register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : E36 pidurid   1 2  
Poster Message
Juled
E36 pidurid
Probleemiks on E36 328i (1995) liiga jäigad pidurid.
Ehk see jõud, mis on vajalik pedaalile vajutamiseks, effektiivseks pidurdamiseks ringrajal on liiga suur (pidurdamise effektiivsus on esi-enesest praegu aksepteeritav). Probleem ei ole seotud pidurite ülekuumenemisega. Sama olukord ka esimesel-teisel ringil.

Autot kasutan nii aeg-ajalt linnasõitude jaoks kui ka "open track" üritustel.
Kasutuses on standardne pidurdussüsteem ja Ferodo DS2500 klotsid + parem vedelik.

Kuidas oleks võimalik antud probleemi lahendada?
17.02.2016 at 21:31 1 edit. Last edited 17.02.2016 at 22:16 by Juled
bagiauto
 
E36 pidurid
Muuda pedaali ülekannet, või võta piduri pedaali alune silinder väiksema läbimõõduga.
17.02.2016 at 23:23
Jesper
 
E36 pidurid
1. Viska DS2500 nii kaugele kui jaksad
2. Jookse järgi, korja üles ja korda viset
3. Pärast baasi naasmist osta EBC Orangestuff klotsid.

E36 saab stock piduritega rinkal nibin-nabin pidama, aga mingite "50/50" lahendustega pole üldse mõtet aega raisata - täislaks race klots ja odav sile ketas (igasugu varuosapoe soonitud-puuritud kettad on rämps) on miinimumkomplekt, millest alustada.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
18.02.2016 at 03:56
HoCi
  
E36 pidurid
Jesper, äkki põhjendad ära ka, miks Ferodo ainult viskamiseks kõlbab :D

____________________________
Liqui Moly Eesti
FASTIME
Honda Civic VTi 1,6T
18.02.2016 at 09:50
Garfield
  
E36 pidurid
quote:
Jesper: 1. Viska DS2500 nii kaugele kui jaksad
Ma soovitaks viskeharjutuste asemel pidurdamise harjutusi teha. Mulle tundub just see probleem olevat. Lisaks - sul on arvatavasti tavaiste ja tavalised turvavööd? Ringrajal ei pea piduriga käituma samamoodi, nagu gaasipedaaliga, mis on nagu on/off režiimis rohkem. Omal ajal Ladalt Yarise peale ümber istudes oli ka probleem - Yarise võimendatud pidurid tundusid liiga "jäigad". Aga suht kiirelt harjusin ümber, et piduripedaali ei peagi kõige jõuga tallama. Lihtsalt tahtis veidi aega saada.
Miks ma istmete-vööde kohta küsisin - kui Sa pidurdamisel kasutad jalga nö. keha hoidmiseks istmes, siis ei saagi tunnetust tekkida. See on tavaauto põhiprobleem, et sa pead ennast igalt poolt toetama, roolist, käetoest, jalg otsib külgtuge uksest või keskkonsoolist jne. Veidi aitab see, et sa ennast istmesse nii kinni tõmbad, et vaevalt hingata saad (peale esimest ringi saad juba täita hästi ja peale 3 ringi tahaks vööd peale pingutada), kuid 3punkti vööd jätavad parema õla ikka lahtiseks. Ja ma ei ole kohanud ühtegi tava-tuning-sportistet, mis ringraja kontekstis kehale piisavat külgtuge pakuks. Kaasa arvatud näiteks STI tehase "toolid", mis väljanägemiselt täiesti kobedad tunduvad.

____________________________
Legacy TD 2013
18.02.2016 at 10:23
serõi
 
E36 pidurid
Mis rehv kasutusel on? ABS on?

Minu rajabemmidel olid täiesti standard pidurid ja kuna neil abs-i polnud sai pidurivõimendid lahti ühendatud, et kunded rehve liiga lihtsalt kandiliseks ei sõidaks. Kasutusel olid mingid mitte-racing Ferodo klotsid. Ei tuvastanud küll kunagi kirjeldatud probleemi.

Edit: klotside osas sai protsessi käigus päris palju katsetatud, et sobivat hind/performance suhet leida. Tulemuseks oli see, et kundeautodele oli parimaks lahenduseks just see miski odavam Ferodo (mudelit hetkel ei tea) ja päris kiireks sõiduks miski Carbon Lorraini klots. Nende klotside kestvus on sarnane, CL oli oluliselt kallim, aga teravama ja täpsema tunnetusega. Kettad olid mõlemal juhul no-name siledad tavakettad.

____________________________
auto24ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
18.02.2016 at 12:27 1 edit. Last edited 18.02.2016 at 12:32 by serõi
Jesper
 
E36 pidurid
quote:
HoCi: Jesper, äkki põhjendad ära ka, miks Ferodo ainult viskamiseks kõlbab :D
DS2500 on tänavaklots ja E36 stock pidurid on auto massiga võrreldes liiga väikesed, et nendega rinkal sõita.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
18.02.2016 at 12:29 1 edit. Last edited 18.02.2016 at 12:32 by Jesper
peep
 
Moderator
E36 pidurid
Ma ise vaataks piduritele korra otsa, et ega klots pole klaasiks tõmmanud või üle kuumenenud, kas sadul liigub nii nagu peab jne. Ei arva sellest ds2500 ka midagi erilist, eriti tänavaauto all ilma jahutuseta aga palju oleneb kasutuse intensiivsusest, rehvist, sõiduvõtetest.
18.02.2016 at 14:39
Juled
E36 pidurid
quote:
serõi: Mis rehv kasutusel on? ABS on?

Minu rajabemmidel olid täiesti standard pidurid ja kuna neil abs-i polnud sai pidurivõimendid lahti ühendatud, et kunded rehve liiga lihtsalt kandiliseks ei sõidaks. Kasutusel olid mingid mitte-racing Ferodo klotsid. Ei tuvastanud küll kunagi kirjeldatud probleemi.

Edit: klotside osas sai protsessi käigus päris palju katsetatud, et sobivat hind/performance suhet leida. Tulemuseks oli see, et kundeautodele oli parimaks lahenduseks just see miski odavam Ferodo (mudelit hetkel ei tea) ja päris kiireks sõiduks miski Carbon Lorraini klots. Nende klotside kestvus on sarnane, CL oli oluliselt kallim, aga teravama ja täpsema tunnetusega. Kettad olid mõlemal juhul no-name siledad tavakettad.

ABS töötab.
Kõige värskem kogemus oli hiljuti Audrus (AG üritus). Temperatuur oli ~+3C ja kerge vihm. Kasutasin Dunlopi vihmaslikkid ja pidamine oli üsna hea. Rehvid võimaldasid piduradada hiljem aga selleks oli vaja pidurdada üsna järsku. Peale 5 ringi parem jälg juba hakkas valutama sellest, kui kõvasti peab pidurile vajutama, et head ringiaega näidata... muidugi teoorias saaks lihtsalt paremat jälga harjutada, aga seoses vana traumaga see on raskesti teostatav... :)
Kujutan ette, et suvel (eriti kui sõita slikiga) pidamine on veel tunduvalt parem ja tuleb veel suurem jõud piduripedaalile rakendada, et head ringiaega saavutada.
18.02.2016 at 15:58
Juled
E36 pidurid
quote:
bagiauto: Muuda pedaali ülekannet, või võta piduri pedaali alune silinder väiksema läbimõõduga.

Sarnase infot ma leidsin ka Stoptech kodulehel:
http://stoptech.com/technical-support/technical-white-papers/brake-system-and-upgrade-selection

Aga kes saaks selle tööga hakkama?
Ja kui palju orienteeruvalt see maksta võib?
18.02.2016 at 16:01
Garfield
  
E36 pidurid
quote:
Juled:Peale 5 ringi parem jälg juba hakkas valutama sellest, kui kõvasti peab pidurile vajutama, et head ringiaega näidata...
Sain enne valesti aru, probleem on just vastupidine ehk liiga kõvasti peab pressima. Siis tasub jah pidurisüsteem üle kontrollida ja mõelda ülekande muutmisele. Nagu Peep arvas, klaasistunud klots võib ka süüdlane olla. Meie ringrajaautole ka Ferodo ei sobinud, klaasistus ka ära. Sõitsime pehme klotsiga (Jurid oli sellel ajal tootja) - need kulusid küll kiiresti (komplekt/nädalaõpp) ja tahmasid parasjagu, aga pidurdamine oli hea. Võid proovida, äkki sul ka pehme klots sobiks paremini.


____________________________
Legacy TD 2013
18.02.2016 at 16:18
bagiauto
 
E36 pidurid
Nokitsemise värk. Ei oska lambist pakkuda. Selles mõttes on eelkõnelejatel õigus, et klotsi materjalist sõltub palju ja sellega kõige lihtsam katsetada. Kui asi on klotsis, siis võib ju ülekandega jõudu juurde saada, kuid lõpuks hakkavad suportid vetruma. Tiirmaa kasutas ka seda CL klotsi ja kiitis et kõige parem mis olemas...
18.02.2016 at 16:32
Cardo
  
E36 pidurid


____________________________
Ökoloogilised tooted ! https://et-ee.facebook.com/piknikulaastud
18.02.2016 at 18:11
serõi
 
E36 pidurid
Märjal asfaldil, isegi vihmarehviga, ei tohiks korras piduritel küll probleemi olla pidurdusjõuga.
Esimeseks võimalikuks seletuseks on see, et juhi subjektiivne hinnang sellele, et pidureid peab liiga kõvasti vajutama, erineb teiste hinnangu andjate subjektiivsest hinnangust :) Võimalik, et juht on teise autoga sõites harjunud kergemate piduritega. Või on jalg lihtsalt nõrk :)
Teine variant on see, et pidurisüsteem pole korras. Sh näiteks klaasistunud klotsid ("racing klotsid" kipuvad mõnikord sileda kettaga koostöös klaasistuma. Aitab klotside lihvimine kasvõi vastu asfalti.) või mittetoimiv/lekkiv võimendi. Kui liugurid, kolvid või muud detailid liiguks kehvasti või oleks voolikutel sõlmed sees peaks pidurid ka peale kippuma jääma. Pidurisüsteemi jõuõlgade muutmise plaani jätaks ma kõrvale.

Edit: E36-e abs on vanaaegne ja ei toimi nii nagu enamik meist harjunud on. Nimelt ei tekita ta pedaali värinat/pulsesserumist, vaid laseb lihtsalt rattaid blokeerumisel sujuvalt lahti. Ehk siis juht ei saagi eriti aru, et abs sekkub. Ja kuna rattad ei blokeeru, siis võib tekkida mulje justkui jääks pidurisüsteemil jaksu väheks, et rattaid blokeerumiseni pidurdada.

____________________________
auto24ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
18.02.2016 at 20:28 1 edit. Last edited 19.02.2016 at 09:47 by serõi
Garfield
  
E36 pidurid
Mis jõuga pidi F1 piduripedaali pressima? Oli seal 80-100kgs kandis? Mitte kõik meist ei suudaks seda välja vajutada ;o)
Aga teemaalgatajale - kas pidurivõimendi on ikka OK?



____________________________
Legacy TD 2013
18.02.2016 at 21:01
Juled
E36 pidurid
Ok, tundub, et alustada tuleb pidurisüsteemi korralikust kontrollist ja klotsidest...

Kas klotside klaasistumine tähendab, et need klotsid ei sobi või klaasistumine võib lihtsalt juhtuda ja peale puhastamist need samad klotsid võivad töötada ilusti?

Millised klotsid on kõige effektiivsemad ja samas vajavad väiksemat jõudu piduripedaali vajutamiseks?


PS: uurisin natuke nendest klotsidest, mida siin juba mainiti...
EBC Orangestuff kohta tuli vastus, et minu autole sobivat ei ole pakkuda. On olemas Yellowstuff.
CL kohta - leidsin infot, näiteks sobivad - RC8R, RC8, RC6E, RC6, RC5+.
Kas keegi oskab siis soovitada konkreetse mudeli?



18.02.2016 at 21:37
serõi
 
E36 pidurid
Kui klots muidu on ok (pole liiga kulunud või ära põlenud), siis lihvimise järgselt on ta jälle kasutatav.

____________________________
auto24ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
18.02.2016 at 21:43
peep
 
Moderator
E36 pidurid
Muidu klotside kohta on siinsamas natuke allpool üks informatiivne teema.
18.02.2016 at 21:53
Jesper
 
E36 pidurid
quote:
Juled: EBC Orangestuff kohta tuli vastus, et minu autole sobivat ei ole pakkuda.
Pead varuosapoodi ka vahetama :) http://www.stalem.ee/est/brands/1/6 on näha, et E36 jaoks on kõiki värve isegi kohapealt laost võtta (enamasti see on nii ka olnud). Esimesed 81€ ja tagumised 77€.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
19.02.2016 at 03:28 2 edits. Last edited 19.02.2016 at 03:33 by Jesper
HoCi
  
E36 pidurid
Mul endal on nii DS2500 kui ka DS3000 klotsiga kogemused aga DS2500 klotsiga ei mäleta küll probleeme (klaasistumist). Type-R'iga sai isegi selle klotsiga korralikult kuuma anda ringrajal.

Aga otsisin huvipärast joonise välja erinevatest Ferodo klotsidest. Seal võrdluses tundub tõesti DS2500 nii öelda "tänavaklots" olema, nagu Jesper mainis eespool.

Kõige rohkem on mul kogemust DS3000-ga ja see haukab küll väga tugevalt ka vähese piduripedaali litsumisega. Miinuseks võib öelda klotsi kulumist ja hinda, kui pidurid on auto massi kohta alaväärsed.

Peebu väljatoodud ABS toimimine E36'l võibki olla kogu asja probleem sul. Oled proovinud ka ilma ABS'ita?





____________________________
Liqui Moly Eesti
FASTIME
Honda Civic VTi 1,6T
19.02.2016 at 10:59
uzzac
 
E36 pidurid
Kirjelduse järgi jääb mulle pigem mulje, et võimendi on lahti ühendatud või tuksis ja klots klaasistunud.

Sileda kettaga on küll hea odav sõita, aga säästu lahendusena saab ise relakaga sooned sisse lasta, mis klaasistumist tuntavalt vähendavad.

Ferodo kohalt on mul väga head kogemused nii DS2500 kui DS3000, mõlemad pidurdasid nagu mühiseb. Kiiruse kasvades jäi DS2500 puudu ja liikusime 3000 peale. Lada all sai proovitud ka EBC Yellowstuffi mis ei pidurdanud üldse, isegi kohtuav oli.

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
19.02.2016 at 13:51
RS013
E36 pidurid
Kasutasin E36 325'el (ABS andurid lahti) Hawk Performance Ceramicuid ja pedaal oli tundetu, ei saanud aru mis hetkel ratas plokki läheb ja üldse oli igati tuim.
Vahetasin need DS2500 peale ja vahe oli mäekõrgune. Tunnetus suurepärane ja minu meelest ka pidurdusjõud igati asjakohane. Kulumist ei oska kommenteerida, aga sai vabalt Pärnus 20 ringi probleemideta peal hoida. Kettad olid tavalised, vollad armeeritud ja vedelik sinine. Rehviks Cupi Kumho või NS2R.

Et kui Sulle DS2500 pihku satub, siis ma kohe ära ei kipuks viskama :)

____________________________
S80 V8 AWD Heico & 242 B230FT
20.02.2016 at 20:27
Juled
E36 pidurid
quote:
RS013: Kasutasin E36 325'el (ABS andurid lahti) Hawk Performance Ceramicuid ja pedaal oli tundetu, ei saanud aru mis hetkel ratas plokki läheb ja üldse oli igati tuim.
Vahetasin need DS2500 peale ja vahe oli mäekõrgune. Tunnetus suurepärane ja minu meelest ka pidurdusjõud igati asjakohane. Kulumist ei oska kommenteerida, aga sai vabalt Pärnus 20 ringi probleemideta peal hoida. Kettad olid tavalised, vollad armeeritud ja vedelik sinine. Rehviks Cupi Kumho või NS2R.

Et kui Sulle DS2500 pihku satub, siis ma kohe ära ei kipuks viskama :)

Mul praegu ongi DS2500 peal :) aga ABS on aktiivne.

Lugesin pikalt ja tundub, et valida võiks midagi järgmiste variatide hulgast:
Hawk TDC-30 / 50 / 60 - näiteks 60 mudeli kiidavad paljud, aga spetsi järgi nad ei tööta külmana... Võib olla 30 oleks mõistlik variant? Või siis teha 60+10 või 60+30 kombinatsiooni?
Pagid RS29 / 14 - RS29 kiidavad ka paljud, aga spetside järgi 14 mudel peaks olema veel parem, kui ei tegele "endurance" sõitudega. Mitte kuskilt ei suutnud RS14 mudeli hindasi leida... Igal juhul tundub, et Pagid on kõige kallimad.
LC RC6 / RC6E - spetsi järgi RC6 on kõrgema hõõrduvuse koef-ga aga kuluvad tunduvalt kiiremini. Kuidas on reaalne olukord?



____________________________
E36 328i
22.02.2016 at 23:42
HoCi
  
E36 pidurid
RC6 sai uue STI'l vähem kui kolme (2,5) rajapäevaga otsa aga seal võib peituda põhjus ka selles, et STI pidurid on natuke liiga väikse suutlikkusega võrreldes auto massiga.

____________________________
Liqui Moly Eesti
FASTIME
Honda Civic VTi 1,6T
23.02.2016 at 09:03 2 edits. Last edited 26.02.2016 at 10:50 by HoCi
Trabi
E36 pidurid
Esimene asi on ikkaABSi lahtiühendamine süsteemist. Pole mõtet tampida pedaali kui masin ise töötab vastu.
28.02.2016 at 20:13
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : E36 pidurid   1 2  
Log in: Username: Password:
Lost account
 
© tqhq.ee 2000 - 2017.