register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Ringrajasport on surnud, elagu ringrajasport?!   1 2 3 4  
Poster Message
Henri_
 
Ringrajasport on surnud, elagu ringrajasport?!
Vaatasin möödunud nädalavahetusel toimunud "Suur võidusõit" nimelist võistlust ja panin tähele, et Eestist oli autodega võistlemas vaid 6 sõitjat. Neist 2tk Porschede roolis Soome ja Balti sarjas, Peek TCR Balticus, Pilve nö vabaklassis ja 2 Eesti-Soome ühissarjas Xtreme BMW.

Mis juhtus?

Ma püüan omalt poolt sellele leida vastuse, aga ehk on teisigi kaasa arutlejaid. Nimelt ainsaks toimivaks klassiks kujunenud BMW 325 CUP muutus kohaks, kuhu jäädi liiga kauaks pidama. See röövis rohkem ehitamise ja seltskondliku ajaviite nautijatelt motivatsiooni osaleda. Samas kanna tugevalt maasse löönud (pool)proffesionaalsed võidusõitjad kippusid alati poodiumi (õigustatult) hõivama. Võitjaks saamiseks peab aga mõttestatult treenima sadu ringe, mille kulu tõenäoliselt on isegi suurem, kui hooaja jagu võistlustel kuluv.

Miks ei tekkinud või kas üldse võiks tekkida mingi väljund neile, kellele ca 13k turuhinnaga BMWst Porschesse, TCRi või ka Camarosse hüpe võimatu? Need nimetatud ei ole üldiselt ise ehitatavad ja vajavad väga suurt alginvesteeringut.

Sportmannerg on tohutult tänuväärne ja tõenäoliselt ka odavaim võimalus päris ringrajasporti siseneda, kuid Xtreme pealt sinna ei hüppa.

Selleks, et mu jutt ei tunduks asjatu vingumisena, pakuks ma välja omapoolse mõtte, millega seoses saaks kasutada ehk ära ka neid samu olemasolevaid BMWsid. Miks mitte kaaluda nö BMW Vabaklassi, mis omakorda jaotatud erinevatesse alamklassidesse.

BMW 2500
BMW 3000
BMW 3000+ (kõik BMW mootorid, mis üle 3000ccm)
BMW Open (täiesti vaba mootor)

Ma saan muidugi aru, et sellise klassi jooksvad kulud VÕIVAD (aga ei pea) kasvada sama suureks, kui eelmainitud suhteliselt kallite autode klassid. Kuid see annab võimaluse-valiku oma raha kulutada jupphaaval. Kubatuuriga seotud kaalupiirang koos nendest sõltuva (monotootja) rehvimõõduga aga ühtlustaksid ehk veidi ka kiiruseid. Ilmselgelt peaks nö Open auto olema kiirem, kui 2500, aga oma kategooria siseselt saaks veidikene ühtlustada. Lõpuks ühtlustab ka rehv.

Võimsate ja sisuliselt piiramata mootorite puhul on ka see tore, et paarikümne hobujõuline võimsuserinevus väga suurt rolli ei mängi, kui tegemist pole täielikult monoautodega. Kellel on parem amort, kellel rohkem läbi mõeldud aerodünaamika.

Sellisesse klassi sobiks E30 318is, kui ka Soomeri E46 GTR.

Kulupoolelt saaksin tuua näiteks oma E46 V8, millel tõenäoliselt üle 200kW, kuid koos mootoriremondi, cupiautost üle jäänud LSD diffri jpt asjadega reaalselt sõitev masin ca 12-15k hinnaklassis (millest osadele kulunud u 10k). Minul kulus sellest suur osa elektrisüsteemide ühtlustamisele, tänaval oluliste puuduste likvideerimiseks, ilusama sisu, heitgaaside paika saamiseks jms, kuid võistlusautona olnuks see pigem isegi soodsam ehitada.



____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
02.07.2019 at 23:14
hents99
  
Ringrajasport on surnud, elagu ringrajasport?!
Kas Eesti liiga väike pole, et margipõhiseid sarju pidada?

Või mingi ala Historic laadi üritus. Enamus hobi või rajaautod on kas suht uued (kel on raha ja sõidab võidu pärast) või siis pigem vanad (lihtsalt ägedad hobikad, millega väljundit otsitakse, sõidetakse pigem fun’i pärast).

Võimalus on vähestel...kel ikka raha niipalju üle, et osta hobi jaoks spets võistlustehnika lihtsalt olemasolevale juurde.

Praegu on küll open track üritus, kes mitte Bmw, Porsche või Camaroga tuleb...nii et sõita ikka saab.




____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
03.07.2019 at 09:13
peep
 
Moderator
Ringrajasport on surnud, elagu ringrajasport?!
325 Cup klass algsel kujul oli igati toimiv formaat. Ja see, et võidavad paremad/kiiremad on võistlusel paratamatu, vaevalt ta seetõttu otsa sai. Alati on neid kelle arvates tuleks reegleid "paremaks" teha. "Paremaks" tähendab pea alati lisakulu ja kuskil on punkt mille ületamisel osalejate enamus rohkem kaasa ei mängi.

Minu arust 325 Cup algne eesmärk õnnestus täita 100%. Kui omal ajal selle klassi siinsamas foorumis Lauri initsiatiivil koos välja mõtlesime oli plaan vähemalt 3 aastat sõita, heal juhul 5. Alustasime 2008 ja viimased sissekanded alafoorumis pärinevad aastast 2013. Sealt läks asi veel mitu aastat edasi. Klass tekkis ju OT'l sõitjate soovist ennast proovile panna ja kõik kes soovisid saidki seda teha. Mõeldud, tehtud ja üks tore kogemus kogu eluks saadud.

Kindlasti annaks välja mõelda mingid uued formaadid kuna majanduses on head ajad. Ainult juhtimine peaks toimuma klubilisel alusel mitte rahvakoosolekuna nagu eelmine kord.
03.07.2019 at 09:57
Marvin
Ringrajasport on surnud, elagu ringrajasport?!
Mulle on ikka tundunud, et see esimene samm võidusõidumaailmas võiks mingi lihtne soomlaste V1600 tüüpi klass olla. See tundub täitsa toimiv valem olevat, paljude erinevate väljunditega pealegi.

https://www.v1600.com/
03.07.2019 at 10:53
autopilot
Ringrajasport on surnud, elagu ringrajasport?!
Selle konkreetse klassi kohta leiab veidi infot ka siit: https://www.rada.ee/v1600

NB! Alustatud arutelu jälgin huviga ja mõtlen kaasa.



quote:
Marvin: Mulle on ikka tundunud, et see esimene samm võidusõidumaailmas võiks mingi lihtne soomlaste V1600 tüüpi klass olla. See tundub täitsa toimiv valem olevat, paljude erinevate väljunditega pealegi.

https://www.v1600.com/
03.07.2019 at 11:05
Jesper
 
Ringrajasport on surnud, elagu ringrajasport?!
Jah, kümme aastat konkurentsitihedat klassi on ju täiesti eeskujulik saavutus. Ma ei viitsi hetkel hakata statistikat tegema, et mitu erinevat juhti selle aja jooksul rajal käis, aga no puusalt pakuks, et 70-80 äkki? Võibolla isegi 100? Ei oska ette kujutadagi, mis EMV-st ilma selleta oleks järel olnud.

Tänapäeva maailm on natuke teistsugune kui 2008. aastal, või noh õigemini see maailm on meile kohale jõudnud - pakuks, et vähemalt 70% Lääne-Euroopa amatööridest rendib võistlusteks istekoha mingis suht uues proffide poolt ette valmistatud autos, sest keegi ei taha enam nädalate kaupa garaažis lekkiva radiaatori kõrval keskööõli põletada, et nädalavahetusel 2x20 minutit peal hoida. Nendesse oludesse mingi vanadesse bemmidesse V8-te swappimise klassi loomine on minu hinnangul suht sama nutikas plaan, nagu pea ees seinapõrkega kaljult alla hüppamine. Ma sain hiljuti suht juhuslikult teada, mis maksab kaardilugejana üheks etapiks rallikasse istumine, omg, rinka EMV paddockis ei puudutaks mu jalad sellise eelarvega ilmselt üldse maad, rulluiskude asemel kurseeriks kandetoolis ringi :D Ilmselgelt on see mingi toode, millesarnast rinkal täna keegi ei paku.

Anoh muidugi põhimõtteliselt igaüks võib mõttekaaslaste olemasolul luua sellise klassi nagu tahab, mingi "Open"-tüüpi karvaste ja suleliste start on ju alati olemas olnud, mille raames üritusele seni hoogu koguda kuniks eraldi stardi jaoks osalejaid ei jätku. Asja algus, ots ja Jeesus Kristus on endiselt see, kas leidub inimesi, kes põhimõtteliselt tahaks võidu sõita. Nagu Jõujaama ettevõtmine Corollaga näitas, siis soovi korral saab ka väga lihtsate vahenditega hakkama.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
03.07.2019 at 11:19
Henri_
 
Ringrajasport on surnud, elagu ringrajasport?!
Probleem tundubki olema see, et Eesti veel pole valmis selleks proffide tiimide istekohtade ostmiseks. Sedasi oli Eesti suurimal võistlusel rajal 6 eestlast.

Muidugi nii oleks õige, sest sedasi saab keskenduda sõitmisele ja võitmisele.

CUP täitis oma eesmärgi suurepäraselt. Mina selleta poleks ilmselt kunagi autosporti lähemalt näinud. Ilmselt läks asi käest siis, kui oli soov ka "päris võidusõitjatele" meele järgi olla. Tahmarehviga klassi ei tahtnud keegi ülevalt allapoole kolida.

Täna on tegelikult neid nö margipõhise sarja ringrajaautosid küllalt, mis minu loodud teoreetilisele jaotusele vastaks. VKM ehitas just ühe uhke E46 M3. Mina müüsin ühele cupiautole LSx mootori swap kiti. Ameerikaga võrdlus ei ole meie mastaapidega ehk päris kohane, aga seal need SCCA vms margipõhised jaotused tunduvad toimivat.

Ma ise pole BMW fänn, juhtumisi lihtsalt üks on. Aga paljude jaoks see on oluline. V1600 peale üldiselt ei tule varasesse keskikka jõudnud mees või keegi, kes on ka mõne kiire autoga sõitnud (kasvõi tänavaautona). Mina ei räägi alustamise võimalustest, vaid justnimelt kuhu edasi astuda entry level tüüpi klassist? Võib olla kasutades ära ka olemasolevat vihmavarju?

Sealjuures on ehk võimalik ka liikuda samas tempos kiirete spec autodega nagu Porsched. Meenuvad minu alustamisaegadest soomlaste 8-seeria BMW ja E30. See 8-seeria oli vist M52B28 baasil ehitatud turbomootoriga ja sõitis vanal ringrajal ca 51-52s aega. Pertti Kuismanen oma Ford GT'ga ja Viperid olid vist ca 49s. Eelarvete vahed tõenäoliselt kuni kümnekordsed.

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
03.07.2019 at 11:29 2 edits. Last edited 03.07.2019 at 11:38 by Henri_
Jesper
 
Ringrajasport on surnud, elagu ringrajasport?!
Üldreeglina need populaarsed "level 2" sarjad on ikkagi autodel, mis on juba tehase väravast võidusõiduautona välja veerenud ning millele juppide saamine käib nii, et saadad lihtsalt mailiga osakoodid ja siis ülejärgmine päev on kuller ukse taga. Prototüübid võivad olla odavamad osta/ehitada, aga kui töötund ei ole "tasuta", siis on nende jooksutamine hirmus kirves ja need ei kuku tavaliselt ka väga võrdsed välja, mis tähendab lõputut reeglite üle kammimist. Vt näiteks Mazda Global MX-5 Cup autot, hind on küll 50k, aga jooksvad kulud on suht bemmiga võrreldavad. Level 3 on sealt siis juba Porsched jms suuremate poiste autod.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
03.07.2019 at 11:49
Henri_
 
Ringrajasport on surnud, elagu ringrajasport?!
Kõik õige, suurde riiki mahuvad nad korraga ära ka.

Näita nüüd, kes Eestis on valmis 50k+ eest ostma mõne monosarja auto, millesuguseid rohkem praegu siin pole. See saaks toimida just ainult renditeenusena, aga vaevalt keegi oleks valmis neid 10tk ostma.

Minu lootused-ootused olid Camaro peale pandud, aga võidusõitjatega rääkides selgub, et nad polevat eriti head autod sõita. Ja jällegi - kohe vaja kulutada ca 50k või enam, et rajale saada. Või rentida alates 5000€ etapp. Selle 5000 eest saab ühe väga paljudest olemasolevatest "cupiautodest" kiiremaks.

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
03.07.2019 at 12:07
Jesper
 
Ringrajasport on surnud, elagu ringrajasport?!
Mazda rent on tiba odavam, USA-s alla 3k. Ega ma muidugi ei tea, kas see on üldse hea auto, aga ameeriklased lihtsalt on rahast rääkides avameelsed, selle tõttu on ülevaade nende asjadest parem. Sarnaseid asju on igasugu Hondade ja väikeste BMW-de ja Seatide ja Jumal teab mille baasil veel kümneid. 3k per etapp, 6 etappi aastas, viie aasta peale on 90k, mingi jääkväärtus on tõenäoliselt ka, seega päris kõige hirmsam bisnis vast pole, aga muidugi ega rikkaks ka ei saa. Camaroga on kõik jämedalt 2 korda kallim, seega 5k etapi kohta on isegi hea pakkumine...

Ma ei taha otseselt vaielda, kui rääkida sellest, et mida konkreetselt homme teha või alustada saaks, siis on sul õigus. Aga keskpikas perspektiivis see on umbes sama teema, et kas osta tänavale odavam kasutatud auto välja ja seda jooksvalt remontida või liisida uus. Ma ise sõidan ilge rondiga, aga kui keegi küsiks et kas ma pigem tahaks olla kasutatud autode müügiplatsi või margiesinduse omanik, siis vast ikka pigem viimase... ;)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
03.07.2019 at 12:37 1 edit. Last edited 03.07.2019 at 12:40 by Jesper
hall
 
Ringrajasport on surnud, elagu ringrajasport?!
Bmw Cup on igal juhul väga õnnestunud projekt, mis aga paratamatult on vist jõudmas oma elukaare lõppu. Mulle isiklikult tundub, et põhiline põhjus seal on sarja liigne “professionaliseerumine” - kiire olemiseks oli vaja palju trenni ja viimase piirini timmitud autot, mis aga tähendab suurt kulu. Plaanisin isegi eelmisel aastal sarjas hooaja kaasa sõita, aga kui kõik numbrid kokku said, siis pidin nentima, et mina küll sellist nalja selle raha eest teha ei suuda.

Kuidas asi toimida võiks? Mulle tundub umbes nii:
Entry - Mannerg/Sportmannerg/Superkross
Level 1 - Legends (€1500-3000/ndlvahetus)
Level 1,5 - Bmw (€2500-5000/ndlvah)
Level 2 - TCR (€5000-8000/ndlvah)
Level 3 - Porsche (ca €10000/ndlvah).

Sulgudes sprindivõistluse ligikaudne maksumus. Ükski peale entry leveli ei saa toimida ainult Eestipõhiselt, vaid koos Baltikumi/Soomega.

Edit: alates eeltoodud Level 2-st tekib mul isiklikult küsimus “milleks?” ja samalt maalt edasi on mul tegelikult raske näha võimalust, et mingit suuremahulist sarja saaks siin kandis nendes klassides kokku panna.



____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
03.07.2019 at 14:18 1 edit. Last edited 03.07.2019 at 15:25 by hall
BlueStang
 
Ringrajasport on surnud, elagu ringrajasport?!
Camaro all mótlete V8 Thunderit?

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
03.07.2019 at 14:26
peep
 
Moderator
Ringrajasport on surnud, elagu ringrajasport?!
Keegi just küsis minult peale viimase võistluse külastamist, et miks meie mehed Legendsitega ei sõida ? Ja ma olin sunnitud tunnistama oma teadmatust, tõesti miks ?

Ma suht. kindel, et meie riigis on võimalikud ainult mingid low end monosarjad. Kui panna kiiretele autodele kehvad rehvid siis jah kiirused on võrdsemad aga see on päris ohtlik ja närvesööv, kaua ikka viitsiks libiseda ?

Kui mu nv. eelarve oleks 4-5 tuhat siis ma leiaks lennukipileti ja hotelli raha juurde ning sõidaks välismaal. Õigemini seda ma ju tegingi. Suurusjärgu 10 t. korral pole üldse midagi mõelda. Seetõttu on ebatõenäoline, et mingit kallima otsa osavõtjaterohket sarja suudetaks siin korraldada.
03.07.2019 at 15:06 1 edit. Last edited 03.07.2019 at 15:08 by peep (Moderator)
Henri_
 
Ringrajasport on surnud, elagu ringrajasport?!
Legendsi pidavat puudutama sama mure, mis Xtreme BMW klassi. Ehk autod on näiliselt väga võrdsed, samasse sekundisse jõudmine üsna lihtne, kuid viimaste kümnendike püüdmine väga kulukas. Lõputult testimist, trenni ja ka aretamist. Näiteks kunagi olla käind Legendsid mõnes Eesti dünos oma 3-4 mootoriga otsimas õlitaseme ja võimsuse suhte piiri. Ja praegu olla endiselt esiotsa meestel päris mitu mootorit kaasas.

Sisenemise lävend on igati kättesaadav, poodiumile jõudmine väga kallis. Samas on sealne pluss see, et stardis on 30 autot ning igaüks leiab justnimelt enda rahakotile ja oskustele sobiliku vastase. Mis oli ka minu esialgses postituses välja toodud teoreetiliste jaotuste mõte. Võid matta 10k R4 mootorisse või tõsta 1k maksva mootori samasse keresse ja ringiaeg on lõpptulemuseks üsna sarnane. Mõlemal juhul leidub lõputu arv tarkpäid, kes teise lahendust laidavad. Lõpuks taandub asi filosoofiate-lähenemiste erinevusesse. Ja selge see, et ühe maksimaalne kulutatav summa on kordades väiksem kui teise oma. Kas aga "külavõistlusel" keegi ka seda maksimumi piiri leidmist katsetab, on vähem tõenäoline. Ehk leidub hoopis oma rahakoti õhendamiseks parem väljund :)

Ma muidugi ei pidanud ka silmas seda, et nö Open auto peaks 205 tahmarehviga sõitma, vaid seda, et piir jookseb nt mitte kõige laiema sliki juurest. Umbes nagu rallikrossis täna - maksimaalne laius on 225 nii Eestis kui MMil. Tegelikult jätkuks autodel jõudu ka enamaks.

____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8
03.07.2019 at 17:51
Märt
Ringrajasport on surnud, elagu ringrajasport?!
Jõujaama Corolla- mina rendin seal kohta Batcc NeZ6h sõidul. Esilagu tundus see võimalus olevat taskukohane, et proovida päris võidu sõitmist - oma klassis on kaks esikohta tulnud (peamiselt osalejate vähesuse tõttu) ja üldarvestuses oleme 26 startijast 12dad Ma ei tea soodsamat võimalust päris võidusõidul osalemiseks, kui too lahendus - klasse igale maitsele ja nädalavahetuse hind julgelt alla 2k€. Jah, Lambo sõidab iga viies ring ringi sisse, kuid A2000 klassi omad seda ei tee :)

Legends oleks koht, milles osalemist järgmisena kaaluks - tundub mõitsliku sisenemis kuluna ja piisavalt FUN. Kahjuks ei ole siinkandis leidnud veel võimalust teda proovida.

Minu 2c võidusõitmiseks - taskukohane ja fun. 10k€ nädalavahetuse eest mina maksta ei suuda (soovi) ja sellise raha pigem kulutaks teisiti. 2-3k€ elaks veel üle, kui sellega kaasneks selline kogus elamusi, mis toda kulu õigustaks. Mina alustasin Mannergutest - aeglane ja odav ning meeletu kogus rõõmu.

Aga sõita on alati tore, täna lasin Gt3-st ämblikud välja ja 1:22 Pärnus tehtud :) Teinekord on ka üksi tore mõned ringid teha!

____________________________
..
Saab 900 cabrio
..
03.07.2019 at 19:14
hall
 
Ringrajasport on surnud, elagu ringrajasport?!
Legends autosid oli Soomes parematel aegadel (aastad 2007-2009 äkki?) startides üle 40-ne. On sealgi kokkukuivamist näha. Käed taskus täisteenust pakkus vähemalt eelmisel aastal üks tiim mälu järgi hinnaga €3000/nädalavahetus. Mootorite vahetus on seal klassis tõesti sage teema, sest ei taha nad väga kesta. Aga sõita on temaga ülimalt äge, see üks Eestis mitme omaniku käes olnu oli vahepeal ka minu oma ja seega sai teist proovitud.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
03.07.2019 at 20:14
Marvin
Ringrajasport on surnud, elagu ringrajasport?!
Mulle on kommenteeritud, et Legends on selline klass, kus tippu jõudmine on meeskonnatöö. Seda mitte selles mõttes, et mitu inimest ümber auto peaks toimetama (ehkki seda ilmselt ka), vaid selles mõttes, et 5-6 autoga üks meeskond saab juba nii strateegiaid arendada kui õigesse kohta 'karpe' korraldada. Seda pidavat ka tehtama.
03.07.2019 at 20:44
autopilot
Ringrajasport on surnud, elagu ringrajasport?!
Mõeldes nendele nii BMW Xtreme klassi kui ka Legend-i "siseelu" kajastavatele kommentaaridele (millega saab suures osas vaid nõustuda, va et sarjad
on "surnud"), siis see, et soovitakse võita, pole ju mingi üllatus või mis? Mis see autosport muud on kui sport, kus tahaks võimalikult kiiresti lõppu jõuda ... ja seda teistest kiiremini? See nõuab pingutust! Tipp ongi terav! Miks peaks poodiumile "lõdva randmega" peale 3 hooaega jõudma igaüks kes käis lihtsalt kohal, kui ei tee midagi paremini kui teised? Sellist ootust ei olegi üheski spordis, ka vähem raha nõudvas maratonjooksus ... või motokrossis. Ometi on seal palju harrastajaid, kes karikat kunagi ei saa, kuid see ei takista osalejaid ennast arendamast.

Või oli see autoringrajas kuidagi teistmoodi "vanal heal ajal"? Mina ei tea. Ma olen konkreetselt autoringraja karuselli osaline olnud vaid viimased 8 aastat ... ja kummalisel kombel olenemata kõige soodsama hinnaga trennivõimalustest Euroopas (olen uurinud!) auto24ringil, on spordis osalejaid korraliku ringraja sünnist alates järjest vähemaks jäänud. Kusjuures kaugelt kõige odavam, soodsalt ja avatult suurt võistlemisrõõmu pakkuv "superkrossi" formaat suri esimesena (2019a sügisel õnneks tagasi). Ma mäletan hästi, kui enne uut ringrada vaid räägiti, et "kui oleks õige rada, küll siis virutaks!" Nüüd tuleb välja, treenimine ongi osa probleemist.

Kui on soov "Kalle juurest ostetud" värvilise FIA sussiga platsil ringi käia ja arutada, et "mis mootori vahele aretasid kah?" ning proovida saavutada oma tehnikaga endale paremat ringiaega, siis see on ju samuti täitsa OK enesearendus. Väljundid kasvõi OT näol olemas. See on väga oluline harrastus, lihtsalt et see ei ole sama, mis ringrajasport.

Arendades Henri_ "Mis juhtus?" küsimust edasi: "Kas midagi peaks teisti olema?"

Minule endale küll tundub, et "serõi", "peep" ja "Jesper" on sellele vist küll ka vastuse andnud .... aga mine tea. Häid mõtteid pole kunagi liiga palju!
03.07.2019 at 22:10 2 edits. Last edited 03.07.2019 at 22:22 by autopilot
hall
 
Ringrajasport on surnud, elagu ringrajasport?!
Enne ununes, et tegelikult on lätlastel kaks toimivat odavat sarja siiski olemas: Vaz ja Volga. Enamus osalevatest autodest väga korralikud ja siledad, pole mingi “vanade pannide lammutamine”. Autode hinnad suurusjärgus €5k, rehvid ja tükid odavad, konkurents tihe, vaatemängu rohkem kui rubla eest.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
04.07.2019 at 08:12
uzzac
 
Ringrajasport on surnud, elagu ringrajasport?!
Kas sellist jaotust mitte NEZ6H raames just ei kasutata? Saab kulusid jagada ja korraga palju paugutada. Aastas 4 etappi sõita tundub ka mitte üle jõu käiv ettevõtmine, seda enam kui mitmekesi sadulas olla. Sprinte saab samuti BaTCC raames uhada. Vanadele Cupi autodele oleks nendes väljundit oi kui palju, aga sinna need ka ei ole jõudnud. Mingi BMW alajaotus tekitada poleks kindlasti probleem kui piisav kogus masinaid koos on.

Ainult Eestis mingit oma sarja viljeleda ei paista et väga enam vilja kannab. 50k€ auto eest on täpselt TCR raha ja need pillid on näidanud end kiiruseliselt vägagi heast küljest. Mis puutub nokitsemisesse, siis minu/meiesuguste aeg paistab läbi olevat. Fastlapi ühisstardid olid rajud, pille igale maitsele - nokitsejate paradiis. Miskipärast need autod BaTCC GT klassi pole oma teed leidnud, kuigi sobiks sinna ideaalselt. Need kes ise ei nokitse, nende jaoks on olemas ju meeskonnad kes saavad kullakese eest hoolt kanda et kunde saaks kiiver näpus kohale veereda - Jõujaam, EST1, Viljandi punt, AAMANN, Artman, ALM, Scuderia Nordica, Amper Racing jne on need nimed mis koheselt meenuvad. Sobivaid autosid mida selliselt jooksutada on racecarsdirect täis. Kuni 20k€ eest on isegi valida hunniku variantide vahel ja isegi 10k€ tuuris liigub seal tehnikat millega võiks kohe rajale tulla.

Edasi on muidugi see mõistlikuse küsimus, sest nagu Peep ise kirjutas teeb see umbes sama välja mis läänes "päris" radadel kihutamas käia ja olla osa suurest pildist.


____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
04.07.2019 at 09:04 1 edit. Last edited 04.07.2019 at 09:05 by uzzac
Jesper
 
Ringrajasport on surnud, elagu ringrajasport?!
Lihtsalt täpsustus, TCR maksab uuena ikka kõrge kaarega üle 100k.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
04.07.2019 at 10:27
peep
 
Moderator
Ringrajasport on surnud, elagu ringrajasport?!
Minu mõttearendus välismaal sõitmisest ei olnud tingitud mitte niivõrd asjaolust, et välismaa rajad on paremad kui Pärnu vaid seal on lihtsam maksva kliendina asja ajada kuna teenusepakkujaid on palju ja neil on rohkem kogemusi, üldjuhul sama raha eest saad parema teenuse/auto, konkurents on tihedam aga samas rajal ollakse teineteise suhtes vähem agressiivsemad, ilmselt nii kultuurilistel põhjustel kui kohtunikepoolse jäigema suhtumise tõttu kokkupõrgetesse. Ega mingit absoluutset tõde nendes argumentides pole, oleneb riigist, sarjast ja juhusest - mul isiklik kogemus ju vaid Saksast ühes konkreetses sarjas aga raja kõrvalt vaadates tunduvad teised sealsed sarjad sama olema ja UK sarju olen ka nats jälginud.

Ma arvan, kõige suurema infopagasiga meie endi teemadel on Andres ja see mis ta kirjutas võimalike sarjade levelite kohta siis nii ka on. Eriti see punkt, et ainuvõimalik on neid teha kogu regiooni katvana, mitte ühes riigis.
04.07.2019 at 10:28
Marvin
Ringrajasport on surnud, elagu ringrajasport?!
quote:
autopilot: Mõeldes nendele nii BMW Xtreme klassi kui ka Legend-i "siseelu" kajastavatele kommentaaridele (millega saab suures osas vaid nõustuda, va et sarjad
on "surnud"), siis see, et soovitakse võita, pole ju mingi üllatus või mis? Mis see autosport muud on kui sport, kus tahaks võimalikult kiiresti lõppu jõuda ... ja seda teistest kiiremini? See nõuab pingutust! Tipp ongi terav! Miks peaks poodiumile "lõdva randmega" peale 3 hooaega jõudma igaüks kes käis lihtsalt kohal, kui ei tee midagi paremini kui teised? Sellist ootust ei olegi üheski spordis, ka vähem raha nõudvas maratonjooksus ... või motokrossis. Ometi on seal palju harrastajaid, kes karikat kunagi ei saa, kuid see ei takista osalejaid ennast arendamast.
Poodiumile ei peagi lõdvalt saama, absoluutselt õigus. Meie oma mannerguga oleme ilmselgelt üks kõrgema keskmise vanusega mannergutiimidest, mis ei ole kunagi mingit märkimisväärset kiirust arendanud - aga lõbus ja tore on ikka olnud ning sellepärast seda kõike ju tehaksegi. Võiks teha ka päris autospordis, aga tundub, et praktikas miskipärast see ei realiseeru - ikka on karikat vaja.
See pole mingi uudisasi muidugi. Ka hobimotokrossis on sedasi, et kõige suurem tung on madalamatesse klassidesse - sest seal on lootust keskmise tasemega sõitjal kulkusid saada. D-klassi (see on kõige aeglasem) stardirivi on tuubil täis, ülejäänud klassid on tühjemad ning reeglite kohase madalamast klassist kõrgemasse jõuga üleviimise peale ollakse alailma solvunud. Kulku on väärtus, kiiremaks saamine ja sõidu nautimine tihtipeale mitte. Ma näen seda ikka väga sageli ja väga lähedalt.
Mannergute Mõõduvõtt on ses mõttes tänuväärne üritus, et aitab seda kulkukultust peletada ning keskenduda rajal ja raja kõrval olemise nautimisele. Kui nüüd õnnestuks tekitada mõni selline klass, kus oleks lisaks 4-5 tippu pürgijale ka 6-7 lustakat keskmikku, siis oleks kõik väga korras. Lihtsalt, ideena - kas võiks tulla kõne alla sellise võistlussarja korraldamine, kus autosid ei sorditaks mitte töömahu ja modifikatsioonide lubatavuse kaudu, vaid sõitja kiiruse kaudu, just nagu motokrossi rahvasarjades (EHKK ja Top200) tehakse? No et sõida millega tahad, senikaua kui sõidad omasugustega võidu ning turvanõuded on täidetud? Enne sarja algust tehakse 1-2 kvalifikatsioonipäeva ning siis sorditakse sõitjad klassidesse ära. Edasi käib kõik juba tavapärselt - uus liituja liitub talle enese arvates jõukohase klassiga ning kui ta selle jaoks liiga kiireks osutub, tõstetakse jõuga ümber.

04.07.2019 at 10:35 1 edit. Last edited 04.07.2019 at 10:42 by Marvin
Jesper
 
Ringrajasport on surnud, elagu ringrajasport?!
Minuarust see offroad kaherattaliste maailm ei ole hea võrdlus, seal on sõitja osa ikka väga palju suurem kui tehnika oma. Ma sõitsin "külaenduroid" 3 hooaega 125sega (asjasse pühendamatutele, see on pmst samasugune entry level tsikkel nagu Cupi bemm) ja olin tavaliselt stiilis 50-s 60-st osalejast, talvel ostsin 350-se (mis on põhimõtteliselt sama mis TCR) ja olen ikka 50-s :), lihtsalt arenguruumi tekkis juurde. Autode ringrajal sõidab mingi suvaline lohh tänavalt paarinädalase harjutamisega alla 1:30, kui masin sirgetel hästi edasi käib...

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
04.07.2019 at 10:51
autopilot
Ringrajasport on surnud, elagu ringrajasport?!
quote:
Marvin:
Kui nüüd õnnestuks tekitada mõni selline klass, kus oleks lisaks 4-5 tippu pürgijale ka 6-7 lustakat keskmikku, siis oleks kõik väga korras.




Nõus! Lihtsalt, et selline klass ongi ju kogu aeg olemas olnud viimased 10a - BMW Xtreme. See, et Suurel Võidusõidul oli vaid 11 autot, oli veidi juhus. Tallinnast vaadatuna kõige kaugemas "urus" Riias alustati käesolevat hooaega 17 autoga. Igal hooajal sõidetakse 4-5 erineval ringrajal, kõige kaugem neist on Bikernieki (Tallinnast vaadatuna).
04.07.2019 at 11:18
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Ringrajasport on surnud, elagu ringrajasport?!   1 2 3 4  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.