Poster |
Message |
Lembit |
CNC väntvõll
Kas keegi ehk teab mõnda Eestis või lähiümbruses asuvat ettevõtet/isikut soovitada, kellel oleks võimekus või ka kogemus toota custom väntvõlli? |
12.11.2014 at 10:31 |
|
bagiauto |
CNC väntvõll
Lähiümbrusest sa neid vaevalt leiad- see on nagu kepsu tegemine, et kui sellega otseselt ei tegele, siis möödaminnes seda ei tee...
Mis autole/mootorile oleks vaja? |
12.11.2014 at 11:40 |
|
Lembit |
CNC väntvõll
Vaja oleks VAG grupi EA827/EA113 mootorile.
Kunagi saksas näitusel rääkisin firmade esindajatega, kes teevad väga ilusaid asju ja pakkusid hinna suurusjärguks ca 2000 - 3000 USD.
Tahakski esialgu teada, kas keegi oleks võimeline tegema ja mis hind olla võiks. Joonise saaks vajadusel ise tehtud ilmselt. Materjali leiaks samuti. Termika mõtleks kah välja, kus teha ning lihvimine on juba puhta lihtne küsimus. |
12.11.2014 at 13:43 |
|
mykoloog |
CNC väntvõll
Uuri Protolabist. Äkki saavad hakkama asjaga http://protolab.ee/teenused/mehhaanikatood/ |
12.11.2014 at 19:58 |
|
bagiauto |
CNC väntvõll
Nuuti nad mulle küll väga täpset ei teinud- samas pole väga viga ka. Ühe üksikeksemplari tegemine võib jube kalliks minna.
Aga see asi läheb minu jaoks väga huvitavaks. See plokk ju (EA827) üks enamlevinud asi. Kas sul vaja mingit eri käiku saada vms. ?
Miks muidu oleks eraldi tehtud väntvõlli vaja. Eriti kui sellele oleks teras vänta võtta standardiski... Äkki täpsustad kui saladus pole. |
12.11.2014 at 23:09 |
1 edit. Last edited 12.11.2014 at 23:09 by bagiauto
|
hall |
CNC väntvõll
Kui see asi on plaanis teha selleks, milleks ma eeldan, siis tundub asjal olevat mõte sees tingimusel, et eesmärgiks on ehitada ja aretada. Kui eesmärgiks on kiiresti sõita, siis panustaksin pigem tehaselahenduste poole tagasiminemisele ja paremale ettevalmistusele. Lihtsalt kõrvltvaatajana tundub, et suures ehitustuhinas on tulemus kehvemaks läinud kui suure ehitamiseta oleks võinud olla.
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
13.11.2014 at 00:06 |
|
Jesper |
CNC väntvõll
Tulemus kehvemaks, millega võrreldes? Ma küll ei märganud et Meelis möödunud hooajal 1600 kuubikuliste klassis kuskil mujal kui liidrikohal oleks sõitnud, kui see on kehvem tulemus siis ma ei tea mis see parem peab olema, nagu rallis nulli ehk pace cari sõita või? Ja kuna konkurents oli nagu ta oli, siis mis seal muud üle jääb kui viilida ja puhtjuhuslikult sama kiirust arendavaid leedukaid kiusata
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
13.11.2014 at 00:25 |
1 edit. Last edited 13.11.2014 at 00:28 by Jesper
|
bagiauto |
CNC väntvõll
1,6 liitrine vabalthingav ?- sellele pole jah tehase teras vänta leida, kuid kui valida "õige" malm versioon ja see siis ära nitreerida, siis 9500 p/min võiks olla ilma probleemideta saavutatav. Kasutad 16 või 20 v kaant? 8v kaanega poleks sellel nagunii mõtet. Kui tahad minna üle 9500 pöörde ja raha on nii palju, et lubada endale 3000-seid terasväntasid, siis teeme parem koostöökorras 1,6 liitrise mootori ühe teise tooriku peale (tegelikult on valida lausa 2 versiooni vahel). |
13.11.2014 at 10:51 |
|
Lembit |
CNC väntvõll
Ma tahaks jah ebastandastset vändakäiku saada, mida tehasest tulnud ei ole. Koostöö korras võiks mõtteid vahetada küll.
Küsimus ei ole sellises staadiumis, et hakkaks kohe väntvõlli tellima. Praegu käib siiski eelarvestamine ja kui Kaspar sai oma auto just ca 2 sekundit kiiremaks ning sihib 1.25,9 singiaega, siis on ka meil vaja mõelda, kas me saaksime kuidagi auto samapalju, või veidi rohkem kiiremaks ning peaksime sihtima ringiaja vähenemist 1.28,7 pealt 1.25,8 peale.
Üks võimalus kiiremaks saada, on võimsust lisada ja omakorda üks tee võimsuse lisamiseks on selline, mis tahaks ebastandartse käiguga väntvõlli. Paneme erinevate lähenemiste eelarved kokku ja siis vaatame.
Mis puudutab eesmärki, siis eesmärgiks omaette ei ole kindlasti ehitamine ja aretamine. Eesmärgiks on pigem ikka saadaoleva eelarve piires võimalikult kiiresti sõita. ca 5k€ autoga vabaklassi reeglite järgi 1.28.7 sõita ei ole minu hinnangul väga kehv tulemus (muidugi saaks ka kiiremini, aga siis oleks pidanud alustama juba teisest punktist). Sobivatel ilmastikutingimustel õnnestus eelmisel hooajal ka BMW M3 GT3 autost kiirem olla.
Kuna reaalselt kasutada olev eelarve on väga piiratud ja me siiski ei soovi kabega tegelema hakata (hoolimata EAL'i seisukohast: "kellel raha pole, mängigu kabet"), siis on ehitamine ja aretamine pigem ikka vahend tulemuse saavutamiseks. Kindlasti meeldiks ka meile rohkem ilusaid ja kalleid tuttuusi ostutükke autole külge kruvida ja kui keegi oskab näidata, kuidas mingite muude meetoditega saab iga euroga rohkem kiirus, on lisaideed alati teretulnud. |
13.11.2014 at 12:00 |
|
bagiauto |
CNC väntvõll
Ei saa aru kuidas vända käigu muutmisega jõudu juurde saad. Palju seda jõudu siis momendil on? |
13.11.2014 at 13:29 |
|
Lembit |
CNC väntvõll
Väntvõll tuleks ikka teise mootorisse, mitte praegusesse 8V 1,6 mootorisse.
Tänast jõunumbrit ei tea täpselt, stendis ei ole käinud.
Vast mingi 150 - 160 hj vändas, mitte rohkem. 100€ maksvalt alumiselt otsalt palju enamat ei eeldaks kah. |
13.11.2014 at 14:05 |
|
bagiauto |
CNC väntvõll
Ega alumine ots polegi see, mis jõudu teeb (ok,kolvi kuju läbi surveastme küll mõjutab veidi). Alumisel otsal peab olema piisavalt entusiasmi, et ülemise otsa tegevus ilma alla andmata vastu võtta |
13.11.2014 at 14:35 |
|
Lembit |
CNC väntvõll
Teame, teame. Ega sellepärast, et meil suur eelarve ei ole, ei pea kohe padulollide nimekirja sattuma
See VW 8V 1,6 alumine ots kannatab ka tehasetükkidega 8500 rpm ning hetkeline 10 000 ei tapa teda kohe.
Kõike eelnevat arvesse võttes peaks ka juba arusaadav olema, miks ühe mootorivariandi juures võiks mittestandartse käiguga vänvõlli vaja olla. Kui mingist võimsuse numbrist edasi minemiseks peab niikuinii ostma võidusõiduks mõeldud: kepsud, kolvid, klapid, vedrud, tõukurid, nukkvõllid, õlipumba, sissepritse jne., siis on vähemalt eelarvestamise faasis mõistlik ka selline variant läbi arvutada, kus lisandub väntvõll.
Nukkvõlli hind erinevate kestuste ja klapitõusude arvelt väga ei muutu ja milleks sihtida ainult 210 hj? |
13.11.2014 at 15:06 |
1 edit. Last edited 13.11.2014 at 15:07 by Lembit
|
bagiauto |
CNC väntvõll
Ega ei paigutanudki padulollide sekka- rohkem kidakeelsete poole
Aga edu igal juhul... |
13.11.2014 at 15:44 |
|
Lembit |
CNC väntvõll
Eelarvevariantide kokkupanemise faasis on nagu veidi vara kireda.
Suure tõenäosusega sõidame järgmise hooaja suures plaanis sama mootoriga, mis 2014 ja püüame puuduolevad sekundid leida mujalt, kui mootorist, aga mõttestatud ostunimekiri võib ju potensiaalsele sponsorile näitamiseks varukas ootel olla
a'la:
A: 5000€ - 200 hj
B: 10000€ - 250 hj
C: 20000€ - 300 hj |
13.11.2014 at 16:11 |
|
m33lis |
CNC väntvõll
quote: serõi: Kui see asi on plaanis teha selleks, milleks ma eeldan, siis tundub asjal olevat mõte sees tingimusel, et eesmärgiks on ehitada ja aretada. Kui eesmärgiks on kiiresti sõita, siis panustaksin pigem tehaselahenduste poole tagasiminemisele ja paremale ettevalmistusele. Lihtsalt kõrvltvaatajana tundub, et suures ehitustuhinas on tulemus kehvemaks läinud kui suure ehitamiseta oleks võinud olla.
Raja äärest vaadates venivadki need S1600 pillid nagu tatt mööda rada... Tuled vaatad ehk ka rooli tagant mõned korrad veel?
____________________________
VW Golf 2 Super 1600 |
14.11.2014 at 11:14 |
|
bagiauto |
CNC väntvõll
Pole ringraja mees, sellepärast võibolla täpselt ei tea, kuid Kaspari uus mootor on vist eestis 1600 seas esimene asi, mis oma võimsuselt super 1600 nimetust väärib. Bagis pani asja paika baigi mootorite tulek 15 aastat tagasi. 8 klapilised ja weberite (või mingi veel ürgsema toitesüsteemiga) mootorid kadusid kähku ära, sest nendega polnud mõtet enam tulla. Lihtsam ja odavam oli võtta Hajabusa vms.Kui automootor võimsam pole, siis on mõttetu seda viljeleda. ja olla odavalt kohe konkurentsis. Sama rallikrossis (seal mõni erand ka loomulikult). Huvitav, et ringrajas see asi ikka veel kestab. Et kui tahta näha ajalugu ratastel, siis rinkale tehnikat vaatama (ärge rinkamehed nüüd kambakat tehke) |
14.11.2014 at 11:28 |
|
H.E |
CNC väntvõll
S1600 klassis võiks "parematel päevadel" autot lükates ka poodiumile pääseda.
____________________________
Raketibaas |
14.11.2014 at 11:47 |
|
m33lis |
CNC väntvõll
quote: H.E: S1600 klassis võiks "parematel päevadel" autot lükates ka poodiumile pääseda.
See eeldaks osavõtmist, mis paistab siin paljudele benchraceritele põhi komistuskiviks olevat
____________________________
VW Golf 2 Super 1600 |
14.11.2014 at 12:03 |
1 edit. Last edited 14.11.2014 at 12:04 by m33lis
|
Lembit |
CNC väntvõll
200+ hj sai VW 16V mootorist vormelil võetud aastal ca 2000, aga vastupidavus ei olnud alguses väga hea. Kõigepealt kippusid kepsud küljepealt välja käima, pärast kepsusaaled kuivale jääma. Saaled saime pidama siis, kui sai tehtud kuiva karteriga õlitus. Peale seda lõppes Estonia vormeli peaülekanne ca 5 täisvõimsusel sõidetud ringiga. Oleks päris huvitav teada, kelle käs täna tookord tehtud õlipump on...
Põhimõtteliselt seesama mootor jõudis peale mõningasi keerdkäike ja laialilaskmisi Raimo Kulli S1600 auto peale, mis oli ilmselt samuti 200+ hj.
Sealt jõudis see mootor Andrese Golf 4 peale, kus ta seisab praeguseni, olles jätkuvalt üle 200 hj. Kusagil peaks isegi dünofailid alles olema.
Seega "tõeliste" S1600 mootorite hulgas ringrajal pakuks Kasparile auhinnalist 2. kohta
Ringrajal on see probleem, et kohustuslik on kasutada sama automargi mootoriplokki ja plokkikaant - modifitseerimine on küll vaba, aga mõlemad peavad olema äratuntavad. VW Golf 2 pealt pärinev 16V mootor ja eriti tema plokikaas on oma olemuselt paras kräpp. Väljalaskeklapid on silindri teljega samasuunalised ja põlemiskambri kuju seetõttu kehv. Uuemad mootorid on paremad, aga tooriku leidmine katsetamiseks on praegu veel küllaltki kulukas. Kui kellelgi peaks leiduma mittetöökorras 2.0 FSI või TFSI mootor, millest ta oleks nõus mõistliku hinna eest loobuma, siis oleks huvitatud. Mõõdaks ja arvutaks veidi. Töökorras mootorite hinnad algavad kusagilt ca 1500€ juurest ja see on uudishimu rahuldamiseks veidi liiga kulukas. |
14.11.2014 at 12:24 |
|
bagiauto |
CNC väntvõll
Mitte , et ma sinu mootori hobujõududes kahtleks, kuid meil siin (eestis) on kasutusel mitmed vw 1,6 8v mootorid, mis kõik vähemalt 200 hj.
Üks neist oli rallikrossis (peale mõõtmist selgus väike eksitus- vist 150 oli ikka) ja üks on stendimata formeli peal - aga kuna olla vahepeal midagi edasi aretatud, siis pidi seal tegelikult juba üle 200 hj olema. Mul üks sõber tegi selle peale ettepaneku, et lähme stendi ja mõõdame ära (lubas stendimise ka ise kinni maksta), kuid millegipärast ei oldud nõus... Vabandust, ma tükin lihtsalt veidi põlema minema, kui jutt võimsuste peale läheb ...
2,0 FSI või TSI ei kõlba kuhugi- B2000-le võibolla sobis, sest seal oli kubatuur 2000 ja klapiajamis tehtavad muudatused piiratud, kuid 1600 juures, mis oleks vaja suht tugevasti forsseerida on see rullnookuritega klapiajam sobimatu. Kui VW juba jamada, siis sobiks vana POLO GTI (mida meie kandist leida pole), või siis 20v kaan. Anna kontaktid, võin sulle mailile nende mootorite kohta tehase inffi saata. Mul olemas päris uus 1,8 tsi, kuid see pole ka selleks kuidagimoodi kõlbulik (seda saaks näha). Olen ise mõlemat Lehmanni mootorit (16v 2,0 FSI ja ka 20v versiooni) veidi uurinud ja ühte ka laiali lammutanud- kummastki polnud suurt midagi infoks võtta, kuna forsseerimise aste nii erinev kui 1,6 vaja läheb. (sain saalede numbreid jne. võrrelda) |
14.11.2014 at 13:55 |
2 edits. Last edited 14.11.2014 at 13:57 by bagiauto
|
uzzac |
CNC väntvõll
quote: Lembit:
Seega "tõeliste" S1600 mootorite hulgas ringrajal pakuks Kasparile auhinnalist 2. kohta
Kuskohta karikale järgi saan tulla?
Aga asjast rääkides, siis mulle meeldib, et peale meiesuguste lollide on veel teine kamp lolle, kes pole püssi põõsasse visanud ja üritavad midagi ägedat valmis teha. Kahju, et see ring nii kitsaks aint on kuivanud, kuid selge on ka see, et nikerdamine ei sobigi kõigile, sõita on ju toredam.
Vähemalt kaks kampa on veel jäänud, kes omavahel internetis võidu sõidavad. Ehk järgmine aasta ka rajal. Hoidke siis alt eks
____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee |
14.11.2014 at 14:20 |
|
Garfield |
CNC väntvõll
quote: uzzac:Vähemalt kaks kampa on veel jäänud, kes omavahel internetis võidu sõidavad. Ehk järgmine aasta ka rajal. Hoidke siis alt eks
Ja siis tuleb mingi tüüp AINULT 150HP S-1600 masinaga, sõidab kõik sõidud lõpuni, ei võida ühtki etappi ja saab hooaja lõpus meistrimedali kaela. Ajalugu kordub?
EDIT: Mul on 2. koha karikaid küllalt, võin mõne ära anda :o)
____________________________
Focus RS |
14.11.2014 at 14:48 |
1 edit. Last edited 14.11.2014 at 14:49 by Garfield
|
Lembit |
CNC väntvõll
Bagiauto - Kui su sõbra pakkumine on veel jõus, siis deklareerin siinkohal, et meie 8V mootor on kah kindlasti üle 200 hj. Tasuta dünosessioon ei tee kunagi paha
1,8 TSI eriti ei huvita. Liiga uus mootor reaalseks tuunimiseks ja eksperimenteerimiseks.
Siinne meiliaadress töötab ja igasugust infot võib sinna saata, seda ei ole kunagi üle. Kõikvõimalikke pakkumisi 2.0 FSI vanaraua kokkukorjamiseks võib kah sinna teha .
20V mootor on meil vaatluse all ainult sellistes konfiguratsioonides, mis tooks kaasa klassi vahetamise.
Kaspar - Karika osas annan täpsustavalt teada. Kas äkki teeme üldse rändkarika "1600 cc mootoriga ringrajaauto, millel üle 130 kw rattas"? Karika saamise tingimusteks dünograafik ja osavõtt vähemalt ühest rinkaetapist? |
14.11.2014 at 16:13 |
|
bagiauto |
CNC väntvõll
1,8 TSI sellepärast, et samasugused rullnookurid on kasutuses ja kaan sarnane. Sellel ainult rihma asemel kett.
Aga dünosessiooni jagamise hooaeg sai juba läbi |
14.11.2014 at 16:22 |
|
|