register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : BMW 325 Cup : BMW E36 325i CUP   1 2 3 4 5 6 7 ..  
Poster Message
Jörm
 
BMW E36 325i CUP
Esialgne versioon reeglitest üleval www.amperracing.ee
Kirjutame nüüd siia kommentaare mis on reeglites vaja veel täpsustada. Lisaks neile tehnilistele tingimustele kehtivad võistlustel üldised EAL reeglid ning korraldaja poolsed juhendid, mis täpsustavad kuidas tohib käituda ja mida peab võistluse raames tegema. Hetkel pakun välja 5 etapilise karikasarja 2008 aastal, millest enamus oleks ilmselt Pärnus, Linnaringi toimumise kohta ei ole hetkel infot ja kardirajad jäävad veidi väikseks. Ühe võiks virutada ka Riias, aga selle kohta tuleks otsus teha nendel kes sarja kaasa sõitma hakkavad.

____________________________
Amper Racing
03.11.2007 at 18:10
peep
 
Moderator
BMW E36 325i CUP
Panen jupikaupa:

1.1.BMW 325 klassis võib kasutada vaid BMW E36 325i sedaan ja kupee kerega autosid.

Minuarust tuleks siin selgelt välja öelda, et autod peavad olema tehasekorras, st. lubatud on kasutada vaid originaalosi või samaväärseid asendusosi (B osad), välja arvatud antud reeglitega lubatud muudatused. Kõik muudatused, mis pole antud reeglitega lubatud on keelatud. Korraldajad võivad igal ajal reegleid muuta.

1.3.1 Lubatakse kasutada ainult Eesti bensiinijaamades tavakasutuseks mõeldud pliivaba 95 ja 98 bensiini. Lisada ei tohi mingeid võimsust suurendavaid komponente. Keelatud on nn “võidusõidubensiinide” (Green Racing, elf) kasutamine.

kuidas käsitleda oktaanarvu suurendajat ? selguse mõttes võiks olla, et mistahes lisaainete lisamine on keelatud.

1.4.1. Lubatud on vaid 15 tollise läbimõõduga veljed, millede laius ei ületa 7 tolli. Rehvidena võib kasutada vaid …….

Siin oleks vajalik rohkem täpsustusi ja rehvi/velje teema võiks viia alla eraldi peatükiks. Täpsustada on vaja velje maksimukaal, sest muidu ostetakse alla kallid ja ülikerged veljed ja lisaks tuleb ära määrata maksimaalselt lubatud rööpe suurendamine võrreldes standard rööpega (usas 8 mm.), et vältida ulmelised offsetid. Sellega seoses võiks olla kas antud peatükis või kere all punkt mis keelab rattakaarte igasuguse lõikumise või laiendamise. Koopa siseserva eemaldamine või kokku voltimine võiks olla lubatud.

1.4.2. Ühe võistluse jooksul võib kasutada vaid 4 rehvi, mis märgistatakse kohtunike poolt tehnilise kontrolli ajal. Vaid kohtuniku kirjalikul eriloal võib vahetada ühe esimese ja ühe tagumise rehvi, kui tegemist on ülekulumise või teiste raskete kahjustustega. Rehvide märgistamise kohustus enne võistluse algust lasub täielikult võistlejal.

kui ka kulumine on rehvivahetuseks piisav põhjus, siis milleks märgistamine ?
03.11.2007 at 19:52 2 edits. Last edited 04.11.2007 at 09:12 by peep (Moderator)
peep
 
Moderator
BMW E36 325i CUP
2.4Tuuleklaas, küljeklaasid

2.4.1 Kõik klaasid peavad olema lamineeritud klaasist .

kas küljeklaasid mitte karastatud pole ?

Autod, mille tuuleklaas on pragunenud nähtavuse kaoni või kui klaas võib edasi praguneda, eemaldatakse sõidust.

mis tähendab "võib edasi praguneda" ? kui sõita näeb, siis võiks sõita lubada aga ma muidugi ei tea, mis on levinud reegel teistes klassides.

2.5 Tagavararatas

2.5.1 Tagavararatta autos paiknemine on keelatud.

see punkt võiks liikuda näiteks uue alajaotuse "rehvid ja veljed" alla või kuhugi mujale - liiga väike nüanss eraldi peatükiks.

2.6 Kütusepaak

2.6.1 Kütusepaak peab olema tehase originaal.
2.6.2 Kütusepumbad võivad töötada vaid mootori töötades või selle käivitamisel ning peavad olema originaalid.

usakad piiravad ära paagi ka konkreetse aasta ja mudeliga. väidetavalt pidi esimese otsa autodel olema parem konstruktsioon mis kannatab tühja paagiga sõitmist. kas sellel autol on mitu pumpa ? kas tühja paagiga sõites on probleem, usa reegel lubab "fuel starvation kit'i" paigaldust st. teist stock pumpa paagi sisse, kas on mõtet seda lubada.

2.6.4 Kütuserõhuregulaator peab olema originaal ja mittereguleeritav. Kütuserõhk pihustite eel peab olema … bari tühikäigul.

mis on selle punkti kasulik efekt, kui pumbad, pihustid ja rõhuregulaator on originaalid ?

2.7 Roolimehhanism

2.7.1 Ärandamisvastased vahendid ja roolilukk tuleb eemaldada. Roolisüsteem peab olema originaal. Roolivõim on lubatud. Nelja ratta juhtimine on keelatud.

võiks lubada rooli vahetamist ja kiirkinnituse kasutamist. Soome reegel lubab kiirema 2,5 ülekande kasutamist. Nelja ratta juhtimise säte pole vajalik lähtudes üldsättest, et kõik mis pole lubatud on keelatud. Sama kehtib tegelikult ka roolisüsteemi originaalsuse nõude kohta aga see võiks selguse mõttes olla.

2.9 Jahutusvedeliku radiaator

2.9.1 Radiaator ja tema maht on vaba.Radiaatori asukoht peab olema originaal. Lisajahutusventilaatorid on lubatud. Ekraani võib paigaldada, kui sellega ei kaasne kere tugevdamist.

võiks lisatud olla, et radiaatori paigaldamiseks ei tohi keret lõikuda või modifitseerida. mehaanilise ventilaatori võib asendada elektrilisega ja see võib olla juhitud kas anduriga või käsitsi.
03.11.2007 at 20:05 5 edits. Last edited 04.11.2007 at 09:11 by peep (Moderator)
hall
 
BMW E36 325i CUP
Esimesed mõtted, mis tekkisid:
1. reeglid peaks olema üles ehitatud põhimõttel, et mida pole lubatud, on keelatud;
2. mina lubaksin kõik keremodifikatsioonid;
3. tuled peavad olema teibitud;
4. ei pea vajalikuks automaatse tulekustutussüsteemi nõuet. Võiks leppida nt S1600 tingimustega, kus autos peab olema x kogus kutsutit;
5. juhiukse polstri võiks lubada asendada ka muu kui alumiiniumplekiga (nt süsinikkuist kate vms);
6. ei näe põhjust nõuda käsipiduri säilitamist ega selle hüdraulilisega asendamise keelamist;
7. mina ei lubaks originaalist erinevaid aerodünaamikadetaile, st esi- ja tagaspoilerit;
8. ei lubaks ka küljekardinaid;
9. kas sisse- ja väljalaskekollektorite töötlemise keelamine on vajalik, st kas suudetakse veenvalt vaielda töötlemis/mittetöötlemise teemadel?
10. keelaks veojõukontrolli, st lubaks ainult ühe kiirusanduri;
11. armatuurlaua alumise osa võiks eemaldada nii nagu S2000-s ja WRC-s see lubatud on;
12. miks keelata metallist puksid/liigendid? Kulukokkuhoidu sealt ei tule kuna polü -puksid on vaat´et kallimad;
13. Sry, kui rumal küsimus, aga kuidas mõõta 25%-list diffriblokki? Kas poleks mõistlikum lubada kõik või mitte midagi?
14. Kas käigukastist võib sünkrod minema visata?
15. miks ei või aku asuda salongis kui ta on lekkekindlalt kaetud või mittelekkiv?



____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
03.11.2007 at 20:10 1 edit. Last edited 03.11.2007 at 20:13 by hall
rolantsik
BMW E36 325i CUP
Kui sellel vahetükil on paksus paika pandud,siis ei saa laiemaks ajada tõesti.
Rattakoopas võiks lubada lõikamist ainult tiiva sise äärest,siis peab niikuinii õige ET-ga velje alla panema.

Aga kui paika panna see nii,et saaks kasutada ainult BMW orig.velgi?
Ja vahetükid on keelatud?
03.11.2007 at 20:11
rustang
  
Moderator
BMW E36 325i CUP
Ma ei ole küll potentsiaalne osaleja aga:
- kuidas kontrollitakse juhtajus olevat koodi? Äkki piirduda nagu USA-s nõudega, et visuaalselt on kõik originaalne k.a. kõik mikroskeemid ja tähised
- võiks keelata lisareservuaariga (=kallimad) amordid
- aku võiks olla algsel kohal ja -kinnitusega
- mingit umbluu juttu vaheseintest paki/mootoriruumi ja salongi vahel ei oleks vaja - tugevdamine on ju eelpool juba keelatud, seega kõik originaal

03.11.2007 at 20:14 1 edit. Last edited 03.11.2007 at 20:18 by rustang (Moderator)
hall
 
BMW E36 325i CUP
quote:
rolantsik: Kui sellel vahetükil on paksus paika pandud,siis ei saa laiemaks ajada tõesti.
Aga kui paika panna see nii,et saaks kasutada ainult BMW orig.velgi?
Ja vahetükid on keelatud?

Pole hea lahendus, sest vaidlus teemal originaal või mitte ei pruugi olla üheselt lahendatav. Pealegi võib leiduda erineva ET-ga "originaalvelgi".

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
03.11.2007 at 20:15
rolantsik
BMW E36 325i CUP
quote:
serõi:
quote:
rolantsik: Kui sellel vahetükil on paksus paika pandud,siis ei saa laiemaks ajada tõesti.
Aga kui paika panna see nii,et saaks kasutada ainult BMW orig.velgi?
Ja vahetükid on keelatud?

Pole hea lahendus, sest vaidlus teemal originaal või mitte ei pruugi olla üheselt lahendatav. Pealegi võib leiduda erineva ET-ga "originaalvelgi".


Siis saaks nii,et lõigata tohib ainult tiivasise äärt ja vahetükk keelatud?
03.11.2007 at 20:20
hall
 
BMW E36 325i CUP
quote:
rolantsik:
quote:
serõi:
quote:
rolantsik: Kui sellel vahetükil on paksus paika pandud,siis ei saa laiemaks ajada tõesti.
Aga kui paika panna see nii,et saaks kasutada ainult BMW orig.velgi?
Ja vahetükid on keelatud?

Pole hea lahendus, sest vaidlus teemal originaal või mitte ei pruugi olla üheselt lahendatav. Pealegi võib leiduda erineva ET-ga "originaalvelgi".


Siis saaks nii,et lõigata tohib ainult tiivasise äärt ja vahetükk keelatud?

Ma ütleks lisaks velje minimaalsele kaalule ära ma minimaalse ET, mis lubatud on.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
03.11.2007 at 20:31
Silwer
BMW E36 325i CUP
quote:
serõi:
quote:
rolantsik: Kui sellel vahetükil on paksus paika pandud,siis ei saa laiemaks ajada tõesti.
Aga kui paika panna see nii,et saaks kasutada ainult BMW orig.velgi?
Ja vahetükid on keelatud?

Pole hea lahendus, sest vaidlus teemal originaal või mitte ei pruugi olla üheselt lahendatav. Pealegi võib leiduda erineva ET-ga "originaalvelgi".

Siit leiab üles kõik E36 R15 originaal veljed:
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=CB31&mospid=47444&hg=36&fg=15
Kõik 15 tollised on 7 tolli laiad ja ET47.
Valikut on kõvasti. Jääks ikkagi originaali juurde?


____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
03.11.2007 at 20:44
rolantsik
BMW E36 325i CUP
quote:
Silwer:
quote:
serõi:
quote:
rolantsik: Kui sellel vahetükil on paksus paika pandud,siis ei saa laiemaks ajada tõesti.
Aga kui paika panna see nii,et saaks kasutada ainult BMW orig.velgi?
Ja vahetükid on keelatud?

Pole hea lahendus, sest vaidlus teemal originaal või mitte ei pruugi olla üheselt lahendatav. Pealegi võib leiduda erineva ET-ga "originaalvelgi".

Siit leiab üles kõik E36 R15 originaal veljed:
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=CB31&mospid=47444&hg=36&fg=15
Kõik 15 tollised on 7 tolli laiad ja ET47.
Valikut on kõvasti. Jääks ikkagi originaali juurde?



Väga asine leht :)
03.11.2007 at 20:48
peep
 
Moderator
BMW E36 325i CUP
3. Auto

3.1 Auto miinimumkaal koos sõitjaga on 1300 kg. Mitte ühelgi ajahetkel võistluse jooksul ei tohi auto kaaluda vähem.

kas on reaalne kaaluda autosid peale sõitu ? kui ei, siis kuidad käsitleda bensiini, soome reeglites on, et paak peab tühi olema kaalumisel.

3.2 Kere

3.2.2 Juhiukse metallosa peab säilima algsena. Juhiuksel kohustuslik kasutada originaalpolstrit või alumiinium katet min paksusega 1mm.

usa reegel lubab ka alumiiniumiga võrreldavat katet

3.8 Interjöör

3.8.1 Originaal armatuurlaud peab jääma alles, sellese võib teha avausi ohutuspuuri paigaldamiseks.

lisanäidikud võiksid olla lubatud

3.8.4 Vaibad ja muud põlevad materjalid tuleb auto salongist eemaldada.

Põlevate materjalide eemaldamine on mitmeti mõistetav, kõik mis pole metall põleb. Võiks olla, et võib eemaldada salongi sisu välja arvatud armatuurlaud. Salongi sisu on: istmed, põrandakate, katusepolster, heliisolatsioon, kõik polstrid salongis ja pagasiruumis ning kapoti all, keskkonsool, helisüsteem, päikesesirmid, katuseluuk, kesklukustus, ukselukud, kaasitõstukid. Esimesed uksed peavad avanema nii seest kui väljast. Auto peab kasutama originaal elektrijuhtmestikku aga mittevajalikud juhtmed võib eemaldada ja vajadusel võib juhtmeid lisada. Kõrvalistuja iste võiks olla lubatud ja vaba. Lubatud võib olla udutulede ja nende katete eemaldamine (pidurijahutus)Lisaballasti tohib paigaldada ainult kaasistuja poole kas salongi või varuratta kohale pakiruumis. Kinnitus iga elemendi kohta vähemalt 2 12 mm poldiga ja iselukustuva mutriga.

3.3 Aerodünaamilised detailid

3.3.2 Spoilerite ja tiivalaienduste paigaldamisel peab jälgima, et need ei tohi puutuda maad kui autol on mõlemad ühe poole rehvid tühjad,välja arvatud pehmest painduvast materjalist küljekardinad. Spoilerid peavad eestvaates mahtuma auto kere projektsiooni.

tiivalaiendused peaks olema keelatud ! Milleks on vaja külgkardinaid ?

3.3.2 Originaal kaitseraud on kohustuslik nii ees kui taga. Lisakaitserauad, talad ja kõik tugevdused on keelatud.

siin on natuke arusaamatu, kas stangesisese tala võib eemaldada ?

3.5 Mootor

3.5.1. Lubatud vaid malmplokiga kuuesilindrilised BMW 325i mootorid M50B25 ja M52B25. Silindri diameeter on 84 ja kolvikäik 75 mm. Mootorit võib üle puurida esimesse remontmõõtu 84,5 mm. Mootori surveaste ei tohi ületada 10,6:1 suhet. Komplektse kolvigrupi miinimumkaal on … kg

siia võiks lisada, et kõik mootori detailid peavad olema originaalid, v.a. lubatud muudatused.

3.5.4. Nukkvõllid peavad olema BMW tehase originaalid. Reguleeritavad rihmarattad ja Vanos on lubatud.

mida annab reguleeritavate rihmarataste lubamine või on need tal juba originaalis ? Mina pooldaks 100% stock tehnikat.

3.5.5 Plokikaane sisselaske ja väljalaske kanalite töötlemine on keelatud alates 2cm klapipesa põlemiskambripoolsest servast. Klapid peavad olema standard mõõtudega.

kuidas mõista seda 2 cm, milleks see on vajalik ?

3.5.6 Siduri korv, ketas ja hooratas on vaba, kuid nende miinimumkaal peab olema …. Kg.

Võiks olla, et sidur ei tohi erineda originaalist ei kaalu, mõõtmete ega ketaste arvu poolest.

3.5.7 Kütuse pihustid peavad olema originaalid.

kogu sissepritse süsteem peab olema originaal, nii nagu tehas on paigaldanud antud kerele, mudelile ja mootorile

3.6Summuti

3.6.1 Summuti on alates väljalaske kollektorist vaba, kuid auto peab mahtuma kehtestatud mürapiirangu sisse. Lubatud 100 dBA mõõdetuna FIA eeskirjade kohaselt, mõõdik asendis A/Slow, mikrofon 45° nurga all 50 cm kaugusel summutiotsast, mootoril 4500 p/min. Summuti ei tohi auto tagagabariidist välja ulatuda.

võiks olla lisatud, et summuti väljumiskoht peab olema originaal.

Lubada vaba õliradiaator aga ta ei tohiks asuda jahutusradiaatorist allpool ja peab olema kinnitatud elastsete patjadega kere külge vältimaks pragunemist. Usa reegel lubab originaalõlipõhjale lisada vaheseinu ja kasutada õlireservuaari rõhulanguse vältimiseks (accusump). Kuna tegu potensiaalselt kulusid kokku hoidva reegliga siis võiks kaaluda lubamist. Mootori ja käigukasti kinnitus võiks olla vaba aga kinnitusdetailid peaks olema originaalile vastavate mõõtudega. Jäik kinnitus lubatud.
03.11.2007 at 21:01 3 edits. Last edited 04.11.2007 at 09:10 by peep (Moderator)
matukas
  
BMW E36 325i CUP
Mul siin tekkis selline mõttelõng nende reeglitega.
Kas me tahame lihtsat võistlusklassi või 'peedistatavat' võistlusklassi?
Peedistamise all mõtlen seda OMA süütuse tõestamist OMA kuludega. Kui nüüd tekitada reeglites niivõrd palju nüansse, et kohtunikud pidevalt kahtlema hakkavad, siis see pidev tõestamine pole hea lahendus. See lisab hooaja kuludele tõenäoliselt päris kopsaka summa juurde ja minule isiklikult see kohe mitte ei meeldiks. Lisaks veel enda närvikulu jms asjad. Ohutusvarustuse pealt ei pea tõesti kokku hoidma, aga AUTOMAATNE tulekustutussüsteem!!? 2 kg pulberkustutid 2 tükki ja asi vask. Iseenesest oleks autode võrdsus pigem tagatud sellega, kui tunnustatud firma(d) need ette valmistaks, aga Eesti oludes vist palju tahetud.
Kütus - kas Soomest ostetud 95 ja 98 on siis keelatud? Kes ja kuidas selle kindlaks teeb? Seda võin oma kogemustest öelda, et Eestis müüdav 95 on saast ja ega see 98 ka alati 'kuldne' pole. Minu liiklusvahendeid jääb käitama bensiinidest vaid 98. Kindlasti tekib veel mõtteid aga esialgu nii palju.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
03.11.2007 at 21:07
rolantsik
BMW E36 325i CUP
Autosid kaalutakse peale kvali. ja peale sõite.

Hoorattal peaks eraldi miinimum aalu määrama,või siis hooratas ja sidurikorv orig.ketas vaba ?

Tugedamise asi on jah eraldi välja tuua,et kuhu ja mida siis panna tohib.
03.11.2007 at 21:15 2 edits. Last edited 03.11.2007 at 21:18 by rolantsik
peep
 
Moderator
BMW E36 325i CUP
3.7 Elektroonika ja elekter

süüteküünlad võiksid olla vabad

3.10 Sillad, vedrustus

3.10.1 Amortisaatorid ja vedrud on vabad. Amortisaatorid ei tohi olla reguleeritavad ega lisareservuaaridega. (Mittereguleeritavaks loetakse amortisaatorit mida ei saa reguleerida auto küljest eemaldamata) . Coilover vedru eelpinge reguleerimine on lubatud.

kas oleks mõeldav monotüüp coilover, siis ei teki siia rahakulutamise kohta.

3.10.2 Vedrustuse puksid on vabad, kuid uniballid ja teised metall-metall lahendused on keelatud.
3.10.3 Stabilisaatorid peavad olema originaalid, esimese stabilisaatori kinnituse võib õõtshoova küljest tõsta ümber amortisaatori külge.
3.10.4 Sillatala kinnitusi võib tugevdada. Tugevdamise ja materjali lisamisega ei tohi muuta algset silla kinnituskohta. Poolraamide muutmine ei ole lubatud.

esimeste ülemiste amortide kinnitus võiks olla originaal ja esiratta maksimaalne camber -3,5. Camber plate võiks olla lubatud.usa reeglid lubavad tugevdada ka vedrustushoobade ja stabikavarda kinntusi, tugevdada esimest poolraami, mootorikinnitusi, roolikarbi kinnitust ja tagumist poolraami. Sisuliselt võib kõike seda tugevdada turvalisuse nimel. esimesed ja tagumised strut-bar'id võiks olla lubatud. tungivalt on soovitatav tugevdada tagumisi alumisi õõtshoobasid keevitamise teel. Ma ei tea, mis on BMW originaal X-brace aga see on usas lubatud. Nende minimaalne kliirens on 12,7 cm mõõdetud küljekarbilt ilma juhita.
03.11.2007 at 21:15
peep
 
Moderator
BMW E36 325i CUP
3.11 Jõuülekanne

3.11.1 Differentsiaali lukk on lubatud 25%-lisena. Kontrollitakse Tehnikakomitee poolt heakskiidetud vahenditega ja meetodil. Kui kohtunikul tekib kahtlus mittereeglipärase diferentsiaali kasutamises, võetakse reduktor lahti. Diferentsiaali vastavust reeglitele tõestab võistleja omal kulul. Peaülekande maksimaalne ülekande suhe on 4,45:1.

peaks olema piiratud ainult 6 sil korpuse lubamisega, st. originaal korpus. lubada kasutada õlimahtu suurendavaid, jahutusribidega difrikaasi. Kas vaba ülekande lubamine kulu ei tõsta ? usa reegel lubab kinni keevitamist, mis sellest arvata ?

3.11.2 Lubatud on vaid BMW E36 325i originaalina kasutatud ZF ja Getrag 5 käigulised sünkronisaatoritega H tüüpi manuaalkastid.

käigukangi nupp ja käiguvaheti võiks vabad olla, hooratas originaal.

3.12 Pidurid

3.12.2 Piduriketas peab olema originaal diameetriga, töötlemine on lubatud.

kaheosalised ja komposiitidest kettad keelatud

3.12.3 Piduriklotsid on vabad.

+ pidurivedelik

3.12.4 Käsipidur peab olema originaal, hüdrauliline on keelatud.

soome sarjas on hüdrauliline lubatud !

3.12.6 ABS on keelatud ja selle juhtplokk tuleb autolt eemaldada.

soome sarjas lubatud ! mida annab keelamine, kui on lubatud ainult originaal ? võiks vaba olla

3.12.7 Piduritorud võib vahetada metallrüüsiga kaetud voolikute vastu, mis kannatavad 70 bari rõhku ning 232 °C temperatuuri ja on keermestatud ühendustega.

pidurite jahutuseks õhutorud lubatud, piduriketaste tolmukatted võib eemaldada või modifitseerida

3.13 Aku

3.13.1 Aku maht, tüüp ja asukoht on vaba, kuid ta ei tohi asetseda salongis.

võiks olla standard asukoht
03.11.2007 at 21:27 6 edits. Last edited 04.11.2007 at 09:06 by peep (Moderator)
peep
 
Moderator
BMW E36 325i CUP
Reeglite struktuuri peaks muidugi ümber tegema loogilisemaks ja peatükkide arvu vähendama. Ideoloogia peaks olema kohe võimalikult detailsed reeglid teha, et ei peaks olukordade tekkides pidevalt neid muutma.

Ehk on see abiks, mingeid vastuseid nendele kommentaaridele ja küsimustele ma ise ei oota, eks siis kui kokku saame arutame sest siin läheks väga pikaks asi.
03.11.2007 at 21:41
mart154
 
BMW E36 325i CUP
325-l ongi ju aku pagassis juba.
Mis seal enam "vabaks" ajada on? las olla standardkoht!
03.11.2007 at 21:42
peep
 
Moderator
BMW E36 325i CUP
quote:
mart154: 325-l ongi ju aku pagassis juba.
Mis seal enam "vabaks" ajada on? las olla standardkoht!

kusjuures soome reegel millegipärast käsib aku tuua mootoriruumi ???
03.11.2007 at 21:45
BlueStang
 
BMW E36 325i CUP
kas kontrollikomisjoni liikmeks ei saaks kuidagi?
03.11.2007 at 22:53 1 edit. Last edited 03.11.2007 at 22:54 by BlueStang
Rainy
 
BMW E36 325i CUP
Tervist ringraja sõbrad!

Ostsin ka hiljuti e36 rahvaralli jaoks. nüüdseks 4 sõitu tehtud ja üsna lõbus, kuid tulevikueesmärk oleks ikkagi kuskil kangemas rühmas sõita, kui kogemusi piisaval määral omandatud.

Üks mõte on kunagi E-rühma ralliautoks teha, aga seda ei tahaks teha mitte siis nii kallite vahenditega.

Soomlastel ongi selline huvitav sari, mille eesmärgiks on odavus ja võimalikult võrdsed autod. ja ringrada sõidavad ka, kui ma õieti aru sain.

mõned reeglid.
originaalmootor, plommitud
differ LSD 25%
ühed ja samad rehvid, toyo antud juhul.
jne
http://www.xtremerace.fi/

Mind teie idee juures natuke paneb muretsema asjaolu, et loote küll oma reeglid jne, aga kui kokkuvõtteks mingil arusaamatul põhjusel muutub sari ebapopulaarseks või mis iganes, siis minu tehtud kulutused autole tuleb ringi teha.

ma heameelega lõõks teie sarjaga kampa, kuid ma oleks oma investeeringutes tunduvalt kindlam, kui näiteks saaksin ehitatud autoga ka teistes sarjades sõita, antud juhul E-rühma autoga või siis hoopis sarjas, millega saaks ka nt. eesti rallidel ja ringradadel sõita ja ka kunagi näiteks soome etappidest osa võtta.

Ma ei tee sellele soome sarjale mingit promo, aga mulle tundub, et kui ma saaksin mõnes teises sarjas ka sama autoga sõita ilma suuremaid kulutusi tegemata, siis oleks väga hea.

Mu ettepanek võiks olla see, et võiks veidi analooge leida reeglite koostamisel teistest sarjadest nt. samast soome xtreme race (neil muidugi kinnitamata andmetel üle 70 auto olemas, Eal aksepteerib ka seda) või mõnest muust sarjast analooge leida, et riske maandada auto ehitamisel.

See on lihtsalt minu arvamus, aga ma lihtsalt pöörasin tähelepanu ühele riskile, mis võib saatuslikuks saada.
03.11.2007 at 22:54 3 edits. Last edited 03.11.2007 at 22:58 by Rainy
peep
 
Moderator
BMW E36 325i CUP
Soome sarjast on siin palju räägitud ja enam-vähem üritatakse nendega vastavuses olla anyway. Ralli E rühma reeglitega vaevalt, et ühtlustama hakatakse.
03.11.2007 at 22:58
Silwer
BMW E36 325i CUP
Minu kommentaarid:

1.1.BMW 325 klassis võib kasutada vaid BMW E36 325i sedaan ja kupee kerega autosid.
----------------------------------------
Teeks nüüd nii et selle võistlusauto saaks ehitada ka näiteks E36 316 sedaan kere peale aga siis lihtsalt kasutades 325i tehnikat.
Kui kupee on lubatud siis tuleb compact + touring ka lubada! Või siis lubage vaid sedaan kere.

2.9.1 Radiaator ja tema maht on vaba.Radiaatori asukoht peab olema originaal. Lisajahutusventilaatorid on lubatud. Ekraani võib paigaldada, kui sellega ei kaasne kere tugevdamist.
------------------------------------------
Mis originaalil viga on? Jätaks kogu jahutuse originaaliks.

2.12 Tulekustutussüsteem
-----------------------------------------
Paneks lihtsalt tulekustutid.

3.2.2 Juhiukse metallosa peab säilima algsena.
----------------------------------------
Jätaks mõlemad esimesed uksed originaaliks.

3.2.4 Küttesüsteemi võib eemaldada, soovituslik on ta alles jätta.
---------------------------------------
Jätaks siis alles.

3.2.5 Kohustuslik kahe küljepeegli ja ühe sisepeegli olemasolu (minimaalne ühe peegli peegelpind 55 cm2).
----------------------------------------
Jätaks originaal peeglid.

3.2.7 Iluliistud võib eemaldada. Klaasipuhastajad peavad olema originaalid.
----------------------------------------
Liistude eemaldamisel auto ilusamaks ei muutu - jätaks alles.

3.3 Aerodünaamilised detailid
----------------------------------------
Teeks sedasi et on lubatud kasutada vaid kõige tavalisemaid originaal stangesid ilma igasuguste lisaspoileriteta (isegi M-Tech keelata).
Antitiiva võiks vast mingisuguse lubada aga siis ka vaid ühe konkreetse tiiva.

3.5 Mootor
----------------------------------------
Lubaks vaid originaal remontmõõdu kolbide kasutamise. Kogu muu modifitseerimine oleks keelatud.

3.5.3. Õhuvõtt peab olema originaal, mingeid muudatusi selles teha ei tohi. Õhufilter on vaba, kuid peab olema originaali mõõtmetega sarnane element. Õhufilter on kohustuslik.
----------------------------------------
Jätaks täiesti originaal paberfiltri originaal kopsikus - see toimib väga hästi.

3.5.6 Siduri korv, ketas ja hooratas on vaba, kuid nende miinimumkaal peab olema …. Kg.
----------------------------------------
Jätame originaali. Kui ikka üldse vastu ei pea siis vaataks edasi.


3.7.1 Igasugune arvuti programmi muutmine on keelatud.
----------------------------------------
Seda ei ole võimalik kontrollida!!!

3.7.2 Standard diagnostika pistik peab olema töökorras ning originaalkohas armatuuris
----------------------------------------
Tegelikult see pistik on ikkagi kapoti all ja mootoriruumis.

3.9 Kütuse-, õli- ja jahutusevedeliku paagid
3.9.1 Peavad olema isoleeritud sõitjateruumist nii, et lekke korral ei satuks vedelik sõitjateruumi.
3.9.2 Kütusepaagi kork ei tohi ulatuda väljapoole kere pinda ja peab olema lekkekindel.
-----------------------------------------
No nii nad originaalis juba ongi - seega jätame kõik originaaliks.

3.10.1 Amortisaatorid ja vedrud on vabad. Amortisaatorid ei tohi olla reguleeritavad ega lisareservuaaridega. (Mittereguleeritavaks loetakse amortisaatorit mida ei saa reguleerida auto küljest eemaldamata) . Coilover vedru eelpinge reguleerimine on lubatud.
-----------------------------------------
Teeks nüüd sedasi, et valiks välja näiteks mingi Bilsu amordi + vedru komplekti ja kasutada võikski siis ainult seda. Ei ole vaja sinna mingit reguleerimist ega ka coiloverit.

3.10.3 Stabilisaatorid peavad olema originaalid, esimese stabilisaatori kinnituse võib õõtshoova küljest tõsta ümber amortisaatori külge.
------------------------------------------
Jätame originaal asukohta - jälle üks töö vähem mida teha auto ettevalmistusel.

3.11.1 Peaülekande maksimaalne ülekande suhe on 4,45:1.
------------------------------------------
Ei ole mõtet nii kõrgeks minna. 3,91 või 4.10 on juba igati piisavad. Neid ülekandeid on ka kordades lihtsam leida kui 4,45 ülekannet.

3.12.6 ABS on keelatud ja selle juhtplokk tuleb autolt eemaldada.
------------------------------------------
Mille pagana pärast seda ABS on vaja keelata? Kõikidel 325i on ta peal olemas ja midagi halba ta kindlasti ei tee.

3.13.1 Aku maht, tüüp ja asukoht on vaba, kuid ta ei tohi asetseda salongis.
------------------------------------------
Originaal suuruse, võimsusega, originaal asukohas ja vähemalt originaal kinnitusega.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
04.11.2007 at 00:15
devilc
Moderator
BMW E36 325i CUP
Minu mõtteid (ühtivad paljuski eelkõnelejatega).

* Mootor originaal, mingisuguseid regullitavaid rihmarattaid ega plokikaane töötlemist mitte lubada.
* ABSi keelamine tundub mõttetu, eriti kuna ta kõigil masinatel olemas ning oodata palju algajaid sõitjaid. IIRC, isegi Porsche Cupil sõidetakse sõidetakse praegusel ajal ABSiga.
* Sidur ja hooratas võivad vabalt originaal olla, kui nad kestavad (võidusõiduosade peale saab probleemideta 20KEEK+ kulutada).
* Tulekustutussüsteem tundub väheke overkill, samas põlevas autos istudes mõtleksin kindlasti teisiti.
* Vedrustus monotüüpi! Konkreetne amort ja vedru välja valida ja kõik - niikuinii peavad kõik uued amordid ja vedrud ostma. USA AutoX sarjast on näha, et lisareservuaarideta ja (auto küljes) mittereguleeritavaid Penske amorte annab samuti vabalt konstrueerida - 5000 USD ring.
* Kas äkki lubada jäigemaid stabilisaatoreid? Suur ja raske auto ikkagi, ei kalduks kurvis nii palju. Kasvõi monotüüpi.
* R rehv (saaks tiba kiiremini edasi, kuna võimsust niikuinii ülemäära pole), mis kannataks ka vihmaga sõitmist. Näiteks toosama Toyo R888.


04.11.2007 at 02:54
peep
 
Moderator
BMW E36 325i CUP
Kaks eelpoololevat postitust sisaldavad palju häid ettepanekuid, võiks tõesti eelkõige keskenduda auto ettevalmistamisel turvalisusele ja seejärel odavusele ja rangelt odavusest lähtudes sõiduomaduste parandamisele, et oleks natuke fun ka. Mitte lubada väikest efekti andvaid ja sealjuures raha maksvaid või töömahukaid modifikatsioone.

Võib-olla peaks miinimumkaalu osas natuke allapoole minema, sest see oleks koht, kus teatud piirini saab odavalt masinat kiiremaks ? Kui palju Amperi masin kaalub ja mis sellelt täpselt eemaldatud on ?

Edit: ei tea turvareeglitest küll midagi aga ei näe loogikat, et sellel "säästusarjal" peaks olema rangemad turvanõuded kui mõnel juba tegutseval sarjal. Suuremat turvalisust pakkuvad lahendused pole ju kindlasti keelatud.
04.11.2007 at 09:05 1 edit. Last edited 04.11.2007 at 09:53 by peep (Moderator)
opentrack.tqhq.ee foorum : BMW 325 Cup : BMW E36 325i CUP   1 2 3 4 5 6 7 ..  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.