Poster |
Message |
turboes |
'60ndate võidusõiduauto
Oman sellist masinat umbes viimased 8 aastat. See oli vedelenud vanasti Tabasalus ja hiljem toodi ta Tallinna. Masin olla kunagi sõitnud N Liidus ja Eestis ehitatud.
Ei ole selle kohta mingit infot leidnud, kust ta on pärit ja kes selle ehitas. Arvatakse, et Eestis midagi sellist poleks suudetud ehitada. Siin tehti ainult klaasplastist keresid.
Plaanis oli ta üles ehitada aga ennem kui ei tea mis mootoriga ta oli ja millega tegu, ei tahaks teda näppida.
Tulevikus tahaks sellest ehk koopia ehitada tänapäevase tehnikaga.
Veel pilte http://pbase.com/turboes
|
27.01.2010 at 12:48 |
1 edit. Last edited 27.01.2010 at 22:13 by turboes
|
rustang Moderator |
'60ndate võidusõiduauto
Väga vinge auto, olen neid pilte ka varem kuskil trehvanud.
Kas elusolevad "gurud" a-la M.H.Kuuse, Mati Kits jt on midagi arvata osanud selle kohta? |
27.01.2010 at 12:57 |
|
peep Moderator |
'60ndate võidusõiduauto
Enamus '60 võidu sõitnud inimestest on veel elus ja lisaks on neid asju kindlasti ka dokumenteeritud ehk loodetavasti nende piltide netis ülesriputamine viib tulemusteni aparaadi ajaloo väljaselgitamisel. Kui teada saad, millega tegu, siis oleks tore, kui leiad aega infot ka siia teemasse lisada.
Näeb välja täpselt nagu keegi oleks selle aja lääne sportautode pealt maha joonistanud ja siis käepäraste vahenditega teostanud. |
27.01.2010 at 13:01 |
|
Raceboy |
'60ndate võidusõiduauto
Meenutab midagi Porsche 904 ja 907 vahepealset välimuselt, ainult ilma katuseta. Mis auguvahega rummud tal on ja kas küljesolevatel detailidel on mingid tootekoodid, tähised vms ka olemas?
____________________________
www.vems.ee |
27.01.2010 at 13:05 |
1 edit. Last edited 27.01.2010 at 13:05 by Raceboy
|
turboes |
'60ndate võidusõiduauto
Olen rääkinud Enn Griffeliiga, M.H.Kuusega, Raul Sarapiga. Kuuse arvas, et see on kuskil kaugemal ehitatud või on kuskilt kere plekid kaasa toodud ja siin valmis ehitatud.
Mosse rattad sobivad alla ja esisillas paistab olevat 403 liigendid. Ma ei ole mingeid märke väga otsinud veel. Ainuke tehase osa paistab olevat roolilatt. |
27.01.2010 at 14:05 |
|
peep Moderator |
'60ndate võidusõiduauto
Huvitav kuskohast sel autol jahutusõhk sisenema peaks ? Või on ees tugevalt kaldus radikas ? |
27.01.2010 at 14:29 |
1 edit. Last edited 27.01.2010 at 14:30 by peep (Moderator)
|
peep Moderator |
'60ndate võidusõiduauto
Kirjuta sellele mehele:
http://www.ussr-autosport.ru/
ta suhtleb inglise keeles ja ma pakun, et ta vähemalt teab, kes võiks teada. |
27.01.2010 at 15:02 |
|
-fred- |
'60ndate võidusõiduauto
quote: rustang: Väga vinge auto, olen neid pilte ka varem kuskil trehvanud.
Siin http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=14623 arvatavasti
quote: peep: Huvitav kuskohast sel autol jahutusõhk sisenema peaks ? Või on ees tugevalt kaldus radikas ?
Jahutusvedeliku torud lähevad esisilliast ettepoole, küllap see radikas seal ninas kaldu siis oligi.
|
27.01.2010 at 15:20 |
1 edit. Last edited 27.01.2010 at 15:22 by -fred-
|
turboes |
'60ndate võidusõiduauto
Õige piltide link on siin http://www.pbase.com/turboes/old_estonian_racecar_ , alguses panin valesti.
Ette tulevad jahutus voolikud küll. |
27.01.2010 at 16:31 |
|
turboes |
'60ndate võidusõiduauto
quote: peep: Kirjuta sellele mehele:
http://www.ussr-autosport.ru/
ta suhtleb inglise keeles ja ma pakun, et ta vähemalt teab, kes võiks teada.
Olen sinna ka kirjutanud.
|
27.01.2010 at 16:31 |
|
turboes |
'60ndate võidusõiduauto
|
27.01.2010 at 16:33 |
|
peep Moderator |
'60ndate võidusõiduauto
Igatahes see pill ei näe välja nagu tüüpiline ACK (iseehitatud auto) seal saidil, vaid oluliselt kobedam. Samas kummaline, et sellisest pigem kuskil tehases toodetud masinast pole jälgi järele jäänud. Autosport oli ju omal ajal väga populaarne ja üldsuse tähelepanu all, ehk "ekraanilt kaduda" poleks sellisel masinal lihtne. Võib-olla ta lihtsalt ei võistelnud mingil põhjusel ? Nu, igatahes põnev teema... |
27.01.2010 at 17:02 |
|
uzzac |
'60ndate võidusõiduauto
www.racinghistory.lv
äkki oskavad lõunanaabrid aidata |
27.01.2010 at 17:05 |
|
rustang Moderator |
'60ndate võidusõiduauto
Vaadates vedrustuse konstruktsiooni - eriti taga kus komponendid paremini säilinud on, siis tolle aja kohta on see päris eesrindlik. Ei kujutagi ette, mille pealt oleks saanud kasutada diferentsiaali, kas oli ehk kasutatud mõnd sõiduauto difri sisu spetsiaalkorpuses?
Samas kummaline, et kõik on tehtud rauast või terasest (vähemalt nii tundub), igasugu numbritehastes vedeles imemetalle ju vene ajal, kasvõi alumiiniumi oli igal pool saada kui vähegi ringi vaadata. |
27.01.2010 at 18:55 |
|
Moss |
'60ndate võidusõiduauto
Jube äge! Selline ajastu vaimus üles ehitada, a la 2 klappi OHV ja vanakooli karpadega oleks 5+
Alguses vaatasin et Tartu-1 aga siiski ei ole...
|
27.01.2010 at 18:58 |
|
-fred- |
'60ndate võidusõiduauto
quote: rustang: Ei kujutagi ette, mille pealt oleks saanud kasutada diferentsiaali, kas oli ehk kasutatud mõnd sõiduauto difri sisu spetsiaalkorpuses?
.
60-ndatel oli ju ZAZ965 juba olemas.
|
27.01.2010 at 19:07 |
|
rustang Moderator |
'60ndate võidusõiduauto
quote: -fred-:
60-ndatel oli ju ZAZ965 juba olemas.
Oli jah! Isegi sellist omanud aga näe....
Samas sapakal käisid kardaaniliigendid ratta külge poltidega, mida oleks olnud küllalt lihtne üle kanda aga siin on teistmoodi. |
27.01.2010 at 19:11 |
|
turboes |
'60ndate võidusõiduauto
quote: peep: Igatahes see pill ei näe välja nagu tüüpiline ACK (iseehitatud auto) seal saidil, vaid oluliselt kobedam. Samas kummaline, et sellisest pigem kuskil tehases toodetud masinast pole jälgi järele jäänud.
Ise mõtlesin ka sama, et kuidagi liiga ilus ja korralik töö, et põlve otsas sellist valmis ei teeks. Arvan, et keegi oskaja on kuskil auto tehases peale tööd selle valmis teinud. Võibolla auto päris valmis ei saanudki ja sellepärast ei ole ta kuskil võistelnud ja piltidele jäänud. Samas kellegil võiks ju mõni pilt ka pool valmis masinast veel kuskil olla. |
27.01.2010 at 22:12 |
|
kivialune |
'60ndate võidusõiduauto
Seda masinat tahaks küll lähemalt näha |
27.01.2010 at 23:07 |
3 edits. Last edited 27.01.2010 at 23:42 by kivialune
|
BlueStang |
'60ndate võidusõiduauto
whoa - eesti oma gt40?
|
06.02.2010 at 12:25 |
|
Supra |
'60ndate võidusõiduauto
Ülimalt vinge disain on küll asjal. (Y) |
15.05.2010 at 14:07 |
|
taxopets |
'60ndate võidusõiduauto
Tere. Huvitav kuidas "kadunud" asjad vahest välja ilmuvad! Panen siia lingi piltidel kus peal olen ise koos kõnealuse autoga. Tehtud on need fotod u. 23 aastat tagasi. Selle auto sain koos maja ostuga. Seisis siis mõned aastad ja ühel heal päeval pakkus hea sõber (on ise kolmandal pildil), et tal omakorda hea tuttav Tabasalus kelle kätte võiks auto taastamisele viia. Ja teele ta läks. Ise nina kohe vahele ei toppinud. Ajad möödusid aga autost suurt midagi kuulda polnud. Lõpptulemuseks olevat sõbrale väidetud, et auto on ära varastatud ning keegi midagi ei tea. Ja sinnapaika asi jäigi sest ega noorena ei osanud ehk nii asju hinnata ja eks tegemisi oli tähtsamaidki. Nüüd siis tuleb välja, et teda ilmselt väga pika maa taha ei tassitud.
http://pilt.delfi.ee/album/212477/ |
02.06.2011 at 22:36 |
2 edits. Last edited 02.06.2011 at 22:41 by taxopets
|
peep Moderator |
'60ndate võidusõiduauto
Novot, hakkab lugu hargnema. Juhul kui praegune omanik uut infot saab näiteks selle maja müüja käest, siis hoidke meid ka kursis. |
03.06.2011 at 08:48 |
|
shogun |
'60ndate võidusõiduauto
Kas see ei või olla hoopis Lola T70? Neid toodeti väga erinevates keremodifikatsioonides, kuid esiots, proportsioonid ja siluett tunduvad üsna sarnased. |
16.08.2011 at 11:28 |
|
BlueStang |
'60ndate võidusõiduauto
loladele on iseloomulik see "puusapealne" õhu sissevõtuava nagu ka Tartu 1-l on, sellel konkreetsel masinal seda pole - kindlalt ei väida, aga lola see ei tundu ikka olevat |
18.08.2011 at 09:32 |
|