Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
N24 2018Juba sel nädalavahetusel minnakse rajale ja esmakordselt on võimalik kaasa elada lausa kahele tiimile kus meie mehed roolis. Osalejate nimekiri:
Numbri 38 all sõidab Erki M4 GT4'ga klassis SP8T ja numbriga 256 Tristan M235 Cup klassis. Cup klass on eriti kõva konkurentsiga, 15 identset autot joonel ja seal on palju võrdselt kiirete pilootidega tiime. 24 tundi on pikk aeg, eriti sellel rajal ning õnnejumala toetuseta seal hakkama ei saa aga ise peab ikka ka kiire olema.
N24 2018Öise aja videosid palju pole, siin 1 mis annab natuke ettekujutust millega seal peab kokku puutuma 24 tunni jooksul. Suurel rajal valgustust pole, kui veel juhtub udu või vihm olema siis on kokku paras kokteil. See ring on küll ilusa ilmaga.
Kas on teada, kui palju ringiaeg pimedas erineb valgel ajal sõidetust? Kui on võrreldavad andmed ikka, ehk sama auto sama ilmaga, ehk näiteks kuiv ja selge ilm.
Auto: BMW M4, GT4. umbes 472HP ja 1470kg.
Alguses oli harjumine päris keeruline, pool aastat ei ole sõitnud ja auto on ka oluliselt erinev. Esimese asjana andis tunda isteasend, siin on see väga madalal ja taga ning rool pikendusega süles. Väljavaade erineb kõvasti eelnevatest kogemustest. Kui õigesti aru saan siis on see väga sarnane M6 GT3ga. Võrreldes teiste autodega millega varem sõitnud olem on see umbes 150kg raskem ja seda andis väga järsult tunda eriti pidurdamisel. Pidurid on samuti pärit suuremalt vennalt. Pärast kohanemist sain aru et pedaali tuleb kõvasti agressiivsemalt ja jõulisemalt mõjutada ja siis pidurdab suurepäraselt. (Hea, et paar kuud on kangiga kükke tehtud). Nüüd on see enamvähem selge aga 100% usaldust veel ei ole. Jõudu on, saba liputab hooletuse puhul lihtsalt, samas hoiatab ette. Kokkuvõttes natuke alajuhitav, vajab kurvi sisse pidurdamist. Enamus juhtimist on rooli peal nuppudega (suunad, tuled, raadio, PIT kiirus) ehk kätega on päris palju toimatamist. Käiku vahetab ainult labadega (automaatselt ei vaheta) ja see töötab päris hästi. See aasta on uuendusena see, et juhtidel on numbrid ja enne sõitma asumist tuleb enda number ette vajutada (see punane üks mis viimasel pildil paistab). Kogu vajalik info on ekraanil ja sirge peal 250km/h tunni sõites oli algul tükk tegemist põrkavas auto üle leida kütuse kulu number. Selleks et lugeja saaks paremini samastuda panin pildi tagurpidi.
Sõit: Trenn ja kaks kvali on sõidetud. Kokku olen saanud 6 ringi (2 pimedas, 2 märjaga, 2 kuivaga). Enamvähem saan aru kuidas see aparaat töötab ja kvali teisel ringil sain ka kirja teami parima 9:26. Päris ässad sõidavad 9:10 kanti. Coronelli Tom sai näiteks 9:18ga hakkama ehk kui natuke rohkem sõita saaks siis 9:1x kanti peaks ära tulema.
Homme warmup ja start.Teami eesmärgiks on lõpetamine, liigesid riske võtma ei hakka.
Meie SP8T klassis ei ole power of performancit ehk seal sõidab ka Mercedes-AMG GT, GT4 (kvali aeg 8:43) millel on suurem tippkiirus kui piiratud GT3 autodel, 300km/h
N24 2018Õhtul käisime track-walki tegemas ja sellised sündmused toimuvad raja PEAL.
Auto on kõikide mugavustega, isegi istme jahutus on olemas. Iste ise on fikseeritud, liigutada saab rooli ja pedalboxi.
Erinevates klassides sõitmiseks on olemas pulgad erineva tarkvaraga. Kui tahad sõita SP10s siis peab sisse paneme kollase, kui SP8T siis hõbedase. Vastavalt sellele saad siis jõudu. Erinevat värvi pulkasid on kokku 7-8.
Praegus plaani järgi lähen mina startima ja koos Norrakaga jagame ära öised vahetused.
N24 2018Kas boksipeatusel on minimaalne kestus? Vahepeal jääb mulje nagu nad ootaks midagi, ja isegi tipptiimidel on töötempo selline noh... rahulik
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
N24 2018Viidas tegi küll lõpus väga võimsa sõidu, mul selles punase lipu virvarris läks järg natuke ära, aga viimase pooleteise tunniga võitis kuskil 4 minutit #244-ga võrreldes? Algul oli minut taga, siis tuli restart ja lõpus 4 minutit ees?
Noh ja ega päris esiotsas ka just igav sõit ei olnud, hea et võitja selgus rajal, mitte boksis.
Ja fantastiliselt hea ja julge otsus võidusõidu juhtkonna poolt, kes autod lõpus siiski uuesti rajale lasi, kerge oleks olnud pärast udu tekkimist lihtsalt käega lüüa ja tulemused välja kuulutada.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
13.05.2018 at 16:45
3 edits. Last edited 13.05.2018 at 16:50 by Jesper
N24 2018Väga vinge Erki! Kui aega saad, siis jaga siia muljeid ka veel. Kõigile teistele - kindlasti minge kord elus sellele üritusele (meelega ei kasutanud sõna võistlus), see on ülivinge. Täielik jaanipäeva fiiling, seda igati heas mõttes. Ei tea, kas LeMans ka samasugune rahvasimman on?
Enne starti leppisime meeskonnakaaslastega kokku et teeme kinda peale sõidu ja eesmärgiks on finiš. Norrakas võttis initsiatiivi enda kanda ja pani kokku sõidujärjekorra. Kuna hiinlased ei tundnud ennast öösel kõige mugavamalt võtsime öö enda kanda. Sain endale stardi ja öösel kolmetunnise topelt vahetuse. Sellise võistluse start on alati väga eriline emotsionaalselt. Esimesel, soojendusringil, on rahvas raja peal ja meeleolu on ülev. Samas peab 2 tundi enne starti auto gridile ajama ja siis seal passima/pilte tegema, ootama. Arvestades sellega, et pikk ööpäev on ees on see päris väsitav ja ka esimesed ringid on tavaliselt päris närvilised. Meie stardikoht oli esimese grupi viimaste autode hulgas ehk suhteliselt hea ja turvaline.
Kohe kui roheline tuli anti siis suri paar auto minu ees olnud Aston ära mis tähendas et kogu rivi tema taga grid formationist jäi sisuliselt seisma ja hakkas vaikselt välja manööverdama. Kui sealt välja sain ja GP rajale jõudsin olid eesolevad lahkunud ja sain ilma mingi trügimiseta ringe laduma hakata. Enne leppisime norrakaga kokku, et kuna eesmärgiks on finiš ja meeskonna kiirus ei ole ühtlane siis ei ole mõtet viimast välja võtma hakata ja sõidame keskmiselt 9:30 ringisid. Olenevalt lippudest siis hoidsin sellist kiirust. Auto oli juba päris mugavalt käes ja palavale ilmale andis kont päris meeldivat jahutust. Esimesed ringid sain suhtelist üksi sõita siis hakkasin aeglasematele ringiga järgi jõudma. Päris emotsionaalne tunne oli meie eelmisest 325 coupest mööda sõita. Rajal on selgelt näha, et need kes oma klassis eespool on ei tee ühtegi liigutust mis nende kiirust vähendaks. Poolteist tundi hiljem andsin auto üle, sõin kerge salati/pähklid ja läksin hotelli puhkama.
Kohati on rajal päris kitsas, antud kohas on nende kõigi kiirus üle 220.
Minu järgmine vahetus hakkas 1:55 öösel. Kaks tundi varem olin platsis ja õnneks oli sõidus kõik läinud plaanipärastelt. Ilmateade mis lubas varem vihma hommikuks oli muutunud ja sadu lubati juba öösel. Sain esimese ringi teha slickidega aga äike juba valgustas tugevasti rada. Enne teisele ringile minekut tahtsin vihmakate järgi tulla aga teised teami autod olid ees ja pidin ühe ringi veel tegema. Teisel ringil hakkas tugevalt sadama ja päris korralik uisutamine oli. Boks, boks, boks. Vihmakad alla ja välja tagasi. Esimestel ringidel vihmaga öös oli päris ohtlik ja otsustasin pidamise piirile läheneda altpoolt. Kohati oleks kanuu sobilikum sõiduvahend olnud ja rada oli sisuliselt iga ring erinev. Sadas kohati ja erineva tugevusega. Esimene ring läksid kõik must mööda, teisel sain stabiilsuse ja kolmandal sõitsin nendest esimese ringi möödujatest uuesti mööda. Kokkuvõttes sain väga mugava rütmi kätte ja parandasin meie positsiooni 5ndalt kolmandaks. Väsimust ei olnud ja oleks võinud 3 tunni asemel ka 4 sõita. Ainult kael jäin natuke kangeks. Vahepeal sadas rohkem siis vähem ja seda erinevates kohtades. Raja pidamist visuaalselt liiga hästi hinnata ei ole öösel võimalik ja sisuliselt saad pidurit vajutades aru kas nüüd on libe või väga libe. Valima peab race line vahel või wet line vahel. Eelneval ringil kogutud info tihti ei aita kuna olud on muutunud. Oma viimaselt ringil leidsin 230km/h kiiruse pealt ka vesiliu aga õnneks on tracktion control sellel aparaadil päris hea ja see mind ilmselt päästis. Andsin vahetuse üle ja tagasi hotelli magama. Vastupidiselt eelmiste võistlustega kus pärast sõitu on magama jäämine keeruline oli seekord adrekas madalam ja uinusin kiiresti.
Hommikul oli mulle jäänud eelviimane vahetus aga umbes 4 tundi enne võistlust pandi punase lipuga udu tõttu võistlus seisma. Autod poksidesse ja siis sain ka teada et kont ei tööta ehk klaasid lähevad uduseks. Peale nikerdamist nagu hakkas tööle aga seda lühiajaliselt. Kõik ootasid kohtunike käest infot kas võistlust läheb edasi või jääb enne punast lippu jäänud seis. Paljud kiikasid juba külmkapis ootavate õllede suunas kui tuli teade et antakse uus start. Sõita oli jäänud natuke alla kahe tunni hiinlased palusid et kas ma saaks selle ära sõita. Udu väga hajunud ei olnud ja ka vihm oli endiselt platsis. Autod pandi starti enne punast lippu olnud seisu järgi ehk kui olid samal ringil siis sisuliselt kadus vahe ära. Olime kolmandad, neljas oli kahe ringiga maas ja teine ühega ees. Startisime kõik koos. Soojendusringil sai väga selgeks et nägemisega siin suurt teha ei ole. Kohati oli udu väga tihe ja kui teine auto ka veel ees oli siis ei näinud veepilve tõttu mitte midagi. 0. Start anti kollaste lippudega, mis tegi asja natuke lihtsamaks aga samas mitmed kaasvõistlejaid kas ei näinud neid lippe või valisid mitte näha. Esimesel ringil vajus rivi pikaks. Teisel ringil sain kätte teisel kohal oleva auto. Kuna ta oli ringiga ees ja kiirusevahe ei olnud suur siis liiga palju teha ei olnud. Paar ringi sõitsime külg küljega võidu. Siis jäi üks cupi porsche ette, sellest sai ta paremini mööda ja kuna vahe tekkis sisse siis ei olnud mul mõistlik rohkem kangutama minna arvestades teami eesmärki. Pidevalt pidin mängima ka kondi ja vent nuppudega, et klaasid selgemad püsiks. Udu oli kohati nii tihe, et kui mõnest autost sirgel mööda sõitsin siis ei saanud aru selle värvist, rääkimata margist. Sõitsin oma ringid ilusti lõpuni ja tõin auto klassi kolmandana üle lõpujoone.
Kokkuvõttes sain enda jaoks emotsionaalselt maksimum kogemuse, start, finiš, öised kolm tundi vihma ja üllatuslik poodiumikoht.
Visuaalselt tundus, et pealtvaatajaid oli seekord veelgi rohkem, ilmselt pidev autofirmade promo töötab. Viidaselt väga hea sõit sellistes oludes, kahju et selle peale Eesti hümni ei mängitud aga küll ka see ükskord tuleb.