Poster |
Message |
PlyVal64 |
Historic rinkaautodest
quote: peep: Olen viimasel ajal hakanud aru saama historic autode võludest - rohkem fun'i väiksema kiiruse juures, palju emotsionaalsemad autod ja lisaks on selliste pidamine amortisatsiooni puudumise tõttu kättesaadavam. Absoluutkiirus pole ju oluline rajapäeval. Ega nad ilmaasjata aastast aastasse populaarsemaks ei muutu. Mitu head eksemplari viibisid ka sellel rajapäeval, näiteks 356:
Porsche oli puuri ja rihmadega rajapäevaauto aga Austinid tundusid võistlusmasinad olema, kaardilugeja kellad sees ja puha. Sellise rehviga võib vägagi fun olla kiiret sõitu teha:
Tähendab, kas hakkad vanaks jääma või oled täiskasvanuks saanud. Nali. Tegelikult on historic kogu maailmas räigelt kasvamas just Sinu viidatud asjade tõttu. Omajagu, tänu elektroonilistele gizmodele, on ju uued reaalselt kiired autod muutunud sigaigavaks sõita. Absoluutses enamuses neid puudub ka iseloom. See oli selge tarkadele juba esimest Viperit luues: Carroli selge nõue oli gizmo-vabadus ehk auto meestele, kes oskavad ja tahavad sõita. Kuna poest enam uusi selliseid "sõidumeeste autosid" ei saa, kolivadki vanemad mehed noorusaegade autodele tagasi.
Mis Austineid puudutab, siis need on enamasti regularity-masinad. Aga see regulaarsus ei tähenda üldse aeglast sõitu ja nood Dunlop Racingud pakuvad uskumatut pidamist. Usun, et Sul tasub proovida ja kuna oled omajagu ikkagi raua-usku, siis V8 + Hurst'i floorshifteriga manuaal aga ettevalmistus vana homologeeringu järgi Ja rõõmu jätkub kauemaks. Või hoopis meeldib õhkjahutusega bokser-tagamootoriga kupee, siis midagi Yenko Corvairi sarnast. Tooriku leiame Haruteelt |
19.04.2010 at 01:21 |
|
peep Moderator |
Historic rinkaautodest
Ega kohe kangeid asju saa tarbima hakata, E30 on vast sobiv algatuseks. |
19.04.2010 at 09:44 |
|
-XR- |
Historic rinkaautodest
Oldtimerite puhul ei tohiks küll margi valimisel kahtlusi tekkida.
Peab ikka Ferdinandi kapsaaiast midagi tulema, mitte Corvair või Austin.
Muidugi selle E30-ga võib isegi parem sõita olla.
PS! Peep, nägin sind Finantskonverentsil. Kui õue sattusin, siis tegin korra parklas tiiru, vaatasin ega sa GT3-ga pole.
Kui jõudsin järeldusele, et GT3 pole kohal, siis ei hakanud sind segama tulema.
Kus seda GT3 muidu näha saab? Kirjelduse järgi tundub palju huvitavam kui uued.
PS2! Sul on siin OT-s juba väike fännklaab tekkimas. Nendest sa ei saa varsti enam kuskil rahu |
19.04.2010 at 10:08 |
1 edit. Last edited 19.04.2010 at 10:08 by -XR-
|
peep Moderator |
Historic rinkaautodest
Võimalik, et GT3 sel aastal Eestis rohkem ei näe, temaga on siin väga vähe mõistlikku teha. Kui keegi plaanib oma autot suvel näiteks NS või Spa peal proovida, ning satub samale ajale koos meie väikese seltskonnaga, siis demo ringi ikka saab. |
19.04.2010 at 10:55 |
|
Jesper |
Historic rinkaautodest
quote: -XR-:Muidugi selle E30-ga võib isegi parem sõita olla.
Noh jah, sedasi kaugelt vaadates/foorumis jutustades tundub vanatehnika alati lahe, aga reaalsuses pakuks et selline historic-Austin on samal tasemel tehtuna u 2x kulukam ettevõtmine kui Peebu bemm ja jooksev hoolduste/kontrollide/remontide vajadus on ilmselt lausa suurusjärgu võrra suurem. Ma ei ole küll konkreetse mudeli iseärasustega kursis, aga tõenäoliselt sõidab ta ajastutruus komplektsuses ja seades umbes sama hästi kui 4 kasti õlle ostukärus.
Kõik asjad tuleb enne sedasi võrdlemist konteksti panna, näiteks täna aastal 2010 võib minusugune fenomenaalne vuss siduda oma keha viimase moe varustusega moodsa auto sisse, teha paar ringi ja kutsuda end võidusõitjaks, samas iga kord kui ma Escortiga vähegi kiiremat sõitu olen teinud, saadab masin mulle tungiva meeldetuletuse sisuga "aastal 1972 olid asjad veidi teisiti" Meeldetuletus on iga kord küll veidi erinevas vormis, vahel mehaanilises ja vahel dünaamilises, aga ilma selleta pole veel kordagi saanud.
Mitte et ma tahaks kellegi huvi maha teha, aga lihtsalt heal tasemel vanatehnika on väga keeruline ning kallis ja "vaeva palk" on tee lõpus ainult neile, kellel on peas midagi tõsisemat viga, tänapäevaste standardite järgi on see kõik kujuteldamatult ebaratsionaalne tegevus
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
19.04.2010 at 11:11 |
1 edit. Last edited 19.04.2010 at 11:13 by Jesper
|
PlyVal64 |
Historic rinkaautodest
quote: -XR-: Oldtimerite puhul ei tohiks küll margi valimisel kahtlusi tekkida. Peab ikka Ferdinandi kapsaaiast midagi tulema, mitte Corvair või Austin.
Siin Sa eksid rängalt: Ferdi kapsaaiast pole suurt midagi võtta! Väga napilt mahub sinna sisse algne 911 ja sellist äkki on ka Sul lootust rajal näha asfalditestimise käigus. Aga siis võib "väga pikk mees" Sulle rääkida, mis Porsche õiged historic racingjupid maksavad ja kuidas nende saadavus ka on. Näiteks mingid spetskarpad... See punane on sportralli ettevalmistuse lõppfaasis hetkel. 356 on sama tark ja kiire masin, kui tema algus Põrnikas. Lihtsalt sigailus ja kuulsaks haibitud, seega kallis. No ja inglased ütlesid kenasti: võta parem Škoda 135 Rapid ja saad täpselt sama dünaamika ja juhitavusega kupee, kui ostaksid pisema pajaga tagaveolise vana 911'ne.
Kiire ja huvitav (fun-faktoriga) rajaauto saab alguse mootorist ning sellist "asja" pandi mootoriruumi vähestele euroopa autodele aga enamusele mikide omadele. Neid euromasinaid on jah sigakallis soetada ja veel kallim pidada, USA-rauaga on asi risti vastupidi. Selge, et mingist hetkest hakkab ringiajas rolli mängima alajõuliste kaalueelis, nende ülim peenhäälestus ja inseneritöö fenomenaalsus vs. "raua kirvega raiutud ehitus" aga see on ikka väga-väga kaugel. Seda oskab kohe kindlasti Avo pikemalt rääkida iseenda kogemuselt: M(r)ustang vs Escort. Selle "kõige mõttetuma Stangi" jaoks täiesti tavalise ja odava väljapääsmatu remondiga kastraud liikus lühikesel rajal 41,4 ja seda aastal 2003. Ainus ehe rajajupp oli camber-plate ja paja sisse vist ei ajanud Avo oma näpukesi lõpuni välja (tegelikult ei aetud sinna neid hiljem ka, pole vajadust olnud).
Muidugi olks lahe mõne vana Alfaga, näiteks GTV'ga sõita aga need kahjuks ei püsi koos ja pidada neid ei jõua. Ise ajan taga seda masinat (FIA homologeeringu paberidki kodus kui läheks ehituseks) aga enne on vaja lahendada ära majanduslik "probleem". 273 Commander + 4 Hurst floorshifter + hiljem torukolle, pisut kangem võll ja Kelsey-Hayes ketaspidurid, nipet-näpet veel. Muuseas, selline näeb siis välja see kuulus homologeering, mida historicus taga aetakse. Senimaani "lepime" kiiremaks sõiduks viietuhandese oopeliga, areng on ju olnud "märgatav": 408-2106-rekord ehk 50-70-100 jõudu
|
19.04.2010 at 13:23 |
1 edit. Last edited 20.04.2010 at 09:50 by PlyVal64
|
Lembit |
Historic rinkaautodest
quote: PlyVal64: Seda oskab kohe kindlasti Avo pikemalt rääkida iseenda kogemuselt: M(r)ustang vs Escort. Selle "kõige mõttetuma Stangi" jaoks täiesti tavalise ja odava väljapääsmatu remondiga kastraud liikus lühikesel rajal 41,4 ja seda aastal 2003. Ainus ehe rajajupp oli camber-plate ja paja sisse vist ei ajanud Avo oma näpukesi lõpuni välja (tegelikult ei aetud sinna neid hiljem ka, pole vajadust olnud).
See nüüd ei ole minuteada korrektne selles mõttes, et sillageomeetrias seal eriti fordi inseneride panust järgi ei olnud ja ka peale totaalset ümbertegemist ei olnud tegemist hästi juhitava autoga (bumpsteer)
Klassikalistest USA muskelautodest millegi ringrajakõlbuliku tegemine on minuteada väga raske ettevõtmine ja ei jäta algsest kujust suurt midagi järgi. |
19.04.2010 at 16:39 |
|
Raceboy |
Historic rinkaautodest
Ma ei tea, kui palju sa Ply oled erinevate vanade Porschede või muude siin teemas olnud klassikutega rajal sõitnud, aga 911 juppide hinnad pole midagi müstilist, kui tead, kust otsida. Ja mõistagi, kui piirdud tavaliste, seeriatoodangu detailidega. Kui hakkad 2.8 RSR-i, 904, 906, 356 Carrera GS-i vms originaaldetaile otsima, võid mõistagi end haigeks maksta, aga tavalise 911 S-i (rääkimata E-st või T-st) jupid on VÄGA soodsad. Mootori remondikomplekt maksab uuena vähem, kui 944 mootori remondikomplekt.
Ja kui päris aus olla, siis vanakestest püsivad vähesed sama hästi ühes tükis rajal olles kui Porsched. Loomulikult on minu seisukoht kallutatud, kuna kogemused just selle margipõhised, teiste klassikutega olen mõned tiirud teinud, aga kaugeltki mitte niipalju, et arvestataval kombel pidamiskuludest rääkida. Meenub üks tõik sellest, kuidas üks Rootsi kodanik oma Lancia Stratos-le kuluvatest summadest pajatas
Aga minu poolt igatahes jukgustus vanatehnika-fännidest rinkahuvilistele. Hea meelega näeks rohkem klassikuid, a la BMW 2002Ti, vanu Ferrarisid jne.
____________________________
www.vems.ee |
19.04.2010 at 21:01 |
|
PlyVal64 |
Historic rinkaautodest
quote: Raceboy: Ja kui päris aus olla, siis vanakestest püsivad vähesed sama hästi ühes tükis rajal olles kui Porsched. Loomulikult on minu seisukoht kallutatud, kuna kogemused just selle margipõhised, teiste klassikutega olen mõned tiirud teinud, aga kaugeltki mitte niipalju, et arvestataval kombel pidamiskuludest rääkida. Meenub üks tõik sellest, kuidas üks Rootsi kodanik oma Lancia Stratos-le kuluvatest summadest pajatas
Ma usun, et nii see ongi aga siiski on algsed masinad selgelt aeglased ja alajõulised. Teiseks korras masinad küllaltki kallid osta vs oluliselt tugevama ehitusega ja vaat et 2-3 korda võimsamad muud masinad. Selge, et Porsche on Porsche ja 911 on lihtsalt fenomenaalne ja igihaljas aga... tolle tumepunasega oli au kunagi ammu ka sõita, kui miskine tibin selle vasaku esitiiva oli ää rikkunud. Kui ikka oli sama auto aga palju neid siis siin olla saab. Einoh, lahe masin ja tõeline iludus aga edasi käis ja juhitavus olid sitemad, kui minu Põrnikal aastal 1992/3. Sai nooruses pisut müratud... selline about 80-90 hobust sisse ehitatud. Needki jupid olid siis väga soodsad markade eest osta
Ehk see ongi selline eriti suhteline asi. Enamusel muidu igati vahvatel, ilusatel, legendaarsetel jms autodel tuleb panustada lisaks veermikule ka igal juhul mootorisse, et vähegi lõbus auto saada. Kui euroopa autotootja kogemata lisavarustusena sinna juba Mootori pani, läheb aga hind kohe käest ära. Teine minu lemmik (ja võitlen, et mitte lollust teha ) on Ford Cortina. Stockis suisa "ootab" 1965 1500 GT versioon 16K seki eest, tegu peaaegu õige Lotus Cortinaga just salongi lisavarustuse ja välimuse poolelt aga mootorit ei ole. Tahaks juba õiget "rohelist kahevõllilist" sinna, korruta summa minimaalselt kümnega. Või hakka kogu tehnikat radiaatorist sumpaotsani ümber ehitama, kui tahaks vähegi kiiremini, kui 90 km/h sõita. Ja ikka "pole see". Nii jõuadki lõpuks otsingutes ikka ja alati vana hea V8+manuaal juurde tagasi. Kuna igal juhul tuleb vanadel autodel kas kogu veermik kaasajastada (rustang näiteks) või tahad vanakooli juhitamatut lõbu, siis vähemalt on jala all sellest 225 Hj pajast ning momendist "midagi võtta" ka 50+ km/h kiiruselt. Ja ka 100+ kiiruselt, kus 90% muudest vanakestest ammu kustunud on. Ringiaeg pole küll suurepärane aga fun-factor on raudselt parim selle raha eest. Paned veel need õiged jalavarjud alla ja "juttu jätkub kauemaks"... ning katki nad ka ei lähe. |
19.04.2010 at 22:11 |
1 edit. Last edited 20.04.2010 at 09:26 by PlyVal64
|
I.V.B |
Historic rinkaautodest
quote: Raceboy:Kui hakkad 2.8 RSR-i, 904, 906, 356 Carrera GS-i vms originaaldetaile otsima, võid mõistagi end haigeks maksta, aga tavalise 911 S-i (rääkimata E-st või T-st) jupid on VÄGA soodsad. Mootori remondikomplekt maksab uuena vähem, kui 944 mootori remondikomplekt.
Palun ütle, kust on võimalik saada '69-73 911S'i (ehk siis 2,2 või 2,4) juppe VÄGA soodsalt. Üks Eestis põhjalikult taastatud '72 911T vajas juppe näiteks ca 400k eest ja kuigi kõik sõltub isendist ja sellest, kui palju aega ebay's kükitada, aga ikkagi.... Korralik 2,2 või 2,4 S on umbes poole kallim kui korralik T anyway ja ilmselt on rinkapilli ehitamisel rohkem kraami vaja kui mootori remontkomplekt. Ja kui juba vana Porsche ette võtta siis ei ole mõtet nurkasid ka lõigata osade ja töö kvaliteedilt, seega raskesti usutav see "VÄGA soodne" jutt.
Heaks alternatiiviks on viimasel ajal eriti populaarsust koguvad replikad - 550 Spyder, 904, 911RSR, 917, Jaguar C- ja D-type, Stratos, BMW 3.0 CSL Batmobile, Alfa GTA, Ford GT40, erinevad Cobrad jne jne jne. Enamasti kallis lõbu, aga palju odavamad ja töökindlamad lahendused kui originaalid ning kui tahta siis väga vahet ei tee ka päris asjaga.
Aga kõigile (ise kaasaarvatud), kel plaan või unistus vana masinaga ringrajale suunduda, muidugi palju jõudu ja julgust! 1.05 Saugal autoga aastast 1972 on ju ometi rahuldust pakkuvam kui 1.00 poest ostetud uue ja sihtotstarbelise aparaadiga Ebaratsionaalne on see tegevus nii või naa. Miks mitte minna lõpuni välja?
|
19.04.2010 at 22:24 |
1 edit. Last edited 19.04.2010 at 22:48 by I.V.B
|
Raceboy |
Historic rinkaautodest
Vertex Auto'st s aad 911 full engine rebuild kit'i u. 1000USD eest. Varieerub paarisaja dollari piires sõltuvalt mudelist. See sisaldab kõike kuluvat peale silindrite ja kolbide (eeldab, et need on ok).
Olen asja uurinud, kuna endal juhslikult on üks 911 S 2,2 short-stroke kodus ja ootab kere tahaossa paigaldamist. Kunagi kui keretööd tehtud saavad või midagi sinnakanti.
EDIT: Töö kvaliteedi poolelt nõuab 911 õhkjahutusega (eriti magneesiumplokiga) mootor tegijalt väga palju, aga rohkem, kui raha loevad seal teadmised mootorite iseärasustest ja võimalused oma ala spetsialistidelt nõu küsida.
EDIT2: minu jutt käis eelkõige mootoridetailidest ja ma ei pea silmas 100% näituseauto ehitamist, vaid 911-e, millega saab kiirelt rinkal sõita. Kui muudest asjadest auto küljes rääkida, siis kust otsast on nt veermikudetailid kallid? Või miks peab rajal sõitmiseks autol olema MFI, aga mitte EFI (kui reeglid seda just ei nõua)?
Ja BTW, tean ühte kohta Eestis, kust saab omapärase RSR replica (väikese deviatsiooniga omaloomingu suunas) päris Carrera RS 2.7 mootoriga (õige koodiga MFI pump ka peal) vähem, kui poole IVB poolt mainitud summa eest. Vajab veel tegemist, aga siiski...
____________________________
www.vems.ee |
20.04.2010 at 07:17 |
2 edits. Last edited 20.04.2010 at 07:24 by Raceboy
|
peep Moderator |
Historic rinkaautodest
See millised autod on parimad vanaautode võistlustel osalemiseks on nii laialivalguv teema, et võibki vaidlema jääda. Esiteks on ka nendel võistlustel olemas klassid töömahu ja tootmisaasta järgi ehk suure mootoriga pillid sõidavad väikestest eraldi arvestuses. Teiseks pole auto peale kuluv rahasumma ainumäärav kriteerium, vaid üks paljudest argumentidest. Seda ala ei harrastata kõhu arvelt vaid vahendite ülejääkidest ja pole mingit vahet, kas Sul on üle 100 või 1000 krooni - erinevus pole tunnetatav, küll aga see millega Sa lõpuks joonele lähed peab olema südamelhähedane ja soovitavalt konkurentsivõimeline. Kallim auto on alati kallim, ka siis kui Sa ta kunagi maha müüd.
Praktika vaatab vastu sarnaste võistluste protokollidest ja see oleneb geograafilisest asukohas, kohalikust autokultuurist, võistluste reeglitest jne. Meie asume endises NLiidus ja meil pole märkimisväärset ajaloolist tagapõhja. Meie kõige lähematel naabritel Soomlastel pole ka just suurt autokultuuripärandit aga ikkagi suurusjärgu võrra rohkem kui meil. Millega nemad sõidavad, võib vaadata siit:
http://www.historicrace.fi/CLUBCRS.HTM |
20.04.2010 at 09:46 |
|
uzzac |
Historic rinkaautodest
saab ak lihtsamate ja väga odavate pidamiskuludega autoga sõita
eelmine aasta Tartu Motoshowl sai Hr. Mättikuga suheldud just historic teemadel. Väga kift ja omaette maailm. Ei tasu unustada, et aastal 2008 tõi ta koju FIA Historic Rally euroopa meistrivõistluste III koha.
http://www.villuclub.ee/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
|
20.04.2010 at 10:43 |
1 edit. Last edited 20.04.2010 at 10:44 by uzzac
|
PlyVal64 |
Historic rinkaautodest
Peep, soomlastel on historicu kogemus ka suhteliselt lühike aga tugev. Tegelikult on historic sellisena üldse suhteliselt uus nähe, sellest ka praegune suhteliselt plahvatuslik kasv. Jämedalt 20 aastat alles... ja nende rajasõidu V8 on ka puhas "soomlasus", kuigi samamoodi ehk loogika põhjal reguleerivad asju ka inglased.
Millega päris võidu sõita, sõltub vaid ja ainult FIA homologeeringu olemasolust ja selles nimekirjas on suhteliselt vähe autosid. Enamus neist on kas ultrakallid/üliharuldased mudelid või aeglased/nõrgukesed. Teine asi on ajaklassid: 1931-1958 kõik autod + 1958-31.12.1969 FIA homologeeringu saanud masinad, siis 1970-31.12.1975 ja kolmas on 1976-31.12.1981. Nii on ka igas ajaklassis välja kujunenud mingid kindlad eelistused ja need eelistused on tavaliselt ka sigakallid. Peaaegu kõik mõeldavad autod on eri maades juba läbi sõidetud ja jäädud kindlaks mingitele levinumatele. USA-rauda on homologeeritud suhteliselt vähe aga see on ka "kuni 1969" klassis ainus tehnika, mis on sünnipäraselt jõuline. Ma olen FIA-asjad rida-realt läbi uurinud (ning siis lisaks veebi-uuringut teinud) ja kahjuks on nii, et:
1. kui on kiire auto, siis sigakallis osta/pidada/ sõita sest KÕIK tahavad just seda omada. Näide Escort, mis sinna klassi mahub vaid mudeliga 1600 twin-cam. Mexico jne on kõik juba 1970 ja uuem. Lisaks siis Opelid, kangemad Porsched etc. Kuni 1970 on Porsched vaid 1600 ja 2000 mootoritega, ainus normaalne mootor on mudelil 917 ja seda vaevalt Eestis keegi kunagi omama hakkab
2. kui on mõistik soetada, ehitada ja pidada, on tegu kas sigajõuetu punniga või puudub sel üldse homologeering, a'la hetke Rekord E1. Vanad Commod ja 2-door isendid on olemas aga Opel sõitis siis ju Mantaga, just mudeliga 400.
3. Ainsad homologeeritud, mõistlikus hinnaklassis, lihtsalt ehitatavad ja alati "fun-factoryga" autod on Ply/Chrysler Valiant V8 ja Barracuda V8, Ford Mustang V8, Ford Falcon V8 ja GM F-body 1.seeria (mõlemad, nii Camaro kui Fire/TransAm) ning Nova/ChevyII. Just täpselt sellises järjekorras. Kui see nimekiri läbi käia, jõuad samale tulemusele. Kõige parema jupisaadavusega on raudselt Mustang, ta on ka kõigi mootoritega homologeeritud. Valiant on kõige odavam (minugi masinal on homologeering olemas aga 170CID slant on kiireks sõiduks saast) ja kõige kuulsamad Barracuda, Mustang ning Falcon. Valiandi ja Barra on kuulsaks sõitnud Scott Harvey ja soomlane Esko Keinanen, näidates ka Montes konkurentsitult kiireimat sõitu. Ringrajal oli Harvey tiimiks siiani tegutsev Team Strafish.
Muuseas, Peep, see ongi omamoodi hea, et sõidetakse igaüks omas klassis - nii on võimalik kokku võit saada (kui see oleks oluline). Mina olen siiani rääkinud ja ka vaadanud/mõelnud FIA-klassi B5 ehk kuni 31.12.1969 ja üle 2liitri töömahtu. Selliseid masinaid polegi üldse palju, euroopas uhati parimal juhul 2-liitristega. Jätame "mängust välja" vähemalt minusugusele ulmemasinad TVR Griffith 200, Sunbeam Tigeri, Stude Avanti, Shelbyd, Merc Cougari, Lambod, Maserid, Ferrarid, Jagid ja veel mõned üksikud Mootoriga autod ja tead mis jääb üle? Vana Opel Rekord/Commo R6 mootoriga, paar briti Fordi ja oh imet, GAZ 24 Volga, mis homologeeriti 1968 "Kohe kuurialt võtta" oleks ka Humber Hawk 2,4 R4 pajaga aga see ei ole küll sportauto Ja siis BMW igihaljas kolmainsus ilma 2002'ta, 2500 ja 2800 erinevates keredes ning rida erinevaid W108/112/113/114/115 Mersusid.
Ehk vähegi suurema töömahuga mootoritega historic-autode vallas on totaalne ikaldus Kuna hobiauto peab ka silmale ilus vaadata olema, siis langeb veel terve kari ära ja lõpuks jääb järgi paar mõeldavat varianti: Barra, Stang, TA, Commo ja BMW 2800 CS. |
20.04.2010 at 10:59 |
|
peep Moderator |
Historic rinkaautodest
Mina pole seda asja üldse uurinud ehk dialoogis jään võhiklumaks pooleks aga ega meil siin pole FIA homologeering mingi näitaja ? Jutt käib ju sellest, et kunagi mitteneamniivägakaugestulevikus, kui rada rekonstureeritud ja ringraja elu hoogu kogub, tekitada võimalus vana tehnikaga kiiresti sõita. Selleks vast piisab EAL tehnilisest kaardist. |
20.04.2010 at 13:23 |
|
Jesper |
Historic rinkaautodest
Teoreetiliselt küll, aga kuna Eesti-siseselt võib ürituse kandepind õhukeseks jääda ja oma reeglite välja mõtlemine ei aita seda naaberriikidesse laiendada, siis FIA Historic reeglid on selline hea suht universiaalselt aktsepteeritud kondikava või konseptsioon.
Eks muidugi üleminekufaasis tuleb teatud mööndusi teha, meil pole ka Super 2000 klassi näiteks, samas kui on täiesti ametlikult olemas GT1, GT2, GT3 ja vist ka GT4
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
20.04.2010 at 13:50 |
|
rustang Moderator |
Historic rinkaautodest
Eesti jaoks reaalsem variant on sõita mingisl moel Soome "Roadsport"-i sarnast klassi, http://www.historicrace.fi/HARRASTE.HTM, kus ehitamine veidi vabamaks on lastud ja mingeid homologatsioone taga ei aeta aga.... no kui meil oma tavalisteski klassides stardiread üsna hõredad (BMW välja arvatud) siis uue klassi leiutamine ei pruugi olla abiks, pigem saaks oma väiksema historicuga S1600-s osaleda nii nagu Kaspar seda teeb. |
20.04.2010 at 13:57 |
|
I.V.B |
Historic rinkaautodest
quote: Raceboy: Ja BTW, tean ühte kohta Eestis, kust saab omapärase RSR replica (väikese deviatsiooniga omaloomingu suunas) päris Carrera RS 2.7 mootoriga (õige koodiga MFI pump ka peal) vähem, kui poole IVB poolt mainitud summa eest. Vajab veel tegemist, aga siiski...
Sellise hinna peale peaksid Porsche entusiastid üle maailma tormi jooksma. See mootor on juba ju palju rohkem väärt kui see ikka täiesti komplektne ja taastatav on. Ega juhuslikult pilti või linki pole vms? |
20.04.2010 at 14:23 |
|
Indrek_S |
Historic rinkaautodest
LINK
____________________________
not done until it's done |
20.04.2010 at 14:44 |
|
PlyVal64 |
Historic rinkaautodest
Aga mina tegelesin vahepeal historiseerumisega ja soetasin kaugelt Jõgevalt sobilikud veljed ning installisin äsja abikaasa õmmeldud lisatulekatted. Kus seda jama, kui peaks mõni klaasikild rajale kukkuma Kisub ikka sinna ralli poole aga mõned kiiremad Saugad ja miks mitte kestvussõit tuleb ju ikka teha.
|
20.04.2010 at 17:27 |
1 edit. Last edited 20.04.2010 at 17:29 by PlyVal64
|
Autoklassik |
Historic rinkaautodest
Võin öelda ,et klassikuga rajal on palju lõbusam kui võtta seda kui ajaviidet, kiirused ei lähe nii kiireks ja ei lõhu ka nii palju sest 50km/h peal on juba küllaltki kiire tunne.
Ja selle rohelise 72T kasti ja mootori varuosad olid suurusjärku 200tuh.
Samas miks mitte näiteks midagi Inglastelt, tvr, MG, Jaguarid, meilgi hetkel üks 60` aasta Daimler tööd, mis on juba tehasest
plastiku kere, raami, 2,5L hemi v8 ja 4x ketastega.
Ja peale Vanatehnika talverallit Opel Gt mis oli siiamaani üks lõbusamaid kogemusi, ei tunne puudust metsikust jõust ja massist.
|
20.04.2010 at 19:59 |
|
Raceboy |
Historic rinkaautodest
quote: Autoklassik: Ja selle rohelise 72T kasti ja mootori varuosad olid suurusjärku 200tuh.
Siit saab Engine Rebuild Kit'i 939 USD eest (saatmine+maksud lisaks):
http://www.vertexauto.com/showitem.aspx?&id=274206&name=Porsche%20Engine%20Rebuild%20Kit%20-%20911%20W%2F%20Mechanical%20Inj
Sisaldab endas:
Qty Description Part Number
1 Rod Bearing Set (Standard) 90110314100
1 Main Bearing Set (Standard) 91110190100
1 Piston Ring Set 1.5 x 2 x 4 mm 91110390101
12 Connecting Rod Bolts 91410317100
12 Connecting Rod Nuts 90110317300
1 Loctite 574 50 ml Tube 00004301000
6 Flywheel Bolts 91110217100
12 Valve Guides 93010432102
1 Engine Gasket Set (Upper & Lower) 91110090500
1 Chain Rail Brown 91110522205
5 Chain Rails Black 91110522206
2 Timing Chains - Endless 99310552900
2 Intermediate Shaft Bearings - Large 99610113780
2 Intermediate Shaft Bearings - Small 99610143570
Kui silindrid ja kolvid kutud, siis uuena maksavad originaalid umbes 3000 USD, aga umbes 10 korda soodsamalt saab perfektses korras kasutatud originaale, või 2-3 korda soodsamalt aftermarket uusi (Wiseco kolvid+Biral silindrid). T-l originaalis üleni rauast, mis tuleks esimesena välja vahetada, kui soov veidi kiiremat sõitu harrastada.
Kui kõik detailid uuena esindusest osta (mujalt mitte otsida), siis võib VW Golf'i remondieelarveks ka 200 000 julgelt tulla, aga kas see on eesmärk omaette? Või on eesmärgiks sõita?
____________________________
www.vems.ee |
20.04.2010 at 20:13 |
|
PlyVal64 |
Historic rinkaautodest
quote: Autoklassik:Samas miks mitte näiteks midagi Inglastelt.
Usun, et olete selle saidi ammu leidnud aga mingil teadmata hetkel sattusin pisut ralli ajalugu (just Lampineni) uurides sinna ja sellest peale on vähemalt Triumph minu silmis suhteliselt mõistlik valik ilusate ja põnevate autode vallas. Just ses suhtes, et on koht, kuskohast kõike saab, nii juppe kui teavet. Osad Triumphid on ka reaalselt odavamad soetada ning varuosade hinnad ka pole just kõige hullemad kirved.
Kuid briti huumor mulle meeldib: english wheeli juures ilus pildiallkiri hinnast: Aluminium bonnet – sit down & then ask !! |
20.04.2010 at 21:28 |
1 edit. Last edited 20.04.2010 at 21:31 by PlyVal64
|
peep Moderator |
Historic rinkaautodest
Sama Austin Healey 3000 oli omal ajal väga kibe pill ja ma usun, et ega ta tänagi teosammul liigu. Mis üldse neid kiiruseid puudutab, siis kindlasti ei sõideta vanade autodega aeglaselt.
Lugesin just V8 ajakirjast selle aasta LaCarrera Panamericana võistluse reportaazi. Võitis Stig Blomqvist ja tema 600+ hj. Studebakerile paigaldati sirgemate kõrbekatsete jaoks ülekanne, mis võimaldas üle 300 kmh arendada ja nad tegelikult sõitsidki nii kiiresti tavalistel Mehhiko maanteedel. See maantesõit on mulle alati suurt huvi pakkunud, nädal aega erinevatel avalikel asfaltteedel täiega kihutamist. Vaadake eelmise võistluse osalejate pilte siit:
http://www.lacarrerapanamericana.com.mx/galeriaMexsport.asp
|
21.04.2010 at 08:15 |
1 edit. Last edited 21.04.2010 at 08:16 by peep (Moderator)
|
rolantsik |
Historic rinkaautodest
Üle 300km/h on suht isuäratav kiirus |
21.04.2010 at 11:10 |
|
|