Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
OT32, Sauga 4.09.2010Selline asi juhtus Alfa Romeo GTA-ga. Kiires kurvis läks libisema, sõitis sisekurvi suunas välja, libises mitukümmend meetrit, kuni rattad haakusid mätastesse ja keeras üle katuse.
Ise sõitsin International Day'l samas kurvis väljaspoole välja ja midagi ei juhtunud, kuigi kiirus oli kaunis suur.
04.09.2010 at 18:06
1 edit. Last edited 04.09.2010 at 20:42 by Jackson
OT32, Sauga 4.09.2010No parem ikka, kui hooaja alguses maha kanda, aga kurb lugu siiski.
Enda pildid siin http://wirx.ee/pildid/main.php/v/OT32/
Koju minnes nägin veel statoilis 3nda crashi ära, maasturi mees tagurdas kogemata otsa audile. Lisaks siis maserati hüppe-lennule ja sellele Alfale
Aga enda tulemusega võin rahule jääda, tulin 1:03 püüdma, sain lausa 1:02 tavalise tänava Goodyear rehviga, millest õhtupoole olid küljepealt juba niididki väljas.
Evo on super lihtsa juhitavusega auto(või on mul karmid õppused olnud Estfieldi ja 911 turboga) kuid tänava rehv peab küll esimesed 2-3 ringi enam-vähem, aga mida aeg edasi seda rohkem läbi hakkab libisema, endalgi päris mitu korda kiires kurvis oli tõsine drifti show(enam jaolt küll kontrollitav) aga olles näinud viimasel ajal rinka sõidus pea alati tõsiseid crashe, siis ei taha piire kompama hakata :S
Hiljem Halliga sõites sain teada, et rada ma ei kipu üldse täies mahus kasutama ja paar apexit ka olid valed...eks järgmine aasta saab praktikas asja ära proovida, täna sai bens poole pealt otsa(50 liitrist olit 15 veel alles paagis...hallooooo jaapan) ja rehvist olid niidid väljas.
____________________________
Soodsad sülearvutid siit --> Sülearvutid Laptopid.ee
Rinka huviline küsigu kindlasti % alla
OT32, Sauga 4.09.2010Evo9 tundus kõrvalistmel olles suurepärane auto. Kui wirxi kõrval olin oli tempoks enne kütuse lõppemist 1.03,5. Isegi all olnud GY F1 rehvidega on minu hinnangul sõidutehnikas väikseid korrektuure tehes suht reaalne sõita 1.00,xxx sisse.
____________________________ Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
OT32, Sauga 4.09.2010Ilus alfa oli, tundub piltidelt. Eks nende igapäeva autode ja OTdega ongi see teema, et kui mõned korrad juba sõidetud, siis kipub enesekindlus veidi kiiremini kasvama kui oskused ja kui tekib kriitiline olukord, siis võibki nii juhtuda nagu siin piltidel. Mitte et päris rinka autodega nii ei võiks juhtuda aga need ongi selle arvestusega tehtud, et kui läheb näpuvahelt ära, siis juht peaks terveks jääma ja auto saab ju uue ehitada. Igtahes hea et inimesed terved. Wirx, evo on chipitud? Üldiselt ongi evo selline auto, millega enamus, kes vähegi peal julgevad hoida, suudavad päris kiirelt sõita.
OT32, Sauga 4.09.2010Päeva lõpuks sai ka sinise Focuse transponder poole meetri sügavusest mülkast välja õngitsetud.
Ühesõnaga seekordne OT ei olnud korraldaja närvikava suhtes eriti armuline, õnneks ei saanud inimesed kannatada.
Positivvse poole pealt mainiks ära Rouli 58,03 aja ja veel mõned madala minuti ringid.
OT32, Sauga 4.09.2010Tuleb tunnistada, et väga erinevaid emotsioone tekitas see OT. Välja sõidetud ajaga olen igal juhul rahu, kuigi Recechrono teoreetilist parimat ringi vaadates, on veel parandamisruumi kõvasti.
Tänud uzzac-ile, kes oli lahkesti nõus kõrvalistmelt õpetussõnu jagama, kahju ainult, et sessioon minu jaoks enneaegselt väljaõiduga lõppes. Loodetavast polnud saadud emtsioon väga hirmus
Päeva lõppedes sai käisin ja uurisin ka väljasõidu jälgi, nng sammudega mõõtes oli muldvalli ja murul uuesti algavate jälgede vahe ~9 meetrit. Õnneks maanudus auto suht ühtlaselt neljale rattale ja lõpptulemusena pääseb ilmsel tainult kõva ehmatuse ja sillastendiga, aga eks homme vaatab auto all vigastused või nende puudumises täpsemalt üle.
Alfast on muidugi tõsiselt kahju, teades veel millist vaeva on sinna autosse viimase poole aasta jooksul selega nähtud.
Tänud ka kõigile, kes aitasid nõu ja jõuga, et auto uuesti tööle saada peale väljasõitu.
OT32, Sauga 4.09.2010Huvitav kes tingituna sellest, et hooaja viimase üritusega tegemist või millestki muust aga tundus, et nii mõnigi sõitja kompas päris uljalt oma võimete piiril (ja mis siin salata ka teispoolsuses). Aga kokkuvõttes võib ju öelda, et kõik need väljasõidud ja muud äpardused oleks võinud kordades hullemini lõppeda.....
Rada tundus jube libe ja mina oma rehve vist korralikult soojaks ei saanudki, parimad ajad kippusid sinna viimaste ringide kanti jääma - soojema rajaga on nad olnud üldjuhul seal kolme esimese sees. Mõnel järgmisel üritusel peaks kellegi asjatundja kõrvalistmele meelitama et saaks natuke infot selle kohta mis ma seal rajal teen.... praegu ehk oleks veel lootust midagi ümber õppida....
OT32, Sauga 4.09.2010 Muidu üritus oli hea nagu ikka Loodan ,et korraldajate närvid vastu peavad !
Kahju ,et Alfa ja Fordiga nii kehvasti läks.
Ise sõitsin ikka oma mitte just häid aegu. Tundub ,et on aeg tehnikat arendama hakata. 156hp ja 1270kg pole just parim kooslus.
OT32, Sauga 4.09.2010Vist aitas ikkagi sissepritse peast prügi välja laskmine ja segu õigemaks keeramine, võibolla ka jahedam ilm, kuid mootor hakkas lõpuks paremini tööle ja tulemuseks oli 1.07,9. Minu jaoks lõppes hooaeg isikliku rekordi ületamisega ja tehnika terveks jäämisega. Kuid "elu on ebaõiglane" ja annab isegi samas sündmuses ühele rõõmu, teisele kurbust. Samas loodan et Opentrack jääb kestma, et reeglid jäävad siiski sama vabat ja pikka sõitu lubavaks, et korraldajad ei lööks käega ja sõitjaid ikka jätkuks.
OT32, Sauga 4.09.2010Kiire kurvi üheaegne võlu ja needus. Olen püüdnud seal juhtunud erinevaid plekimõlkimisi analüüsida - üks ühin etegur suuremal osal intsidentidest on see, et need juhtuvad päeva lõpus.
Alfa juht ise kirjutab alfafoorumis nii:
Juhtus see kõige kiiremas kurvis seal taga. Pöörasin just kurvi sisse ja sihtisin siis lõpusirge välisäärt. Kuid tundsin persega, et lähen liiga kiiresti ja lähen paremale poole murule, kuhu Luman oma Maseratiga käis. Lasin gaasi lahti kergelt, õrnalt veel pidurit ja peale seda hakkas tõmbama teisele poole teed, üritasin veel korrigeerida rooliga suunda. Auto libises sinna ringi keskme suunas kus see veeauk on. Niipea kui murule sain, tõmbas külje ette ja libises mõned sekundid. Selle ajaga käis aint üks mõte läbi- ära keera üle, ära keera üle. Kuid siis tundsin, et esimene ratas jäi kinni ning tõstis tagumise osa ülesse ja keeras 2x üle katuse.
Suht loogiline - võimas esiveoline, (võibolla veidi alajuhitavgi?), kerge paanika, gaas maha, raskus kandub ettepoole, esiotsa pidamine paraneb ja tagaosal halveneb millest tuleneb äkiline ülejuhitavus, suund sisekurvi poole ja sealtmaalt oli juba piloodist saanud kaasreisija.
quote:rustang: Kiire kurvi üheaegne võlu ja needus. Olen püüdnud seal juhtunud erinevaid plekimõlkimisi analüüsida - üks ühin etegur suuremal osal intsidentidest on see, et need juhtuvad päeva lõpus.
......
Just täpselt, juht ise kirjeldab hästi ja Avo kokkuvõte on ka spot on. Seal tuleb igal juhul peal hoida. Kui saad piisavalt vara aru, et sisenesid tiba kiiresti, siis jõuab veel korra ehk gaasi VEIDI järgi anda ja rajale jääda, kui aga hoog on selgelt rajale jäämiseks liialt suur, siis hoia peal ja võta murult veidi lisa ning jõuad suure tõenäosusega ühes tükis sirge lõpuni. Muud retsepti nõrgemate autode puhul polegi, Rouli Viperi sarnaste autode kohta muidugi need soovitused ei kehti, kui seal selgub et sai tiba palju, siis aitab vaid palvetamine.
OT32, Sauga 4.09.2010Kahju, et head üritust jäävad meenutama kahe auto vrakid. Samas hea, et keegi tõsiselt vigastada ei saanud. Alfal ei läinud ükski turvapadi isegi lahti .
Minu päev oligi mõeldud lühida proovi/testina. Boksis sain proovida IRL formaadis õhutunkse, mis on ikka kuradi mugavad Esimesse sessiooni läksin kitsaste rehvidega, sellistega millega 2 aastat tagasi sõitsin. Aega alla 1.04 ei saanud kuidagi. Eks nad olid täitsa pastlad ka juba. Teiseks sõiduks kurvisin õiged rehvid alla. Aeg kohe 1.01,5. Ennem sessiooni Andres veel küsis ka, et noh nüüd laiad rattad all, et mis saama hakkab. Ütlesin, et lähen 59 sek sõitma. Tema pärast see sõitmata jäi ka, kuna muidu oleks ta pidanud enda autole järele minema Siis kihutasin veel paari inimese kõrvalistmel. Eredaimalt jääb meelde vast Vigri Maseratti offroad osa. Midagi on sellel autol vedrustuses pahasti, sest kurvis sedasi hüppama ei tohiks auto eales hakata. See meid teelt välja viskaski . Hiljem sõitsin veel ühe stinti oma autoga. Ajaks 1.01,3. Tundsin, et nüüd hakkas hoog liigagi suureks kippuma ja ronisin maha. Auto terve, ise terve. Nüüd jäi ta kurvalt aianurka Riia etappi ootama.
quote:rustang: Olen püüdnud seal juhtunud erinevaid plekimõlkimisi analüüsida...
Vabandan ette ja taha, aga mulle on nende katuste, Alfa foorumi lugemise ja muidu spektakulaarsete üheautoväljasõitude juures silma jäänud veidi teine muster:
1) nooremapoolne juht (st selles mõttes et "rookie", mitte tingimata otseselt passi järgi, kuigi nats kipub ka passi järgi olema)
2) eelõhtul on sõprade/foorumikaaslaste seltsis arutatud, et "mis aega see püss Audrus ikka täpselt sõitma peaks"
OT-l on sõitjate tase nii kõrgeks läinud (mis on muidugi iseenesest hästi vahva), et mingid tavasilma jaoks põhimõtteliselt suht suvalised rondid sõidavad juba 1:06-1:08, mis tekitab automaatselt tunde et nii peabki olema ja kuidas nüüd mina oma $$$ tuuningu otsas ainult 1:10-ga piirdun. Tegelikult on 1:10 juba piisavalt kiire et olgu su auto nii hea kui tahes, tavaliikluse tempoga harjunud kuplialune masinavärk vajab sisse töötamist ja reaktsioonid kiiremaks lihvimist.
Sellises olukorras võib luuavarrest ka valang tulla, üks tühiselt väike aga väga vale liigutus väga vales kohas ja oppaa. Ei ole see kiire kurv ohtlikum kui teised, sama triki võib vabalt ka uutes kurvides või stardieelses teha, kui ikka gaas maha lasta siis esiveoline üldjuhul läheb lappama ja Audru väljasõidualad on ju teadagi "katusesõbralikud".
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
06.09.2010 at 11:08
2 edits. Last edited 06.09.2010 at 11:16 by Jesper
OT32, Sauga 4.09.2010Eks need teadmised ajaga tulevad, et mida teha ja mida mitte. Mitte, et mul endal mingit reaalset kogemustepagasit oleks, aga ise otsustasin mitte enne pidurdama hakata, kui juba rajalt lahkunud olen. Seda esimese hooga muidugi ei arvanud, et nii kaugele purjetan, enne kui pidama saan, aga iga hinna eest auto rajal püüda hoida, tundus ka to hetk libe tee, sest karter on sellel autol esimene koht, mis pihta saab ja see asfalti serv oli seal üsna kõrge ning konarlik. Tundub, et seekord vähemalt valet valikut ei teinud, iseasi muidugi küsimus, et kas oleks ka paremaid variante olnud....
OT32, Sauga 4.09.2010Nojah, see mitte rapsimine ja nina ees välja sõitmine on imho ainuke mõistlik viis, kuidas hapuksläinud kiiret "päästa" - miks sa selle protsessi käigus Edela-Eesti ralli publikukatse trampliinile sattusid on hoopis teine küsimus ja ma arvan et vast(ut)av isik tegi/teeb sellest omad järeldused
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
quote:uzzac:Eredaimalt jääb meelde vast Vigri Maseratti offroad osa. Midagi on sellel autol vedrustuses pahasti, sest kurvis sedasi hüppama ei tohiks auto eales hakata. See meid teelt välja viskaski
Oskad sa arvata/pakkuda, mis see midagi võiks olla?
Tehniku postitatud video 9-ndast minutist on hästi näha erinevaid stiilinäiteid kiire kurvi läbimisest. Nagu ka videost näha, siis libises mul auto ikka ropult seal kurvis ja õigel trajektoril püsida lihtsalt võimalik polnud. Mida seest poolt kurvi võtta üritasin, seda rohkem auto hüppas ja seda väljapoole lõpuks kaldusin. Rajalt lahkumise korral proovisin täpselt äärekivi äärest kurvi võtta ja tulemus oli "põld", kuigi kiirus polnud suurem kui tavaliselt ~148 km/h. Samas videos läbib punane Civic sama kurvi ~155 km/h ja näiliselt ilma igasugu probleemideta, samas mina sellise kiirusega ei mahuks sinna kurvi enam kuidagi ära.
OT32, Sauga 4.09.2010Ma pole mingi füüsik ega vedrustuse spetsialist aga oma kogemusest võin öelda, et liiga jäigad vedrud/amortisaatorid/stabikavardad on kiiruse surm, kuna nad ei lase rattal rajaga haakuda. Pärnu rada on küllalt ebatasane, Cup'i auto küsib seal suht pehmet settingut KW3 amortidele ja kaugeltki mitte max lubatud diameetriga stabikavardaid.
See aasta keerasime ka autot eest keskmisest astmest veel 3 nõksu pehmemaks. Tagant 2 nõksu. Meie jaoks on keskmine punkt mõlemast äärmusest 13 nõksu. Juhitvaus ja üldine auto käitumine läks hulga rahulikumaks. Ennem põrkas kiires samamoodi. Huvitav, et mulle see kohapeal pähe ei turgatanud. Tasub proovida. Tuleb veel meelde, et su auto oli üldiselt pigem sabarõõmus kui alajuhitav, seega tasub tagumist otsa pehmemaks keerata. Peaks see seadistamine käima sedasi - Kui tagant keerad ei pea tuleb teha kas eest jäigemaks või tagant pehmemaks. Sama tegime ka esisillaga. Enda pilli saime nii päris hästi häälde.
OT32, Sauga 4.09.2010Sabarõõmus kipub auto olema küll jah. Hetkel on rajal sõites olnud coilid kõige jäigemas seades, nii et kolm astet saaks veel mõlemat otsa pehmemaks teha. Eks järgmine hooaeg tuleb siis selle vedrustuse jäikusega mängima hakata.