register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Kestvussõit odavamalt?   1 2  
Poster Message
PlyVal64
Kestvussõit odavamalt?
quote:
Ivalo: Kas vastab tõele et stardis vaid 7 autot? Võiks ikka mingi valemiga neid katsuda mõned juurde meelitada, muidu jääb see rivi ikka väga hõredaks ja igav sõita- vaadata ka.

Edasist ma ei mõtle liiga tõsiselt aga piisavalt tõsiselt siiski.

Nimelt näiteks tsikkel vs auto. Tsikliga saab peale täiesti lambivend, kui on kombe ja kiiver olemas, sõitku. Mis sellest, et mistahes raske õnnetuse ja inimvigastuste tekkimise oht on kümned korrad suurem, kui autoga sõites. Moodsad autod on üliturvalised, nendest puuridega rontidest siiki turvalisemad absoluutnumbrilt, nende tehnoloogilised lahendused ületavad kuhjaga puuristatud rullnokka ja ikka ei saa nendega võidu sõita. Ja sinna KOGU Eesti autospordi hiilgus ongi kadunud. Sellise olematu kiiruse ja konfiguratsiooniga rajal, nagu Sauga on, võiks leiduda siiski mõni munadega korraldaja, kes JULGEB peale lasta ka reaalselt kõvad elik turvalised autod TURVALISTE elik teada-tuntud oskajate rinkasõitjatega roolis. Ja asi muutub kohe palju paremaks.

Munadega korraldajad ei põe ja siiani ei ole ka ühtegi tõsisemat probleemi olnud, kuigi kiirused on suhteliselt taustsüsteemi suhtes suuremad (ja ohud kordi suuremad!), kui need õnnetud rullnokad ringrajal näidata suudavad. Sellises tempos, pimedas öös sõideti jutti 7-8 tundi. Siiski on autosport julgetele ja kes sõita ei julge, mängigu malet. Aga siis vaadaku, et laua taga magama jäädes oda silma ei kuku...
Head ideed kestvussõitudest takerduvad ju kõik korraldusjulguse taha. Lihtne on kõigil kisada, et ei saa või ei tohi aga mõtelda, rada konfigureerida, reeglistik sobivaks kirjutada etc, see käib tihtipeale üle jõu. Need siis minu 5 senti headest kestvussõidumõtetest.
13.08.2010 at 11:52 1 edit. Last edited 13.08.2010 at 11:54 by PlyVal64
uzzac
 
Kestvussõit odavamalt?
Taaskord



____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
13.08.2010 at 12:00
rolantsik
Kestvussõit odavamalt?
Piisava finantsi laekumisel võin näidata live-s puuriga auto vs "üliturvaline"tänapäeva auto kokkupuudet seina-puu-kiviga :D
14.08.2010 at 16:55
PlyVal64
Kestvussõit odavamalt?
Rolantsik, oled Sa selles ikka surmani kindel??? Ei kägardu head moodsad autod sõtjateruumilt ka mitte grammigi kokku, lisaks kõik seal sees leiduv aktiivturvavarustus. Pane nüüd näiteks mõnele ülimoodsale masinale 3-punkti asemel 6-punkti traksid, juhile kombe, kiiver ja HANS ja ma arvan, et see paari toruga käkerdis on paras sitt kuubis. Näiteks peaaegu 99% kindlusega võib väita, et korralike side-bagide ja turvakardinaga loeks üks mees siiani kaarti.

Aru tuleb saada selelst, et hullunud puuristamine oli vajalik omaaegsete tainaskerede jaoks, kus teadmised-oskused jäikasid keresid teha oli kaugel maas oskusest võimsaid mootoreid ehitada. Puur tuli, et jääda ja on igal juhul väga palju ohutust tõstev konstruktsioon aga ei tasu ikka tippinseneride, teaduslaborite ja metsikute testide tulemusi ka alahinnata.

PS: pealkiri on sügavalt vale. Odavamalt, kui bemmirondiga, ei saagi reaalselt kiiresti sõita, see on mõlema "rulliku" üldse parim omadus. Turvaline tähendab raudselt ka palju-palju kallimat aga see annab võimaluse huvilisel vastava tehnika olemasolul osaleda. Et saada jurude huvilisi, tuleb võimalikult paljudele asi võimalikuks teha. Kõik need asjad on nagu narkomaania.
Üks ilusam näide viimasest ajast, tegelased vana Mersu, Tiina Tauraite ja Erki Laur:
quote:
Lihtne- kogu senise elu, kuni möödunud ndl vahetuseni ei seostanud ma ennast kuidagi tegevusega rallisõit. Varem oleksin öelnud (Tiina ilmselt ka) midagi taolist: "Mu härrad, rallisõit ei leba minu kirgede parnassil just esikohal..." Ent n...yyd kirjutan CV'sse kyll julge käega, et olen osalenud Uunikute Tähesõit 2010'l.

Edit: ei saa öelda, et 458 Italia pehme sõitjateruumiga oleks. Ega sinna ka 40 km/h ei sõidetud... Lisaks moodsamate autodega raskemate tagajärgedega avariide puhul on kaks suurimat raske vigastuse allikat pea- ja kaelavigastused, sest tavaliikluses ju ei sõideta kiivri ja HANSuga. Pluss tavavööde vahelt rulluma minnes lahtipääsemine. Ma pakun, et inimene, kes tahaks tulla 1M+ maksva autoga sõitma, suudab tuimalt minna poodi ja osta ~30K eest isikukaitsevahendeid 4 nimetust. Trakside peale saab ju panna veel ka tehasevöö, sest mingi keha liikumine on ka traksidega ja küll see pürotehnika tööle hakkab.
16.08.2010 at 11:56 2 edits. Last edited 16.08.2010 at 12:22 by PlyVal64
uzzac
 
Kestvussõit odavamalt?
Nii rumalat juttu on raske kommenteerida. Su tekstist tuleb välja, et kõik uued GT klassi pillid mis rada nühivad võiks puuri asemel vaid standard patjadega olla varustatud?

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
16.08.2010 at 12:37
Lembit
Kestvussõit odavamalt?
quote:
uzzac: Nii rumalat juttu on raske kommenteerida.
Aga ära kommenteerigi!
Nii kahju, kui sellest ka ei ole, siis on Priit selle foorumi kontekstis enamasti troll.
17.08.2010 at 10:46
rolantsik
Kestvussõit odavamalt?
Olen näinud katkisi autosid ikka väga palju ja ei aita see "turvapaakide" rägastik suurema kõksu puhul.
Kui Sa veel ei tea,siis tänapäevased autod on jäigemad ainult seetõttu,et detailide ühendamisel on kasutatud nn. pidevat keevitus joont.
Vanadel autodel kasutati teatavasti punktkeevitus võtet.
Meil kasutatavate "rontide" võidusõidu autode kered on aga enamasti korralikult üle keevitatud ja on juba ilma puurita kindla peale jäigemad tänapäevastest suguvendadest.
Väga palju inimesi hukkub tavaautodes üldse seepärast,et kokkupõrkel mingi objektiga käivad inimesed autos omavahel peadpidi kokku ja seal ei aita isegi see,kui autos on 68 turvapatja.

Ei leidnud ise üles,kuid keegi võiks üles riputada mõne pildi minu ja Andrese vahel Riias toimunud avariist.Ja ei olnud neil "rontidel" häda midagi,mis sest et crash juhtus ca 120-130 km/h
17.08.2010 at 21:27
uzzac
 
Kestvussõit odavamalt?
Läti nacionali "ront" peale 150km/h kokkupõrget Riia betooniga. Kindlasti oleks uue Yarise või Meganega olukord ilusam :)



____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
17.08.2010 at 23:47
PlyVal64
Kestvussõit odavamalt?
Kust otsast alustame??? Alustame siis kõige sitemast: rinkamehed, kahjuksei ole Teil mingit õigust mitte ühte näppu ega sõrme laiali ajada, sest vaadates autosport.ee pealt EMV tulemuste tabelit, on asi absoluutselt persses. See pole isegi halenaljakas vaid ajusurnu viimased tuksed. 6 S1600 eestlast, 0 vormelit ja 3 noort. Ainult totaalamatööride kuurinurgas ehitatud buumerite pealt tuleb mingitki mahtu aga see on pure rahvasport. Lisanduvad 1 B2000 ja 1 Open masin BaTCC sarjas ning 0 (NULL) NEZis. Paar noort sõidavad vormeliga Euroopas ja ongi kogu Eesti ringrajasport???

JA siis tulevad jälel kord fundamentalistid, kes hakkavad näitama pilte ilmselgetest asjadest. Mehed, ma saan kohe 40, seega autodega igasugust kihutamiskogemust, nende ehitamist, restaureerimist jne on kogunenud 22+ aastat ja ma olen näinud peaaegu kogu autoajaloo ajastuid oma garaažis. Esimesed 20 aastat pole olnud, seevastu niisama tõldasid ja hobuvankreid on ikka nähtud. Puur ku iselline ON oluline turvaelement ja selle vastu pole keegi vaielnudki aga see ei ole ainus vahend. Ala propageerimiseks tuleb see "tühine" asi ära unustada ja MÕELDA, kuidas hoida asi puurideta autodega niipalju kontrolli alla, et asi tavaliikluse kiirustest oluliselt välja ei läheks. Sauga sobib selleks, sest seal ei ole betoonseinasid. (ahjah, see golf on ju tühjaks lõigatud, päris huvitav oleks siiski näha täpselt samas kohas samalt kiiruselt tehtud avariid näiteks ... 100% tehaseseades tänava Aston Martiniga?) BMW cup on ülimalt tänuväärne nähe aga sellest ei piisa.

PS: Lembit, loe paar korda foorumi nime ja tuleta meelde, mille jaoks see foorum tehti ja MILLISED autod seda va opentracki sõidavad. Ja palju neid on. Hetkel saan kokku kogu Eesti peale 25 puuriga rinkaautot/sõitjat, OT nimekirjast leiab mitu tegelast ja autot???
Ja minu alatiselt otsekohene sõnavõtt sai alge originaalteema nendest postidest:
quote:
BlueStang:
quote:
serõi: Siinsel seltskonnal on mitmeid "peaaegu rinkaautosid". Mis trikiga need tunnisõidule saaks meelitada?

päris huvitav sõit tundub, aga kahjuks paljud OT-l sõitvad "peaaegu rinkaautod" reeglite järgi vist ikka turvavarustuse puudumise pärast rajale ei pääse
quote:
BlueStang: tänud, tundub, et jääb siis stangiga sõit ära - puuri pole

Blue vana viisakus ise, ütles väga konkreetselt välja: käige persse. Aga et mõni tegelane viitsiks mõelda, KUIDAS rada konfigureerides ja sõidu reegleid läbi mõeldes ikkagi saaks sellised mehed/autod ka tunnisõitu sõita, seda ei ole. Öelge siis ausalt välja, et ei ole julgust ja loomingulisust, aju ei võta, mitte ärge ajage härjaila puuride vajalikkusest. Tehes tõsisemat "nägude kontrolli", usaldades usaldusväärsete meeste soovitusi sõiduoskuste ja VASTUTUSVÕIME osas, rada konfides (ka stasionaarsed kollase lipu alad näiteks etc) ON VÕIMALIK ohutult (niipalju, kui mootorisport seda üldse on) midagi ära teha ala propageerimiseks.

PPS: uzzac, uue Megane'ga tõsisem põllukündmine ilma katust panemata või betooni haukamata maksab rohkem, kui kupipemmi ehitamine ja seda kindlustus ei kata. Seega töötab aju pisut teisel režiimil.
18.08.2010 at 11:21
uzzac
 
Kestvussõit odavamalt?
Minujaoks ei ole erilist vahet kas tõmbad piki betooni ringrajal või kusagil maanteel/linnavahel.

Kui sa oleks vaevunud meie esimest katset kestvussõidust või üldse mõnda ühisstardiga ringraja võistlust vaatama, siis saaksid ka aru miks ei lasta punti ilma puuri ja korraliku varustuseta mehi ning masinaid rajale.

Kujuta ette sellist stsenaariumit.
Lõhkeb sirgel rehv ja auto läheb näpu vahelt minema. Taganttulija pidurdab natuke liiga hilja ja tõmbab näiteks 140km/h juhiuksest sisse. Mina ei tahaks sellisel hetkel ühegi taolises avariis osaleva auto roolitaga istuda. Esiteks see, kellele küljepealt sisse sõidetakse saab suure tõenäosusega eluohtlikke vigastusi ja teiseks see, kes otsa sõits peab elulõpuni elama teadmisega, et tappis või vigastas rängalt tuttavat/sõpra, sest olgem ausad selle foorumi kontekstis ei ole palju inimesi kes mingil üritusel ei oleks koos viibinud.

Rinkaspordi nigel seis on tingitud pigem korraliku raja puudumisest ja vähesest meediakärast. Mulle tundub üha enam, et sama nigel seis on ka mujal. Näiteks Brnos toimunud WTCC etapist ei teadnud isegi kohalikud midagi. Mis sest, et 5km Brno südalinnast leiab aset maailmameistrivõistluste etapp ringrajasõidus. Pole just teab mis küla võidusõit. Samas kohas 2 nädalat hiljem peetav tsiklite MM on aga totaalne laulupidu. Hotellid bronnitakse juba aasta aega ette ära. Ju pole siis kereautode võidusõit enam piisavalt huvitav.

Ei vaidle sulle üldse vastu, et võiks olla rohkem ringraja üritusi, kus saaks sõita ka tavalise tänavapilliga. OT ei ole võistlus. Jäävad veel üksikud klubisarjad nagu AG karikavõistlused samas ralli formaate tänavapillidele leidub kindlasti rohkem. Selline see elu on.

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
18.08.2010 at 12:33
mart154
 
Kestvussõit odavamalt?
Ply.

Isegi austraalias on su juttu lugedes paha olla...

Kurat, kui kõik asju nii valesti teevad ja sina nii täpselt tead, hows right.
God damn, go ahead, DO IT mate!
18.08.2010 at 13:04
zeke
Kestvussõit odavamalt?
Cup auto maksab umb. 150keeki. Mille krdi pärast ma peaks tulema uue "superturvalise" Astoniga 1h sõitu kus kergemgi kokkupõrge maksab mucho mucho dinero. Porschesid, Astoneid jne 1h sõidus näha Eestis on kerge unenägu(sõidetaks ikkagi fun pärast OT laadis asju). Rallis ju ei saa ilma puurita rajale(keegi ei nurise ka selle üle). Lihtsalt tuleb tunnistada, et ringrada ei ole hetkel populaarne ja kõik. Ralli on nr. 1 autosõidus Eestis. 90% eestlasi vist ei teagi, et Eestis ringrada on ja seda ei muuda turvapuurita autode rajale laskmine.

____________________________
MX-5, 116
18.08.2010 at 13:29
hall
 
Kestvussõit odavamalt?
Priidu jutus on tegelikult väga õige mõte - ringrajasõiduga alustamine nõuab suhteliselt suurt rahalist alginvesteeringut ja odavama sarja puhul moodustab väga suure osa sellest turvavarustus. Ja just see ning lisaks ringraja puudumine üheks suurimaks teguriks, miks ringrajasõiduga meil sellised lood on nagu on.

Kuidas seda olukorda inimlikult täielikult lahendada, ma ei tea. Ühe minu poolt viidatud probleemi likvideerimisega olen juba üle poole aasta tegelenud, aga kas see ka soovitud tulemini jõuab, on raske praegu ennustada.

Kuna ma olen nüüd näppupidi veidi seotud ka mototeemadega, siis seal on olukord autodega võrreldes palju lihtsam - ostad 50k eest kasutatud ratta, 10k eest turvavarustuse ning võidki juba võistlustel startida. Seega on kandepinna suurendamine ning järelkasvu tekitamine autodega võrreldes oluliselt lihtsam. Näitena/katsena motospordi järelkasvu tekitamisel võib vaadelda seda: http://audruring.ee/?page_id=366

Sarnast Igamehe Karikasarja tänavaautodele ühisstartides teha pole minu arvates võimalik.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
18.08.2010 at 13:45
Jesper
 
Kestvussõit odavamalt?
Esiteks, las vanamees vahutab, ärgem nüüd sattugem pisiasja pärast paanikasse :)

Aga Zeke pani naelapea pihta, ralli EMV stardis oli 1994. aastal 13 autot. Mis siis edasi juhtus, et hetkel on osalejaid kümme korda rohkem? Kas 1995.a. tehti rahvaralli sari? Ei, rahvaralli sari puurita Subarutega kukerpallitamiseks tehti alles siis, kui pärisralli juba jõudsalt hoogu kogus, mingi 2000.a vms kui mu mälu mind ei peta.

Andke Andresele aega atra seada, Roomat ei ehitatud päevaga, rallit ei ehitatud päevaga ja ei ehitata ka Eesti ringrajasõitu. Eriti kui ühel inimesel on tegevusi nii seinast seina, et ühel päeval mürgeldab mootorsaega võsas, teisel päeval organiseerib rajakatte projekteerimist, kolmandal päeval korraldab rahvusvahelise võistluse ja siis hüppab lõdvestuseks veel rooli kah. Küll see Bluestang ükskord ka lõpetab ümber pudrukausi noolimise ära, viskab puuri sisse ja limpsab veel pärast keelt kah et jube hea on ikka :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
18.08.2010 at 13:46 1 edit. Last edited 18.08.2010 at 13:47 by Jesper
rustang
  
Moderator
Kestvussõit odavamalt?
Millegipärast - maitea miks - on ralli Eestis populaarsem. On koguaeg olnud. Kuigi ralli on võrreldaval tasemel kõvasti kallim spordiala. (Turvavarustuse alginvesteering on sama mis ringrajas aga hooaja kulud on kõrgemad. N-rühma 4-veolistes EMV poodiumil olemiseks on vaja hooajal korstnasse kirjutada ca 2 miljonit eeku, E-rühma kulusid ei oska hinnata).

Ka mina ise ju hakkasin ehitama ralliautot - Escorti - selleks, et sõita "igamehe RALLIsprinti" ja alles mõni aasta hiljem sai selgeks, et kruusatee ei ole minu tee. Poisikesest saati olen käinud rallisid vaatamas, ringrajavõistlusele sattusin esimest korda sel kümnendil. Kuidas rallimehed mulle/meile sellise ajupesu tegid maitea. Suvaline põlvepikkune poisike ütleks Jesperi punase ringraja-BMW kohta kõhklematult "ralliauto"! jne. jne.

18.08.2010 at 15:39
Jesper
 
Kestvussõit odavamalt?
Nojah, aga see ei ole ju tegelikult rangelt nullsumma mäng, st ma ei näe põhjust miks sama publik ei võiks mõlema ala üritusi külastada. Etapid ju ei kattu. Võistlejad muidugi spetsialiseeruvad, samas välja kujunenud tiimidele/taustajõududele pole see minu hinnangul üle mõistuse suur hüpe kui lisaks näiteks N-grupi ralliautole rallist vabal ajal ka bemmi või S1600 jooksutada. Laiast maailmast võib ka näiteid leida, näiteks Prodrive kargab kohe pähe.

Rangelt egoistlikust-sportlikust vaatevinklist oleks see muidugi katastroof, mingi täislaks BMW tiimi aasta eelarve koos naha, karvade, tantsutüdrukute, kulla ja karraga on sealsetele kuttidele korraks aevastada.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
18.08.2010 at 15:59 1 edit. Last edited 18.08.2010 at 16:02 by Jesper
tehnik
  
Kestvussõit odavamalt?
Mina lasin asjatundjatel oma golf 2-le turvapuuri panna peamiselt turvalisuse pärast, peale kiires kurvis risti viskamist. Kuid lisaks selgus, et ka juhitavus paranes märkimisväärselt, samas ringiajad mitte, vist sellepärast et lisandus puuri lisakaal ning mootori jõudlus jäi samaks. Seega paranesid sellise vana auto omadused turvalisuse ja juhitavuse osas.

Kui oleks täpselt teada millisest väljalaske aastast, margist, mudelist ja hinnast alates on puurita auto ning ka selle tuleohutus sama turvaline kui nõuetekohase puuriga ja tuleohutusega ...klassi auto, siis oleks vist huvitav mõelda nende koos võistlemisest.
18.08.2010 at 16:38
ICE
  
Kestvussõit odavamalt?
Kahjuks ei leia enam vana pilti ülesse aga aasta võis olla 99-00, kus olin Saugal võistlusi vaatamas ning võistlusautod ei tahtnud L- kujulisele boksialale ära mahtuda. Täielik telkide meri oli.

____________________________
Petrolheads.ee
18.08.2010 at 17:12
Lembit
Kestvussõit odavamalt?
quote:
PlyVal64:PS: Lembit, loe paar korda foorumi nime ja tuleta meelde, mille jaoks see foorum tehti ja MILLISED autod seda va opentracki sõidavad.
Mis su jutu sisu on?
Kas: "Lubage ilma puurita autod ringrajale mees-mehe vastu sõitma"?

Sinu esimesest postitusest võetud lausejupi.
quote:
PlyVal64:Munadega korraldajad ei põe...
järgi jääb mulle mulje, et sa üritad pigem tänaseid ringraja ürituste korraldajaid maha teha. See ei ole ilus!

Kui see nii ei ole, siis võta kätte ja tee ära! Eestis ei ole ringrajaürituste korraldamine mingi kindla seltskonna monopol. Sul on kogemused ürituste korraldamisega olemas ja ma olen kindel, et nii püha ürituse tarbeks saab Andres sulle raja kasutamisele ka (ühekordse ja sihtotstarbelise) väga soodsa hinna teha.
Ma panen omaltpoolt välja karikad kolmele esimesele ja ma usun, et nii mõnigi siit seltskonnast oleks nõus sind veel kuidagi aitama.

Kui palju sulle, Priit, aega vaja on, et oma tegudega näidata, et sa ei ole tühja jutu mees? Kuu? Kaks kuud? Aasta?
18.08.2010 at 17:53
hall
 
Kestvussõit odavamalt?
quote:
ICE: Kahjuks ei leia enam vana pilti ülesse aga aasta võis olla 99-00, kus olin Saugal võistlusi vaatamas ning võistlusautod ei tahtnud L- kujulisele boksialale ära mahtuda. Täielik telkide meri oli.

No Summer Race'il oli ju samasugune olukord.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
18.08.2010 at 17:54
zeke
Kestvussõit odavamalt?
Ma ei näe ikkagi sihtgruppi. Kes see läheb oma uuepoolse igapäeva autoga(ilma puurita autoga mis peab olema küllaltki uus et oleks "turvaline") 1h mees mehe vastu sõitma. Mis selle mõte oleks? Vaadata kes esmaspäeval sama autoga tööle saab ja kes mitte? Võisteldakse ikka võistusautodega. Ja see nipp et võtame kiiruse maha siis on ohutum on täielik BS. Pole kiirust pole osalejaid, Sauga kiire kurv ongi selle raja parim osa. Teeks saugale sirgetele shikaanid juurde saaks kiiruse alla oleks turvalisem, et ilma puurita sõita. No ei ole huvitav, ei sõitjal ega publikul vaadata kuidas OT raames 1:02 sõitvad autod sõidavad tänavaauto "võistlusel" 1:10. Minul oleks oma Miata'st kahju 1h mees mehe vastu kihutada(ja asi pole selles et mul oleks üle oma finantsi auto).

Ringrada alles areneb Eestis ja mingeid outlaw klasse sinna küll vaja ei ole. Ringraja kahjuks räägib ka asjaolu, et seda saab Eestis ainult ühes kohas harjutada/võistelda. Rallit saab harjutada suht igas Eesti otsas ja lisaks on võistlused üle Eesti.
Minu arvates ei ole vaja mitte nn"munadega"korraldajat ja outlaw klasse, vaid sellist korraldajat nagu oli Summer Race'l. No oli hea üritus. Kõik oli ajakavas, ilm oli ilus, süüa sai, pilet oli norm hinnaga ja kõige tähtsam kõik sujus ja oli pealtvaataja jaoks professionaalne.



____________________________
MX-5, 116
18.08.2010 at 18:56
amblik
 
Kestvussõit odavamalt?
Minu meelest on tänasel päeval asi rohkem nii, et munadega korraldajal on munad alles ainult sellisel juhul, kui ta ei ole teinud tõsiseid möödalaskmisi turvalisuse osas.
Paljud läti kiirendajad sõidavad meil tänu sellele, et lätis litsalt keelati kiirendused mingil hetkel, sest korraldajal OLID MUNAD.
Sama ähvardas ka meie OTd.
Ühesõnaga, kui korraldajad soovivad oma mune säilitada, ei ole mingit mõtet teha järeleandmisi turvalisuse osas, eriti, kui arvestada, et 99,99% tõenäosusega ei näe me ühtegi nendest superturvalistest pillidest kunagi ühisstardiga võistlustel.
Aga samas on tänapäeva ühiskonnas enda kastreerimine igaühe enda vaba tahe;)
18.08.2010 at 20:22 1 edit. Last edited 18.08.2010 at 20:26 by amblik
kivialune
Kestvussõit odavamalt?
Puurita saab ka mees-mehe vastu sõita, kuid kiirused ei tohi, siis mingit x- numbrit üeletada ja peaks turvalisus ka tagatud olema. Minu arvates mingeid vahepealseid variante, et hübriid rinkaautost ja tänavaautost pole mõtet teha, pigem siis tavaauto ja kiiver. Igati hea asi on jäärada, kiirused saab väiksed teha ja ringraja mõistes igasugused keerulised modid mõttetud- s.t kõik on võrdsed. Suureks takistuseks on muidugi meie ettearvamatu talv.
Hea unistus on muidugi, et kunagi on sari, näiteks BMW 318 standard ice :).

Kunagi sai palju jääradadel käidud ja kehvad talvede tõttu on soiku jäänud, aga tunnen puudust küll. Minu arvates on meie kliima, mis soodustab head sõiduoskust, sest tuleb väga erinevates oludes toime tulla. Ja kui rahast rääkida, siis jäärada on tõsiselt odavam kui päris ringrada. Või mida teevad üldse rinkamehed talvel oma sõiduoskuste lihvimiseks?
18.08.2010 at 20:53
hall
 
Kestvussõit odavamalt?
Jäärada ei kannata ringrajaga võrrelda, sest seal ei sõideta mees-mehe vastu ühisstartides ning lisaks pole seal ka mitte mingisugust kiirust (va piikidega sõites).
Talvisel ajal on rinkasõitjtele minu hinnangul parimaks trennivõimaluseks hobikardikeskustes sõitmine.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
18.08.2010 at 21:06
hall
 
Kestvussõit odavamalt?
quote:
amblik: Minu meelest on tänasel päeval asi rohkem nii, et munadega korraldajal on munad alles ainult sellisel juhul, kui ta ei ole teinud tõsiseid möödalaskmisi turvalisuse osas.
Paljud läti kiirendajad sõidavad meil tänu sellele, et lätis litsalt keelati kiirendused mingil hetkel, sest korraldajal OLID MUNAD.
Sama ähvardas ka meie OTd.
Ühesõnaga, kui korraldajad soovivad oma mune säilitada, ei ole mingit mõtet teha järeleandmisi turvalisuse osas, eriti, kui arvestada, et 99,99% tõenäosusega ei näe me ühtegi nendest superturvalistest pillidest kunagi ühisstardiga võistlustel.
Aga samas on tänapäeva ühiskonnas enda kastreerimine igaühe enda vaba tahe;)

Oled sa kindel, et sa vabal ajal filosoofi või kirjatargana ei toimeta? Puhast kulda tuleb pidevalt :D

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
18.08.2010 at 21:09
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Kestvussõit odavamalt?   1 2  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.