register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : Subaru Impreza, Raido   1 2 3 4 5 6 7  
Poster Message
Ivalo
 
Subaru Impreza, Raido
Kuna tegemist vähemalt minu jaoks rajaautoga, siis teen hoolduste ja ürituste logimiseks teema ka.
Pärast pisut ootamatut CUpi BMW müüki otsustasin et peaks midagi natuke kiiremat proovima. Valikuid mida sai kaalutud oli kolm, vanem evo (Vi ja vanemad), sti või m3.
Sai päris paljusid autosid proovimas käidud ja erinevate inimestega konsulteeritud ja lõpuks ikkagi sti ostetud. :) "ikkagi" sellepärast, et enamus soovitasid evo või m3´e ja vaid mõned üksikud subarut.
Esialgne plaan oli selle autoga Juuli lõpuks rajale jõuda aga reaalsus on see, et alles nüüd hakkab auto valmis saama.
Väliselt impreza nagu impreza ikka, läbisõit hetkel 80200km, millest viimased 300km on olnud sissesõit.
Nurgakaalud said paika, täiskomplektse auto kaal koos täis paagi ja 85kg juhiga 1334kg. (Ülevaatuse kaal kusjuures näitas umbes sama kombinatsiooni ja pisut kergema juhi korral kaaluks 1295kg, mine võta kinni)


Iga mutrit ja seibi ei hakka kirja panema aga olulisemad asjad:
Vedrustus:
Whiteline 24mm stabikad, strutbar, stabikakondid, kõik puksid vahetatud Strongflex ja Whiteline omade vastu
KW Clubsport koos tugilaagritega
Pidurikettad on DBA 4000XS seeria puuritud ja soontega (suhteliselt pehmest materjalist, koos Hawki sinistega ei soovita, uued kettad ostsin prooviks ka Hawki omad)

Roolilatt:
Sellholm (2,3 pööret servast serva)
Roolivõimu jahutus:



Mootor 2015:
Autronic SM4 v1.09
Autronic Knock board for SM4
Setrab 6 Series 25 row (STD 625) õliradiaator, mis nüüd ilmselt paigutub tiiva alla, kuna ette enam ei mahu

Mocali termostaadiga sandwitch plate
Cosworthi 12mm õlipump
Dei titanium väljalaske teip ja turbokott


Plokk on sama vana EJ207 mis on nüüd hülsitud.
Kaaned on porditud, klapipesad, klapid, klapivedrud, töödeldud ja vahetatud uuema Sti omade vastu nagu ka enne, lihtsalt üks kaas tehti uus ja klapid ning juhtpuksid vahetati taas.
N rühma mootori ja käigukastipadjad
Alumiinium rihmarattad (kolm rihmaratast kokku 2kg kergemad kui originaalid)
Darton hülsid
CP kolvid (surveaste 9)
kepsud jäid samad K1
saaled uued ACL STD
2013STi uus mustnitreeritud vänt (2,5), mis annab kubatuuriks 2,1
ARP tikkpoldid 11mm
Gates kevlar mootoririhm
Supertech bronze klapi juhtpuksid
SuperTech Incorel väljalaskeklapid
SuperTech Black Nitrided sisselaskeklapid
Kõik kepsud, kolvid, sõrmed kaalus 866,2g (kolb 341,1g, keps 525,1g)

Turbo BW EFR-7163-0.80-WG (high boost, up to 2,2bar) TS



Generaatori uus asukoht pööratud sisselaskele ruumi tegemiseks:

Intercooler:
Lateralperformance FMIC



Tomei väljalaskekollektor






Up-pipe



Down-pipe




Uus väljalase teibituna (kokku kulus kaks ja pool rulli 5cm laiust teipi)


Turbo asukoht


Kütusesüsteem (vahepaagi suurus on natuke üle kolme liitri):


Aeromotive 340 kütusepump
Deatschwerks 350 väline kütusepump
Aeromotive 340 originaalpaagis endiselt, kuid annab nüüd ette vahepaaki millest omakorda edasi siis annab Deatschwerk 350.
Vahepaak
FuelLab kolme pordiga (kütuselattide paralleelseks toitmiseks) kütuserõhu regulaator (up to 6,9 bar)
FuelLab 40 mikron kütusefilter AN8 liitmikega
FuelLab 75 mikron kütusefilter AN8 liitmikega
Uued kütuselatid (AN6)



Karterituulutuspaak:



Sidur:
ACT SCT SB9-XTG6

Käigukast ja differ:
WR1 D6-TY856WN4KA (DCCD)

Õli on sees Motul 300V 15W 50
Kastis ja difrites Motul gear competition

Mõned pildid:
2014







2015






2016
Motec C127 dash logger, PDM30 ja 15 nupuga keyboard. Ees ootab uus oluliselt kergem ja lihtsam juhtmestik ja kaitsmetest ning releedest vabanemine.
Lisaks saab eri sisendparameetrite järgi juhtida kõike mis läheb läbi PDMi. Juhtmestik ja paigaldus ES- Racingu poolt.

Auto alates 20.05.2016 ES-Racingus Janari käe all. Juhtmestik, releed ja kaitsmed eemaldatud, kokku umbes 22kg. Näis palju uus kaaluma hakkab aga eeldatavasti mingi 5kg kanti koos PDMiga. Tähtaeg Jaanipäev.

03.06.2016




Enamus juppe- Siim @ Aftermarket.ee.
Mootori ehitus ja paigaldus- Margus @ Nippon Auto.
Aju paigaldus ja seadistus- Samvel @ ES- Racing.
Nurgakaalud- Martin.
Veljed- Silver @ SP Stuudio.
Intercooleri torustik, up- ja downpipe, kütusesüsteem, generaatori kinnitus, õlijahutus, turbo paigaldus, sisselase, roolivõimu jahutus- RS Motorsport
Tänase päeva seisuga on aju peal ja auto käib. Kui kõik läheb plaanipäraselt, siis järgmine nädal saavad suuremad pihustid ja cooler külge ja siis stendi seadistama.
Jääme talve ja seejärel kevadet ootama. :)
05.10.2013 at 00:29 41 edits. Last edited 03.06.2016 at 23:36 by Ivalo
ICE
  
Subaru Impreza, Raido
Puhtalt huvipärast, et mis kaalukausi ikkagi Subaru kasuks kallutas siis? Evo ja M3 (E46?) on väga ägedad alternatiivid. Juppe muidugi saab kõigile kolmele äärmusest äärmusesse.

____________________________
Petrolheads.ee
05.10.2013 at 07:31
peep
 
Moderator
Subaru Impreza, Raido
Eesti oludes 5+ parameetritega projekt ja näib igati sile eksemplar. Kas Jaapanist, et läbisõit on olematu ? Eks igal pakutud variandil oma plussid-miinused aga Subaru hääl oleks see, mis mind teda valima kallutaks. Pluss siis klassikaline värvilahendus.

Mind huvitab, kuidas KW CS vedrustus lumel ja jääl ennast üleval peab ehk anna siis tagasisidet kui kogemus käes.
05.10.2013 at 09:42
Ivalo
 
Subaru Impreza, Raido
Vaatasin e46 M mudelit. Miinuseks minu silmis on neliveo puudumine, sest talvel tahaks ikka ka natuke sõita.
Puhtalt asfalti jaoks oleks e46 olnud vaieldamatult väga hea valik aga läks seekord nii.

Ega nende imporditud autode läbisõitu 100% uskuda ei saa aga odomeetril sellised numbrid on vähemalt.
Veel mõned asjad, mis mind subaru poole kallutasid:
Esiteks see juba Peebu poolt mainitud klassikaline välimus- sinine auto, kõrge tiib, kuldsed veljed. Maitse asi aga mulle meeldib. :)
Teiseks samuti juba nimetatud boxer mootor, mis mõnusalt podiseb ja samas rahulikult üle 8k pöörde käib ja minule kui vanale honda sõbrale see sobib. :)
Kolmandaks sobiva auto registrisse saamine.
Välimuse poolest oleks evo ka ok olnud, ehkki enamus registris olevatest on valget värvi ja korralikult kruusa saanud.
Evo mootor aga tundus mulle hoopis teise karakteristikuga olevat, käis juba hästi alt ja eriti üle 5k rpmi ei olnud mõtet lasta, sest seda teravust mis sti´l, enam polnud.
Ma ei pretendeeri absoluutsele tõele aga puht subjektiivselt jäi selline mulje erinevaid autosid proovides ja mulle sobis sti rohkem.
Ja muidugi kolmas probleem on registrisse saamine. Korralikke evosid oli valida küll aga ühtegi registrisse ju enam ei saa.
Ja naabervabariigi või UK registris olev auto mulle ei sobi.
Ma olen evode ja stidega ka natuke varem sõitnud ja olen nõus, et kindlasti on evoga lihtsam sõita.
Samas lihtsus ei olnud omaette eesmärk, pigem just võimalikult vähe juhiabisid ja rohkem toorest sõiduelamust. :)

KWga talvel sõita ei plaani, selleks puhuks läheb alla originaalvedrustus. See KW on juba linnatänavatel nii jäik, et talvel ma kardan et ta läheks lihtsalt katki.:D
05.10.2013 at 11:20
Kaido
Subaru Impreza, Raido
I põlve Impreza eest tuleb anda täispunktid, kuid ma pole muidugi objektiivne hindaja. Omanik tundub olevat rohkem kui hoolas, soolasegus ära seda igapäeva autona kasuta -rõõmu jagub nii kauem.
05.10.2013 at 23:19
rustang
  
Moderator
Subaru Impreza, Raido
Lahe projekt, Raido käe all kardetavasti ka päris kiire :)
06.10.2013 at 12:28
HoCi
  
Subaru Impreza, Raido
Maru ilus ja korralik näeb välja :)
Oled teda värvinud ka või näebki nii värske välja? Isegi koobas näeb nagu uus välja :)
Mootor lendas laiali?

____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T
06.10.2013 at 22:23
Ivalo
 
Subaru Impreza, Raido
Avo, kõigepealt on vaja auto sõitma saada, siis saab näha, kas on kiirem kui 325, või mitte. :D
Siin viimasel ajal Audrus ässad selliseid aegu sõitnud, et varsti ei julge rajale minnagi, cupi bemmid sõidavad slikkidega mõõda. :)

Eelmise omaniku käes käis mootor jah laiali ja kuna see oli juba maas, siis sai kogu esiots täitsa paljaks võetud, lastud soodapritsis puhtaks ja uus värv ka peale.
Ega ülejäänud osa autost nüüd lähedalt vaadates nii veatu ei ole kui neilt hägustelt piltidelt mulje võib jääda.:)
Hea tulemuse saamiseks tuleks terve auto üle värvida tegelikult aga kuna tegu pole nagunii näitusemasinaga, siis see võib oodata.
Muidu kõik kruvid, mutrid, poldid, tüüblid, logarid jms said enamus uued või uuesti tsingitud.
Ühesõnaga kapotialla rooste pärast ei peaks nii pea asja olema. Samuti said korrastatud kõik autost väljapoole jäävad juhtmepuud, massi ja toitejuhtmed.

06.10.2013 at 23:12 1 edit. Last edited 06.10.2013 at 23:34 by Ivalo
T.K
Subaru Impreza, Raido
Kuna omal ka impreza, siis huvitab palju esi- ja tagaosa kaalusid. See sul ilma bagideta ja kliimata auto?
07.10.2013 at 11:26
Ivalo
 
Subaru Impreza, Raido
Ees 788kg, taga 546kg, Type-RA.
07.10.2013 at 11:29
jeff01
  
Subaru Impreza, Raido
Kas võrdlemisi nõrk kast jääb ka rinkal ellu? mis sidurit kasutad?
09.10.2013 at 08:45
T.K
Subaru Impreza, Raido
Vana sti kast kestis minul üle 300hp jõudu rinkal kenasti. Mingit probleemi pold. DCCD kastil ei tohiks samuti probleeme tekkida. Probleeme ilmselt võib tekkida ainult piigiga. Mõnel on gt kast ka piiki kannatanud mingi aja. Palju oleneb ka kuidas sellega ringi käia.
09.10.2013 at 10:33
rustang
  
Moderator
Subaru Impreza, Raido
quote:
Ivalo: Ees 788kg, taga 546kg, Type-RA.

Meie Porsche kaalujaotus, 721/434 on üllatuslikult üsna sarnane - kuigi "peegelpildis". Esitelje kaal on Imprezade achilleuse kand, olen seda oma WRX-l ka kogenud - minu sõiduoskuse (=oskamatuse) juures segab alajuhitavus päris palju, eriti libedaga.
09.10.2013 at 10:48
Ivalo
 
Subaru Impreza, Raido
Eks ta natuke raske ole jah eest, vaatab kas saab talvel veidi kergemaks.
Ma ise loodan, et amortide ja stabikate reguleerimise ja DCCD seadistamisega koos saab ehk auto juhitavaks aga eks reaalsus selgub rajal. :)
09.10.2013 at 11:44
T.K
Subaru Impreza, Raido
talveks on ilmselt parim originaal vedrustus ja stabikad lahti ühendada. eks tal kipub alajuhitavust esinema, aga selleks vaja rakendada vastavaid meetmeid.
09.10.2013 at 12:18
ICE
  
Subaru Impreza, Raido
Raido, kas kelladeosast pilti on? Mul jäi valmisasi nägemata.

____________________________
Petrolheads.ee
09.10.2013 at 21:02
Ivalo
 
Subaru Impreza, Raido
Reedel saan auto kätte, siis lõpetan kellade juhtmestiku ära ja võin mingi pildi ka teha.
Cooler hilineb ja jõuab alles teisipäeval. Läheb kiireks installi ja seadistusega, kui tahta 19.10 rajale jõuda. :)
Eks näis.
09.10.2013 at 23:29
Ivalo
 
Subaru Impreza, Raido
Kellad paigas, ajule leidsin ka koha, suured pihustid on peal ja auto sõidab aga on lõplikult seadistamata.
Samvel tekitas seadete valimiseks ka lüliti, tuleb kaks erinevat seadet, esimene "bmw killer" ja teine "porsche killer". :D
Hetkel puhub umbes 1bar rõhku, täitsa ok aga võiks kõvasti rohkem olla. :D
Tegin paar klõpsu kelladest ja aju asukohast ka.

12.10.2013 at 19:18
Raceboy
 
Subaru Impreza, Raido
quote:
Ivalo: Samvel tekitas seadete valimiseks ka lüliti, tuleb kaks erinevat seadet, esimene "bmw killer" ja teine "porsche killer". :D


Töötab kuniks 2. käik või mootor veel terved on.

____________________________
www.vems.ee
12.10.2013 at 22:33
amblik
 
Subaru Impreza, Raido
quote:
Raceboy:
quote:
Ivalo: Samvel tekitas seadete valimiseks ka lüliti, tuleb kaks erinevat seadet, esimene "bmw killer" ja teine "porsche killer". :D


Töötab kuniks 2. käik või mootor veel terved on.
Minu meelest on turbokatel kaks erinevat seadet küll, aga need on: !1. Ei ole veel valmis. 2. On juba laiali.
:D :D :D
12.10.2013 at 22:46
hents99
  
Subaru Impreza, Raido
quote:
amblik:
quote:
Raceboy:
quote:
Ivalo: Samvel tekitas seadete valimiseks ka lüliti, tuleb kaks erinevat seadet, esimene "bmw killer" ja teine "porsche killer". :D


Töötab kuniks 2. käik või mootor veel terved on.
Minu meelest on turbokatel kaks erinevat seadet küll, aga need on: !1. Ei ole veel valmis. 2. On juba laiali.
:D :D :D

See pigem selle foorumi viga või arvamus (põhineb kogenematusest). Tuleb ikka oma vaatevinklist kaugemale suuta näha.

Õnneks on järgmine nädal üritus, kus saab näha, et võimatu on võimalik :)

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
12.10.2013 at 23:06
Ivalo
 
Subaru Impreza, Raido
Eks neid turbokate jutte liigub erinevaid jah. :)
Käigukasti osas on lahendus teada- kuuene kast ja mootor peaks selle tagasihoidliku jõu/väändega mis mul plaanis, rahulikult kestma, kõik on vastavalt ehitatud- vähemalt peaks olema. :D
Praeguse väikese turboga (vf-43) ei tohiks üldse mingisugust ohtu olla midagi laiali lasta. Aga eks esimesed kiired ringid rajal annavad vastuse, mis siin ikka ennustada. :)

Edit: Indrek, mul on praegu esimene etapp (seade). :D
12.10.2013 at 23:13 2 edits. Last edited 12.10.2013 at 23:16 by Ivalo
hents99
  
Subaru Impreza, Raido
Kastidega on vist suht joppamise asi?
Sõbral oli ka imprezal ca 400-450hp ja kast kestis kenasti. Mälu järgi oli tavaline 5-ne kast.
Võibolla polnd päris originaal ka, sest auto oli tehase turvapuuriga jne.

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
12.10.2013 at 23:21
amblik
 
Subaru Impreza, Raido
quote:
hents99:
quote:
amblik:
quote:
Raceboy:
quote:
Ivalo: Samvel tekitas seadete valimiseks ka lüliti, tuleb kaks erinevat seadet, esimene "bmw killer" ja teine "porsche killer". :D


Töötab kuniks 2. käik või mootor veel terved on.
Minu meelest on turbokatel kaks erinevat seadet küll, aga need on: !1. Ei ole veel valmis. 2. On juba laiali.
:D :D :D

See pigem selle foorumi viga või arvamus (põhineb kogenematusest). Tuleb ikka oma vaatevinklist kaugemale suuta näha.

Õnneks on järgmine nädal üritus, kus saab näha, et võimatu on võimalik :)
Kuidas saab kogenematusest arvamus välja kujuneda? Vähese kogemuse põhjal võib küll teinekord vale arvamus välja kujuneda.
Seda vaatevinklit on keeruline kommenteerida, kaugemal on turbomootori tükid? ;)
Ja muide, ma olen täiesti kindel, et teemaalgataja saab väga hästi aru, et minu jutt on sõbralik nöök, mitte tõsimeelne veendumus.

12.10.2013 at 23:28 1 edit. Last edited 12.10.2013 at 23:32 by amblik
Ivalo
 
Subaru Impreza, Raido
Tegelikult nii ongi, kui on värske kast, siis suure tõenäosusega kestab (mõistlike väände numbrite ja kasutuse piires muidugi).
Meil siin laotakse reeglina teadmata ajaloo ja läbisõiduga kaste alla ja siis on kiirelt jälle pilpad taga.
RA kast on tugevama sisuga ka. Kuna praegu suuremat turbot ei pane, siis ma väga ei muretse. :)
12.10.2013 at 23:33
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : Subaru Impreza, Raido   1 2 3 4 5 6 7  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.