Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
Motorsport videokaameraMinu meelest on selline perspektiiv just jumala äge, kui fullscreen vaadata siis silm mingi aja pärast kohaneb ja lisaks tekib "olen seal" tunne. Eks kellel looduse poolt milline GPU on külge pandud Minu meelest on antud kaamera puhul jama hoopis tänapäeva standardite järgi väga kehv resolutsioon, oleks siis 640x480 kasvõi...
Motorsport videokaameraAega on möödunud, kas keegi oskaks nõu anda, kui tahaks selleks kevadeks mingit süsteemi autosse aretada ?
Vaatasin seda tootjat: http://www.goprocamera.com/ aga ausalt öeldes ei viitsi kuskilt usast neid asju ostma hakata, kuna tundub, et videokaameraid on meilgi müügil hunnikute viisi. Kahjuks ma ei ole suutnud ennast sundida sellesse teemasse süvenema ehk kui keegi näpuga näitaks, mida võiks osta ja kuskohast, siis see oleks laisa mehe unistuse täitumine. Tegelt mind lihtsalt gadgetid üldse ei huvita aga samas võistluste videosid oleks huvitav tagantjärgi vaadata ja teistelegi näidata.
Motorsport videokaameraSoovitaks paari asja kaamera ja salvestustehnika valikul.
Motion detect- kaamera hakkab salvestama kui tekib liikumine. Ei pea pead vaevama kas nüüd käivitasin kaamera või mitte ja saad keskenduda stardile.
Loop Mode- kui mälukaart saab täis siis hakkab salvestama otsast peale ja vana salvestust üle kirjutama. Ei teki sellist olukorda, et kui just oli kaamerat vaja siis oli mälukaart just täis saanud.
Siis võiks olla veel kaameral peal et kui väljas läheb hämaraks siis automaatselt läheks mustvalgeks . Odavamad kaamerad värvilise öövõtte korral suudab salvestada aind sädelevat pilti.
Ja kindlasti vaadata mitu fps suudab salvestada ja alates 520 reaga kaamera soovitavalt SONY sensoriga.
Salvestustehnika võiks olla ekraaniga. Muidu on tükk tööd õige asend leida kaamerale.
Lisaks on olemas veel kaamerad mis salvestavad G jõud ja kiiruse pildile juurde.
____________________________
BSR tuuning Eesti esindus !!! Dream Car OÜ Tel. 505 6057 //
MTÜ Võidusõiduabi www.racehelp.ee
quote:matukas: Liiga lai nurk moonutab perspektiivi. Isiklikult üle 120 kraadi ei läheks.
Muus osas on lainurk odavaim ja hea tulemusega lahendus.
Liiga lai muidugi moonutab ka.
Edit: Kui on soov 35mm filmile vastavat fookuskaukust arvutada, siis on see link kasulik http://www.digified.net/focallength/ Teada on vaja sensori suurust ja fookuskaugust.
Edit 2: Nüüd ma saan aru, millest matukas rääkis. Sellel Hero kaameral on kaks nurka mida kasutab: 170 kraadi, mis on 35mm filmi puhul ca 2mm fookuskaugus ja 127 kraadi, mis on ca 11mm. See on ekstreemlainurk. Panna kõrvale tavaline fotokas-seebikarp, mis oskab filmida, sellel on sinna 30mm kanti.
Aga kogu actioni võtab see Hero kaamera küll kõige paremini peale
05.01.2010 at 12:29
2 edits. Last edited 05.01.2010 at 14:37 by kivialune
Motorsport videokaameraSiin üks kodanik kinnitab minu kahtlustust, et ehk oleks mõttekam osta lihtsalt mälukaardiga videokaamera või videot tegev fotokas ?
Motorsport videokaameraMa ei kvalifitseeru kuskilt otsast eksperdiks, aga minu hinnangul (baseerub arvustustel ja netist leitud näitevideotel) on need "ekstreemspordi" kaamerad autos tiba mõttetud - odavatel on probleeme pildi lainetamisega vibratsiooni mõjul ning vilets pildi ja hääle kvaliteet, kallid pole jälle eriti hea hinna ja pildikvaliteedi suhtega, st talutava pildi eest maksad ikka väga uhkelt. Nende point on selles, et paigaldada igasugu huvitavatesse kohtadesse, näiteks rattakoopasse või kiivri külge, kus viletsama pildi kompenseerib vaatenurga uudsus - kui ruumi on palju, siis tavakaamera on parem valik.
Mis puudutab featureid, siis kõige olulisem on vibratsioonikindlus, misiganes tehnoloogiaga see saavutatud on. Muu võib olla, aga võib ka mitte olla, kui punkt 1 on täidetud.
Täiendus: lugesin lingi ka läbi ja seal soovitatakse Flipi, selle soovitusega julgen üldjoontes ühineda, selle reservatsiooniga et meil on kasutusel üsna vana versioon madala resolutsiooniga ning tänu kummist mootoripatjadele pole vibratsiooni väga palju, ei tea kuidas ta metallist patjadega käitub. Aga pilt on minu arust parem kui enamikel selle hinnaklassi kaameratel, heli on väga hea ja kasutamine ülimugav. Neid on tänapäeval juba ka HD variandis ja suure mäluga, tippmudeli kõhtu mahub 2 tundi salvestust, millest peaks napilt piisama ühe võistluspäeva jaoks. Eestis seda küll minuteada poes ei müüda, aga Pixmania on peaaegu sama hea kui poest osta.
Muideks Fifth Geari filmimisel kasutatakse mõnede auto sisevõtete jaoks Flipi, paar korda on see teise kaamera kaadrisse jäänud.
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
05.01.2010 at 15:49
4 edits. Last edited 05.01.2010 at 16:30 by Jesper
Motorsport videokaameraTundub paljulubav see HD variant. Vibra on jah küsimärk, kuigi ega auto tegelt sõidu ajal eriti ei värise - tühikäigul ehk rohkem kui tavaliselt. Samas see jubin on suhteliselt odav proovimiseks osta ja teda saaks niisama HD käsikaamerana kasutada. Ma ei viitsi pea kunagi oma kõvakettaga kaamerat kuhugi väljaspoole kodu kaasa vedada.
Motorsport videokaameraMa Jesperi videot vaadates (kus Flip-iga tehtud) lasin oma töökaaslasel USA-st sellise kangema (UltraHD) versiooni tuua.
Eks kunagi autos proovin kevade poole. Praegu ootab teine platsil lume sulamist
Kui videot tegevast fotokaamerast alustada, siis võid alustada näiteks sellelt veebilehelt. Vali kaamera tüüp (peeglit ei soovita), movie clips ja veel midagi, kui tahad lisaparameetreid. Videoklipi pikkust ja aku kestvust võiks jälgida kah.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
05.01.2010 at 17:17
1 edit. Last edited 05.01.2010 at 17:19 by matukas
Motorsport videokaameraFlip'i kasuks räägib see, et tal on fikseeritud fookus, seega õrnad liikuvad osad puuduvad üldse (vibratsiooni peaks kannatama mehiselt ). Fikseeritud fookuse kasuks räägib ka see, et automaatfookusega kaamerad ei leia mõnikord fookust piisavalt kiiresti või hakkavad pendeldama erinevate fookuste vahel.
Lisaks vaatasin, et ega paari tuhandesed fotokad 720p resolutsiooniga filmi ei tee. Või teevad 15fps, mis küll ei sobi. Alates kolmest saab ka 720p, 30fps.
Kunagi proovisn Nikoni paari tuhandest aparaati, pildistamiseks küll ei kõlvanud, aga video oli küll üllatavalt hea
Motorsport videokaameraÜks probleem on UltraHD Flipil küll.
Vähemalt käes filmimise puhul. Autosse kinnitatuna pole veel proovinud.
Näiteks kõndimise pealt, kui kaamera käes ja filmid, siis detailiderohke stseeni puhul pilt hüpleb liiga.
Enda jaoks olen selle fenomeni põhjuse selgeks teinud ja lihtviisiliselt on põhjus pildisensoris + D/A -> A/D ahela koostöös.
Ehk siis tõelise kokkuvõttena: nii odava raha eest ei saagi korralikku motion picture-t.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
Motorsport videokaameraSellise hinnaga asja (-XR- pakutud variant) rinkale viia ei julgeks. Niisama ju võib, aga rinka liiga karm. Võimalik, et aastaga saab sellest romu.
Selle asemel siis tõesti juba Flip.
Kui vaadata, mis minu arvates võiks olla omadused fotokaamerale, millega veel kannataks rinkale minna:
Võimalikult vähe liikuvaid osasid, optika võiks maksimumis 2-osaline olla (suumimine), parem aga ilma suumita fiksobjektiiv või selline, nagu Olympus Tough-seerial
720x480 (NTSC) reso miinimum
LCD suurus pole määrav, kuna vaid sihtimiseks ju oleks vaja. Väiksema LCDdega aparaadid on odavamad
Megapikslite arv pole vajalik üle 5e, kui sellise leiad
Hind odav - 2000-2500 vist tõesti ülempiir
Järgmine hinnatase on juba rohkem kui 4x kõrgem, kus saad tõsist kohtlemist kannatava komplekti.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge