Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
E36 piduridProbleemiks on E36 328i (1995) liiga jäigad pidurid.
Ehk see jõud, mis on vajalik pedaalile vajutamiseks, effektiivseks pidurdamiseks ringrajal on liiga suur (pidurdamise effektiivsus on esi-enesest praegu aksepteeritav). Probleem ei ole seotud pidurite ülekuumenemisega. Sama olukord ka esimesel-teisel ringil.
Autot kasutan nii aeg-ajalt linnasõitude jaoks kui ka "open track" üritustel.
Kasutuses on standardne pidurdussüsteem ja Ferodo DS2500 klotsid + parem vedelik.
E36 pidurid1. Viska DS2500 nii kaugele kui jaksad
2. Jookse järgi, korja üles ja korda viset
3. Pärast baasi naasmist osta EBC Orangestuff klotsid.
E36 saab stock piduritega rinkal nibin-nabin pidama, aga mingite "50/50" lahendustega pole üldse mõtet aega raisata - täislaks race klots ja odav sile ketas (igasugu varuosapoe soonitud-puuritud kettad on rämps) on miinimumkomplekt, millest alustada.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
quote:Jesper: 1. Viska DS2500 nii kaugele kui jaksad
Ma soovitaks viskeharjutuste asemel pidurdamise harjutusi teha. Mulle tundub just see probleem olevat. Lisaks - sul on arvatavasti tavaiste ja tavalised turvavööd? Ringrajal ei pea piduriga käituma samamoodi, nagu gaasipedaaliga, mis on nagu on/off režiimis rohkem. Omal ajal Ladalt Yarise peale ümber istudes oli ka probleem - Yarise võimendatud pidurid tundusid liiga "jäigad". Aga suht kiirelt harjusin ümber, et piduripedaali ei peagi kõige jõuga tallama. Lihtsalt tahtis veidi aega saada.
Miks ma istmete-vööde kohta küsisin - kui Sa pidurdamisel kasutad jalga nö. keha hoidmiseks istmes, siis ei saagi tunnetust tekkida. See on tavaauto põhiprobleem, et sa pead ennast igalt poolt toetama, roolist, käetoest, jalg otsib külgtuge uksest või keskkonsoolist jne. Veidi aitab see, et sa ennast istmesse nii kinni tõmbad, et vaevalt hingata saad (peale esimest ringi saad juba täita hästi ja peale 3 ringi tahaks vööd peale pingutada), kuid 3punkti vööd jätavad parema õla ikka lahtiseks. Ja ma ei ole kohanud ühtegi tava-tuning-sportistet, mis ringraja kontekstis kehale piisavat külgtuge pakuks. Kaasa arvatud näiteks STI tehase "toolid", mis väljanägemiselt täiesti kobedad tunduvad.
Minu rajabemmidel olid täiesti standard pidurid ja kuna neil abs-i polnud sai pidurivõimendid lahti ühendatud, et kunded rehve liiga lihtsalt kandiliseks ei sõidaks. Kasutusel olid mingid mitte-racing Ferodo klotsid. Ei tuvastanud küll kunagi kirjeldatud probleemi.
Edit: klotside osas sai protsessi käigus päris palju katsetatud, et sobivat hind/performance suhet leida. Tulemuseks oli see, et kundeautodele oli parimaks lahenduseks just see miski odavam Ferodo (mudelit hetkel ei tea) ja päris kiireks sõiduks miski Carbon Lorraini klots. Nende klotside kestvus on sarnane, CL oli oluliselt kallim, aga teravama ja täpsema tunnetusega. Kettad olid mõlemal juhul no-name siledad tavakettad.
____________________________ Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
quote:HoCi: Jesper, äkki põhjendad ära ka, miks Ferodo ainult viskamiseks kõlbab
DS2500 on tänavaklots ja E36 stock pidurid on auto massiga võrreldes liiga väikesed, et nendega rinkal sõita.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
E36 piduridMa ise vaataks piduritele korra otsa, et ega klots pole klaasiks tõmmanud või üle kuumenenud, kas sadul liigub nii nagu peab jne. Ei arva sellest ds2500 ka midagi erilist, eriti tänavaauto all ilma jahutuseta aga palju oleneb kasutuse intensiivsusest, rehvist, sõiduvõtetest.
Minu rajabemmidel olid täiesti standard pidurid ja kuna neil abs-i polnud sai pidurivõimendid lahti ühendatud, et kunded rehve liiga lihtsalt kandiliseks ei sõidaks. Kasutusel olid mingid mitte-racing Ferodo klotsid. Ei tuvastanud küll kunagi kirjeldatud probleemi.
Edit: klotside osas sai protsessi käigus päris palju katsetatud, et sobivat hind/performance suhet leida. Tulemuseks oli see, et kundeautodele oli parimaks lahenduseks just see miski odavam Ferodo (mudelit hetkel ei tea) ja päris kiireks sõiduks miski Carbon Lorraini klots. Nende klotside kestvus on sarnane, CL oli oluliselt kallim, aga teravama ja täpsema tunnetusega. Kettad olid mõlemal juhul no-name siledad tavakettad.
ABS töötab.
Kõige värskem kogemus oli hiljuti Audrus (AG üritus). Temperatuur oli ~+3C ja kerge vihm. Kasutasin Dunlopi vihmaslikkid ja pidamine oli üsna hea. Rehvid võimaldasid piduradada hiljem aga selleks oli vaja pidurdada üsna järsku. Peale 5 ringi parem jälg juba hakkas valutama sellest, kui kõvasti peab pidurile vajutama, et head ringiaega näidata... muidugi teoorias saaks lihtsalt paremat jälga harjutada, aga seoses vana traumaga see on raskesti teostatav...
Kujutan ette, et suvel (eriti kui sõita slikiga) pidamine on veel tunduvalt parem ja tuleb veel suurem jõud piduripedaalile rakendada, et head ringiaega saavutada.
quote:Juled:Peale 5 ringi parem jälg juba hakkas valutama sellest, kui kõvasti peab pidurile vajutama, et head ringiaega näidata...
Sain enne valesti aru, probleem on just vastupidine ehk liiga kõvasti peab pressima. Siis tasub jah pidurisüsteem üle kontrollida ja mõelda ülekande muutmisele. Nagu Peep arvas, klaasistunud klots võib ka süüdlane olla. Meie ringrajaautole ka Ferodo ei sobinud, klaasistus ka ära. Sõitsime pehme klotsiga (Jurid oli sellel ajal tootja) - need kulusid küll kiiresti (komplekt/nädalaõpp) ja tahmasid parasjagu, aga pidurdamine oli hea. Võid proovida, äkki sul ka pehme klots sobiks paremini.
E36 piduridNokitsemise värk. Ei oska lambist pakkuda. Selles mõttes on eelkõnelejatel õigus, et klotsi materjalist sõltub palju ja sellega kõige lihtsam katsetada. Kui asi on klotsis, siis võib ju ülekandega jõudu juurde saada, kuid lõpuks hakkavad suportid vetruma. Tiirmaa kasutas ka seda CL klotsi ja kiitis et kõige parem mis olemas...
E36 piduridMärjal asfaldil, isegi vihmarehviga, ei tohiks korras piduritel küll probleemi olla pidurdusjõuga.
Esimeseks võimalikuks seletuseks on see, et juhi subjektiivne hinnang sellele, et pidureid peab liiga kõvasti vajutama, erineb teiste hinnangu andjate subjektiivsest hinnangust Võimalik, et juht on teise autoga sõites harjunud kergemate piduritega. Või on jalg lihtsalt nõrk
Teine variant on see, et pidurisüsteem pole korras. Sh näiteks klaasistunud klotsid ("racing klotsid" kipuvad mõnikord sileda kettaga koostöös klaasistuma. Aitab klotside lihvimine kasvõi vastu asfalti.) või mittetoimiv/lekkiv võimendi. Kui liugurid, kolvid või muud detailid liiguks kehvasti või oleks voolikutel sõlmed sees peaks pidurid ka peale kippuma jääma. Pidurisüsteemi jõuõlgade muutmise plaani jätaks ma kõrvale.
Edit: E36-e abs on vanaaegne ja ei toimi nii nagu enamik meist harjunud on. Nimelt ei tekita ta pedaali värinat/pulsesserumist, vaid laseb lihtsalt rattaid blokeerumisel sujuvalt lahti. Ehk siis juht ei saagi eriti aru, et abs sekkub. Ja kuna rattad ei blokeeru, siis võib tekkida mulje justkui jääks pidurisüsteemil jaksu väheks, et rattaid blokeerumiseni pidurdada.
____________________________ Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
E36 piduridMis jõuga pidi F1 piduripedaali pressima? Oli seal 80-100kgs kandis? Mitte kõik meist ei suudaks seda välja vajutada ;o)
Aga teemaalgatajale - kas pidurivõimendi on ikka OK?
E36 piduridOk, tundub, et alustada tuleb pidurisüsteemi korralikust kontrollist ja klotsidest...
Kas klotside klaasistumine tähendab, et need klotsid ei sobi või klaasistumine võib lihtsalt juhtuda ja peale puhastamist need samad klotsid võivad töötada ilusti?
Millised klotsid on kõige effektiivsemad ja samas vajavad väiksemat jõudu piduripedaali vajutamiseks?
PS: uurisin natuke nendest klotsidest, mida siin juba mainiti...
EBC Orangestuff kohta tuli vastus, et minu autole sobivat ei ole pakkuda. On olemas Yellowstuff.
CL kohta - leidsin infot, näiteks sobivad - RC8R, RC8, RC6E, RC6, RC5+.
Kas keegi oskab siis soovitada konkreetse mudeli?
quote:Juled: EBC Orangestuff kohta tuli vastus, et minu autole sobivat ei ole pakkuda.
Pead varuosapoodi ka vahetama http://www.stalem.ee/est/brands/1/6 on näha, et E36 jaoks on kõiki värve isegi kohapealt laost võtta (enamasti see on nii ka olnud). Esimesed 81€ ja tagumised 77€.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
19.02.2016 at 04:28
2 edits. Last edited 19.02.2016 at 04:33 by Jesper
E36 piduridMul endal on nii DS2500 kui ka DS3000 klotsiga kogemused aga DS2500 klotsiga ei mäleta küll probleeme (klaasistumist). Type-R'iga sai isegi selle klotsiga korralikult kuuma anda ringrajal.
Aga otsisin huvipärast joonise välja erinevatest Ferodo klotsidest. Seal võrdluses tundub tõesti DS2500 nii öelda "tänavaklots" olema, nagu Jesper mainis eespool.
Kõige rohkem on mul kogemust DS3000-ga ja see haukab küll väga tugevalt ka vähese piduripedaali litsumisega. Miinuseks võib öelda klotsi kulumist ja hinda, kui pidurid on auto massi kohta alaväärsed.
Peebu väljatoodud ABS toimimine E36'l võibki olla kogu asja probleem sul. Oled proovinud ka ilma ABS'ita?
E36 piduridKirjelduse järgi jääb mulle pigem mulje, et võimendi on lahti ühendatud või tuksis ja klots klaasistunud.
Sileda kettaga on küll hea odav sõita, aga säästu lahendusena saab ise relakaga sooned sisse lasta, mis klaasistumist tuntavalt vähendavad.
Ferodo kohalt on mul väga head kogemused nii DS2500 kui DS3000, mõlemad pidurdasid nagu mühiseb. Kiiruse kasvades jäi DS2500 puudu ja liikusime 3000 peale. Lada all sai proovitud ka EBC Yellowstuffi mis ei pidurdanud üldse, isegi kohtuav oli.
E36 piduridKasutasin E36 325'el (ABS andurid lahti) Hawk Performance Ceramicuid ja pedaal oli tundetu, ei saanud aru mis hetkel ratas plokki läheb ja üldse oli igati tuim.
Vahetasin need DS2500 peale ja vahe oli mäekõrgune. Tunnetus suurepärane ja minu meelest ka pidurdusjõud igati asjakohane. Kulumist ei oska kommenteerida, aga sai vabalt Pärnus 20 ringi probleemideta peal hoida. Kettad olid tavalised, vollad armeeritud ja vedelik sinine. Rehviks Cupi Kumho või NS2R.
Et kui Sulle DS2500 pihku satub, siis ma kohe ära ei kipuks viskama
quote:RS013: Kasutasin E36 325'el (ABS andurid lahti) Hawk Performance Ceramicuid ja pedaal oli tundetu, ei saanud aru mis hetkel ratas plokki läheb ja üldse oli igati tuim.
Vahetasin need DS2500 peale ja vahe oli mäekõrgune. Tunnetus suurepärane ja minu meelest ka pidurdusjõud igati asjakohane. Kulumist ei oska kommenteerida, aga sai vabalt Pärnus 20 ringi probleemideta peal hoida. Kettad olid tavalised, vollad armeeritud ja vedelik sinine. Rehviks Cupi Kumho või NS2R.
Et kui Sulle DS2500 pihku satub, siis ma kohe ära ei kipuks viskama
Mul praegu ongi DS2500 peal aga ABS on aktiivne.
Lugesin pikalt ja tundub, et valida võiks midagi järgmiste variatide hulgast:
Hawk TDC-30 / 50 / 60 - näiteks 60 mudeli kiidavad paljud, aga spetsi järgi nad ei tööta külmana... Võib olla 30 oleks mõistlik variant? Või siis teha 60+10 või 60+30 kombinatsiooni?
Pagid RS29 / 14 - RS29 kiidavad ka paljud, aga spetside järgi 14 mudel peaks olema veel parem, kui ei tegele "endurance" sõitudega. Mitte kuskilt ei suutnud RS14 mudeli hindasi leida... Igal juhul tundub, et Pagid on kõige kallimad.
LC RC6 / RC6E - spetsi järgi RC6 on kõrgema hõõrduvuse koef-ga aga kuluvad tunduvalt kiiremini. Kuidas on reaalne olukord?
E36 piduridRC6 sai uue STI'l vähem kui kolme (2,5) rajapäevaga otsa aga seal võib peituda põhjus ka selles, et STI pidurid on natuke liiga väikse suutlikkusega võrreldes auto massiga.