Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
B3 Autorent Võiduajamise järelkajaKuidas veerev start tundus? Kõrvalt vaadates oli küll kõik väga puhas, nagu viimased 20 aastat oleks sedasi starditud, samas kaugeltki mitte igav, võitjad ja kaotajad olid iga kord kenasti olemas.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
B3 Autorent Võiduajamise järelkajaEespool pole ilmselt suurt vahet aga tagantpoolt startides oli suht kesine, isegi hea stardi korral polnud minna suurt kusagile kui vahetult sinu ees olev sõitja mineku maha magas. Mina kaotasin mõlemas stardis näiteks mitu kohta. Seega isiklikult eelistaks paigaltstarti, kuid kui vaja sobib ka veerev. Üldiselt peab rahule jääma, kuna tagaotsas sõites õnnestus auto tervelt finishisse tuua, tähendab see seda, et olukord on paranenud.. Ise sai muidugi ka ettevaatlikumalt sõidetud, kuna soidutehnika ikka ajaga tiba roostes. Auto pidas ka kenasti vastu.
B3 Autorent Võiduajamise järelkajaMinule, kes ei suuda aga paigalt üldse startida, oli see just meeldiv. Ma ei kaotanud ühtegi kohta, pigem vist isegi võitsin. Sina Raido olid mõlemas stardis mul ikka väga lähedal . Samas tundub see ka ohutum, autode kiiruste vahed on väiksemad, st keegi ei saa joonele seisma jääda ja ei teki väga suurt kokkupõrget. Ainult küljed saab edukalt kokku panna, mida aga eile ei tehtud vist kordagi stardis.
Enda võistlusega ei saa ühestki asendist rahule jääda. Selgus, et autol on paar elektroonikakala, sidur vist libiseb ja oma laiskusest jäid piduriklotsid kontrollimata ning esimeses sõidus sõitsin metall vastu metalli tagumiste klotsidega...
Arvestasin, et ühe võistluse klots kestab veel, aga Riia OT ei kuulunud sellesse arvestusse...
B3 Autorent Võiduajamise järelkajaSelline rolling start on BS. Välismaal käinuna ja suht palju ka selliseid veerevaid starte näinuna ütlen, et vead on lihtsalt parandatavad.
Esiteks stardis kiirus peaks olema mingi 50-60km/h;
Teiseks selline mahapidurdamine nagu "kiires" toimus tapab kogu soojendusringi mõtte. Tegelikult oleks pidanud olema 2 soojendusringi ja kogunemine oleks pidanud hakkama juba enne kiiret kurvi. Peale 8-ndat kp-d peab olema kogu asi valmis stardiks ja mingit sõelumist ja soojendamist enam ei toimu. Sellest hetkest alluvad kõik sõitjad stardikohtunikule ja kes teeb vea se saab boksist läbisõidu karistuse.
Tavaliselt kasutatakse sellist veerevat starti siis kui ilm vesine ja ka nende autode korral millel sidurid "hellad" või hoorattad puuduvad (GT ja muud sellised suured loomad).
Esimese korra kohta pole paha aga oleks võinud tegelikult sel teemal rääkida (teha pisikese "meetingu") enne teisi starte. Eks jama on ka see, et meil on stardisirge liiga lühike ja rivi ei moodustu ühtlaselt sirge.
Aga eks aeg annab meile kõigile õpetust ja kogemusi.
B3 Autorent Võiduajamise järelkajaSprintidel muidugi pole minuarust küll vajadust hakata lendstarti tegema. Kui siis ainult nii nagu WTCC, et üks on paigalt ja teine lend. Aga enivei oli tegu ju pikamaasõitudeks proovimisega?
B3 Autorent Võiduajamise järelkajaToomas, see "pisike miiting" toimus ju vôistlejate koosoleku näol. Kuna tegemist oli suurele enamusele sôitjatele esimese veereva stardiga, siis on paratamatu, et saab paremini. SC hoo mahapidurdamise pôhjuseks oli ju see, et rivi kokku koguda - paljud sôitjad lihtsalt ei suuda meil millegipärast soojendusringil ühtlast vahet eessôitjaga hoida. Seisva stardi korral on mind vôistlejana hirmsast häirinud sellised vahetekitajad, sest stardirivis eespool olles tuleb selliste tegelaste pärast soojendusringi lôpus enne starti kuratteabkuikaua alati oodata, et stardirivi kokku koguneks.
____________________________ Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
quote:serõi: Seisva stardi korral on mind vôistlejana hirmsast häirinud sellised vahetekitajad, sest stardirivis eespool olles tuleb selliste tegelaste pärast soojendusringi lôpus enne starti kuratteabkuikaua alati oodata, et stardirivi kokku koguneks.
See ka mind häirinud väga ja tegelikult aru ei saa miks ei karistata nii nagu ettenähtud? Muidugi see ei ole ainult meil siin nii vaid ka Kogu baltikumis, kuid koosolekutel võiks sellest rääkida ja ka karistda rikkujaid ning küll hakkab pilt muutuma
B3 Autorent Võiduajamise järelkajaMulle meeldib pigem paigaltstart,kuna lendstardiga tagant startides ei ole võimalik foori näha.Sest tagumised autod on alles kurvis.
quote:serõi: Seisva stardi korral on mind vôistlejana hirmsast häirinud sellised vahetekitajad, sest stardirivis eespool olles tuleb selliste tegelaste pärast soojendusringi lôpus enne starti kuratteabkuikaua alati oodata, et stardirivi kokku koguneks.
See ka mind häirinud väga ja tegelikult aru ei saa miks ei karistata nii nagu ettenähtud? Muidugi see ei ole ainult meil siin nii vaid ka Kogu baltikumis, kuid koosolekutel võiks sellest rääkida ja ka karistda rikkujaid ning küll hakkab pilt muutuma
Sellele suurema tähelepanu pööramine edaspidi oli üks asjadest, mille ma tuleviku tarvis möödunud vôistlusest kôrva taha panin.
____________________________ Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
B3 Autorent Võiduajamise järelkajaAndres. Olin samuti sellel võistlejate koosolekul ja seal öeldi teemakohta suht palju. Teine "pisike miiting" oleks olnud kui vigadeparanduseks või teema täienduseks. Sa näed ise, et kõigile ei piisa esimesest korrast seletamisest.
B3 Autorent Võiduajamise järelkajaMinu arvates on kord aastas midagi teisiti teha tore vaheldus aga võib-olla on selle tõdemuseni jõudmiseks vaja 3+ aastat ja 34 paigaltstarti ? Sportlikus mõttes ei tunnetanud seisval ja lendaval vahet, mõlemad annavad samad võimalused, lihtsalt erinev rutiin. Teises stardis venis rivi pikaks mingil põhjusel (tundus nagu oleks esimesed kiirust suurendanud või siis kustutati tuled varem ?) ja seetõttu taga ei olnud võimalik näha tulede kustumist aga uus rada peaks selle mure lahendama...
Üldmulje sõidust jäi selline, et etteotsa pürgimiseks vist ei piisa 2+20 min trennist eelmise päeva õhtul. Kuigi ise mainimist väärt tulemusi ei saavutanud, siis koju läksin hea tujuga sest sõidud olid algusest lõpuni pingelised, ilm oli ilus ja auto toimis. Lähiajal laen natuke liikuvat pilti ka üles.
19.06.2011 at 20:04
1 edit. Last edited 19.06.2011 at 20:13 by peep (Moderator)
B3 Autorent Võiduajamise järelkajaMis puudutab teise stardi tulesid, siis ma ei oska öelda, kus maalt on tagaots aga viiendal stardipositsioonil ei olnud enam ühtegi tuld ja samuti mitte ühtegi rohelist lippu.
B3 Autorent Võiduajamise järelkajaVideost on näha, kui mina olen 11nda stardiruudu juures siis on start. Arvestades pärnu lühikest stardisirget on see ilmselgelt vara aga samas lendstardi puhul ju see ongi see põhiline üllatusmoment et millal kustuvad tuled
B3 Autorent Võiduajamise järelkaja2.stardis kustusid tuled hetkel, kui mina ja Keijo (3.koht ja 4.koht) keerasime stardisirgele ehk võib arvata, et järgnevatel võis stardimoment tõesti nägemata jääda. Ja isegi 2.kohal sõitev Ruve ei olnud valmis stardiks, kui alles paarutas 4.käiguga
Aga mulle lendstart meeldis.
B3 Autorent Võiduajamise järelkajaLugedes sellest vahe tekkimisest, siis alati pole tagumised süüdi selles. Mina olin kohe valmis tagasirgel juba ees oleva kõrvale sõitma, aga kui ruumi pole ja keegi nagu ei näita veel mingit valmisolekut selleks, siis ei saanud ju nii teha. Ma arvan, et mõistlikum oleks ehk lausa kuues kohtunikepunkt kogunemiseks määrata? Seitsmendas rivi juba valmis ja kaheksandas turvaauto tuled kustunud ning liider hakkab tempot hoidma. Meil ehk on nii piisavalt mõistlikud liidrid, et kiirest kurvist ei tulda juba põhjaga läbi, kui viimased alles uues kurvis?
Teises sõidus ma isegi ei näinud tulesid, üritasin nii pingsalt jälgida kui võimalik ja nägemata ühtegi tuld lõin juba kurvi peal gaasi põhja...
B3 Autorent Võiduajamise järelkajaRaimo video oli positiivses mõttes hariv aga nii igavalt õige. Siit siis natuke mustemat materjali 325Cup'i rohujuure tasandilt.
Kõigepealt start & 6 ringi esimesest kaamerast ja siis ca. 7 minutil start & 2-3 ringi tagumisest ja lõpuks lühike lõik Raido põllul käimisest.
Enda sõidust niipalju, et 1 ringil hindasin Saare kiirust tagakurvist väljumisel valesti, pidin maha laskma ja sellega andsin taganttulijatele võimaluse kõrvale võtta. Näpukas kiires veel sinna otsa, protsessor vist kiilus väheke kinni suures sõitmise tuhinas.
20.06.2011 at 09:32
1 edit. Last edited 20.06.2011 at 09:33 by peep (Moderator)
Siin on samuti stardid eest ja tagant vaadatuna ja mõned valitud kaadrid huvitavamatest kohtadest. Algul ei saanud hoogu üles, ma rohkem harjunud hommikuti töötama. Hilisema kohta tuleb tõdeda, et Rene oli mööda laskmise koha pealt kade mees aga muidugi ma ei küsinud igaks juhuks piisavalt konkreetselt, äkki ta oleks hiljem keeldunud minu auto parandamisest ? Kahju, et lõpu kiirendusvõistlust näha ei ole, ei saagi aru miks täpselt seal laiaks läks, mingi viimase kurvi sündroom ?
Kuid kokkuvõttes, toimetamist oli rajal piisavalt ja tänud korraldajatele, et selliseid üritusi ikka toimub !
B3 Autorent Võiduajamise järelkajaEndale veerev start väga meeldis, oli päris huvitav ja uus kogemus. Sõit ise kulges väga hästi ning see oli sellel hooajal mul esimene sõit, mis sujus ilma tehniliste probleemideta (kui välja arvata väike intsident peale trenni).
Tegin ka väikse kokkuvõtte Super1600 esimesest sõidust. Sellele jäi peale ka Keisši juhtum esimeses kurvis, kus ta Karuga küljed kokku pani ja väikse õhulennu tegi:
B3 Autorent Võiduajamise järelkajaKas kellegil on silma jäänud mõni fotogalerii sündmusest. Ise olen leidnud Kalmisti oma ja Pildid24.com, aga is that it?