Poster |
Message |
hents99 |
MB 190E 2.5-16 1989
Pärast uue Audru rajaga tutvumist oli plaan selge, et tuleb hakata ehitama mingit autot, mis oleks enamvähem rajakõlbulik.
Kuna ma tegelen põhiliselt mersudega, siis polnudki auto suhtes raske valik. Tuli võtta mingi kergem ja lihtsam auto. Algselt oli mõttes kasutada juba olemasolevat MB 190E 2.3-16 mudelit, aga kuna see on päris hea eksemplar tänavale, siis ostsin juurde samasuguse, mõni aasta uuema ja suurema mootoriga. 2.3 mootorit peaks kindlasti turboga üle laadima, 2.5 võib jääda vabalthingavaks.
Noh nüüd siis plaan teistele nalja teha (nagu viimane OT irvitati ja näidati näpuga punase MB 190E pihta ) ja hakata justnimelt ebapopulaarset ja vana mersut tegema. Elame-näeme, kas olen mina loll või siiski saab suhtkoht koduste vahenditega auto kiiremini sõitma.
Siinne seltskond on ehk isegi sellisest mersust miskit kuulnud.
Autost:
Mootoriks 2.5-liitrine 16 klapine MB mootor, mida Cosworth aitas projekteerida (kaane osa), 147kW originaalis.
Käigukastiks Getrag 275 Dog-leg
Peaülekanne hetkel 3.46 LSD, aga plaan esialgu proovida 3.91 LSD`d.
Vedrustuse osa lahtine, praegu all H&R Cup Kit, mis on tänavale peaaegu, aga rajale tahaks kindlasti midagi paremat. Ilmselt H&R`i coiloverid.
Mõni aeg tagasi sai paigaldatud plastist tagasilla suured puksid + esimeste õõtsade puksid. Auto muutub väga palju konkreetsemaks, samas kannatab tänaval sõita ilma et paugutaks nagu alu puksidega.
Pidurid said eile juba proovi-upgrade. Ees 345x32 ketas + MB brembo 4-kolviga sadulad. Taha lihtsalt ventileeritav ketas jällegi sama aja E-klassilt. Tegelt tahaks ikka mingid AP või Alconi pidurid alla saada.
Armeeritud teflonvoolikud olid juba küljed.
Veljed on MB originaalid 17x8.25"
Selle-järgmise kuuga tahaks sisse saada korraliku turvapuuri, siis saab hakata kõigele muule mõtlema.
Mootoriga on plaanid enamvähem tehtud, kuna tegemist on mehaanilise pritsega, siis tuleb see välja vahetada. Hetkel käib ka päris halvasti, vaakumi leke, segu vale jne. Sisselase tuleb ilmselt otsast lõpuni uus ja plaanis kasutada ITB`sid, kuigi sellele mootorile on mul valmis projekteeritud vanakooli DTM stiilis giljotiin-tüüpi siibrid. Eks näis, mõlemal on omad plussid ja miinused.
Väljast on plaanis kerele teha väike upgrade. Nimelt selle auto erimudelid on EVO 1 ja EVO 2. Minul on plaanis kasutada EVO1 kereosade komplekti. See võimaldab kasutada suuremaid rattaid ja autot madalamaks lasta. Tiivakaared on oluliselt suuremad, originaalis on EVO1 koopad seestpoolt ka suuremad. Muidu vb ei plaanis kerele upgrade` teha, aga kuna ma ise neid juppe toodan, siis miks mitte.
Vanem pilt autost:
Kapoti alt näeb välja selline, aga 2.3 asemel on 2.5
Siit ka küsimus suuremale ringile, kas on mingit viidet, mis sarja vms saaks sellise autoga sõita? Siis teaks, kuidas edasi ehitada ja mis plaane teha. Lihtsalt OT jaoks teha ehk pole mõtet.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
11.11.2012 at 19:37 |
|
peep Moderator |
MB 190E 2.5-16 1989
"Päris" klassidest saaksid osaleda Baltic Open või Leedu endurance (Palanga 1000) - kuid omaette, teistest mõnevõrra tagapool. Superkrossi asfaldietapid oleks reaalne variant.
Auto on aus ja tore aga sportringraja ja hobiauto kokkusobitamine on nagu ta on... |
11.11.2012 at 20:07 |
|
Kaido |
MB 190E 2.5-16 1989
Oh pagan, kui lahe auto see on. Sõites nagu ei tekigi erilist fiilingut, kuid pärast vaatad kella ja ei usu oma silmi... Peep ütles spordi poolelt kõik ära, lisaks sellele rikud ühe laheda old-school pilli ära. Kui aga teha sellest overkill hobiauto, puuri ja kõigi muude täiendustega, millele hammas hakkab, siis miks mitte. Kõigepealt saab sellega eesti ja lähikonna rajad lõhki sõita ja seejärel kuhugi kaugemale... Seda muidugi eeldusel, et auto on piisavalt valmis, aga sellega läheb enne üks paar aastat ära nii et arugi ei saa. |
12.11.2012 at 00:23 |
|
vvt |
MB 190E 2.5-16 1989
Tegelt väärib austust, kui mehed ei lähe kergema vastupanu (loe BMW) teed.
190-st ringajaauto ehitamine näib hulka keerulisem kui põhirivaal E30-st (mis teemal meil Eestis tänu Lillele kõik juba leiutatud on).
Egas see ebapopulaarsus päris asjata kah pole
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
13.11.2012 at 12:47 |
|
hents99 |
MB 190E 2.5-16 1989
Kas kellelgi on soovitusi, mida võiks silmas pidada puuri tegemisel?
St, milliseid torusid peale nõutud torude võiks paigaldada ja kuhu.
Ja pedalbox`i valik sõltub vist sellest, kuhu teda kinnitada annab. Kas põrandale või tuleseinale.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
28.11.2012 at 17:41 |
1 edit. Last edited 28.11.2012 at 18:13 by hents99
|
uzzac |
MB 190E 2.5-16 1989
Paljud installivad nö rihmatoru, mille ümber õlavööd kinnitatakse. Ise sellel suurt mõtet ei näe, sest peale kaalu mingit lisaväärtust selles ei leia. Pedalbox, kui võimalik vali floor mount tüüpi. Seda on esiteks lihtsam installida ja kui on vaja midagi vahetada, siis on sisuliselt peopeal kõik osad. Ka raskuskeskmele mõjub positiivselt.
Kui see masin peaks 2013 hooajal kasvõi ühel etapil Baltic Openis rajal olema, siis saab päris huvitavat ajalooliste masinate rida stardijoonel näha. Nimelt peale minu Lada vanakese on Leedus valmimas BMW 2002, mis saab südame e30 M3-lt. Sõitma hakkab sellega Vitali Kalmi
____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee |
28.11.2012 at 18:52 |
|
peep Moderator |
MB 190E 2.5-16 1989
Juhuks kui Sa veel neid teemasid lugenud pole:
Mercedes 190e Evo II DTM replica
Mercedes 190E 2.3-16 vintage racer build
Puuri jaoks soovitaks lisatoru A piilari juurde nagu UK masinal. Ilma lisatoeta jääb tõsise "katuse" puhul vaid üks toru pehmeks, vaata näiteks Keijo "katuse" incar videot sel kevadel Riias. Ainult tee ta FIA reegli järgi, sel konkreetsel isendil ta vist päris korrektselt teostatud pole. |
28.11.2012 at 19:24 |
1 edit. Last edited 28.11.2012 at 19:30 by peep (Moderator)
|
Jesper |
MB 190E 2.5-16 1989
Rihmatoru suurendab ohutust, mida vähem on rihmal võimalik venida (ja õnnetuse puhul nad venivad ikka uhkelt), seda paremini töötab. Lisaks on neid mugavam üksi kinni tõmmata.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
28.11.2012 at 19:57 |
|
hents99 |
MB 190E 2.5-16 1989
Ega jah, paari aasta pärast saab juba uunikumide sõitudel osaleda....auto siis 25a vana
Eks näis kuidas jõuab, kui väga suurelt asja ette ei võta, siis on reaalne vähemalt 1 sõit sõita ja autot proovida.
Aega, tööd ja eelkõige raha läheb palju.
Paljud asjad on juba tehtud (olen palju juppe teinud teistele, ka mõnele autole, mis Peebu linkidest läbi käinud), palju asju vaja veel katsetada.
Enamus asju teen CNC`s. Osalt on projekti eesmärk ka tootearendus, sest tundub, et inimestel on huvi nende vanade "taksode" vastu. Taastavad, tuunivad ja hoiavad niisama korras neid.
Mõni aeg tagasi ostsin ca 300€ eest AMG 190E DTM kataloogi, kus on nende tootevalik välja pandud. Huvitav on see, et stock 190`st pole seal sisuliselt ühtegi ühist detaili va tuled. Isegi ukselingid on teine teema.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
28.11.2012 at 21:54 |
|
vvt |
MB 190E 2.5-16 1989
Mul on isa 190-te staazikas pooldaja ja seepärast selle hingeeluga väheke kursis
Vaatan siin neid tehtavaid vedrustuse ümberehitusi, mida tegijamatel masinatel tehakse, kui ma manan silma ette 190 tagasilla, siis oh neid uniballe, polypukse ja pusimist seal.
Aga raskused innustavad, E30 olekski juba liiga argine ja lihtne, seeria E30 on juba põhja alla vaadates selgelt rohkem race geenidega kui seeria W201.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
29.11.2012 at 09:19 |
|
Deodor |
MB 190E 2.5-16 1989
Hents pane hetkeseisust ka pilte, oleks veel põnevam teemat jälgida. |
29.11.2012 at 09:22 |
|
hents99 |
MB 190E 2.5-16 1989
Ega hetkel midagi eriti vaadata küll pole.
Auto pole isegi mitte haljaks kistud.
Telefoniga tehtud pildid:
Torud seisavad auto kõrval ja aeg kere paljaks kiskuda.
Mootor/kast/differ maha ja saab juba ka nendega tegeleda.
Peaülekande osas on hetkel mõttepaus, mida kasutada. Või mitu erineva ülekandega LSD difrit teha.
Originaalis oli tal vist 3.07 ülekanne, hetkel 3.46 ja plaanis kasutada 3.91 ülekannet. Kasti ülekanded pole päris täpselt meeles.
Mootori efektiivse pöörde maksimumi tahaks saada sinna 8500 kanti, siis võib valida aeglase ülekande. Muidu sõidetakse üldjuhul 9500rpm piirajaga, sest 9000rmp juures on veel seda särtsu. Stock nukkadega on paras 8500-9000rpm.
DTM`is olid difrid 5.x ülekandeni välja.
Aga arvatavasti tulevad teised klapid, klapivedrud, -taldrikud(alumiiniumist), muidugi ka teised nukad jne. Õnneks on mul hea tuttav, kes ehitas valdavalt Saksamaale DTM sarnaseid ringrajamootoreid. Tema on ka üks ja ainus mees siin kandis, kes on kättesaadav ja omab parimat oskusteavet nende mootorite kohta.
Kui puur saab tehtud, siis hakkab loodetavasti selline huvitavam osa. Ehk komplekteerimine. El. süsteemi koostamine jne.
Lisaks tahaks ikkagi hakata katsetama "home made" dataloggerit. Nüüd oleks võimalus reaalselt oma auto peal katsetada ja proovida erinevaid lahendusi, siiani nagu probleem "katsejänese" leidmisega olnud.
Ma ise arvan, et projekt saab olema huvitav, isegi mitte-MB fännidele.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
30.11.2012 at 00:26 |
|
hents99 |
MB 190E 2.5-16 1989
Puur ka vaikselt areneb:
Lisaks tuli välja ka päris palju roostekohti, mis vajavad keevitamist. Eks ta ole vana auto lõbu.
Aga vast saab hakkama.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
17.12.2012 at 14:51 |
|
Deodor |
MB 190E 2.5-16 1989
Kas puur on valmis saanud? |
10.01.2013 at 09:46 |
|
hents99 |
MB 190E 2.5-16 1989
Puur on põhiliselt valmis. Turvavööde toru vaja veel keevitada ja 2 lisatoru tahaks veel.
Teoorias om palju tööd tehtud aga eks praktika järgi ka jõuab. Suur osa detaile tuleb cnc's teha.
Varsti läheb kere liivapritsi...
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
10.01.2013 at 11:32 |
|
lennukiga |
MB 190E 2.5-16 1989
Tambeti toodetud puurid lähevad järjest uhkemaks. |
12.01.2013 at 00:07 |
1 edit. Last edited 12.01.2013 at 00:19 by lennukiga
|
hents99 |
MB 190E 2.5-16 1989
Mina olen rahul. Kuna kõrval seisev M3 sai pooliku puuri Tambeti poolt, siis lasin tal ühe soojaga ka enda mersusse puuri teha.
Autost veel nii palju, et homme saan ehk kätte pidurikettad (345x32), lähiajal vast ka alumiiniumist vahetükid. Siis saab hakata mõtlema supportitele. Olemasolevad Brembo tänavaristlejad ilmselt ei sobi. Peaks panema kas AP racingu vms õiged asjad. Õnneks meil garaazis neid AP racing supporteid(320mm kettale, 360mm kettale) on, mida proovida. Eks me E36 M3`ga vahetame ja proovime juppe omavahel vahetada. Tuli välja, et näiteks E36 esimesed amordid istuvad mersule 1:1 alla. Vanale mersule ju sisuliselt midagi saada pole. Välja arvata AMG DTM jupid, aga need on kallid (mul kataloog olemas).
Kui tulevad uued supportid, mis on siis nö ülevalt alla kinnitusega, peab tegema ka uued käändmikud. Vahetükkidega ei taha väga jännata. Uus käändmik oleks mõnes mõttes igatepidi parem valik.
Õõtshoovad teen uued ja ilmselt panen ka kõrgemale kinnitused, sest auto hakkab madalamal istuma.
Tagasillas mitmikhoobadega lahendus reguleeritavaks. Ilmselt tuleb minna jälle CNC teed, mitte ise treida, sest 6-kant alumiinium 2007 on Eestis tellimise teema (22eurot latt, aga tellimise transa+pakend = 350eurot). CNC`s valmistatud oleksid 12 eurot tükk. Materjaliks mõistagi 7075, anodeeritud vastavalt maitsele ("any color as long as it`s black")
Sisselase tuleb giljotiintüüpi - teeme jälle midagi totaalselt teistmoodi, kui tänapäeval. Kui saab kehva, teeme ümber.
Vedrustuse kohapealt mõtlesin esialgu kasutada BC`d, mis siin driftijate seas peaks populaarne olema.
Eks ta hiinakas on, aga korraliku asja peale hetkel hammas ei hakka. Vastukaja arvestades peaksid BC`d ka kestma.
Mõneti sõltub ka tootjapoolsest pakkumisest. Kui hind pole hea, siis lähme teist teed ja valime H&R valikust combo, sealt saab vähemalt head hinda.
Sidur 3-kettaline, kast esialgu originaal Getrag 275. Vaatab, kas saab otsehambumisega kasti või mitte.
Mootor sai eile pulkadeks võetud ja kulumine on väga minimaalne. Nagu mersule kohane, siis alla miljoni sõitnud mootor on alles sissesõidu läbinud. See mootor tegelt vast üle 500 tuhande väga palju sõitnud pole.
Hetkel käib mõttetöö, mismoodi oleks kõige mõistlikum saada surveaste 11.0:1 kanti. Variante on mitmeid, aga mis oleks kõige parema hinna/mõistlikkuse suhtega, ei tea.
Kiireks läheb.....
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
12.01.2013 at 00:46 |
1 edit. Last edited 12.01.2013 at 01:07 by hents99
|
peep Moderator |
MB 190E 2.5-16 1989
Ma saan aru, et madalalt forseritud taksomootorid nii hästi kestavad aga selle puhul 500 t. ja kõik toimib on suhtkoht müstika. Muidu projekt tundub liikuvat õiges suunas. |
12.01.2013 at 20:29 |
|
hents99 |
MB 190E 2.5-16 1989
Jah. Nö deforseering tagabki nende pika eluea. Teisalt on materjalid väga kvaliteetsed ja "liha" on rohkem teistest tootjatest. Selle tõttu on need mootorid rasked.
Asjad, mis on tänaseks päevaks otsa saanud, on pritsungi süsteemid. Tegemist ju mehaanilise pritsega, st mehaaniline kulumine tähendab häireid kütusesegus üldiselt ja enamjaolt silindriti ka erinev.
Õnneks toodan ma ise bolt-on EFI kitte nendele mootoritele.
Silindrid said mõõdetud ja kulumine on väga minimaalne. Saaled näitasid, et varsti oleks aeg olnudki vahetada, aga ei midagi katastroofilist.
Hetkel ei teagi, kas osta sisse mingid aftermarket osad või jääda ikkagi MB originaali juurde.
MB maailmas on asi veidi teisiti võrreldes muude markidega, st originaalosadest pole nagu kuhugi edasi minna. Välja arvatud jupid, mida lihtsalt pole enam saada või polegi olemas.
Hetkel on kolbide leidmisega raskusi. Suuremaks ei tahaks silindrit puurida, igaks juhuks töömahu suurenemise pärast. Aga kuidagi on vaja surveastet tõsta. Üks variant on Wiseco kolvid.....aga neil on minuteada kolvisõrm täpselt kolvi tsentris.
Mul on muidugi 2.3-16 (10.5 surveaste) mersu ka olemas, neil on silindri mõõt sama. Teine jama on selles, et 2.3 kolvid paisuvad tsipa rohkem ja ilmselt on plokkide kõrgused erinevad, ehk peaks mootori lahti võtma, et veenduda.
Teine ja kõige reaalsem variant on võtta mootori detailid kaasa ja minna Rootsi Göteborgi. Esiteks on seal kõikvõimalikud kolvid, kepsud jne jupid olemas. Teiseks on vaja mootori detailidega teha palju erinevaid protseduure, millest vaid mõnesid julgeksin lasta teha Eestis.
Nii, et jah...pole päris standard kondtisiooni tegemise remont.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
12.01.2013 at 20:53 |
|
bagiauto |
MB 190E 2.5-16 1989
Ma pole küll väga palju erinevaid Wiseco kolbe näinud, kuid seni pole küll ühelgi kolvisõrm tsentris olnud. Samas kui sul tuleb kõrge pöördega võidusõidumootor, siis see oleks ju isegi hea, kui kolvisõrm asuks tsentris. |
12.01.2013 at 21:15 |
|
hents99 |
MB 190E 2.5-16 1989
Ok, pole süvenend, võibolla tõesti. Samsa custom kolvi puhul saab ise lasta tsentrist nihutada vajaliku maa.
Ei tule kõrgepöördeline.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
12.01.2013 at 21:37 |
|
bagiauto |
MB 190E 2.5-16 1989
8500-9000 p/min pole kõrge pööre? |
12.01.2013 at 21:40 |
|
hents99 |
MB 190E 2.5-16 1989
Ei. Tsiklimootorid on kõrgepöördelised
Hetkel on variant saada 11,3 surveastmega kolvid(Wiseco tutikad). Kõik sõltub hinnast. Kui hind hea, siis lähen seda teed.
Siis on 260hp mootorist tulemas. Uued nukad ja tuleb lisa....
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
12.01.2013 at 22:01 |
1 edit. Last edited 12.01.2013 at 22:02 by hents99
|
bagiauto |
MB 190E 2.5-16 1989
Palju selliseid 2,5 l mootoreid liigub veel? Kas tegu täiesti eksootikaga? |
12.01.2013 at 22:13 |
|
hents99 |
MB 190E 2.5-16 1989
Ei ole eksootika, tegemist ju "taksoga".
Neid on toodetud ikka omajagu. Eestis on vähe. Registris koos EVO1`ga, mis on 2.5-liitrine(aga mitte kaugeltki sama mootori baasil) on minuteada 3tk. Aga Eestis ongi valdav enamus vanu mersusid diislid
Kõige odavam ilmselt UK`st osta. Oleneb ka, mõni müüb 100€ mootori ära, sest tõstis 2.0-diisli omale vahele jne. Ehk joppamise asi. Entusiastide seas on asi veidi rohkem hinnas, sest nemad teavad, erinevalt enamusest, et tegemist on mõnevõrra erilise mootoriga.
See auto vahetas omanikku 4k`ga, 5 taheti, aga ma polnud nõus.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
12.01.2013 at 22:20 |
|
|