale viia. Minul on aga kindlaks sooviks liigutada momendigraafik vähemalt 1000rpm ülespoole, sest seda autot kasutan vaid rajal ja seal pöörded naljalt alla 5000 ei langegi.

Uut nukka jäävad siis toetama ka jäigemad klapivedrud koos kergemate taldrikutega. Lisaks nuka vahetusele tahan vahetada ka sisselaske uue vastu. Uus sisselase jääb ühe gaasiklapiga - proovin lihtsalt leida võimalikult suure gaasiklapi (näiteks 535i oma peaks olema suurem kui minu olemasolev).

Igasugune pudi-padi on juba ostetud (tihendid, poldid, rihm, rullik jne). Puudu on hetkel veel nookurid. Algselt toodi mulle FEBI nookurid aga kuna nende kvaliteet tundus alla igasugust arvestust siis sai tellitud Lemfroederi toodang mis peaks saabuma järgmine nädal. Lisaks jäävad väikseks ka olemasolevad 535i pihustid. Need saab vahetatud arvatavasti Saabi pihustite vastu + tõstan kütuserõhku.

Lemfroederi nookurid on erinevate allikate kinnitusel safe kasutada vähemalt kuni 7500rpm, on kasutatud ka kuni 8000rpm ja ei ole ka reeglina katki läinud. Umbes 7500-7800rpm peale ongi plaan ka pöörded tõsta.

Kuna uus nukk on oluliselt karmim ja kehvem seadistada siis läheb aju korraks Soome. Kus pannakse peale viimased Tatechi täiendused, sh. sequental pritse ajastushetke määramine (mis on kasulik just kange nukaga parema tühikäigu saavutamiseks) ja sisseehitatud wideband lambda kaart.

Peale pea maha võtmist peab vaatama kas õnnestub võtta kasutusele ka mingeid natuke suuremaid sisselaske klappe ja kas on võimalik teha sisselaskes asuvat klapijuhtpuksi lühemaks/väiksemaks. Kui võimalik siis suurendab ka surveastet peast mahalihvimise teel.

Kui see kõik saab tehtud siis läheb auto uuesti Soome seadistamisele, plaan on siis selline et 12 mai peab auto jälle sõidukorras olema... :)

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
16.02.2007 at 15:19 3 edits. Last edited 03.02.2010 at 01:44 by Silwer
Silwer
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Selle pildi peale mahtus siis enam kui 20 tuhande krooni eest bmw juppe:

http://img236.imageshack.us/img236/5610/picture442mediumyk8.jpg

* kindluse mõttes sai valitud ppf nookurid (väidetavalt kuni 9000rpm on nad purunematud).
Järgmine nädal läheb auto pamperi peal (aju on veel Soomes modifitseerimisel) Patricku juurde ja eks siis hakkab ehitamine pihta... :P

Edited: Saabi pihustid jäid ostmata ja nende asemel võtsin Audi 2,2T S4/S6 pihustid:
BOSCH - 0 280 150 951
301ccm@3bar * 6tk = 400hj
348ccm@4bar * 6tk = 450hj

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
05.04.2007 at 21:47 4 edits. Last edited 06.04.2007 at 11:32 by Silwer
rustang
  
Moderator
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Ehh, olid juba vana nukaga kiirem kui MM! GO-FAST crack-pipe konksu otsast enam ära ei saa :D
06.04.2007 at 10:45
Silwer
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Ega jah selle "konksu" otsast enam ei pääse... :)

Uue ja vana nuka võrdlus:

Vana nukk - Dr. Schrick:
Sisselase: 284
Väljalase: 272
Klapi tõus 11,4
Klapi tõus ÜSS'is 2,2
Klappide kattumine: 58
Sisselaske klapp avaneb ennem ÜSS-I 32
Sisselaske klapp sulgub peale ASS-I 72
Väljalaske klapp avaneb ennem ASS-i 66
Väljalaske klapp sulgub peale ÜSS-I 26
Kraadi komprimeerimist 108
Kraadi paisumist ehk kasulikku tööd. 114

Uus nukk - Dbilas-Dynamic:
Sisselase: 312
Väljalase: 312
Klapi tõus 12,5
Klapi tõus ÜSS'is 4,2
Klappide kattumine: 102
Sisselaske klapp avaneb ennem ÜSS-I 51
Sisselaske klapp sulgub peale ASS-I 81
Väljalaske klapp avaneb ennem ASS-i 81
Väljalaske klapp sulgub peale ÜSS-I 51
Kraadi komprimeerimist 99
Kraadi paisumist ehk kasulikku tööd. 99

Mis arvate kas uue sisselaske tegemiseks oleks kasulik tellida veel selline vidin: http://img222.imageshack.us/my.php?image=bmwm20wm6.jpg
Hinnaks tal 400 eur... ?

---------------

Patrick võttis täna plokipea maha. Viisin selle Tõukurisse, kus kaanest võetakse mingi 1,1mm maha. Sellega seoses tuleb siis surveastmeks praeguse 10,8 asemel umbes 12,5 (arvestades siis juba klobidele tehtavaid klapisüvendeid). Homme vast saab kaane Tõukurist kätte, siis läheb kaan Windorfi kus vaadatakse klapid ja pesad jälle kriitilise pilguga üle. Ehk saab kuidagi modifitseerida ka klapipukse...
Nädala lõpu poole proovib teha kolbidele klapisüvendid ja mootori uuesti kokku panna.

Aju ei ole veel Soomest tagasi jõudnud. Kui hästi läheb siis saabub järgmise nädala alguses.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
10.04.2007 at 12:49 1 edit. Last edited 10.04.2007 at 13:12 by Silwer
rustang
  
Moderator
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Ma ei oska sisselaske koha pealt nõu anda - mida Sa üldse planid sellega teha, ITB või lihtsalt parema voolavuse?
Teine asi on see, et kas kaane lihv ei võiks olla viimane töö? Loogiline oleks IMHO portimine - klapipesad - kaane lihv, siis järgmise operatsiooniga ei ole ohtu eelmisel tehtud tööd hooletu liigutusega rikkuda?
10.04.2007 at 13:27
Silwer
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Tegelikult on see kaan juba varem porditud ja ka klapipesad ja juhtpuksid on varem vahetatud. Seega seal mingit suurt tööd teha ei ole vaja.

Sisselaset on vaja uut selle pärast et originaal hakkab liialt takistama kõrgel pöördel. ITB ei paigalda, lihtsalt lühikesed runnerid koos "pasunatega" + üks suur seguklapp.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
10.04.2007 at 13:35
Silwer
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Sisselaske lahendus on siis otsustatud.

Dbilas sisselaske kõrid:


E36 M3 airbox:


Audi 2,2T AAN seguklapp:

Seda siis selle pärast et see on 72mm diameetriga ja saadavus on suht hea.

Kui kõik jupid kohal siis peab nad kuidagi moodi kokku aretama. M3 Airbox on alumiiniumist, seega on seda suht lihtne modifitseerida kui see peaks osutuma hädavajalikuks et teda mahutada minu auto kapoti alla.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
12.04.2007 at 13:03
python
 
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Kuna uus nukk suurema tõusuga ning suurem surveaste siis mis oleks nende pöörete juures klapi-kolvi vahe? Kuidas sa arvutasid selle surveastme, kas oli nukka tootnud firmal soovitus või mingite valemite järgi?

Tervitades,
Jaan
24.04.2007 at 22:32
Silwer
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
See surveastme arvutamine oli kombinatsioon matemaatikast ja erinevate meeste kogemustest - Rain Aava, Eiki Lill ja Eero Pesur.
Klapi ja kolvi vahe kohta on ka olnud erinevaid arvamusi - alates kahest kuni nelja millimeetrini. Kolbidele klapisüvendite tegemine on veel ees - seega kes arvab asjast midagi teadvat võib siin selle kohta arvamust avaldada... :)

Aga selle pea freesimisega läks asi tiba tuksi - kolb on äärtest peale liiga lähedal, punane ala pildil:


Nüüd viisin pea veel Kavorisse. Ehk saab kordinaatpingis teha kolviga sobivad kumerused jälle sisse. See oli juba enda ämbrisse astumine - ei viitsinud enne freesimist olukorda kontrollida.

Nüüd ei ole enam ka täpselt teada mis see surveaste siis lõpuks ikkagi tuleb. Selge on see et tuleb suurem kui 10,8.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
24.04.2007 at 23:59
Jesper
 
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Mul praktiline kogemus on ümmargune null (oma mootoriga küll mängisin, aga seal oli kõik nii suurte tolerantsidega et vajadust tegelikult polnud), aga see artikkel tundub asjalik: http://rehermorrison.com/techTalk/41.htm
25.04.2007 at 00:23
rustang
  
Moderator
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
quote:
Silwer: Klapi ja kolvi vahe kohta on ka olnud erinevaid arvamusi - alates kahest kuni nelja millimeetrini.

Lihtne meetod peaks olema mootor prooviks koostada ja kanda kolbidele 3-4mm plastiliini vms ning ettevatlikult paar tiiru väntvõllist keerata, klapijälgede põhjast plastiliinil saab siis kolvi-klapi vahe ära mõõta. Ma ei mäleta, palju see turvaline vahe klapi ja kolvi vahel peab olema, eks seda saab kirjandusest uurida.
25.04.2007 at 08:30
Garfield
  
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
quote:
rustang: Ma ei mäleta, palju see turvaline vahe klapi ja kolvi vahel peab olema, eks seda saab kirjandusest uurida.
Minu Lada ringrajamootoritel jättis Jaak Pipar minuteada 1mm vahet. Kontrollisime sellesama plastiliini-nipiga. Aga eks see sõltub ka kolvi ja põlemiskambri kujust.


____________________________
Focus RS
25.04.2007 at 10:10
python
 
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Surveastet saaks ka hiljem mingi vedelikuga mõõta, küünla august sisse valades(kui mootor püstises asendis). Aga kas suur surveaste vajab ka kangemat kütust kui 98e?
Catcams pakub oma kodulehel välja järgmise klapi-kolvi vahe: distance between valve and piston 1.0mm (pref. 1.5mm). check 5-15° before TDC on exhaust, and after TDC on intake.
25.04.2007 at 10:27
Silwer
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Hetkel arvan et saab ilusasti ka 98 kütusega hakkama.

Siin need surveasteme numbrid on ju staatilise surveastme kohta. Dünaamiline surveaste nii väga ei muutugi. Seda siis just selle pärast et uus ja vana nukk on suht erinevad. Kui vaadata andmeid siis uuel nukal on komprimeerimine 99 kraadi. Vanal oli see 108 kraadi. Ehk siis klapid on uuel nukal pikemalt avatud. Samas see on teooria ja praktika võib jällegi erineda... :)

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
25.04.2007 at 11:48
Lembit
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
quote:
Garfield:
quote:
rustang: Ma ei mäleta, palju see turvaline vahe klapi ja kolvi vahel peab olema, eks seda saab kirjandusest uurida.
Minu Lada ringrajamootoritel jättis Jaak Pipar minuteada 1mm vahet.
Mina sihiks kah ühte millimeetrit. Kui klapimehhanism on korralik, siis ei tohiks probleeme olle.
25.04.2007 at 23:07
Raceboy
 
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Korralike vedrudega on 1mm täiesti piisav. Lõpetasin üleeile just ühe kliendi Porsche rinkamootori kokkuladumise koos paigalduse ja aju häälestusega, sellele jätsin 0.65mm vahe, surveastmeks tuli 12.5:1.

Paari ekstreemnäidet olen kohanud smaal-block'i maailmas, kus vahe jäeti alla 0.5mm ja mootori lahtivõtmisel oli õrnu klapi-kolvi kohtumisjälgi näha, aga omaniku sõnul oli see täiesti normaalne :)

____________________________
www.vems.ee
03.05.2007 at 10:36
vvt
  
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Autoriteetsed allikad USA-s ütlevad, et vähemalt 0,04 tolli ehk 1 mm. Eks katsetada võib kõike, aga ega see klapi-kolvi vahe liigväikseks ajamine midagi eriti juurde ei anna.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
03.05.2007 at 11:29
Silwer
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Nüüdseks on klapipesad freesitud.

Kuna peast sai maha võetud 1,2mm, klapp avaneb 2mm rohkem ÜSS'is ja külge läheb 0,3mm originaalist paksem tihend siis süvendid sai uuristatud: 1,2+2-0,3=2,9 ehk siis u. 3mm sügavamaks.

---------------

Nüüd jõudis aju ka Soomest tagasi. Õigemini saadeti uus aju kuna vahepeal on välja tulnud tunduvalt asjalikum Tatechi versioon. Aju sisemus on vanaga võrreldes nagu öö ja päev. Palju asisemaks on muutunud.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
03.05.2007 at 11:43 1 edit. Last edited 03.05.2007 at 11:46 by Silwer
Silwer
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Nii, tuksi läks see asi. Kolin on mootoris. Kolinat põhjustab vast kolb mis peksab vastu pead. Aga eks varsti võetakse mootor uuesti lahti ja siis paistab juba mis seal "karu kõhus" tegelikult toimub. Kui selles asi et kolb ikka peaga kohtub siis tuleb vast pead vastavatest kohtadest veelgi juurde uuristada. Aga võib ka juhtuda et on vaja lihtsalt uut pead...

Üldiselt on masendus peal aga peale oma lolluse pole siin kedagi süüdistada.

Selgus see kolin muidugi alles siis kui Soomest aju seadistaja laevaga juba siia liikus. Aga vähemalt sai ta Patricku 325i turbo sõidukõlbulikuks seadistatud. Minu autot sai selle kolina saatel nii palju timmitud et kui saab kolinast lahti siis on ta vast kõlbulik Soome seadistamiseks sõitma.

Surveastmega ei ole lood ka kõige paremad, vähemalt kompressioooni järgi võttes. Kui varem oli kompressioon u. 15,5 bar siis nüüd on ta 13,5-14 bar. Kui nüüd pead ka veel juurde uuristada siis surveaste langeb veelgi... :(

Tundub et surveastme tõstmiseks oleks ideaalis üldse vaja uus mootor ehitada: asendada nõgusad originaal kolbid lamedatega (ntx. malm plokiga M50B25, alu ploki kolbi malm plokki toppida ei ole vast kõige mõistlikum mõte?) ja võtta kasutusele 130mm asemel pikema kepsu aga üle 135mm vist ei venita kuidagi välja selle 84mm vändaga.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
14.05.2007 at 10:47
Garfield
  
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
quote:
Silwer: Kui varem oli kompressioon u. 15,5 bar siis nüüd on ta 13,5-14 bar. Kui nüüd pead ka veel juurde uuristada siis surveaste langeb veelgi... :(
Lihtsalt infoks - kas see surveastme&kompessiooni tõstmine on ikka nii tähtis. Meie Lada ringrajamootoritel Jaak ei ajanud eriti kõrget kompressiooni taga. Mäletan kompressiooninumberid 11,7-12,4. Jaagu kommentaar - noh, käibki kergemalt ringi. Pööretepiirajat meil ei olnud, kuid 7500rpm oli mõistlik "lagi". Samas kommenteeris Jaak kaasvõistlejate mootoreid (Samara), et ajage jah surveaste taevasse, siis finishisse kunagi ei jõua. Eks see on tehnika poolelt ka erinev, Ladat ei saa võrrelda BMW-ga.


____________________________
Focus RS
15.05.2007 at 10:46
rustang
  
Moderator
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
quote:
Silwer:
Surveastmega ei ole lood ka kõige paremad, vähemalt kompressioooni järgi võttes. Kui varem oli kompressioon u. 15,5 bar siis nüüd on ta 13,5-14 bar. Kui nüüd pead ka veel juurde uuristada siis surveaste langeb veelgi... :(


Nukkvõll on ju uuel mootoril ka uus ja hoiab klappe kauem lahti, sinna ka see "kompressioon" kaob. Tähtis on ju, mis toimub vahemikus 5-7krpm, seal võib kõik õige olla, inertsiga "lööb" silindri gaase täis.
15.05.2007 at 11:06
Garfield
  
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
quote:
Silwer: Nii, tuksi läks see asi. Kolin on mootoris. Kolinat põhjustab vast kolb mis peksab vastu pead.
On asi lahti võetud? Veel kolina variante:
- klapp kolviga
- klapp klapiga (selle BMW eripära - klapid on vastastikku ja ülekatte ajal võivad kokku saada (pehme vedru?), eriti kui suuremad klapid on)
Jaak arvas, et kompressiooni ei ole mõtet eriti üle 12 ajada. Surveaste on teine teema - mõõda õliga ära ja arvuta. Ja hakka pea voolavusega tegelema. Nukk on sul muidugi täis ringraja nukk, see peaks kuskil 8000 rpm käima.



____________________________
Focus RS
15.05.2007 at 11:26
Silwer
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Homme vast võetakse Aavade juures ta lahti. Eks siis paistab täpsemalt mis seal on.

Klapivedru on tellitud koos nukaga ja selline mis täpselt selle nuka jaoks mõeldud - peaks olema vähemalt korralik jäik. Klapi ja kolvi vahe oli mõõtes päris suur - 2-3mm. Klapi külgedelt tundus ka piisavalt ruumi olevat. Klapid on originaal mõõdus (seal ei kannatagi eriti suuremat klappi panna). Kuna surved silindrites on päris võrdsed siis hästi ei tahaks uskuda et klapid kuhugi vastu käivad.

Starterit andes ei tee ta üldse mingeid ebaloomulikke hääli. Alguses ei häälitsenud ka päris külma mootoriga aga nüüd tundub et teeb häält ka külmast peast töötades...


____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
15.05.2007 at 13:37
Garfield
  
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
quote:
Silwer: Starterit andes ei tee ta üldse mingeid ebaloomulikke hääli. Alguses ei häälitsenud ka päris külma mootoriga aga nüüd tundub et teeb häält ka külmast peast töötades...

Nojah, kõrge nukk teeb ise juba parajat klobinat, eriti tühikäigul. Mingi tüüp kunagi raja ääres kommenteeris meie tühikäigul klobisevat mootorit, et "see küll kaua vastu ei pea - kolin sees". Ei pidanud jah, ainult 1 hooaeg ;)
Loodame, et lahkamine annab selgust.


____________________________
Focus RS
15.05.2007 at 13:53
vvt
  
BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer
Ajaloost on teada, et bmw ringrajamootorid ei ole miskipärast tarvitanud surveastmeid üle 11,0. Selline kaheliitrine mootor tootis siis 280hj@8000 rpm. Kas oli asi mingites normides, tolle aja sandis bensiinis vms - ei oska öelda, aga sedasi ta oli. Pritse oli tollal Kugelfischeri tüüpi (see diisli kõrgsurvepumpa meenutav ringiaetav asjandus). Klobinat antud tüüpi gaasijaotusmehhanism suure nukaga ei tee, mul 308deg nukk käib igatahes ilma klobinata. Antud kaanetüübil annab kõige suurema võidu mahafreesimine kuni 1,5 mm, edasi efekt kaob, sest tuleb hakata süvendama põlemiskambrit/kolvipäid ja tulemus tuleb umbes sama.

Ehk pole suurt vahet, kas võtad maha 1,0 või 2,0 mm, kompressioon tuleb ikka sinna 15 kanti. Võib arvata, et malmhülsid ja tavalised terasrõngad rohkemat kinni ei pea. See 12 kompressiooni jutt (loodetavasti Garfield eksis) antud juhul ei aita - seeriamootori kompressioon on juba 13 kandis (ehk siis surve, mida manomeeter näitab baarides).

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
16.05.2007 at 18:48
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : BMW E30 325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer   1 2 3 4 5 6 7 ..  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.