Poster |
Message |
bemm40 |
Kaalujaotus
Öeldakse, et tagaosa allapoole lastes (näiteks tagasillal väiksemate rataste kasutamisega) suureneb alajuhitavus, aga tagaosale raskuse lisamisel suureneb ülejuhitavus. Mulle ei jõua kohale, kuidas nendel modifikatsioonidel täpselt vastupidine lõpptulemus saab olla? Mõlemal juhul peaks ju toimuma kaalu jaotumine rohkem tagaosale. |
16.02.2015 at 21:39 |
|
Lembit |
Kaalujaotus
quote: bemm40: Öeldakse....
Valetavad.
|
16.02.2015 at 22:24 |
|
bemm40 |
Kaalujaotus
On see nüüd huumor või misasi. Kui ei ole huumor, siis kuidas need modifikatsioonid juhitavust siis mõjutama peaksid? |
16.02.2015 at 22:46 |
|
peep Moderator |
Kaalujaotus
Valetavad jah aga räägi parem mis sa teha või saavutada soovid ? |
16.02.2015 at 23:21 |
|
bemm40 |
Kaalujaotus
Jäärajapilli tahaks ülejuhitavamaks muuta. Saab praeguse seadega ka sõidetud, aga on jäänud mulje, et on võimalik asja lihtsamaks teha.
Võtsin aluseks selle lehekülje allpool oleva tabeli, aga kui te tõsimeeli väidate, et seal on valejuttu, siis ma ei oska midagi enam arvata. Tahaks lihtsalt nö. basicu selgeks saada endale.
http://www.reference.com/browse/wiki/Car_handling
Näiteks kõik soovitavad jäärajal tagastabikast üldse loobuda, aga selle tabeli järgi suurendaks ma nii tehes alajuhitavust. |
16.02.2015 at 23:33 |
|
peep Moderator |
Kaalujaotus
Tabeli tulbas "reduce understeer" on kõik võimalused alajuhitavusega võitlemiseks korrektselt kirjas. Mis parim lahendus on selgub testides aga alusta odavamatest.. |
16.02.2015 at 23:41 |
|
bemm40 |
Kaalujaotus
Selge, aga mis siis algselt püstitatud küsimuses valesti oli? |
16.02.2015 at 23:43 |
|
Lembit |
Kaalujaotus
Sõna "rim" lauses: Rear wheel rim width or diameter tähistab velge.
Kui ratta läbimõõdu samaks jäädes vähendada velje läbimõtu või laiust, tähendab see pehmemat rehvi külgseina ja läbi selle ülejuhitavuse suurendamist. Kaalu jaotumisega ei ole sellel modifikatsioonil mingit pistmist.
Samuti ei saa ka selle modifikatsiooniga pidamist juurde. tahaotsa pidamine lihtsalt halveneb ja seeläbi balanss paraneb.
Ja noh, muidugi maailma autotööstus ongi läbi aegade tootnud täpselt ühte "jäärajapilli" mudelit, millele on muidugi olemas ka universaalne seadistusjuhend.
Jäärajal kiiremaks saamiseks alusta sellest, et sul on parimad rehvid, mis veel reeglitele vastavad.
Siis tee oma viidatud artikkel endale pulkadeni selgeks ja loe ka mujalt juurde. See viimane tabel ainuüksi sind ei aita. See, mis konkreetselt ja täpselt sinu konkreetse auto puhul kõige paremat tulemust annab, oleneb sinu auto kõikidest parameetritest, vedrustuse tüüp, geomeetria kaalujaotus, massikeskme kõrgus, kere väändejäikus ja veel mõnisada komponenti...
|
16.02.2015 at 23:52 |
|
bemm40 |
Kaalujaotus
Ok, väljendasin ennast vb natuke valesti, ratta all mõtlen ikka tervet ratast, rehv+velg. Ehk siis seal tabelis jääks see tulpa terve tagaosa tõstmine/madaldamine. Arvasin, et mingid üldtõed kehtivad kõigile vähemalt sama veoskeemiga masinatele, autoks on e36. |
16.02.2015 at 23:59 |
|
Henri_ |
Kaalujaotus
Kas sõidad piigiga, et E36 ülejuhitavaks saada on keeruline? Tänavarehviga piisab enamasti lihtsalt raskemast gaasijalast.
Paljud driftimehed eemaldavad esistabika. Teiseks viska pagass nii tühjaks, kui saab, võimalusel ka tagaistmed välja. Neid asju on kõige odavam kohe kiirelt proovida. Ülejuhitavuse saavutamiseks võiksid valida oma neljast rehvist parimad ette, halvimad aga taha. Tagarehvidesse muidugi kõrgem rõhk.
Asjadest, mis juba raha nõuavad - kas plokkdiffer on? Mida kangem lukk, seda suurem on kerge jalaga sõites alajuhitavus, aga raske jalaga ülejuhitavus. Vastavalt sellele saab korrigeerida sõidustiili.
Vedrustus jäigemaks, nt taga proovida jäigemaid vedrusid.
____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8 |
17.02.2015 at 00:22 |
|
Lembit |
Kaalujaotus
Kas sa tahad jäärajal kiiremaks saada, või tahad autot ülejuhitavamaks saada?
*Kui tahad kiiremaks saada, siis pane parimad võimalikud rehvid, tee veermik korda ja harjuta sõitu.
*Kui tahad lihtsalt ülejuhitavamaks saada, siis kõige lihtsam võimalus on panna tagasillale vähemate naeltega rehvid. |
17.02.2015 at 00:23 |
|
Jesper |
Kaalujaotus
Üks võimalik lahendus on ka esistabika kont katki teha, ma korra kogemata proovisin, üsna ülejuhitav oli
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
17.02.2015 at 01:27 |
|
bemm40 |
Kaalujaotus
Eks ma katsetan neid erinevaid variante.
Saan ma õigesti aru, et see algselt püstitatud küsimuse loogika on siis ainult sellepärast vale, et need muudatused ei pruugi igas situatsioonis (iga margi ja iga seade puhul) soovitud tulemust anda? |
17.02.2015 at 02:53 |
|
Henri_ |
Kaalujaotus
Pigem see, et pole mainitud, mis asja eesmärk ikkagi on. Ülejuhitavus koos parima pidamisega, et ka kellelegi teisele külglibisedes järgi jõuaks (drift), ülejuhitavus seetõttu, et auto on kohutavalt alajuhitav ja ei allu kontrollile? Või üksinda sõitmiseks niisama funnimiseks, ilma kiirust tähtsustamata?
Enamasti tehakse asju ikkagi mingil eesmärgil, mis teemapüstituses on mainimata tegelikult.
____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8 |
17.02.2015 at 16:16 |
1 edit. Last edited 17.02.2015 at 16:17 by Henri_
|
HoCi |
Kaalujaotus
Kõige odavam lahendus: scandinavian flick.
____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T |
17.02.2015 at 17:12 |
|
bemm40 |
Kaalujaotus
Tahaks autot veidi rohkem roolile alluma saada. Nagu ma ütlesin, siis saab ka praeguse seadega edukalt sõidetud ja võisteldud, aga on jäänud mulje, et normaalse õrna külglibisemisega kurvide läbimiseks on selle masinaga vaja mõnes kurvis natuke rohkem roolitaga vehkida. Võrdluseks siis näiteks ära tuunitud Ladad ja E30/E36 Compactid, millel juba tehasest ülejuhitavama loomuga tagasillaehitus. Hetkel on neid alajuhitavust soodustavaid tegureid liiga palju: ees jäigad amordid, tagaosa madalam ja grammi võrra parema pidamisega (1cm kitsamad naastrehvid - jääl on kitsas parema pidamisega). Lisaks on ees kokkujooksu normaalsest natuke rohkem - sellega tegelen esimesena. Rattaid ümber tõsta ei saa, sest hetkel on tagasillal kasutuses 14" veljed(e28), mis ette ei mahu. Muidugi oleks lihtsaim variant rehvidega asja korrigeerida, aga hetkel uurin maad, et mis võimalusi veel on.
Eelkõige huvitab mind see, kas tagasillal on üleüldse mõtet väiksemaid rattaid kasutada või mitte, et mõelda, kas kunagi uusi rehve ostma hakates vaadata ainult ühesuguseid 15" või saab ka 15"+14" kombineerida nagu hetkel on. Olen kuulnud soovitusi, et jäärajal tasub küll nii kombineerida, et peaks nagu kaalujaotuse rohkem tahapoole viima. Samuti on 14" rehvid odavamad, ainus miinus oleks see, et e28 velg pole õige ETga ja seetõttu rattalaagrid kuluvad kiiremini.
Teine teema on taga lisaraskuste kasutamine, olen natuke katsetanud umbes 50kg raskusega pagassis täpselt tagasilla kohal ja kütusepaagi erineva täituvusega, aga pole päris konkreetselt veel aru saanud, mis see kõige parem variant on.
Sõiduvõtted võiks siit teemast välja jätta, pigem kipun hoopis ajasõidu jaoks liiga agressiivset stiili kasutama, niiet liiga kerges gaasijalas probleem ei ole. Võistelnud ja funninud nii lahtise difriga kui LSDga ja saab mõlemaga edukalt kõikvõimalikke vigureid teha. |
17.02.2015 at 20:20 |
|
uzzac |
Kaalujaotus
Kas praegu on mingi lukustus ka sillas või lahtine differ? Kõlab väga lahtise diffri moodi su mure, ehk aeglasemal osal on probeelm selles, et kipub ainult ühte ratast kaapima ja soovitud kaunis poogen kukub üsna kandiline välja. Kui võimalik proovi kellegi suurema luku või suisa kemppi diffriga e36-te. Kui ei siis hangi kusagilt romulast või foorumist talviseks funnimiseks üks differ, mille keevitusega lukku säristad ja olen üsna odavalt su mure lahendatud saanud. Igasugu vedru jäikuste ja muu keerulise jamaga pole üldjoontes pehme tänavaautoga minumeelest mõttet oma aega raisata.
____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee |
17.02.2015 at 21:41 |
1 edit. Last edited 17.02.2015 at 21:42 by uzzac
|
Henri_ |
Kaalujaotus
Millised on ka sillas jooksud?
Ette võid julgelt lahkujooksu jätta. Tagasillas võid ka nt panna maksimaalse lahkujooksu, mida originaalis auto võimaldab.
____________________________
http://petrolheads.ee/ ; EVO RX ; E46 V8 |
17.02.2015 at 23:01 |
|
bemm40 |
Kaalujaotus
Sillad pandi hiljuti vianori stendis tänavasõiduks paika. Ma ei mäleta, kas esi või tagasilla kohta öeldi, et on veidi lääpas, aga muuta pole võimalik. Hiljem oli endal vaja veits rooliotsi näppida ja selle tulemusel jäi hiljem kokkujooksu normaalsest veidi rohkem, see tuleks täpselt sirgelt jooksvaks tagasi muuta või siis raja jaoks õrn lahkujooks jah.
Hetkel LSD all, selle kohta ütleks just nii, et külg ees on küll mugavam sõita, aga just aeglasel nikerdamisosal, kus mõnes kurvis oleks lahtise difriga pigem sirgelt läbi läinud ja aega võitnud, siis LSDga kipub ta rohkem nina ära lükkama kui sirgemalt ja vähema gaasiga proovid läbi minna. Kemppit pole kunagi proovinud, aga see praegune originaal 25% on õnneks päris hästi säilinud.
Kui kõik kurvid külgees läbiks, siis oleks nii rahaliselt kui sõitmise poolest mõtekas kemppi panna, aga ajasõidus päris kõiki kurve risti läbida pole mõtet. |
18.02.2015 at 01:04 |
|
hall |
Kaalujaotus
Lahkujooksuga saad konkreetse otsa kergemalt reageerima. Lahkujooks ees aitab paremini pöörata, lahkujooks taga muudab saba lahtisemaks. Mõistagi muutub lahkujooksuga auto "närvilisemaks".
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
18.02.2015 at 09:28 |
|
uzzac |
Kaalujaotus
Ahaa, nüüd hakkab mul ka koitma mida sa selle autoga teha tahad. Kui on alajuhitav, siis tee eest nii pehmeks kui saad (võta stabika üks ots lahti). Mina olen asjadest selliselt aru saanud, et kui ees ei ole pidamist siis tuleb kas esiotsa pehmemaks teha, või halvendada tagaosa pidamist selle jäigemaks tegemisega. Kui tagaots liiga lipa-lapa siis sama loogika, ehk tagant pehmemaks või eest jäigemaks. Jõudu katsetamisel
____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee |
18.02.2015 at 14:24 |
1 edit. Last edited 18.02.2015 at 14:24 by uzzac
|
bagiauto |
Kaalujaotus
Vaja LSD seadistada väikese eelpinge peale, kuid rambid suht "äkilised". Kui vedu või käiguga pidurdamist pole, siis differ lahti ja kui on, siis differ kinni. |
18.02.2015 at 16:23 |
|
trs200 |
Kaalujaotus
Igasugused vedavate rataste pidamist halvendavad nipid on küll suure tõenäosusega jää peal ajakaotus. Sellest ka suht vedelad seaded ja peamiselt tagumiste stabikate metsa viskamine. Asfaldil visatakse samuti stabikaid kohati minema, aga kompenseeritakse vedrude valikuga. E36-ga olen jääl küll sõitnud ja ühesti asendist ta mingi erilise alajuhitavuse ei hiilanud. R6 mootoritega on küll natuke tuimemad, aga õigete sõiduvõtetega pole probleem. Üldiselt kipub jääl originaalseade bmw puhul olema üks lihtsamaid ja kiiremaid lahendusi. Igasugused lääpas ratastega madaldused, sportvedrud ja coiloverid ei anna eriti midagi juurde, pigem on suurem tõenäosus pidamist ja stabiilsust kaotada. Mis rehv all on ja ega eest pole tuimalt madalaks lastud või mingeid ekstreemse camber-iga säästudriftilahendusi installitud? |
22.02.2015 at 03:52 |
|
|