Poster |
Message |
peep Moderator |
OT väljasõidu järelkaja
Üle-eelmisel nädalal toimus üle pika aja järjekordne rahusvaheline üritus OT raames. Kavas oli rajapäev Spa ringrajal, VLN etapi vaatamine ja sõitmine Nordschleife turistipäeval. Väga erinevad ja värvikad sündmused, nüüd on aeg kõike meenutada. Kristjanil Porsche klubist oli fotokas kaasas, minul vaid telefon, seega kasutan võimalust põhiliselt tema piltide kaudu toimunut edasi anda.
Kolmapäeva õhtul, kui Nürburgi jõudsime oli vaatepilt paljutõotav
ajasime paljaste kätega autodelt lund, kuna lumeharja polnud keegi taibanud kaasa pakkida ja teele
kiire sõit Spa poole
ja natuke rohkem kui tunni pärast olemegi kohal, autod keldrisse, ise hotelli restorani Belgia õlut ja Valloonia head kööki maitsma
jätkub... |
28.10.2015 at 16:36 |
|
peep Moderator |
OT väljasõidu järelkaja
Järgmine hommik algas varajase äratusega, kuna juba 8.30 pidime olema kohal, registreerunud ja osalejate koosolekul. Seejärel soovijatele tutvumisringid madalal kiirusel turvaauto järele ning umbes 9.30 oli rada roheline ja igaüks sai oma rütmi ja joont otsima asuda. Hommik algas mõõdukalt märja rajaga mis iga tunniga kuivas. Kella 11 paiku oli sõidujoon juba enamvähem kuiv aga lõplikult rada kell 12 alanud lõunaks siiski ei kuivanud.
Mõned pildid ennelõunast:
vihane väike putukas
|
29.10.2015 at 09:28 |
|
peep Moderator |
OT väljasõidu järelkaja
|
29.10.2015 at 09:30 |
|
peep Moderator |
OT väljasõidu järelkaja
suur Peeter
väike Peeter
maailm on väike, see on minu endine Cup'i auto mille praegune omanik oli juhuslikult samale rajapäevale sõitma tulnud
|
29.10.2015 at 09:34 |
|
peep Moderator |
OT väljasõidu järelkaja
vast kõige teravam masin seekord oli GT3 Hurracan mida tundus jooksutavat Leedu tiim.
mulle meeldis V6 mootoriga 75
Spa üritustel on alati lõuna 12 kuni 13, olevat kollektiivlepingus ametühinguga sees. Aga pole hullu, toidud on neil head ja lõunatada saab sealsamas rajal olevas restoranis. Lõuna lõppedes avanes restorani rõdult selline pilt
|
29.10.2015 at 09:39 |
|
peep Moderator |
OT väljasõidu järelkaja
Rada sai väga märjaks aga tegelikult see ei olnud nii suur probleem. Kõige keerulisem on seal sõita just olukorras kui rada on poolkuiv, kiirused on suured ja võimalikke eksimusi märjale sattudes keeruline korrigeerida. Samas sealne asfalt on märjaga täiesti mõistliku pidamisega ning ühtlane pidamine või selle puudumine teeb sõidu lihtsamaks. Turvaalad on enamasi väga suured ehk ei pea igat näpukat niiväga pelgama. See kõik on vastand Nordschlefiele mis on märjaga tänavarehvidel põhim kasutuskõlbmatu.
vihm ja nullilähedane temperatuur ei takista Atom'i omanikku
märg rada sobis õppimiseks hästi ja ringe tuli päeva lõpuks päris palju
päeva lõpuks olid varbad märjad ja näod naerul, üks intsident oli mis lõppes stangenurga ohverdamisega aga kõik said omal jalal Nürburgi tagasi kus ootas õlu, steik kuumal kivil ja hilisööni kestev sõidutehnika arutelu kohalikus baaris
|
29.10.2015 at 10:14 |
|
peep Moderator |
OT väljasõidu järelkaja
Reedet alustasime ümbruskonnaga tutvumisega, piilusime Manthey Racingu ja Black Falconi tiimi peakorteritesse. Viimases oli mitu uut GT3 RS'i ja kui küsisime mis maksab, siis vastus oli letihind + 75 k. EUR. Oh ajad, oh kombed.
Mõned pildid Teichmann Racingu töökojast, kes lisaks Porschede jooksutamisele VLN sarjas on Radicali maaletooja. Radicalidega ei ole lubatud VLN'is osaleda.
hinnad ja jooksutamise kulud pole neil üldse mitte väikesed aga rajapäeval on võit kindel kui sellisega peale minna
|
29.10.2015 at 10:21 |
|
peep Moderator |
OT väljasõidu järelkaja
Reedel kell 16 algab VLN vabatreening ja ilm oli jahe kuid kuiv ning sättisime end aegsati raja poole. Teatavasti on seal lubatud vabatreeningul reisija autosse võtta ja osa reisiseltskonnast soovis isiklikult tunda kuidas kõrvad loperdavad kui GT3 auto raja 1 cm kauguselt mööda kihutab
Osalejate parklas oli hulgi Porsche tehasenumbritega GT4 ja GT3 RS masinaid, ilmselt seoses 911 R debüütvõistlusega. Sai erinevaid värve elusuuruses hinnata, ma ise nägin esimest korda hõbedast ja ta oli täiesti ok, kuigi muidu ju hõbedane on suht igav värv.
meie tiimi boks, ega seal ruumi üleliia pole nagu pildilt näha
vabatreeningul on elu pitlane'l pigem rahulik, nokitsetakse autode kallal, võõrustatakse sponsoreid, sõpru ja pereliikmeid
|
29.10.2015 at 10:30 |
|
peep Moderator |
OT väljasõidu järelkaja
Kelle rohkem raha ja võimalust aasta varem koht kinni panna, neil on võimalus kohaliku kõige populaarsema tüdrukuga üks taksoring teha. Tal on selle jaoks tänavasõidu GT3 RS mis alati esimesena rajale läheb
taksojuht ise
selle võistluse kõige huvipakkuvam masin, vähemalt Porsche fännidele, uus 911 R mis esimest korda joonele pandi
|
29.10.2015 at 10:34 |
|
peep Moderator |
OT väljasõidu järelkaja
Jõukam klient saab endale selles autos koha osta. Hinda ei oska öelda aga pakuks 20 k. + per sõit 3 juhiga tiimis. Tõenäoliselt nad ühe sõidu kaupa meeleldi ei müü istet.
odavpakkumine, sellesse istmesse maandumiseks pidi Scuderia Glickenhaus'i esimene klient kõigepealt 2+ M USD välja käima ja siis kulud alles hakkasid. Tegu on esimese kliendile müüdud autoga.
sõjamaaling
|
29.10.2015 at 10:41 |
|
peep Moderator |
OT väljasõidu järelkaja
Treeningute ajal on pitlane'l väga palju rahvast ja autosid läbisegi. Kardetavalt meil selline süsteem ei toimiks, kuna inimestel pole harjumust teineteisega arvestada aga seal saavad hakkama, vast korra-kaks olen näinud intsidente.
kohtunikud kontrollivad väljumisel juhi ja reisija käepaelu ja siis on tee vaba, rajale !
|
29.10.2015 at 15:29 |
|
peep Moderator |
OT väljasõidu järelkaja
Selle autoga on võidetud 8 etappi 9'st V4 klassis. Auto on ettevalmistatud Team Schirmer'i poolt ja piloodiks kogenud (pool?)professionaalne võidusõitja. Ta kasutab osavalt ära VLN sarja punktisüsteemi omapära kus kõik piloodid saavad punkte samas arvestuses olenemata klassist. V4 on sarja üldvõidu suhtes perspektiivne (eelmise aasta meister on samuti V4 klassist), kuna osalejaid on üle keskmise aga konkurents pole nii tugev kui kõige populaarsemates klassides, kus on raskem stabiilselt võita. Raske öelda, kas neis kiiremates klassides on tase tugevam või lihtsalt statistiline tõenäosus paneb asjad paika. Ehk mees vahetas tavapärase GT3 auto mannergu vastu ja plaan töötab, ta on hetkel sarja üldliider ja sel nädalavahetusel sõidetavalt viimasel etapil peab tabama ebaõnn kui ta seda meistritiitliks ei suuda vormistada. Muide ainuke osaleja kes sõidab üksi, siis on ka meistritiitel vaid tema, muidu läheks jagamisele.
treeningutel võivad osaleda ka need autod mis võistlusel ei sõida, siin üks historic Porsche
ja värskeim GT3 Cup, mis tundub poole suurem kui vana auto
|
29.10.2015 at 16:00 |
1 edit. Last edited 29.10.2015 at 16:02 by peep (Moderator)
|
peep Moderator |
OT väljasõidu järelkaja
Z4 homologeering aegub aasta lõpus, millegipärast nende kenade autode asemel tuuakse järgmisel hooajal rajale suured M6'd
Glickenhausi isiklik auto rajale suundumas
Sabine võidusõiduauto, ta võistleb koos oma mehega ja kolmas piloot on profisõitja. Sel aastal päris mitu üldvõitu ehk nad on piisavalt kiired.
|
29.10.2015 at 16:19 |
|
peep Moderator |
OT väljasõidu järelkaja
sõitjatel on vahel päris edevad tänavaliikurid, seekord jäi silma omapärast värvi Speciale, üks ägedamaid Ferrarisid hetkel minu arvates
mitte üks carbon airbox vaid x2 !
996 muutub vaikselt inetust pardipojast klassikaks
|
29.10.2015 at 16:24 |
|
peep Moderator |
OT väljasõidu järelkaja
vaade pitlane'le
meie auto sisse tulemas
peasirgel kehtib endiselt 250 kmh piirang
|
29.10.2015 at 16:27 |
|
peep Moderator |
OT väljasõidu järelkaja
reede lõppes jällegi sotsiaalse suhtlemisega aga arvestades eesseisvat võistluspäeva võtsime tagasihoidlikumalt. võistluspäev algas sügisel sealkandis nii tavapäraselt
kvali lükati pool tundi edasi ja õnneks udu hajus. jalutasime hotellist peasirge lõppu, autod mööduvad sealt väga kiirelt, omapärane audiovisuaalne vaatepilt.
|
29.10.2015 at 16:33 |
|
peep Moderator |
OT väljasõidu järelkaja
ja see auto on tänavalegaalne
kell 12 anti start hooaja eelviimasele etapile, ees on 4 tundi võidusõitu. Erki on Nordschleife esimestes kurvides jälitamas oma klassi konkurenti.
|
29.10.2015 at 16:46 |
|
peep Moderator |
OT väljasõidu järelkaja
romu tekib kiirelt
avariipaiga ees pannakse välja topeltkollased, max 60 kmh
selliseid päästeautosid on rajal päris mitu, nende varustus võimaldab pea kõikide olukordadega operatiivselt toime tulla, näiteks kustutada täisleekides auto sekunditega või juht seest välja lõigata
|
29.10.2015 at 16:51 |
|
peep Moderator |
OT väljasõidu järelkaja
tegime turistidega jalgsimatka piki rada, seoses välistemperatuuriga kujunes sellest Jägermeister orienteerumine
235 tundub päris suure autona
|
29.10.2015 at 16:55 |
1 edit. Last edited 29.10.2015 at 17:01 by peep (Moderator)
|
peep Moderator |
OT väljasõidu järelkaja
rippuv stange ei ole seal probleem mille pärast apelsinilippu lehvitada
kuigi vahel ehk võiks, siin oli situatsioon kus stange oli rajale jäänud ja pundis sõitnud Opel tegi seetõttu avarii, ei märganud õigel ajal. meie auto pääses seekord puhtalt
V4 klassi konkurent, võitluse jäljed 1
|
29.10.2015 at 17:04 |
|
peep Moderator |
OT väljasõidu järelkaja
V4 klassi konkurent võitluse jäljed 2
võitluse jäljed 3, rada võitis
vabaklassi M3
|
29.10.2015 at 17:07 |
|
peep Moderator |
OT väljasõidu järelkaja
neli tundi peale starti on meie auto ilma ühegi kriimuta parc ferme's
kiireimad võitsid jällegi, esimene koht ülal pildistatud Black Falconi SLS (nr 2), teine koht Twin Bush tiimi Audi R8 ja kolmas uus 911 GT3 R.
meie turistigrupp suundus peale autasustamist kohalikku baari võistlustulemusi analüüsima. |
29.10.2015 at 17:13 |
1 edit. Last edited 29.10.2015 at 17:14 by peep (Moderator)
|
peep Moderator |
OT väljasõidu järelkaja
viimane programmiline punkt päevakorras oli sõit turistipäeval. see on väga erinev kogemus võrreldes VLN'iga aga kui oled seal esimest korda nagu osad grupi liikmetest, siis pole nii oluline, et pooled rajal olijatest ei tea ise ka kuhu nad teel on samas kui teine pool üritab kehtivat rajarekordit alistada. ehk hea võimalus käsi lõpuks ise valgeks saada.
rajarekordi püüdjaid on igasuguseid, näiteks see masin on päriselt kiire ainult miks ta turistidega koos sõidab jääb arusaamatuks
ei lähe pikalt, kui ametivõimud peavad järjekordset arusaamatust klaarimas käima
|
29.10.2015 at 17:29 |
|
peep Moderator |
OT väljasõidu järelkaja
keegi maksab selle sõidu oma taskust kinni
GT3, kõige tavalisem auto Nürburgis
|
29.10.2015 at 17:33 |
1 edit. Last edited 29.10.2015 at 17:33 by peep (Moderator)
|
peep Moderator |
OT väljasõidu järelkaja
Pilte on veel palju aga selleks korraks vast aitab. Loodetavasti sain reisi emotsiooni natukene edasi anda aga eks ise kohapeal olles on tunne palju ehedam, eriti veel kui oma autoga saab rajale minna. Sain osalejatest aru, et see ei jää neil kindlasti viimaseks korraks ehk järgmisel hooajal jälle. |
29.10.2015 at 17:43 |
|