register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : BMW E36 Cup Aafrika moodi  
Poster Message
Raceboy
 
BMW E36 Cup Aafrika moodi
Pealkiri võib mõnevõrra eksitav tunduda, aga tegelikult pole tõest eriti kaugel. Nimelt saabusin ma mõned päevad tagasi Togost (asub Guinea lahe ääres Lääne-Aafrikas), kus häälestasin üht E36 BMW 325i-d, mis oli omale turbo ja progeaju saanud. Sinna kutsus mind üks noormees, kes on kohalik (ja enda sõnutsi üks väga väheseid) turboentusiaste sealmaal lisaks tema vennale. Lugu sa alguse juba aastajagu aega tagasi kui üks indiapärase nimega mees mulle meilile kirjutas ja uuris kuidas ta oma isepaigaldatud VEMS'i tööle saaks. Saatsin talle ühe konfiguratsioonifaili ja juhised, mida vaadata-mõõta ja sinnapaika see jäi. Ega ma midagi arvanud, kuna igasugu võõraste nimedega inimesi ikka kirjutab (UK VEMS'i foorumis on eraldi teema, kuhu häälestajad oma kontaktid jätnud on), kuna neid elab kasvõi UK's juba sadu tuhandeid.

Kui vast kuu aega tagasi kirjutas mees uuesti ja küsis kas ma tema auto saaks välja häälestada, et ta on mitmele juba kirjutanud aga kellegil pole aega, kellel viitsimist jne. Kui sain teada kus auto asub, siis mõistsin, miks neil aega pole. Ausaltöeldes ei tekinud tõsisemat kahtlust, et tegu mingi pettusega on, sest keegi minult raha ei küsinud ja mees oli täiesti olemas (Facebookis kontaktilistis koos mitme ühise tuttavaga VEMS'i maailmast, üks neist oligi talle müünud selle PnP üleminekuga). Aga ma tegelikult tõsiselt ei arvanud, et ma sinna ka lähen. Seda siis seniks, kuni reisidetailide arutamine sinnamaale jõudis, et mu arvele potsatas lennupiletite, reisikindlustuse, vaktsineerimise (kollapalaviku vastu kohustuslik) ja töö eest raha ette. Ütleks nii, et usalduskrediit oli kõrgel.
Põhjus, miks ta niiväga kedagi teist häälestama tahtis oli tegelikult proosaline: ta oli juba kaks mootorit kohaliku kehvapoolse bensiini ja oskamatuse tõttu hingusele saatnud ja kuna seal millegi ehitamine on ülikallis (tollid, meeletud saatekulud, soovimatus sinna saata, mäletate kunagi Eestit samas olukorras?), siis oli odavam kutsuda keegi, kes ilma kadudeta hakkama saaks.
Mõistagi saatsin talle allkirjastamiseks enne väikese lepingu, kus panin kirja, mida ma seal teen ja mille eest ma ei vastuta kindlustamaks omale veidi tagalat. Aga kartused osutusid asjatuiks, kuna tegemist on igati eurooplaike ärikommetega inimesega, kes peab lubadustest kinni, on haritud (õppisid oma vennaga USA-s ülikoolis, sealt ka pisikm kiirete autode vastu) ja igati laia silmaringiga. Ta isa on indialane ja India konsul Togos, perel suur firma, mis tegeleb Indiast kaupade (teksiil, tee jne) impordi ja vanametalli ekspordiga Togost, lisaks peavad hotelli kus ma peatusin. See seletab ära ka rahalised võimalused :)

Panin reisi käigu kirja, eks ta veidi puine tekst ole ja mõne jaoks igav, aga mõtlesin, et jagan seda omapärast elamust siinsete autohuvilistega.
Lendasin Tallinnast läbi Brüsseli ja pärast neljatunnist lennujaamas olesklemist sain Lome lennule. Otselend kestnuks vaid 6,5h, kuid Brussels Airlines kasutab ratsionaalse ettevõttena ära linnade lähedust ja teeb ringreisi marsruudil Brüssel-Abidjan-Lome. Lihtsalt infoks, kes ei tea, siis Abidjan on Elevandiluuranniku suurim linn. Seal oli tunnine peatus ja ligi 700kilomeetrine reis Lomesse võttis veel tunni. Kui eelnev ota Brüssel-Abidjan möödus suuremate vahejuhtumiteta (sain vaid kaugelt pilvedes lajatavat välku näha), siis lühikese reisi jooksul sattus suur airbus A330-300 päris karmi äikesepilve ja vahepeal võis lennuki vabalangemist sekunditega lugeda.

Kuid kohale jõudsime õnneks tervena ja konditsioneeritud õhuga lennukist väljudes tekkis tunne, nagu astuks saunalavale: riided muutusid väga soojaks ja prilliklaasid läksid uduseks. Põhjus: temperatuur õhtupimeduses 32 kraadi ja õhuniiskus 75%.
Passikontrolli- ja viisamured aitas lahendada mu võõrustaja, kes ilmus mu ette rinnas silt VIP. Meil oleme harjunud üritustel selliste siltidega tegelasi nägema, kuid Aafrikas on täiesti normaalne piiripunktis sel viisil käia. Igatahes viisataotluse lasi ta mingil vormis tegelasel ära täita ja ma pidin ainult allkirja alla panema. Siis juhatati mind väljaspool järjekorda ka pakivalgustusest läbi. Igatahes veidi piinlik oli kogu järjekorrast niimoodi mööda marssida, aga öeldakse ju, et kui oled koos huntidega, tuleb ka koos nendega ulguda.

Järgmine päev algas auto juures, mille pärast ma Togose üldse sõitsin.Tegemist on 1992. aasta BMW 325i-ga, mis välimuselt on täiesti tavaline neljaukseline sedaan, kuid mille 2,5liitrine M50B25 mootor on kõvasti rammu juurde saanud: surveastet on vähendatud, paigaldatud on suuremad pihustid, 500hj jagu õhku puhuv turbo ja vahejahuti. Kooslust ohjab VEMS juhtaju, mida mind häälestama kutsuti. alustasime käivituse ja tühikäigu sättimisest ja kui algul oli suht võimatu autoga liikluses osaleda, siis pärast paaritunnist sättimist käivitus auto juba gaasipedaai tallamata ja ei surnud foori taga seistes välja. Muideks kohaliku kütuse oktaaniarvu ei tea keegi, kuna valitsus impordib kütust monopoolse riigiettevõtte kaudu ja müüb seda kütusefirmadele (Shell, Total, ELF). Kohalikud pakuvad oktaanarvuks 87-89 vahele. Seetõttu ostis auto omanik kütust Gaanast, mis asub kohe Togo pealinna Lomè servas, sealt on võimalik osta Totali ja Shelli 95oktaanist bensiini.

Politseid oli teedel ikka aeg-ajalt näha ja nende meelistegevuseks on mõistagi väikeste altkäemaksude väljapressimine ("kohviraha" nagu nad ütlevad). Juhiluba küsitakse ainult halvas tujus olles ja/või tõsise rikkumise puhul, milleks on punase tule alt läbi sõitmine. See on väga levinud rikkumine ja ülekäigurajad on pmst kasutud, pead ikka väga hoolikalt teed jälgima. Ülevaatuseta sõit on samuti karmide tagajärgedega, kuna auto viiakse treilaga minema kuniks trahv tasutud ja ÜV tehtud. Meil saab ÜV eest halvimal juhul paarikümneeurose trahvi. Ahjaa, kiirusepiiranguid Togos pole.

Kuna häid teid pole eriti palju ja päeval on liiklus ülitihe (suvaliselt sõitvad veokid, igas suunas sõeluvad mootorratturid, igal pool jooksvad jalakäijad), siis täisgaasi režiimi häälestamine pidi jääma hilisõhtusse kui liiklus olematuks muutub. Muideks kiirusepiiranguid Togos pole, v.a. mõnel üksikul teelõigul. Pärast hommikust häälestussessiooni anti mulle teejuhiks auto omaniku forma sekretär, kes mind Grand Marche ehk Suure Turuga tutvuma viis. Tegemist on tõesti suure turuga hõlmates mitmeid ruutkilomeetreid ja mitut linnajagu. Seal müüakse kõike. Kaupa pakutakse aktiivselt ja kui pole isu asju osta, siis tuleb õppida viisakalt aga kindlalt keelduma. Keegi sellest ei solvu, kuid pole mõtet pakkujate peale pahandada, kuna nad teevad lihtsalt oma tööd ja peavad ju kaupa pakkuma. Kui ei paku, teeb seda keegi teine, aga raha on ju kõigile vaja. Mõistagi öeldakse valgele inimesele mitu korda suurem hind ja kauplemine kuulub asja juurde.

Pärast turult saabumist (kus kulus mitu tundi ja selle ajaga jõudis vaid väikese osa läbi käia) oli väike lõõgastusmoment basseini jääres külma õllega misjärel läksime pärast pimeduse saabumist autot täisgaasil häälestama. Kuigi auto omanik teab nii mõndagi sellest, kuidas mootor, turbo jne töötab, tekib kohati mulje, et seda tehakse nalja pärast, kuna avastasin mootori küljel allosas paiknevat turbot vaadates, et sellel puudub õhufilter. Küsisin, et kas ta unustas selle panna, kuid omanik vastas et ei, ta sõidabki ilma. Emm, ok siis, ütlesin, et sellise tolmu sees ei pea see turbo kaua vastu ja soovitasin kiiremas korras filtri osta. Selle peale ütles mees, et aa, et äkki ongi see põhjuseks, miks tal kolm eelmist turbot vaid paarsada kilomeetrit vastu pidanud on. Nojah, heureka! :)

Läksime siis ilma õhufiltrita mootorit häälestama ja pärast kahetunnist võitlust 95oktaanise kütuse, 60kraadise õhutemperatuuriga sisselaskes sai auto 1baarise laaderõhu peale hälestatud. Rohkem polnud mõtet, kuna pihustid oli tootlikkuse piiri peal ja jõudu niigi 400 hobujõu alla. Mõistagi hakkas auto veidi aega hiljem linnavahel paarutades imelikult käituma ja rõhk tuli järjest hiljem ja hiljem iga kiirendusega üles. Kes arvab ära, mis selle põhjus oli? 12 punkti neile, kes pakuvad turbo :D Liivatolm oli labad korralikult ära närinud ja ristilõtk oli vähemalt 6-7mm nii et labad puutusid vastu kompressorikoda. Selle peale ütles mees mulle, respect, you are the man (et ma olin etteaimatavat ennustanud:D) ja võttis oma maasturi pakiruumist uue turbo. Naersin, et mine telli ikka mingi õhufilter ka, kuid läheb selle autoga kilomeetri hind ikka väga kalliks.

Järgmisel hommikul läksin tagahoovi ja nägin, et hoovis oli E36 juba pukkidel ning remont käis. Lähemale jõudes hüüdis mees rõõmsalt viidates auto all askeldavale oma töölisele, et me vahetame turbo ära ja varsti ongi valmis. Nii umbes kahe tunni pärast oli aeg käivitamiseks küps. Auto käivitus kenasti, kuid evis nüüd koledat õlileket turbo õli pealevoolu torust. Nonii, tuli oma kogemused aretamise teemal käiku lasta ja eemaldasin teraspunutisega plastvoolikult hülsi, millega fikseeriti liides ning tegin vooliku lühemaks lõigates välja lekkiva koha. Korralik voolikuklamber ajas asja ära ja leket enam polnud. Kui olime veendunud, et kõik toimib, läksime testsõidule õhtusesse Lomesse. Kuna Togos kiirusepiirangud puuduvad, siis tuli eufoorias omanikku paarutamas nähes väike hirm sisse kui mees linnatänaval (mis oli suht thi liiklejatest, jalakäijatest jne) 170-180 km/h minna annab.

Kui kiire autoga asjad ühele poole said, läksime sööma ja seejärel linna vaatama. Üldse oli väga pingevaba kohalikega ringi liikuda, kuna suhteliselt jukate inimestena tundsid nad paljude kohtade omanikke ja olid alati teretulnud, mina külalisena samuti. Linna peal ringi sõites tundsin ma kohati mingit piinlikkuse ja süütunde vms segu, kui nägin vaesematest peredest pärit lapsi ja teismelisi suu ammuli meie sõiduvahendiks olnud BMW X5-t järele. Võibolla pole mul piisavalt paks nahk, võibolla olen ma liiga kaastundlik, aga mul on tõesti kahju inimestest, kes tulevad sulle igasugu kaupu foori taga seismise ajal ja niisama ringi liikudes pakkuma. Ma ei saa ju kõike nendelt ära osta ja ma ei vajagi enamikku nende pakutavast ja kui vajan, siis ei julge osta. Ilmselgelt olen ma liiga vähe vist sellistes rikides käinud. Togos elas vist mäletamist mööda umbes pool inimestest allapoole absoluutse vaesuse piiri ($1,25 päevas).

Linnast välja sõites sain tunda, mida tähendab maanteesõit Togos. Liiklus on sama tihe, kui Eesti linnades, kuid selle vahega, et siin sõidavad juhid täiesti hoolimatult: kurvis tuleb sulle vastu kellegist mööda sõitev sõiduauto või veok ja samal ajal pead sa sõidurajal laveerima mootorratturite vahel. Mootorratturid pole oma rattal mõistagi üksi, vaid kas kahekesi või lausa kolmekesi ja tihti sõidutatakse väikesi lapsi ning igasugu esemeid, nt pühapäeva puhul väiksemat mõõtu jalgpalliväravat. Ausalt, mul oli pidevalt hirm, et keegi väikese lapsega mootorratturitest keerab ootamatult ette vms. Õnneks midagi taolist ei juhtunud, ühes kohas oli ainult üks mees mootorrattaga külili käinud ja käsi oli marraskil. Kas ma juba mainisin, et kiivirit kasutavad väga vähesed? Muideks ma ei näinud ühelgi lapsel kiivrit.
Suitsetajaid praktiliselt silma ei hakanud, nägin üht mustanahalist suits hambus ja korra tundsin veel suitsuhaisu, seljataha vaadates nägin, et see oli üks prantslane.

Panen mõned pildid ka üles eraldi postitusse.

____________________________
www.vems.ee
18.04.2012 at 13:26 1 edit. Last edited 19.04.2012 at 08:32 by Raceboy
Raceboy
 
BMW E36 Cup Aafrika moodi
Mõned fotod siis. Kvaliteet on kõikuv ja mõned fotod pole minud fotokaga, vaid võõrustaja Blackberryga tehtud (mille kvaliteet on suht kehva ikka, ei tea miks) aga vast saab aimu.

Sahara kõrb 11 600 m kõrguselt:


Vaade hotellirõdult:


Grande Marchè:



Turul parkimisega nalja ei tehta:



See ei ole tsiklimeeste kokkutulek, see on tavaline liiklus:



Pilt linnatänavast:


Foori taga seismise ajal tullakse kõiksugu kraami pakkuma:


Umbes kella 20-st muutuvad teed suht tühjaks ja saab ka kiiremini sõita (teekate on suurematel tänavatel korralik):


Peasüüdlane:



In action:



Omaniku vend lasi USA-s omale sellise masina ehitada. Originaalis tegu 2001.a. E46 325Ci-ga, millel algselt originaalmootor turbotatud, kuid hiljem pandi peale Euro S50B32, Vortex kompressori, teise sisselaske jmga. Kahjuks ei teadnud vaesed mehed, et kohalik kütus kõlbab vaevalt X5-le igapäevasõiduks ja see mootor lõpetas oma elu auguga plokis, puruks kepsu ja detonatsioonist räsitud kolbidega. Masin on muidu väga käre, üle 500 hj korraliku kütusega, süsinikplastist katuse, pakiruumi luugi, kapoti, uksepaneelide jmga. Selle auto häälestamine on mu järgmine töö seal, kui valmib uus täielikult ümberehitatud S50B32.





Täiesti normaalne on "racing only" BBS velgede ja täisslikkidega Togos sõita, see pole keelatud:



Kaldalt paistev kompleks asub Togo järve kaldal, kus veetsime vahva pärastlõuna paatidega sõites, ujudes jne. Teisel kaldal asub Togoville'i küla, esimene sakslaste asula Togos.


Kompleksi omaniku poeg sõidab suht viisaks liikuriga :):


Kalavõrgud Togo järves:


Parlamendihoone:


Vanametalli koguja:


Atlandi ookeani rannik, kaugemal paistab vana lagunenud sadamakai:


Siin kohtuvad Togo järv ja Atlandi ookean, see on Benini piiri kõrval kohe:


Hulk pilte on veel sorteerimata, eks kui lõpuni valmis jõuan, viskan vast mõned veel üles.

____________________________
www.vems.ee
18.04.2012 at 14:12 2 edits. Last edited 18.04.2012 at 14:13 by Raceboy
ICE
  
BMW E36 Cup Aafrika moodi
Thnx, et vaevusid kirjutama. Tundub täiesti sürr tellida keegi VEMSi seadistama (ma saan veel aru, et Repo käis Küprosel venelastest uusrikaste RS2´te seadistamas, vist Tatechi ajuga) :D

____________________________
Petrolheads.ee
18.04.2012 at 15:14
Raceboy
 
BMW E36 Cup Aafrika moodi
Eks see lihtne matemaatika ole: odavam on maksta pool mootori ehitusele kulunud rahast lisaks häälestajale, kui kulutada 4-5 mootori raha enne kui häälestamine selgeks saab (ja pole kindel, et selgeks saab). See käib iga progeaju kohta :)

Aga noh, mulle täitsa meeldis ja ilmselt tulebki mõne kuu pärast uuesti minna.

EDIT: Ahjaa, see E46 on tehtud USA-s Azevedo Motorsport garaažis ja olnud päris mitmes ajakirjas. Algne 2.5 turbomootor läks ka katki :)

http://www.azines.com/linked_cars.asp?pid=27

http://www.eurotuner.com/featuredvehicles/160_0509et_2001_bmw_325ci_turbo/index.html

http://www.modifiedcars.com/cars/16434/modified-bmw-e46-turbo-2004-pictures

____________________________
www.vems.ee
18.04.2012 at 15:30 2 edits. Last edited 18.04.2012 at 15:40 by Raceboy
peep
 
Moderator
BMW E36 Cup Aafrika moodi
Kõva sõna, et ära käisid !

Must aafrika on meiesugustele arusaamatu, tüütu ja räpane aga kes seal korra käinud, neid tavaliselt tõmbab tagasi ja tundub, et ei jää Sinagi erandiks.:lol
18.04.2012 at 18:07
rollingjack
 
BMW E36 Cup Aafrika moodi
Ei, siin pole muud, kui kohalikega nõustuda:

quote:
respect, you are the man

Oli see vast ikka reis!
18.04.2012 at 20:52
Raceboy
 
BMW E36 Cup Aafrika moodi
Viskan mõned pildid veel.

Togo keskpank:


Turbo, mis katkise vastu ära vahetati:



Hobiautoks seisi hoovis veel selline riistapuu:



Sealt tulevadki kõik need mootorrattad (tegelikult on selliseid müügikohti kümneid):


Tee ääres seisis katkiläinud autosid päris tihti. Enamik autosid on arutult üle koormatud ja põhjenduseks öeldakse, et "valge mees on selle auto välja mõelnud, küll ta vastu peab". aga näed, päris alati vist ei pea ikka.


Nägin ka kummuli läinud veokeid (kraavis ja niisama tee pealgi, nagu rebaseonu.net blogis tihti näha on), see siin on arusaamatul kombel kinni jäänud. Ei tea miks, kuna tee pole pehme ega midagi (vihmaperiood polnud alanud):


Sõitsin ka mototaxiga, mõistagi ilma kiivrita. Tõsi, ma palusin tal vaikselt võtta ja seda ta tegi ilmselt, kuna kõik teised sõitsid mööda ja naersid:



Maantee:




Sellistes kohtades oli väga mõnus olla:






Minu võõrustajad:


Togo järv:


Mangod pole veel valmis:


Õues võis igasugu elukaid kohata:


Mustale poisile meeldisid valge poisi pikad juuksed:


Presidendi residents (autost tehtud pilt, kuna tegelikult pildistada ei tohtinud):


Peaministri residents:


Kõik kohad polegi vaesed ja räpased. Rikkurite rajoonis polnud isegi liiklust:


____________________________
www.vems.ee
18.04.2012 at 21:52
rustang
  
Moderator
BMW E36 Cup Aafrika moodi
Uskumatult lahe lugu! Ehtne "banaanivabariik"! :D
18.04.2012 at 23:02
devilc
Moderator
BMW E36 Cup Aafrika moodi
Jääme huviga teist osa ootama!
18.04.2012 at 23:54
Raceboy
 
BMW E36 Cup Aafrika moodi
Eks näis! Hetkel asjaajamine käib uue S50 mootori osas, kui see saatmiseks valmis on, siis paneme aja paika, millal sõit on.



____________________________
www.vems.ee
19.04.2012 at 16:08
Erik 78
BMW E36 Cup Aafrika moodi
Mis siin ikka öelda, julge ja tubli mees oled. Parimat
12.06.2012 at 10:39
Lynx
BMW E36 Cup Aafrika moodi
quote:
Raceboy: Eks näis! Hetkel asjaajamine käib uue S50 mootori osas, kui see saatmiseks valmis on, siis paneme aja paika, millal sõit on.



Soovita noormehel võtta S54 mootor.. see kannatab väntsutamist paremini
11.07.2012 at 23:21
Raceboy
 
BMW E36 Cup Aafrika moodi
Kuna tal on juba sinna vahele S50B32 aretatud ja ülelaadimine+sisselase olemas S50 jaoks, siis jääb ta S50 juurde. Mootor ammu juba ostetud ja pulkadeks võetud. Hetkel käsil juppide tellimine ja siis kokkuladumine.

____________________________
www.vems.ee
11.07.2012 at 23:31
Raceboy
 
BMW E36 Cup Aafrika moodi
E46 "carbon edition-ile" mõeldud S50B52 oli ostes selline:



Pärast hulga juppide tellimist selline:





Enne ärasaatmist selline:




Sellisel kujul toimetasime ta Bekkeri sadamasse, kust ta 12.02 hakkas Hamburgi poole liikuma ja 02.04 peaks mootor Lomè sadamasse jõudma:


Ehk siis suure tõenäosusega on millalgi oodata Aafrika BMW tuuning vol. 2-e.

____________________________
www.vems.ee
22.02.2013 at 14:17
HoCi
  
BMW E36 Cup Aafrika moodi
Loen ja loen märkamata, et endal suu ammuli. Väga super kogemus ja võimalus!
23.02.2013 at 15:29
bagiauto
 
BMW E36 Cup Aafrika moodi
quote:
Läksime siis ilma õhufiltrita mootorit häälestama ja pärast kahetunnist võitlust 95oktaanise kütuse, 60kraadise õhutemperatuuriga sisselaskes sai auto 1baarise laaderõhu peale hälestatud. Rohkem polnud mõtet, kuna pihustid oli tootlikkuse piiri peal ja jõudu niigi 400 hobujõu alla

Sellise hobujõu tagaajamiseks võiks selle turbo küll pagasnikusse jätta ja vabalthingavaga proovida :D. Saaks tõenäoliselt oluliselt töökindlamaks ka.
Kas sul on kalibreeritud tagumik, millega see võimsus kohe teada saadakse? Aga muidu väga tore lugu.
23.02.2013 at 17:19
Raceboy
 
BMW E36 Cup Aafrika moodi
Noh, selle kohta võib öelda, et teoorias on väga paljud asjad lihtsad ja võimalikud, paraku reaalsus ja konkreetsed tingimused panevad asjad paika.

Kui keegi suudab ~91oktaanilise bensiiniga 35C õhutemperatuuriga 2.5l R6'st igapäevakasutuseks sobivad 400hj välja võluda ja seda nii, et mootori jupid on koha peal pidevalt saada, siis müts maha.

Sa oled ilmselgelt turbodega vähem kokku puutunud, seda tõestab ilmselgelt repliik töökindluse kohta. Tuleb õppida häälestama, mitte süüdistada turbot töökindluse puudumises.
Hetkeseisuga on see mootor muretult 13 000 km läbinud (enamik neist täisgaasil) ja seda tingimustes, kus valdav osa mootoritest sureb paari nädalaga.

Võimsuse hindamiseks (mitte mõõtmiseks) on palju parameetreid ja nendest vaid mõni on pihustite koormatus teatud läbilaskevõime juures, laaderõhk (-> mootori täiteaste), võimalik süütenurk (-> kui lähedal antud mootori MBT-le see on) ja sisselaske õhu temperatuur, lisaks lõppkiirus veerandmiilil konkreetse auto stardimassi (juht+auto+vedelikud jne) arvesse võttes. Siiani suhteliselt järjepidevalt õigesse auku viinud aastate jooksul.

Edu maailma avastamisel!

____________________________
www.vems.ee
23.02.2013 at 23:57
bagiauto
 
BMW E36 Cup Aafrika moodi
Sinu eelmisi postitusi lugedes jäi küll mulje , et sealmaa kütusega nende mootoritega pidev mure. Käisin just paar nädalat tagasi ühe võistlusmasinaga stendis. Saime põhimõtteliselt standardmootorist (teine elektrisüsteem, juhtplokk ja väljalase) tankla kütusega kätte mõni hj. alla 400 hj. ja üle 430 Nm momenti. Lisaks väga hea momendikõver. Eks ta 95 oktaanisega veidi vähem oleks, kuid samas pole vabalthingav kütusele nii tundlik, kui turbomootor. Mootori purunemisel vaja otsida järgmine standardmootor (see oli küll S54). Ja ma arvan, et sellise mootori igapäevakasutus oluliselt parem, kui "ei sure foori taga välja"

13000 km ja enamik täisgaasil - vaata sellele uuesti otsa ja vaata kas sa ise ka seda jama usud...
24.02.2013 at 11:43
Raceboy
 
BMW E36 Cup Aafrika moodi
Oeh, ma ei viitsi vaidlema hakata siin, aga standardse S50 mootori leidmine sealt on praktiliselt võimatu ja sealne know-how on olematu.

Ma ei taha halvasti öelda, aga kas sa ise sellist jama ka usud, et x hj saavutamine on vabalthingavana odavam kui turboga, tänavasõbralikum, vastupidavam ja iga kell kättesaadavate juppidega? Tere tulemast pärismaailma! Eks seetõttu ongi turbomootritel koefitsendid töömahu jaoks, lisaks tihtipeale muudki piirangud.

Ja 400hj vabalthingav BMW 2.5 R6 mootor igapäevakasutuseks on pehmeltöeldes naljanumber.

See auto on tüübil konkreetselt nö paugutamiseks ja võibolla "täisgaasil" oli liialdus, kuid rahulikuks kulgemiseks see auto kindlasti pole. Ehk siis kui selle autoga liikleb, siis on need ~400 hj ikka pidevalt kasutuses. See, kas sa seda usud või mitte, on sinu oma asi aga ilmselgelt pole sul kogemusi turbomootoritega.

____________________________
www.vems.ee
24.02.2013 at 13:13
bagiauto
 
BMW E36 Cup Aafrika moodi
Ei ole ma kusagil väitnud, et vabalthingavad hobujõud odavamad oleksid. Aga 400 hj. on S54-jal olemas juba praktiliselt standardmootori juures (see pole ka 2,5-ne mootor). Tänud korrutamast kui vähe ma turbomootoritest tean- ei tea tõesti palju. Küll olen näinud, et taolised lihtsalt ehitatud turbomootorid tükivad juba stendis (ehk siis kohe, kui neid tegelikult ka veidi pikemalt koormatakse kui 2 foori vahelisel kiirendusel) laiali lendama. Küll on nähtud ka selliseid aparaate, mille just nagu oleks tohutud hobujõud, ainult et sõita pole võimalik. Aga tore, et need sinu 400 hj. muutusid hinnanguks. Tänud, mul hakkas kohe parem:D. Ma tean mitmeid võidusõitjaid, kes on samasuguse suurusjärgu võimsuse saamiseks (nii, et see oleks kasutatav ja ka võidusõidul kestaks) maksnud kümneid tuhandeid eurosid. Seni kuni sõita korraga 400m ja otse, siis saab võibolla tõesti turbomootorist hobujõu lihtsalt ja odavalt kätte.
24.02.2013 at 15:34
Raceboy
 
BMW E36 Cup Aafrika moodi
Ja jällegi palju arvamusi turbomootorite teemal, aga ei ühtki fakti.

Võiks selle teema üle arutlemise kuhugi mujale jätta, see konkreetne mootor on siiani kenasti vastu pidanud ja juba uuele omanikule müüdud, kes sellega sõidab. Ja katki polegi läinud.

____________________________
www.vems.ee
24.02.2013 at 17:39 1 edit. Last edited 24.02.2013 at 17:41 by Raceboy
hents99
  
BMW E36 Cup Aafrika moodi
Mind huvitaks selle S54 mootori dünotulemuse saavutamine.

Tom rääkis, et mootor on täiesti standard ja progeaju vist ka pole? Väljalase annab mingil määral juurde.

Ca 60hp ja üle 100Nm lisa, kui arvestada, et tegu on uueväärse mootoriga. Et mille arvelt saada protsentuaalselt nii suur võit?
Pole ju tegelikult tehasest tulles nii kehva seadega mootor.

See tulemus tegelikult on väga suur saavutus. Mis numbrid rattast tulid? Tal oli ju ka otsekast, millel ülekande kadu praktiliselt olematu.

Loodame, et auto peagi liigub.

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
24.02.2013 at 18:00
bagiauto
 
BMW E36 Cup Aafrika moodi
Progeaju ikka. Tõenäoliselt on BMW heitgaaside pärast seda mootorit päris palju piiranud ja nagu ma nägin ka oma 1,6-se mootori pealt, siis summutist sõltub ikka väga palju. Kui ise stendis neid numbreid nägin, siis algul ka ei mahtunud väga pähe. Samas on sellise mootoriga seal stendis ka enne käidud ja sellest tuli välja sama, mis tehase numbrid on (samasugune standardmootor ilma summutit muutmata). Meil tekkis probleem pihustite läbilaske võimega. Lõpuks tõsteti kütuserõhku- siis sai lõpuni stendida. Tõenäoliselt töötavad VANOS-ed ka veidi teistmoodi (kahjuks pole mul võimalust standardiga seda võrrelda). 3000 pöörde peal on momendigraafikus üks suur auk- st. ainult 310 Nm. :D. Peale tervet päeva stendimist öeldi, et noh jämedalt sai paika, kuid neid "auke" võiks veel siluda (vanose, süüte ja kütusega mängida). Tagaveolise ralliauto jaoks on seda jõudu ja väänet niigi selgelt liiga palju :D . Äkki rinkamehed rakendaksid kuidagi ära?

quote:
Võiks selle teema üle arutlemise kuhugi mujale jätta, see konkreetne mootor on siiani kenasti vastu pidanud ja juba uuele omanikule müüdud, kes sellega sõidab. Ja katki polegi läinud.

Tegelikult ei tahtnudki väga vaielda, aga kukkus nii välja. Pole tegelikult mingi turbovaenlane, lihtsalt mõnikord tundub see turbotamine nagu kahuriga kassi tapmine:D
24.02.2013 at 18:48
JõuJaam
 
BMW E36 Cup Aafrika moodi
Rohkem pilte antud mootori ehitusest (kliki pildil, et avada galerii):


____________________________
auto24ring JõuJaam Service
+372 58 5588 58
04.03.2013 at 11:05
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : BMW E36 Cup Aafrika moodi  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.