register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : BMW 325 Cup : Uus ringrajaklass?   1 2 3 4 5 6  
Poster Message
devilc
Moderator
Uus ringrajaklass?
Sattusin ajama juttu Jussi Pärnpuuga Saksa Autost ning ta palus tõstatada järgmise teema.

Nimelt oleks Eesti Autospordi Liidul huvi luua uus "rahva" ringrajaklass, kus ideaalis oleks võimalik enam-vähem mõistliku hinnaga paljude konkurentidega u. võrdsetel autodel võidu sõita. Mõistagi on sellist asja korduvalt üritatud ja pea kõik nendest on välja surnud. Teades OT ürituste populaarsust, tekkis küsimus, kui paljudel praegustel OT-l osalejatel oleks huvi päriselt võidu sõita ning kuidas kujutaksite seda klassi ette. "Romude" (rallikrossi masinad) klassi ega monoklassi (ainult Golfid vms) teha ei taheta. Rajal võiks olla erinevaid marke/mudeleid, mis esteetilised välja näeksid. Kindlasti peab sees olema vajalik turvavarustus (puur, iste, vööd, tulekustuti).

Minu enda mõtteid. UK-s on väga populaarne selline sari nagu VW Cup, mille tehnilised tingimused saab alla laadida siit. Põhimõtteliselt on tegemist sarjaga kuni kümne aasta vanustele Volkswageni mudelitele, mis kõik sõidavad ühes klassis. Autode võrdsus tagatakse sellega, et mootorid dünotakse ja sellele vastavalt määratakse masinale miinimumkaal. Masinatele väga suuri muudatusi teha ei tohi: see on mudeliti erinev, aga pmtslt võib vahetada vedrud/amordid/stabikad/veljed, teha masina seest tühjaks, paigaldada blokkdiffri, parandada jahutust ja vahetada summuti. Lisaks võib mõne mudeli mootoriga rohkem ette võtta, mõnega vähem, aga see pole väga määrav, just eelpoolmainitud kaalu/võimsuse suhte pärast. Kõik sõidavad sama rehviga, mida tohib kasutada max 6 per nädalavahetus.

Kas selline asi võiks meil töötada? Variant oleks lubada ka teisi automarke (võrdsuse tagamine läheks muidugi raskemaks, aga esimese hooaja lõpuks saaks kindlasti massid paika, pluss kasutataks edukusballasti), vanemaid autosid (kuni 15 a. näiteks) ja vähem rehve (näiteks 6 rehvi kahe nädalavahetuse kohta).

Igasugused muud mõtted on samuti teretulnud. Peaküsimus oleks ikkagi - milline oleks see klass, kus oleksite nõus sõitma (kui üldse)?
23.07.2007 at 18:45 2 edits. Last edited 24.07.2007 at 08:57 by devilc (Moderator)
joonas
Uus ringrajaklass?
Mis on enamvähem mõistlik hind?

Mis puutub Open Track osavõtjatesse, siis mulle tundub, et tegemist on hobiautode omanikega, kes eelistavad mingit konreetset marki autot ja tahavad sellega sõita. Kallimad masinad on vast liisingus ja neile ei taha keegi puuri sisse ehitada, kuid sama raha eest saab palju aeglasema ringraja masina, mida peab veel lisaks ka treila peal vedama ja kuskil normaalses garaazis hoidma, muidu läheb ussitama.

Ja kes tahakski kellegagi võrdse autoga võidu sõita ;) hea kui on ikka kellestki parem masin.

____________________________
Joonas 88' Porsche 944S
23.07.2007 at 18:59 1 edit. Last edited 23.07.2007 at 18:59 by joonas
matukas
  
Uus ringrajaklass?
Minu arvates väga tervitatav idee. Oma mätta otsast vaadates ei meeldiks see vanusepiirang. Ikkagi 92-aasta masin mul. Põhimõtteliselt tahaks ka proovida kangemat võistlusklassi. Praegune visioon ongi oma pisikest ringraja suunas aretada. Oma finantsid on nagu on ja seega peaksin sponsoreid otsima, et tõsisemas konkurentsis mõõtu võtta. Seega kui saaks ringraja rahvaklassi näol nö jala ukse vahele, siis ehk oleks üleminek valutum.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
23.07.2007 at 19:08
Silwer
Uus ringrajaklass?
Ringrajal on ju juba olemas see odavam 1600cc klass. Ega midagi eriti odavamat nüüd ka välja ei mõtle ju?

Aga kui on kange isu siis võib teha ju samade tehniliste reeglite järgi mis on praegu vabaklassil ehk siis mingeid erilisi piiranguid tehnilise poole pealt ei oleks ja osaleda saaks ükskõik mis autoga mille seisukord ja ohutuselemendid vastavad reeglitele. Piirata võib aga rehvide arvu näiteks per hooaeg. Minimaalsed kaalud võib panna siis kas selle põhimõtte järgi mis on vabaklassis (kubatuur/klappide arv/ülelaadimine/ABS) aga need minimaalsed kaalud tuleks teha lihtsalt u. 30% kõrgemad kui nad on praegu vabaklassis.

Vabaklassi tingimused leiab siit: http://eal.cma.ee/popFile.php?id=1084&pop=1
* tabelis kus on näidatud kg ja cc on nad omavahel segamini aetud - cc jookseb siis 1600 kuni 10000.


____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
23.07.2007 at 19:45
urmet
  
Uus ringrajaklass?
Mõte väärib edasi arendamist. Dünovõimsuse järgi kaalu sättimine ning edukuskaal on ilmselt toimiv mehhanism. Siis peab küll mootorid ära plommima.

Pmst võiks kõik turvavarustusega masinad peale lasta, margist sõltumata. Miinimumkaalud võiks olla piisavalt suured, et stock mootori ja istmeteta kerega sisse mahuks, ilma rohkema kergendamiseta. Odavuse võti on ju modide maksimaalne piiramine ja reeglite abil võrdsustamine.

Ühtlasi oleks see hea viis vanu rinkakeresid ära kasutada.

Kas mina osaleksin? kst... Mingil hetkel võib tänavaauto ruunamisest villand saada küll. Treileril vedamine pole enam kaugel niiehknii ;)
23.07.2007 at 20:55 1 edit. Last edited 23.07.2007 at 20:55 by urmet
kyla
Uus ringrajaklass?
Mnjaaa .....huvitav ``pakkumine`` oma rahakotil seda enam edasi ei jaksaks eriti ka arendada ,,,aaga miskine selline klass oleks täitsa huvitav sõita .........reeglite kohalt ei oskagi midagi tarka lisada kuid võrdsete autodega , ehk siis võrdseks muudetud autodega oleks asi muidugi võidusõit mitte vaba rada ehk sõidu treening ja siis peaks reeglid olema nii välja mõeldud , et autod ka oleks võrdsed ....olenemata kas ta on uus ...mingi spordikas ......või vanem .....spordikas või mis iganes ....et oleks rohkem hobi harrastajaid võiks olla ehk reeglites põhi nõudeks turvanõuded aga auto vanusepiir võiks olla suht ``lahtine`` ........ , sest kui käib dünopeal võimsuse määramine ja lisakaaludega võrdsustamine siis mis sellest vanusest nii väga jälgida kui on ``puur`` ja muu turvavarustus tasemel , ning muidugi kummide arv ja-või tootja kindlaks määratud .
23.07.2007 at 22:51
Lembit
Uus ringrajaklass?
Sorry, kui kostab sitasti, aga senikaua, kui selliseid uusi klasse mõtlevad välja mehed, kelle jaoks 200 - 300k maksev auto on odav auto, ei tule sellest mingit head nahka.
Praegu on eesti oludes ringrajasõitu sisenemise hind ca 60 - 80k. Klassiks Super 1600.
Teha uus klass, mis oleks sellest odavam - hea mõte, aga nii lihtne see ka ei ole.
Arvestades, et Lätlastel on see klass olemas nende "rahvusliku klassi" näol ja EAL ei ole suutnud lätlaste tehniliste tingimuste tõlkimist organiseerida nüüdseks juba mis, 2 aasta jooksul vist? Miks on vaja hakata mingeid oma eesti jalgrattaid leiutama?

Andestust Ander, aga see VW klassi auto idee ei vea välja, ma arvan. Super 1600 on lihtsalt nii palju odavam. Pane hinnad kokku: Toorik, puur, iste, rihmad, rool, vedrud/amordid, veljed, plokkdiffer, stabikate reguleeritavaks ümberehitamine, vedrustusest kummipukside väljaviskamine, veel nipet, näpet ja see auto tuleb easily 200k EEK ja üles. Näita mulle eestis seda inimest, kes paneb 200k++ hobiautosse? Kui sellised inimesed on olemas, siis miks nad ei ole seda tänaseni teinud? Klasse on olemas ja mitte vähe. 200k saaks väga vihase Super 1600 auto. Sisuliselt ostetud autoga esikohakonkurentsi. Samuti saaks selle raha eest ka mõningase otsimisega B2000 klassi sobiva auto. Mitte päris tagaotsa - olenevalt sõiduoskusest äkki isegi keskkohta.
Kui sama raha eest saab osta auto, millega saab sisuliselt selle VW Cup'i auto ümber ringe sõita, siis milleks matta raha aeglasemasse autosse?

Samuti on auto ost alles esimene samm.
Litsents ja registreerijalitsents, ok selle viimase eest enamasti maksma ei pea.
Tehniline kaart autole.
FIA approved: Kombe, pikk pesu, sõidusaapad, kiiver, kindad

Lisaks veel võistlustel kuluvad:
Osavõtumaks: Puma racingul näiteks 200 EUR. Selle eest saad sõita ca 100 - 120 km. Kuipalju sama raha eest OT kilomeetreid saab?
Treilerirent: Kuidagi pead sa oma auto võistluspaika saama ja puuriga autoga legaalselt tänavalsõitmine on jälle kibe teema Eestis.
Kuna tegemist on kolmepäevase üritusega, siis sorry vaan, aga reedesed tööpäevad võistlusnädalavahetustel võid ära unustada. Kui paljud nii saavad?
Kui vähegi plaanitakse osavõtta ka Riia üritustest, siis lisandub ka veel esmaspäevane päev, kus sa eriti teovõimeline ei ole. ja riiga on edasi tagasi ka kütusekulu juba märkimisväärne.
Ahjaa, BE-kategooria load on muidugi kõigil olemas? Iseenda treileriga ei ole vahest vaja, aga ega oma treiler kah mingi odav asi ei ole.
See meeldiv rehvireegel 6tk. per võistlus - Eestis hõlmab see ka treeninguid samal nädalavahetusel ja Warm-Up'i. Ega meil ei ole siin vaja häbeneda, me oleme ju rikkad mehed. 15 tolli slikk maksab ca 3k koos käibega. ja need 6 tk kuluvad kiiresti sõites ära kah. 6 osavõistlust per aasta, 6 slikki per võistlus, 3k tk, OK, võtame KM maha, mingi firma või käibemaksukohuslase MTÜ ikka sebid endale, aga ikka saame juba ainuüksi rehvikuluks 90k EEK. Ja selle firmaga lisandub kohe raamatupidamiskulu.
Ööbimised ja toitumine võustlustel endale ja mehhaanikutele.

Neid kulusid ikka koguneb. Optimeeri, kuidas tahad, 6 võistlusega hooaeg on sellise autoga jooksvate kulude osas vähemalt 100k. Ja see on ainult siis, kui sul kunagi midagi ei juhtu. Võidusõidus, eriti aga sellises, kus kõik on võrdseks aetud, paraku juhtub.
Ja kuna härradele rallikrossi autod ei sobi, siis peab ju toksud taastama korralikult, mitte suure haamri ja mägi aivari teibiga.

Lööge see eelarve kokku hooaja lõikes ja siis saab edasi vaadata, missugused sissetulekud on sellise kuluga hobi ülevalhoidmiseks vajalikud ja kes see reaalne sihtrühm on.

Kokkuvõtteks minu soovitus:
Vaja oleks need lätlaste rahvusliku klassi reeglid ükskord ära tõlkida ja aru saada miks ja kuidas nende sari nii hästi töötab. Jalgratast leiutada ei ole mõtet.
Sellele 'Entry level' klassile lubada aegunud homologeeringuga turvavarustus.
Osavõtumaksud minimaalseks a'la 500.-
Rehvid kas vabad või siis üliodavad, täpselt reglementeeritud tänavarehvid.
Kuidagi EAL'i abiga lahendada võidusõiduautoga tänaval sõitmisega kaasnevad probleemid.


Ahjaa, Klaarile, Vabamäele ja kompaniile võiks keegi peksa kah anda selle idiootliku B1600 väljamõtlemise eest.
23.07.2007 at 23:55
Jesper
 
Uus ringrajaklass?
quote:
devilc:Igasugused muud mõtted on samuti teretulnud. Peaküsimus oleks ikkagi - milline oleks see klass, kus oleksite nõus sõitma (kui üldse)?

Super 1600, mille jooksvad kulud per võistlusnädalavahetus (stardimaks, piiratud kasutusajaga turvavarustus, rehvid) oleks palgatöölisele-õhtutinokitsejale mõistlikul tasemel. Ma ju iseenesest töötan IT alal ja pean ennast muidu ka vähemalt harju keskmiseks kriidiks, aga ma ei ütleks et 3000kr stardimaks mulle jõukohane oleks, isegi kui keegi ameerika onu tuleks ja "turnkey" auto võtmed lauale viskaks. Auto ise ei peakski tingimata teabmis odav olema (ausalt öeldes ma ei usu et Lembitu poolt korduvalt mainitud suurusjärgust ~60k odavamat võidusõiduautot on üldse võimalik välja mõelda), sest hea auto ehitamine on niivõinaa investeering ja kui reeglid on mõne olemasoleva "suure" klassiga piisavalt kompatiiblid, siis on kerge hiljem soovi korral järgmisele levelile minna.

Dünomine on imho liiga keeruline, kui just tingimata tahta ilma töömahu piiranguta klassi, siis miinimumkaal töömahu järgi pluss edukusballast peaks kärama küll. Tänapäeva progetavate ajude ajastul on düno petmine nagunii liiga lihtne.

Samas minu arust on sellise sarja puhul väga oluline, et tegevus toimus kuidagi klubilises või muul viisil sõbralikus õhkkonnas - Eestisse ei ole kohe kindlasti vaja veel ühte "rahvaspordiala", kus igasugu suvaline suure ego ja rahkotiga kaader saab võidusõitu mängida. Põhimõtteliselt kui kõik osavõtjad saavad aru, et kui sul on juba titaanist kepsud, 15 mehaanikut, tiimibuss, rehvisoojendajad ning vip telk ja einelaud oma sponsoritele, siis äkki võiks juba päris spordi poolele ära liikuda, ei tekigi tõenäoliselt mingit metsikut võrdsuse probleemi *.

______
* Tegemist on hüpoteetilise konstruktsiooniga, kokkulangevused reaalse eluga on ettekavatsemata ja juhuslikud, mehaanikute arv ning einelaua olemasolu on liialdatud dramaatilisema efekti saavutamiseks :)
24.07.2007 at 00:41 4 edits. Last edited 24.07.2007 at 01:19 by Jesper
devilc
Moderator
Uus ringrajaklass?
Aitäh kõigile arvamuste eest. Keep them coming...

Mõned täpsustused ja mõtted: rahvaklass (edit: nimi muudetud) oli võib-olla ebaõnnestunud nimetus selles mõttes, et tegemist oleks ikkagi "päris" võidusõiduklassiga, kust kuhugi "päris" võidusõitu üle kolida pole vaja. Hindadest: valmis võidusõiduauto ostmine on pea alati odavam, kui ise ehitamine. Selles klassis võiks auto maksta 100-250K, olenevalt sellest, palju ise teed ja kui paika tahad kallid pisiasjad ajada.

Dünomine pole praegusel ajal keeruline; ECU-d saab plommida jne. Kui kaal ainult töömahuga siduda, siis on motivatsioon mootor imetükkidest kokku laduda palju suurem ju?

Mitme margi klass võiks ta vabalt olla. Samuti võib sõita ka tänavarehviga või tänavalegaalse slikiga. Viimasel vast see eelis, et raskemate autode all peab kauem vastu, kui tänavarehv ja on ehk huvitavam sõita kah.
24.07.2007 at 08:01 1 edit. Last edited 24.07.2007 at 08:58 by devilc (Moderator)
ardi
Uus ringrajaklass?
quote:
devilc: Selles klassis võiks auto maksta 100-250K, olenevalt sellest, palju ise teed ja kui paika tahad kallid pisiasjad ajada.



Sellise hinnaga tekib küsimus, kuhu sa selle klassi positsioneerid? Minujaoks oleks ta "ülevamal pool" kui super 1600. Ehk enam ta poleks "rahva" klass. Ja ma arvan, et OT seltskond poleks enam sihtrühm?

Massidesse mineku eelduseks on kulude kontrolli alla hoidmine. Võiks üritada välistada võimaluse - suure rahakotiga võtan esikoha. Eriste poolt korraldatavas Superkorssi sarjas on selline skeem olemas. Skeemi nimi on müügikohustus 25000.- eest. OK! autod ei ole esteetilise välimusega (ilmselt on veel midagi).

Ca 7-8 aastat tagasi oli populaarne sari kus sõitsid ainult Golfid. Vist olid ka tänavarehvidel. Miks see väljasuri?

24.07.2007 at 08:43
devilc
Moderator
Uus ringrajaklass?
See 250K oli täiesti ülemise piirina mõeldud. Ideaalis võiks saada 100K-ga ehitada sõitva masina ja näit 150K-ga juba auto, mis hea juhiga oleks võimeline esikohtade eest võitlema. Alla selle hinna tuleks ilmselt juba olulisi kompromisse teha autode väljanägemise ja kiiruse osas (kui rallikrossi autosid vaadata, siis need on ikka suht õnnetud plekihunnikud, mille ringiajad eriti millegagi võrdlust ei kannata). Autodeks näiteks Golf 3, E36 BMW tüüpi masinad (korralik toorik 50K)?

OT seltskond on suhteliselt hajus mõiste.
24.07.2007 at 08:56
urmet
  
Uus ringrajaklass?
quote:
ardi:

Massidesse mineku eelduseks on kulude kontrolli alla hoidmine. Võiks üritada välistada võimaluse - suure rahakotiga võtan esikoha. Eriste poolt korraldatavas Superkorssi sarjas on selline skeem olemas. Skeemi nimi on müügikohustus 25000.- eest. OK! autod ei ole esteetilise välimusega (ilmselt on veel midagi).



Superkrossist tasub õppust võtta küll. Ringiajad pole tähtsad, võrdsed masinad on need, mis konkurentsi tekitavad. Siis on veel legends, mis on kah odavaks plaanitud...

Müügikohustuse osas käivad küll jutud, et reaalse ostusoovi korral tekib alati omaniku sõprade hulgast suuremaid pakkumisi...
24.07.2007 at 09:14
Jesper
 
Uus ringrajaklass?
Läheb juba nitty-grittyks :), aga ma täitsa nõustun et see düno variant oleks päris huvitav, aga reaalselt tundub see siiski liiga keeruline. Kuidas sa seda ECU plommimist reaalselt ette kujutad? Serial pordile plastiliin peale? Siis ei tööta ju ka datalogging jne, peale selle võib ju keegi lihtsalt jagaja "kogemata" nats valesti peale panna või sisselaskesse kaltsu "unustada". Selline asi töötaks siis, kui mingi autoklubi või asi organiseeriks oma liikmete võidusõidu, aga kui teha Eestisse "päris" rinkaklass ning jätta mingi võimalus petmiseks, siis ma olen 110% kindel et mõni töll ikka leidub, kes ei suuda kiusatusele vastu panna.

Tegelt võiks hoopis olla "rahvavormel" ehk mingi mõistlike kuludega Legendsi sarnane asi. Kereautod on tarbetult keerukad :)
24.07.2007 at 09:21 1 edit. Last edited 24.07.2007 at 09:31 by Jesper
devilc
Moderator
Uus ringrajaklass?
Jesper, ülaltoodud VW Cupi tingimustest võid lugeda, kuidas nemad seda tagavad / tagada üritavad. Aga probleem muidugi on. Samas, kui mingi masin sirgel selgelt eest, küll siis konkurendid uut dünot nõuavad. :)

Urmet, selge see, et mees mehe vastu sõit on põnev, olenemata autode kiirusest. Samas, natuke võiks nad ikkagi edasi minna - Sauga väikest ringi 44 sekundiga sõita on suht igavavõitu...

Legends on üks võimalus küll. Odavam ta küll kindlasti pole.

24.07.2007 at 09:40 1 edit. Last edited 24.07.2007 at 09:40 by devilc (Moderator)
peep
 
Moderator
Uus ringrajaklass?
Minu arust pole puudus niivõrd klassidest kuivõrd mingist toimekast klubist või muust entusiastide grupist, mille eesotsas on fännid, kes oma energiat ja aega arukalt kasutades suudaks kokku tuua huviliste seltskonna, mille baasil võiks mistahes valemi abil omavahel sõitmist alustada. Klubilise tegevuse korral on märksõna fun ja jääb ära ka see plommimine ja paranoiline kontroll, sest toimib sisemine eetiline kontroll - no peab ju selline asi meie sees olemas olema ! Sõitmine maksab raha, see on selge ja väga palju odavamalt, kui hetkel rinka odavamates klassides, raua ja jooksva kulu osas ilmselt anyway hakkama ei saa. Loomulikult oleks rada ka vaja aga see jääb antud teema piirest välja.

Üks võimalus oleks leida täna OT'l osalevate inimeste hulgast vähemalt 10 huvilist, leppida kokku, mis tehnikaga sõidetakse, muretseda see ja ongi tehtud ! Kui võimalik, sõidame "päris" võistlustega samal ajal aga see oleneb, sest lisaks rahale on mõned piirangud, millest allpool. Turvavarustuse osas järelandmist teha ei saa, kui siis ehk ainult aegunud homologeeringu lubamisel aga ma ei tea, kuidas see rahvaaladel on reguleeritud ? Muus osas võiks olla töömahuga seotud miinimumkaalud a'la nagu dragracingus + edukuse puhul lisakaal. Nii kergete autode puhul peaks hakkama saama tänavarehviga. Siiski, need on detailid, millest pole mõtet enne rääkida kuni on olemas tegijad, kes asja reaalselt vedada võtavad. Jutt pole 1-2 inimesest, vähemalt 5-6 aktiivset vedajat on vaja ja 10+ osalejat. Seni sõidame OT'd edasi ja kes soovib läheb päris rinkale või siis ootame, et keegi kuskil kaugel - kõrgel midagi ette võtab. Minu arust mõttetu lootus, loeb see mida ise teed.

Arvestades, mis summasid paljud meie hulgast kulutavad oma autodele, pole rajaauto tegemine kordades kallim aga selge, et otsene võidusõit on hoopis huvitavam. Pigem on probleem kõik kaasnev, rajaauto vedamine, hoidmine ja eelkõige vaba aja olemasolu - suvi on ju lühike ja enamusel on ju ka teisi huvisid ja kohustusi kasvõi pere ees. Seetõttu pole 3-4 korda suve kooksul 2-3 päeva pikkused võistlusnädalalõpud enamikule mõeldavad, etapp peaks toimuma nagu OT, hommikul kohale ja õhtul koju. Välismaal on mustmiljon harrastajasarja, mis nii toimivad, kindlasti saab ka meil aga nagu öeldud, peab olema ise aktiivne, mitte ootama, et küll keegi mõtleb, teeb ja kui mul aega on, siis tulen ja sõidan...

James on olnud ühe täpselt sellise rinkasarja korraldaja rollis, ehk ta viitsib natuke kirjutada, kuidas asi toimis ja mida ta sellest õppis ning miks sari lõpetati. Jutt siis Porsche Cup sarjast.

Tuli nats hakitud jutt aga ootaks kommentaare !
24.07.2007 at 10:42 5 edits. Last edited 24.07.2007 at 10:47 by peep (Moderator)
rustang
  
Moderator
Uus ringrajaklass?
Hakkasin mitu korda oma mõtteid siia lisama aga iga kord jõudsin ummikusse. Ma ei tea, mida peaks tegema ringrajavõidusõidu turgutamiseks. Ringrada on vaja aga kuidas seda saada....

Uue võislusklassi väljamõtlemine ei ole tingimata hea lahendus. See on küll kõige lihtsam - koostame tehnilised tingimused, selleks läheb oma 1 tund arvutiga tööd, hääletame koosolekul ja valmis, EAL poolt on kõik tehtud, tulge nüüd võidusõitjad kümnete kaupa atraktiivsete mitteromu välimusega odavate ohutute autodega võidu sõitma. Mis see 100+ Kiloeeku aastas siis ära ei ole õitsva majanduse tingimustes.

Selles mõttes on õige suund rahvusvahelised klassid, eriti näiteks Nordic Supercar koos paari-kolme konkurentsivõmelise Eesti sõitjaga, mis tooks rahva raja äärde, rahva tähelepanu järele tulevad sponsorid ja saab asja paisu tagant liikuma. Aga enne on ikkagi rada vaja, koos korralike tribüünidega kuhu kutsuda sponsoreid ja VIP-e.

Kui tahetakse osavõtjaterohket võidusõitu, siis miks mitte Time Attack - tüüpi soolosõit, ülivabade tehniliste tingimustega. Sinna tuleks osalejaid palju - OT rahvas ja muud - aga publikule oleks see liiga pikk ja igav vaadata ning EAL jaoks ei ole piisavalt turvaline ega reglementeeritud. Ma oleks nõus muidu korralduses kaasa lööma ja ka osa võtma :)



24.07.2007 at 11:10
Jesper
 
Uus ringrajaklass?
Klubi teemaga 100% nõus. Auto hind ei ole tegelt eriti määrav, ajapikku ehitamise käigus kraabib igaüks selle raha kokku ja ega tehnika ju tegelikult eriti ei kulu. Loomulikult tuleb jääda mõistuse piiridesse, Ferrari 355 Challenge Estonia ei ole ilmselt eriti perspektiivikas klass :) Peamine positiivne erinevus kulude poolelt Super1600-ga võiks olla odavamad stardi- ja muud maksud, ühepäevane võistlus ning grupiostu teel jaehinnast odavamalt saadud ühte marki rehvid. Turvavarustusega on nii ja naa, iseenesest pole mul midagi tipptasemel varustuse vastu, aga tuleks teha tehe turvavarustuse hind/(etappide arv aastas * homologeeringu kehtivus) ning vaadata et see number ebamugavalt suureks ei läheks.

Lisaks saab klubi teema ja mitte mõisa peale sõitmise korral teha igasugu vahvaid lihtsustusi, kasvõi näiteks kvalifikatsiooni asemel stardikohad loosida, mis imho teeb asja palju huvitavamaks.
24.07.2007 at 11:20
peep
 
Moderator
Uus ringrajaklass?
quote:
Peamine positiivne erinevus kulude poolelt Super1600-ga võiks olla odavamad stardi- ja muud maksud

Kui rääkida ajavõtuga võistlusest, siis pole näiteks 10 osavõtja puhul reaalne korraldada odavamalt kui see ülalmainit 3000 per nägu. Maksta vaja rajarent, ajavõtu rent, kohtunikud + muud seotud kulud. Pigem saab "päris" võistluse raames odavamalt või siis ilma ajavõtuta. Viimane pole määrav mees-mehe vastu sõitude puhul, hea silmaga finishikohtunik ajab ka asja ära.
24.07.2007 at 11:31
xjan
Uus ringrajaklass?
Paljud meist üldse hetkel sooviks oma hobiautoga ühisstardist sõitma minna? Mina küll ei poolda trügimisi ja time-attack on seega igati sobiv, eriti et hoida autot ja kulusi all.

Vaadates kui palju on kõikvõimalikke klubide sõite Raplas, Saugal jne, siis on huvilisi küll, aga pigem siis selle poole pealt, et sõita turvalisel rajal oma "pereautoga" ja lisaks saada ka mingi aeg kirja, et seda siis sõbra ajaga võrrelda. Pigem tauniks igasugust "võistlust", mis tekitab paksu verd ala "Slikimehed on ju koguaeg poodiumil, tehke neile eraldi arvestus ja klassid ringi".

Minupärast võib neid erinevaid klasse tulla, mina ilmselt ei ole aga see sihtgrupp, keda huvitaks just ninast-veri-väljas ringrajal võistlemine, sponsorite otsimine jnejne. Diplomid vms oleks ju tore boonus kodus näidata, kui on läinud edukalt, aga siis on jälle ikkagi vaja n. OT raameski klasse lahku lüüa, reglementeerida jne.


____________________________
BMW 1M ...
24.07.2007 at 11:40
Jesper
 
Uus ringrajaklass?
quote:
peep: Pigem saab "päris" võistluse raames odavamalt või siis ilma ajavõtuta.
Või OT raames.
24.07.2007 at 11:41 1 edit. Last edited 24.07.2007 at 11:42 by Jesper
rustang
  
Moderator
Uus ringrajaklass?
quote:
peep: Turvavarustuse osas järelandmist teha ei saa, kui siis ehk ainult aegunud homologeeringu lubamisel aga ma ei tea, kuidas see rahvaaladel on reguleeritud ?

Võrdluseks Soome Jokamies-klassis on istmeks nõutud suvaline korviste, istmekinnitus FIA jooniste järgi, vööd 6-punkti FIA, kombe FIA, kiirver FIA, aluspesu, kindad ja jalatsid vabad, turvapuur FIA jooniste järgi teatud lihtsustustega.
24.07.2007 at 12:18
raix_
Uus ringrajaklass?
Kunagi (2003a juba vist) sai ka BMW Klubiga seltsis analoogset teemat arutatud, et luua nt BMW 1800CUP. Teoreetiliselt tundus kõik väga ilus: võtame tühjaks loobitud E30 318'd, puur sisse, stanged minema, elementaarsed vedrustuse setup'id ning mootorile vabama sisse/väljalaske ja voilaa. Võrdsus oleks tagatud justnimelt sellise klubilise "sisekorraga" ning kaaluga.
Põhim. oli välja mõeldud ka tehnilised nõuded jne. Siiski teema hääbus, kuna selgus, et reaalselt osalejaid ei leidunud.
Eesmärk oleks olnud umbes selline:

:)

Justkui kõik paistab simpel, aga "in real life" ei toiminud. Ehk keegi võtab uuesti ohjad oma kätte?
24.07.2007 at 12:35
Lembit
Uus ringrajaklass?
Peebu jutt tabab naelapead. Eesti oludes on pigem praegu määrav võidusõitu juhtivate ajude vähesus/puudus.

Kui tulla tagasi selle algse osa juurde:
quote:
devilc: Sattusin ajama juttu Jussi Pärnpuuga Saksa Autost ning ta palus tõstatada järgmise teema.

Nimelt oleks Eesti Autospordi Liidul huvi luua uus "rahva" ringrajaklass, kus ideaalis oleks võimalik enam-vähem mõistliku hinnaga paljude konkurentidega u. võrdsetel autodel võidu sõita. Mõistagi on sellist asja korduvalt üritatud ja pea kõik nendest on välja surnud. Teades OT ürituste populaarsust, tekkis küsimus, kui paljudel praegustel OT-l osalejatel oleks huvi päriselt võidu sõita ning kuidas kujutaksite seda klassi ette. "Romude" (rallikrossi masinad) klassi ega monoklassi (ainult Golfid vms) teha ei taheta. Rajal võiks olla erinevaid marke/mudeleid, mis esteetilised välja näeksid. Kindlasti peab sees olema vajalik turvavarustus (puur, iste, vööd, tulekustuti).

Mina olen kah 200% nõus, et midagi on vaja muuta selleks, et eesti ringrajasõitu edendada. Selleks peaks olema nendel inimestel, kes seda muuta tahavad, mingi reaalne ettekujutlus sellest, mida soovitakse saavutada.
Praegu EAL tasemel ei ole sellist inimest olemas, kes oleks võimeline või kellel oleks aega ja tahtmist see analüüs ära teha.
Analüüs peaks siis hõlmama muuhulgas, aga mitte ainult:
* Võidusõiduauto ettevalmistamise reaalset eelarvet (aja ja/või rahakulu)
* Võidusõitudest osavõtu reaalset eelarvet (aja ja rahakulu)
* Võidusõidu korralduse poolset eelarvet ja reaalseid korraldajaid.
* Sponsoritele pakutava paketi olemus ja hinnad
* Võimalikud sponsorid
* Pealtvaatajatele pakutav pakett.
Sellisest analüüsist paistaks ka välja, kas ja kui, siis kuidas asi toimiks.

Kui keegi ei suuda seda tervikuna läbi mõelda, siis uuest klassist mingit head nahka ei tule.
Jah, klubilises korras on asja võimalik teha. Vaadake kasvõi mosseliigat.
Mõtteid on isegi mõeldud, põhiliseks reaalseks piirajaks saavad EAL'i turvanõuded. Nendele vastavat autot EI OLE võimalik REAALSELT teha alla 60k.

OT või olemasoleva rinkaürituse raames on kah asja põhimõtteliselt võimalik teha.

Kõige keerulisem EAL'i mõistes väljastpoolt selliste asjade arendamise juures on asja kaitsmine justnimelt EAL'i eest. Seal on terve posu erinevaid füürereid, kes tahaks midagi juhtida ja kamandada ja ennast tähtsana tunda. Võtame rahvaralli, mosseliiga ja ka sellesama superkrossi. Kuidas on olnud nende sarjade käekäik peale seda, kui EAL on asja kallale asunud? Minu hinnangul on neil sarjadel kehvemini edaspidi läinud.

Võtame praegu minimaalse auto turvavarustuse, millega sa rajale saad - alla 20 k EEK peale ei saa. Seegi number on ülioptimistlik. Reaalsem on 30 - 40k
Minimaalne sõitja turvavarustus on pakun 12k Reaalsem on 15 - 20k.
Paneme nendele numbritele pakutud tooriku väärtuse 50k kah otsa ja ongi 100k läinud. Auto on sama aeglane ja sama inspireeriv, kui tavaline 50k tänavaauto. huvitavaks hakkaks asi minema alles peale seda, kui on sellesse autosse mingi 50k veel sisse laotud, aga isegi siis ei saa ilma slikita Super 1600 aegadesse sõita. Eriti veel, kui me räägime mingite arvestatavate piirangutega klassist.

Vaatame alternatiivseid rahakulutamise võimalusi ja mõte uuest ringrajaklassist kaugeneb jälle.

EAL turvalisuse nõuete üldise poliitika mõistlikkus on eraldi teema ja kisub teinekord pisara silma. Kohaliku tähtsusega kolme golfi võidusõidul kehtivad samasugused reeglid, nagu ralli MM'l või F1's. Samas võistluste peakohtunik ei ole tihti võistlusmäärustikkugi läbi lugenud (teinekord kipub mulje jääma, et kuna juhendid ja sarja üldjuhendid on inglisekeelsed, siis isegi, kui loetakse, ei saada aru). Liputamise kvaliteet on kah asi, mille mille kohta on kohe igal rinkaetapil midagi kommenteerida.
24.07.2007 at 13:11
Jesper
 
Uus ringrajaklass?
quote:
raix_: Teoreetiliselt tundus kõik väga ilus: võtame tühjaks loobitud E30 318'd, puur sisse, stanged minema, elementaarsed vedrustuse setup'id ning mootorile vabama sisse/väljalaske ja voilaa.
Vaata, margiklassi puhul tekib see probleem et kellelgi pole ju seda autot hetkel olemas. Ma isiklikult ei tunne Fordi mehena mingit erilist soovi ronida täiesti uue platvormi peale, kulutada vähemalt aasta täistähelepanu igasugu umbes selliste asjade õppimisele et kuidas on kõige parem starterit ja vedrusid vahetada, mida teha kui mootor ei käivitu, kust poest kõige paremini juppe saab, mis raamatuid tuleb lugeda jne. Lisaks tuleks praegune projekt sisuliselt kõrvale panna, otsida sellele garaaž, likvideerida varuosaladu ja asendada see uuega. Ok, minu käula pole vast parim näide, kuna enamik kogunenud knowhowst pole veel rakendust leidnud, aga ma arvan et sa saad pihta. Lisaks kõigele ei ole E30 ja buumer üldse mulle isiklikult eriti südamelähedane, samas suur osa motivatsioonist tuleb just endale meeldiva mudeli timmimisest.

Aga mis puudutab trügimist, siis eelmise aasta Puma Racing Weekendil said lätlased küll stardist nii minema, et kolm esimest autot oli stardijärgses kurvis kõrvuti ja keegi ei müksanud kedagi. Kui see on ikka su enda valgete käekestega uneaja arvelt ehitatud auto, siis sa lased lihtsalt gaasi maha ja ootad oma aega, mitte ei tee romurallit :) Loomulikult aegajalt ikka juhtub asju, aga kui kõik stardirivis olijad on mõistlikud inimesed ja sõit ei käi mõisa peale, siis ilmselt õnnestub riske oluliselt maandada. Üle-piiri-tiivad-mõlki-mättad-stange-vahel-mehi lihtsalt järgmine kord mängima ei võeta ja kõik.

Time-attacki jaoks pole erilist arutamist ju vajagi, lihtsalt Avo ja Peep panevad OT osalustasule 25 krooni otsa, ostavad kolm pudelit šampust ja mõned kimbud lilli, äkki räägivad mõned noored neiud ka ära kes võitjale põsemusi teevad ja tehtud :) Eks praegugi piiluvad ju kõik teiste "oma klassi" sõitjate aegu ja võrdlevad enda omadega. Kes rohkem, kes vähem avalikult.
24.07.2007 at 13:52
rustang
  
Moderator
Uus ringrajaklass?
quote:
Jesper: Avo ja Peep panevad OT osalustasule 25 krooni otsa, ostavad kolm pudelit šampust ja mõned kimbud lilli, äkki räägivad mõned noored neiud ka ära kes võitjale põsemusi teevad ja tehtud :)

See eeldaks väikest selgitustööd EAL-s, ma kaldun arvama, et sõna "võistlus" tähendaks hetkel kehtiva rahvaspordi tehnilise juhendi järgimist ja sealt mahuksid läbi umbes kümnendik OT autodest.
24.07.2007 at 14:05
opentrack.tqhq.ee foorum : BMW 325 Cup : Uus ringrajaklass?   1 2 3 4 5 6  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.