register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : Subaru Impreza WRX STI 03' Prodrive  
Poster Message
G.Dan
Subaru Impreza WRX STI 03' Prodrive
Tere,

Huvitav foorum siin, võiks öelda et kohalike autofoorumite lõpuboss. Pikalt on aukartus olnud ja registreerimata kujul lugenud, elanud kaasa reisikirjeldustele ja sain aru, et parim koht Eestis autodest ja sõitudest kogemusi kirjutada on siin. Osa liikmeskonnaga oleme kohtunud varasemalt ühes või teises vormis.

Mina olen Dan ja ma räägin teile loo kuidas jõuda ühe autoni. Vaatlus toimub mitmes osas, illustratsioonid lisanduvad tegeliku subjektini jõudes.
12.11.2024 at 21:45
G.Dan
Subaru Impreza WRX STI 03' Prodrive
Ühe projekti lugu ja enda mõtted kõrvale.

Proloog

Aasta 2014: 10 aastat noorem mina lappab kuude kaupa Subaruclub'i, Evonet'i, Opentrack'i, loeb reaalselt 90%+ kõikidest postitustest foorumis ära, nagu leiutaja püüdes mõista juba tehtud teadustööde ulatust. Tugev sügelus on ralliklassiku/kiire nelikveolise järele. Palun mulle üks auto mille kw kogus euro kohta kõige kangem on.

Õppisin sõitma kunagi enda sünniaastaga võrdselt toodetud Mitsubishi Lanceriga, 1994.a esiveolise 1.6 83kw manuaaliga, 1030kg tühimass. Isa ostis pereautoks, aasta oli 2000. Mingil põhjusel arvati, et on mõistlik 6-aastane rooli panna. Hetk hiljem, 2002a, 8 aastasena proovisin ühel talveõhtul esimest korda Rakvere linnas iseseisvalt autoga vanematele järgi minna kõrvalrajooni, õnneks vaprusvärinates ei saanud tagurpidikäiku sisse ja valisin korterisse tuppa tagasi minna.

ETV Sport näitas Märtinit ja WRC karuselli, koolist antud kodutööd tegin oma esimesel kirjutuslaual, alusmatiks Märtin/Park poster kus oli rallikalender kirjas (vist Autolehest). Ma ei jaganud rallist,võidusõidust, maailmast, elust ööd ega mütsi veel.
Paar püstakut eemal elas pere, perepojad olid mängukaaslased, pereisal üks autodest värske 2000.a Impreza GT, sedaan, õige sinine kere ja erkkollane Subaru ralli livery peal. See suuur tiib ja sees valged Lamco lisakellad rohelise taustvalgusega. Meil vanematel oli diil tehtud, et üle päeva viivad kordamööda jütsid kooli, sama kool peaaegu teiselpool linna (Rakvere puhul Linnuriigist RRG'sse). Kes teab linna ajalugu, see teab, sest autopark mille tagaistmel kooli lohisesime, vaheldus Impreza GT, Valge 7kohaline uus Patrol, Must w210 sile E-klass, C5 A6 TdiQ sedaan S-line. Kõik need autod tundusid ulme, sest aasta oli 2002. Impreza oli ainus, mida hommikul kaua kohapeal soendati, külmetasime kõrvuni mütsides tagaistmel kuni õlid soojad, ja teisest pöördest alates oli pill põiki läbi linna, 120-130 nägi talvel kellal ära pea iga kord.

Mu isa oli Mitsubishi usku too aeg, oli Lancer ja oli Carisma, tegeles võitluskunstidega kõvasti, sõitis hästi ja viisakalt, ma kahtlustasin pikalt sel ajal peale Jackie Chan'i Thunderbolt'i EVO 3'ga filmi nägemist, et nad on vähemalt väga kaugelt sugulased. Nad mõlemad on siiani kuskil sügaval sisimas maskuliinsuse eeskujud.

Lancer või Impreza, lancer või impreza... lancer või impreza?

Evonet'is oli üks punase LHD EVO 3 kuulutus, viimane up'itus 2011.a, madal ls, viisakas, 5500 eur. Muud pakkumised olid 2014.a evoneti tuulates üle mu võimete remontida või soetada. Meeltesegaduses ei hakanud kirjutama, ei ole ju võimalik et nii ammu kuulutatud EVO saab veel müügis olla!?

Subaruclub foorumis on pakkumisi rohkem, ja segadust rohkem. Tahaks ju sedaani, ja võimalikult kiiret. Noor mees, just müüsin oma esimese auto (Lada 2101, 39k kms, orig) enda jaoks megakasumiga ära, ja vanemad laenasid raha juurde klausliga ''mine osta endale üks korralik auto''. Iga päev tööjuures (Auto24ring) kasvatasin veidi raha juurde ja sain möödaminnes kihutuskõnesid Impreza ostmise vajalikkusest- rinka pealiku vend (hallivatimees subarufoorumis) projetseeris oma tulist noorust mu suunal tõenäoliselt, olles ise juba paar Imprezat kõiksusele annetanud kännu ja kraavi kaudu, ja tahtes veel.

Ühel päeval andis ta Pardiloigu garaaži numbri ja soovitas helistada. Kasutasin tõenäoliselt paari töötunni jagu nende aega telefonis, püüdes saada vastuseid. Nad soovitasid, et üks valge klassik STI Type-Ra on Viimsis müüa, vatti saanud kuid tehnika on väga hea. Panen kõne ära. Laua peal vedeleb Top Gear Eesti ajakiri, valgete 14' STI Ja kupee STI Muraka proovisõiduga esikaanel. Raido Ivalo tegi parklas proovisõitu oma sinise Ra'ga, ütles et nii on õige. Aknast välja vaadates Herne Motorsport boksi juures seisab üks imelikult lai valge punnsilm STi ka, tundub ulmeliselt korralik. Kas need on märgid? Kas mul on valikut? Pealiku vend kõndis mööda, ütles et Obergilt saaks lhd kupee umbes 8800'ga. Ee... Jah aga ei, ei pigista välja.

Ma lähen autot ostma. (Ma lähen vaatama, aga ma ei suuda mõeldagi et ma ilma autota naasen, sest kaasas on raha, O/M lepingud ja vanemate hea usk noore mehe adekvaatsusesse)
12.11.2024 at 21:54 1 edit. Last edited 12.11.2024 at 22:08 by G.Dan
G.Dan
Subaru Impreza WRX STI 03' Prodrive
Jätkub kokkulepitud päeval autot vaatama minekuga:

Nurga tagant välja sõites ja nähes et see auto on valge, igast nurgast peksa saanud ja Impreza, lahkub igasugune adekvaatsus majast. Proovisõit elamurajooni vahel, auto läbivaatamine, leppimine hinnaks 5250 eur koos varuosade ja kruusaratastega, vormistame. See auto on kõige loomalikum lihtsureliku kogemus, mis ma olen näinud.

2h hiljem teen Märjamaa ristmiku juures kruusaparklas sõõrikuid nii et terve maantee on paksu tolmupilve sisse uppunud.

5h hiljem pimedas isa tahab uut autot näha, tuleb õue, paneb taskulambi põlema, paneb taskulambi kustu, läheb tuppa.

6h hiljem proovin magama jääda sügaval öösel, suutmatuses tunnistada mis ebaviisakusi ma juba liikluses korraldada suutnud olen.

1 hommik hiljem ema näeb seda autot ja on sealt alates 2.5a hilisema müügihetkeni veidi rahutum, korduva tugeva kulminatsiooniga.

5pv hiljem naaber politseinik mainib, et on 6 erinevat kaebust laekunud.

1ndl hiljem Evonetis see punase Evo III omanik postitab, et kuulge ikka müümata, tulge tehke pakkumine.

3ndl hiljem lahkub õhulugeja koostööst, märgina kõrgemalt et kui sa ei saa hakkama siis me hoiame sind ülevaltpoolt, sa oled ohtlik endale. (Sel hetkel, kui teen not-by-the-rulebook mingi oma autoga sõitma tulnud kliendi naisele (ilus, päikselise jumega, kasutab sama lõhnaõli mis ühel mu ekstüdrukul ja kahtlaselt meeldiva kehakeelega mu suunal) tiiru kruusarehvidel STI Ra'ga rinkal ja 13. kurvis selgelt liiga optimistliku hooga kontraga reverse entry't ja libisen selg ees üle 14.kurvi äärekivide ja hoian muru peal sirge näoga peal kuni auto välja sureb sest sellest põrutavast situatsioonist lahkub ainsa targa osalisena MAF). Pitlanel'il õhtul defekteerides Pealik ise kõnnib mööda:'' ...Too siis muruseemet ka...''

1 aasta hiljem Avo ulatab mulle kaks OpenTracki kleepsu, panen ühe Impreza tagaluugile, ühe märkmikuvahele.

1.5a hiljem talvel musta jääga ja lumepuudriga Pärnus Ehitajate teel uue silla ja Haigla vahelist kurvi 160-180kmh külg ees ja väliskurvist läbides tõmban sirgeks, lasen spido piirajasse, lasen järgi, ütlen endale et aitab. Puur või müük. Kas me unistades ohjata neid autosid tegelikult unistame suutmisest iseennast ohjeldada ja enese sisemist looma kontrolli alla saada? Kus on vabanemine?

2.5a ja põhjalikud keretööd ja korduvad proovisõidud hiljem annan teatepulga väga hea hingega seltsimehele (kelle peale mõtlen siiani ja loodan et elu hoiab teda) auto edasi ja samal õhtul lahkub mootor neljanda käigu põhja lähedal? Teeb korda, jätkab aasta hiljem talvel alguses ettevaatlikult ja auto hammustab kohe uuesti kraavi, ma asun juhuslikult järgmise autona metsavahel. Miks?
12.11.2024 at 23:04 3 edits. Last edited 14.11.2024 at 02:18 by G.Dan
G.Dan
Subaru Impreza WRX STI 03' Prodrive
3 nädalat on rahu peale müüki.

Siis leian end sadamalinnas Liepajas mingi sinise 03 STI Prodrive pack roolist, Tenel (Kuplja subarufoorumis) on kõrval, kolmanda käigu põhjaga käivad rattad ringi uute naastudega, vaatame otsa üksteisele, silmad debiilselt kirgastunud: SEE EI OLE STOCK ju. Nojah, Vormistame.
Tenel on mu õega deitima hakanud mingi aeg enne. Elame nädalavahetuseti ühe katuse all. Tal on Evo 4.

Lancer või Impreza, lancer või impreza... Lancer või Impreza?

Siit vaatusest on üks ilus seik, kus kaks noort aga küpsevat kukke on Pärnu külje all õhtusöögilauas, isale sinine värv ja sile kere on meeldima hakanud, ema on andestanud, lumi on Pärnu linna katnud ja alarahastatud teehoolduse heledam külg on esil. Vaatame otsa üksteisele jälle, on aeg.
On kodurahu, on kaks noort meest seismas just sooja pandud õlidega EVO ja STI kõrval. On mõistmine, et külg külje kõrval nelja hooaja ringraja sõiduinstruktori töö viljad on käes. Sellest õhtust on üks ilus pilt, aga sellest ei ole seda kirjeldavat meediumit, kuidas on tandemina liigelda öösse, tühjusesse ja lumerahusse mattunud Pärnus ja ümbruses, ringteed, apeksid, natuke liiga rikast küttesegu meelde tuletavad paugud väljalasetest, evo sahin ja sti müdin.


Ülikool kannatab, aga noor mees on elanud. Järgmine vaatus.

Sti vahetasin suht ruttu natuke igapäevasuutlikuma auto vastu. Elasin subaruseltskonnale kaasa ja vahel uurisin mõnede autode käekäigu kohta. Lainetena käis see valge imelikult lai punnsilm STi läbi. Ma mäletasin rinkalt Zant'i kes oli auto omaniku sõber ja kirjutasin vahel, et saada jätkuvaid eitavaid kinnitusi. Evod on kallimaks läinud vahepeal.

Paar aastat hiljem peale erinevaid up- ja downgrademisi, autode, naiste, tööotsade, riikide ja ülikoolide vahetamisi saabus järgmine hetk. Paar päeva enne jõule Tallinnas Tippauto tõstukil seisab ülevaatamiseks must STI Racing. Sõbra tuttav müüb, pidi hea hinna saama. Mingi tiks või klõbin mootoris, no ei saa saale olla, paarkümmend tuhat km tagasi tehtud. Tihe, suures pildis vaikne, puhas ja sile. Mõned vead, proovisõit enamvähem. Auto tundub küpsem ja tervislikum, nagu ma ise ka endast arvama hakkasin mingil põhjusel (tegelikult olin suht läbipõlenud). Okei, riskime. MMM'is kiired varuosad enne jõule, nobedate näppude voor, suht ok aga CO ei saanud paika. Ja see tiks.

Siin on nüüd üks kaadrite jada mida ma olen paaris vestlusringis viisakalt artikuleerinud, aga trükimusta ei suuda panna. Pidepunktidena lugu umbes nii- pikalt varjus olnud depressioon, TÜVi ei saa sest CO off, sekka paar kiirmenetlust, vaja aru saada kas on saale või ei, lähen õhtul sõitma, eravärv vahetuselõpu patrull kõrvalisel kodukandi teel tuleb vastu, ei taha ühtegi inimest näha hetkel, kõrvaltänavasse, tuled maha, pimedaks, tühjaks, kõikjal lumelödjakas, lamavast 150+ kandis üle, huvitav kas kannud jäid terveks, kas ultralegged sirged, ok kindlasti saale sest jõud kadus ära ja poob, paar km otsa, ok pargime siia, ok lahkume auto juurest, ok lahkume selg ees hüpetega et lumes jälgi hajutada,ok tel off, ok haak nagu EKVs, ok ametkonnast helistavad lähedastele, ok olen kohas kus on oluline käitumise eest vastutus võtta, teen meeletult olulise otsuse isiklikus arengus ja naasen ja järgneb tunnine vestlus teatava auto tagaistmel, ja selgub et autos on kokku saanud kolm inimest. Pöördeline punkt ja sealt läks natuke pika kevadega erksamaks, auto läks katkise mootoriga mobile.de kaudu... Tartusse.
(See on osatine kinnitus sellele kustumatule subarufoorumi kultuuriklassikale, et ''Subaruga sõitev polt vajutab poodi piima järele minnes rutiinset kontrolli tegeva mendi eest ära ja lõpetab põõsas rähn toksib peas/saalet''). Muuseas ma olen aastatega korra kirjalikult ära profileerinud omanike isiksustüübid STI mudeliversioonide järgi, huvitav kui selle üles leiaks uuesti.

Siin on jälle paar aastat ruumi areneda... Jätkub.
12.11.2024 at 23:40
G.Dan
Subaru Impreza WRX STI 03' Prodrive
Areneda.

Kuni hetkeni anda jälle võimalus Subarule. Nüüd 08 STI küürakas, sinine, oleme Riia külje all, seekord sõber Marten kaasas, pimedas ostmine nagu not-by-the-book tava, puudulik eeltöö, lubati 380hp ja HCR closed deck'i. Reaalsus oli, et õppinuna eelnevatest kogemustest poputasin tänaval ja sõitsin nagu viieline, otsustasin rajale minna. Audrus oli just PorscheRing'iks nimevahetuse pr päev ja rajale ei saanud, nägin Pealikku, arutlesime hetke eludest. Tallinnasse edasi, järgmine päev Tabasalusse, et õige koha peal trenni teha ja seal üpris kohe saale, treilale, Corsasse lahkamisele. Helistasime HCRi, nad ei teadnud sellest mootorist midagi, plokil ei olnud isegi HCR märke. Lätlane müüs täielikku jama mis oli lohakalt kokku lapatud müügiks tõenäoliselt, läks laiali mootoriga Itaaliasse, kus Como ääres noor kutt pani uue mootori ja laseb tänaval ringteedel sõõrikuid vist tänaseni kui edasi pole müünud. Muuseas ta perekonnanimi on Perfetto (Perfektne).

Sain rahu ja õppetunnid õpitud. Ee... ei?

Üks rootsi rhd WRX tuli, see oli ilus lugu vahele- Üldse ei vehkinud sellega sõites kuskil, käisime sama sõbraga (Marten, on siin kasutaja ka aga ma ei mäleta nime praegu) järel Stockis, müüja oli väga muhe Poola rulamees, saime energeetiliselt eelmise pilli kogemuse ära siluda, sõime järve ääres pirukaid, rääkisime hipsterite linnaosas blondide teenindajatega ja lendavate kajakatega ja Eestis paagitäis ja varuosadeks, sellega lahustasime suure osa pingeid Subaru-jumalaga.

Ja siis istusin talve Himaalajas mägedes ja Aasias randades ja trennisaalis, tulin tagasi, tegin natuke Eestis asju ja Augustis helistasin Martenile uuesti, et tule järgi, meil on aeg Tartusse minna. Seal oli Maxxecu ajuga kuut Impreza GT GF8, sinine, Šveitsist toodud kunagi. Proovisõit oli okei, auto oli umbes nagu kirjeldatud, Lõunaka Circkli parklasse tagasi tulles proovisõidult oli nagu aamen kirikus mingi must 03 STI kõrvale parkinud, aknad all. Ma naersin, küsisin kas müüa ka, peas olin sinise kuudi ära ostnud juba. Natuke slaavipärane ''njo pakku hjind'' tuli vastuseks, vaatasin veidi autot, gaasiseadmega usakas sti, tahtis igalt poolt ühtteist tähelepanu, andis oma tel nri mulle ja ma kaotasin selle suht 10 minuti jooksul kuhugi kui vormistasime kuuti : )

Kiire, mürarikas, aeglane GT latt, jõudu peale keeratud, vali BOV. klassikaline GC8 turbokas. Ma vahepeal aasta aega riisi, juurikaid ja lõvikonservi söönud vaheldumisi, olin lõpuks klassiku roolis jälle. Alguses oskasin viisakalt, aga teisel õhtul maakodu teepeale keerates (maanteelt 90 kraadi mahasõit aeglustusrajaga) (muuseas Eesti üks parim asfaldilõik, räägime hiljem) (samas kohas, kus unes nägin ilmutust aastaid tagasi et sõidan seal musta 550 Maranelloga, unistuste auto), veidi lahtist kruusa eraldussektsioonil, pupill läks ruutu, kell oli 02 sügaval kuival suveööl, ca 80ga kerge pidurdusega saba kergeks ja roolinõksuga sisse, läbi ja sirgeks, kolmas sai otsa, neljas hakkas otsa saama, ja lauge koht mis ei ole isegi kurv lubatud kiiruse juures, oli nüüd varjuline nurk, seal taga olid autotuled hoovi keeramas mu ees. ABSita pidurdamine, pigilaigud teel, pinnakakruus servades, ühtpidi risti, teistpidi risti, kolmas sünnipäev, mahtusin läbi, õunapuu püsti, kõik kriimudeta terved.
Seisime siis teise autojuhiga seal, tutvustasime endid, usutlesime elust ja otsustest. Kes oleks teadnud et temaga järgneval aastal seoses ühe kohaliku projektiga hakkame vabas tahtes pikki õhtuid vestluseid pidama, imeline Eestimeelne elupõline mees. See õhtu ma palvetasin. Ja tegelikult enne ja hiljem ka ja juba suht alati.

Kas asi on inimeses või autos? Tõmbab turboga Imprezadesse ainult kindla karakteristikaga/sugemetega inimtüüpe? Mis oleks kui oleks Lancer? On nad pelgalt esemed mis võimendavad meie soodumusi, ekslemisi või otsinguid?

Kaks päeva peale seda ostsin 911, nelikveolise, automaat. Sõitsin viisakalt, tundus et tulin õppetunnist läbi. (etteruttavalt, et sellega sõitsingi terve omamispõlve viisakalt kui mitte eeskujulikult)

Kaks päeva peale seda olin pannud Subarule uued Pirellid alla, et oleks turvalisem auto ja et müün maha. Ja naastes töökojast kuival puhtal hea nähtavusega vastassuunaliikluseta maanteel hakkasin möödasõitu tegema, vana rahu ise. Hmm, 1 rekka, 2,3,4 rekkat, tagasireastumine. Ca kilomeeter sõitu, erinevad tuled tahvaatepeeglis. 17X kmh, okei, vormistama.
Milleks need autod, kui nad kõik on meeletult võimelisemad kui meie orgaaniliste elusolenditena normaalses rahus ja rütmis elades kasutame. Viimane piisk karikas. Viisin resoluutselt muutused sisse enda toimimises. Müüsin auto maha, ei igatsenud kokkupuuteid eriti. Kas ei igatsenud autot või seda külge endast? Kas see on lõplik vabanemine?


Kuidagi sujuvalt oli plaan liikuda edasi asjalikemate/küpsemate sport/GT autodeni samm sammult, seega 911 läks Läti peatusega Ukrainasse ja küpsesid erinevad hüpoteesid EU autoturuga, Jaapani autoturuga. Kuniks meenus see üks.

Seesamune

LAI

IMELIKULT ILUS

VALGE

STI.
13.11.2024 at 00:00 1 edit. Last edited 13.11.2024 at 00:50 by G.Dan
peep
 
Moderator
Subaru Impreza WRX STI 03' Prodrive
Pole paha ütleks...:D
13.11.2024 at 10:02
Henri_
 
Subaru Impreza WRX STI 03' Prodrive
Kuradi hea lugu, jätka samas vaimus! Ja ära unusta Subaruid.

Ma pole (veel) ühtegi Subarut omanud, aga vähesed STI kogemused on umbes samasugused hullamised. Küll ilma värvidiskota. Niiet midagi nende autodega on...

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
13.11.2024 at 23:19 1 edit. Last edited 13.11.2024 at 23:20 by Henri_
Kaido
Subaru Impreza WRX STI 03' Prodrive
Jah, hea lugemine. Stiil on vähe hüplik, aga emotsioon saab hästi edasi antud, aitäh. Mina pole siiamaani aru saanud, mis värk selle Subaruga on. Olemuselt on need justkui agraartehnika, mis on mõne tüki ja vägivalla abil oluliselt kiiremaks tehtud kui need tegelikult olla võiks. Erinevalt Evodest, mis on tõepoolest läbimõeldud lelud ja lubavad endid ka lihtinimesel hallata. Subaruga on raske korralikult sõita, kui aga vajutama hakkad, siis sõidad selle puruks või läheb mootor laiali. Kui emba-kumba ei juhtu, siis ei sõitnud kiiresti. Kui enda viimase Subaariku maha müüsin, siis vandusin, et "never again," edaspidi kasutan vaid inimestele mõeldud tehnikat. Sellest on läinud juba üsna mitu aastat, aga igatsus järgi ei anna, kurinahk läheb hoopis tugevamaks.
18.11.2024 at 18:35 1 edit. Last edited 18.11.2024 at 18:36 by Kaido
Jesper
 
Subaru Impreza WRX STI 03' Prodrive
Ma olen võrdlemisi kindlalt kohanud Subaru-entusiasti, kes sõidab kiiresti ja kellel ei ole koguaeg mootorid-kastid-sillad laiali.

Kahjuks laksust enam küll ei meenu, millal, kus ja mis asjaoludel :D

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
20.11.2024 at 15:49
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : Subaru Impreza WRX STI 03' Prodrive  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.