Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
VLN 2014Sel nädalavahetusel on meie tiimil esimene võistlus, jätsime kaks esimest etappi vahele ja alustame kolmandast etapist. Sõitjate koosseis on sama mis eelmisel aastal, auto samuti aga meeskond kes meie autot jooksutab on vahetunud. Sel hooajal sõidame Sorg Rennsport nime all. Tegu põhiliselt BMW marki jooksutava eratiimiga, mis on oluliselt suurema haardega, kui meie eelmine meeskond. Näiteks sel nädalal on nende hallata tervelt viis propelleri märgiga autot, 2 x 325, 330, M235 ja M3 GT4. Loodame, et suurem ja professionaalsem tiim annab meile parema kindluse, et auto on hästi ette valmistatud ja lisaks nad suudavad teenust soodsamalt teha, kuna kulud jagunevad suurema arvu klientide vahel.
Hooaja põhieesmärk on 24 tunni sõit, mis toimub sel aastal palju inimlikumal ajal, 19-22 juunil. Eelmisel aastal läks küll väga hästi ja täitsime oma eesmärgi aga natuke jäi kripeldama, et öösel sõitmist sai nii vähe kogeda. Ja kuna nii sõitjad kui sobiv auto on olemas, siis üritame korra veel. Muidugi mingeid garantiisid sellel alal pole aga eks me pinguta nii kuis oskame. Käe soojaks saamiseks osaleme enne suurt sõitu kahel VLN'i etapil ja kui auto ellu jääb, siis sügise poole teeme veel mõned sõidud.
VLN'is on sellel aastal võistluste jälgimine lihtsaks tehtud:
siin jookseb kaamera pilt, hetke seis ja lühikommentaarid
ja "i" masinate omanikel on võimalus installida GPSauge nimeline äpp, mille abil saab jälgida mistahes masina liikumist rajal reaalajas. On täpselt näha kus auto sõidab ja millise kiirusega ning kus ta paikneb teiste konkureerivate masinate suhtes. Mul endal õunamasinat pole aga me jälgime täpselt sama pilti boksis suurelt ekraanilt.
Eelregistreerunud on 199 autot ja meie osaleme endiselt klassis V4, kus on kirjas 12 autot, 11 x BMW 325 ja üks MB C230. Kuna tegu standard klassiga, siis tehnilise poole pealt võib teda võrrelda meie 325 Cup'iga, autod on põhimõtteliselt võrdsed.
Lühike selgitus kuidas klassid jagunevad, nende jaoks kes pole antud sarja süvenenud.
Autod jaotatakse nelja suurde gruppi
V: standard
SP: modifitseeritud
Cup: monoklass
H: historic
Edasi toimub jagunemine töömahu ja ülelaadimise olemasolu põhjal. Klassides kus ülelaadimine on lubatud, on kasutusel täht T, näiteks populaarne klass SP3T tähistab modifitseeritud ülelaadimisega autosid töömahuga 1620 kuni 2000 cm3.
Standard klassides on ümberehitused väga tugevalt piiratud. Lubatud on vedrustuse vahetus ja piduriklotsid on vabad. Muu peab kõik standardne olema, pisidetailideni. Klass V4 tähendab, et osaleda saavad autod töömahuga 2000 kuni 2500 cm3.
SP klassides on üldjuhul lubatud ulatuslikud ümberehitused, sarnaselt meie Baltic Open'ile. Erandiks on klassid SP9 ja SP10 kus osalevad homologeeritud autod. SP9 on kõige kiirem klass, mis sõidab üldvõidu nimel ja seal osaletakse GT3 klassi autodel. SP10 sõidavad GT4 autod.
Momendil on GT3 klassi kuldaeg, konkurents on tihe ning osalevate markide nimekiri pikk, Porsche, Mercedes, Audi, Nissan, McLaren, Ford, Aston-Martin, Ferrari. Tänu Balance of Performance reeglile on autod pea võrdsed, igaüks võib võita. Enamus tipptiimidest omavad kas otsesemalt või kaudsemalt tehase toetust ja üldvõitu taotlevates autodes istuvad professionaalsed võidusõitjad. Põhiosa sõitjatest on siiski amatöörid ja see teeb proffide elu rajal keeruliseks, sest kiiruste vahe on meeletu ja amatööride käitumine rajal on raskesti ennustatav. Seega arusaamatusi juhtub tihti. Muidugi amatööre on seinast seina, alates aastatepikkuse kogemusega rajahuntidest kuni juhusliku turistini, kes ei tea isegi kuhu suunas rada keerab ?
Cup klassides on üldjuhul (Renault v.a.) kõik autod täpselt samasugused ja mistahes muudatused ei ole lubatud. Need klassid on väga populaarseks kujunenud, kuna enamikel on taga tehase tugi ja auto ning tema jooksutamise hind tuleb soodsam kui SP klassis aga kiirus on parem kui V klassi autodel. Seega on nende arv aina paisunud ja 2014 sõidetakse juba 5 erineval klassis:
Cup 1 - Opel Astra OPC Cup
Cup 2 - Porsche Carrera Cup
Cup 3 - Renault Sport Speed Trophy
Cup 4 - TMG GT86 Cup
Cup 5 - BMW M235i Racing Cup
Põhimõtteliselt on iga auto jaoks olemas klass, ka isetehtud autoga saab eksperimentaalklassis peale.
Sõidud kestavad neli tundi ja päevakava on alati sama.
Vabatreeningule lubatakse ka võistlusel mitte osalevad autod, nõutud on vaid puur, iste ja rihmad. Samuti enamustel võistlusautodele on paigaldatud kõrvaliste ja sõidutatakse kas sponsoreid, sõpru-tuttavaid või siis tehakse raha eest taksosõitu. Põhimõtteliselt on võimalik istuda GT3 auto kõrvalistmel proff roolis.
Mis on veel väga liberaalne, võistluse ajal on boksid ja pitlane avatud pealtvaatajatele, võib vabalt ringi liikuda ja viibida otse sündmuste keskel. Seetõttu on kohati küll palju rahvast aga see on minu arvates pealtvaatajate jaoks kõva argument. Üle pitlane'i joone ei tohi astuda, seda jälgivad arvukad korrapidajad. Kuna seal on juba pea 90 aastat võidu sõidetud, siis pealtvaatajad käituvad üldjuhul väga mõistlikult ja samuti ei aja korraldaja pilli lõhki oma nõudmistega, erinevalt näiteks Palanga'st.
Ilusa ilmaga on raja ääres kümneid tuhandeid pealtvaatajaid ja isegi väga halva ilmaga on neid ebanormaalselt palju. Autosport on sealkandis väga populaarne. Kui kellelgi siit on huvi pealtvaatajana mõnele etapile asja oma silmaga vaatama tulla, siis võib mulle kirjutada. Meiega käib tihti "turiste" kaasas.
Meie autol tehti sel nädalal ootamatu mootorivahetus, talvel remonditud mootoriga tekkisid probleemid ja saime laenuks ühe varumootori, mille seisukorrast pole just palju aimu. Seega jääb loota, et asi ikka toimib ja saame rajale.
24.04.2014 at 11:41
1 edit. Last edited 24.04.2014 at 11:44 by peep (Moderator)
VLN 2014Kuidas te üldse valite meeskonna, kes teie autot jooksutab? Kas nad kuidagi reklaamivad ennast kuskil ja siis lihtsalt kunded astuvad uksest sisse kaupa tegema? Või on see ikka kuidagi keerulisem teema, et peab kedagi tundma jne?
Kas teoreetiliselt võiks "inimene tänavalt" oma küna Manthey, Zakspeedi jt tipptiimide ukse vahelt ka sisse veeretada? Või ikka mingist piirist alates tiimid valivad kundesid kes nende käe all sõita võivad.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
VLN 2014Pea kõik meeskonnad on äriettevõtted, kes on valmis oma teenust müüma. Lihtsalt mõni on parem, teine kehvem, mõni väiksem, teine suurem. Kombinatsiooni " paar sõpra ja telk " VLN'is eriti ei näe. Samas RCN'is ehk madalamas sarjas on jällegi paljud puhtalt oma käe peal, selles mõttes on levelid neil hästi paigas.
Ja samamoodi kui tiimid on erinevad, on erinev viis kuidas nad kliente leiavad. Tehakse reklaami vastavates portaalides, tehakse otsepakkumisil kui tekib potensiaalse huvilisega kontakt aga saab ka suhelda puhtalt maili teel. Enamusel on kodulehekülg kus teenused välja reklaamitud. Ehk koha ostmine on tegelikult lihtne, kuigi jah päris nullist alustades võib nats küsimusi tekkida.
Seda kas "künaga" saab tipptiimi minna, ma ei oska öelda kuna vaevalt keegi seda teha sooviks aga näiteks Manthey ei jooksuta hetkel ühtki autot oma raha eest, kõik on kliendid. Ja ma usun, et kui otseselt nende nime all ei sõida, siis pole tulemus neile oluline.
VLN 2014Aga mille põhjal konkreetselt teie valisite, millest vanal tiimil puudu jäi või mille osas uus parem on?
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
VLN 2014Nojah, ma ilmselt ei oska päris täpselt sõnastada seda mis mind selle VLNi tiimi-sõitja suhte juures tegelikult huvitab, mõtlen just seda et kas selline odavuse või misiganes parameetri baasil ühest teise minek on täiesti just business ja seda tehakse koguaeg vastavalt olukorrale ilma pikemalt mõtlemata? Noh umbes et täna tangin Nestes, homme Statis, keegi ei solvu.
Sest noh, Eestis küll on päris selliseid täisteenust pakkuvaid tiime ja seda ostvaid kliente ainult rallis, aga üldiselt kasvõi "ihumehaaniku" vahetamine väga tavaline asi ikka ei ole, ikka on see natuke nagu sildade põletamise maiguga
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
VLN 2014Ma arvan, et on küll nii - võidusõit on siin täiesti tavaline äri, mainstream. Ei kujutagi ette kuidas oleks võimalik "sildu põletada" , pakkujaid on selleks liiga palju. Samas tõsisemad diilid tehakse hooajaks ja on kombeks lepingutest kinni pidada. Kusjuures levinud on suulised lepingud.
VLN 2014Esimene sõit tehtud ja väga hästi läks, tulime terve autoga lõpuni ja saime klassis 5 koha 11 startija ja 8 lõpetajaga. Üldarvestuses olime 114. 141 said tulemuse kirja 195 startijast. Terve võistlus toimus kuival rajal ja nagu kahjuks tihti juhtub, avariisid oli palju ja pea kogu võistluse aja käis mõnes rajaosas suurem koristustöö. Enamvähem puhtaid ringe oli 3-4.
Päeva lõpuks hakkas ka mingi tunnetus ja rütm tulema, algus oli vaevaline nagu ikka hooaja esimene sõit kipub olema. Kui koju jõuan, riputan mõned pildid ka üles.
BMW Sports Trophy Team Marc VDS, piloodid Dirk Adorf ja Nick Catsburg.
teine koht, Rudi Adams, Kevin Estre ja Arno Klasen, Dörr Motorsport. Kaotus võitjale 3,575 sekundit:
kolmas koht: Marc Basseng, Marcel Fässler ja Frank Stippler, Phoenix Racing. Vahe teise kohaga 8,3 sekundit.
Neljandale kohale sõitnud Uwe Alzen/Philipp Wlazik jäid poodiumilt välja 0,4 sekundilise kaotusega. Ajavahed annavad ehk pildi konkurentsist, mis valitseb üle nelja tunni kestva sõidu jooksul. Iga jala tõstmine gaasilt sadade möödasõitude jooksul ja iga viivitus boksis võib tähendada esikoha kaotust.
VLN 2014Natuke pildimaterjali minu seebikarbist, kvaliteet pole suurem asi aga feelingut vast annab edasi.
Nagu ka meie võistlustel, enne rajale pääsemist tuleb läbida dokumentide kontroll ja tehniline kontroll. Paberimajandusega kulub tavaliselt 10-15 minutit, enamus sellest järjekorras ootamisele. Vormistamine käib meie mõistes vanamoodsalt, tiimil on eelnevalt paberid käsitsi täidetud, laua juures paneme käe alla, lisaks kontrollitakse litsensinumbreid ja auto dokumente.
Tehniline kontroll viiakse läbi kolmes kõrvuti asuvas boksis - igasse mahub kolm autot ehk 9 autot on korraga töös.
Mida kangem auto, seda tähelepanelikumalt asja uuritakse aga üldiselt on neil kontrolli punkte rohkem kui meil, igasugused plommid, piirajad jms. Samas ma pole näinud, et mõnda autot oleks kaalutud, ei tehnilises ega parc ferme's. Siin pildil on kogu stardirivis minu lemmik auto, mis kannab nime Lexus LFA Code X. Super välimus, super hääl. Tegu on spetsiaalselt selle aasta 24 tunni sõiduks ette valmistatud ainueksemplariga, siin kirjutatakse asjast täpsemalt.
Pildilt paistab üks Jaapani tiimide omapära, neid on alati jube palju, siin pildilgi tervelt 9 tegelast pluss üksainuke tehnilise mees, kes ei paistagi kapoti alt. Ühed tegelevad asjaga, teised kirjutavad kogu aeg midagi üles, keegi pildistab, keegi filmib ja kindlasti keegi vaatab veel pealt - nii kontrolli mõttes. Ja kõik nad on äärmiselt tõsise olemisega ning toimekad...kogu aeg pidev sebimine. Me ju eelmine aasta olime Nismo'ga samas boksis, see oli lihtsalt ebareaalne mis sebimine seal käis 24/7, ainult mingit tulemust ei olnud lõpuks, me vist saime parema koha kui nende kaks autot, sest nad olid katki alatasa.
Laenan netist ühe pildi sellest pillist:
ja juhi töökoht on tal selline:
Osa meie tiimi telgialusest:
Kombinesioonid ja kiivrid on taksosõitude tarvis, sõidutame trennis maksvaid kliente, mille tulu jaguneb tiimi ja sõitjate vahel. Igati abiks. Selja taha jääb söögiosa, kogu aeg on võimalik midagi hamba alla saada, kord päevas on soe toit ja külmikust võib karastusjooke võtta.
Kõvematel tiimidel on telke ja asju muidugi rohkem, pildil Haribo autode telk. Sponsorprogrammid on muljetavaldavalt põhjalikud, kindlasti on see kallis aga rikkal turul tasub vast asi ära, muidu nad ei toetaks aastate pikkuselt.
Hetk enne treeningut, vasakul on meie tiimi V5 klassi 330 ja paremal M235. Sel aastal on meie boksi number 32.
M235 Cup on sellel hooajal uus klass, need autod tunduvad hästi sobivat ringrajaspordiks, piisavalt kompaktsed ja võimsad. PDK kast teeb juhtimise lihtsaks.
Kõrvalboksis olid jaapanlased parema rooliga MX5's. Enne 24 h. sõitu on välismaalaseid hulgim kohal, hooaja teises pooles on rohkem kohalikke.
See rada soosib suuri tiibasid, pildil Black Falconi SLS, mil lõpetas võistluse kõrge 5 kohaga.
SLS'i juhi töökoht, vaadake pedaale. Ma ei tea, kas neil tõesti ongi hüdrotrafoga automaatkast aga igatahes mugav.
Kangemad autod seisavad enne sõitu boksis üldjuhul sellises asendis, et saaks rehvivaliku viimasele hetkele jätta.
Masinad ootavad rajale pääsu, sagmine, müra ja melu on uskumatu sellel hetkel. Treeningule väljasõit on parim moment kogu stardirivi üle vaadata, kui nad boksiteelt välja sõidavad. Võistluspäeval sellist ühtset rivi ja ülevaadet ei teki.
28.04.2014 at 14:43
1 edit. Last edited 28.04.2014 at 14:49 by peep (Moderator)
Mõned kohtunikud on seal päris koloriitsed kujud. Kokku on neid sadades kuna rajal on nii palju lipupunkte aga näha on, et mõned mehed on vist enamuse oma elust seal mööda saatnud.
Tankimise üle peetakse arvestust niimoodi, tankuri külge on kleepitud A4 paber. Peale võistlust toimub maksmine, kohapeal, sulas.
Trenni ja stardiks rajalesõidu vahel on natuke üle tunni. See on kõige kiirem aeg ja ruumi...seda pole üldse. Seekord oli meil kolme autoga mingid probleemid, teisel 325'l lendas kardaan.
M235 tegi avarii ja seda lapiti palavikuliselt. Kui mitu autot korraga töös on, siis tuleb ära kasutada kõik vaba ruum. Ruumi tehakse viisakalt aga jõuliselt - kui vaja siis inimesed lihtsalt lükatakse eest.
M3 GT4 küljes ka midagi lagunes. Ülikiire, kõik jooksevad, saksakeelne arusaamatu folkloor.
Kõrvalboksis toimetati Ginetta kallal. Mulle see auto meeldib, odav, lihtne, kiire.
Õnneks meie autoga stressi polnud, uued piduriklotsid ja rehvid alla, paak täis ja oligi valmis. Ok, jõuti veel paigaldada uus datalogger ja puuduv raadio.
Black Falcon, odavaid autosid nad ei jooksuta. Vene raha.
991 lõpetas 3-3,5 l. standardklassis E46 M3 võimu - kiiruse vahe on ca. 20 sekundit ringi peale uuema auto kasuks. 997 ei saanud võidusõiduks kasutada, kune sel polnud kuiva karterit ja mootorid jooksid kinni. Uuel mudelil seda probleemi pole ehk kui võita on soov siis 100 k. + ja palun.
quote:-XR-: Need viimased Porged tunduvad ikka väga stock olevat.
Mis neil veel peale puuri ja istmete tehtud on? Vedrustus+veljed+rehvid ja kõik?
Stock klassis polegi muud lubatud. Väljalaske peale kollektoreid tohib samuti ära vahetada. Ja need on siis väiksema mootoriga Carrerad. Aga sõidavad sama kiiresti kui keskmised 997 Cup autod.
28.04.2014 at 15:27
1 edit. Last edited 28.04.2014 at 15:30 by peep (Moderator)
VLN 2014Vbl loll küsimus, aga kas Porsche pakub sellise auto juppidele ka mingit garantiid?
Näiteks kui ostad poest auto, teed natuke ümber. Käigukastil kaob viies käik ära ja lähed nagu ausmees garantiisse?
Enne starti lastakse pealtvaatajad rajale, võib vabalt ringi jalutada, autosid katsuda, juhtidega juttu rääkida.
Tiimipealik keerab veel viimasel hetkel hobujõude arvutist juurde , muide juhtaju programm on standard klassis vaba.
Jaapanlastel on oma TV rühmad, siin tehakse võib-olla isegi otsereportaazi. Muide, võistluse ülekannet kommenteeritakse lisaks saksa keelele veel ka jaapani keeles. Inglise keelt ei kasutata.
Pealtvaatajate hulk vahetult enne pitlane'i avamist.
Sõidu ajal loomulikult polnud eriti aega pilte teha, mõned hetked juba sõidu lõpupoolelt kui olin tsiviilriided selga saanud ja lõunasöögi manustanud.
M235 klassi viimane boksipeatus. Siit ei paista aga nende selja taga on teine samasugune auto millega konkureeeriti, kohti ma ei tea. Pinget oli õhus miljon volti, meeskonnad pole ju F1 tasemel profid. Meestel pritsis silmist adenaliini, liigutused olid hüperaktiivsed. Kahjuks see auto pani vist puusse mõni ring enne lõppu, igatahes DNF.
Tiim on valmis meie autot sisse võtma, teiseks peatuseks.
Meil nii närviline asi polnud, tegelikult on aega päris palju kuni see 60 liitrit tavalisest pumbast paaki jookseb. Rehve me võistluse jooksul ei vahetanud ja startisime juba ühe sõidu teinud jooksuga. Kuid lõpus olid nad suht päris läbi, Roul lasi juba ralli stiilis kohati.
Meie tiimi omanikud ja juhid on kaks venda Daniel ja Benjamin, The Blues Brothers nagu neid kutsutakse. Ma vist mainisin, et toit oli meil pidevalt laual ? Esimese võistluse põhjal on mulje kogu nende toimetamisest väga hea, loodetavasti see nii ka jääb.
Piirangute lõpp on siin, gaas põhja !
Meedia toimetas, millegipärast meie käest ei küsitud midagi.
Parc ferme peale nelja tundi actionit ja lammutamist. 54 autot ei jõudnud siia...see rada on päris ahne.
Seekord sedasi, kevadel on entusiasmi rohkem pilte klõpsida ja kirjutada.
Järgmine võistlus toimub 17 mail, mis on viimane proov enne 24 tunni sõitu. Selleks ajaks üritame oma autole toimiva mootori tekitada, sõitsime ju laenatud jõuallikaga.
quote:-XR-: Vbl loll küsimus, aga kas Porsche pakub sellise auto juppidele ka mingit garantiid?
Näiteks kui ostad poest auto, teed natuke ümber. Käigukastil kaob viies käik ära ja lähed nagu ausmees garantiisse?
quote:-XR-: Vbl loll küsimus, aga kas Porsche pakub sellise auto juppidele ka mingit garantiid?
Näiteks kui ostad poest auto, teed natuke ümber. Käigukastil kaob viies käik ära ja lähed nagu ausmees garantiisse?
Loll küsimus.
Sellepärast küsisin, et väidetavalt pidi Porsche rahumeeli kastile garantiiremonti tegema, isegi kui ütled, et asi juhtus ringrajal.
VLN 2014Reeglina puudub võidusõidus kasutatavatel osadel igasugune garantii. Kui sõita rajapäeval, siis seal võib küll garantii kehtida. Aga kuna meil pole uut Porsche't siis mine tea ?
VLN 2014Tänud, haarav ülevaade nagu alati. Nüüd saite vist esimest korda korralikult toimetava mootoriga sõita - kuidas sa enda eelmist ja tänast autot omavahel võrdleks?
VLN 2014See mootor oli parem aga düno graafik polnud ikkagi selline nagu tehas annab. Vast nüüd õnnestub värske jõuallikas hankida.
Auto all mõtled e36 vs e92 ? No eks uus auto on paremini juhitav. Pole vaja roolis nii palju võimelda. Kuna ta on raskem ja võimsust liiga palju rohkem pole, siis ringiaegades on vahe väike, kuid kindlasti olemas uue kasuks. Pika sõidu peal on uuem parem, sest väsitab vähem.
VLN 2014Seekord panin peale pulsivöö ja Endomondo taskusse tööle. Päris koormav tegevus on see rooli keeramine. Kuna telefon oli taskus siis GPSi andmed ei ole 100% täpsed aga üldise info jaoks sobib küll.
Distants: 194,75km
Keskmine kiirus: 127,1 km/h
Max kiirus: 246,7 km/h
Aeg: 1:31 (panin mõned minutid enne autosse istumist tööle ja mõned minutid hiljem seisma, kokku sõidu aeg umbes 1.20)
Keskmine pulss: 149
Max pulss: 168
Kalorid: 1367
VLN 2014Homme oleme jarjekordselt joonel, voistluse nimeks 45. Adenauer ADAC Simfy Trophy. Kuna tegu viimase soiduga enne 24 h., siis on osavotjaid tavaparasest rohkem, eelregistreerunuid on 208 ja nende hulgas mitmeid eksootilitest maadest parit tiime, naiteks Taimaalt.
Meie stardime endiselt numbri 492 all ja meie V4 klassis on tervelt 14 autot, 13 x 325 pluss uks C230. Esimest korda on tekkinud kodumaine konkurents , Aesthetic Racingu tiimi autoga nr 493 soidab mh. Keijo.
Selleks etpiks saime autole tuliuue mootori, tana veetsime pea 5 tundi umberkaudsetel teedel sissesoitu tehes. Vabatreening algas hasti, ilm oli paikeseline, auto toimis ja rada heas korras, kuid 50 minutil punane lipp. Piloodi terviserikke tottu toimus raske avarii, suurel kiirusel laupkokkuporge barjaariga. Autos oli lisaks kaassoitja, kes onneks paases kange kaela ja sinikatega. Juhti elustati kohapeal ja ohtusel voistlejate koosolekul tuli hea uudis, ta jaab elama.
Ilmaprognoos homseks on hea, kuid kerge see soit ei tule, sest rebimine esikohale tuleb nii absoluudis kui klassides ulitihe ja nagu elu naitab, jaab siis rada tihti kitsaks.