register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Elektriautodest   1 2 3  
Poster Message
peep
 
Moderator
Elektriautodest
Need autod on kümne aasta pärast samasugune naljanumber kui kohvrisuurune Mobira Talkman oli '90 ndate keskel, olles vaid 5-6 aastat varem maksnud kahe sõiduauto hinna.
18.12.2013 at 11:53 1 edit. Last edited 18.12.2013 at 11:53 by peep
uzzac
 
Elektriautodest
Olen sinuga 100% nõus. Iga tehnoloogia odavneb kui massidesse jõuab. Veel lähemast ajaloost võiks sobilik näide olla LCD ja LED ekraanid.

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
18.12.2013 at 13:01
peep
 
Moderator
Elektriautodest
Siin on muidugi üks konks - mobiiltelefonid pakkusid tarbijale midagi täiesti unikaalset, mis enne ei olnud võimalik. Õhukesed telerid, kuigi mitte nii revolutsioonilised olid suur samm edasi kvaliteedis. Samas elektriautod ei paku lõpptarbijale sama olulisi eeliseid ja nende arendamine toimub ju momendil poliitilise tahte najal. Ehk natuke sõltub, kas tahet ja resursse jätkub seniks kuni tehakse tehnoloogiline läbimurre ? Nad ju tegelikult keskkonna alast positiivset efekti ei tekita, fosiilsed kütused otsa lõppemas pole, nende põletamise mõju globaalsele kliimasoojenemisele on pehmelt öeldes kahtlane ja maksustada tuleb autotransporti paratamatult. Seega kogu areng püsib poliitilise profiidi teenimise najal püsti, seda vist pole patt nimetada rohepesuks. Tuuled võivad pöörduda ja tarbijatel oleks sellest üsna ükskõik. Kuid suur tõenäosus on, et rohepesu poliitikute arsenalist lähiajal ei kao.
18.12.2013 at 14:50 1 edit. Last edited 18.12.2013 at 14:51 by peep
uzzac
 
Elektriautodest
Eks igasugune rohelus ole praegu väga "in" ja hoiab seeläbi ka roherahu näpud puurtornilt eemal. Samas mina, kui autofänn, ootan juba ammu mingit alternatiivi fossiilsele kütusele. El. mootor on ju kõvasti efektiivsem kui mis iganes sisepõlemismootor. Lisaks on tegu ka äärmiselt töökindla seadmega. Meie kliimas on murekohaks vaid akud ja nende halb käitumine külmas, kuigi Leaf'i omanikud, kes nendega juba mõne aasta on liigelnud, väga ei kurda. Kindlasti areneb lähiaastatel aku tehnoloogia edasi ja pikeneb tööiga ning vastupidavus ekstreemoludes. Ei jõua Tesla S-i proovisõitu ausaltöeldes ära oodatagi.

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
18.12.2013 at 15:07
peep
 
Moderator
Elektriautodest
Kui valitsustel õnnestub nõudlust kunstlikult üleval hoida, küllap siis ka akutehnoloogia kasutuskõlbulikuks saab - minu pakkumine oligi sellise stsenaariumiga ca. 10 aastat.

Ma pole väga süvenenud aga väidetavalt pole isegi arenenud riikide energiataristu üldse valmis autotransporti suures mahus elektriga varustama ? Kui nii, siis seal on järgmine koht mida tuleb rahaga kütta, et arengu katlas auru üleval hoida. Momendil valitseva dogma kohaselt pole see ju mingi probleem, riigielarved on kummist ja EKP, FED'i jne võlakirjaostuprogrammide abil saab neid aina suuremaks venitada. Küllap keegi kunagi maksab, elektriautoga sõites ju jääb raha üle. :D
18.12.2013 at 16:55 1 edit. Last edited 18.12.2013 at 16:55 by peep
Jesper
 
Elektriautodest
Elektrimootor on game changer päris mitmes mõttes, näiteks kui veo- ja pidurdusjõud on iga ratta juures teineteisest sõltumatult ja suurtes piirides reguleeritavad, siis see avab täiesti uue maailma handlingu seadistamisel. Rääkimata suurest võimsusest, märgatavalt väiksemast jahutusvajadusest jne. Lihtsalt Leaf ei ole näide heast autost, sest ega me Juke ja Micraga ka ringrada ei sõida, olgugi et mootor on "õige".

Anoh konkreetse "artikli" mõte tundus olevat (sellele lehele viimasel ajal kahjuks tüüpiliselt) pigem kaamerafirma logode demonstreerimine ja loosimise link kui autodest rääkimine. Eks elektriauto mainimine on hea selline Delfi trikk, tõmbab diskussiooni käima ja klikid koju, isegi läksin üle pika aja õnge... :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
18.12.2013 at 17:21 2 edits. Last edited 18.12.2013 at 17:24 by Jesper
Aspelund
Elektriautodest
Kui ma ei eksi, siis SLS AMG Electric Drive oma nelja mootoriga iga ratast ka erinevalt juhib. Chris H tegi sellest päris põneva video omal ajal.
18.12.2013 at 17:42
peep
 
Moderator
Elektriautodest
quote:
Jesper: Elektrimootor on game changer päris mitmes mõttes,

Jah aga millist edasiminekut see tähendab keskmise autoostja (kelle jaoks on auto kodumasin) jaoks võrreldes nende autodega mida ta täna osta saab ? Telefonikasutaja jaoks tähendas võimalus ilma juhtmeta suhelda ja pidevalt kättesaadav olla revolutsiooni. Auto puhul oleks võrreldav asi ehk automaatse juhtimise kasutuselevõtt aga sellest oleme me ikka päris kaugel veel.
18.12.2013 at 17:53
uzzac
 
Elektriautodest
quote:
Jesper: Anoh konkreetse "artikli" mõte tundus olevat (sellele lehele viimasel ajal kahjuks tüüpiliselt) pigem kaamerafirma logode demonstreerimine ja loosimise link kui autodest rääkimine. Eks elektriauto mainimine on hea selline Delfi trikk, tõmbab diskussiooni käima ja klikid koju, isegi läksin üle pika aja õnge... :)


Kahju kui selline mulje jääb, sest tegelikult oli idee rohkem midagi tavatut teha selle põrgulikult tavalise linnaautoga. Linnasiseste kuni 50km otsade jaoks mõeldud masina rajale toomine tundus piisavalt totter idee, et miks mitte seda läbi blogi teisteni tuua. Kleepsud olid vaid lisa kw-de saavutamise eestmärgil, sest õigel rajapillil on ikka kleeps peal. Loosimine on lihtsalt meeldiv lisaboonus, mitte eesmärk omaette.

Me oleme veel nii väiksed tegijad, et peame kahjuks selliseid "odavaid" nõkse kasutama, et pildil püsida. Lisaks on praegu meie tavalise sisu mõttes käes paras hapukurgi hooaeg.

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
18.12.2013 at 18:00
Lembit
Elektriautodest
quote:
peep: Jah aga millist edasiminekut see tähendab keskmise autoostja (kelle jaoks on auto kodumasin) jaoks võrreldes nende autodega mida ta täna osta saab ? .
Isiklik kogemus otseselt puudub, aga sõber kasutab pere 2. (3.) autona Leaf'i igapäevaseks töölkäimiseks (pikemate sõitude jaoks on diisel).
Tema sõnade lühirefereering elektriauto positiivsete omaduste osas oleks:
* Võrreldes bensu/diisliga läheb väga kiiresti soojaks
* Edasi käib töö/pood/kodu vahet saalimiseks täiesti piisavalt
* Öise elektriga kodus laadides on "kütusekulu" ca 2,5€/100 km kohta.
18.12.2013 at 18:13 1 edit. Last edited 18.12.2013 at 18:13 by Lembit
Henri_
 
Elektriautodest
Mu neiu on võtnud ELMO rendist ka Leafi ja ma olin positiivselt üllatunud selles autos. Seda just selles mõttes, et see oli nii tavaline sõiduauto, kui üldse tavaline saaks olla. Mitte midagi erilist polnud. Ei mingeid napakaid kiikse jms. Peale selle, et armatuuril kasutatav plastmass on kõige odavamate seast valitud ja autol oli isegi tagurduskaamera. Ahjaa, ja õudsalt kole näeb välja ka, aga see vist üleüldse paljude Jaapani väike-keskklassi autode tüüpviga.

Negatiivne aga siinse foorumi mõistes - selles autos polnud mitte midagi põnevat, mis annaks elektrile eelise (peale "kütusekulu" ).

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
18.12.2013 at 18:20 2 edits. Last edited 18.12.2013 at 18:28 by Henri_
täpp
 
Elektriautodest
quote:
Jesper:
Anoh konkreetse "artikli" mõte tundus olevat (sellele lehele viimasel ajal kahjuks tüüpiliselt) pigem kaamerafirma logode demonstreerimine ja loosimise link kui autodest rääkimine.
Ole palun hea ja kirjuta mulle, millised postitused meie blogis veel sellised tüüpilised kaamerafirma logode ja loosimise linkide demonstreerimine on. Või eeldad sa, et me eemaldaks kõikidelt võidusõidu autodelt logod ja bannerid radade ääres?

Kui sa avalikult kirjutada ei taha, siis kirjuta mulle e-maili see postituste nimekiri :)
tarmo[@]petrolheads.ee



____________________________
http://tarmotomson.net
18.12.2013 at 18:25
BlueStang
 
Elektriautodest
quote:
Jesper: Elektrimootor on game changer päris mitmes mõttes

game changer on vist pigem ikka akude areng - elektriauto oli ju bensukast levinum kunagi autode algusajal, JPM ja parema energia kaasastassimise valemiga bensumootor sõid selle lihtsalt välja

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
18.12.2013 at 18:41
randomere
 
Elektriautodest
Mina olen 100% elektriusku pööranud. Sellesmõistes pööranud, et pikemate otste sõitmiseks on 5.3l V8 ja ameerikalik mugavus täiesti kuld, samas kui tööle-koju-Sauele või mujal Tallinna ümber liigeldes on ta totaalselt ja täiesti pointless. Ning just nende sõitude jaoks on elektrikal võlud millele on raske sisepõlemismootoril vastu saada.

1) Elektriauto läheb soojaks hetkega (ja ma tõesti mõtlen - hetkega), mis on täiesti super mõnus ja ma luban, et foorumist lugedes võib sellest küll aru saada, aga seda kui mõnus on -27 kraadise külmaga autosse istuda ja umbes 20 sekundi pärast jope seljast võtta võib küll ainult kogeda. (no ja lisaks on LEAF'il muidugi eelsoojendus funktsioon ka)
2) Elektriauto on talvel töökindlam kui masuudipress. Sellest saavad muidugi eriti hästi aru need inimesed kes on -30 kraadiga diiselmootori käima pannud. Ja siis kuulanud häält mida teevad kepsud vastu meelaadset "õli" ollust nühkides. Noh, eeldusel, et ta muidugi käima läks üldse. Kui üle-eelmisel talvel Citroeni elektripunniga sõitsin siis sain kahe naabrimehe autod käima tõmmata kellel akus lihtsalt starterile vajalikku energiat ei olnud.
3) Elektrikas on vaikne, see on muidugi kahe otsaga asi. Kui sa lülitud hooligan mode'i ja linnas (jumal selle eest hoidku) kihutada tahad siis on tegu konkurentsitult kõige igavama autoga maailmas, sest ta teeb täpselt seda mida tahad, siis kui tahad. Suur boonus on aga see, et kuna elektrikas on vaikne on seal meeletu rõhk pandud välishelide isoleerimisele, Leaf kannatab selles osas täiesti ausalt võrdlust BMW 5. seeriaga näiteks.
4) Elektrikas on instant väände ja käiguvahetusvajaduse puudumise tõttu linnas väga käre aparaat, ma ei taha mõeldagi mis juhtuks kui taksojuhid, turvafirmade töötajad ja kullerid need endale saaks.
5) Leafi puhul saad umbes 25K € (koos toetusega) eest rohkem mugavusvarustust kui ühelgi teisel uuel autol mis suudan välja mõelda. Eelsoojendus, neli istmesoojendust, roolisjoojendus, neli "tagurdus"kaamerat, online navi, nutifoniga juhtimine, automaatsed tuled jne jne jne. Kui keegi oskab seda kummutada siis palun valgustage mind.

Eeliseid on veel, aga by far kõige olulisem minu jaoks on järgmine:

Nafta saab otsa. Varem või hiljem, aga saab otsa. Ja rääkimata sellest, et vedelkütused on teatud transpordiliikides ilmselt täiesti asendamatud ei ole midagi paremat kui ringraja/ralliraja/kiirendusraja või kus iganes ääres mootorite müra saatel võidusõitu nautida või selles osaleda. Ja ma tahan, et seda tunnet kogeks lisaks minu pojale ka tema poeg. Kui minul on võimalus anda sellesse oma (täiesti marginaalne) panus selle näol, et paar-kolm korda kuus pean elektriauto asemel sisepõlemismootoriga auto välja ajama siis ma tegelt tunnen, et oleks kuritegu igapäevaselt elektriauto eeliseid (mis on täna reaalselt olemas) mitte kasutada.

Odav on elektriautoga sõitmine täna, ning kindlasti lisanduvad maksud mis selle odavuse ära tapavad sest lõppkokkuvõttes on vaja teid ehitada. Aga mitte odavus, vaid igapäevane tarbimismugavus inimestele, kelle elurütmiga see sobib on kõige olulisem eelis. Muideks ka ostmine ei ole varsti enam väga odav, sest need autod lähevad kui soojad saiad ning ELMO raha saab järgmine aasta otsa.

Rando @ Leaf on tellitud.

PS: Minu eesmärk pole kellegi usku pöörata, mul on lihtsalt keeruline mõista (mitte küll siin foorumis) miks üritatakse järjepidevalt elektriautosid võrrelda millelgiga, mis nad pole disainitud olema.
18.12.2013 at 18:48 1 edit. Last edited 18.12.2013 at 18:59 by randomere
Jesper
 
Elektriautodest
quote:
peep:
quote:
Jesper: Elektrimootor on game changer päris mitmes mõttes,
Jah aga millist edasiminekut see tähendab keskmise autoostja (kelle jaoks on auto kodumasin) jaoks võrreldes nende autodega mida ta täna osta saab ?
Auto juhtimine läheb lihtsamaks, kui täna on meil kuum teema "juhiabid", siis pole enam erilisi tehnoloogilisi takistusi, et nendes kodumasin-tüüpi autodes leiaks inimene end varsti "abijuhi" ametikohalt. Ehk siis määrab üldise sõidusuuna ja -kiiruse, aga kogu taktikaline autokontroll on automaatika käes. Telefoniga ma ei oska paralleeli tuua, pigem kangastub mulle silme ette esimene kodumaine täisautomaatne pesumasin "Vjatka" koos selle poolt toodud mõõtmatu heaolu kasvuga :D

See "auto juhtimine läheb lihtsamaks" kehtib muidugi samamoodi ringrajal, lihtsalt natuke teises vormis, põhimõtteline tehnoloogia on suht sama.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
18.12.2013 at 19:10 1 edit. Last edited 18.12.2013 at 19:11 by Jesper
rolantsik
Elektriautodest
Oslos elav sõber kasutab tööasjade ajamiseks "noname" elektrikäru,märksõnadeks max 50km päevas,"road taxes" and parkimine "free",maksud "allmost zero"
Väljaspool Oslot sõiduvahendiks Porsche Cayenne Turbo.
Koos Norra Padaorus(sealsamas,kus meie suusakoondis :D) viibides ja hääbuvate LED tulede plinkides lume alla mattuvate TESLA S-se vaadates tänasin ise ennast ja ka sain sõbra käest kiita,et sai just tangitud :)
Vennanaisel on sõiduvahendiks juba aastajagu Mitsu Miev,suvel allamäge sain isegi 150 peale :D
Talvel aga töösõite ilma alpinistivarustuseta ning korraliku aknakraabitsata lõpuni ei saa,sest peale 50 km läbimist tuleb soojendus maha keerata.

Eks see ainult elektriautode "paanika" hakkab vaikselt üle minema,sest erilist pontu pole ilma välise toetuseta.

Ise olen järgmiseks autoks vaatanud seda:http://www.volvocars.com/intl/campaigns/hybrid/pages/v60-plugin-hybrid.aspx
1,8/100 km on minu jaoks piisav põhjus proovida :D
18.12.2013 at 23:47 1 edit. Last edited 18.12.2013 at 23:54 by rolantsik
hellraiser
  
Elektriautodest
Minu tagasihoidliku arvamuse kohaselt on elektriautod huvitavad (ma ei ole küll ühegagi kunagi sõitnud, seal hulgas ka hübriididega), aga olen juba iseloomult võrdlemisi konservatiive ning ma ei usu, et 10 aasta pärast veel väga suur shift on toimunud vedelkütustelt elektri peale. Pigem kipun ma arvama, et a) tehakse veel efektiivsemaid sisepõlemismootoreid ning b) tehakse veel efektiivsemaid hübriide.
Põhilised probleemid, mis mulle elektrikate puhul kohe silma hakkavad on see, et mida sa näiteks siis teed, kui sul keset maanteed aku tühi on ja järgmise laadimisjaamani 20 km on? Elektrit ju kanistriga tooma ei lähe. Lisaks laadimisele kuluv aeg. Mulle tundub, et praegusel hetkel on elektriautoga vaja asju palju rohkem planeerida ette ning pigem on tegemist ainult sellise vahendiga, mis võimaldab probleemideta liikuda umbes 20 km kaupa päevas linna sees tööle-koju marsruudil.

Kui aga lahendatakse see, et auto laadimine käib hetkega ning mingil sellisele meetodil nagu juba telefonidele on pakutud – sõidad lihtsalt autoga mingi posti lähedale, post võtab su nutitelefonist raha ära ning laeb auto kurguni täis, siis võiks see asi juba olla täiesti masskasutuseks sobilik.

Aga üleüldisemas plaanis ajab mind pisut vihale see, et räägitakse zero-emission autodest (osadel on need isegi autodele peale kirjutatud). See elekter tuleb ju ka millegi arvelt. Niikaua kuni elektritootmine pole puhtalt päikeseenergiale üle läinud on see puhas marketing.

____________________________
Porsche 911 Turbo '01
Porsche 951 '86 - Müüdud
Porsche 944 '83 - Müüdud
19.12.2013 at 00:12
Ivalo
 
Elektriautodest
Sisepõlemismootor oma ülesehituselt on nii ebaefektiivne ja ülearu keeruline, et sealt ei ole ka suure pingutamise peale enam olulist säästu võimalik välja võtta. Üle poole energiast läheb nagunii hõõrdumise ja pikisuunalise liikumise pöördliikumiseks muutmise peale. Seega elektrimootor tuleb nii või teisiti, küsimus on ainult millal. Eks kogu vedelkütuse sektor koos oma infraga on arengul jalus aga küll sellest ka üle saadakse. :) Elektrimootorid vastupidiselt on ülilihtsad, praktiliselt hooldusvabad ja pidurdamiseks samuti kasutatavad, seega meeldib see bensiinininadele või mitte, elektriautod tulevad ja sõidavad bensukate ümber varsti kaheksaid. :) Senikaua aga putitame bensukaid. :D
Roland, cayenne turboga ei jõua kindlasti kaugemale kui teslaga, kui just käru paagiga slepis ei ole. :D
19.12.2013 at 01:00
rolantsik
Elektriautodest
Roland, cayenne turboga ei jõua kindlasti kaugemale kui teslaga, kui just käru paagiga slepis ei ole. :D

Kahjuks on kohapeal käimisel vaekauss porge suunas kaldu,täis-paagiga kestab kauem kui Tesla :D

Eks "suured onud" kuskil teavad arengu suundasid täpselt,kuid alles loetud päevad tagasi lasti vette Shelli hiiglaslik gaasilaev:http://www.bbc.co.uk/news/technology-25213845

Väike võrdlus - CNG VW Passatiga saab sõita 100 km läbi ca 3,3 EUR-iga
19.12.2013 at 01:23
Raceboy
 
Elektriautodest
Tänu heale sõbrale (kes oli üks Tartu elektritaksondusele alusepanijaist) olen Leaf'idega suht lähedalt kokku puutunud ja tegemist on heas mõttes täitsa tavalise autoga. Rehve kulub ainult esiteljel keskmisest rohkem, kuna a) moment tahab äkilisemal vajutamisel kohe rattaid puksima panna, b) auto tühimass on praktiliselt sama, nagu mu A8 2.8 quattrol (~1600 kg).

Linnaautona väga mõistlik valik, maanteel sobib vaid lühemate otsade tegemiseks mõistatavatel põhjustel.


____________________________
www.vems.ee
19.12.2013 at 10:10
peep
 
Moderator
Elektriautodest
Net on infot täis, näiteks kui sisestada google otsingusse "wheel to well cost of electric cars" saab pika nimekirja linke. Kahtlustan, et paljud nendest on mõne majandusliku (siis gaasi, elektri, vesiniku, nafta jne. tootjate) või poliitilise huvigrupi poolt mõjutatud aga kui aega ja tahtmist on, saab mingi pildi ette. Tunnistan, et mind see teema nii palju ei huvita, et teadustöödesse süübida ja piirdusin mõne asjalikuma ajakirjandusväljaande poolt üllitatud artikliga.

Selge, et elektriautode tehnoloogia arendamine on positiivne kuid sama selge on, et see on isegi kõige rikkamate ühiskondade jaoks suur investeering mille tasuvusaega keegi ei oska ennustada hetkel. Elektriautod võimaldavad loobuda otseselt fossiilsete kütuse kasutamisest aga seni kuni me toodame elektrit enamjaolt nendesamade fossiilsete kütuste baasil, suures pildis jääb seis samaks. Samas kui meil leidub piisavalt resursse tehnoloogilise arengu finantseerimiseks, siis loodetavasti me suudame lahendada päikeseenergia ja selle derivatiivide (tuule, hüdro, laine jne.) efektiivse salvestamise küsimuse, mis oleks juba reaalne samm globaalprobleemide lahendamise suunas.
19.12.2013 at 11:38
bagiauto
 
Elektriautodest
Kõik taandub akudele- momendil rahuldav akutehnoloogia puudub ja elektriautod on tõsiseltvõetavad vaid väga piiratud oludes...
19.12.2013 at 12:31
spark
 
Elektriautodest
quote:
peep: siis loodetavasti me suudame lahendada päikeseenergia ja selle derivatiivide (tuule, hüdro, laine jne.) efektiivse salvestamise küsimuse, mis oleks juba reaalne samm globaalprobleemide lahendamise suunas.
Teadlased on mõtte välja käinud, et ümber ekvaatori oleks jäme kaabel ja kõrbe piirkondades päikse paaneelid, tuulistes kohtades tiivikud jms. Siis saaks päikese energiat kasutada need kellel on parajasti öö (teisel pool maakera on samal ajal päev) ja kellel pole tuult .
Aga seda ühtsust ei saavutata maailmas niipea ... energiat on vaja rohkem seal, kus pole kõrbe, aga hetkel on kõrbes naftat ...

____________________________
Seitsekümmend Viis
19.12.2013 at 12:58
peep
 
Moderator
Elektriautodest
Eks igasugu asju saab teha aga kes ja mille arvelt selle kinni maksab on küsimus vähemalt seni kuni fossiilseid kütuseid on võimalik kasutusele võtta soodsamalt. Ja seda me juba täna teame, et niipea nad otsa ei saa ja nende põletamise seos kliimamuutustega on rohkem poliitikute kui teadlaste mängumaa.
19.12.2013 at 13:50
randomere
 
Elektriautodest
Peep, lihtsalt huvist küsin, et millel tugineb su väide "niipea nad otsa ei saa" või mis tingimusi sa selle eelduseks pead?
19.12.2013 at 14:54
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Elektriautodest   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.