| Poster | Message | 
  
	    |  JõuJaam 
   |  BMW E36 325i - Tänavalt ringrajale - JõuJaam Antud auto puhul on tegu JõuJaama projektiga "Tänavalt ringrajale".
 Võtsime stock konditsioonis BMW E36 325i ja hakkasime selle ringraja sooritusvõimet järkjärgult parendama.
 Projekti idee on näidata inimestele, kui palju mingid modifikatsioonid auto ringiaega reaalselt mõjutavad ehk kui palju millegist kasu on ja kust otsast üldse alustama peaks.
 
 Projekti eduka läbiviimise eelduseks oli kaks võtmekomponenti, auto ja juht.
 Autoks sai valitud laialt levinud BMW E36 325i ning et oleks mida hiljem võrrelda, siis juhiks otse kollase kopika roolist Kaspar Aruvee.
 
 Hetkel on valminud kaks saatelõiku, mis on kättesaadavad Motors TV vahendusel:
 1. - http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Hobi+motors/23161-JouJaama+Jutud+-+Tanavalt+ringrajale+vol+1.aspx
 2. - http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Hobi+motors/23214-JouJaama+Jutud+-+Tanavalt+ringrajale+vol+2.aspx
 3. - http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Hobi+motors/23259-JouJaama+Jutud+-+Tanavalt+ringrajale+vol+3.aspx
 
 --------------------------------------------------------------------
 
 Saade nr. 1 sisaldab endas stock autoga esimese ringiaja ettesõitmist.
 http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Hobi+motors/23161-JouJaama+Jutud+-+Tanavalt+ringrajale+vol+1.aspx
 
 Auto on 99% stock, vaid esimene strutbar on mõne eelmise omaniku poolt lisatud.
 Vedelikud ja tehnika kõik samuti nii, nagu auto meie kätte tuli.
 
 --------------------------------------------------------------------
 
 Saates nr. 2 oleme teinud autole sisuliselt tavapärase hoolduse kvaliteetsete ringrajasuunitlusega varuosade ja määrdeainetega.
 http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Hobi+motors/23214-JouJaama+Jutud+-+Tanavalt+ringrajale+vol+2.aspx
 
 Vahetasime ära kõik vedelikud mootoris ja veoülekandes.
 
 * Mootoriõli: Motul 300V Le-Mans 20W-60
 * Käigukastiõli: Gear 300 75W-90
 * Differentsiaaliõli: Motul Gear Competition 75W-140
 * Jahutusvedelik: Motul Inugel Optimal
 
 Hooldasime ära pidurid.
 
 * Piduriklotsid ees ja taga: Ferodo DS2500
 * Pidurikettad ees ja taga: Brembo MAX
 * Piduriõli: Motul RBF 660 Racing
 * Pidurivoolikud: Wisefab E36 325 Brake Line Kit
 
 --------------------------------------------------------------------
 
 Saate nr. 3 tarbeks vahetasime ära kogu puksiringi ning paigaldasime coilover vedrustuse.
 http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Hobi+motors/23259-JouJaama+Jutud+-+Tanavalt+ringrajale+vol+3.aspx
 
 Nagu 30.06 OpenTrack üritusel selgus olid sillaseaded paraku täiesti möödas sellest, mis oli stend näidanud.
 Peale selle seiga avastamist keerasime paika auto kaalud ja reguleerisime uuesti ära sillad.
 Hall tegi ise ühe proovitiiru ja stopperiga mõõtes saime ringiajaks 1:35.4.
 Näis mida järgmine saade Kaspariga roolis toob.
 
 * Sillapuksid: StrongFlex polüuretaanpuksid
 * Vedrustus: BC Coilovers reguleeritav vedrustus (kõrgus ja jäikus)
 
 --------------------------------------------------------------------
 
 Täname siinkohal ka projektile õla alla pannud ettevõtteid:
 auto24ring
 Motors24.ee
 Petrolheads.ee
 OpenTrack.ee
 Motul
 Wisefab
 Lesven OÜ
 AudioFookus
 
 ____________________________
 auto24ring JõuJaam Service
 +372 58 5588 58
 | 
	
	  | 17.06.2013 at 09:17 | 1 edit. Last edited 05.07.2013 at 14:38 by JõuJaam | 
    
  
	    |  peep 
   Moderator |  BMW E36 325i - Tänavalt ringrajale - JõuJaam Pole neid videosid kahjuks jõudnud vaadata aga projekt on kiiduväärt ettevõtmine. Õpikunäide algajale huvilisele. Kas sellest tuleb lõpuks tänavalegaalne masin või spets rinkapill ?
 | 
	
	  | 17.06.2013 at 09:29 |  | 
    
  
	    |  uzzac 
   |  BMW E36 325i - Tänavalt ringrajale - JõuJaam Sellest saab lõpuks auto24ringi rendikas. Järgmine osa juba lähiajal, töö igatahes käib
  
 ____________________________
 Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
 | 
	
	  | 17.06.2013 at 09:30 |  | 
    
  
	    |  peep 
   Moderator |  BMW E36 325i - Tänavalt ringrajale - JõuJaam Ringiaja paranemise tuvastamine võib keeruline olla kuna rehv, ilm ja juhi käsi on sõltumatud muutujad. Aga eks ta suure pildi annab ette kindlasti. Edu !
 | 
	
	  | 17.06.2013 at 09:33 |  | 
    
  
	    |  Erik 78 
 |  BMW E36 325i - Tänavalt ringrajale - JõuJaam Kas ma saan õieti aru, et tänavaauto ja tuunitud auto (vol 1 vs vol 3) auto vahe rajal oli u. 1 sekund? Ekraan näitas ka aega 1,34 midagi? Või tõesti kaotab auto iga sessiooniga u. 10 hobust?
 | 
	
	  | 27.06.2013 at 22:53 |  | 
    
  
	    |  mth 
   |  BMW E36 325i - Tänavalt ringrajale - JõuJaam Seal oleks vist olnud tegelikult mõistlik iga kord selle bemmicupi autoga ka ala 10 tiiru teha ja siis selle tuunitavaga. Siis oleks ehk veidi adekvaatsem võrdlusmoment, kui bemmicupi auto sõidab ka kuuma ilmaga sekundi võrra aeglasemalt, siis võib sellega arvestada ka tuuningprojekti puhul.
 | 
	
	  | 28.06.2013 at 10:37 |  | 
    
  
	    |  peep 
   Moderator |  BMW E36 325i - Tänavalt ringrajale - JõuJaam Mootori probleem on muidugi võimalik aga ega nad nii kergelt ei lagune. Pigem mängivad oma osa muutuvad faktorid, näiteks kuumaga läheb Kumho kiiremini libedaks.
 | 
	
	  | 28.06.2013 at 14:00 |  | 
    
  
	    |  Henri_ 
   |  BMW E36 325i - Tänavalt ringrajale - JõuJaam 1:34 oli ühe Fordiga sõidetud.
 
 Esimeses saates oli mõõdetud aeg käsitsi stopperiga, sealt võib lisaks päris suur mõõteviga tulla. Kaspar oskab muidugi oluliselt täpsemalt neid asju rääkida ja mootorimure kurta
  
 Ajaloostki teada, et kompressioonid, andurid jms võivad korras olla, kuid dünopink näitamas alla 100kw.
 
 ____________________________
 http://petrolheads.ee/ ;  EVO RX  ; E46 V8
 | 
	
	  | 28.06.2013 at 14:22 |  | 
    
  
	    |  uzzac 
   |  BMW E36 325i - Tänavalt ringrajale - JõuJaam Ma siis natuke kirjutan. Viimane sats oli tõesti ainus kord kui oli transponder küljes, ehk võrdlus kui selline on üsna nigel varasemate saadetega. Viimasel korral oli midagi lahti mootori endaga. Tundus jõuetu, kuid selles võis olla süüdi Focus ST millega enne sai tiirutatud. Tühikäik lonkas ikka päris tugevalt, mis annab märku mingist kotermanist autos, kas ja mis konkreetselt häda on ei oska kommenteerida. Mis puutub rehvi ja üldisesse sõidufiilingusse, siis viimane kord oli juba nagu päris. Rehv pidas kenasti vastu, sest tegin 2-3 kiiret ringi korraga, mitte rohkem.
 
 ____________________________
 Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
 | 
	
	  | 28.06.2013 at 14:40 |  | 
    
  
	    |  hall 
   |  BMW E36 325i - Tänavalt ringrajale - JõuJaam Proovisin autot pärast Kasparit veel kuumema ilmaga. Igatahes pärast paari ringi tulin maha kuna auto oli väga libe ja totaalselt alajuhitav. Rehvirõhkude alandamine, esiamortide pehmeks ja tagaamortide jäigaks kruttimine ravis alajuhitavuse, aga jube libedaks jäid need Kumhod kuumaga ikka.
 
 ____________________________
 Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
 
 CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
 | 
	
	  | 28.06.2013 at 15:27 |  | 
    
  
	    |  JõuJaam 
   |  BMW E36 325i - Tänavalt ringrajale - JõuJaam Vahepeal on valminud saade nr. 3, mille tarbeks vahetasime ära kogu puksiringi ning paigaldasime coilover vedrustuse.
 http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Hobi+motors/23259-JouJaama+Jutud+-+Tanavalt+ringrajale+vol+3.aspx
 
 Nagu 30.06 OpenTrack üritusel selgus olid sillaseaded paraku täiesti möödas sellest, mis oli stend näidanud.
 Peale selle seiga avastamist keerasime paika auto kaalud ja reguleerisime uuesti ära sillad.
 Hall tegi ise ühe proovitiiru ja stopperiga mõõtes saime ringiajaks 1:35.4.
 
 ____________________________
 auto24ring JõuJaam Service
 +372 58 5588 58
 | 
	
	  | 05.07.2013 at 14:40 |  | 
    
  
	    |  hall 
   |  BMW E36 325i - Tänavalt ringrajale - JõuJaam See aeg oli koos kundega, üksi sõites saime hiljem palju parema aja
  
 ____________________________
 Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
 
 CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
 | 
	
	  | 05.07.2013 at 15:20 |  | 
    
  
	    |  civic 
 |  BMW E36 325i - Tänavalt ringrajale - JõuJaam Tänu Jõujaamale, oli mul võimalik selle autoga oseleda Opentrackil.
 Kõige parem osa sellel autol olid pidurid, igal ajal, igal kiirusel toimisid väga hästi.
 Rooliosa oli veidi tundetu, ning auto veidi alajuhitav.
 Me ei tea kas Te keerasite sillad paika enne või pärast opentracki?
 Kuna keskendusime rohkem sõidutehnika õppimisele , siis tervet kiiret ringi ei suutnudki sõita.
 Lisaks sõitsin kordamööda selle bmw ja hondaga, mis on rajal käitumiselt täiesti erinevad autod.
 Aga päeva lõpuks, tänu Kaspari õpetustele, kärpisin bmwl enda ringiaega 2sek ja hondal 3 sek.
 
 | 
	
	  | 08.07.2013 at 14:07 |  | 
    
  
	    |  matuuu 
 |  BMW E36 325i - Tänavalt ringrajale - JõuJaam Tere! Kuna endal seisab nüüd hoovis sama isend ( e36 325 coupe) ja plaan on kah seda rajasõitu proovida... hakkasid huvitama mõned asjad. Praegu enda auto ka nii enamvähem stock ja esimene asi tahaks kindlasti pidurid üle käia, siis kas oleks mõistlik panna valida samad kettad klotsid ja vedelikud ?  ja mis eesmärk nendel wisefabi voolikutel on ? ja mida tasuks veel jälgida teha antud isendi puhul ?
 | 
	
	  | 12.05.2014 at 18:59 |  | 
    
  
	    |  kaspar99 
 |  BMW E36 325i - Tänavalt ringrajale - JõuJaam 
 quote:matuuu: Tere! Kuna endal seisab nüüd hoovis sama isend ( e36 325 coupe) ja plaan on kah seda rajasõitu proovida... hakkasid huvitama mõned asjad. Praegu enda auto ka nii enamvähem stock ja esimene asi tahaks kindlasti pidurid üle käia, siis kas oleks mõistlik panna valida samad kettad klotsid ja vedelikud ?  ja mis eesmärk nendel wisefabi voolikutel on ? ja mida tasuks veel jälgida teha antud isendi puhul ?
 
 Tavaline kummist voolik läheb kuumaga pehmeks ja hakkab järgi andma(paisuma) survet saades. Seega surve ei jõua kõik piduriklotsideni, vaid kaob ka voolikutesse.
 http://en.wikipedia.org/wiki/Braided_stainless_steel_brake_lines
 | 
	
	  | 13.05.2014 at 09:27 | 1 edit. Last edited 13.05.2014 at 09:29 by kaspar99 | 
    
  
	    |  peep 
   Moderator |  BMW E36 325i - Tänavalt ringrajale - JõuJaam Oleneb palju Sa kulutada tahad ? Esiteks Brembo kettad on lihtsalt rahakulu võreldes suvaliste Hiina ketastega mis kestavad sama hästi. Voolikud on maitseasi, stock auto puhul võib ka lihtsalt välja vahetada, Sa ei tunne mingit vahet. Aga kui hinnas vahet pole, siis pane metallsukaga. Kuid vahetama peaks, auto on ju vana. Vedelik kindlasti, klotsid samuti. Ning kui juba, siis puhasta sadulad ja paigalda uued tihendid. Vastav remondikomplekt peaks müügil olema.
 | 
	
	  | 13.05.2014 at 09:34 |  | 
    
  
	    |  Ivalo 
   |  BMW E36 325i - Tänavalt ringrajale - JõuJaam Ketaste osas olen Peebuga 100% päri, omal nahal läbi elatud- kokkuvõtvalt võib öelda et raisatud raha.
   | 
	
	  | 13.05.2014 at 16:47 |  | 
    
  
	    |  H.E 
     |  BMW E36 325i - Tänavalt ringrajale - JõuJaam Ma pidurivoolikute osas 100% päri ei oleks
  Armeeritud voolikud tegid pidurdamise märkimisväärselt paremaks.
 Aga võibolla olid mul mingid muud põhjused selleks.
 
 ____________________________
 Raketibaas
 | 
	
	  | 13.05.2014 at 22:01 |  |