register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Arutelu: Open Track 11.07   1 2  
Poster Message
hall
 
Arutelu: Open Track 11.07
Teatavasti toimub 12.07 Pärnus ringrajaüritus ("Halliring" ) millele eelneb treeningpäev 11.07. Põhimõtteliselt oleks võimalik OT-lastel kasutada samal päeval rada vaheldumisi võistlusautodega. Kas leiduks sellise võimaluse kasutajaid teades fakti, et ametlik OT on toimunud nädal varem?

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
25.02.2008 at 20:41 3 edits. Last edited 26.02.2008 at 23:16 by peep (Moderator)
Raceboy
 
Arutelu: Open Track 11.07
Kui rinkaauto liigub, siis kindlasti!

____________________________
www.vems.ee
25.02.2008 at 21:50
joonas
Arutelu: Open Track 11.07
Huvi on olemas.

Kuidas hinnaga lood on?

____________________________
Joonas 88' Porsche 944S
25.02.2008 at 22:26
hall
 
Arutelu: Open Track 11.07
Tõenäoliselt ei tohiks asi olla kallim kui OT-l tavaliselt. Kas see võiks olla teema, et sel korral sõidaks ilma šikaanita, et saaks tulemusi saaks võrrelda "päris" rinkaautodega? Et eelnevast tulenevalt laseks rajale ainult varasema kogemusega OT vms sõitjad? Või on see täitsa hull idee?

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
25.02.2008 at 22:34
Raceboy
 
Arutelu: Open Track 11.07
Hull idee? Kindlasti mitte, kuid nagu Peep juba eelnevalt maininud on, peaks ilma šikaanita sõites autol turvapuur, korviste ja traksid olema.



____________________________
www.vems.ee
25.02.2008 at 22:52
hall
 
Arutelu: Open Track 11.07
quote:
Raceboy: ...peaks ilma šikaanita sõites autol turvapuur, korviste ja traksid olema.



Kui palju selliseid autosid OT autode hulgas on?

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
25.02.2008 at 22:55
peep
 
Moderator
Arutelu: Open Track 11.07
Tegelikult on see korraldaja (vastutus)tunnetuse küsimus. Igal ringrajal on lõike, kus pole tavaautoga turvaline aga ikkagi nendel sõidetakse ehk ega see nii võimatu pole. Meie kaalutlused on siiani olnud sellised, et esiteks pole eriti vahet ürituse eesmärgi seisukohast, kas on shikaan või ei ole - ringrajasõidu õpe toimib niikuinii. Ja teine suurem argument on, et OT'l osaleb väga palju ja väga erineva kogemusega rahvast, kellest pooli me ei tunne, sh. nende sõidu- ja riskivõtmise oskust. Ning kolmandaks, meil pole kohal kiirabi ning päästjaid juhuks kui midagi peaks juhtuma. Liskaks veel, et kui me suure raja peal sõitmist alustasime, siis polnud see väljasõit veel niimoodi tasandatud nagu praegu, seal oli trampliin.

Seega, ma ei oska arvata, kui "hull" idee see on ja eks oleneb ka ju, palju osavõtjaid te peale lasete ? Kui arv on väike, siis võib eeldada, et kõik on siinsed aktiivsed tegelased, kes saavad aru, mis on riskid ja suudavad turvamarginaali hoida.

Muidu, shikaan on ca.1,5 - 2 sekundit ringiajale juurde, kui tahad aegu võrrelda...
26.02.2008 at 08:41
rustang
  
Moderator
Arutelu: Open Track 11.07
Kui tahta korralduslikus mõttes tempot hoida ja graafikus püsida siis koguaeg vaheldumisi šikaani ehitada ja jälle maha võtta on lisakulu nii ajaliselt kui inimressursi mõttes.
26.02.2008 at 09:50
hall
 
Arutelu: Open Track 11.07
quote:
rustang: Kui tahta korralduslikus mõttes tempot hoida ja graafikus püsida siis koguaeg vaheldumisi šikaani ehitada ja jälle maha võtta on lisakulu nii ajaliselt kui inimressursi mõttes.

Seda minagi mõtlen. Lisaks sellele, et see kiire kurv on tegelikult Pärnu raja kõige nauditavam osa :)

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
26.02.2008 at 09:53
tehnik
  
Arutelu: Open Track 11.07
quote:
serõi: Teatavasti toimub 12.07 Pärnus ringrajaüritus ("Halliring" ) millele eelneb treeningpäev 11.07. Põhimõtteliselt oleks võimalik OT-lastel kasutada samal päeval rada vaheldumisi võistlusautodega. Kas leiduks sellise võimaluse kasutajaid teades fakti, et ametlik OT on toimunud nädal varem?
Osalen kindlati kui lubatakse ja kui hind jääb OT ürituste sarnaseks.

Isiklikult arvan, et ilma šikaanita rajal ilma puurita sõitjad peaksid ise suutma meeles pidada et neil puuri pole ja vastavalt sellele suutma piiri pidada sõidu kiiruses. Minu arvates ei saa ainult ringiaegade alusel hinnata sõitjate tegelikku võimekust OT üritustel, sest seal osalevad autod on selleks liiga erinevad. Sõitjate võimekust peaks vaatlema ka sõidustiili, sõidutehnika, ajastuste ja muude selliste näitajate järgi.
26.02.2008 at 10:41
Lembit
Arutelu: Open Track 11.07
Minuarust on ilma puurita autol kaks põhilist riski: "katus" panna ja kokkupõrge kahe auto vahel.
Kiires kurvis katuse mahatoetamise risk on täiesti olemas, aga ma ei hindaks seda väga palju suuremaks, kui mitmeski teises kohas nagu S-st väljatulek või stardisirge eelses kurvis käest ära minek. Võib-olla isegi väiksemaks, kuna inimesed seal kurvis sõidavad suuremate kiiruste tõttu ehk hoolikamalt/ettevaatlikumalt.
Kahe auto vahelise kokkupõrke riski vähendamiseks peaks olema piisav meie OT'de formaat, kus autod on intervalliga rajal ja ei toimu mees mehe vastu võidusõitu.
Seega, kui üritus suunitleda "vanadele tegijatele" ja lisaks ka vast ekstra hoolega jälgida erinevaid trügijaid tüüpe rajal, ning neid korrale kutsuda, siis vast ei oleks ilma shikaanita üritus liiga riskantne.
26.02.2008 at 10:55
devilc
Moderator
Arutelu: Open Track 11.07
Mitte-võidusõitjatelt võiks äkki nõuda näiteks kolme OT kogemust. Iseenesest ei näe ka mina šikaanita sõitmises probleemi - kui juba soomlased Ahvenistol täiesti algajatele rajapäevi julgevad teha, ei tohiks meie kiire kurv küll probleem olla.
26.02.2008 at 11:03
hall
 
Arutelu: Open Track 11.07
quote:
devilc: Mitte-võidusõitjatelt võiks äkki nõuda näiteks kolme OT kogemust. Iseenesest ei näe ka mina šikaanita sõitmises probleemi - kui juba soomlased Ahvenistol täiesti algajatele rajapäevi julgevad teha, ei tohiks meie kiire kurv küll probleem olla.

Ise mõtlesin seada piirks kahel OT-l osalemist mittevõidusõitjatel puhul. Lisaks Ahvenistole saab ju ka Nürnburgringil ja muudes kohtades tavaautoga täiega lajatada.


____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
26.02.2008 at 11:19
tehnik
  
Arutelu: Open Track 11.07
quote:
serõi:
quote:
devilc: Mitte-võidusõitjatelt võiks äkki nõuda näiteks kolme OT kogemust. Iseenesest ei näe ka mina šikaanita sõitmises probleemi - kui juba soomlased Ahvenistol täiesti algajatele rajapäevi julgevad teha, ei tohiks meie kiire kurv küll probleem olla.

Ise mõtlesin seada piirks kahel OT-l osalemist mittevõidusõitjatel puhul. Lisaks Ahvenistole saab ju ka Nürnburgringil ja muudes kohtades tavaautoga täiega lajatada.

Mina olen osalenud ühel AC Track Day ja ühel OT üritusel, mõlemad siis suurel ringil. Kui piiriks oleks minimaalselt kahel üritusel osalemine, siis kas AC Track Day-d võib ka lugeda OT üritusega samaväärseks, ehk kas läheb arvesse ?
26.02.2008 at 11:28
Jesper
 
Arutelu: Open Track 11.07
Heh, iga talv on ühes või teises vormis see šikaani arutelu :) Minu seisukoht on ka alati sama, ega keegi ju ei hakka seal spetsiaalselt jalga gaasilt võtma, kuna ohtlik on, sõidetakse ikka samamoodi nagu muidu. Kuna tegemist on ametliku treeninguga, siis on vast terve komplekt lipumehi ka nagunii olemas? Kui jah, siis asi see šikaan näiteks tunniks ajaks püsti panna on, 3 satsi tänavaautosid peale, šikaan maha, tund aega trenni jne. Tänavaautod ja võidusõiduauto samal rajal on nagunii liiga suure kiiruste vahega, et seal mugav sõita oleks.

Arvestage ka sellega, et tegemist on reedese päevaga.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
26.02.2008 at 11:38
peep
 
Moderator
Arutelu: Open Track 11.07
Saab küll Ringil sõita aga seal on ka oluliselt suurem selgus vastutusküsimustes. Mina küsiks korraldajana EAL'i seisukoha, siis on jamade korral vähemalt võimalik näidata, et korraldaja tegutses hoolsuse põhimõttest kinni pidades. Iseenesest ma arvan samuti, et kogemusega sõitjad suudavad piisavalt ohutult sõita.
26.02.2008 at 11:39
hall
 
Arutelu: Open Track 11.07
quote:
Jesper: Minu seisukoht on ka alati sama, ega keegi ju ei hakka seal spetsiaalselt jalga gaasilt võtma, kuna ohtlik on, sõidetakse ikka samamoodi nagu muidu.

No enda kogemus näitab, et kui pole mõnda aega Pärnus sõitnud, siis alguses tõstab ellujäämisrefleks ikka päris tõsiselt enne kiiret kurvi gaasijalga ja surub suisa piduritgi. Kui aga rada jälle meelde tuleb ja julgust rohkem koguneb, saan oma 1.6 autoga kurvist praktiliselt täie gaasiga läbi. Kusjuures selle kurvi läbimisest sõltub ringiaeg päris tugevalt, eriti väiksema võimsusega (ca 5 kg/hj) auto puhul.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
26.02.2008 at 12:00
Cardo
 
Arutelu: Open Track 11.07
Sel hooajal üritaks sõita niipalju kui tehnika lubab, hää meelega võtaks osa.
26.02.2008 at 12:10
Jesper
 
Arutelu: Open Track 11.07
Ellujäämisrefleks... jah, tõsi, algul natuke sunnib küll. Samas kui olla võidusõitjatega koos rajal ja sõitude vaheajal seda võidusõidu-õhkkonda ja suhtumist endasse imeda, siis mõju on nagu lõviprael, piisab sellest kui keegi kellega muidu sekund-sekundis sõideti ükskord ei pidurda ja teeb sekundi võrra parema aja ja...

Kui juba ujukate väele on võetud, siis on ikka väga raske seletada, et kuulge poisid, ärme ikka rohkem kui põlvini vette roni :) OT-l on asi kontrolli all, sest mängureeglid on paigas ja neist ei taganeta, aga trackday ja võidusõidu vahelise piiri hägusemaks kruttimine on imho filosoofilises plaanis halb idee. Ma olen ennast isegi OT-l korduvalt mõttes näpistanud, kui näiteks lasen mööda mõne endaga paberil sarnaste võimetega auto ja tekib mõte et hmmm, ok, võistlema ei hakka, aga teeks äkki nii et ei laseks vahet suuremaks... Kui rada on erinev, siis on piir selgelt paigas ja probleemi ei teki.

Võibolla ma mõtlen muidugi asju üle, eks ise otsusta. Aga arvesta sellega, et kui midagi juhtuma peaks, siis pole vahet kas asi toimus Halliringi või Open Tracki "kaubamärgi" all, kas sõitjad olid kogemustega või mitte, kes otseselt vastutusele võetakse jne, Eesti trackday scene tervikuna saab pihta nii või naa.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
26.02.2008 at 12:42
devilc
Moderator
Arutelu: Open Track 11.07
quote:
Jesper: Ellujäämisrefleks... jah, tõsi, algul natuke sunnib küll. Samas kui olla võidusõitjatega koos rajal ja sõitude vaheajal seda võidusõidu-õhkkonda ja suhtumist endasse imeda, siis mõju on nagu lõviprael, piisab sellest kui keegi kellega muidu sekund-sekundis sõideti ükskord ei pidurda ja teeb sekundi võrra parema aja ja...
Ikka vaidlen vastu. Väidan, et inimestel, kes sinna oma igapäevaautoga (rahvaralliks vms ettevalmistatud autoga võib olla suts teine teema, aga reeglina need kodanikud oskavad paremini sõita kah) tulevad, on piisavalt mõistus peas, et mitte seda kohe ära lõhkuda, võidusõiduolukord või mitte (OT ajaloos on tõsisemalt lõhutud ainult üks kallis auto: 700 hj Viper, mille taltsutamine just lihtne pole).

Pealegi, nagu Lembit mainis, pole S väga oluliselt ohutum: mina läbisin seda oma autoga ca 130 km/h.

Ja lõpetuseks - tegelikult lõpeb ikka suhteliselt väike arv väljasõite tõsisemate tagajärgedega.
26.02.2008 at 13:57
I.V.B
Arutelu: Open Track 11.07
quote:
devilc:
Ikka vaidlen vastu. Väidan, et inimestel, kes sinna oma igapäevaautoga (rahvaralliks vms ettevalmistatud autoga võib olla suts teine teema, aga reeglina need kodanikud oskavad paremini sõita kah) tulevad, on piisavalt mõistus peas, et mitte seda kohe ära lõhkuda, võidusõiduolukord või mitte (OT ajaloos on tõsisemalt lõhutud ainult üks kallis auto: 700 hj Viper, mille taltsutamine just lihtne pole).

Pealegi, nagu Lembit mainis, pole S väga oluliselt ohutum: mina läbisin seda oma autoga ca 130 km/h.

Ja lõpetuseks - tegelikult lõpeb ikka suhteliselt väike arv väljasõite tõsisemate tagajärgedega.


Selles, et OT'l osalejatel alati mõistus peas on EI SAA absoluutselt kindel olla. Siiski igasugust käitumist ja juttu on seal nähtud-kuuldud, mis vahel paneb mõistuse olemasolus tõsiselt kahtlema. Selle, et nii vähe juhtunud on, saab paljuski kirjutada õnne arvele, sest tihti tullakse täiesti kogenematutena väga kiirete autodega ja peale mõne ringi tegemist hakatakse juba sekundeid taga ajama. Muidugi kui korraldajal on õnnetuse puhuks olemas perfektne kriisiplaan, hea advokaat ja kui kiirabi ning tuletõrje ka raja ääres on, siis pole vast vahet, kas šikaan on või mitte. Ja tõsi ta on, et leidub mustmiljon võimalust, kust ja kuidas hunnikusse sõita, nii et see on pigem üldine probleem, mitte ainult šikaani küsimus ilmselt. Kas muidu OT korraldajatel on mingi kriisiplaani taoline asi olemas?
26.02.2008 at 14:18 1 edit. Last edited 26.02.2008 at 14:27 by I.V.B
tehnik
  
Arutelu: Open Track 11.07
Võibolla peaksid siis sõita saama vaid need kes on näiteks kaks OT- hooaega enamusel üritustel sõitnud. Neil peaks kül olema piisavalt kogemusi ja stabiilsust, et hakkama saada ilma šikaanita. Võibolla on nende jaoks ohu tase põhimõtteliselt sama mis "liiga võimsa" masinaga algajal šikaaniga rajal. Edasijõudnutele oleks see täiendavaks võimaluseks ja algajatele kaugemaks eesmärgiks. Mind stimuleeriks ka teadmine, et paari aasta pärast võivad mulle avaneda sellised lisavõimalused. Seega keegi ikka võiks saada sellel ja võibolla sellistel üritusel juba sõita, et need võimalused ellu äratada ja hoida.
26.02.2008 at 16:32
joonas
Arutelu: Open Track 11.07
Kui korraldajatel ei ole vastutusega probleeme, siis iga mees vastutab ise ja kogu lugu.
Kunagi ei saa välistada ka tehnilisi rikkeid. Mida väiksem on kiirus seda turvalisem.

Näiteks vihmaga sõidetud OT-l oli kiires kurvis käest minemise võimalus vägagi olemas ja tavaline vaatepilt on see, et vahest satutakse asfaldilt murule ka kuiva rajaga.

Lisashikaan teeb sõitmise pigem huvitavamaks, kuna saab suht turvaliselt n.ö. ümberpõiget harjutada (minu isiklik arvamus).

Kõige ohtlikum on arvatavasti olukord, kus väga palju kiirem masin jõuab kiires kurvis järgi ja tahab mööda sõita, kuid ei saa valida ideaaltrajektoori.

Kõige turvalisem oleks vast see, et kohtunikud jälgivad sõitjaid ja liiga uljad mehed saadetakse boksi rahunema.

____________________________
Joonas 88' Porsche 944S
26.02.2008 at 16:52
Erik 78
Arutelu: Open Track 11.07
See oli nüüd vist nali, et kohtunikud hakkavad liiga uljanäoga sõitjaid boksi kutsuma...Ma arvan, et mul on juba poksiteel sõites liiga uljas nägu peas ja mind ei lastagi rajale.

Võtke mu kirjutist huumoriga.
26.02.2008 at 20:53
jaan tatikas
 
Arutelu: Open Track 11.07
Sel hooajal üritaks sõita niipalju kui tehnika lubab, hää meelega võtaks osa.
26.02.2008 at 21:16
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Arutelu: Open Track 11.07   1 2  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.