Poster |
Message |
HoCi |
Milleks keegi OT-le tuleb jms
Polegi võistlus aga ega see ei tähenda, et ei võiks sõita nii kiiresti kui suudad...muidugi piire mitte ületates. Ma saaksin ka võistlustel veel kiiremini sõita aga see tuleb riski suurendamise arvelt.
See kes räägib, et läheb sinna niisama kulgema, petab pigem ennast. Mina olen alati seal käinud, et näha kui kiiresti suudan mingi autoga sõita seal...pole nagu matsu pannud ju veel?! (ptui-ptui-ptui, et nüüd ära ei sõnu )
____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T |
06.12.2007 at 21:26 |
|
-XR- |
Milleks keegi OT-le tuleb jms
Minu jaoks on see OT pigem treenimiseks ning aegasid tuleks võrrelda eelkõige enda omadega
Täpselt sama nagu muudel spordialadel. Kui hakkad võrdlema ennast palju parema varustuse ja treenituse/kogemusega sportlasega,
siis võiksid kohe spordi kõrvale jätta. |
06.12.2007 at 22:58 |
1 edit. Last edited 06.12.2007 at 22:59 by -XR-
|
HrHunt |
Milleks keegi OT-le tuleb jms
quote: -XR-:...palju parema varustuse...
Aga vat see just ongi (igas vallas) andekate inimeste asi!
Panna paika need kellel on pappi/kogemust palju, kuid talenti jääb vajaka
Kuigi riski piir tuleb tõesti õige koha peale tõmmata,
muidu vanadel kaladel pärast hea irvitada
____________________________
|
07.12.2007 at 00:35 |
3 edits. Last edited 07.12.2007 at 00:51 by HrHunt
|
-XR- |
Milleks keegi OT-le tuleb jms
quote: HrHunt: quote: -XR-:...palju parema varustuse...
Aga vat see just ongi (igas vallas) andekate inimeste asi
Panna paika need kellel on pappi/kogemust palju, kuid talenti jääb vajaka
Et ilgelt hea tunde tekitab, kui võidad endast way väiksema kogemusega inimest,
kellel pole vbl nii palju annet?
Ma sõitsin eelmisel talvehooajal mingite jube pikkade slallisuuskadega aastast 92 kiiremini kui
mingid isehakanud nii öelda ässad kõige parema varustusega, mis antud hetkel saadaval oli.
Mul küll mingit erilist tunnet polnud neid võites. Ma tegin seda pigem sellepärast,
et need mehed näeksid oma kasvuruumi
Ma olin nõus neile pärast vägagi hea meelega näpunäiteid jagama, et nad järgmisel korral kiiremad oleksid.
Tuleb näiteks üks Sabine-i nimeline tüdruk meile OT üritusele mingi Trabandiga ja "paneb ka ürituse kinni".
Minul tekiksid sellest ainult positiivsed emotsioonid.
Enamusel teist vist: "krdi naine, ta tegelt ikkagi ei oska midagi". |
07.12.2007 at 00:52 |
|
HrHunt |
Milleks keegi OT-le tuleb jms
quote: -XR-:
Et ilgelt hea tunde tekitab, kui võidad endast way väiksema kogemusega inimest,
kellel pole vbl nii palju annet?
Eee... mitte päris... Ma pidasin silmas seda, et kui mingi hakkaja noorkotkas
võidab suure kogemusega, kuid kobavõitu rahajõmmi, et siis on muumeelest äge ja maailm
on täiuslik
Ntx ma isiklikult olen korduvalt saanud (ebaterve) rahulduse, kui
mingid ~1MEEK ja 4+ liitri mehed kõrval tallama on hakanud ja kotti saanud
"mingi mazdapasa" käest :P
____________________________
|
07.12.2007 at 01:18 |
|
Silwer |
Milleks keegi OT-le tuleb jms
Sorry for järjekordse offtopicu pärast aga mul on vaid siis selline tagasihoidlik plaan et parandada oma ringiaega paari sekuni võrra vähemaks. Uus aeg võiks siis alata numbritega 1.02. Kas sinnamaale väikeste auto juures tehtavate muudatuste ja enda sõiduoskuse parandamisega jõuab näeb siis järgmisel suvel.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
07.12.2007 at 01:23 |
|
-XR- |
Milleks keegi OT-le tuleb jms
quote: HrHunt:
Ntx ma isiklikult olen korduvalt saanud (ebaterve) rahulduse, kui
mingid ~1MEEK ja 4+ liitri mehed kõrval tallama on hakanud ja kotti saanud
"mingi mazdapasa" käest :P
Minu jaoks on see täiesti arusaamatu. Liikluses siis muudkui tallad?
Ja kas sa siiralt arvad, et nad tallavad täie tõsidusega?
Moderaatorid kustutage see läbu pärast ära, aga ma siiski pidin seda ütlema.
|
07.12.2007 at 01:24 |
1 edit. Last edited 07.12.2007 at 01:25 by -XR-
|
HrHunt |
Milleks keegi OT-le tuleb jms
quote: -XR-:Minu jaoks on see täiesti arusaamatu. Liikluses siis muudkui tallad?
Ei miks siis. LK koeffitsent on 0.4, LP sponsor ei ole Kütusekulu linnas 12l sajale.
quote: -XR-:Ja kas sa siiralt arvad, et nad tallavad täie tõsidusega?
Kusjuures ei pruugi olla. Eriti just need V8 GS lexustega tüübid. Ma juba tunnen neid - neil on kohe selline oma nali.
Alguses tallavad mis kole ja siis täpselt viimasel hetkel võtavad jala gaasilt ja jäävad pool autopikkust maha
quote: -XR-:Moderaatorid kustutage see läbu pärast ära, aga ma siiski pidin seda ütlema.
Minu oma võib ka ära kustutada
____________________________
|
07.12.2007 at 02:00 |
1 edit. Last edited 07.12.2007 at 02:01 by HrHunt
|
Cardo |
Milleks keegi OT-le tuleb jms
Mina ei ole ammu OT-l käinud, kuid sõitsin alati nii kiiresti kui suutsin ja endast kiiremini ikka ei saanud.
Kuidas sõita aeglasemalt ei tea, aeglasemalt sõidan vist linnavahel ja maanteel, rajaüritustel ei ole küll mõttes, et näiteks selle kurvi võtan nüüd aeglasemalt, et jääb ju veel varu ??!!?? |
07.12.2007 at 08:47 |
|
peep Moderator |
Milleks keegi OT-le tuleb jms
See ongi ürituse mõte, igaüks sõidab nii kiiresti kui ta suudab. Riski taseme määratleb igaüks ise aga treenimata juhi ning tänavaauto puhul peaks see suht. mõistlik olema - vähemalt minul siiani on olnud.See tase tuleb paika panna sõltumatult rajal toimuvast. Probleem on, kui üritatakse sõita kiiremini kui X, Y või Z, sest siis pole enam riskitaseme valiku kriteeriumiks mitte enda ja auto võimed vaid soov kellegiga võrdluses peale jääda. Mis on iseenesest tore aga meil on liiga erinev tehnika ja nõrk turvalisuse tase - nendel kiirustel, mis rajal on võib asi tõsiste tagajärgedega lõppeda. |
07.12.2007 at 09:42 |
|
raix_ |
Milleks keegi OT-le tuleb jms
Eks pärast on ajatabelist ikka huvitav võrrelda, mis aega sa sõitsid võrreldes kõvemate kärbestega.
Kuid rajal peab siiski iseenda võimete piirist pisut allapool sõitma, et ei ohustaks ennast ega teisi.
Aga kujutan ette, et BMW Cup-il see piir kindlasti hägustuks, kuna tekib ju adrenaliinilaks ja kuna autoga igapäev pole vaja sõita, siis ei teki ka seda lõhkumise tunnet ehk nii hullu. See viimane lause käib muidugi teoreetiliste oletuste valdkonda |
07.12.2007 at 10:28 |
|
Jesper |
Milleks keegi OT-le tuleb jms
Aega saab väljasõiduriski suurendamise teel parandada ainult teatud piirini - piiri kaugus sõltub juhi oskuste tasemest. Tarbetu risk on mõttetu ning muru- ja mullapallid esispoileri vahel näevad väga amatöörlikud välja |
07.12.2007 at 12:31 |
|
HoCi |
Milleks keegi OT-le tuleb jms
quote: -XR-:
Täpselt sama nagu muudel spordialadel. Kui hakkad võrdlema ennast palju parema varustuse ja treenituse/kogemusega sportlasega,
siis võiksid kohe spordi kõrvale jätta.
Aga miks mitte?...olen suutnud oma honda nässidega kannale astuda tunduvalt parema varustusega ja juhitavusega autole.
Kuna ei ole endasugustega võimalik võrrelda (pole ju neid vti'sid OT'l rohkem sõitmas), siis pean ju kellegi valima oma eesmärgiks. Järgmine aasta muidugi hea juba...Type-R'e on liikunud OT'il ja mingi ettekujutuse saab ikka kätte.
Ja välja ju sõidetakse ikka aegajalt OT'il...kas seda tehakse sinuarust siis naljapärast? Pigem ikka minnakse suht viimast võtma ja nii ta juhtub...või on sõiduvõtted valed.
Aga mina panen sümboolse eesmärgi sõita shikaaniga ringi alla 1.09
____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T |
07.12.2007 at 12:45 |
|
JustMe |
Milleks keegi OT-le tuleb jms
No kui sa pole korra välja sõitnud, siis sa ju ei tea kus piir asub
____________________________
www.evonet.ee - EVO 9 RS |
07.12.2007 at 12:56 |
|
hall |
Milleks keegi OT-le tuleb jms
quote: Jesper: muru- ja mullapallid esispoileri vahel näevad väga amatöörlikud välja
Ma ei saa sinuga selles osas üldse nõustuda. Selleks, et olla väga kiire, tuleb kombata piire, käia piirile väga lähedal ning sageli ka veidi üle piiri, sest kuidas muidu teada, et piir just seal asub. Kas mõni F1 või WRC vms tippsõitja on saanud hakkama ilma väiksemate ja ka suuremate avariideta? Ka Eesti tasemel tippsõitjad (Indrek Sepp, Aivis Ohtla, Rain Pilve, Markko Märtin, Margus Murakas, Marko Asmer jne jne) on kandnud maha oma võistlusmasinaid või remontinud väga kõvade avariide tagajärgi rääkimata väiksematest kõksudest.
Eelnev muidugi ei tähenda seda, et muru- ja mullapallid võrduksid kohe heade sõiduoskuste ja piiri peal liikumisega. Need sümptomid ei tähenda üheselt midagi.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
07.12.2007 at 13:02 |
|
Jesper |
Milleks keegi OT-le tuleb jms
Nojah imho keskmisel OT tasemel annab "puruks ja pool pööret tagasi"-lähenemine suht vähe kasu, palju rohkem saab võita puhtamat sõitu lihvides. F1, WRC jt meetoditega pole kursis. |
07.12.2007 at 13:19 |
|
HoCi |
Milleks keegi OT-le tuleb jms
quote: JustMe: No kui sa pole korra välja sõitnud, siis sa ju ei tea kus piir asub
Minuarust tunneb piire väga hästi ka välja sõitmata...tunnetan pidamise viimast piiri ja vastavalt sellele korrigeerin piduri-gaasiga koguaeg auto kiirust-suunda ( alates 2007a. hooajast pidurdan vasakuga ja minuarust annab see väga hea eelise võrreldes tavapidurdamisega - paremaga gaasitan ja paremaga pidurdan).
____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T |
07.12.2007 at 13:26 |
|
hall |
Milleks keegi OT-le tuleb jms
quote: Jesper: F1, WRC jt meetoditega pole kursis.
No kasuta youtube-s otsinguid WRC crash, F1 crash, WTCC crash, BTCC crach, DTM crash jne ning vaata, kas laksud käivad ainult kehvemate tasemetega sõitjatega või ka tippsõitjatega
Kiiresti sõitmisega lihtsalt käivad kaasas mullavallid, piirded jms. Mis aga loomulikult ei tähenda, et OT-l oleks vaja punnida "veri ninast väljas" piiri otsides.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
07.12.2007 at 13:29 |
|
hall |
Milleks keegi OT-le tuleb jms
quote: HoCi: quote: JustMe: No kui sa pole korra välja sõitnud, siis sa ju ei tea kus piir asub
Minuarust tunneb piire väga hästi ka välja sõitmata...tunnetan pidamise viimast piiri ja vastavalt sellele korrigeerin piduri-gaasiga koguaeg auto kiirust-suunda ( alates 2007a. hooajast pidurdan vasakuga ja minuarust annab see väga hea eelise võrreldes tavapidurdamisega - paremaga gaasitan ja paremaga pidurdan).
Võib-olla saab sinust siis esimene maailmameister, kes saavutab tiitli ilma avariideta
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
07.12.2007 at 13:30 |
|
JustMe |
Milleks keegi OT-le tuleb jms
quote: HoCi: quote:
Minuarust tunneb piire väga hästi ka välja sõitmata...tunnetan pidamise viimast piiri ja vastavalt sellele korrigeerin piduri-gaasiga koguaeg auto kiirust-suunda ( alates 2007a. hooajast pidurdan vasakuga ja minuarust annab see väga hea eelise võrreldes tavapidurdamisega - paremaga gaasitan ja paremaga pidurdan).
Noh jah, esivedusega on neid piire tunduvalt lihtsam püüda, kuna tuleb ka ulmelisemast olukorrast välja. Tagavedu ja nelivedu on tiba teine teema.
____________________________
www.evonet.ee - EVO 9 RS |
07.12.2007 at 14:05 |
|
Jesper |
Milleks keegi OT-le tuleb jms
No õnnetusi ikka juhtub jah, piiri peal sõites paratamatu, aga ma pakuks et ka F1 tasemel on mingi kurvi pidamise piiri leidmiseks paremaid meetodeid kui seda lihtsalt niikaua kiiremini läbida, kuni auto rajalt minema lendab. Muidu oleks ju mingi uue raja korral totaalne romula esimese etapi treeningul. Rallis sama lugu, füüsiliselt oleks võimatu kõiki kurve tutvumissõidu käigus "järgi proovida" ning võidab ikka see, kes autot rajal hoiab.
Ma ei olegi otseselt selle peal väljas, et kõiki väljasõite amatöörluseks tembeldada, lihtsalt ma ei arva et "kui välja ei sõida siis ei tea ju, kus piir asub". Seda piiri saab väga kenasti ka välja sõitmata otsida. Väljasõidud on enamasti ikka sõiduvea või ootamatu libeduse (õli, liiv vms rajal) tagajärg. |
07.12.2007 at 14:07 |
1 edit. Last edited 07.12.2007 at 14:10 by Jesper
|
hall |
Milleks keegi OT-le tuleb jms
quote: Jesper: No õnnetusi ikka juhtub jah, piiri peal sõites paratamatu, aga ma pakuks et ka F1 tasemel on mingi kurvi pidamise piiri leidmiseks paremaid meetodeid kui seda lihtsalt niikaua kiiremini läbida, kuni auto rajalt minema lendab. Muidu oleks ju mingi uue raja korral totaalne romula esimese etapi treeningul. Rallis sama lugu, füüsiliselt oleks võimatu kõiki kurve tutvumissõidu käigus "järgi proovida" ning võidab ikka see, kes autot rajal hoiab.
Ma ei olegi otseselt selle peal väljas, et kõiki väljasõite amatöörluseks tembeldada, lihtsalt ma ei arva et "kui välja ei sõida siis ei tea ju, kus piir asub". Seda piiri saab väga kenasti ka välja sõitmata otsida. Väljasõidud on enamasti ikka sõiduvea või ootamatu libeduse (õli, liiv vms rajal) tagajärg.
Täitsa õige, aga minu väide oli see, et muld ja muru esispoileri vahel ei ole automaatselt amatöörluse ja oskamatuse tunnus.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
07.12.2007 at 14:13 |
|
JustMe |
Milleks keegi OT-le tuleb jms
quote: Jesper: Muidu oleks ju mingi uue raja korral totaalne romula esimese etapi treeningul.
Romulaid ei ole, sest kogemusega on tekkinud ka teadmine enda ja auto piirist, samuti ka erinevate katete pidamisest. Loomulikult tingimused muutuvad pidevalt, kuid siin ongi see kogemus mis mängib rolli.
Miks osad mehed suudavad vihmal tunduvalt paremini sõita? Ühed ei julge/suuda piirile läheneda, teised suudavad.
____________________________
www.evonet.ee - EVO 9 RS |
07.12.2007 at 14:13 |
|
Jesper |
Milleks keegi OT-le tuleb jms
quote: serõi:
Täitsa õige, aga minu väide oli see, et muld ja muru esispoileri vahel ei ole automaatselt amatöörluse ja oskamatuse tunnus.
Ok, sellega nõus, automaatselt pole.
quote: JustMe:Miks osad mehed suudavad vihmal tunduvalt paremini sõita? Ühed ei julge/suuda piirile läheneda, teised suudavad.
Ma jätaks julguse siit küll välja, vahe on ikka sõiduoskustes üldiselt, selliseid kohti on ikka suht vähe kus julgus ei luba viimast võtta. Ma pigem pakuks et kui mingi kurv tundub juba hirmus, siis tuleks äkki sammuke tagasi astuda ning mõelda, kas äkki tuleks seda kuidagi teistmoodi lahendada, et sõit oleks sujuvam, fear factor seega väiksem ja kiirus suurem.
Mul näiteks Anderi kõrval Golf GTI-s Bikerniekil eelmisel aastal ei olnud üldse hirmus, mis siis et "katlas" külg ees oli ja muud sarnast nalja sai. Ise oma autoga see aasta pidin teisel tutvumisringil peaaegu püksid täis tegema, mis siis et kiirus oli väike, lihtsalt esimest korda uuel rajal roolis olles on alguses kõik ikka jube nurgeline. Hirm on normaalne asi, mis näitab kohti, kus sõidutehnika veel "karvane" on, hirmu alla surumisega küll midagi ei võida.
Ma muidugi pole mingi ekspert, aga kõik korrad kui ma murul olen käinud, on murule mineku vältimatus saanud selgeks juba tükk aega enne asja reaalset juhtumist, mingi rapsimine, ootamatu libedus või muu sarnane asi, mis oleks ringiaja nagunii pekki keeranud, isegi kui kontroll auto üle oleks õnnestunud säilitada. |
07.12.2007 at 14:35 |
2 edits. Last edited 07.12.2007 at 14:49 by Jesper
|
tehnik |
Milleks keegi OT-le tuleb jms
Miu OT-il käimise põhjuseks on igapäevases ametis vajamineva sõiduoskuse piisaval tasemel hoidmiseks, enda loomusest tuleneva kiiremini sõitmise rahuldamiseks, mida tänavatingimused ei võimalda, enda sõiduoskuse piiride võimalikuks edasi nihutamiseks ja selle soovi stimuleerimiseks, sõites koos teistega. Siinjuures autot peaks ka võimalustmööda kindlasti täiustama, et mitte teistele väga jalgu jääda ja ise ka kogeda ja mõista võimaliku parema auto paremaid võimalusi ja teada saada kuipalju siis ikkagi tegelikult oleneb autost ja kuipalju minust. |
07.12.2007 at 15:02 |
|
|