Poster |
Message |
peep Moderator |
Ringrajavõistlus hobi- ja tänavaautodele
Kuna eelmine teema oli rohkem ühe UK kogemuse jagamine ning jutt läks natuke laiali, siis teeks siia uue juba konkreetse meile sobiva formaadi arutamiseks. Algne toorik võiks olla selline:
1. Võistkond on 1 auto ja 1-4 pilooti. Vähemalt 18 a. ja juhiloaga. Kaassõitja lubatud.
2. Osa võivad võtta kõik autod, kuid eelistus on iseehitatud, ümberehitatud või lihtsalt vanematel autodel. Hinnagute andmine ja peale lubamine jääb korraldaja poolt subjektiivselt otsustada aga vaevalt sellega probleemi tekib alguses.
3. Auto ei pea olema registris, kuid turva peab olema vähemalt tänavasõidu auto tasemel (3 p. vööd, tuled, pidurid jne). Lisaks on nõutud puksiirkonks ja vähemalt 2 kg tulekustuti salongis.
4. Rehvid vabad. Spets rehv erilist eelist ei anna, pigem vastupidi ehk las igaüks kasutab mida soovib.
5. Sõidu kestvus 2 tundi
6. Intervallstart iga 30 sekundi järel.
7. Sõit koosneb neljast 20 minutit kestvast sessioonist, millele järgneb 10 min pikkune boksipeatus.
7. Iga sessiooni keskmine kiirus 104,3 kmh ehk tuleb teha 20 minutiga 16 ringi keskmise ringiajaga 1.15,0. Arvestus käib eraldi iga sessiooni kohta ehk järgmises sessioonis ei saa eelmises kaotatud ringe tasa teha. See on vältimaks ohtlikku piiri peal sõitmist. Ringiaeg 1.15 võib tunduda aeglane aga rajal on liiklus ja kerge on kaotada sekundeid 16 ringi jooksul. Parimate aegade tabelid pole selles mõttes objektiivsed, vaadata tasub enda logisid. Ja kuna sõit käib tänavaautodel, siis on väga abiks võimalus vahepeal natuke järgi lasta ja teha jahutusring, kui aega selleks üle jääb. Ning ohutus eelkõige !
8. Keskmist kiirust ületada ei tohi. Iga algav minut, mis kiiremini sõidetud, trahv -2 ringi. Ehk näiteks, kui sõidetakse 16 ringi täis 19.59'ga saab võistkond -2 ringi trahvi.
9. Ringide lugemine peatub peale 16 ringi läbimist või 20 minutit peale stardimomenti ja algab 30 minutit peale stardimomenti alates esimesest finishijoone ületamisest. Ringe fikseeritakse ka boksiteel. See tähendab, et boksi tulek on vabatahtlik ja keegi boksipeatuse kestvust ei kontrolli. Arvestus vastavalt individuaalsele stardiajale.
10. Kui kokkvõttes on läbitud ringide arv võrdne, loeb viimase sessiooni läbimise täpsus (ümardatult täissekunditeks) ja kui see on võrdne, siis eelviimase jne. Sekund võiks arvestusühik olla, kuna see on vähegi hoomatav suurus.
10. Rajal möödasõit vasakult, kuid suunamärguanded on vabatahtlikud. Kaasvõistleja takistamine esimene kord hoiatus, 2 kord -5 ringi ja kolmas kord diskvalifitseerimine. Sama kehtib mistahes ohtliku manöövri suhtes.
11. Rajal peatumine, järsk pidurdamine ilma vajaduseta (eriti finshijoonel) ja väga aeglaselt sõit keelatud. Väga aeglane tähendab selget aeglustamist kaasvõistlejate kiiruse suhtes. Trahv -1 ring juhtumi kohta. Kui sellega põhjustati ohtlik olukord, siis vt. p. 10.
Esialgu kõik, kindlasti on siit asju puudu kuid nende põhimõtetega peaks saama tavalise autoga turvaliselt ennast proovile panna, sest see tempo ei ole kindlasti mitte aeglane, kuigi esmapilgul võib nii tunduda. Ja samuti on piisavalt aega juhivahetuseks, tankimiseks ehk pole vaja mingit spets boksitiimi. Kogu tegevus toimuks boksialal, boksiteel ei ole lubatud peatuda.
Arutage, pakkuge täiendusi-parandusi.
|
08.12.2009 at 10:58 |
3 edits. Last edited 08.12.2009 at 11:02 by peep (Moderator)
|
peep Moderator |
Ringrajavõistlus hobi- ja tänavaautodele
Veel kiiruse teemal:
20 min sessioon 17 ringi, keskmine ringiaeg 1.10,8
19.30 sessioon 16 ringi 1.13,3
20.30 sessioon 17 ringi 1.12,4
Need oleks valikusse sattuvad tempod minu arvates. Märja raja asja peab eraldi mõtlema. |
08.12.2009 at 11:13 |
|
rustang Moderator |
Ringrajavõistlus hobi- ja tänavaautodele
Iga 20 minuti järel tuleks siiski kaaluda "kohustuslikku" boksipeatust 5-10ks minutiks, et ära viia katkestajad, puhastada rada vms. korralduslikud toimingud. |
08.12.2009 at 18:01 |
|
charger |
Ringrajavõistlus hobi- ja tänavaautodele
Ma ei pane praegu sõidu ajatelge kokku: kuidas need 4x20 minutit + 10 minutine boksipeatus seal 2 tunni see paiknevad? Vaheldumisi?
Ja sellel 1-4 pilooti nõudel peaks ka mingi regulatsioon olema? Et peab vahetama või muidu saab trahviringe? |
08.12.2009 at 18:59 |
|
peep Moderator |
Ringrajavõistlus hobi- ja tänavaautodele
Viimane sessioon oleks 30 minutit aga muidu jah ega kahte pausi pole mõtet järjest teha ehk vaheldumisi sõitmisega. Juhi vahetus on vabatahtlik - pole eriti määrav mitu juhti sõidab.
Oleks päris jabur, kui keegi otsustaks boksi mitte tulla ja tund aega järjest kütaks aga eks võib ju ka kohustuslikuks teha. |
08.12.2009 at 21:19 |
|
rustang Moderator |
Ringrajavõistlus hobi- ja tänavaautodele
quote: peep:Oleks päris jabur, kui keegi otsustaks boksi mitte tulla ja tund aega järjest kütaks aga eks võib ju ka kohustuslikuks teha.
Pidasin silmas üldist pausi, kuid ei pannud mõttes kohe ajaraami kokku, tõesti kui startijaid on 15 siis kulub 7,5 minutit juba startimisele niiet üldist rajapuhastuspausi ei teki. Mingi "kogu rada kollane" reegel tuleks igaks juhuks siiski kehtestada, et mingi jama korral võistlus ei kannataks? Kasvõi kuidagi nii, et kollaste lippude korral ei ole ringiajal tähtsust vms..... |
08.12.2009 at 21:42 |
|
peep Moderator |
Ringrajavõistlus hobi- ja tänavaautodele
Eks võib ju iga 5-10 sek tagant peale lasta ja pausi pikendada. Raja koristamise teema sessiooni ajal vajab muidugi eraldi mõtlemist aga midagi üle mõistuse seal ei tohiks olla. Vajadusel saab sõidu ka peatada. |
08.12.2009 at 22:02 |
|
hall |
Ringrajavõistlus hobi- ja tänavaautodele
Ma võtaks selle teema uuesti üles kuna tunnen Audru rajal tegutsevat seltskonda ning saan suht lihtsalt erinevaid ürirusi sellega seoses organiseerida. Huvitav, kui selline asi suvel korraldada, siis kui suureks võiks hinnata huvi osaleda?
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
01.04.2010 at 13:33 |
|
peep Moderator |
Ringrajavõistlus hobi- ja tänavaautodele
Selle võiks algatuseks teha tunniajalisena koos ühe kohustusliku boksipeatusega 10 min. |
05.04.2010 at 13:51 |
|
-fred- |
Ringrajavõistlus hobi- ja tänavaautodele
Millise minimaalse osalejate hulgaga seda mõtet korraldada on? |
05.04.2010 at 14:44 |
|
rustang Moderator |
Ringrajavõistlus hobi- ja tänavaautodele
Kes seda täpselt oskab öelda, eks sellise asja korraldamise juures on mingid vältimatud kulud alates rajarendist ja ajamõõdusüsteemist, mida rohkemate osalejate vahel need jaotuvad seda väiksem on osalustasu. Mida väiksem osalustasu seda rohkem jälle osalejaid jne. |
05.04.2010 at 15:00 |
|
BlueStang |
Ringrajavõistlus hobi- ja tänavaautodele
quote: peep: Selle võiks algatuseks teha tunniajalisena koos ühe kohustusliku boksipeatusega 10 min.
1 tunnine sõit tundub väga mõistlik, saab teise sõitjata ka hakkama vajadusel. Aga 10 min. boksivaheajaga ei jõua mõni mees Lukoilis tankimas äkki ära käia, kui näiteks boksitiim puuduma juhtub 50 min. teeb sõitu umbes 100km ja mul näiteks läheb ca 70l kütet selle ajaga - paak aga tiba kõhnem ja kankusid ka üksi boksi vedelema jätta on imelik.
Kuigi alati on muidugi võimalik mõne tiimiga ühine keel leida tankimisteenuse korraldamiseks |
06.04.2010 at 08:47 |
|
hall |
Ringrajavõistlus hobi- ja tänavaautodele
Kankude üksi boksijätmine küll probleem pole. Küll aga ei kujuta ma ette, et vahepealset tankimist korraldatakse mitme kilomeetri kaugusel tanklas...
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
06.04.2010 at 08:59 |
|
peep Moderator |
Ringrajavõistlus hobi- ja tänavaautodele
Paus võib vabalt pikem olla, võidusõit ei käi boksimeeskonna töö kiiruse peale. Samas rajal hoida ideaalringiaja tempot on päris paras väljakutse ehk tegu pole kindlasti mingi täpsussõiduga. Vaadake kasvõi UK võistluse tulemusi. Samas formaat välistab mees-mehe vastu võidusõidu ja see peab ka rangelt keelatud olema.
Mõtlemise koht on veel klassifikatsioon - kas jagada autod vanuse järgi või kiiruse järgi ? Viimane variant oleks, et on kaks ideaalringiaega ja siis osaleja valib, kumbas klassis ta soovib osaleda ? See ei tohiks täiendav risk olla, kuna niikuinii on autode kiirused piisavalt erinevad ja möödasõitude arv sellest vaevalt palju suureneb.
Eelkõige võiks see võistlus olla uunikumidele ja "projektiautodele". Täna meil vist on vaid mõni üksik ringrajakõlbulik vanaauto aga kui on üritus, siis ehk tuleb ka autosid juurde ? Samas, loomulikult oleks igaüks, kes soovib ennast proovile panna teretulnud olenemata autost. |
06.04.2010 at 09:47 |
|
Jesper |
Ringrajavõistlus hobi- ja tänavaautodele
Heh, kui Peep kirjutas "uunikum", siis ma mõtlesin tükk aega kuskohas ma sellisest üritusest juba kuulnud olen... nüüd tuli lõpuks meelde
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=12544 , allpool on reeglid kah, tookord toimus asi küll "sprindivormis" ja midagi väga huvitavat seal pole, aga äkki mingeid ideid ikka saab. Kui isand Wax peaks seda lugema, siis ehk on kuskil alles ka pildid kus Tšaika koonuste vahel kummi kräunutab ja Jaguar külg ees sõidab.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
06.04.2010 at 14:32 |
|
Vanaisa Moderator |
Ringrajavõistlus hobi- ja tänavaautodele
punkt 3. - Kui uunikutest rääkida, siis paljudel pole turvavöödest jälgegi. Samas iga omanik ei kipu oma auto komplektsust vööde lisamisega rikkuma ka.
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
06.04.2010 at 15:18 |
|
peep Moderator |
Ringrajavõistlus hobi- ja tänavaautodele
Uunikumidest nende klasikalises mõistes ei ole siinkohal siiski juttu, see võistlus on nende jaoks liiga karm. Jutt on vanematest autodest, mis kohandatud kiireks kurvisõiduks. Ja selge on ka, et ilma turvavööta sellisele kiirusvõistlusele peale ei saa. |
06.04.2010 at 15:24 |
|
PlyVal64 |
Ringrajavõistlus hobi- ja tänavaautodele
Punaste Sabelti traksidega sinikirju ORWO Film Opel Rekord suisa ootab võimalust "kummi kräunutada" youngtimerite klassis. 100 jõudu, 4 käiku ja hullud roolis Siis oleks ka rohkem selge, kuhupoole autot arendada. Äkki ikka 16-tolli valud jätta ja neile sobilikud rehvid leida jms.
PS: kas asi oleks vaid juhiga või ka "kaardilugejaga" võimalik? Regulaarsus või nii... ja küsimus ka regulaarsus ajamõõtevahenditest masinas. |
06.04.2010 at 20:54 |
1 edit. Last edited 06.04.2010 at 20:55 by PlyVal64
|
PlyVal64 |
Ringrajavõistlus hobi- ja tänavaautodele
quote: peep: Arutage, pakkuge täiendusi-parandusi.
Käsk on vanem kui meie
Ma nüüd seda asja mõned ajad seedinud, tegelikult midagi analoogset (a'la ohutu kestvussõit vanemale/stiilsemale tehnikale) juba aastaid mõelnud aga pole suutnud lõpuni välja mõelda.
Mina omas lollis arus paneks ette täpse ja kohustusliku ajagraafiku. 1 tund või 2 tundi, suurt vahet polegi, pigem ikkagi 2 ja ka min. 2 sõitjat. Kuna ringilugemine/ajavõtt toimub ka boksiteel, siis umbes nii:
1. intervallstart boksiteelt näiteks 10 sekundi tagant igast klassist 1 auto ehk siis 2-3 autot korraga, kiireim ees
2. esimene 2/3 on soojendusring ja kell läheb käima lendstardist
3. näiteks 16-18 ringi etteantud ajaga 20 minti. 2 kuni 3 klassi.
4. viimase ringi aeg fikseeritakse boksiteel, kui auto tuleb pausile. Aga paus on ka võistluse osa
5. 10 minti kohustuslik paus aga 10 minutit arvestatakse boksiteele tuleku ajast kuni järgmise ringi algusajani. Seega boksis seistakse vähem. Kes re-lendstardist paneb kella käima ajaühikus 09:59 ja varem, karistus "miinus mingi ringide arv". Hilineda võib aga siis jälle ei jõua ringe täis sõita. Vähemalt 1 kohustuslik juhi vahetus.
6. viimane sessioon 30 minti.
7. Saugat silmas pidades peaks olema sees šikaanid
Kui ringi läbimiseks kulub 80 sekundit, siis 8X3=24 autot ohutult rajale ehk 48 sõitjat. Peaks olema piisav hulk? Muud tingimused samad (et ringilugemine lõppeb 20 mindi pealt, oluline on regulaarsus ehk võimalikult täpselt 20 minuti peal andurite vahel olla, mis mõjutab lõpptulemust etc). Ja nii tekib lõputult ka strateegia-variante, mis on "peaga" sõitmise oluline osa.
Edit: Kuna võidusõit kestab 2 tundi, pole ka võimatu päevas 2 võistlust korraldada ja kiirusklasse näiteks 4 teha. 1-2 hommikupoole ja 3-4 õhtupoole. Näiteks 25+25 masinat, see on juba eriti jõhker number.
See teeks siis 25 bokiskohta, igaühes üks esimese ja üks teise sõidu auto a'la meeskond. Juhte saab ju miskida ja miks mitte ei võiks mõni Porsche-mees "soojenduseks" ka Mossega rada sõita või vastupidi. Nii võiks saada kulusid kõvasti jagada ja vist väga suurt hinnavahet pole, kas rada on kinni 4 või 7 tundi ja ajavõtt toimib 2,5 või 5 tundi? Kokku "per nägu" võiks osalustasu päris normaalne/vastuvõetav summa tulla.
Edit2: PPS - kuna alati on puudus kohtunikest, siis on iga "meeskonna" kohustus registreerumiseks välja panna kumbagi sõitu 1 (lipu vms)kohtunik. See võib vabalt olla hommikul 1 kiire auto mees ja õhtul vastupidi. Näiteks Soomes ei toimuks ühtegi hobivõistlust, kui seal ei tehtaks fännide poolt tasuta tööd oma hobi heaks. Kindel info Soome Historicu kohta.
quote: Umbertto:pole/ei taha kedagi teist oma auto rooli
Selline võistlus langeb siis lihtsalt sellele mehele/naisele ära, lihtne värk |
08.04.2010 at 11:59 |
5 edits. Last edited 08.04.2010 at 13:04 by PlyVal64
|
Umbertto |
Ringrajavõistlus hobi- ja tänavaautodele
quote: peep: Selle võiks algatuseks teha tunniajalisena koos ühe kohustusliku boksipeatusega 10 min.
Ise osaleks ka, kui on 1 tund. kahte ei tarvitse tahta järjest sõita. See võimaldaks osaleda ka neil kelle pole/ei taha kedagi teist oma auto rooli. Samas ei sega see mitme juhiga sõitmist. 1 peatus on vajalik/kohustuslik. |
08.04.2010 at 12:59 |
|
kivialune |
Ringrajavõistlus hobi- ja tänavaautodele
Mulle tundub 1 tund hobiinimestele esialgu täiesti piisav. Mitme sõitjaga tekib ka arvatasti probleeme paljudel, lihtsalt ei taheta riskida. Osadel ka sellised istmed mis paigas ja ei liigutagi lihtsalt. Väga pikalt anda hakkaks masinad ka lagunema ja inimesed väsiks ja teeks vigu ja siis võib juba suurem jama tulla.
Ma saan aru, et mõte on võimalikult täpselt ajaliselt sõita. Siis on autos igasugune ajavõtt keelatud? Ühesõnaga sisemise kella järgi? Sellisel juhul tundub väga põnev ettevõtmine. |
08.04.2010 at 13:45 |
|
hall |
Ringrajavõistlus hobi- ja tänavaautodele
Kui me räägime, et etteantud ringiaeg oleks 80 sekundit, siis ei ole justkui suurt mõtet šikaanidega käkerdama hakata, sest hoogu niikuinii pole, mida maha on vaja võtta. Ja sellise tempo juures ei tohiks küll auto rikkumise risk väga suur olla, et rooli kedagi teist mitte lasta...
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
08.04.2010 at 14:50 |
|
PlyVal64 |
Ringrajavõistlus hobi- ja tänavaautodele
quote: kivialune: Siis on autos igasugune ajavõtt keelatud?
Et lõhume kellad autodest välja? Pigem just sedapidi, et vähemalt stopper tiksub juhil ninaees... ja kes saab/tahab/raatsib kulutada, võib suisa boksiga raadiosides olla. Või mobla hands-freega rääkida, on ju tasuta sõbraasjad jne.
Teine asi, millest ma kohe kuidagi aru ei saa, on see, et esimene asi eestlastel on "ei saa, leia, usalda" kedagi teist. Usaldamatus ehk egotrippimine ja hobi-autosport ei käi kokku. Ei saa tahta, et seda inimest, kes mitte kedagi teist ei usalda (ja isegi usaldamist väärt sõpru ei oma), peaks keegi teine, näiteks Korraldaja usaldama. Rääkimata kaasvõistlejatest, kõik teised sõidavad usalduse peal ja siis üks mees seal vahel egotripib... nägime seda kahe lõhutud auto näol juba!
Egotrippimine kuulub singel-seaterite (kuhu mahub ka kereautode ringrada) võidusõidu juurde aga siis vastava ettevalmistusega masinatega. Seal suisa peadki olema edu saavutamiseks räige egoist a'la vana Schummi. Aga näed, ei ole teda palutud mitte kordagi LeMAns'i vms meeskonna egovaba sõitu sõitma. Ka seal pead OMA ego maha suruma ja masina ühes tükis järgmisele üle andma.
Arusaadav, et on autosid, millega tõesti oleks mõistlik seda oskamatu kätte mitte anda aga kui siinne kaader arvab, et just tema ongi Eesti ainus ja parim sõitja... Marko Asmer on "vaba agent" ja nüüd samasugune hobisportlane See on küll irvitamisega öeldud aga mõttest said vast kõik aru. Kui Talle usaldati isegi F1 auto kätte, siis? Teine pool asjast on see, et normaalne inimene ei julgegi minna võõra, selgelt rahaliselt ja oskustelt talle ülejõu käiva autoga võistlema. Kuid loodetavasti räägime mistahes autospordi tegemise puhul eelkõige normaalsetest inimestest.
PS: kui kellelgi on totaalne usalduskriis aga sõber oskab ja tahab sõita, siis 1 mehe saab ralli-oopelisse ikka lisaks sõitma võtta
Edit: serõi, ma jäin mõttes liiga vanadesse masinatesse kinni ehk siis näiteks 1-2 klassid. Kui on päevas 2 sõitu, siis kiirematele ehk ohutumatele/moodsamatele saab rada ka kiiremaks teha. No ja ringiaeg pole ju üldse selge |
08.04.2010 at 14:59 |
1 edit. Last edited 08.04.2010 at 15:02 by PlyVal64
|
peep Moderator |
Ringrajavõistlus hobi- ja tänavaautodele
Vähemalt eeskujuks olnud ürituse formaat oli nii kokku pandud, et mingeid piiranguid ajavõtule ei olnud, mõõda palju tahad. Ja ideaalne keskmine kiirus oli nii sätitud, et vist ainult võitja suutis seda saavutada ehk tegu pole püsikiirussõiduga vaid ringrajasõiduga. Ringiaeg võiks pigem 70 olla ja aeglasem klass 75, kui on üldse piisavalt huvilisi kahe klassi jaoks. Ideaalkiirusele läheneks enamus võistlejatest lõpptulemustes ikka altpoolt - finishilipp langeb ideaalaja lõppedes. |
08.04.2010 at 16:17 |
|
kivialune |
Ringrajavõistlus hobi- ja tänavaautodele
Ma rohkem selles mõttes, kui panna eetingimuseks, et tuleb sõitjaid vahetada, siis osalejaid tuleb vähem. Algses väljapakutud kavas polegi kohustuslikku sõitjate vahetust, siis polegi see tähtis küsimus.
Võistluse põnevuse suhtes on igasugune kella puudumine huvitavam. Ja kui see reegel oleks, siis on see igamehe aususe küsimus. Kella saab lihtsalt kinni kleepida.
Näiteks kell on lubatud, mina paneks racechrono moblas tööle, aga kuipalju see põnevust enam pakuks.
Tulemuse seisukohast on siin aeg määrava tähtsusega. Tuleb kokatädi, sõidab õigesse aega ja on parem sõitja kui Märtin
Muidugi on mõtekas panna ringiajad nii, et ka sõitmine päris lihtne poleks. |
08.04.2010 at 16:31 |
|
|