Poster |
Message |
matuuu |
E36 hobiauto vedrustus
Tere!
Hetkel veel enamvähem stock e36 325 coupel oleks vaja vedrustuse upgradi, aga kuna on plaanis autoga sõita nii asfaldi rada, kui ka kruusa (laitse) ja talvel ka kindlasti jäärada ja vahest ka tagavara autona kasutuses, siis äkki oskate aidata amortide vedrude valimisega ja head nõu anda.
Tänan ette! |
30.05.2014 at 14:19 |
|
Erik 78 |
E36 hobiauto vedrustus
Siis on sul vaja vähemalt kahte vedrustust. Madalat ja jäika asfaldiks, kõrget ja pehmemat libedal pinnal sõitmiseks. Või siis väga suures osas reguleeritavad Coili setti, mida ilmselt tuleks ise aretama hakata... Kui kruus ja asfalt veel kuidagi oleks ühe vedrustusega sõidetav, siis jäärada on ikka hoopis teine teema.
Meie E36 saab talveks alla kõrge tänavavedru, pika amordi ja stabilisaatorvardad lähevad riiulisse kevadet ootama, rattanurkade ja jooksude regull siis veel lisaks. |
02.06.2014 at 09:24 |
|
peep Moderator |
E36 hobiauto vedrustus
Või nelja vedrustust. Või ühte mis midagi neist hästi ei tee ja sel juhul oleks rahaliselt vast standard osade asendamine uute samasugustega parim valik. |
02.06.2014 at 10:17 |
1 edit. Last edited 02.06.2014 at 10:17 by peep (Moderator)
|
MESHUGGAH |
E36 hobiauto vedrustus
Universaalset vedrustust vist pole olemas. Ma prooviks D2 coilover'it , neil on ka ammordi padjad reguleeritavad (nad lahevad rooste ja ei kannata huppamist - õlita ja ära hüppa))) samas on igatepidi reguleeritav asi ja maksab 750-800 euri. Minuarust on se soodsaim lahendus.
____________________________
www.angelar.ee |
02.06.2014 at 10:26 |
1 edit. Last edited 02.06.2014 at 10:40 by MESHUGGAH
|
uzzac |
E36 hobiauto vedrustus
Hinna-kvaliteedi poolest kiidetakse BC coile. Aftermarketist saad kindlasti hea hinna ka.
Sama coil käis ka JõuJaama E36 all, millega järk-järgulist rajasõidu tuuningut tegime. Sõitis tänaval täitsa mugavalt ja rajal oli ka rahuldava olemisega. Sõitsime Kumhoga, päris slikiga ei proovinud.
Üldiselt nagu teisedki siin on kirjeldanud, siis sellist universaalset asja ei ole olemas. Ralli amordil on juba enamasti telje läbimõõt pea 2 korda jämedam kui raja omal, sest rallis on ikka jupp maad karmimad olud.
____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee |
02.06.2014 at 10:36 |
|
MESHUGGAH |
E36 hobiauto vedrustus
BC coilovers http://www.ebay.com/itm/BC-RACING-FULL-COILOVERS-1995-1999-BMW-3-SERIES-E36-M3-KIT-FULL-SUSPENSION-/231236283048?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3ABMW&hash=item35d6c1aaa8&vxp=mtr
d2 coilovers http://www.ebay.com/itm/D2-RACING-RS-COILOVER-95-99-BMW-E36-M3-36-STEP-ADJUSTABLE-SUSPENSION-COILOVERS-/190789698955?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3ABMW&hash=item2c6bf3c58b&vxp=mtr
Hind on 950-1000usd, M3 ja 320-328 omad maksavad samapalju.
____________________________
www.angelar.ee |
02.06.2014 at 10:47 |
|
Henri_ |
E36 hobiauto vedrustus
quote: uzzac: Hinna-kvaliteedi poolest kiidetakse BC coile. Aftermarketist saad kindlasti hea hinna ka.
Sama coil käis ka JõuJaama E36 all, millega järk-järgulist rajasõidu tuuningut tegime. Sõitis tänaval täitsa mugavalt ja rajal oli ka rahuldava olemisega. Sõitsime Kumhoga, päris slikiga ei proovinud.
Üldiselt nagu teisedki siin on kirjeldanud, siis sellist universaalset asja ei ole olemas. Ralli amordil on juba enamasti telje läbimõõt pea 2 korda jämedam kui raja omal, sest rallis on ikka jupp maad karmimad olud.
Lisaks olid all ka ühel talvedrifteril, millega poole ajast rohkem talvistes krossitingimustes sõideti.
Minul on sellise eesmärgiga tänavaautol Bilstein B6+madaldusvedru. Talvel jää-lumerajad, suvel asfalt ja kruus. Rahvarallisid see sama auto korduvalt võitis, ju toimib. Sõidavad ka rallikrossimehed bilsudega. Kindlasti mitte ideaalne lahendus, aga hinna-kvaliteedi suhtelt üsna ok.
____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8 |
02.06.2014 at 12:05 |
1 edit. Last edited 02.06.2014 at 12:06 by Henri_
|
matuuu |
E36 hobiauto vedrustus
quote: Henri_: quote: uzzac: Hinna-kvaliteedi poolest kiidetakse BC coile. Aftermarketist saad kindlasti hea hinna ka.
Sama coil käis ka JõuJaama E36 all, millega järk-järgulist rajasõidu tuuningut tegime. Sõitis tänaval täitsa mugavalt ja rajal oli ka rahuldava olemisega. Sõitsime Kumhoga, päris slikiga ei proovinud.
Üldiselt nagu teisedki siin on kirjeldanud, siis sellist universaalset asja ei ole olemas. Ralli amordil on juba enamasti telje läbimõõt pea 2 korda jämedam kui raja omal, sest rallis on ikka jupp maad karmimad olud.
Lisaks olid all ka ühel talvedrifteril, millega poole ajast rohkem talvistes krossitingimustes sõideti.
Minul on sellise eesmärgiga tänavaautol Bilstein B6+madaldusvedru. Talvel jää-lumerajad, suvel asfalt ja kruus. Rahvarallisid see sama auto korduvalt võitis, ju toimib. Sõidavad ka rallikrossimehed bilsudega. Kindlasti mitte ideaalne lahendus, aga hinna-kvaliteedi suhtelt üsna ok.
Tänud vastamast!
Sai bilstein b6 kasuks otsustatud... ja küsimus Henri -le mis madaldus vedru kasutad ? ja ega sa juhuslikult nädalavahetusel Tabasalus sõitmas polnud ? |
02.06.2014 at 13:12 |
|
RS013 |
E36 hobiauto vedrustus
Mina olin ühega paljudest E36test Tabasalus sõitmas see nädalavahetus (tumepunane sedaan).
Kasutusel Bilstein B8 ja FK -75/40 vedrud. Sõita on väga mõnus asflatil, ise olen koba (ikka) veel.
____________________________
XC70 T6 AWD Polestar & 242 B230FT "GrA" |
02.06.2014 at 13:27 |
1 edit. Last edited 02.06.2014 at 13:29 by RS013
|
Henri_ |
E36 hobiauto vedrustus
Ma ei tea, mis vedru mul on. Silma järgi ütlesin, et madaldus. Ju ta originaalist jäigem on ka, sest auto on tavasõitudeks ikka üsna karm (lihtsamaks ei tee metallist õõtsapuksid ja mujalgi jäigemad). Tabasalus polnud ja sel hooajal pole tolle autoga rajal käinud.
____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8 |
02.06.2014 at 14:05 |
|
matuuu |
E36 hobiauto vedrustus
quote: RS013: Mina olin ühega paljudest E36test Tabasalus sõitmas see nädalavahetus (tumepunane sedaan).
Kasutusel Bilstein B8 ja FK -75/40 vedrud. Sõita on väga mõnus asflatil, ise olen koba (ikka) veel.
Käisin ka seda vaatamas... ja järgmine päev sõitmas lihtsalt, et ajavõrdlust saada. Mis aeg sul oli kui saladus pole ? ise sain stopperiga mõõtes 49s auto täitsa stock ja esimest korda rajal. |
02.06.2014 at 14:16 |
|
MESHUGGAH |
E36 hobiauto vedrustus
Bilstein B6 on ju mõeldud tava vedruga sõitmiseks. Ja Bilstein B8 - madaldusvedruga, optimaalne on -40-50mm. Võib komplekti osta Bilstein B12 - see on siis B8amort+Eibach vedru (Sport line komplekt vist -40mm ja Pro-line komplekt -30mm). Pro-line on pehmem ja mõnedele autole ei pakutagi Sport Line, näiteks minu 330d E46le saab ainult Pro-line B12.
____________________________
www.angelar.ee |
02.06.2014 at 14:25 |
|
matuuu |
E36 hobiauto vedrustus
Tänud vastuse eest!
B6-d peaks närgmine nädal alla saama vedrud jätan esialgu originaalid... aga kas oleks pointi vahetada nn M3 originaalide vastu või see ei anna midagi ? on neil jäikuse vahe ? |
03.06.2014 at 21:23 |
|
trs200 |
E36 hobiauto vedrustus
Räägiks veel natuke nendest nö säästu coiloveritest. Kas BC kasutatavad amordid on täiesti oma mõõtudes, või on keegi neid asendanud näiteks Koni või Bilstein mingite padrunitega? Mis kvaliteediga on komplektis olevad camberplate-d ja tugilaagrid?
On kellelgi kogemnust FK Königsport coiloveritega? Seal on väidetavalt Koni mingi regullitav padrun sees. Mis seeriaga võiks tegemist olla ning kas mõõt on midagi standartset st asendatav tootekoodi järgi Bilstein või kasvõi Koni enda kangema seeriaga? Igaks juhuks mainin ära, et FK-l tundub piltide järgi tagumise otsa lahendus olema lihtsalt tavaline amort+vedru alla reguleerimistaldrik. BC vist ikkagi kõik seeriad e36-le klassikaline "vedru amordi küljes" lahendus. Samuti on selles komplektis vist tavalised amordipadjad ja puuduvad camperplate-d, mis BC-l tunduvad kõigi seeriatega kaasas olema(äkki saab ka ilma osta, ei tea). |
25.01.2015 at 15:22 |
|
Henri_ |
E36 hobiauto vedrustus
quote: trs200: BC vist ikkagi kõik seeriad e36-le klassikaline "vedru amordi küljes" lahendus.
Ei. BC'l on samamoodi nagu E36'l standardis ikka, et vedru ja amort eraldi. Sama teema ka KW V3 jpt tootjad. Selleks, et klassikalist vedru koos amordiga lahendust kasutada, tuleks üldiselt vahetada ülemine õõts välja, muidu ei mahu coil sealt mööda. Nt paljudel driftiautodel on kasutusel wisefabi reguleeritavad vardad ja E39 tagumine coil kombinatsioon. Seda siis, BC'st rääkides.
____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8 |
25.01.2015 at 18:31 |
1 edit. Last edited 25.01.2015 at 18:32 by Henri_
|
ICE |
E36 hobiauto vedrustus
BC teeb spetsiaalset lahendust E30/E36/E46´le, kus tagumine amort-vedru ühes tükis ja kuna kogu asja välisdiameeter on tehtud väiksemaks, mahub ilma igasugu jamadeta alla.
____________________________
Petrolheads.ee |
25.01.2015 at 19:52 |
|
MESHUGGAH |
E36 hobiauto vedrustus
M3 vedrud on jaigemad ja 15mm madalamad kui tavalised. Aga kui panna neid alla kergele autole 316-318, siis ta jaab ikka korgeks. 320-328 puhul peavad M3 vedrud sobima hasti, noh siin voib olla niimodi, et kergemad 320-328 kliirensit ei muuda uldse, ainult jaikust.
____________________________
www.angelar.ee |
29.01.2015 at 16:35 |
|