Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85Porsche 911 3,2 Carrera mudeliseeria (1984–1989)
1984, legendaarse 911 20. juubeliaastal esitleti SC-seeria järeltulija Carrera 3,2, mis taaselustas Carrera mudelinime esmakordselt pärast 1977. aastat. Carrera 3,2 oli algse 911 viimane iteratsioon. Järgmistel mudelitel oli juba kasutusel uus kere, uued pidurid, palju rohkem elektroonikat, uus keerdvedrudega vedrustus torsioonide asemel jms.
Carrera 3,2-l kasutati uut 3,2 liitrist bokserit. Porsche väitel oli see eelmisega võrreldes 80%-liselt uuendatud. Kubatuuriks tuli 3164 cm3, mis saadi 95mm diameetriga silindreid (sama mis 3-liitrisel) ja 3.3 Turbo väntvõlli kasutades (kolvikäik 74,4 mm). Surveaste oli euroversioonil 10,3:1 ja USA turul 9,5:1. Nii sisse- kui väljalase olid uued. Käigukast (5-käiguline tüüp 915) jäi esialgu samaks mis SC-mudelitel. 1987 esitleti uut tugevamat G50-käigukasti, viimasega kaasnes ka hüdrauliline siduriajam.
Euroversiooni võimsuseks anti 234PS@5900, USA omadele 210PS samade pöörete juures. Euroopa mudelile mõõtis Autocar 0-60 mph kiirenduseks 5,4 sekundit, samas tehaseandmed on tagasihoidlikumad, 6,4 sek USA versiooni kiirendus ja 6,1 sek Euroopa (ja muu maailma) versioonil.
Pidurikettaid suurendati ja olulise muudatusena täiustati mootori ketipinguteid, mis olid olnud varasemate mootoripõlvkondade achilleuse kannaks. Jahutuse parandamiseks lisati kaasistujapoolsesse rattakoopasse korralik õlijahutusradiaator varasema jahutustoru asemele. 1987 mudeliaastast lisandus samasse ka termostaadi poolt juhitud ventilaator.
Mootori juhtimises toimus samuti suur muudatus - kasutusele tuli täiselektrooniline L-Jetronic sissepritse, mis kasutas BOSCH Motronic 2 DME tüüpi kontrollerit. Kütuse säästmise huvides võeti kasutusele näiteks mootoripidurduse ajal kütuse etteande katkestamine. USA versioonid varustati katalüsaatori ja lambda-anduritega.
Pakuti kolme baas-mudelit: kupee, targa ja kabriolett. Välimus oli SC-mudeliga peaaegu identne, peamine erinevus oli esimeste udutulede integreerimine esipõlle. Väiksemaid muudatusi toimus veel 1986, näiteks muudeti salongis ventilatsioonirestide kuju.
3,2 Carrerast pakuti ka erimudeleid. Esmalt "option M491", paremini tuntud kui "Turbo-look". Sisuliselt tähendas see 930 Turbo keret laiade rattakoobaste ja massiivse antitiivaga taga, jäigemat Turbo vedrustust ja suuremaid pidureid ning laiemaid rattaid. USA-s oli nimetatud mudel esimestel aastatel väga populaarne kuna õiget (930) Turbot ei müüdud.
Veidi haruldasem versioon oli Club Sport (CS, option M637) ehk kergendatud "ringrajaversioon" (kogu võimalik mugavusvarustus oli eemaldatud, kaalusääst kokku 70 kg), samuti olid veidi muudetud mootor ja vedrustus, pööretepiiraja oli veidi kõrgemal jne. Teine haruldane mudel oli 911 Speedster (M503), kahekohaline madala tuuleklaasiga kunagisest 356 Speedsterist innustust saanud lahtine auto.
Siinkohal on paras avaldada üks juuli lõpus Muugal mobiiltelefoniga tehtud spioonifoto.
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85Whoa, Avo ikka liigub oma "autoajaloos" aina ühelt tipult teisele
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85Tänan, õnne on jah ikka vaja - selle autoga teda ühest küljest nagu natuke oli, teisalt nagu liiga palju ei olnud ka. Postitan lähiajal paremaid pilte esmasest ekspertiisist, diagnoosimisest, lahtivõtmisest - siis mõistate.
Ühesõnaga tegu on USA turu mudeliga, põhierinevusena veidi väiksem surveaste, USA imelikud esituled ja katalüsaator. Katalüsaatori kusjuures oli keegi eelmistest omanikest eemaldanud. USA tuled eemaldasin ma ise üsna kohe. Surveastmega vaaatame mis saab.
Ostule eelnes kuudepikkune ettevalmistustöö kirjandusega, kogu Porsche mudelirea endale selgekstegemine, telgitagused konsultatsioonid kohalike Porsche-ekspertidega. Esialgu silme ees kangastunud Carrera 2,7 RS taandus ajapikku ja asendus millegi realistlikumaga - näiteks SC-ga.
Turul on hetkel huvitavaid trende. Kõigepealt esimeste aastate mudelid, mille kõlbulike eksemplaride hind on kiiresti kosmosesse läinud. Loomulikult hoiavad (loe:kerivad) hinda eelkõige matching-numbers eksemplarid ja eriti S-d, tehase erimudelitest ei hakka rääkimagi. Tegelikult sai pikalt kaalutud ka varianti tuua päris ehtne vana "longhood" kerega Porsche ja kere siin oma jõududega taastada, isegi üks eksemplar oli välja vaadatud ja diil läbi rääkimisel aga maiteagi kas õnneks või õnnetuseks läks see auto "nina alt ära".
Edasi koondus tähelepanu peamiselt SC-le ja sellele järgnenud Carrera 3,2-le - nende hinnad on seni veel üsna vastuvõetavad, eriti USA-s. Kered on juba tsingitud. Ongi huvitav, et näiteks Euroopast on raske leida mõistliku hinnaga sõitvat vanemat Porschet, mis vajaks veidi tohterdamist. Reeglina pakutakse kas "kollektsioonide uhkusi" või siis "varuosadoonoreid". USA turul on pilt teine, vähem või rohkem mõistlikke projekte on palju liikvel ja hinnad ei tekita infarktieelset seisundit.
Sellistel kaalutlustel sai lõpuks diil lukku löödud Alabamast (soe ja kuiv osariik!) pärit musta isendi osas, 1985 Carrera 3,2. Läbisõit suur ja ajalugu auklik aga kere tundus hea, rattad sirged, mootor töötas ilusti. Peaaegu komplektne. Missealikka, kas nüüd või mitte kunagi, mõnigi hea diil oli liiga pikalt mõtlemise peale käest libisenud, seega tehtud-mõeldud ja nii läkski treiler autole järele.
Ahjaa, selle turu sõelumise käigus jäid silma ka mitmed euroopa taustaga kokkuostjad kes justnimelt säärased SC-sid ja Carrerasid sularaha eest kokku ostsid ja Euroopasse laevatasid. Niiet minesatea, ilmselt ei ole oodata vanade Porschede hindade langemist?
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85Võiksid hinnast vähe täpsemalt rääkida koos toomistega.
Kuidas toll sellele väärtust arvutas? Euroopa hindade järgi ei arvutanudki?
Käisid koha peal ka vaatamas enne toomist?
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85Üks pilt räägib rohkem kui tuhat sõna?
Üsna esimesel õhtul oli selge, et "vahetame õli ja kruisime suve lõpuni niisama, enne kui põhjalikult korda teeme" ei ole päris selle auto teema. Sidur ei lahutanud ja kuigi lahtushoova käik oli nõutud 25mm vedas siiski mootor autot niipalju kaasa, et piduriga pidi paigal hoidma ja käigud kohapeal sisse ei läinud. Tegime kodu lähedal külavaheteel ka illegaalse testisõidu - kolmanda käigu sünkrod läbi! Samas mootoril tõmmet on.
Ah missealikka, hakkame otsast veidi lammutama, pamprid ja tuled said kiiresti maha.
Huvitav on kuivas kliimas olnud auto fenomen - või on see lihtsalt Porsche - aga kõik kruvid ja poldid tulevad peale pinge mahakeeramist sõrmede vahel lahti. Heaküll, ma ei räägi väljalaskest vaid näiteks stangekinnitustest rattakoopa sees.
Tagaluuk on millegipärast matt samas igatpidi korralik ja sirge.
Musta Porsche tagant paistab kollane MX-5 mis ehk Devilc südant soojendab?
Ka Carrera eesotsas ei ole suuremaid üllatusi, foorumitest nähtud tavalised roosteprobleemid on siin võõrad. Omapäraselt on eesmise luugi esiserv veidi pinnaroostes - äkki on mingi varasema hooletuse tagajärg? Tuuleklaasi alanurgas on veidi pahtlit - eks edaspidi tuleb uurida mis seal juhtunud on.
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85Enne kui salongi pulkadeks võtame - algse olukorra fotojäädvustus:
Must sisu, elektriga istmed, väsinud sportrool. Õnneks on paljud "armatuurlaua" (kas selle kohta paremat eestikeelset sõna tõesti ei ole?) detailid korras või siis taastatavad. Samas - Porsche on nii palju harrastatud ja harrastajasõbralik auto, et peaaegu kõike on võimalik osta uuena või reprona. Huvitava detailina tuli põrandamati alt välja RENNLINE kirjadega alumiiniumist pedaalidealune paneel?
Close-up veljest, originaalne Porsche varuosakoodiga Fuchs sepistatud alumiiniumvelg, ka mutrid on alumiiniumist.
Selge, et veljed on vaja korda teha aga see ei tundu olema suur probleem, algmaterjal on esialgsel vaatlusel terve ja sirge. Huvitaval kombel on selle auto tiivakoopa servad "rollitud", mis viitaks justkui asjaolule, et mingil ajal on kasutatud oluliselt laiemaid velgi.
Last but not least, pilk kapoti alla enne kui mootor lahkub?
Jagaja on eemaldatud koos küünlajuhtmetega. Vasakul on harrastajate hulgas koledaks peetav "täiendav" salongiventilaator. Muidu nagu Porsche ikka
Vasakus servas nähtav oranz pistik on lambda-anduri juhtme koht aga mida pole seda pole. Küljevaate pildilt on näha, et katalüsaatori asemele on monteeritud USA-stiilis neljakandiline summuti - see "leiutis" saab sealt kindlasti eemaldatud.
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85Enne kui hakata demonteerima - mõned vastused eelpool esitatud küsimustele.
Ah et mis see kõik maksab?
Lihtne vastus - kõik sõltub. Kus asub auto, mis sadam, kes toob jne. Konkreetse auto puhul võin anda ligikaudsed numbrid - konteiner idarannikult plussmiinus 1000€, lisaks on vaja USA-s maksta konteineri pakkimise ja treilerveo eest, võibolla ka sadamaplatsil ootamise eest, ekspordipaberite vormistamise eest. Eestis maksad kohe auto hinna ja transpordi summa pealt 10% tolli ja 20% käibemaksu, lisaks deklareerimine, sadamatasu... Tollis on vist olemas mingisugune "raamat" kus autode miinimum-maksustamisväärtused kirjas on niiet sinu "250$ ostu-müügileping" ei tähenda suurt midagi. tqhq-sõsarfoorumis on selle kohta ammendamatult materjale kes kust mismoodi autosid toob või vahendab.
Auto ostsime (täpsustan siinkohal, et ma ei ole selle auto ainuomanik) 100kb jpg-piltide ja müüja ausõna pealt. Päriselt! Treileri-mees verifitseeris tähtsamad müüja väited, sel hetkel oleks võibolla saanud veel diili tagasi pöörata aga ei tundunud vajadust olevat.
Aga see on kõik juba olnud - palju põnevam on, mis saab edasi!
Porsche tundub olema vastutusrikas projekt, kus libastuda ei tohi? Jah, kindlasti. Samuti on erinevat Porsche-alast kirjandust läbi töötades jäänud mulje, et pead olema ikka päris "kõva mees" kui suudad auto muuta paremaks kui kümned ja sajad Porsche insenerid. Noh viimane väide ei ole muidugi absoluutne aga siiski, nii mõnedki asjad on selle auto juures juba originaalis väga head. Mis siiski ei tähenda, et me selle auto taastame 100% originaaliks.
Mis plaan on siis? Plaan on jätta välimus suures plaanis rahule. Kasutada peaasjalikult algupäraseid tükke aga võibolla mängida veidi detailidega. Less is more! Võiolla eemaldada 80ndatel lisatud "plasti maitset" veidi? Kindlasti muutub sisemus, kuna see on mõnevõrra kannatada saanud ja mittekomplektne. Aga eks see paistab. Igal juhul jääb alles võimalus see auto kunagi 100% musta numbri vääriliseks taastada, rellakaga kuskile kallale ei lähe ja midagi olulist ära ei viska.
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85Isegi 911-e on võimalik paremaks muuta Ja no see (eelkõige USA's) levinud arvamus, et kuidas on võimalik olla targem kui Porsche insenerid... Ka 911 on pelgalt lihtsurelik autode seas ja selle loomisel on samuti oma sõna öelnud raamatupidajad, nii et selles osas ei erine ta teistest autodest.
Väsinud elektriistmed võiks vahetada GT3 replica istmete vastu, mis pakuvad väga head külgtuge, silmailu ja on kahe peale originaalidest umbes 30 kg kergemad. Kui plaan masinaga rinkale minna (911-ga nagu kohustuslik repertuaar või nii), siis käiguhoovastikku annab päris mehiselt parendada.
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85Tagamootorise Porsche juures on võidusõiduinseneridel rohkem sõnaõigust olnud kui tavalistel autodel, vähemalt selline mulje jääb mootorit maha võttes. Pistikud -voolikud lahti, õlid välja, käiguhoovastik ja sidur lahti, poolteljed ka ja ongi vist kõik? Esimest korda elus seda tehes kuluvad vaid mõned tunnid, enamus aega kulub vaatamisele-kontrollimisele, ega midagi ununenud ei ole.
Kui mootor on tungraudade abil ettevaatlikult alla lastud siis tuleb kere üles tõsta ja mootor auto alt välja veeretada.
Sellel pildil on hästi näha eespool mainitud kodukootud summuti, mis päris valjult löriseb.
Nüüd on lihtsad tööd tehtud, vaja hakata tõsisemate teemadega tegelema. Esiteks sidur, miks ta ikkagi ei lahutanud? Kas pilot bearing on äkki puruks? Ei ole nii. Pilti ei teinud aga mootori ja kasti lahutamisel ei suutnud visuaalselt tuvastada ühtki vigast siduridetaili. Ketas on terve ja poolenisti kulunud aga ei midagi hullu, ka ketta vedrud on pinges ja terved. Survelaager on ilus korras, samuti tundub sidurikorv näpuvahel täiesti adekvaatne. Sidurikorvi ja hooratta tööpinnad on ilusad. Pilot bearing täiesti terve. Kas viga võib olla siiski korvis?
OK jätame selle praegu sinnapaika ja vaatame käigukasti. Siit on kood hästi näha. F peaks tähendama aastat 1985 ja järgev on seerianumber.
Käigukastist voolas välja sinine õli nii nagu peab, ka kogus oli OK aga mis veidi muret teeb on magnetiline õlikork:
Tundub, et ees ootab korralik kastiremont, loodetavasti on need metallihelbed sünkronisaatoritest pärit aga noh, varsti saame teada. Kui mittelahutuva siduriga pikemalt sõidetud on siis võis kast ka tõsisemalt viga saada.
Paksem õlisodi sai käigukasti korpuselt maha pestud, enne lahtivõtmist tuleb muretseda kinnitus mootoripukki.
Üks huvitav detail veel, autol paistavad olema uhiuued tagaamortisaatorid.
Koodi järgi guugeldades Bilsteini Monotube, B6 Sport.
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85911-l mootori mahavõtt jah lihtne. Ja paraku on selline õlikork Porsche kastidel suht tavaline, iseasi ainult millal seda korki viimati puhastati.
Kui sidur ei lahuta, siis suure tõenäosusega viga korvis.
____________________________
www.vems.ee
31.07.2012 at 09:23
1 edit. Last edited 31.07.2012 at 09:23 by Raceboy
quote:Raceboy:
Kui plaan masinaga rinkale minna (911-ga nagu kohustuslik repertuaar või nii), siis käiguhoovastikku annab päris mehiselt parendada.
Ringrada ei saa olema selle auto eesmärk omaette kuid kindlasti ei jää ta rajalt eemale. Käiguvahetuse osas tuleb tõesti nõustuda, saab paremaks teha. Istmete osas - eks vaatame mis mõtted selleks hetkeks on kui sisustust tegema hakkame.
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85Eespool kuskil mainisin ka, et roostet ei ole. See-eest esineb pisemaid "parkla-tüüpi" muhke ja lohke siin-seal ning on üks pahteldatud koht, mis ootab lahtilihvimist - et täpselt teada saada kahjustuse suurus. Ja siis on sellised kuuma kliima kahjustused - pragu armatuuris ja luitunud värv katusel.
Samuti esineb tobe tüüpviga, juhiukse piiraja lahtimurdumine ukse küljest. Aga no see kvalifitseerub pisiasjaks.
Tolli arvestused olid ootuspärased.
02.08.2012 at 13:44
1 edit. Last edited 02.08.2012 at 13:45 by rustang (Moderator)
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85Üks pooltelgedest oli värskelt vahetatud aga teine suht halvas seisus:
Õnneks ei ragise sees midagi ega loksu. Panem euued katted ja uue määrde ja loodame parimat:
See ei ole küll "Genuine Porsche Part" aga no selle koha peal vast antakse andeks
Samas järgmine on küll ehtne saksa BOSCH:
Ah et miks Porsche? Sellest võiks kirjutada mitu lehekülge. Aga lühidalt on see mingi emotsionaalne värk, fiiling. Võibolla lasin ma end Peebu kunagisel 964 Turbol ära nõiduda? Ratsionaalset põhjendust ju ei ole, ratsionaalne oleks osta Dacia Logan. Võibolla on see alateadlik vajadus midagi garaazis putitada aga suvalist roostes tarbeautot enam ei viitsi.
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85Käigukastiga olen ausalt öeldes veidi kahevahel. On üks partei kes soovitab siduri ära remontida, auto kokku panna ja siis uuesti proovida ning käigukast korralikult "defekteerida". Et mis käigud lülitavad hästi, mis halvasti. Tein epartei soovitab - kuna kast on niikuinii maas - kiskuda see laiali, vahetada välja kõik kahtlased detailid ja ongi valmis. Kaldun ise ka tänase seisuga teise leeri, lasen kasti veel survepesuriga korralikult puhtaks ja võtan lahti, kui midagi vaja on siis niikuinii peab nädala-paar juppe ootama ja sel ajal saab kerega edasi tegelda.
02.08.2012 at 20:10
1 edit. Last edited 02.08.2012 at 20:11 by rustang (Moderator)
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85Kui juba maas on, võta lahti ja näed kohe ära, mis seal kulunud on, selleks ei pea selgeltnägija olema. 99% tõenäosusega on 2. ja 3. käigu sünkrod, dogteeth rõngad ja lülitusmuhvid kulunud ja tuleks vahetada.
Aga õigete euro tuledega näeb masin nagu päris 911 välja
quote:rustang: Käigukastiga olen ausalt öeldes veidi kahevahel. On üks partei kes soovitab siduri ära remontida, auto kokku panna ja siis uuesti proovida ning käigukast korralikult "defekteerida". Et mis käigud lülitavad hästi, mis halvasti. Tein epartei soovitab - kuna kast on niikuinii maas - kiskuda see laiali, vahetada välja kõik kahtlased detailid ja ongi valmis. Kaldun ise ka tänase seisuga teise leeri, lasen kasti veel survepesuriga korralikult puhtaks ja võtan lahti, kui midagi vaja on siis niikuinii peab nädala-paar juppe ootama ja sel ajal saab kerega edasi tegelda.
ma ka teise leeri kalduks - kui juba maas, siis lahti ja vaadata mis sees ka ikka toimub
endal kui sidur lahti käis panin (õigemini Erkki juures pandi) näiteks carbonfiber syncrod - päris hästi klõpsib käike
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85Porsche puhul peab arvestama, et Mustangi T5 WC kasti complete rebuild kiti hinna eest saab Porsche kastile 2 sünkrorõngast.
Sünkrod on hoopis teistmoodi lahendatud kusjuures, mingeid friktsioonkatteid ei kasutata, kõik on metall-vastu-metalli lahendus.
Porsche 911 Carrera 3,2 Coupe '85Nädala sees sai kiirelt valmis "siristatud" käigukasti hoidik, mis sobiks olemasolevasse mootoripukki:
Käigukasti eesmine kaas on eemaldatud, näha on tagurpidikäigu hammakad koos vahevõlliga (esiplaanil) ja 5. käik.
Näha on ka kaks suurt mutrit võllide otsas, suurema pingutusmoment on 240Nm ehk päris mehiselt. Need mõlemad mutrid on vaja alustuseks lahti saada. Et miski samal ajal võlli kinni hoiaks tuleb käik sisse panna ja peavõlli kinni hoida. Leidsin ühe vana katkise siduriketta mille nuut sobis ja keevitasin sinna otsa rauatüki.
Nii sai võllid lukku ja kui abimees 2m toruga pukki stabiliseeris keerasin mina 1m pikendusega "jõumutrid" maha. Toore jõu vastu ei saa.
Siin siis Teile imetlemiseks käigukasti sisu:
Paremalt vasakule lugedes 1. 2. 3. ja 4. käik. Üldjoontes midagi väga hullu mina oma silmaga tuvastada ei osanud, mõned sünkrorõngad tundusid läikivat mis pidi tähendama, et vaja on ära vahetada (sünkrorõngastel on tegemist mingi eriti tugeva pealepihustatud pinnakattega). Võtsin mõlemad võllid difri küljest ära ja nüüd tuleb minna mõne kolleegi juurde kellel press on, siis saab võllidelt hammasrattad maha pessida ja lõpliku diagnoosi panna ning uued jupid ära tellida.
Ahjaa, üks murekoht siiski on. Teovõlli (pinion shaft) suure laagri pesa on diferentsiaalikorpuses olevast istust lahti tulnud. See pidi olema nende kastide levinud viga. Korralik lahendus oleks see laagripesa hülssida - mõtleme veidi, ma ei ole päris kindel kes ja kus seda teeks ja kas üldse mõtet on. Mingit loksu seal ei ole, põhimõtteliselt saaks laagripesa sinna ka liimida. Pildil on näha ava, kust vaid sõrmede jõuga on eemaldatud laagri pesa, tühjast august paistab difri taldrik. Kõrval on peavõlli laagri pesa ilusti tugevalt kinni.
Kuna eile oli ilus ilm sai auto välja lükatud ja veidi veel lahti võetud - pildil on näha eemaldatud esiklaas ja näidikud: