Poster |
Message |
matrix |
Arutelu 2008 kokkuvõte->2009
Tere kõik vanad ja uued kaasvõitlejad.
Kutsuks teid üles avalikule arutelule!!
Bmw Cup Esimene hooaeg on saanud läbi ja aeg oleks arutleda , kuna kõigil värskelt meeles ,mis tuleks muuta ,mida jätta ja mida uuesti teha .
Kõik muudatused tehnilistes ,tuleks sisse viia veel sellel aastal, siis on lihtsam ka uutel kes soovivad autosid ehitada.
Kõik kellel midagi öölda, öölge seda välja. Ühel hetkel võtame siinsed probleemid kokku ja istume lauataha ja arutame läbi.
|
05.09.2008 at 08:24 |
1 edit. Last edited 05.09.2008 at 12:07 by peep (Moderator)
|
peep Moderator |
Arutelu 2008 kokkuvõte->2009
Sügisel peaks kindlasti ühe koosoleku tegema, kuhu on kutsutud kõik need, kes sooviksid järgmisel hooajal sõita. Saaks pildi, palju potensiaalseid uusi tulijaid oleks ja kes selle hooaja sõitjatest jätkavad ?
Reegli asjadest on rehv lahtine ja ma küsiks, miks meie peame 100db sisse mahtuma, kui enamuse jaoks on see 105 db ? |
05.09.2008 at 09:42 |
|
rolantsik |
Arutelu 2008 kokkuvõte->2009
Eks need praegused reeglid tuleb paremini lahti seletada,mida võib ja mida mitte.
Ma arvan,et see 100db on suht õige asi.
Rehvi teemaga ei ole vist nii kiire,sest see auto ehitamist ei sega.Kuid seda hooaega arvestades,peaks seda ka kohe susima hakkama,sest pärast võivad jälle tühjad pihud olla. |
05.09.2008 at 10:57 |
|
Jesper |
Arutelu 2008 kokkuvõte->2009
A võiks ju sama rehviga jätkata? Nagu hooaeg näitas, ei kulu need kaugeltki nii kiiresti kui pessimistid arvasid, pidamine oli enamvähem ja hind normaalne. Kellelgi vist otseselt defektset rõngast ka hulka ei sattunud, afaik?
Reeglitesse võiks otseselt sisse kirjutada esimese amordipüstaku ülemise otsa reguleeritavaks tegemise, nagu ma Peebu jutust aru sain, on de facto see juba paljudel olemas, reegel nagu otseselt ei keela ka, aga meie reeglite ülesehitus on selline, et kõik modifikatsioonid on must-valgel kirjas, las olla siis see ka.
Mis tähtsust sellel müral on? Mis paremaks läheb kui 105dB teha?
Üks asi mis natuke pinda käis on reegel kõigi tulede töökorras olemisest ja tehnilise agarus nende kontrollimisel, ok pidurituled võiks ju olla ja vihmaga äkki mingi tagumine gabariit ka, aga kui päike paistab, keegi tulesid rajal ei kasuta ja mingi pirnijunn on ennast sealt pesast kuidagi välja osanud loksutada vms, siis miks see peab selline showstopper olema. Ei ole tähtis punkt, eks ma vaatan talvel kogu värgi üle et enam jamasid poleks, lihtsalt see rõhuasetus jäi kripeldama.
Selle mõttetu tagumise tuleseina reegli võiks ka ikkagi ära kaotada ja asendada (või vähemalt alternatiivselt lubada) akukarbi nõudega - vastav karp maksab Tööriistamarketis mingi stiilis 150 krooni, kinnitub lihtsalt läbi põhja aku alla ja pealt mingi rihmaga ning erinevalt tuleseinast ei ole ta ainult vedelikukindel, vaid kaitseb võimaliku õnnetuse korral ka plussklemmi maanduse eest.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
05.09.2008 at 11:27 |
2 edits. Last edited 05.09.2008 at 11:40 by Jesper
|
hall |
Arutelu 2008 kokkuvõte->2009
quote: peep: Sügisel peaks kindlasti ühe koosoleku tegema, kuhu on kutsutud kõik need, kes sooviksid järgmisel hooajal sõita. Saaks pildi, palju potensiaalseid uusi tulijaid oleks ja kes selle hooaja sõitjatest jätkavad ?
Reegli asjadest on rehv lahtine ja ma küsiks, miks meie peame 100db sisse mahtuma, kui enamuse jaoks on see 105 db ?
Enamusel on reeglites siiski sees 100db, aga nagu Riias mõõtmised näitasid, mahtus nt S1600 autodest ainult üks (!) sinna sisse, enamusel oli ca 105 db. Praegustel bemmidel ei tohiks küll selle 100 db-ga probleeme ju olla?
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
05.09.2008 at 11:36 |
|
hall |
Arutelu 2008 kokkuvõte->2009
Üks asi, mille üle võiks arutada, on Nationalis kasutatava avarii põhjustaja remonditööde kompenseerimise kokkulepe - avarii põhjustaja kompenseerib kannataja auto remondikulud. Ma ei tea, kuidas see täpselt käima peaks, aga võib-olla oleks see kasutatav ja hoiaks sõite puhtamana?
Sarja elujõulisuse seisukohast lähtudes on äärmiselt oliline, et Peebu ja Kristo avariide sarnaseid asju ei juhtuks. Kas selliste asjade ennetamiseks on võimalik mingi regulatsioon kokku leppida?
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
05.09.2008 at 11:40 |
|
Jesper |
Arutelu 2008 kokkuvõte->2009
Peebu ja Kristo avariide sarnase asja ennetamine: ärme sõidame Bikerniekis
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
05.09.2008 at 11:44 |
|
hall |
Arutelu 2008 kokkuvõte->2009
quote: Jesper: Peebu ja Kristo avariide sarnase asja ennetamine: ärme sõidame Bikerniekis
Selliste tagajärgedega avariisid õnnestusks küll ära hoida, kui sõidaks ainult Pärnus, aga selle avarii põhjustanud tegureid ilmselt mitte.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
05.09.2008 at 11:47 |
|
peep Moderator |
Arutelu 2008 kokkuvõte->2009
Rehvi osas mul ükskõik, kuid kui võrreldava hinnaga saab parema rehvi (mulle tundub, et näiteks lätakate Pirelli on parem) või mingi kleepsu diiliga isegi odavamalt, siis why not ? Ja nagu me Riias rääkisime, rehvide arv per võistlus vabaks, kuna see viib tegeliku rehvikulu alla.
Üks asi meenus veel, pidurisadulate kummist juhtpuksid võiks asendada metallpuksidega. See ei ole kallis ega töömahukas teha. Ta ei anna küll juurde otseselt pidurdusvõimsust, kuid teeb paremaks pedaalitunnetuse ja võimaldab klotsi ühtlasemat surumist vastu ketast, ning seeläbi klotsi aeglasemat kulumist. Muu maailma standardpiduriga sarjades on see lubatud just nendel põhjustel, parem kontroll pidurdades ja sääst klotsi arvelt. |
05.09.2008 at 12:04 |
|
peep Moderator |
Arutelu 2008 kokkuvõte->2009
quote: Jesper:Mis tähtsust sellel müral on? Mis paremaks läheb kui 105dB teha?
Täna on enamus valjemad ja peavad seetõttu näiteks Lätis trahvi maksma või muretsema enda tulemuse kehtivuse pärast. Minu enda auto oli sel aastal normis sees ehk endast ma ei räägi. Samas raja kõrvalt kuulates on BMW klass ikkagi pea kõige vaiksem ehk miks ei võiks kasutada korraldaja poolt lubatud 105 db ? |
05.09.2008 at 14:50 |
2 edits. Last edited 05.09.2008 at 14:52 by peep (Moderator)
|
Jesper |
Arutelu 2008 kokkuvõte->2009
Ok, ma ei olnud olukorraga kursis, minupoolest võib rohkem ka olla.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
05.09.2008 at 15:42 |
|
rene |
Arutelu 2008 kokkuvõte->2009
Mina arvan ,et rehv võiks samaks jääda ,sest see rehv on väga hea hinnaga ja kuivaga saab päris lõpuni sõita ilma ,et pidamine väheneks.Ma ei usu ,et keegi paremat hinda pakub ja kui pakub ,siis me ei tea kuidas kestab.Peale selle on lihtsam järgmine aasta autod seadistada ,kuna tead kuidas rehv käitub.Peebuga olen ka nõus rehvi arvu piiramise lõpetamisega,see vähendaks rehvi kulusi. |
05.09.2008 at 19:46 |
|
rolantsik |
Arutelu 2008 kokkuvõte->2009
Lätlastel pole sellist asja olemas,nagu et süüdlane peab remondi kinni maksma.
Nii väitis mulle üks sealne sõitja. |
05.09.2008 at 22:49 |
|
peep Moderator |
Arutelu 2008 kokkuvõte->2009
See tundub mulle ka tsipa ebareaalne, kuidas Sa ikka kindlaks teed seda "õiglast" remondi maksumust ?
Aga tegelikult jah, nagu Andres ütles, kui läheb liiga plekimõlkimiseks, siis see klass kaua ei ela, sest ökoklassi ideoloogiaga ei sobi pidevad kereremondid, rääkimata kerevahetustest. Loomulikult võidusõit on võidusõit aga kuskil peab natuke kompromissi tegema, vähemalt meie klassi puhul on tegu pigem ühe vaba aja veetmise viisiga.
Näide USA BMW klubi võistlusreeglitest:
quote: General Rules
1. The BMW CCA Club Racing Program is designed to be fun, safe and competitive. Good sportsmanship, honesty, and a sense of fair play should exist at all times.
2. Conduct which jeopardizes safety or results in dangerous or damaging situations will not be tolerated. The BMW CCA Club Racing Steward shall exercise judgment and discretion through the use of the BLACK Flag to control all on track performance (Spins, wheels off incidents, passing under yellow, blocking). In addition to the normal discretion of the BMW CCA Club Racing Chief Steward to deal with unsafe conduct during all club racing sessions, the "13/13 rule" of vintage racing will be in effect at all BMW CCA Club Racing Program events. Under this rule, any incident which results in car damage, will cause, at the discretion of the BMW CCA Club Racing Chief Steward, the following:
A. The BMW CCA Club Racing Chief Steward will collect and review all information relating to the incident, including corner worker and other observer reports, driver statements, and damage reports from the BMW CCA Club Racing Chief Scrutineer, in order to make a determination of fault.
B. Any driver who is found to be at fault in an incident will be:
1. Excluded from competition for the remainder of the event at which the incident occurs.
2. Subject to suspension from the next BMW CCA Club Racing Program event.
3. Placed on probation for a thirteen (13) month period. If during this probation period the driver is involved in another incident, his competition privileges will be suspended for thirteen (13) months.
Neile, kelle inglish pole väga hea lühikokkuvõte:
Mistahes intsidendi puhul, mis tekitas tõsise ohuolukorra või mille tagajärjel tekkis materiaalne/füüsiline kahju, kogutakse tõendeid ja nende põhjal selgitatakse välja osapoolte süülisuse aste. Kui on võimalik süüdlane tuvastada, siis kohustuslikus korras on ta käimasolevalt ja võimalik, et ka järgnevalt võisluselt eemaldatud. Samuti rakendatakse tema suhtes 13/13 reeglit. See tähendab, et 13 kuud kehtib katseaeg, mille jooksul toimunud teistkordse intsidendi puhul rakendatakse 13 kuulist võistluskeeldu.
See 13/13 reegel on kasutusel paljudes sarjades. Meil muidugi kehtivad FIA nõuded, kuid ju seal ka midagi sellist sees on või võib täiendavalt kehtestada. |
06.09.2008 at 08:36 |
1 edit. Last edited 06.09.2008 at 08:37 by peep (Moderator)
|
Lembit |
Arutelu 2008 kokkuvõte->2009
Meie lipukohtunikud on niivõrd nõrgal tasemel, et selliste otsuste tegemine lipukohtunike ütluste põhjal on täisjama. Selleks peaks lipukohtunik ikka võistlusmäärust täies mahus teadma.
Küll aga võiks igasuguste avariide lahkamiseks välja mõelda mingi standartse kaamerasüsteemi, mis siis kohustuslikuks teha. Lisaks igasuguste probleemide lahendamisele kaasaaitamisele saaks sellisest süsteemist ka suurel hulgal sarja promovat materjali genereerida. Odavaimad kaameralahendused olid IMO kusagil 4kEEK/tk (mingi VGA+ 30fps salvestav Panasonicu fotokas). |
06.09.2008 at 09:24 |
|
rene |
Arutelu 2008 kokkuvõte->2009
Lipumeestega tõesti ei saa arvestada aga kaamera värki võiks tõesti mõelda. |
06.09.2008 at 20:37 |
|
BlueStang |
Arutelu 2008 kokkuvõte->2009
Ühest teisest topicust:
quote: peep: Tore lugeda entusiasmist pakatavaid järelkajasid, kuigi on hilissügis ja üks viimaseid üritusi. Ehk pole pika ja üritusterohke suvega veel kumm tühjaks jooksnud enamusel. Talvel on nüüd aega tuunida kas autot või iseennast, loodetavasti on rada ka endiselt olemas kevadel...
Muidu, kelle jaoks rajasõit ikka väga pinget pakkuv tegevus on, ma soovitaks järgmiseks hooajaks BMW Cup'i kaaluda, saab rohkem ja tõsisemalt sõita, ning kogemusi, mis OT'l lihtsalt pole võimalik omandada.
Eks seda külg-külje tunnet muidugi tahaks kogeda ja oli ka tõsine mõte osaleda. Minu jaoks viis asja kasuks otsustamise keeruliseks entry-level maksumustaseme mõttetult kõrgeksajamine meie profivõidusõitjate poolt. 250+keek on harrastajatasemel romuralliks ikka palju või mis? Turvasüsteemid loomulikult, aga muu oleks võinud olla täis stock, lihtsa tühjaksviskamise vaevaga. Aga see ainult minu probleem - tuleb stangega edasi lasta, tegijatele tuult tiibadesse. |
21.09.2008 at 23:49 |
|
Alberto |
Arutelu 2008 kokkuvõte->2009
Huvitab, mida sa silmas pead?
Peale nelja, sinise puksiga sildades ja suvaliste tuuningvedrudega ei tohiks kiirust juurdeandvaid detaile minu autol olla. Ka õhufilter on vana ja vahetamata, pakun, et keskmine rajasõiduhuviline on oma masinat rohkem tuuninud kui mina.
Viimasel OT-l õnnestus üllatuseks sõita aegasid, mis tunnistavad selle komplekti konkurentsivõimeliseks.
____________________________
Vineda Racing Pirita-Kose-Kloostrimetsa |
22.09.2008 at 01:02 |
|
Jesper |
Arutelu 2008 kokkuvõte->2009
Ah ole nüüd, ma saan aru et stang on puruks ja meel must, aga ega need lood nüüd nii hullud ka pole. Entry level pole kindlasti 250k ja niikaua kui auto põhimõtteliselt töötab ei anna need kulutatud lisakroonid erilist eelist. Peamine kuluartikkel on nii või naa võistlemine ise, ma väga peenikest arvestust pole pidanud, aga lakke vaadates ütleks et kui arvestada sisse kõik hooajapõhised kulud, alates õlivahetusest-rehvidest ja lõpetades treeningutega, siis võiks pangas kevadel leiduda minimaalselt 40-50 tuhat krooni. Ja seda summat ei vähenda oluliselt mitte mingi nipiga, sest lõviosa sellest on bensiin ja osalustasud, mis ei ole meie kontrolli all.
Muidugi oleks võinud võtta mingid ilgelt odavad pannid a'la stock Ladad või Mossed ja säästa võibolla 30-50 tuhat krooni auto hinnas, samas need jooksvad kulud oleks ikka täpselt samad ja sõidumõnu palju vähem.
Esimesel aastal võtab auto soetamine+võistlemine jah veidi ägisema, aga noh puu otsa ronitakse üldjuhul ikka mööda tüve ja edasi on juba lihtsam.
How to make a small fortune with racing? First get a big fortune and then go racing.
Täiendus Alberto posti valguses: kui ma nüüd mõtlema hakkan, siis ma vist pole sinna õhufiltri karpi sissegi vaadanud, kena lugu oleks küll kui sinna mingi öökull pesa teinud on ja mootoril selle pärast jõudu pole
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
22.09.2008 at 01:10 |
2 edits. Last edited 22.09.2008 at 01:20 by Jesper
|
rolantsik |
Arutelu 2008 kokkuvõte->2009
Eks seda külg-külje tunnet muidugi tahaks kogeda ja oli ka tõsine mõte osaleda. Minu jaoks viis asja kasuks otsustamise keeruliseks entry-level maksumustaseme mõttetult kõrgeksajamine meie profivõidusõitjate poolt. 250+keek on harrastajatasemel romuralliks ikka palju või mis? Turvasüsteemid loomulikult, aga muu oleks võinud olla täis stock, lihtsa tühjaksviskamise vaevaga. Aga see ainult minu probleem - tuleb stangega edasi lasta, tegijatele tuult tiibadesse.
Ega keegi ju keela täitsa stock autoga sõita.Pane puurid asjad sisse ja ongi entry level olemas. |
22.09.2008 at 01:37 |
|
BlueStang |
Arutelu 2008 kokkuvõte->2009
quote: Jesper: Ah ole nüüd, ma saan aru et stang on puruks ja meel must, aga ...
ilmset nii ongi
|
22.09.2008 at 06:45 |
|
peep Moderator |
Arutelu 2008 kokkuvõte->2009
250 t. jutt on jama, isegi minu auto maksis põhim. vähem, rääkimata entry-level'ist. Rajale tee täpsellt nii kallis auto, kui suudad maha kanda. See piir langes äsja alla 100 t., sest KW'd pole vaja kiirelt sõitmiseks nagu just Allan demonstreeris. Kõik üle selle on "feelgood factor". Kuid ega inimest, kes ise ei taha, ei saa veenda ehk see jutt pole otseselt Sulle mõeldud vaid neile, kes tahavad. |
22.09.2008 at 10:07 |
|
Cardo |
Arutelu 2008 kokkuvõte->2009
Sõitsin mitmed ringid Allanil ees, siis tema järel ja kurvis pidas nagu kole. Ei ole ju välistatud, et KW kehvema pidamisega on. |
22.09.2008 at 10:19 |
|
hall |
Arutelu 2008 kokkuvõte->2009
quote: BlueStang: Ühest teisest topicust:
quote: peep: Tore lugeda entusiasmist pakatavaid järelkajasid, kuigi on hilissügis ja üks viimaseid üritusi. Ehk pole pika ja üritusterohke suvega veel kumm tühjaks jooksnud enamusel. Talvel on nüüd aega tuunida kas autot või iseennast, loodetavasti on rada ka endiselt olemas kevadel...
Muidu, kelle jaoks rajasõit ikka väga pinget pakkuv tegevus on, ma soovitaks järgmiseks hooajaks BMW Cup'i kaaluda, saab rohkem ja tõsisemalt sõita, ning kogemusi, mis OT'l lihtsalt pole võimalik omandada.
Minu jaoks viis asja kasuks otsustamise keeruliseks entry-level maksumustaseme mõttetult kõrgeksajamine meie profivõidusõitjate poolt. 250+keek on harrastajatasemel romuralliks ikka palju või mis? Turvasüsteemid loomulikult, aga muu oleks võinud olla täis stock, lihtsa tühjaksviskamise vaevaga. Aga see ainult minu probleem - tuleb stangega edasi lasta, tegijatele tuult tiibadesse.
Vaata seda teemat: http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=412 ja pööra tähelepanu Alberto (Allani) poolt viimasel OT-l sõidetud aegadele. Alla 100k maksma läinud auto sõitis sel korral oluliselt kiiremini kui kõik konkurendid varem seda teinud on. Ma küll ei tea Allani kiire liikumise põhjuseid (ehk ta ise varsti kommenteerib), aga see 250k teema tundub praegu küll üks tondijutt olema.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
22.09.2008 at 10:53 |
|
peep Moderator |
Arutelu 2008 kokkuvõte->2009
quote: Cardo: Sõitsin mitmed ringid Allanil ees, siis tema järel ja kurvis pidas nagu kole. Ei ole ju välistatud, et KW kehvema pidamisega on.
Seda ma ei usu, regullitav vedrustus on igal juhul etem, kui ta on mõistuse piires paika keeratud. Ma arvan, et võrdsustajaks on Barum'i rehv. Kuid eks järgmine suvi näitab... |
22.09.2008 at 10:57 |
1 edit. Last edited 22.09.2008 at 10:58 by peep (Moderator)
|
|