register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Ultimate Racecar jm teemad, kõik läbisegi   1 2 3  
Poster Message
-XR-
Ultimate Racecar jm teemad, kõik läbisegi
Olen palju mõelnud, et milline võiks olla nii öelda kõige kõigem ringrajaauto.

Kui see ehitada näiteks ainult ühe ringraja jaoks, mis on suhteliselt tasane ning umbes selliste kurvidega nagu Hockenheim.

Kui oleks kõik asjad lubatud. Ei ühtegi keskkonnanõuet, turvanõuet vms...
Kui keskenduda ainult sellele, et auto sõidaks (juht tuleb siis ka muidugi vastav leida) võimalikult kiiresti raja läbi.

Mõned äärmuslikud näited:
-Lotuse poolt ehitatud "ground effect". Külgedelt alla käivad kardinad, mis tekitasid auto alla tuuletunneli, mis tähendas väga head downforce-i.
-Lotuse "twin chassis" vormel, kokpiti keskmine osa liikus veermikust eraldi.
-Ees topelt teljed
-suur ventilaator auto taga, mis autot vastu maad imes

Neid näiteid saaks siin veel palju tuua, mis on juba nüüdseks keelatud.

Kas Ultimate Racecar peaks olema äkki hoopis elektrimootoriga või diiselmootoriga?

On teil äkki mõtteid? Ma isegi ei kujuta ette missugune see peaks välja nägema.
Pakun, et aluseks võiks võtta midagi F1 disainilaadset, neil on väga huvitavad aerodünaamilised lahendused.

26.03.2008 at 00:08 1 edit. Last edited 26.03.2008 at 16:31 by devilc (Moderator)
devilc
Moderator
Ultimate Racecar jm teemad, kõik läbisegi
Hockenheim pole küll hirmkiirete kurvidega rada, aga pakun, et praegusaja aerodünaamiliste lahendustega 2x survejõudu võrreldes F1-ga tekitada pole probleem. Lisa siia piiranguteta rehvid ja mootor (2000 hj oleks kolmeliitrisest ülelaadimisega mootorist üsna lihtne saada) ja tulemuseks saad ilmselt selle, et puhtfüüsiliselt pole inimene sellega võimeline kuigi pikalt sõitma, rääkimata auto võimete ärakasutamisest.
26.03.2008 at 00:19
-XR-
Ultimate Racecar jm teemad, kõik läbisegi
Hockenheimi võtsingi sellepärast, et seal on aeglaseid kurve ka.
Mingeid ovaaliautosid on kerge ehitada, aga just selline on keerulisem ja huvitavam, mis võtab ka järske kurve kiiresti.

Hävituslendurid kannatavad 9G-d jõudu. Kuigi osadel pidi pilt korraks tasku minema.
Kui nüüd võtta F1 siia kõrvale, mis kurvides saavutab 6G-d,
siis tippsõitjad peaksid lühiajaliselt samuti mingi 9G-d välja kannatama,
mis tähendab seda, et selle Ultimate Racecari G-jõud võiks olla maksimaalselt mingi 9G-d.
Kurvides sellist G-jõudu on vist üliraske saavutada. Kiirendustel ja pidrustustel tundub vähe loogilisem.

Huvitav missugused need rehvid peaksid olema, mis kogu selle jõu välja kannatavad.
Nelja ratta pööramine oleks vist kah asjalik.

Pidurid peaksid vist ka midagi hoopis harjumatut olema.
Kiirusrekordit püstitavale autole (ehitati hävituslennukist) tehti magnetketastest pidurid. Magnetjõuga pidurdasid.
26.03.2008 at 01:58
Jesper
 
Ultimate Racecar jm teemad, kõik läbisegi
Sellise auto ehitamine on väga lihtne, tuleb lüüa lahti FIA leht, vaadata uudiste arhiivist et mis asjad kõik F1-s viimase 30 aasta jooksul ära keelatud on ning need sinna peale paigaldada :) Peaks olema suht kindel mats.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
26.03.2008 at 02:55 1 edit. Last edited 26.03.2008 at 02:58 by Jesper
Raceboy
 
Ultimate Racecar jm teemad, kõik läbisegi
Paar võtmesõna võikski olla siis: turbomootorid, 3liitrised ja suuremad (1,5liitrisest saadi juba 1500hj ümber), täisslikid, difuusorid, kere pinnaefekt, kahepoolne telemeetria.

Muide, F1-s oli vähemalt kuni kahepoolse telemeetria keelamiseni laialdaselt levinud iga kurvi jaoks eraldi diferentsiaali seadete kasutamine ja seda nii sisenemisel kui sealt väljumisel.

____________________________
www.vems.ee
26.03.2008 at 09:12
peep
 
Moderator
Ultimate Racecar jm teemad, kõik läbisegi
Sellest on mitmel pool kirjutatud, viimati vist EVO's. Kokkuvõtteks võib öelda, et selline auto peab olema raja kõrvalt kaugjuhitav - siis saaks päris kiireks tehitada.
26.03.2008 at 09:49
Lembit
Ultimate Racecar jm teemad, kõik läbisegi
Olulisematest asjadest on veel puudu jäänud aktiivvedrustus.
26.03.2008 at 10:21
-XR-
Ultimate Racecar jm teemad, kõik läbisegi
quote:
peep: Sellest on mitmel pool kirjutatud, viimati vist EVO's. Kokkuvõtteks võib öelda, et selline auto peab olema raja kõrvalt kaugjuhitav - siis saaks päris kiireks tehitada.

Sa seda artiklit skänneerida ei saaks?
26.03.2008 at 11:17
mart154
 
Ultimate Racecar jm teemad, kõik läbisegi
Kindlasti oleks selline supercar päris põnev :)

Aga mind näiteks huvitab palju enam, mis oma kätega ära teha saaks...


Endal liiguvad mõtted Locosti tugevalt modifitseeritud raami suunas. (CAD tarkvaraga üles joonistada ja mõned tugevus-kaaluarvutused teha )
Sinna lisada siis korralik vedrustus ja CNC-s lõigatud-freesitud silladetailid...

Kõige tipuks siis väike, kerge turbomootor :)

Keredetailid saab kõik klaasplastist toota. Ainult vormide tegemise ja nikerdamise vaev.
Ahjaa, kuna me elame S*ta suusailmaga riigis, siis võiks sellel autol olla ka kõvakatus...




oh, kui hea on unistada :D
26.03.2008 at 11:32
Raceboy
 
Ultimate Racecar jm teemad, kõik läbisegi
Eestis on hetkel üks superauto valmimas, kaks märksõna peaks olema Cayenne V8 twinturbo mootor ja toruraam.

____________________________
www.vems.ee
26.03.2008 at 11:38
-XR-
Ultimate Racecar jm teemad, kõik läbisegi
quote:
mart154: Kindlasti oleks selline supercar päris põnev :)

Aga mind näiteks huvitab palju enam, mis oma kätega ära teha saaks...


Endal liiguvad mõtted Locosti tugevalt modifitseeritud raami suunas. (CAD tarkvaraga üles joonistada ja mõned tugevus-kaaluarvutused teha )
Sinna lisada siis korralik vedrustus ja CNC-s lõigatud-freesitud silladetailid...

Kõige tipuks siis väike, kerge turbomootor :)

Keredetailid saab kõik klaasplastist toota. Ainult vormide tegemise ja nikerdamise vaev.
Ahjaa, kuna me elame S*ta suusailmaga riigis, siis võiks sellel autol olla ka kõvakatus...



Aerodünaamikale ei paneks üldse rõhku?
Miks just Locosti raam? Igasugu muid ajalooliselt edukate vormelite/võidusõiduautode raame võib ju ka kokku keevitada.
Locost on ju põmst 50ndate vormeli moodi, millel oli mootor ees.
Ma paneks mootori kindlasti sõitjast taha poole. See pikk kapott kaob ka ära.

Soovitaks vaadata BBC saate Formula for Success kolmandat episoodi, kus räägib F1 autode tehnilisest poolest,
siis veel Victory by Design saatesarja. Ma alustaksin Porschedele pühendatud saatest.
The Worlds Greatest F1 Cars on ka päris hea saade.
Siis on veel Massive Speed Sportscars, Porsche - The Legendary Cars ja kindlasti palju muudki.

Nii et jah, mina küll seda Locost, Westfield, Seven, Estfield mis iganes ta nimi ka ei ole raami ei eelistaks.
26.03.2008 at 11:43
Jesper
 
Ultimate Racecar jm teemad, kõik läbisegi
quote:
Raceboy: Eestis on hetkel üks superauto valmimas, kaks märksõna peaks olema Cayenne V8 twinturbo mootor ja toruraam.
Seal Tartus kunagi midagi valmis ka saab? Koguaeg toodetakse ainult märksõnu, GT40 oli märksõna ja kahe pildi tasemel juba mmm, ma ei teagi, 2005 äkki? Sõitvat autot pole sellest vist siiamaani saanud või on? P3 ma ei mäleta kas seal oli juba mootor vahel.

Ei taha rünnata ega midagi, aga skeptiliseks teeb see värk, lisaks sellele on mingi klaasplastist kit-cari superautoks tituleerimine kah selline mitme otsaga asi. Aga noh eks loodame parimat, äkki üllatavadki :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
26.03.2008 at 11:59
peep
 
Moderator
Ultimate Racecar jm teemad, kõik läbisegi
Kui on soov "mõistliku" hinnaga rajal väga kiiresti sõita, siis kas Radical või vana F3.
26.03.2008 at 12:01
-fred-
 
Ultimate Racecar jm teemad, kõik läbisegi
quote:
Jesper:
Seal Tartus kunagi midagi valmis ka saab? Koguaeg toodetakse ainult märksõnu, GT40 oli märksõna ja kahe pildi tasemel juba mmm, ma ei teagi, 2005 äkki? Sõitvat autot pole sellest vist siiamaani saanud või on? P3 ma ei mäleta kas seal oli juba mootor vahel.

Ei taha rünnata ega midagi, aga skeptiliseks teeb see värk, lisaks sellele on mingi klaasplastist kit-cari superautoks tituleerimine kah selline mitme otsaga asi. Aga noh eks loodame parimat, äkki üllatavadki :)
See GT40 raamgi on poolik veel ja P3 pole Tartus tehtud.
26.03.2008 at 12:03
Lembit
Ultimate Racecar jm teemad, kõik läbisegi
Eks kõigi asjade disainimisel peab alustama eesmärgist. Kui eesmärgiks võtta kõige kiirem ringrajaauto, siis on kindlasti prioriteedid hoopis teistsugused, kui maksimaalse raha/fun suhtega hobiautol. Esimesel siis ennekõike kosmosetehnoloogiate ja aerodünaamika tippsaavutuste maksimaalne ärakasutamine. Teisel vast pigem komponentide mõistliku hinnaga kättesaadavus.

Põlve otsas nikerdades ei ole minuarust mõtet aerodünaamika alaste finessidega üle pingutada, võib küllaltki lihtsalt puusse panna ja vastupidiseid tulemusi saada.

Endal on kah mingites tulevikuplaanides toruraami ja turbomootorigaga hobiauto. Kere ja mootor on juba olemas. Vaadates asja edenemiskiirust ei ole sellel kümnendil siiski vist valmimist oodata :)
26.03.2008 at 12:03
-XR-
Ultimate Racecar jm teemad, kõik läbisegi
quote:
Lembit: Endal on kah mingites tulevikuplaanides toruraami ja turbomootorigaga hobiauto. Kere ja mootor on juba olemas. Vaadates asja edenemiskiirust ei ole sellel kümnendil siiski vist valmimist oodata :)

Mis sorti kere tuleb?

quote:
peep: Kui on soov "mõistliku" hinnaga rajal väga kiiresti sõita, siis kas Radical või vana F3.

Mul tekkiski selline uitmõte juba ammu, siis vahepeal kadus ära ja nüüd tuli jälle vormeliisu tagasi.
Võiks mingi sellise leida, mis Formula Baltic sarja reeglitega ka vastavusse läheb. Kas siis kohe või väikeste modifikatsioonidega.

www.racecarsdirect.com -is on valik päris suur.
Ma ausalt öelda ei oskaks sealt küll midagi valida.
Võiks olla midagi sellist, millele poleks kõige keerulisem juppe leida.
Hayabusa mootoritele vist on suht lihtne?
Hinnaklass võiks olla mingi 15 000-20 000€ kanti.

Tore oleks Pärnusse väike garaažipind rentida ning teisipäeviti trenni tegemas käia, lisaks veel muidugi rajapäevad jms..
Suvekorter nagunii Pärnus olemas.
26.03.2008 at 12:16
Jesper
 
Ultimate Racecar jm teemad, kõik läbisegi
quote:
-fred-:
See GT40 raamgi on poolik veel ja P3 pole Tartus tehtud.
Aa, nii et see Raceboy poolt viidatud projekt käib kuskil mujal? Siis on küll huvitav-huvitav :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
26.03.2008 at 12:18
imre
Ultimate Racecar jm teemad, kõik läbisegi
Leidsin sellise pildi ja ei saanud lisamata jätta :)
26.03.2008 at 12:19
Lembit
Ultimate Racecar jm teemad, kõik läbisegi
quote:
-XR-:
quote:
Lembit: Endal on kah mingites tulevikuplaanides toruraami ja turbomootorigaga hobiauto. Kere ja mootor on juba olemas. Vaadates asja edenemiskiirust ei ole sellel kümnendil siiski vist valmimist oodata :)

Mis sorti kere tuleb?

Ma ei saa sellest küsimusest päris täpselt aru.
Esimene kere on n.ö. esimest või teist sorti, mitte kõrgemat. Olemas on veidi kehvasti vormitud klaasplastikust kere. Kui kunagi saab peale viimistlemist selle pealt vormid võtta, eks siis saab rääkida juba kõrgema sordi kerest vms.

Või mida nimelt sa kere "sordi" all silmas pidasid?
26.03.2008 at 12:26
-XR-
Ultimate Racecar jm teemad, kõik läbisegi
quote:
Lembit:
quote:
-XR-:
quote:
Lembit: Endal on kah mingites tulevikuplaanides toruraami ja turbomootorigaga hobiauto. Kere ja mootor on juba olemas. Vaadates asja edenemiskiirust ei ole sellel kümnendil siiski vist valmimist oodata :)

Mis sorti kere tuleb?

Ma ei saa sellest küsimusest päris täpselt aru.
Esimene kere on n.ö. esimest või teist sorti, mitte kõrgemat. Olemas on veidi kehvasti vormitud klaasplastikust kere. Kui kunagi saab peale viimistlemist selle pealt vormid võtta, eks siis saab rääkida juba kõrgema sordi kerest vms.

Või mida nimelt sa kere "sordi" all silmas pidasid?

Lihtsalt vale sõna.
Mõtlesin küsida, et missugune kere tuleb.
On ju tegelikult ka mõnes mõttes sordid olemas.
Openwheelerid ja Ultima sarnased ja nende samade Caterhamide sarnased jne jne...
Küsimus siis peaks olema, et missuguse auto moodi ta kõige rohkem välja hakkab nägema?
26.03.2008 at 12:32
hents99
  
Ultimate Racecar jm teemad, kõik läbisegi
quote:
Raceboy: Eestis on hetkel üks superauto valmimas, kaks märksõna peaks olema Cayenne V8 twinturbo mootor ja toruraam.

Ma vaatasin, et mingid ägedad Alcon pidurid tehti just parajaks. Lähen ja uurin asja.


____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
26.03.2008 at 13:51
Raceboy
 
Ultimate Racecar jm teemad, kõik läbisegi
quote:
hents99:
quote:
Raceboy: Eestis on hetkel üks superauto valmimas, kaks märksõna peaks olema Cayenne V8 twinturbo mootor ja toruraam.

Ma vaatasin, et mingid ägedad Alcon pidurid tehti just parajaks. Lähen ja uurin asja.



See on üks teine projekt :)

____________________________
www.vems.ee
26.03.2008 at 13:59
Lembit
Ultimate Racecar jm teemad, kõik läbisegi
quote:
-XR-:
quote:
Lembit:
quote:
-XR-:
Mis sorti kere tuleb?

Ma ei saa sellest küsimusest päris täpselt aru.

Küsimus siis peaks olema, et missuguse auto moodi ta kõige rohkem välja hakkab nägema?

Aaa, ok. Kere on FT Bonito koopia "Euran Lasikuitu Ferrari 3"
Pilti kah
Valeri Kirsil on FT bonito
26.03.2008 at 14:36
-XR-
Ultimate Racecar jm teemad, kõik läbisegi
quote:
Lembit:
quote:
-XR-:
quote:
Lembit:
quote:
-XR-:
Mis sorti kere tuleb?

Ma ei saa sellest küsimusest päris täpselt aru.

Küsimus siis peaks olema, et missuguse auto moodi ta kõige rohkem välja hakkab nägema?

Aaa, ok. Kere on FT Bonito koopia "Euran Lasikuitu Ferrari 3"
Pilti kah
Valeri Kirsil on FT bonito


Väga ilus auto!

Road legali teed?
26.03.2008 at 14:56
Lembit
Ultimate Racecar jm teemad, kõik läbisegi
quote:
-XR-:
Road legali teed?
Päris kindel ei saa olla.
Üldiselt need nõuded liiga keerulised ei ole ja mõistlikum oleks tänavalegaalne teha. Samas on see lõpliku otsustamise hetk veel liiga kauges tulevikus.

Edit: Jutt kipub muidugi kõvasti teemast välja kiskuma. Ultimate Racecari'i sellest projektist küll ei tule ;)
26.03.2008 at 15:11 1 edit. Last edited 26.03.2008 at 15:12 by Lembit
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Ultimate Racecar jm teemad, kõik läbisegi   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.