register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Talverehvid   1 2  
Poster Message
HrHunt
Talverehvid
Pole küll otseselt rinka teema aga siiski...
Ma suhtkoht hädas rehvivalikuga.
Auto on teada (Mazda 3 MPS), mõõt on teada (225/45R17) aga edasi on kääks :(
Kasutusprofiil on 95% Tallinnas ja ülejäänud suurematel maanteedel. Sõidustiil mõõdukalt sportlik.

Hetkel olen jõudnud sinnamaale, et prorehvist soovitati
Michelin X-Ice lamelli, Q kiirusindeks.
Veel variante oleks:
Michelin X-Ice North, mis peaks olema igati hea aga ta on nael, mis suhtkoht imeb (müra, lõhub teed jne).
ContiVikingContact 3 (testivõitja jne aga kole pehme pidi olema - ma kardan ma sõidan selle kohe siledaks)

Hoopis omaette klass oleks juba spetsiaalsed sportauto rehvid nagu
ContiWinterContact TS 810 ja Michelin Pilot Alpin
Müüja ütles mõtet pole, kui just autobahni peale ei lähe. Et "meie oludes" pidada kehva pidamisega olema. Samas kui enamuse ajast talna vahel kütta - "sportlikult"... ???

On keskil kogemusi/mõtteid mis kaalukausi kusagile ära kallutaks?
Mida teie oma püssidele alla kruvite?

____________________________

15.10.2007 at 15:00 1 edit. Last edited 15.10.2007 at 15:02 by HrHunt
peep
 
Moderator
Talverehvid
Ma sõidan juba aastaid "bahni" rehvidega, võimsale autole muud ei soovitaks ka. Jah on küll libedamad lume peal aga rehv on kompromiss ja ma olen nõus see paar päeva aastas, mil Tallinnas ja peateedel lumi maas on, ettevaatlikumalt sõitma. Selle eest kogu ülejäänud aja on mul normaalse juhitavusega rehv, mis ka kestab.

Tuttav, kes Continentali müüb, mainis just, et mõned kliendid ostavad oma võimsatele autodele Q indeksiga lamellid ja siis tulevad natukese aja pärast kurtma, et ei kesta.

Viimane hea kogemus on Vredesteiniga, selleks talveks siis Continental, mudeli nime täpselt ei mäleta. Kunagi kasutatud Bridgestone ei jätnud erilist muljet.
15.10.2007 at 15:42
Garfield
  
Talverehvid
Jah, mul pole just püss, ehki väänet umbes samapalju, kui sinu Mazdal. Mul on Dunlop Arctic M4 naelad. Viimast talve, ehk 4 talve juba sõitnud. 95% naeltest on korras. Lõikasin ainult veidi mustrit juurde, ehk need mustriklotsid lõikasin ka lahti, mis poole mustri sügavuseni olid.
Pilot Alpin ja teised seda tüüpi ei ole Eesti rehvid. Seda ära kindlasti soeta, on meie oludes libe jne. Murakas testis neid kunagi. Conti VC3 lamell on sul vist parim valik, sõidad esimesed see talv poolikuks, siis järgmine talv paned tahasillale. Ja ega üle 2 aasta lamelliga ei olegi hea sõita. Ja üldse, talvel võta asja rahulikult, "sportlikult" saab ka tasakesi sõita. Soovitan esimesel võimalusel platsil harjutada, plokiga FWD on gaasiga ülepingutamisel "otse ja kaugele" aparaat.
Edit: kirjavika

____________________________
Focus RS
15.10.2007 at 15:50 1 edit. Last edited 15.10.2007 at 15:52 by Garfield
HrHunt
Talverehvid
quote:
Garfield:Ja üldse, talvel võta asja rahulikult, "sportlikult" saab ka tasakesi sõita. Soovitan esimesel võimalusel platsil harjutada, plokiga FWD on gaasiga ülepingutamisel "otse ja kaugele" aparaat.

No gaasiga on häda ainult "teistega samas tempos" kohaltvõtmisel (suhtkoht "sport" sidur seal, tasakesi startida on jube tüütu), kui juba asi liigub saan hakkama :D "Sportliku" all ma pidasin silmas eelkõige seda et ei tahaks mingeid "järelvõnkeid" juhtorganitega "jebimise" peale :) Need bahnirehvid peaks sellest kohe kindlasti vabad olema.

____________________________

15.10.2007 at 15:56 1 edit. Last edited 15.10.2007 at 16:09 by HrHunt
wirx
  
Talverehvid
ise kasutan porschel vredensteini lamelle...ainsad, mida oli saada 265/40/18" mõõdus ja hind ka täiesti mõistlik....
aga tunduvalt parema pidamisega on mazda (323 4x4 turbo) gislaved nord frost 3-d...naelad siis....sisse sõitu tegin mingi 1000km ja peale seda jääradadel talda andnud päris palju...naelad kenasti alles kõik ja pidamine on nii jääl kui lumel 5+

____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla
15.10.2007 at 15:56
raix_
Talverehvid
Neid "keskeuroopa" talverehve ei soovitaks. Omal oli kogemus tutika Nokian WR (küll mõõduks 205/55 R16) lamelliga ning veidigi libedamal pinnasel igasugune pidamine puudus.
Ainult jah, soolamärjal maanteel oli sellega hea sõita ning ka kusagil konkreetsel lumekattega metsateel.

Aga mis tast ikka tahta, kui muster on umbes nagu suverehvil :)
15.10.2007 at 16:15
vvt
  
Talverehvid
Kõigepealt küsimus, kas 17'' on seal all seepärast, et esipidurite suurus väiksemat ei võimalda või haigutab velje ja supporti vahel tühjus? Kui sinna peaks sobima 15 või 16 tolli, siis avaradab/odavdab see tublisti valikut. See pole ju nii koletu võimsusega ja massiga auto, et talvel ilmtingimata püksirihmaga sõitma peab. Paned nt 195/65 R15 või 205/55 R16 korralikud naelad ja sõidad igas olukorras.

Lisaks talvistele oludele hakkavad kevadel lume sulades tekkima teedesse koletud augud, kus 17'' kergesti katki teha saab. Tean omast tutvusringkonnast mehi, kes edevuse pärast ("mul selline perfoormants auto, vajan külgsuunalist pidamist") sõidavad mingite 225 laiade 17 tolliste talverehvidega, käivad kord kuus velgi sirgeks ajamas ja ostavad iga talv vähemalt ühe uue rehvi põhjusel, et lihtsalt on puruks.

Kui väiksem ratas ei sobi, siis muidugi pole valikut. Mina isiklikult olen kitsa ja kõrge (naelaga) talverehvi fänn.

Ahjaa, lamellid võiks unustada, kui just ainult Tallinnas ei liigu.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
15.10.2007 at 16:29 3 edits. Last edited 15.10.2007 at 16:34 by vvt
que
 
Talverehvid
ise soovitaks korraliku "kruusamustriga" :) lamelli - 16" - peaks alla mahtuma küll - vähemalt Focusele mahub (varuratas on 16).
endal on 17" conti lamell, aga ega väga ei meeldi küll, aga kui kestavad siis vahetada pole mõtet
15.10.2007 at 16:36 1 edit. Last edited 15.10.2007 at 16:37 by que
HrHunt
Talverehvid
quote:
vvt:

1) Alla 17" pole võimalik panna seoses "üledimensioneeritud" piduritega + tugevamat sorti 17 veljed on olemas
1.5) kõrge profiilige pehme rehv on in my automotive hate list nr1, pole mõttetumat asja kui jäik vedrustus ja lödi rehv :(
2) Naelu ma ei taha eelkõige müra pärast, rehvimüra on seal kõige kehvemini isoleeritud müraallikas ja see pidev undamine hakkaks ajudele käima, eriti maanteel
3) aukudest mööda laveerimine väga suur probleem pole, mul on selle kohta isegi ametlik tunnistus - 16" orig. veljega honda hr-v mille ls on 130k ja kus pole ühtegi puksi vahetatud / veljed on sirged
4) 95% tallinnas, 4% tartu maantee ja 1% midagi muud, seega mingit hardcore talvesõitu sisuliselt ei tule




____________________________

15.10.2007 at 16:39 1 edit. Last edited 15.10.2007 at 16:42 by HrHunt
peep
 
Moderator
Talverehvid
Eks see velje kõveraks sõitmine on suhteline, nagu ka lamell vs. nael eelistus. Ma olen oma elus ühe velje kõveraks sõitnud 10 aastat tagasi. Sõidan palju ja hetkel on talvel all 225/45-18 (tehase mõõt).

Muidu see on õige, et rehv peab pidama just libedaga. Lihtsalt mina ise ei suuda 99,99% ajast niiskel asfaldil sõites undava, krabiseva ja ujuva rehviga liigelda ning toon ohutuse ohvriks. Kunagi ehk kahetsen aga seni olen hakkama saanud. Viimane avarii libedal pinnal oli veebruaris 1987, kui esimesel päeval peale lubade saamist vanemate mossega jääga kaetud külavaheteel kraavi panin(üritasin kurvi läbida külg ees). Auto jäi terveks, lumi oli pehme ja paks. Rehv oli vist MI-16 vms.:D Kindlasti enamik inimesi teeks tihedamini avariisid, ehk minu näide ei pruugi pädev olla, nagu valuvelje puhulgi.
15.10.2007 at 16:45 1 edit. Last edited 15.10.2007 at 16:47 by peep
Jesper
 
Talverehvid
Ma nii ettevaatlikult ääremärkusena mainiks, et neid lamell vs nael teemasid on juba üsna mitmeid olnud ;) Tulemus ka enamasti üks ja seesama, . Kõige pädevam infoallikas on imho ikkagi võrdlustestid, piltlikult öeldes on p***edüno järgi meil kõigil ka ilged püssid istumise all. Tavaliselt saab võrdlustestides ju hindamiskriteeriumide kaale ise ümber arvutada, et näiteks kui lahtises lumes ei sõida siis seda ei vaata jne.
15.10.2007 at 16:58 1 edit. Last edited 15.10.2007 at 16:58 by Jesper
HrHunt
Talverehvid
quote:
Jesper: Ma nii ettevaatlikult ääremärkusena mainiks, et neid lamell vs nael teemasid on juba üsna mitmeid olnud ;) /quote]

Ehh no tegelt ma olen suht ära otsustanud et lamell, viimane valu on veel ära otsustada kas "panna karmi" ja võtta TS 810 ntx, või uskuda prorehvi müügimehe juttu et X-Ice on võrdlemisi kõva seguga ja kestab paremini, kui keskmine pehme Q klassi lamell.


____________________________

15.10.2007 at 17:02
vvt
  
Talverehvid
Kui sa vaatad, millega tõelised performance autod talvel võidu sõidavad (rally MM), siis miskipärast on talvel neil all kitsad ja väikse veljega kummikoogid. Ja hästi suurte naeltega. Laiade ja madalate lamellidega miskipärast keegi ei sõida :D

Edit: liiklusohutuse gurud ütleks seda vaidlust lugedes, et naelte krabinast tekitatud kahju kõrvadele ja vedelatest rehvides tekitatud kahju närvidele on kordades väiksem kahjust, mis tekib kasvõi siis, kui pidurdusmaast 1 meeter tuli eessõitja pagasniku arvelt. Ja vedelatel kummikookidel on veel üks hea omadus - kuna auto käitumine muutub hea haardumisega teel halvemuse suunas, siis vähendab see indu ees olevas tundmatu kattega kurvis saatust katsetada.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
15.10.2007 at 17:23 1 edit. Last edited 15.10.2007 at 17:28 by vvt
HrHunt
Talverehvid
quote:
vvt: Kui sa vaatad, millega tõelised performance autod talvel võidu sõidavad (rally MM), siis miskipärast on talvel neil all kitsad ja väikse veljega kummikoogid. Ja hästi suurte naeltega. Laiade ja madalate lamellidega miskipärast keegi ei sõida :D

Ja sõidavad nad loomulikult ilusti kenasti puhtaks roogitud/sõidetud asfaldi peal jah ;)

____________________________

15.10.2007 at 17:26
vvt
  
Talverehvid
Tegelikult talvel pidigi olema kasulik rahulikult võtta, nagu Garfield tabavalt märkis. Niiet pane aga pehmemad ;)

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
15.10.2007 at 17:30
HrHunt
Talverehvid
quote:
vvt: Tegelikult talvel pidigi olema kasulik rahulikult võtta, nagu Garfield tabavalt märkis. Niiet pane aga pehmemad ;)

Ma ei saa mul läheb juhe nii kokku raisk vahe peal....... Sest kindulustus pole vastanud saab siis rinka peale väi ei saa :D


____________________________

15.10.2007 at 17:31
5.0
Talverehvid
oled teinud ära valiku naela ja lamelli vahel ja ega siis polegi muud, kui endale kõige odavam lamell välja valida, lauslibedal ei pea nii ehk naa mingi lamell ja kui kulumine esmatähtis, siis ongi ju kõige odavam kõige sobivam.
15.10.2007 at 17:32
peep
 
Moderator
Talverehvid
Odav rehv võib-olla küll parem valik kui kallis, nagu seda testitulemused tihtipeale kinnitavad. Samas, mingit 1:1 seost rehvi hinna ja kulumise kiiruse vahel vaevalt on.
15.10.2007 at 18:09 2 edits. Last edited 15.10.2007 at 18:25 by peep
Silwer
Talverehvid
Kuna sõidan ka valdavalt linnas sees siis valisin oma igapäevaliikurile seekord Michelin X-Ice lamellid. Michelin selle pärast et minu kogemuste põhjal Michelini rehvide omadused ei muutu kasutades nii palju kui mõne teie konkurendi omad. Lamellid selle pärast et Seat Altea XL ei hiilga just ideaalse müraisolatsiooniga. Muidu varem olen olnud paadunud naelte pooldaja.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
15.10.2007 at 18:48
jaanus
 
Talverehvid
mtea...
Eelmine talv kruvisin alla mingid q indeksiga nokianid. Eile panin taas veel samad rehvid alla, polnud kulunud suurt midagi.
Midagi ebameeldivat eelmisest talvest küll ei meenu pidamise suhtes. Ei kihutanud ja alla lubatud kiiruse ka ei viitsinud sõita. Üks kord oli, kui ei saanud kohe koduhoovist välja, kuna väljasõit suht järsu kaldega ning sinna oli hea kiilakas tekkinud. Lasin siis lihtsalt tractionil mõistatada, kuidas asjale läheneda -käik sees, gaasi ei vajutanud ja ronis välja küll.
ESP oligi enamus talvest sisse lülitatud asendis. Mis sellest rehvist ikka kulutada, kui tehnoloogia võimaldab vältida.
Korra sai ka jäärada proovitud. Midagi üle mõistuse ei olnud, sai aru küll, millal kuskile libises või mida tegi.

vahet pole, mis rehvi paned. peaasi, et ise sisemuses rahul oled
15.10.2007 at 19:13
HrHunt
Talverehvid
quote:
jaanus:vahet pole, mis rehvi paned. peaasi, et ise sisemuses rahul oled

Ok, case closed :) X-Ice tuleb. Tänan tähelepanu eest.


____________________________

15.10.2007 at 20:09
raix_
Talverehvid
quote:
HrHunt:
quote:
jaanus:vahet pole, mis rehvi paned. peaasi, et ise sisemuses rahul oled

Ok, case closed :) X-Ice tuleb. Tänan tähelepanu eest.


Just!
Kevadel sõitsin sinu profiilis märgitud masinaga millel oli 18" nokian lamell ning maanteel üle 100km/h nagu ei julgenudki vajutada, sest selline tunne oli, et parempoolselt pedaali veidi puudutades kraabib end kohe kraavi ära. Hullemat lödi rehvi pole kunagi kogenud. Lausa hirmus oli, päriselt ka!
16.10.2007 at 08:31
vvt
  
Talverehvid
quote:
Silwer: Kuna sõidan ka valdavalt linnas sees siis valisin oma igapäevaliikurile seekord Michelin X-Ice lamellid. Michelin selle pärast et minu kogemuste põhjal Michelini rehvide omadused ei muutu kasutades nii palju kui mõne teie konkurendi omad. Lamellid selle pärast et Seat Altea XL ei hiilga just ideaalse müraisolatsiooniga. Muidu varem olen olnud paadunud naelte pooldaja.

Peale proovisõitu tundub, et selle auto teemürina üks allikas on auto alla topitavad üledimensioonilised rehvid (isegi labased hinnad-alates mudelid on 205/55 R16-ga), mis kannavad teemürinat heasti sisse - kõmiseb mis kole. Auto tootja arvates teeb see vist autot "spordimaks" - kuigi mis sporti sellise ülekaalulise ja baasmudeli kujul alamotoriseeritud kuudiga teha saab, jääbki arusaamatuks. Nälginud 100 hj mootoriga baasmudel ei vaja eluilmas selliseid rehve. Igal juhul olen oma lühikese autojuhikarjääri jooksul täheldanud, et kui talverehvid võtta 1 mõõt väiksemale veljele, 10-15% kõrgemad ja üks-kaks mõõtu kitsamad kui suverehvid, ei kaasne isegi naeltega müra märgatavat tõusu. Ja lamelliga muutub auto üllatavalt vaikseks. Ja auto muutub teekonaruste-aukude suhtes märksa immuunsemaks. Eks ta maitse asi ole.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
16.10.2007 at 11:17
raix_
Talverehvid
Kuigi teema juba vist on lõppenuks loetud, siis heietan oma paaripäevast kogemust rehviga cont viking3, lamell ning üldlevinud möödus 205/55 16.
Kruvisin nad mõned päevad alla oma täiesti tavalisele riisiautole ning masin muutus veelgi vaiksemaks (suverehv conti3) kuid tunduvalt vedelamaks. Isegi täiesti tavalise pereautol on see tuntav, seega mõnel sportlikuma iseloomuga autole ma ei kujutakski ette nii pehmet rehvi. Selles osas on naastrehv hulka konkreetsem isegi asfaldil.
17.10.2007 at 11:04
que
 
Talverehvid
quote:
raix_: Kuigi teema juba vist on lõppenuks loetud, siis heietan oma paaripäevast kogemust rehviga cont viking3, lamell ning üldlevinud möödus 205/55 16.
Kruvisin nad mõned päevad alla oma täiesti tavalisele riisiautole ning masin muutus veelgi vaiksemaks (suverehv conti3) kuid tunduvalt vedelamaks. Isegi täiesti tavalise pereautol on see tuntav, seega mõnel sportlikuma iseloomuga autole ma ei kujutakski ette nii pehmet rehvi. Selles osas on naastrehv hulka konkreetsem isegi asfaldil.
no see jutt on nüüd küll :bs
naelte peal siblimine ja konkreetne :D
17.10.2007 at 11:43
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Talverehvid   1 2  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.