register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : BMW 325 cup- Fred  
Poster Message
fredo
  
BMW 325 cup- Fred
niih, sügisel selgus, et käesoleval (2012) hooajal on tarvis 325 cup'is kätt proovida. Vaatasin mõnda aega toorikute osas ringi, aga kahjuks sattusid minule 325'st ette ainult täielikud rapped. Seepärast soetasin aasta eelviimasel päeval toorikuks 320 kupee.

Jant on nüüd selles, et ma ei ole käinud ühtegi võistlust vaatamas ning sellest tuleneval ka ühtegi autot ei lähedalt ega kaugelt näinud. Foorumit sirvisin, aga kas ei olnud minul piisavalt kannatust, igal juhul päris detailset ehituse päevikut mina ei leidnud, millest snitti võtta. Nüüd ongi reeglid ees lahti ja asusin täna toimetama, aga küsimusi ikka tekib:
- juhtmestikku demonteerides tahaks ebavajaliku kohe välja rookida. Reeglites on, et kõik välistuled peavad töötama, see tähendab, et tagurdus, suuna, numbri ja täistuled peavad toimima ja lülituskang jääma roolisambale originaalkohta?
- kas keret läbivad augud, kus kummikorgid ees, tohib kinni keevitada (samuti külgmiste liistude tüüblite augud, ma ise tahaks millegi pärast need augud korrektselt keevitada)?
- peale interjööri demonteerimist jääb salongi üksjagi turritavaid poldiotsi, kas need on lubatid eemaldada (nt. ka istmekinnituspoldid)?
- kas salongis olevad käsipiduri trossi juhikud tohib välja lõigata ja avad jällegi keevitada?
- kas armatuuri ülemise osa all peetakse silmas sellist seisu nagu fotol?

Ühesõnaga, kui karmid need tehnilised nõuded on ja kas võiksin selliste küsimustega pea vaevamise lõpetada ja asjale loomingulisemalt läheneda?

F.
08.01.2012 at 01:28
BlueStang
 
BMW 325 cup- Fred
quote:
matrix: punkt 4 . Kõik millest reeglites juttu ei ole , ei tohi ka puutuda ( lihtne :) ) reeglite punkt 1.2

1.2 Muudatused
Kõik muudatused on keelatud, juhul kui nad ei ole antud reeglitega lubatud. Keelatud on originaalosade töötlemine, juhul kui see muudab nende kuju, kaalu vähendamine puurimise, materjali eemaldamise või kergema materjaliga asendamise teel, mistahes konstruktsiooni või tööpõhimõtte muudatused, välja arvatud reeglites lubatud juhtudel.
3.1.1 Kere tugevdamine, mh. keevitamise ja materjali lisamise teel keelatud, välja arvatud käesolevates reeglites lubatud juhtudel.
3.1.7 Iluliistud võib eemaldada, sel juhul tuleb tüüblite avad kerel kinni katta.
3.8.3 Vahesein, mis eraldab sõitjateruumi mootoriruumist, peab olema tule- ja vedelikukindel.
3.8.4 Salongist tuleb eemaldada: istmed,
3.8.6 Üleliigsed juhtmed võib eemaldada ning vajadusel võib juhtmeid lisada.

No selle järgi võiks osa auke kinni teha, kui see ei ole kere tugevdamine - näiteks vaheseina ja liistude augud.
Istmepoldid ilmselt võib ka eemaldada, sest istme eemaldamine on kohustuslik ja istme kinnituspolt peaks olema istmekoostu osa.
Üleliigsed juhtmed on lausa kohustuslik eemaldada.

Samas on hetkel käimas just ka järjekordne reeglite muudatuste arutelu
http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=1118

ja arutelu toruraami kohta
http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=710&page=2

Aga eks teadjamad kommenteerivad seda, kas auke tohib kinni teha . Sama p 1.2 järgi ei tohi kergemaks teha - aukude kinnitegemine ilmselt muudab pigem raskemaks, mille kohta pole midagi öeldud. Samas kehtis vähemalt alguses põhimõte, et kõik, mis pole reeglitega lubatud, on keelatud...
08.01.2012 at 10:56 1 edit. Last edited 08.01.2012 at 11:44 by BlueStang
Henri_
 
BMW 325 cup- Fred
Ära näe ukseliistude aukude kinnipanekuga vaeva. Pane lihtsalt kleeps peale nagu ma arvan, et pea kõigil (kellel liiste pole) tehtud.
Põhjas olevad kummikatted on ka minuarust enamikel autodel eemaldatud ja augud siis kinni keevitatud.

Käsipiduri trossi juhikutele pole ka minurust mingit mõtet oma aega kulutada. Pealegi on käsipidur üks mõnus asi, kui auto näiteks sooja panna :)

Armatuuri ülemine osa on tõepoolest see, mis pildil.

Tuled, mille kohta on reeglites kirjas, peavad põlema, ma jällegi ei näe vajadust nuppe ja kange hakata ringi tõstma.

Võid autole vedada täitsa uue juhtmestiku, kui tahad. Vajadust selle järele pole, mittevajalikud juhtmed jms võiks ära võtta või vähemalt peita. On silmale ilusam. Kui kaaluprobleemi ei tundu olema, siis võib isegi sisse jätta.

Minuarust on ka enamikul need turritavad (ohtlikud!) poldiotsad ära lõigatud.


____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
08.01.2012 at 22:52
fredo
  
BMW 325 cup- Fred
Need poldiotsad lõikasin välja, saagu mis saab. Keret läbivad augud põhjas tahaks kinni keevitada, aga endiselt on kahtluse uss sees, sest reegleid lugedes tõlgendan mina, et seda teha ei tohi?!
Uus küsimus tekkis aknatõstukite mehhanismiga seonduvalt. Selleks, et juhiuksele paigaldatav kate korrektne jääks, oleks vaja eemaldada aknatõstuki mootor ja see mustas plastkorpuses reduktor- kas tohib?


P.S. kas keresilikooni eemaldamiseks ongi parim praktika föön+pahtlilabidas -> traathari nurklihvija otsas?

F.
14.01.2012 at 19:36 1 edit. Last edited 14.01.2012 at 21:21 by fredo
H.E
  
BMW 325 cup- Fred
Aknatõstukeid eemaldada ei tohi.
14.01.2012 at 21:44
hall
 
BMW 325 cup- Fred
Elektrilised aknatõstukid võid asendada mehhaanilistega. Või siis pead vastavalt uksepolstrit tuunima, et elektrilise asjad ära mahuks.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
14.01.2012 at 22:29
Henri_
 
BMW 325 cup- Fred
Andres, kupeedel pole olemaski mehaanilisi tõstukeid ;)

Aga Fred, lõika uue katte sisse lihtsalt aknatõstuki jaoks auk. Ei jää küll kõige ilusam, aga on suhteliselt lihtne ja praktiline lahendus.

Üldiselt, kui tekib igasugu imelikke pisiküsimusi nagu need põrandas olevad augud, siis helista näiteks tehnilise komisjoni esimehele Raul Koovile. Kontaktid leiab www.racehelp.ee leheküljelt.

Üldiselt saab teatud piires läheneda loogiliselt ja talupojamõistusega, selliste aukude eemaldamine on pigem nagu roosteaukude parandamine, kui kerekonstruktsiooni muutmine või tugevdamine. Näiteks minu igapäevaautol on need originaalaukude ümbrused sedasi läbiroostetanud, et varsti lõikame sealt suure tüki välja ja keevitame uue pleki, uusi auke ju tegema ei hakka.

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
14.01.2012 at 22:47 1 edit. Last edited 14.01.2012 at 22:50 by Henri_
peep
 
Moderator
BMW 325 cup- Fred
Ära elektriaknaid maha võta, need annavad kõvasti mugavust juurde kui rajalepääsu oodates või stardijoonele veeredes on palav ilm ja eriti peale finshit, kui higi silmnägemist segab ja põrand saunakerise temperatuuri on saavutanud. Aukude kinnikeevitamisega pole teemat olnud.

Tulede osas nõutakse tehnilises vähemalt üht toimivat esituld per nurk, vahet pole kas pool või täis. Taga peab põlema mõlemas nurgas pidur ja park. Neid kontrollitakse pea alati. Suunda ei ole küsitud aga neid on kasulik omada ohutuse jaoks teatud olukordades. Muu pole vajalik ja tegelikus elus ka rohkemat ei nõuta ehk asi on mõistlik. Alates 2012 on nõutud tagaaknale lisapidurituli ja tagumistes parktuledes 21 W pirnid.
22.01.2012 at 23:55
fredo
  
BMW 325 cup- Fred
nüüd on kuidagi juhtunud, et teha on nii palju ja aega on nii vähe..
See aga tähendab seda, et soovin osta cupi jaoks ettevalmistatud mootori, soov. koos tehtud siduri ja kastiga. Kui keegi selles osas aidata ei saa, siis järgmine päring on korraliku stock mootori ostusoov (samuti oodatud soovitused kust- kelle käest mootorit küsida).

Terv.
Fred
fredo@simona.ee
+3725276630
28.04.2012 at 21:00
Lynx
BMW 325 cup- Fred
Kas cupiautodele on alumiiniumplokiga mootor keelatud ?
29.04.2012 at 21:43
Henri_
 
BMW 325 cup- Fred
3.4.1 Lubatud vaid malmplokiga kuuesilindrilised BMW 325i mootorid M50B25 ja M50B25TU.

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
29.04.2012 at 22:30 1 edit. Last edited 29.04.2012 at 22:32 by Henri_
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : BMW 325 cup- Fred  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.