Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
OT36 järelkajaAegade kokkuvõtliku best laps faili (pdf) saab alla laadida siit.
Paremaks bench racinguks võiks vist teha kaks tabelit, kuiva raja ajad ja märja raja ajad - kes kohal ei olnud, siis neile teadmiseks, et kella 3 paiku tuli hoovihm peale ja kuigi vihm hiljem lakkas siis rada enam ära ei kuivanud.
Nagu ikka on need tulemused auto ( = registreerimise andmete) põhised ning ei peegelda sama autoga sõitnud erinevaid juhte, nt minu nimel olev aeg on tegelikult sõidetud juuniori ehk Andrease poolt, olin seekord ise tiba aeglasem
30.09.2012 at 10:47
1 edit. Last edited 30.09.2012 at 10:55 by rustang (Moderator)
OT36 järelkajaOstsin suvel veoauto , et ei peaks enam rajaautot järel vedama, kuid sellevõrra jäi rajaauto ilma hoolitsuseta, täienduseta ja paremate rehvidetta. Seega algasid kohe juhtmestiku ja pistikute probleemid ja kuivaga sain vaid esimesel sessioonil 10 ringi sõita. Peale juhtmete parandamist sain veel sõita viimastel sessioonidel ja märjal rajal.
Filmimisest ei tulnud ka midagi välja, peale ei jäänud peaaegu midagi .
Kuid eks see üks esmase tutvumise sõit ju oligi ja see esimene mulje rajast endast on hea – stabiilse haakumisega ja mis teeb ka märjal sõitmise paremaks. Sisaldab tunnet „nagu sõidakski päriselt päris ringrajal“ , eriti siis kui keerata stardisirgele ja seal petoonpiirde, hoonete ja pealtvaatajate kõrvalt mööda „lennata“ .
OT36 järelkajaEks ta seekord oli rohkem rajaga tutvumine nii korralduse kui osalejate poole pealt ja küllap teravad asfaldiääred sundisid samuti tagasi hoidma. Märja raja edatabel oleks palju huvitavam lugemine, tea kas sellise saaks ka tekitada ?
Üritus oli läbi aegade kõige suurema osalejate arvuga, ilmselt tingitud laiade rahvamasside soovist rajaga tutvuda. Samas open pitlane süsteem andis kõvasti rohkem sõiduaega ja seekord saadud kogemused tuleb nüüd läbi seedida, et kuidas oleks asja tulevikus efektiivsem korraldada ? Igal juhul uue rajakompleksi mastaap on tekitanud nii võimalusi kui ka uusi lahendamist nõudvaid küsimusi.
OT36 järelkajaMärja raja tabel siin.
Seal siis viimased kolm pikka sessiooni, 4. ehk lühike tordisöömise järgne SLOW algas mälu järgi veel kuiva rajaga?
Rada oli kui unenägu, üritusega väga rahul, kiruda võib aind iseennast, et piisavalt sõita ei saanud. Raja juhendit polnud lugenud ja rajaga tutvumise ringidest ning esimesest sessioonist kahjuks osa ei saanud võtta kuna ma ei pidanud vajalikuks eelmine õhtu küünlaid vaadata. See maksis kätte, sest need olid tavalised NGK 6-ed ja paar kuud vatti saanud, hommikul peale kolmandat käivitust enam neljandat ei tulnud, kiire käik poodi uute järele, uutega kohe käima.
Teisel sessioonil sain peale, esimesel ringil oli Avon slikkidega hullult libe( esimest korda elus slikkidega ja selle autoga rajal), teisel ringil oli juba pidamise moodi ja sain rajal kohati täisgaasiga sõita, enamus rajast lasin ettevaatlikult ja mööda täiesti suvalist trajektori, sest sellel rajal olid need minu esimesed ringid ning vanal rajal käisin viimati ala 6a tagasi peal, kompasin suvaliselt . Enne kui jõudsin kolmandat ringi sõitma hakata panin tähele, et mingi kahtlane suitsulont venib järgi ja tuttavad vehkisid, et tule maha, kulgesin boksi, kapott maha ja selgus, et karterituulutuse toru plokist sisselaskesse on otsustanud täiega lekkima hakata, sealt oli rõngastihend jehhat pannud, kivi mu enda kapsaaeda, sest panin viimati kokku vana räbala tihendiga ja sillariga, see maksis kätte, sest kast ja sumps oli õli täis ja suitses. Selle lekke nahka läks enamus päevast, kuid lõpuks sain veel vihmaga ala 6 ringi sõita ning seda LingLong rehvidega ehk plassmassist rehvidega, mingit pidamist polnud, 5 käik ja 4 ratast käisid ka tühja, vahepeal lülitasin tagaveo peale ning lustisin täiega. Vihmaga sõita oli õudne, sest kojamehed töötasid aind aeglases reziimis ning seda ka pooleaeglasemalt, õnnestus ka kaks korda räigelt välja sõita, vabandused haljasala rikkumise eest.
.
1.31.764 jäi päeva parimaks, võib rahule jääda, arvestades, et sõitsin esimest korda sellel rajal, esimest korda selle autoga rajal ning esimest korda nende rehvidega. Ning mis põhiline, et tehnika jäi täiesti terveks, väljaarvatud see leke. Kindlasti olen esimesel võimaluse jälle rajal.
Bmw 325 ix Ako
OT36 järelkajaUus rada ja uus korraldus. Tahan ainult plusse jagada!
4 sessooni lühike tordisöömise järgne sõit algaski vihmasajuga.
Loodame, et kevadeks saavad ka puuduvad äärekivid paika, peale seda, kui ühe korra kõhuga teravat asfaldiserva proovisin, siis rohkem ei tahtnud.
Aga auto sai kerge kraapsu põhjale ja oli ikka täiesti rajakõlblik. Soomlase Caymanil kahjuks nii hästi ei läinud.
Aga mulle hakkas märja rajaga sõit lausa meeldima. Nüüd pole vaja enam passida, kus on uus asfalt, kus vana.
OT36 järelkajaSai üle aasta aja lõpuks rinkale Mitsubishi Lancer Evolution 9-ga, kuna ringrada meil vahepeal polnud siin Eestis lihtsalt, aga nüüd on see viga parandatud ning Audrus igati 5+ rada valmis, täpsemalt sellest http://www.audruring.ee
Aga kuna meil on siiski pmst oktoober ning ilmateade lubas isegi reede öösel laupäevaks lausvihma, siis eriti ei pingutanud auto seadistamisega, vihmas kulgemisel pole seadistusest nagunii suurt tolku, kui õiget sõitjat pole icon_smile.gif Igaksjuhuks vahetasin siiski piduriklotsid Perfomance Friction 97 racingute vastu ning kui alt sai võetud Ferodo DS2500, siis selgus, et oli ka viimane aeg, nimelt oli küll ketta katet alles oma 40-50%, aga juhipoolsetel klotsidel olid katted pooleks läinud ning oma 40% puutepinda tänu sellele vähem.
Aga miinusteks jäi siiski -
Üks esimene amort oli õlist tühi ning kolksus
AYC 4-veo juhtimise pump on kutu vms, igastahes ei tööta, pole veel veale jälile jõudnud
All olid täiesti tavalised tänavarehvid - Goodyear Eagle F1 Asymetric
KW V3 amordid olid kõige kõrgemas astmes(oma 3-4cm allpool oleks rinka jaoks õige seade)
Jõudu oli umbes 500hj (igaksjuhuks keerasin boosti vähemaks)
Kõrvalistmel oli lisapagas
Rehvirõhud peale maha tulemist olid 3bari
Sillakalded stock
I korda uuel rajal
Ning muidugi oli juht täiesti roostes, kuna üle aasta pole rinkale saanud.
Evo jäi ise igati terveks ning anomaaliaid ei esinenud, ainus häda oli see, et tänavarehviga üle 4-5 kiire ringi ei kannatanud korraga sõita hakkas liiga läbi vajuma ning tulemuseks oli isegi 3barise rõhuga kulunud Goodyeari kiri rehvi küljel Puudust tundsin ka pikemast ülekandest, nimelt 4-s käik jookseb uuel rajal 4 kohas piirajasse umbes 200km/h kiirusel, 5nda jõuaks mõnes kohas ehk pannagi, aga 5 käigulisel Evo kastil on 5 käigu ülekanne meeletu pikk(pea sama, mis 6 käigulisel 6-s) ning siis jõust nati väheks, tänu sellele pidigi mitmeid kordi piirajas põristama
Väike video ka sõidust, kus sai pikalt 532hj Ferrari 612 Scaglietti sabas püsitud
Aga üritus ise muidugi super ning loodetavasti korraldatakse järgmisel aastal opentracke tihedamalt. 1h sessionide süsteem samuti igati mugav.
Rada ise oli ka muidugi super, aga ise tundsin puudust vanast S-ist, see oli selline mõnus loopiv kurv, mida sai päris nobedalt läbida, aga eks uuel rajal ole jälle teisi lahedaid kurve asemele tulnud.
____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla
OT36 järelkajaKõigepealt tänud ürituse korraldajatele ja neile kõigile kelle usinal tegevusel selline rada üldse sündis ! Pean tunnistama ,et heal rajal peab uuesti sõitma õppima. Vanad "krossiraja" harjumused on ikka veel sees. Kuna autol hakkas miskit pooltelgede juures vibrama (ilmselt mõni otsadest kutu),siis olin kuni vihmani. Selline rada tekitab paratamatult isu kiirema auto järele
OT36 järelkajaTänud korraldajatele mõnusa ürituse eest. Kahjuks endale jäi üritus märksa lühemaks kui soovitud. Autol said kahjuks piduriklotsid täiesti otsa ja oli ainult metall vastu metalli. Seega ei saanud nagu rada veel korralikult käppagi ja sõita natuke vähe, kuna tavarehv üle 4-5 ringi järjest sõita ei lasknud, muutus ohtlikult vedelaks, eriti kiiretes kurvides, kus tahtis pära eriti ohtlikult alt minna.
Eks see piduriklotside probleem oli enda lohakus, sai kontrollitud ja vaadatud, et üle poole oli veel klotsi alles, et las hetkel jääb, ei taha veel alt võtta. Aga tundub, et mingid eriti kehvad klotsid on eelmine inglasest omanik sinna alla pannud, sest pärast ca 10t kuiva ringi ja 8t märja ringi oli metall vastu metalli ja paar ringi sai praktiliselt metallklotsidega veel sõidetud, enne kui ära jagasin, et klotse vist enam ei ole ja see teebki seda häält Pidurdusvõimes veel väga ei kaotanud . Kiireim vihmaaeg tuli ka sädemetekitajatega .
Üldiselt on rada ääretult vinge ning ei jõua kevadet ära oodata, selleks ajaks ehk saab natuke kiiremaks ka auto ja rehvi sobilikumaks
OT36 järelkajaEsmalt tuleb tänada neid - Andres ilmselt kõige suurem asjapulk - kes meile uue raja "hankinud". Sile ja lai nagu olema peab. Lust sõita. Kiire kurvi kiirus (nüüd Velt'i kurv) on kõvasti tõusnud (minul +10km/h), kuna eelmisest saab kiiremini välja. Samas mahub selle suurem kiirusega palju lihtsamini kurvi ära - tekkis isegi mõte - vanasti oli julgust vaja, et sealt sirge jalaga läbi tulla, enam mitte. Vähemalt minu kiiruste juures. Aga ootame kevadet, et ilma kuristiketa rajale pääseda siis ehk julgeb kiiresti ka sõita . Tänud korraldajatele.
OT36 järelkajaSuur tänu nii OT korraldusmeeskonnale Peebu ja Avoga eesotsas , kui ka kogu Audru ringraja tiimile - vihmast hoolimata oli väga mõnus päev.
Meil autoga probleeme ei olnud. Enda seisukohast: sõidujoonele ei saanud veel pihta ja tundub, et piduripedaali ei suutnud piisava jõuga vajutada.
quote:Jevgeni: Kuivas ma ei sõitnud. Ootasin, ootasin ja 6. sõidus olin kohe algusest liiga kiiresti ja buum...
Ise enam polnud siis kohal, mis juhtus M5-ga, siis oskan ise järgmine aasta enda oma ehk hoida?
M5'l läks peale stardisirget olev kurv (nimed ikka veel võõrad) liig suure kiiruse tõttu otseks. Läks vist esimesest kurviosast otse seespoolt ja siis üle raja ning väliskurvi äärekivi pihta heleda plaksuga. Sinna see rehv läks. Velg oli üldiselt suht töötav. Kahjustatud küll aga töötav.
OT36 järelkajaIgaks juhuks mainiks ära, et neis edetabelites minu nimel olevad ajad on tegelikult Allani (kasutaja Alberto) töö.
Muidu ürituse ja raja kohta on kummalised tunded. Ühest küljest muidugi kõik on väga tore ja Andrese ees endiselt müts maha, et see projekt ei läinud seda teed nagu Eestis projektid tihti kipuvad minema, kaevatakse üles ja siis on järsku kökkmökk. Aga samas valdav emotsioon seal sõites (ja ka 2 nädalat tagasi EMV etappi jälgides) oli pigem mitte eufooria vaid sügav imestus selle üle, kuidas varem üldse oli võimalik hakkama saada. Vana rada oli ikka üle mõistuse halb ning uus on lihtsalt täpselt selline, nagu üks tänapäevane spordikompleks olema peab - viisakas, korrektne, aga mitte mõttetult pompöösne või laristav. F1 rada minu eesel, mis tolku oleks mingist hüper-tilkedroomist, mille kõik kurvid saab bemmis põhjagaasiga läbi sõita ja millel toimuva OT osavõtutasu ei oleks mitte 50 vaid 500€?
Ma arvan et selle tunde tekitab asjaolu, et kõik muud pusletükid (võistluste ning OT korraldus, kohtunikud, ajavõtt jne) ja üleüldine ringrajasõidukultuur on juba ammu eeskujulikul tasemel, nüüd lihtsalt on ka viimane tükk paigas ja enam ei ole ühtegi vabandust et "Eestis ju ei saa, pole seda pole teist, yada yada". Mis tähendab automaatselt jälle lugematul arvul tunde ninapidi raamatutes, garaažis tehnika kallal nokitsemas, jooksmas, rajal treenimas-testimas jne, et ka omalt poolt see tase auga välja mängida Tänapäeva ja selle hetke vahel, mil me kollektiivselt selle raja võimalused ammendame ja sellest välja kasvame, on täiesti hoomamatu kogus tööd.
Aga päev oli väga tore.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO