Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
19.06.10 B3 Võiduajamine järelkajaNonii, kui keegi teine teemat ei tee, siis teen ise.
Oli päris põnev.
Üks eesmärk on täidetud - auto sai koju toodud tervena, kahjuks muidugi ei saa sama öelda kõigi kohta
Vihm muidugi õpetas jube palju sõitma ning autot tundma, teise sõidu lõpuks hakkasin vist isegi pihta saama, mida auto teeb. Muidugi nii halba pidamist pole mina elusees veel varem tundnud. Annad gaasi - tagaots läheb alt, annad vähem gaasi - tagaots läheb alt, ei annagi gaasi - tagaots läheb alt.
Jään ootama tulemusi, huvitav oleks näha, kas ringiajad ikka vaikselt ka paranesid. Esialgu tundub, et teisest sõidust sain ma lausa ühe punkti(?).
Esimeses sõidus tegin ikka ühe klassikalise algaja vea kah. Nägin tehnilise rikke lippu ja numbrit, mis algas 8ga ning kuna see lipp oli päris pikalt üleval nii minu ees kui ka taga olevate autode ajal, siis ma muidugi eeldasin, et minule see on. Enne seda oli ka paar imelikku kolksu-pauku ja muidugi kahtlustasin kohe ka mingit riket. Sisse sõites tuli välja, et muidugi polnud minule ja sealt tuli kohe ring kaotust.
Treeningud läksid üldiselt hukka. Pidurid jäid peale ning meie päris lõplikku lahendust ei leidnudki, sai küll istutud 23:30ni ja sadulaid puhastatud, kuid päris ära see probleemi vist veel ei kaotanud.
Tehnilises kontrollis selgus ka, et õhulugeja ei tööta nii nagu peaks ning auto sõitis üldse avariirežiimis. Pole siis ime, et sirge peal jõudu vähe ja sõideti kui postist. Samas 1:08.xxx aeg nagu pole kah katastroof...
Trennis lahkus ka ühe Viljandi meeste Golfi õõtsa küljes käiv varras vms. Ja muidugi sõitsin mina sellest üle ja see lõi mulle lausa karpi augu sisse. Tuleb jälle pisut keevitada-värvida.
Loodame, et kõik saavad siis oma autod järgmiseks võistluseks korda!
19.06.10 B3 Võiduajamine järelkajaMa tänan kõiki osalejaid ning kõiki kes nõu ja jõuga korraldamisel abiks olid.
Tundus, et võistlusteks tellitud vihm siiski enamustele osalejatele ei meeldinud, eks järgmistel kordadel katsume arvestada
____________________________ Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
19.06.10 B3 Võiduajamine järelkajaPealtvaatajana ei saanud ilma üle küll kurta. S1600 teise sõidu ajal lahistas natuke kõvemini aga see aeg sai päästva räästa alla mindud. BMW start ja võistlus läks küll täie "raha" ette.
Häiris see, et kiire kurvi valli otsa roninud autodes soojendati ennast perioodiliselt, nii et need inimesed (lastega), kes seal jala olid, pidid nende autode väljalaskest tulevaid gaase hingama.
Ja siis kui juhtusid nende vaatevälja ette sattuma, sõideti autoga demonstratiivselt 1m edasi.
Seal võiks kunagi edaspidi piletiga või eripiletiga telk olla. Startijoont sealt küll ei näe aga muus osas on küll super koht, eriti kui veel jalga puhata saab ja vihmasel ajal katus peakohal on.
Kiirus polnud seekord just parim aga võrreldes eelmise vihmasõiduga oli masin kordades juhitavam ehk väiksema haardumisega tagadiffer aitas. Ju siis takistas soov n.ö. kindla peale sõita aga igaks juhuks vaatame auto ka üle enne järgmist etappi, võib-olla kuskilt ikaldub sest kuival jäi hoogu natuke liiga palju puudu.
Mis raja intsidentidesse puutub, nii minu enda kui teiste omadesse, siis oli mis oli ja järgmine kord läheb ehk paremini ? Kuid sarja edasiste arengute huvides poleks paha, kui järgmiseks stardiks oleks mõttemaailmas toimunud väike korrektuur suunal - rohkem fun'i & väiksem arve pärast kodus maksta. Huvitaval kombel tahaks seda öelda just neile, kes ei sõitnud esimesel hooajal ja ei viibinud sügisesel Riia etapil.
21.06.2010 at 15:22
2 edits. Last edited 21.06.2010 at 15:45 by peep (Moderator)
quote:peep: Mis raja intsidentidesse puutub, nii minu enda kui teiste omadesse, siis oli mis oli ja järgmine kord läheb ehk paremini ? Kuid sarja edasiste arengute huvides poleks paha, kui järgmiseks stardiks oleks mõttemaailmas toimunud väike korrektuur suunal - rohkem fun'i & väiksem arve pärast kodus maksta. Huvitaval kombel tahaks seda öelda just neile, kes ei sõitnud esimesel hooajal ja ei viibinud sügisesel Riia etapil.
Päri, sest asjad juhtusid valdavalt seal kus tahe kiirest sõita ületas oskusi seda teha.... Minu seekordne "eelarve" ülevaade on lisatud Raido auto alla, suht kurb tulemus ;-(((((
19.06.10 B3 Võiduajamine järelkajaSiin eespool oli juttu autodega vallide peale sõitnud vaatajatest. See tuleks küll ära lõpetada, ka stardi juures oli auto valli peal ja pealtvaatajate vahel. Seekord küll üks aga võib kindel olla, et järgmine kord on neid rohkem, sest nii ju võib.
Ja küsiks kiirematelt tegijatelt, mis rehvirõhkudega te sõitsite ? Kasutasin ise sama mis kuivaga kuumalt ehk ca. 2,0 ja nüüd mõtlen, et ilmselt oli see viga ?
quote:TIRE PRESSURES IN THE RAIN
For both autocross and road racing, increase tire pressures 6-10 psi from what you would normally run in dry conditions. Hydroplaning occurs when a wedge of water develops between the tire and road surface. This wedge can actually lift the tire off the road and eliminate traction. Increasing the pressure rounds the profile of the tire by decreasing the deflection of the tire. This results in a smaller contact patch - narrower and shorter. It also helps keep the grooves in the tread open so they can channel the water out from under the tire.
19.06.10 B3 Võiduajamine järelkajaPole probleemi, mul on ju hüper-super motorspordi kaamera, 2000+ eeku maksnud Flip HD. Kaunases oli tegelt seni minu sõitude parim materjal kui viimaselt kohalt startisin aga kahjuks ma unustasin patareid vahetada enne starti ja ei jäänud peale.
Vihmaga on lahe küll, eelkõige vahelduse mõttes aga meiesuguste amatööride puhul sõiduvea tõenäosus suureneb, nagu nendest videodest ja kommentaaridest näha on. Ja jube tüütu on pärast autosid parandada. Sõit käib ju tavalise tänavarehviga, mis spets vihmarehviga võrreldes päris libe. Ma seetõttu isiklikult eelistan kuivaga sõitmist, eriti Riias ja Kaunases.
21.06.2010 at 19:48
1 edit. Last edited 21.06.2010 at 19:49 by peep (Moderator)
cool, tundub, et veits libe nagu mul mustangiga kuival rajal, mis märja raja ringiajad olid muidu - aga kohe näha, kes teab sauga raja iseärasusi, tagakurvi võib vihmaga lausa täisringis seest võtta, sest seal pidamine parem
see muidugi jama, et asi päris kontaktsõiduks kätte ära läinud
21.06.2010 at 19:53
2 edits. Last edited 21.06.2010 at 19:54 by BlueStang
quote:peep: Siin eespool oli juttu autodega vallide peale sõitnud vaatajatest. See tuleks küll ära lõpetada, ka stardi juures oli auto valli peal ja pealtvaatajate vahel. Seekord küll üks aga võib kindel olla, et järgmine kord on neid rohkem, sest nii ju võib.
Mul oli tagasirgel päris jube vaadata neid autosid (olid need publiku või kohtunike omad - ei tea, ega soovi kedagi solvata) aga kui lähed ~160+ -ga seal välja, siis vist küll on vääääääääga suuuuur jama lahti. See et nad enda arust olid turvaliselt mullavalli taga ei ole tõde! Loodan, et edaspidi ei näe rajast paarikümne meetri kaugusel enam autosid (soovitavalt ka mitte inimesi ;-)) )
19.06.10 B3 Võiduajamine järelkajaNad ei ole seal valli taga vaid valli peal. Selle koha turvamiseks tuleks valli peale barjäär teha, mis teadagi on $$$.
Mingi aeg seisis üks auto ka täpselt seal, kus sinine ja roheline auto eelmine aasta oma puntratantsu lõpetasid.
19.06.10 B3 Võiduajamine järelkajaAutos sees tundus see asi palju hullem kui nüüd videost paistab Tunne oli, nagu oleks tõsine õhulend toimunud ja nibin-nabin rajale õnnestunud jääda, siin videos suht suvaline kõks
____________________________ Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
19.06.10 B3 Võiduajamine järelkaja
Nagu open wheel autod, kontakti eriti ei tohi olla, muidu saavad kohe rattad pihta. Sinu enda huvides tunduvad mõlgitavad tiivad paremad.
Edit: Aga pealtvaatajate seisukohalt oli muidu emotsiooni küllaga, kui audiot kuulata
21.06.2010 at 22:21
2 edits. Last edited 22.06.2010 at 08:21 by kivialune
19.06.10 B3 Võiduajamine järelkajaSiin on videost näha, et Andrese auto teeb valestardi. Ainult, et see kaamera pole "ametlik kaamera" - ei kipu kohtunikud seda seika arvestama.
quote:Trabi: Siin on videost näha, et Andrese auto teeb valestardi. Ainult, et see kaamera pole "ametlik kaamera" - ei kipu kohtunikud seda seika arvestama.
Otsuse tegemiseks on piiratud aeg. Ju siis selle piiratud aja jooksul vajalik video kohtunikeni ei jõudnud. Tagantjärgi valestardi eest karistuse määramine oleks karistatavale ebaõiglane, sest tagantjärgi pole enam võimalik rohkem pingutada, et järgnevatega suuremat vahet sisse sõita.
Aga konkreetselt selle väikese veeremise põhjustajaks oli see, et kõrgematel pööretel hakkab sidur kaasa vedama ja sel konkreetsel korral ei toiminud line lock.
____________________________ Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
19.06.10 B3 Võiduajamine järelkajaSee minu valestardi mittemärkamine on väga kahetsusväärne kuna võib tekitada kahtlusi, et justkui tehtaks võistluste korraldajale erandeid. Võin täielikult kinnitada, et ma pole mitte kunagi korraldajana sekkunud kohtunike töösse ega neid mõjutanud endale soodsamate otsuste tegemiseks ega hakka seda ka mitte kunagi tegema. Ja arvestades meie kohtunike põhimõttekindlust ning ausast mängust kinnipidamist poleks see ilmselt ka kuidagi võimalik. Järgmiseks võistluseks üritame stardisüsteeme selliselt täiendada, et vähendada vigade tekkimise võimalusi.
____________________________ Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
19.06.10 B3 Võiduajamine järelkajaAntud võistluse zürii esimehena tean väga hästi mis sel korral viltu läks, asjad on omavahel läbi arutatud ja vastavad järeldused on tehtud, et sääraseid seiku järgmisel võistlusel vältida. Kes teeb sellel juhtub, püüame olla täpsemad. Aga internetis tagantjärgi ironiseerimine - kuigi väga mugav tegevus - ei muuda asja paremaks. Kui kellelgi on konkreetne ettepanek - palun väga, minu telefoninumber ja meiliaadress on väga kergesti netist leitavad.
24.06.2010 at 22:42
1 edit. Last edited 24.06.2010 at 22:42 by rustang (Moderator)