Poster |
Message |
que |
Millised rehvid rajale ?
Mis rehvid võtta?
Kas eraldi ringrajajooks oleks vist mõistlik?
Või sõidavad profimad ka nii, et tänavarehv jääb terve(ma)ks?
Algul mõtlesin võtta miski streetlegal rajarehv (nagu seal grupikas pakutakse), aga ma veel kahtlen - sest nagu ma aru saan siis vihmaga sellise rehviga ei sõida.
OT eelmine aasta vist vihmale ei sattunud, küll aga Fordidega Raplas, kus slickidega ei olnud tänu vihmale midagi teha, see eest minu räbalates Contid olid paremad kui ei kunagi varem.
|
28.02.2007 at 12:05 |
1 edit. Last edited 04.03.2007 at 21:53 by peep (Moderator)
|
Silwer |
Millised rehvid rajale ?
Ega see üks komplekt streetlegal rehve ei kannatagi sõita tervet hooaega kui selle rehviga veel niisama ka ringi sõidad.
Seega rajal kasuta streetlegal rajarehvi või siis päris võistlusrehvi ning muud sõidud tee tavalise hea tänavarehviga.
Vihmaga võid ju valida mis paremini peab ja sellega sõita.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
28.02.2007 at 13:34 |
1 edit. Last edited 28.02.2007 at 16:46 by Silwer
|
peep Moderator |
Millised rehvid rajale ?
Tundub jah nii, et rada pole mõtet sama rehviga sõita, millega igapäev liigud. Ma sõitsin ühe korraga oma Evo rehvid tükkideks sügisel. Nüüd proovin streetlegal rajarehve. Niipalju kui ma olen välismaa foorumistest lugenud, siis kõlbab nendega vihmaga ka suurepäraselt sõita aga liigse kulumise vältimiseks peaks niisama sõiduks tänavarehve kasutama. |
28.02.2007 at 14:41 |
|
matukas |
Millised rehvid rajale ?
Mina oma Polo-l olen siiani kasutanud Yokohama A539 rehve. Toimivad väga hästi. Nii tänaval kui OT-l. Vastu on nad pidanud auto soetamisest alates (2003). Aga pole ka väga tihti OT-l käinud. Kuigi suvel olen tavaliikluses kurvides ilma piduriteta ikka hakkama saanud . Nüüd, peale viimast OT-d, vaatasin, et selle aasta saab ehk kuidagi veel läbi ja siis vaja uusi. Aga mul on ka kerge auto. Vaevalt, et enamuse OT-l osalejate autod nii kerged on. Minu Polo siis paberite järgi 830 kg ja see aasta läheb dieedile.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
28.02.2007 at 15:52 |
|
que |
Millised rehvid rajale ?
quote: matukas: Aga mul on ka kerge auto. Vaevalt, et enamuse OT-l osalejate autod nii kerged on. Minu Polo siis paberite järgi 830 kg ja see aasta läheb dieedile.
Ei - mul jah kahjuks täiesti mitte rinka auto (spetside hinnangul) - ja kaalu on 1,4 tonni.
Ilmselt siis hangin oma talvevelgedele mingid spets rehvid või siis kui raha kuskilt (rohkem) eian siis ka kergemad veljed.
|
28.02.2007 at 22:16 |
|
matukas |
Millised rehvid rajale ?
Ma küll ei tea, missugused Sul talveveljed on, aga rinka jaoks on oluline, et nad oleksid rohkem avatud, et tagada pidurite parem jahutus.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
28.02.2007 at 23:35 |
|
rustang Moderator |
Millised rehvid rajale ?
Olen Matukaga nõus - Yokohama A539 on huvitav rehv, mis tõepoolest kannatab ringrajal kiirersti sõita, pidamine ei ole küll päris sama mis R-rehvidega aga siiski täiesti korralik. Endalgi üks jooks selliseid rehve olemas. |
01.03.2007 at 07:42 |
|
Jesper |
Millised rehvid rajale ?
See A539 tundub olevat discontinued, aga mis ta järglane on? See A.drive? |
01.03.2007 at 09:56 |
|
rustang Moderator |
Millised rehvid rajale ?
quote: Jesper: See A539 tundub olevat discontinued, aga mis ta järglane on? See A.drive?
Neti andmetel ikka C.drive |
01.03.2007 at 10:59 |
|
matukas |
Millised rehvid rajale ?
Pagan, kohe sunnitakse veljemõõtu muutma.
C.drive algab alates 14"
Mingit spetsiaalrehvi küll väga ei tahaks. Seni olen 900 EEK per rehv hakkama saanud.
Yokohama spetsiaalrehv 1900 tükist.
Ma olen siiani rehvi vedrustuse komponendina lugenud (nagu vormelitel) ja sellepärast ka kõrgemat profiili kasutanud.
Praegune seadistus on end igati õigustanud. Viimasel OT-l oli väga kindel tunne pidamise/juhitavuse osas.
Pigem on vaja juba pidureid järgi aidata.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
01.03.2007 at 12:14 |
|
Jesper |
Millised rehvid rajale ?
Njah mul sama lugu - ei tahaks ilusatesse kumeratesse autokülgedesse (see aasta) veel relakat sisse lasta, seega peab kuskilt leidma 13" jooksu. Barum Brilliantis on so not rinkarehv |
01.03.2007 at 12:54 |
|
que |
Millised rehvid rajale ?
C.drive A.drive floppy või USB, aga palun kasutage viiteid kust te seda infot hangite.
Mina jõudsin miskite hoopis teiste tähekombinatsioonide juurde. nt. advan A048 jms. - tänud ette. |
01.03.2007 at 13:20 |
|
Jesper |
Millised rehvid rajale ?
No http://www.yokohama.com.au/ näiteks. Advanid on otseselt trackday rehvid, nendega sõidetakse tänaval ainult välikohviku ette poosetama ja tagasi |
01.03.2007 at 14:02 |
3 edits. Last edited 01.03.2007 at 14:05 by Jesper
|
peep Moderator |
Millised rehvid rajale ?
Muidugi kui ringirekord pole eesmärk ja ei taha nii palju kulutada, siis ehk kannataks pigem odava (või kasutatud) tänavarehviga sõita. Korralike kallite tänavarehvidega ei tasu rahaliselt asi ära aga kasutatutega oleks ehk teine pilt. Ja sõiduharjutamise koha pealt on see samuti kasulikum, spets. rehv peidab sõiduvigasid. |
01.03.2007 at 15:02 |
1 edit. Last edited 01.03.2007 at 15:04 by peep (Moderator)
|
matukas |
Millised rehvid rajale ?
Rehvid on kuum teema.
Ise arvan, et spetsrehvil ja spetsrerhvil on ka suured vahed. Siis sõiduvigade peitmise osas.
Olen leidnud, et alustuseks tuleb leida endale selline rehv, mille haardumine ei kao järsku ära. Siis on võimalik nii enda ja masina piire paremini tunnetama õppida. Ja A539 oli selle koha pealt väga hea. Madala profiiliga rehvid on pigem järsu pidamise kadumisega. A539 puhul oli veel see trikk, et kui veermik oli täiesti metsas seadetega, siis viskas järsku ära. Niiske rajakatte korral oli A539 ka väga hea pidamisega. Mul tekkis vahel tunne, et peab pareminigi kui kuival asfaldil. Ja tunnetus oli ka suurepärane. Kahju, et enam ei toodeta.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
01.03.2007 at 15:36 |
|
HoCi |
Millised rehvid rajale ?
Ma räägin väikse jutu oma aastaga kogutud väiksest kogemusest rehvidega: Et ntx Rapla kardirajal korraliku tavarehviga (Goodyear Eagle F1) on tunduvalt halvem pidamine kui vana ja kulunud Toyo R888'ga (siledaks sõidetud). Vahe oli kuni 2sek. ringi kohta mul.
Ja nii palju kui sõitsin 2006a. siis tavarehviga kannatab rada sõita ainult siledal ja uuemapoolsemal asfaldil. Saugal sööb rada tavarehvi nii nõmedalt ära, et kahju hakkab. Rehvi välisääred oleks nagu jänku poolt näritud ja mustrist olid tükid konkreetselt välja rebitud. Ja rehvid polnud liiga tühjad (kuumalt tõusis kõige kuumem rehv 3,0'ni).
Peale seda otsustasin, et odavam tuleb osta tutikad R888 kui ükskõik mis tavarehviga sõita. Nende siledaks sõidetud R888'tega sain sõita päris mitu Rapla Kardiraja ringi (äkki mingi 25-30ringi) + sauga terve päev ja tundub, et saaks nendega veel edasi uhada.
____________________________
Porsche 911 Turbo X50 02'
Ex: Honda Civic VTi 1,6T |
01.03.2007 at 23:13 |
|
que |
Millised rehvid rajale ?
Oot - kas see R888 peab siis aasta vastu kah?
Contid pidasid 2 x rapla (ääred natuke silledamaks) ja 2 x OT (tükid välja ja lõpuks kuumaga kummi rullima)...
|
03.03.2007 at 00:58 |
|
peep Moderator |
Millised rehvid rajale ?
Spets rehv peaks jah paremini kestma, ma Pärnus olen just vaadanud, et spets rehviga sõitjatel ei lenda tükke välja servadest. Tõsi,sealne asfalt oli juba eelmine hooaeg kohati väga kehvas seisukorras, iga aastaga on asi jamamaks muutunud. Loodetavasi ei oota meid ees löökaugud S kurvis, kus kõige suuremad konarused on. |
03.03.2007 at 09:05 |
|
Silwer |
Millised rehvid rajale ?
quote: faca: Oot - kas see R888 peab siis aasta vastu kah?
Mina olen saanud küll nendega terve hooaja sõidetud (igapäevaselt autoga ei liigu). Ja ei ole mingit pulli et hakkab tükke välja viskama...
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
03.03.2007 at 12:40 |
|
peep Moderator |
Millised rehvid rajale ?
Mõningate rajarehvide kirjeldused. Algallikas, kus kirjeldatakse ka tänava performance otsa rehve, asub siin.
quote: R COMPOUND TIRES. these are the race spec tires that people will run for competition purposes or zealous street use. they range from the mild all purpose ra1 to the wild full slick hoosiers that are a joke when it comes to being approved by dot. r comps are dynamic, they will harden with heat cycles. this means if driven on the street daily they will get hard and take longer to heat up and also possibly last longer. i will not talk too much about turn in characteristics as most r comps have great sidewall stiffness. this means that they're a bit ruffer on the road but also if you get wider tires you get more trampoline effect and it's less harsh so it's a good trade. r comps are also more dependant on operating temp, so be careful on cold tires.
TOYO PROXES RA1 is the most common r compound tire found. for the performance it's a steal. light off characteristics are good, usually less than 1 lap of a 1:30 track when they're full tread. this is the track monkey tire. this is also the zealous street user tire. did i mention they're cheap? the ra1 is the the standard when it comes to rcompound tires. as with many rcomps the ra1 comes with shallow tread and has a significant amount of rubber left after the tread blocks are gone. these tires are thus best shaved and will fair bad weather if you're super slow (however in slick form they should see only dry pavement use). they also retain street tire like noise when breaking away which makes them very "forgiving". these are SYMETRIC and can be flipped. these tires last long when it comes to track days and they're unshaved.
NITTO NT01. these tires are similar to the toyo trampio 888. fast, soft, sticky. they will not last as long as ra1s, but (since nitto is the same company as toyo) this is toyo's newest offering to bridge the gap between ra1 track monkey tires and the hoosier class rubber and are seconds faster than ra1s on a typical. tho these tires just came out there can still be much info inferred as these are directly comparable to the toyo trampio 888s. the tread patter on these guys is sick, huge outter contact patches. early testing of these tires turned up lackluster, but the tire has been very well accepted by the community which may suggest that tire shaving could be crucial for this tire. the nt01 is also more heat forgiving and will work in a wider band of heat than most other r compound tires. definitely ASYMETRIC.
MICHELIN PILOT SPORT CUP. these tires have mixed reviews but most likely because they need to operate very hot before maximum performance comes on. and after that fact they wear very well. these tires are favored by many porsche racers and will out grip just about all other treaded r compounds. ASYMETRIC tire can't be flipped.
YOKOHAMA ADVAN AO48, this is the replacement r comp from advan, i will not talk about the ao32 as it is discontinued. like all advans these are expensive. they come in varying degrees of hardness and for heavy cars like the evo you want the harder compounds. they will also not last very long and are not good for many seconds over ra1s however these new ones may pose a change. SYMETRIC can be flipped.
KHUMO VICTORACER V700. these tires come with wee itty bitty tread depth. these tires will outperform ra1s in some aspects but the ra1 is generally more favored due to availability, standing the test of time with success and the fact that they last longer. that said the victoracer v700 will not last as long as the ra1 with street driving. ASYMETRIC not flippable. more info to come. khumo recommends tire shaving for all dry competition track use.
KHUMO ECSTA V700. these tires are great for autocross but not the best, more like an autocross practice tire. comes with itty bitty tread depth and will shave in quickly to slick. at autocross these tires will last many events. keep in mind that these do not compare to the victoracer v700 and are definitely not comparable in any way to the v710. khumo recommends tire shaving for all dry competition track use.
PIRELLI PZERO CORSA. tread pattern is worthless. warm up time is longer than that of an ra1 and it matters! these tires will not hook up well when cold but once warm they will dish out the status quo in terms of grip. these tires are also faily silent, they do not make very much noise when breaking away. these guys are ASYMETRIC and can't be flipped. i need info on how long these last at track days
HANKOOK VENTUS Z211. total time attack tire. wears way too fast and takes a dump after more than two handfuls of heat cycles. but they're a lot faster than ra1s. they should basically be compared to a hoosier as they are about 1.5 seconds faster than ra1s. these are available in hard and soft compound. these tires are wider than most similar size description tires. ASYMETRIC
KHUMO ECSTA V710. autrocross and track tire, hoosier style 'slick' (two worthless thread lines). these tires whoop ass bascially and compete with hoosiers in autocross. at autocross people will tell you that these tires take all the heat and don't bat an eye, however i've still seen evo owners busting out the water sprayers between runs. when it's time for the ultimate performance at autocross this tire is run by everyone that is doing worthwhile times. ASYMETRIC. khumo recommends tire shaving for all dry competition track use.
HANKOOK VENTUS Z214 this is a v710 like tire. and like the v710 it is a track only tire, two SYMETRIC lines for tread patter and steel belts. this is the slick type tire that was used by the xsengineering skyline for the american touge. this tire is likely the fastest tire in its class (belted tire with almost zero thread blocking), that said it doesn't last long and hardly anyone uses it. i regretfully cannot comment on the heat characteristics at this time. but thers is a c70 autocross specific compound.
HOOSIER these are race tires. they will heat cycle out before dangerous wear shows and that said they'll wear quick too. hoosiers are notorious for being sensitive to heating and wearing, you gotta drive them right, smart, but when not asshatted all over the place there are few tires, sans slicks, that reward so directly. hoosiers have been known to wear on the shoulder, but new A6 and R6 tires have addressed that, how successfully is still yet to be determined.
HOOSIER A6 this is the dot approved autocross tire, basically they have steel belts. since these are relatively new, little information is available. however basing off of the previous hoosier a-tire running them on a heavy evo may require attention to heat management.
HOOSIER R6 this is the dot approved roadrace tire, basically they have steel belts.
if you pay attention i've ordered all the tires in a 'most popular' or most likely to be picked kinda way, some of the most competitive tires won't be considered by many hence the hoosers and khumos roaring up the rear where the ra1s are very common for rcomps as they can be run on the street.
I will not be discussing slick tires as most people running slicks will not need this guide, that said most slicks are harder to find. just about every tire manufacturer makes slicks. yokohama, goodyear, michelin, hankook, dunlop, pirelli and bridgestone all make slicks. slicks are generally about 3 seconds faster than the fastest dot approved r compound tire of a similar size. slicks are very heat sensitive and very unforgiving to things such as tire lock up and too much slip angle. being a slick design the tire can shear easily and the wet performance is non existent. with that stated one can likely cheat by running a weather slick (a slick with thread pattern) and get most of the compound benefits while running in the dry. also slicks are weight sensitive as many of them are designed with a stripped race car in mind, so overheating is a problem which will increase the wear rate and the cycle life of the tire drastically.
|
04.03.2007 at 21:53 |
|
que |
Millised rehvid rajale ?
quote: peep: Mõningate rajarehvide kirjeldused. Algallikas, kus kirjeldatakse ka tänava performance otsa rehve, asub siin.
TOYO PROXES RA1 on saanud väga positiivse kirjelduse ja selle alusel tundub hind/kvaliteet/aeg kõige parem...selles ülevaates.
|
05.03.2007 at 12:15 |
|
Silwer |
Millised rehvid rajale ?
quote: faca: quote: peep: Mõningate rajarehvide kirjeldused. Algallikas, kus kirjeldatakse ka tänava performance otsa rehve, asub siin.
TOYO PROXES RA1 on saanud väga positiivse kirjelduse ja selle alusel tundub hind/kvaliteet/aeg kõige parem...selles ülevaates.
Hinna ja omaduste suhe on seal ka väga hästi paigas. Kahjuks seda euroopas enam ei müüda. Ülaltoodud tekst väidab et NITTO NT01 on sama nagu Toyo Proxes R888 kuid vaadates NITTO NT01 pilte siis küll seda väidet eriti uskuda ei saa.
____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3 |
05.03.2007 at 12:21 |
|
peep Moderator |
Millised rehvid rajale ?
Ilmselt viidatakse omadustele mitte rehvimustrile.
Kui netist lugeda, siis näib, nagu oleks tungivalt soovitav kasutada kuival rajal juba siledaks kooritud(?) e. "shaved" rehve. Nendega ei teki ülekuumenemist nii ruttu, rehv kestab paremini seetõttu ja ka pidamine on oluliselt parem. Saan loogikast aru küll aga samas mõte, et lasen kalli raha eest ostetud rehvil pool pinda maha viilida tundub kuidagi taiskamisena. Ilmselt siinse foorumi kasutajate hulgas pole neid, kellel isiklikke kogemusi selles vallas ? |
05.03.2007 at 22:05 |
|
rustang Moderator |
Millised rehvid rajale ?
quote: peep: näib, nagu oleks tungivalt soovitav kasutada kuival rajal juba siledaks kooritud(?) e. "shaved" rehve.
Eks see sõltub palju sellest, mis rehviga on tegemist. Kliima võib ka tegur olla, meie septembrikuu tuuline OT ja kuskil päikeselises Californias toimuv HPDE võivad rehvile toimida isemoodi. Samuti võiks arvestada, et kui samad rehvid lähevad alla vihmase ilmaga, siis mustrisügavusest võib palju abi olla.
Mõned väidavad, et "shaving" annab efekti vaid nn. klots-tüüpi mustriga rehvide puhul (nt. RA-1) aga selle järglase R888 "sheivimine" ei olevat eriti mõttekas, kuigi mõned USA-s ka seda "koorivad"... Ühesõnaga keeruline teema. Mina ei kavatse "koorida." |
06.03.2007 at 09:00 |
|
Garfield |
Millised rehvid rajale ?
quote: peep: Kui netist lugeda, siis näib, nagu oleks tungivalt soovitav kasutada kuival rajal juba siledaks kooritud(?) e. "shaved" rehve. Nendega ei teki ülekuumenemist nii ruttu, rehv kestab paremini seetõttu ja ka pidamine on oluliselt parem. Saan loogikast aru küll aga samas mõte, et lasen kalli raha eest ostetud rehvil pool pinda maha viilida tundub kuidagi taiskamisena. Ilmselt siinse foorumi kasutajate hulgas pole neid, kellel isiklikke kogemusi selles vallas ?
Äkki on selle all mõeldud rehvi sissesõitmist. Mina võisteldes rahaga laiutada ei saanud, kevadel ostsin jooksu slikke ja nendega pidi siis ikka enamuse hooajast läbi saama. Trenni jaoks oli eelmistest aastatest vanu rehve ka olemas. Aga sissesõidetud slikk ei kulunud nii ruttu, kuid pidamine oli täitsa olemas.
Asi käib nii: tutika rehviga rajale, sõidad rehvid soojaks (suur Sauga 2 ringi), siis 2 ringi kiiresti sõitmist, boksi, auto pukkidele, õhk välja ja veega rattad üle valada (ehk eesmärk on rehv kiiresti maha jahutada). Sellise protseduuri järel pidasid slikid hulga kauem vastu. Nende tutikate slikkidega, mis enne võistlust alla pandi ja siis terve võistlus tuld anti (ca' 40 km), ei olnud pärast enam suurt midagi peale hakata, trennis põristamiseks sobisid, kuid erilist pidamist enem ei olnud.
____________________________
Focus RS |
06.03.2007 at 11:07 |
|
|