register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : RandoM - Mazda RX-8   1 2  
Poster Message
randomere
 
RandoM - Mazda RX-8
Heia,

Käesoleva talvega peaks mind 3 suve rõõmsasti teeninud RX-8 digimuunduma tänavaseadest ringrajale mõeldud autoks.

Lühidalt on talveplaanid järgmised:
Turvapuur ja korvistmed sisse saada
Klaasid plastikuga asendada ning autolt ebavajalik ballast maha koorida
Vedrustus jäigemaks ja madalamaks ajada

Kõik muu peaks tulema juba töö käigus ja plaanin seda ka dokumenteerida. Optimistlikuks eesmärgiks on Audru ringiaeg 1:28 (praegu 1:33,9) millest valdav enamus peaks sõiduoskuse paranemisega tulema. Sealt hakkame siis juba jooksvalt edasi vaatama. Käesoleval talvel rootoritesse jõudu installeerima ei hakka, kuna ma olen täiesti veendunud, et kõige õigem on sõitma õppida "lahja" autoga.

Motors24 on senini mõned videokokkuvõtted teinud.

Osa 1: http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Hobi+motors/22654-Xtra+Motors+-+Rando+RX-8.aspx
Osa 2: http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Hobi+motors/22683-Xtra+Motors+-+Rando+RX-8+2+osa.aspx
Osa 3: http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Hobi+motors/22881-Xtra+Motors+-+Rando+RX-8+3+osa.aspx
Osa 4: http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Hobi+motors/22979-Xtra+Motors+-+Rando+RX-8+4+osa.aspx
Osa 5: http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Hobi+motors/23074-Xtra+Motors+-+Rando+auto+puur.aspx
Osa 6: http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Hobi+motors/23360-Xtra+Motors+-+Rando+RX-8+edeneb.aspx

Rajal näeme,
Rando
04.10.2012 at 01:37 2 edits. Last edited 14.08.2013 at 10:49 by randomere
uzzac
 
RandoM - Mazda RX-8
Puuriinfot - http://www.customcages.co.uk/Rollcage/LoadRollCage.castle?manufacturer=Mazda&model=RX8&type=Multipoint



____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
04.10.2012 at 09:43 1 edit. Last edited 04.10.2012 at 09:54 by uzzac
randomere
 
RandoM - Mazda RX-8
Tänud Kaspar, midagi analoogset on plaanitud + siis algselt oli veel mõttes ka tugevdustoru (või rist) tagumiste amordikannude vahele, aga nüüd kui see koht "paljas" on olen hakanud mõtlema kas see äkki overkill pole.
Aga vaatame ja mõtleme edasi.
04.10.2012 at 12:58
uzzac
 
RandoM - Mazda RX-8
Mu mõte seisnes rohkem selles, et kui valmis asja müüakse mumeelest täitsa okei hinnaga, siis miks hakata ise joonistama ja vaeva nägema. Seal vajutad hiirega klõpsti ja jääd pakki ootama :) Pärast Rait siristab kokku ja viola.

edit. Hr. Koov võiks sõna võtta, kas taoline puur üldse vastab nõuetele. MSA approved on ta küll.

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
04.10.2012 at 15:47 2 edits. Last edited 04.10.2012 at 15:50 by uzzac
bagiauto
 
RandoM - Mazda RX-8
1500 eur-iga saaksid rs motorspordist valmis puuri (materjal ka hinna sees).
Tagauksed- Kui tahad võimalikult palju kaalu kokku hoida, siis võiks tagumised uksed minema visata ja teha klaasplastist üks pikk uks... ??? :D
04.10.2012 at 17:48
peep
 
Moderator
RandoM - Mazda RX-8
Pea vähe hoogu ja mõtle järele, kas ikka on otstarbekas just sellest autost midagi ehitada ? Kui teha võidusõidu auto (st. puuriga ja treileril), siis niisama rajal aega sõita jääb väga-väga suure tõenäosusega lahjaks lohutuseks võrreldes kulunud rahasummaga. Võib-olla on Sul kõik läbi mõeldud pikemas perspektiivis aga sel juhul räägi millisesse sarja ja klassi see auto peaks mahtuma ?
04.10.2012 at 20:42
KaroK
RandoM - Mazda RX-8
Mulle paistab BMW 325 Cup ainsa klassina, kus enamvähem tavainimesele mõistetava summa eest esikohale konkureeriva autoga saab võidu sõita. Ja ma ei usu, et niipea igav hakkab. Opentrack ei ole võistlus ja ilma võistluseta motosport on lihtsalt sõiduoskuse lihvimine.
Audru absoluutrekordit enda nimel hoida ei ole odav lõbu.
04.10.2012 at 21:46
randomere
 
RandoM - Mazda RX-8
Peep - Kahtlemata hea point, aga teinekord on inimesel elus lihtsalt mingi tobe kinnisidee mida ei saa eirata. Kulutatud rahasumma on alati ka vaatepunkti küsimus. Minul oli olemas see konkreetne sõiduk - auto millega mulle enam tänaval sõita ei meeldinud (ajab kihutama, lärmakas jnejne) aga mis ringrajal on ääretult fun ning mis oma olemuselt on lihtsalt nii lahe liikur, et mul puudub igasugune soov teda maha müüa. Sellest vaatepunktist ei tundugi nagu eriti mõttetu vist. Jah, osta kasutatuna RX ainsa eesmärgiga teda raja autoks ehitada kõlab umbes sama idiootselt kui võtta SMS laenu eesmärgiga saadud raha tähtajalisele hoiusele paigutada. Eriti kui BMW cup on olemas.
Ma usun, et kogu see ehitamine auto väärtust maailma mastaabis eriti ei langeta, ehk kui peakski tulevikus kõik halvasti minema siis ma usun, et ta õnnestub ka turustada. Aga see on asi mida ma tegelikult loomulikult teha ei tahaks.
Ja vastuseks küsimusele, ei - pikem perspektiiv on läbimõtlemata. On soovid, unistused.

KaroK - kui ma oleks oma elus selles staadiumis kus ma saaks ilma hetkekski mõtlemata lubada BMW cup sarja täismahus sõitmist, siis ma ilmselt teeks seda just nimelt praegu, kui klassis sõitmine on veel võrdlemisi mõistlike kuludega. Mõne aasta möödudes, siis kui mina oma mazdast peaks välja kasvama, on meil aga juba kindlasti uus rahvaspordi ringrajaklass. Aga see on juba hoopis teine teema.

Kaspar - Rait pakkus kogu puuri ehitamist (koos disainiga) mulle väga sobilikel tingimustel. Ilmselt igas teises variandis oleksin "valmis" puuri teed läinud. Kindlasti konsulteerin ka hr. Kooviga enne kui torusid väänama hakatakse.
Bagiauto - Tänan pakkumise eest, kui midagi peaks teisiti minema siis annan kindlasti ka siin teada. Aga uste kohta, äkki siis juba gullwing, nagu NEMO racingu Evol tehtud on

Vihmavari ka omast käest võtta :)

04.10.2012 at 22:24 2 edits. Last edited 04.10.2012 at 22:42 by randomere
peep
 
Moderator
RandoM - Mazda RX-8
Arusaadav see nostalgialaks aga sel juhul mina piirduks hiljem eemaldatava kaarega mis võimaldaks auto tänavalegaalseks jätta, jätaks klaasid külge ja võtaks seest välja vaid asjad mida saab hiljem tagasi panna. Selleks, et niisama ringrajal sõita pole vaja täislaks puuri (mis teeb ka auto raskemaks). Kui teha auto ümber viisil, mis teeb ta 5 sekundit kiiremaks puhtalt tänu tehnikale, siis seda pole juhikohalt peaaegu tunda. Kui lihtsalt harjutada kuni 5 sek ajast maha tuleb, siis seda on vägagi tunda. Loomulikult peaks ikkagi vedrustuse, pidurid jms. hädavajaliku üle käima aga üle tänavalegaalsuse piiri minek on väga kulukas hobi isegi kui toorik "tasuta" käes on.
05.10.2012 at 11:02
rustang
  
Moderator
RandoM - Mazda RX-8
Lisan oma kogemusest (täispuuriga hobiauto omamisest), et mind häirib selle auto kasutamise suur "künnis". Võibolla olen ma lihtsalt laisk? Igatahes elu näitab, et ma reaalselt suudan oma hobiautot kasutada 2-3 nädalavahetusel (päeval!) aastas. See on ka üks põhjusi, miks tänavalegaalse hobiauto sai jälle ette võetud - et kui tuju tuleb istud sisse, keerad võtit ja sõidad.

Aga kui tahad tõsisemalt rinkal harjutada siis mind turvapuur kahtlemata aitab, lisaks muule ka psühholoogiliselt - kiires kurvis näiteks.
05.10.2012 at 11:12
bagiauto
 
RandoM - Mazda RX-8

Selline ukse lahendus veel eriti vinge.
05.10.2012 at 15:25
randomere
 
RandoM - Mazda RX-8
Teema on vahepeal unarusse jäänud, õnneks tegemised siiski mitte. Ehkki asjad ei suju nii kiiresti kui tahaks, loodaks ja sooviks on jätkuvalt plaanis ikkagi lume minekul esimesel rajapäeval selle autoga asfalti kaisutada.

Esmalt vastused:
Peep ja rustang - ma olen täiesti veendunud, et minu elus tuleb moment kui ma mõtlen "aga kurat, nad ju ütlesid..." ja meenutan tuntud vanasõna sellest kuidas mõni õpib teiste vigadest, mõni enda omadest ning mõni üldse mitte. Sellegipoolest arvan ma veel et täispuur on hea idee, kui mitte muuks siis vähemalt pidurdusmaad peaks küll palju lühemaks muutuma :) Eks tänavalegaalseks hobiautoks saab ilmselt midagi muud tulevikus kõrvale võtta. Midagi millega treilat vedada, millel on vints ees ja millega kannatab metsa või kõrbe sõita.

Vahepeal on puuriehitus alanud ning teostajaks sai paljude soovitusel Jakk Moto.

Mõnda aega tagasi valminud saatesarja kolmandas osas vaatasime kuidas klaasid eest ära tulevad ning tegime Jakk motos natuke puurijuttu: http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Hobi+motors/22881-Xtra+Motors+-+Rando+RX-8+3+osa.aspx
Neljandas osas (plaanitud Motors24 eetrisse järgmise nädala keskpaigas) on puuri esimene osa sees ning teeme väikse konsultatsiooni Raul Kooviga.

Tänaseks päevaks on puur ka sisuliselt lõpusirgel.

Huvilistele ka pikk ja igav kaale sisaldav nimekiri asjade mis autost välja tulid ja sinna tagasi enam ei lähe: https://docs.google.com/spreadsheet/pub?key=0AlS2Q9_-wykJdHBhWEJBTUhiWWZ0UjJyaGhvSU9JdFE&single=true&gid=1&output=html
Reaalne "kaaluvõit" on hinnanguliselt 30-40kg suurem igasuguste kinnituskronsade ja esmapilgul ebavajaliku metalli arvelt mis eraldub lõikamise teel. Puuri kaalu ei oska ma kahjuks hetkel veel hinnata.
15.01.2013 at 00:56 3 edits. Last edited 15.01.2013 at 01:08 by randomere
peep
 
Moderator
RandoM - Mazda RX-8
See vastab absoluutselt tõele, et kui kuskilt sügeleb, siis tuleb sügada. :) Kõrvalseisjatele saab igal juhul huvitav projekt olema. Tore, et viitsid seda kajastada. Ma ise mõtleks LS# mootori installi peale. ;)
15.01.2013 at 10:25
ICE
  
RandoM - Mazda RX-8
LS mootoriga RX8 ehitus soomes hetkel käimas ka. Seal küll tegemist driftipilliga. Rando on asjaga kursis ka muidugi.

____________________________
Petrolheads.ee
15.01.2013 at 10:49
rolantsik
RandoM - Mazda RX-8
Sai ka omale soetatud ja uskumatult lahe aparaat :-)
31.01.2013 at 22:52
randomere
 
RandoM - Mazda RX-8
Saate neljas osa: http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Hobi+motors/22979-Xtra+Motors+-+Rando+RX-8+4+osa.aspx

rolantsik: mul viskas su positituse peale kohe enda esimesed sajad kilomeetrid silme ette :)
07.02.2013 at 14:13
peep
 
Moderator
RandoM - Mazda RX-8
Tore näha, et edeneb. Kevad pole enam mägede taga ja tööd tundub jaguvat veel rohkem kui küll.
08.02.2013 at 16:04
randomere
 
RandoM - Mazda RX-8
Peep - Jah, sul on kahtlemata õigus. Kahjuks pean nentima, et olulisim aspekt auto juures, vedrustus, peab ootama finantside taga. Viimane asi, mida teha soovin on hobiauto ehitamine pere arvelt ning seetõttu on järgmiseks prioriteediks auto uuesti sõitma saada (elekter vajalikul kujul sisse tagasi, kapotialune ebavajalikust tühjaks ja salong taas inimlikuks), ehk auto vahefaasis rajakorda.
Sealt edasi jätkame järgmistel kuudel (sõltuvalt kaartide seisust kas enne hooaega või hooaja esimestel kuudel) edasiste arendustega milleks on vedrustuse vahetus ning häälestus.

Minu üheks eesmärgiks on kogu see ilu ja valu enda rahakotil läbi elada ning kaasata toetajaid (näit. Audiofookus) ainult niipalju kui nad -ise soovivad- selles projektis oma tööajaga kaasa lüüa.

Tagantjärgi mõeldes oleks võinud muidugi vedursus vs puur järjekorra ära vahetada, aga viimane tundus nii piisavalt mastaapne töö, et otsustasin siiski esmajoones selle kasuks. Mis tehtud, see tehtud, loodame, et teised õpivad minu vigadest :)

Aga ehitus kui selline on täies hoos ning tänaseks on puur reaalselt valminud. Esmaspäeva õhtul saan ka valmis "toodet" imetleda. Siis katsume ka sõiduki edasi Audiofookusesse toimetada kus "juhtmekunnid" talle uue elektrisüsteemi ehitavad.
09.02.2013 at 01:52 2 edits. Last edited 09.02.2013 at 02:04 by randomere
randomere
 
RandoM - Mazda RX-8
Puuripildid: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.531257203591674.1073741825.100001221966174&type=1&l=c5bc57d4f6

Kuna olen endale meeletu virna tööasju kuhjanud siis on hetkel väike seisak, auto asub parasjagu Laitse RallyParki värvitöökojas ja ootab puuri värvimist.
12.03.2013 at 13:04 1 edit. Last edited 12.03.2013 at 13:04 by randomere
peep
 
Moderator
RandoM - Mazda RX-8
FIA reeglite kohaselt peavad A piilari juures oleva tugevdustala ja ukseristi lõikumispunktis olema plekist tugevdused juhul kui üks neist torudest on katkestatud nagu Sul tehtud. Võib-olla Baltikumis saab ilma ka muidugi.
12.03.2013 at 13:15
randomere
 
RandoM - Mazda RX-8
Peep, tänan sind tähelepaneku eest. Katsun Rauli kätte saada, et enne värvi (ja nüüd siis tugevduste keevitamist) veel viimasedki nüansid üle vaadata.
12.03.2013 at 14:56
bagiauto
 
RandoM - Mazda RX-8
Kas esimest otsa (vedrukannusid) ei seotudki puuriga ära?
12.03.2013 at 15:05
uzzac
 
RandoM - Mazda RX-8
Kena töö mis salata. Paistab, et suvel saad küllalt varakult rajale.

ps. Tööasjust rääkides, siis tere tulemast, naaber :)

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
12.03.2013 at 15:12
randomere
 
RandoM - Mazda RX-8
Bagiauto - Esimestesse amordikannudesse puuri ei sidunud sest kere on sellel autol nii jäik ja sellest kohast nii kuradi massiivne, et puuri sidumine tundus ainult tarbetu kaalulisana. Teisalt tundus totter kereplekke lõikama hakata selleks, et toru asemele paigaldada. Ma ei pea ennast metallitööde spetsialsitiks, aga inimesed kellega konsulteerisin olid kõik ühte meelt, pole mingit pointi.

Kaspar - Eks me näe, ma olen ehitusega nö. suure kiiruse praegu ikkagi maha tõmmanud kuna aktiivne tööperiood hakkas plaanitust varem pihta, aga molutama ka muidugi ei jää. Suvel on kindel plaan selle autoga rada nühkida.
Tänan tervituse eest, kas see squashi asi seal peakohal ongi nii õudne kui vahel tundub?
12.03.2013 at 17:03
uzzac
 
RandoM - Mazda RX-8
quote:
randomere:
Kaspar -Tänan tervituse eest, kas see squashi asi seal peakohal ongi nii õudne kui vahel tundub?


Lühidalt - Jah :)

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
12.03.2013 at 17:25
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : RandoM - Mazda RX-8   1 2  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.