Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
Nürburgring 2013 - Mannschaft EstlandSel nädalavahetusel algab meie tiimi uus hooaeg. Õigupoolest pidi algama juba märtsi keskel aga kui me oma autoga raja äärde jõudsime, avanes selline vaatepilt:
Lume tõttu jäid ära kõik võistluseelsed treeningud ja ka esimene etapp, mis pidi toimuma 23.03.
Meie stardinumber on 235 ja klassiks SP4 ehk vabaklass 2,0 - 2,5 liitrit. Kokku on startijaid tervelt 214 ! Eelmise aasta sõitudel oli ca. 160. Rajale lähevad kõik korraga, olenemata klassist ja võistlus kestab 4 tundi.
Kõige kiiremas klassis (SP9-GT3) on tervelt 21 autot ja SP7 ehk 911 klassis 17. "Lihtrahva" poole peal on V6 klassis (sisuliselt BMW M3 monoklass) 19 startijat ja uues Astra OPC klassis 18. Konkurents saab ülitihe olema ja pole lootustki, et neist mõni gaasilt jalga tõstaks möödasõidul. Seega saab raju liiklus olema. Tavaliselt 1/4 autodest sõidetakse puruks ehk oodata on 50+ avariid sõidu jooksul. Üritame liikuva shikaani rolli välja kanda ja nende ca. 2/3 hulgas olla, kes lõpuni tulevad.
10.04.2013 at 15:16
3 edits. Last edited 10.04.2013 at 15:40 by peep (Moderator)
Nürburgring 2013 - Mannschaft EstlandTutvustan meie võistlusautot.
Alustasime minu Cup'i autost, mis sai molekulideks võetud ja tehnika osa uuendasime pea täielikult kasutades BMW originaalosi. Ainus mis jäi puutumata on mootori raua osa, sest see oli vaid ühe hooaja sõitnud ja kontrollimisel probleeme ei märganud. Ka mootori juures uuendasime kõik abiseadmed, andurid, süüteosa, kepsusaaled ja tõukurid. Koguinvesteering on võrreldav kahe keskmise 325 Cup'i auto nullist ehitamisega. Kuna algmaterjal ei olnud tehniliselt üldse kehvas korras, siis sealt saime terve auto jagu varuosi pika sõidu jaoks.
Et anda ettekujutust miks oli nii põhjalik ettevõtmine vajalik, siis üks VLN'i etapp on läbisõidu poolest võrdne kogu 325 Cup'i hooajaga. Kui meie plaanid teostuvad täies mahus, siis koguneb hooajaga sama palju võidusõidukilomeetreid, kui läbitakse Cup'is 8 hooaja jooksul ! Ja sealjuures me ei plaani osaleda kõikidel etappidel. Iga katkestamine on väga kallis lõbu, sest osalemisega seotud kulud on seal meie võistlustega võrreldes kõrged. Seega on auto tehnika 100 % uuendamine enne hooaja algust nii sportliku kui majandusliku poole pealt tugevalt põhjendatud. Sama loogikaga on tehtud enamus VLN'i autodest. Muidugi eesotsa spets autod võetakse peale igat sõitu pulkadeks.
Kahjuks ei ole E36 selles sarjas isegi suurte sõidumeistrite käes kiiruse poolest enam konkurentsivõimeline. Ja kuna me oleme peaaegu standardautoga vabaklassis, siis puhtalt sõiduga midagi saavutada on keeruline. Meie jaoks pani eelkõige asja paika eelarve, ning mingil määral ka konkreetse tehnika hea tundmine. Ehk oleme tehnika poolest grassroots tasemel ja muidugi sõitjatena veel väga-väga rohelised. Seetõttu me oma pead standardklassi mahtumise ja tehnika konkurentsivõimega ei vaevanud, oleme seal kogemusi ja emotsioone hankimas. Kui õnnestub pääseda 24 tunni sõidule, siis pikal distantsil loeb absoluutne kiirus vähem ja vastupidavuse osas suudame ehk konkureerida.
Tehniliselt on auto Cup'i spetsifikatsiooniga võrreldav. Suurim erinevus on vast 45 liitrine lisapaak:
Reegel on max. 110 l. ja miinimum kaal 1060 kg ilma juhi ja vedeliketa. Meie autol 105 l. ja ca. 1130-40 kg.
Muud modifikatsioonid on klaasplastist esi- ja tagaluuk ning KW Competition vedrustus. Tagaülekanne 3.15. Väljalaskes on nõutud FIA serdiga katalüsaator ja autol on küljes datamoodul, mis kuvab korraldajale reaalajas auto asukoha ja kiiruse rajal. See on vajalik topeltkollaste alas töötavate rajakohtunike ohutuse tagamiseks. Kiirus ei tohi ületada 60 kmh, kõik rikkumised registreeritakse, ning stop-go on kõige väiksem karistus. Ja selliseid alasid tekib igal etapil küllaga, nagu juba eespool mainitud.
Lisaks on autos veel kaks transponderit, üks ajamõõduks ja teine müra kontrollimiseks. St. kui rajaäärne mikrofon registreerib normi ületava müra, siis korraldajal on kohe auto number teada ja pannakse must lipp välja. Ergonoomika koha pealt on abiks elektriliselt soojendatav esiklaas. Samuti tõstavad kasutusmugavust spets. endurance rihmad, mida on kergem kiirelt parajaks reguleerida võrreldes tavaliste rihmadega. Tähtsaim ohutusvarustus on tagasivaatepeeglid, ilma nendeta ei õnnestuks ühtki ringi läbida ilma intsidentideta.
Juhi töökoht:
Auto on seoses trennide ärajäämisega toores, läbinud vaid mõnikümmend kilomeetrit avalikul teel. Samuti pole olnud võimalust eeltehnilises teda ette näidata. Seega esimene ülesanne on läbida edukalt tehniline ja seejärel vabatreening ning kvali. Kui stardijoonele jõuame, on juba väike saavutus. Loodame parimat muidugi !
11.04.2013 at 10:20
2 edits. Last edited 11.04.2013 at 10:26 by peep (Moderator)
Nürburgring 2013 - Mannschaft EstlandHoiame pöialt
Kas kuhugi mingid live videod/helid/tulemused ka tekivad kvalifikatsiooni ja võistluse ajal? Et saaks kodust silma peal hoida.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
11.04.2013 at 14:38
2 edits. Last edited 11.04.2013 at 14:40 by Jesper
Nürburgring 2013 - Mannschaft EstlandMeiesuguseid ei näidata aga muidu neil eelmisel aastal oli striim küll. Hetkel pole aega linki otsida aga vast see kergelt leitav on.
Nürburgring 2013 - Mannschaft EstlandNagu näha, siis kodanik Pihotalo on hetkel kenasti rajal ja on oma klassis hõivanud 3. koha
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
Nürburgring 2013 - Mannschaft EstlandJube halb on see, et timing ei näita jooksvaid vahesid - päris huvitav oleks teada, kas #232 on poole ringi kaugusel või löögiulatuses Kui teine variant, siis piisaks ilmselt ühest õnnestunud boksipeatusest et teine koht võtta, ringiajad on hetkel väga sarnased.
Edit: kirjutamise ajal läks Peep #232-st mööda
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
Nürburgring 2013 - Mannschaft EstlandPaev oli vasitav ja pingeline aga jah onnestus lopuni tulla ! Oma positsiooni me tegelikult ei jalginud, sest see polnud meie jaoks oluline ja ega ma isegi momendil veel ei tea, mitmendale kohale tapselt loppkokkuvottes tulime, sest VLN lehel vel pole tulemused uleval. Igatahes fotokas on pilte ja peas on muljeid, kui tagasi jouame, siis uritan mingi hetk neid jagada siinsetele huvilistele.
Nürburgring 2013 - Mannschaft EstlandSupertulemus, palju õnne! Selles faasis on intsidentidest eemale hoidmine kõige olulisem ja tõesti, koht ei ole tähtis, peaasi, et auto töötas ja kõik sõita said ja finišilipp lehvis. Respekt!
13.04.2013 at 20:15
1 edit. Last edited 13.04.2013 at 21:22 by rustang (Moderator)
Nürburgring 2013 - Mannschaft EstlandMuljeid nädalavahetusel toimunust.
VLN'i etapid on kõik sama ajakavaga. Reedel 13.00-20.00 registreerimine, tehniline ülevaatus, 16.00-18.00 vabatreening. Laupäeval 7.45-8.15 võistlejate koosolek, 8.30-10.00 kvalifikatsioon ja 12.00-16.00 võistlus. Vabatreeningul tohivad osaleda ka sellised autod mis võistlusel ei osale ja mis ei ole isegi võistlusmasinad. Nõutud on lihtsalt puur/iste/rihmad ja sõitjatel mingisugune riietus. Kõikides autodes võib olla sees kõrvalistuja iste ja reisija. Paljud tiimid kasutavad seda võimalust sponsorite lõbustamiseks ja samuti on liikumas võidusõidutaksod, kes müüvad elamust sõita rajal slikkidega koos võistlusautodega. Võttes arvesse, et tiime on 200 ja sõitjaid 600+ sujub paberitöö igati libedalt. Pikem järjekord oli punktis, kus pidi ette näitama võistlusvarustuse. Seda tuleb siiski teha vaid kord aastas, esimesel etapil ja sellest ka järjekord. Toimingu käigus kinnitatakse kiivrile ning HANS'ule kleebised seerianumbritega. Neid numbreid kasutatakse vajadusel juhi identifitseerimiseks, kiivri vahetus on keelatud ilma kohtunikke teavitamata.
Reedene päev oli vihmane aga kella neljaks hakkas rada kuivama.
Enne rajaleminekut pidime paigaldama autole jälgimisseadme, mis võimaldab kohtunikel fikseerida auto asukoht ja kiirus igas rajapunktis. Eesmärk on kohtunike ohutus, kiiruspiirang topeltkollaste alal on 60 kmh. Koledad metellikärakad aga kui peab, siis peab. Boonusena saime me enda telefonidest samuti jälgiga kõikide või enda poolt valitud autode asukohta ja kiirust. Tegelikult peaks see võimalus kuskil netis ka olemas olema ?
Sel hooajal asume samas boksis ühe kohaliku tipptiimiga, Manthey Racing. Seoses sellega oli huvi meie boksis toimuva vastu suur, Erki jagas autogramme ja poseeris piltidel.
Meie auto "suurte poiste" selja taga.
Sobisime Manthey tiimiga hästi kokku, pildil on umbes 50% rehvidest, mis neil boksis koheselt monteerimisvalmis olid.
ja sellel pildil on kogu meie rehvitagavara.
Rehvid ostetatkse kohapealt, kõikidel suurtel tootjatel on oma service ja ladu kaasas. Siin on Dunlop'i näide.
Peale trenni lõppu suundusime tehnilisele ülevaatusele. Oodata tuli ca. tund aega.
Kuna see oli meie auto jaoks esimene ülevaatus ja osaleme Eesti paberitega, siis oli väike ärevus hinges aga peale ühe pisimärkuse sujus protseduur kiirelt ja probleemideta. Suur tänu siinkohal meie EAL'ile, ning Raul Koov'ile ja Karmo Uusmaa'le isiklikult, kes väljastasid meie auto turvapuurile ametliku sertifikaadi. Ilma selleta poleks osalemine võimalik olnud. Pildid kohtunikud meie masinat üle vaatamas. Paremal on mingi eriti tähtis vana, see sooviski järgmiseks koraks üht väikest täiendust turva alal.
Tehnilist oodates sai aega sisutatud konkureerivate autode uurimisega.
Siis konkureerivate jutumärkides muidugi. Kohalikus mastaabis legendaarse värvikombinatsiooniga 911 GT3 R versioon, mitmekordne 24 h. sõitude võitja. Seekord ilma tehasetoeta ja profisõitjateta aga siiski üldarvestuses 6 koht ja parim ringiaeg 8.22.
Teine Manthey tiimi auto, 911 GT3 RSR mis juba aastaid Wochenspiegel'i värvides. Üldarvestuse 12 koht ja parim ring 8.28.
Võrdluseks Manthey kolmas auto, GT3 Cup millel laiendused ja asjad puuduvad. See masin võitis Cup klassi ja tuli üldarvestuses 11 kohale, parima ringiajaga 8.38.
Timbuli Racingu GT3 R kiilus ennast poodiumile kahe tehasetoega Team Schuberti BMW Z4 GT3 vahele teisele kohale. Parimaks ringiajaks jäi 8.19.
Minu üks lemmik on Gazoo Racingu Lexus LFA. Vinge välimus, üks parimaid soudtrack'e ja lihtsalt teistsugune kui domineeriv Saksa raud. Klassivõit, üldarvestuses 29 ja parim ringiaeg 8.40.
Gazoo tiimi GT86 salongivetilatsioon, seespool puhub toru värsket õhku otse juhile näkku.
Sai silm peale pandud meie klassi konkurentidele, see on hilisem võitja. Pole aimugi mis tehnika poole pealt tehtud oli aga minek tundus tal selgelt parem olema kui meie masinal. Nende parim ringiaeg 10.25 oleks ehk meie unistuste aeg kui kõik mängu panna. Lähiajal me seda veel proovima ei hakka.
Seltskond on rahvusvaheline, seekord osalesid 30 erineva riigi piloodid.
Rowe Racing oli stardis terve rea SLS'idega aga seekord jäi kiirusest puudu poodiumi jaoks. Auto nr. 7 lõpetas 7 kohal parima ringiajaga 8.24.
Kaks tipptegijat Historic klassis. Suurema mootoriga autode hulgas domineerib Evo 2, mis saavutas üldarvestuses väga kõrge 35 koha parima ringiajaga 9.25.
Ja Manta mis ruulib kuni 2 l. klassis. Üldarvestuses alles 91 aga parim ringiaeg oli 9.34 ! See on ulme kiirus väikse vabalthingava uunikumi jaoks. Tõsi juhid on tippklassist, mh. Opeli motospordidirektor ja ex 24 h. võitja. Manta kõrval seisev IS-F millel 5 liitrine V8, saavutas parima aja 9.14 ja üldarvestuses kõrge 31 koha.
Direktoreid on joonel igat masti, mõni tuleb kohe oma ametiautoga. Selleks on Dr. Bez, Astoni peadirektor, samuti kogenud võidusõitja. Seekord katkestamine aga 10.26 ei ole üldsegi mitte aeglane limo kohta. Jõuab õigeks ajaks koosolekule küll.
Opelil on sellest aastast tehase tasemel käsi kõvasti sees seoses uue Astra OPC Cup sarjaga. Kissling Motospordis ette valmistatud autod müüdi läbi hetkega ja tegu on kiirete masinatega. Klassi võitja parimaks ringiajaks jäi 9.32 ja neil autodel on 300 hj. Siin üks kobedama värvilahendusega eksemplar.
Teine uus Cup klass on Toyota. See pole eriti hästi käima läinud, startijaid vaid mõned üksikud aga nende eelis on madalam jooksutamise kulu kui Opel'il. Klassi kiireim saavutas ringiajaks 10.21 mis pole üldse paha 200 hj. vabalthingava jaoks. Abiks kindlasti Öhlinsi vedrustus ja hea sõiduoskus.
Olgu kui kõrgtehnoloogiline masin tahes, pea kõik tiimid kasutavad seisupukkidena vana head puuklotsi.
Audi TT pole meil eriti levinud toorik aga seal on neid suht. palju liikvel ja tippmasinate kiirus on heal päeval esikümne vääriline. Raeder Motorspordi 331 saavutas SP3T klassivõidu ja üldarvestuse 19 koha parima ringiajaga 8.53. Eelmisel aastal ta isegi võitis ühe vihmaetapi tänu neliveole.
Rada on kiire ja vabaklassis kasutatakse agressiivselt aero lisandeid. Kahjuks meie mõistus ja ajaresurss 325 ettevalmistuse juures selle peale ei hakanud.
Näide vabaklassi E46.
Subaru tehasetiim jooksutab STI'd ja väga edukalt. Seekord tekkis tehnilisi probleeme ja vaid 126 koht aga parim ringiaeg 9.02 kõneleb tõsisest kiirusest. Mitmekordne klassivõitja 24 h. sõitudel.
Ferraride paar. Kiirust jätkus, mõlemal alla 9 minuti ringiajad aga üks katkestas ja teine saavutas vaid 85 koha.
BMW Z4 GT3 on agressiivse välimusega ja kiire. Analoogsed autod saavutasid 1 ja 3 koha.
Kiire on ka see USA raud, parimaks jäi 8.35 aga vana tehnika ei pidanud vastu ja katkestamine.
Võistluspäeval on rahvast palju, pääs boksidesse ja pitlane'le on vaba, ka võistluse ajal !
Enne starti paak täis. Kasutusel on tavaline tankimismasin, tõsi bensuliitri hind seal on 2.30 ehk kasulik on ökonoomsemalt sõita. Meie auto kulutab ca. 6,5 liitrit ringi peale mis kindlasti ongi öko.
Piduritele värv peale. Tulemus oli, et ka ilma jahutuseta ei tekkinud probleemi, see rada on pidurite suhtes leebe, eriti aeglase autoga sõites.
Meie tiim vahetult enne starti, näod naerul aga pulss üleval. Paremal tiimi kaasomanik Martin ja üks mehaanikutest.
Keijo jagab Erkile veel viimaseid õpetussõnu. Meie taga olev 190 oli meiega samas klassis ja lõpuks oli vahe vaid 2 minutit tema kasuks.
Mirjam hoidis stopperid käigus ja jagas infot pitwall'il.
Meie tiimi teine auto, V6 klassi CSL katkestas elektroonikaprobleemide tõttu.
Pilte juubeldustest ja shampusepritsimisest ei ole, kuna see sõit oli meile vaid soojendus enne hooaja põhistarte aga eesmärgi täitsime ära ja tulime üle joone. Kokku startis 194 autot, lõpuni tuli 132 ja meie kohaks jäi 123. 30-40 autot lõpetas avarii tõttu, ülejäänud siis tehniliste probleemidega. Kuid mis peamine auto kestis ja toimis, seda on päris palju arvestades, et sõitnud olima vaid natuke mööda tänavat ja masin oli täiesti toores. Ehk järjekordselt veatu töö Aamann Racingu poolt !
Nürburgring 2013 - Mannschaft EstlandMärkimist väärib fakt, et Aston Martin Rapide S (too valge direktoriauto) kasutas kütusena vesinikku ja pidi ühe ringi läbima ilma grammigi bensiini tarbimata.
Nürburgring 2013 - Mannschaft EstlandSel nädalavahetusel toimub 24 h. sõidu peaproov, viimane võistlus enne suurt sõitu. Joonel on rida pro-sõitjaid kes regulaarselt VLN'il ei osale, eesmärgiga käsi soojaks sõita. Näiteks Richard Westbrook, Peter Dumbreck, Frank Biela, Bernd Schneider, Sean Edwards jne. Samuti on kohal Nürburgringi 24 h.'l traditsiooniliselt Manthey tiimi esindavad Timo Bernhard ja Romain Dumais. Viitab sellele, et neil on plaanis tõsiselt BMW'le vastu hakata.
Stardinimekirjas on hetkel 227 autot ! Ilmateade lubab vihma, ma juba kujutan ette mis toimuma hakkab...
quote:peep: Sel nädalavahetusel toimub 24 h. sõidu peaproov, viimane võistlus enne suurt sõitu. Joonel on rida pro-sõitjaid kes regulaarselt VLN'il ei osale, eesmärgiga käsi soojaks sõita. Näiteks Richard Westbrook, Peter Dumbreck, Frank Biela, Bernd Schneider, Sean Edwards jne. Samuti on kohal Nürburgringi 24 h.'l traditsiooniliselt Manthey tiimi esindavad Timo Bernhard ja Romain Dumais. Viitab sellele, et neil on plaanis tõsiselt BMW'le vastu hakata.
Stardinimekirjas on hetkel 227 autot ! Ilmateade lubab vihma, ma juba kujutan ette mis toimuma hakkab...
Nürburgring 2013 - Mannschaft EstlandKuid "ära tegemine" ei tulnud seekord üldsegi nii lihtsalt kui esimesel etapil. Kive veeretasid meie teele nii ilmataat kui tehnikakotermannid. Ilmateade ei olnud lootustandev, kui päev-paar enne võistlust oli temperatuur üle 20 kraadi sooja, siis reedese treeningu ajaks oli sellest saanud vaevaline +5 koos vihmasajuga. Ja märg Nordschleife on suurusjärgu võrra keerulisem kui kuiv - erineva haakumisega asfalt, seebina libe kummipinnaline ideaaltrajektoor, üle raja voolavad ojad jne. See siis lisaks kõigele mis teeb temast kuivaga juba piisavalt keerulise ristsõnamõistatuse. Kindluse mõttes paigaldasime uued vihmarehvid, olemasolevad olid üle 50% kulunud ja tegime oma ringid ära ilma eriliste üllatusteta. Sama hästi ei läinud ühel 911'l, mis kohe esimesel ringil leekidesse lahvatas ja täielikult maha põles. Juht sai õnneks välja enne.
Reede hommikune kvali toimus samalaadsetes tingimustes, pideva vihmaga ja mõne plusskraadi juures. Enamus osalejaid ei hakanud liigseid riske võtma ja meie väga kerge gaasijalaga sõidetud aeg ei olnudki kõige kehvem. Enne kvali toimub võistlejate koosolek ja klõpsisin seal ühe pildi ürituse mastaabi edastamiseks. Pildil on näha ca. pooled sõitjatest.
Jutt mis räägitakse on peamiselt turvalisuse poole pealt, et ei seataks ohtu rajakohtunikke, kuna need peavad ju intsidente lahendama samal ajal kui võistlus rajal käib. Huvitaval kombel stardifoori toimimisest ei räägita sõnagi.
Stardihetkeks kell 12.00 halvenes ilm veelgi, F1 rada mattus tihedasse udusse - koht on ülejäänud maastikust kõrgemal ja selle mattis enda alla madal vihmapilv. Raja madalamates osades udu ei olnud, kui mõnes pool oli vihm muutunud lörtsisajuks ning temperatuur oli +2 kraadi. Siiski "soojendusringile" mindi ja muuhulgas sattus meie kaamerasse lõik kuidas kaasvõistleja "soojendades" seina paugutab nii, et rattad all viltu. Kuid stardihetkel pandi kollased välja ja turvaauto ei lahkunud. Kohtunike otsusel alustati sõitu turvaauto taga ja esimene ring nii läbitigi. Udu hakkas teise ringi alguseks hajuma ja fooris lülitati sisse roheline tuli. Stardis oli roolis Erki ja juba esimese kiirel ringil tekkis tal probleem esiklaasi soojendusega, klaas hakkas uduseks tõmbuma. Ta lootis, et ehk saab kuidagi sõidetud ja ei tulnud kohe boksi, mis osutus veaks - enamus teisest ringist tuli sõita käsikaudu küljeaknast välja vaadates ja kiirus langes tugevalt, kuid auto jäi rajale. Peale boksipeatust ja esiklaasi töötlemist asus rooli Keijo, õnneks jäi vihm järele ning poole tunni pärast hakkas rajal sõidujälg tahenema ja klaaside läbipaistvus paranema. Lisaks klaasisoojendusele olid rivist väljas kõik lisa-kütusepumbad, osad näidikud aga mis peamine ka starter, ehk rajal auto väljasuretamine oleks tähendanud katkestamist. Teine tehniline probleem oli siduri osaline mittelahutamine, sõita sai aga kohapeal käiku sisse saada oli keeruline. Roul kattis kolmanda vahetuse ja sai enamus ajast sõita juba kuivas sõidujäljes. Mina olin neljas ja otsustasin vihmarehvid alla jätta hoolimata pea kuivanud rajast. Temperatuur oli madal, meie kiirus väike ja varjulistes kohtades oli rada märg väljaspool jälge. Sõidu kolm viimast ringi jäid Erkile kes tõigi auto ilma intsidentideta üle joone. Paljudel konkurentidel nii hästi ei läinud, huvitaval kombel tehti enamus avariidest juba kuivanud rajaga. Ilmselt oli raske otsustada kui kiiresti kannatab kuiva raja kiirused kasutusele võtta ? See oli ka üks põhjuseid, miks me ei hakanudki slikke alla panema - kiirus polnud oluline aga lõpetamine oli. Kahjuks meie tiimi ülejäänud autode päev nii roosiline ei olnud, kõigepealt sõitis nr.422 CSL seina ja natuke hiljem käis nr.415 E46M3 suurel kiirusel mitu korda üle katuse ja muutus taastamiskõlbmatuks. Juht õnneks pääses haiglast peale tervisekontrolli. Miks kuulsate boksinaabrite autod ei lõpetanud ei oska arvata, ega seal mingit head ülevaadet ei teki.
Mõned videod.
Aga mitte võistlusest ei tahtnud ma rääkida , vaid tegu oli meie kolmanda edukalt lõpetatud VLN'i etapiga, millest piisab juba pea kahe nädala pärast toimuval 24 tunni sõidul osalemiseks ! Meie osavõtuavaldus on vastu võetud ja oleme saanud korraldajalt esialgse stardinimekirja, kus meie stardinumbriks on 133. Kokku on seal ca. 170 autot.
Kahtlemata on see meie jaoks suur projekt, emotsionaalselt, füüsiliselt, ajaliselt ja paratamatult ka materjaalselt aga kui elus on kord võimalus osaleda maailmatasemel võistlusel, siis tuleb see ära kasutada. Ettevalmistused on olnud pikad ja põhjalikud ja tegelikult olid viimase etapi rasked olud suurepärane treening. Meeleolu tiimis on hea, meil pole aimugi mis tegelikult toimuma hakkab, kuid oleme valmis võtma mis meile ette nähtud ja loodetavasti natuke rohkemgi. Üritame tulevastele Eesti tiimidele märgi ette panna, et sealt ülespoole liikuda kuni Top 10 paistma hakkab.
Võistluse ajakava on siin , tiim liigub võistluspaika 15 mail ja võistluse ajaks saabuvad kohapeale veel mitmed sõbrad-kaasaelajad OT seltskonnast. Eesti Porsche Klubi korraldab 24 tunnise nonstop sõidu marsuudil Tallinn-Nürburg, et fiilingusse sisse elada enne võistlust.
Auto ettevalmistus on juba alanud ja kuigi kõik sai talvel tehtud, venis tööde nimekiri üle 30 punkti pikkuseks. Tehnika poole pealt niipalju, et plaanime sõita 24 h. 3 jooksu slikkide (Yokohama) ja ühe komplekti piduriklotsidega (Carbon Lorraine CL6E), ning auto suudab tankimata sõita üle 2,5 tunni. See on muidugi vaid teooria, kui sajab vihma siis tuleb teha rattavahetusi rohkem ja tõenäoliselt me üle 2 tunni järjest roolis ei ole. Täpsema plaani paneme paika kohapeal, tänaseks on selge, et Erki stardib, Keijo, Roul ja minu osaks jääb ankru roll. Kindlasti teeb elu omad korrektuurid, kivisse raiutud plaane pole mõtet teha vaid pigem läbi mõelda stsenaariumid "mis kui...?"
Lõpetuseks paar pilti meie autost VLN 1 etapil, kingitus kohalikult fotograafilt:
Peep
Roul
Kergelt väljendudes oleme ootusärevad, raskelt öeldes tahaks juba 24 h. joonel olla.
30.04.2013 at 21:56
3 edits. Last edited 08.05.2013 at 08:05 by peep (Moderator)
Nürburgring 2013 - Mannschaft EstlandTänud äramärkimise eest.
Ma kulutan oma aega kirjutamisele kolmel põhjusel, enda emotsioonide talletamiseks aga kui juba, siis miks mitte neid ka teistele jagada, sest selge on, et igaüks ei saa neid asju ise teha isegi kui väga tahta ja kolmandaks just see arengu pool. Asjad ei juhtu kunagi ootamatult ja üleöö. Kus üks tegija ees sinna tulevad teised kergemini järele jne. Ehk loodetavasti meie juhtumised annavad inspiratsiooni teistelegi proovida meeskondlikku pikamaasõitu kas lähemal- või kaugemal välismaal. Siis võib loota, et ka meil mõni sarnane võistlus korraldatakse.
Leedus ja Soomes on pikamaasõit meiega võrreldes palju populaarsem ja miks ei võiks ka meil tekkida alalisemalt toimivaid tiime ? Mul puudub täpne statistika aga pakuks, et ka UK ja USA's on pikad sõidud märkimisväärse osakaaluga koguvõistluste arvust. See on ju "value for the money" kontseptsioon, saad sama raha eest rohkem sõita ja mitme juhiga sõitmine muudab kogu asja iseloomu veelgi pingelisemaks, kuna vastutus tulemuse eest on suurem ja samas võistlus on pikem, paljugi võib juhtuda nii positiivset kui negatiivset. Kui võrrelda emotsioone peale finishit lühike vs. pikk sõit, siis viimane on ägedam kui tulemus on hea. Ja kui ei ole, siis saab teineteisele õlale patsutada ja paar toetavat sõna öelda.
Kui keegi tunneb konkreetset huvi VLN'is osalemise vastu, kas 1-2 sõitu prooviks rendiautoga või tõsisemalt, siis ma suudaks mingi otsa kätte juhatada küll.
02.05.2013 at 08:20
1 edit. Last edited 02.05.2013 at 08:22 by peep (Moderator)
Nürburgring 2013 - Mannschaft EstlandJäi veel üks hea video silma, stardiring juhi poolt kes ilmselgelt teab mida ta teeb sellistes oludes. Kaamera ei anna pilti 100% edasi, nähtavus tundub parem kui ta tegelikult oli. Algus ja lõpp peale 10.00 ehk stardi/finishi ala mis on mäe otsas paistavad silma paksu uduga, muudes rajaosades mitte on seda mitte niiväga. Peasirge lõpp tuleb võtta suurel kiirusel usu peale, vasak mäest alla peale silda on vaba raja korral täiega mistahes ilmaga (meie jaoks märjaga teoreetiliselt ), talle jäi lihtsalt liiklus ette. Meie saavutame seal ca. 210-215, kiiremad 280.
02.05.2013 at 09:06
2 edits. Last edited 02.05.2013 at 09:08 by peep (Moderator)
quote:peep: Kui keegi tunneb konkreetset huvi VLN'is osalemise vastu, kas 1-2 sõitu prooviks rendiautoga või tõsisemalt, siis ma suudaks mingi otsa kätte juhatada küll.
Äkki avaldad huvilistele ka mingi orienteeruva numbri kui palju rendiautoga ühel etapil osalemine maksab. Tiimid ja autod on erinevad aga suurusjärgu vast ikka oskad öelda?
Nürburgring 2013 - Mannschaft EstlandLaadisime oma esimese sõidu videod üles. Olime enne neid ringe igaüks vaid treeningul kolm ringi vihmadega sõitnud ehk esimesed ringid selle autoga ja slikkidega, autotunnetuse hankimise etapp rahulikus tempos. 24 h. kiirus saab siiski vaid nõks suurem olema, kuid üritame teha vähem käiguvahetusi ja hoida sujuvamat joont ning kiirust (loodetavalt ). Aga annab hea ettekujutuse kuidas elu rajal meie autost vaadatuna paistab ?
Nürburgring 2013 - Mannschaft EstlandViimane aeg suurem tahavaatepeegel monteerida, sellises seljatagant tuhisevas komeedisajus võib peapöörituse( iivelduse) saada. Kui 24h sõit möödas kas ootab vist ees mootoriarendus suurema töömahu vastu?