register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Le Mans / LMS / ALMS 2010   1 2  
Poster Message
Jesper
 
Le Mans / LMS / ALMS 2010
Äsja tulid aasta 2010 reeglid välja, seega paras aeg uus teema teha :)

Kiire pilguga põhimuudatused reeglites:
- tiiva definitsiooni on täiustatud selliselt, et tiivaks mitte loetaval sümmeetrilisel profiili miinimumpaksus peab olema 3% profiili pikkusest, aga mitte alla 10mm ning tagumine serv peab olema ümardatud vähemalt 30mm diameetriga.
- "mittetiiva" külge ei tohi olla kinnitatud seda jätkavat "flapi"
- sile, ilma õhuavade ja järskude üleminekuteta põhi ning kere tagaosa downforce'i on eri punktidega tugevalt piiratud, nendes kahes punktis on küll mõningates detailides üheaastane üleminekuaeg
- sisuliselt keelati Audi R15 peal nähtud nina peal olev ventilatsiooniauk
- peaaegu kõiki restrictoreid muudeti väiksemaks. Ma nüüd ei leidnud eelmise aasta tabelit esimese hooga kõrvale, aga minuarust muudeti kupeede eelist spiderite ees väiksemaks. Kupee suurema keerukuse tõttu on neil mõnda aega suurem restrictor, 0,5mm suurem ühe ja 0,3mm kahe augu puhul, kogudiameeter on olenevalt kütusest, töömahust ja ülelaadimise olemasolust vahemikus 46,6/2x33,3 - 52,4/2x37,5.

Minu hinnang on, et Audi härradel on nende reeglite valguses palju magamata öid ees, et R15 oleks juunikuuks reeglitepärane ja konkurentsivõimeline, sest peaaegu kogu "innovatsioon" keelati ühe hoobiga ära. Esimene võimalus jõujooni näha on tõenäoliselt Sebringis, 20. märtsil.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
08.12.2009 at 16:21 1 edit. Last edited 08.12.2009 at 16:30 by Jesper
matukas
  
Le Mans / LMS / ALMS 2010
Lubage spekuleerida, et Audi teeb see kord midagi 'erilist' ;)

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
08.12.2009 at 17:19
Jesper
 
Le Mans / LMS / ALMS 2010
* Peugeot ja Oreca teatasid koostööleppest: http://www.racecar-engineering.com/news/cars/435903/oreca-02-lmp1-announced-as-peugeot-deal-revealed.html . Selles suhtes dramaatiline ja huvitav lüke, et Pescarolo lükati jälle kõrvale - on siililegi selge et kui Peugeot ja Pescarolo seljad kokku paneks, siis oleks tegemist riigi koondise mõõtu raskekahurväega, aga ju seal ikka mingi isikute tasandil hõõrumine on, et nad seda diili kuidagi sepistatud ei saa. Muidugi see ei tähenda et Oreca papist tiim oleks, aga suure ja väikse Peetri rollid on selles liidus palju selgemalt paigas kui Pescarolo-Peugeoti omas oleks olnud.

* Michael Macht, Porsche CEO: "Motorsport is a central element of our company’s DNA. And it will hold an important role in the future. I’m not the only one at Porsche to be tempted to race for overall victory again at the Le Mans 24 hour race." http://motorsport.com/news/article.asp?ID=353652&FS=ALMS-LEMANS .

Kuna üldiselt Audi tiim = Team Joest, kodanik Reinhold kohe kindlasti Porsche isandate numbreid infoliinilt küsima ei pea (vt kasvõi mitmete Audi sõitjate taustu) ja margi vahetus on meeskonna tasandil põhimõtteliselt teipide printerist välja laskmise vaev, siis osa rahvast on juba tagajalgadel, et go Porsche LMP1 2011. Samas tekib küsimus et kuidas sobitub siia pilti diisel, minu eksperthinnangu kohaselt langeks Porsche fännid lühendi "TDI" peale kollektiivselt kliinilisse surma ja päris nii lihtsalt need asjad korporatiivses maailmas ei käi, et dr. Ullrichi pundile tõmmatakse lihtsalt teist värvi kombed selga ja järsku on nad Audi Sport asemel Porsche Sport. Seega jääb põhimõtteliselt ainukese variandina sõelale, et praegusest Spyderist hakatakse LMP1 autot viilima, 2011 reeglid toovad kaasa LMP1 mootori drastilise piiramise (bensukatel 3,4l V8), sisuliselt praeguse P2 mootoriga sõidetakse siis P1 klassis. Sellise stsenaariumi realiseerumisel on väga tõenäoline, et Audi R15 jaoks on tänavune hooaeg viimane ja inseneride roll piirdub edaspidi era-R8te toetamisega GT klassis (pluss loomulikult DTM).

* Peugeot 909 esimese šassii ehitus käib, tõenäoliselt on kevadel oodata spioonifotosid testimiselt. Hetke info kohaselt ei ole neil võitjatena kuhugi kiiret, puudub ka soov kopeerida Audi läbikukkumist ja see aasta sõidetakse veel 908-ga, aga muidugi mine tea.

* Ahjaa, kuskil teemas tehti nalja GT-R kestvussõidusuutlikkuse üle: http://www.gtrblog.com/2009/07/27/fia-gt-2010-gt1-nissan-gt-r-gt1-podium-finish-at-the-24hrs-of-spa/ . LM plaane pole avaldatud, eks see sõltub rohkem sellest, kas mõni eratiim on nõus tegema sellist investeeringut et sõita mitte väga konkurentsitihedas GT1 klassis, aga auto ise on tõenäoliselt võimeline 24h edukalt läbi sõitma küll. ACO homologeering on autol olemas.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
21.12.2009 at 14:07 3 edits. Last edited 21.12.2009 at 14:18 by Jesper
peep
 
Moderator
Le Mans / LMS / ALMS 2010
quote:
Jesper:* Ahjaa, kuskil teemas tehti nalja GT-R kestvussõidusuutlikkuse üle

Nendes teemadest räägiti tänavasõidu autodest.
21.12.2009 at 15:30
Wolle
  
Le Mans / LMS / ALMS 2010
Kui mu mälu mind ei peta siis esines see Datsun väga edukalt Jaapani GT klassis (küll demo projektina).

Kuid järgmine aasta vist plaanitakse täis võimsusel rünnata ja mõningad tiitlid võtta. Ma ei imestaks kui mõni nende tiim (Nismo siis eesotsas) otsustaks "Just for fun" osa võtta ka väljamaal toimuvast võistlussarjast.

Edit: Ei tasu elada juba aastas 2010.

____________________________
Maalt ja mälestusega hobusest

Ford. At least they circled the problem.
21.12.2009 at 15:38 1 edit. Last edited 21.12.2009 at 15:39 by Wolle
matukas
  
Le Mans / LMS / ALMS 2010
On ju olemas veel FSI ja TFSI tehnoloogia. Ja siis veel üks, millest veel keegi rääkida ei taha suure häälega.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
21.12.2009 at 15:53
raimo_r
Le Mans / LMS / ALMS 2010
BMW Registers For Le Mans For The First Time In Eleven Years
http://jalopnik.com/5467950/bmw-registers-for-le-mans-for-the-first-time-in-eleven-years

http://www.lemans.org/24heuresdumans/pages/engages_gb.html

LM GT2
78 BMW MOTORSPORT (DEU)
DUNLOP
BMW E92 M3 (3999A)
Jörg MULLER (MCO)*


79 BMW MOTORSPORT (DEU)
DUNLOP
BMW E92 M3 (3999A)
Andy PRIAULX (GBR)*

____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
11.02.2010 at 22:25
Jesper
 
Le Mans / LMS / ALMS 2010
Jees, üks hea üllatus veel:

26 HIGHCROFT RACING (USA) MICHELIN HPD ARX.01 (3398A) David BRABHAM (AUS)* Marino FRANCHITTI (GBR)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
12.02.2010 at 00:54
Jesper
 
Le Mans / LMS / ALMS 2010
Audi R15 Plus:
http://www.audi.com/com/brand/en/experience/motorsport/motorsport-news.detail.2010~03~audi_banks_on_efficiency.html
http://www.ultimatecarpage.com/pic/4480/Audi-R15-plus_1.html
http://www.ultimatecarpage.com/pic/4480/Audi-R15-plus_2.html

Võrdluseks vana R15:
http://www.ultimatecarpage.com/pic/4044/Audi-R15-TDI_4.html

Põhiasjad mis esimese hooga silma jäid: esitiiva "flap" on kadunud, nagu reeglid nõuavad, järgi tundub olevat suht tavaline esidifuusor (päris kindel pole selles). Nina peal olev vent on kadunud ja kaheharuline nina on lihtsalt disainielement, mingit funktsiooni see enam ei sisalda. Külgedelt on kadunud terve hulk radikaalseid õhukanaleid ja -suunajaid, mis on asendatud veidi rahulikuma ja igavama konstruktsiooniga (meenutab natuke R10 lahendust). Pikad-pikad survejõudu tekitavad paneelid rataste ja nina vahel on asendatud oluliselt lühematega (= less downforce).

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
16.03.2010 at 10:52
Jesper
 
Le Mans / LMS / ALMS 2010
Lihtsalt meeldetuletus igaks juhuks - 6 tunni pärast ehk siis meie aja järgi 1630 algab Sebring 12h. Näeb Motors TV-st ja äkki kuskilt veebist ka (uuringud käivad).

Täiendus: pilti netist ei leidnud, Elion miskipärast ei taha mulle ka Motors TV-d näidata, seega jääb Radio Le Mans http://rlm08.0157.org/

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
20.03.2010 at 10:31 1 edit. Last edited 20.03.2010 at 17:19 by Jesper
rustang
  
Moderator
Le Mans / LMS / ALMS 2010
Live timing: http://scoring.americanlemans.com/index_live2.php
20.03.2010 at 19:27
uzzac
 
Le Mans / LMS / ALMS 2010
minul motors tv tuleb lives kenasti (Y)
20.03.2010 at 19:57
Jesper
 
Le Mans / LMS / ALMS 2010
Mul tehti ka kella kuueks korda, Elioni klienditugi oli peaaegu sama kiire kui Dyson Lola-Mazda mehaanikud :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
20.03.2010 at 20:33 1 edit. Last edited 20.03.2010 at 20:34 by Jesper
Jesper
 
Le Mans / LMS / ALMS 2010
Homme on esimene võistlus LMS sarjas, 8h du Castellet, mis toimub Paul Ricardi ringrajal. Treeningute kiireim oli Audi R15 plus, just äsja lõppes viimane kvalifikatsioon, liider on Oreca Peugeot 908, Audi teine, AMR kolmas.

Live timing: http://www.lemanseries.com/
Raadio: http://radiolemans.com/

Ülekanded Eurospordis:
1215-1300
1300-1400 (Eurosport 2)
1500-1530
2000-2030

Radio Le Mansis oli just intervjuu Ralf Jüttneriga (Audi tehniline direktor), mees tunnistas et eelmise aasta vähene võistlemine maksis kätte, tiim ei saanud võidusõidurütmi kätte ja see aasta on plaanis võimalikult palju võistelda. Lisaks on Kristensenil kerge vigastus ja ta ei osale. Räägiti natuke ka autodest, selgus et tänu väga pikalt viibinud reeglimuudatustele olid nad korralikus ajahädas, hetkel eksisteerib kaks komplektset autot, millest üks on Sebringi testil seinas käinud ja teisele on vaevalt sissesõit tehtud. Seega Sebringis mitte sõitmine oli ilmselt "tööõnnetus", mitte põnnama löömine (ma ei ole erapooletu neis asjades :))


____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
10.04.2010 at 14:53 1 edit. Last edited 10.04.2010 at 14:56 by Jesper
Jesper
 
Le Mans / LMS / ALMS 2010
Ok, Eurospordile võib spordikanalina ametlikult tule otsa panna:
1. stardi asemel näidatakse koleda Asicsi tädi toitumisnippe maratonijooksjatele
2. kavas oleva 1500 asemel algas teine live ülekanne u 20 minti varem ja 1510 olid juba jalgrattad pildil (ja ma olen ka jalgrattasõidufänn aga no...)
3. finišit näidatakse 30 minutilise viitega, ehk siis 2000 vaatama hakates on näha sündmusi alates 1930.

Ma ei saa aru miks üldse vaevuda sellise ülekandega? Võiks ju raha ja vaatajate närve kokku hoida ning näidata selle asemel naiste jõutõstmise MM-i või muud ülipopulaarset mainstream ala selle imeliku ja arusaamatu mootorispordi asemel? Või kui pilt nagunii ära toodetakse, kaameramehed on raja ääres jne, siis ma ei saa aru miks seda veebi ei või pritsida kui eetriruumi ei jätku?

Masendav ebapädevus.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
11.04.2010 at 14:29
Jesper
 
Le Mans / LMS / ALMS 2010
Round 2, Spa 1000km

Põhimõtteliselt Le Mansi peaproov, osalevad 3 Audit, 3 Peugeoti, AMR, LMP2 klassis minu suur lemmik Kruse-Schiller Motorsport, kogu GT2 klassi paremik ja isegi GT1 klassis on seitse autot.

Võistlus kestab meie aja järgi 12:30-18:30.
Eurosport:
- 1215-1300
- 1400-1500 (Eurosport 2)
- 1515-1615
- 1830-1900 (kokkuvõte)

Vabatrennide kiireimad olid tehase Peugeotid (esikohal Pagenaud Lamy Bourdais), neile järgnes neljandana Audi #8 (Fassler Lotterer Treluyer), Oreca Peugeot ja kaks ülejäänud Audit.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
07.05.2010 at 21:17 1 edit. Last edited 07.05.2010 at 21:19 by Jesper
Jesper
 
Le Mans / LMS / ALMS 2010
Q:
1. Peugeot #3, Lamy Bourdais Pagenaud
2. Audi #9, Bernhard Dumas Rockenfeller
3. Peugeot #2, Montagny Sarrazin Minassian
4. Oreca-Peugeot, Panis Lapierre Duval
5. Audi #8, Fassler Lotterer Treluyer
6. Audi #7, Capello Kristensen McNish
7. Peugeot #1, Gene Wurz Davidson

Põnevaks läheb, ma juba nihelen toolil ainuüksi stardile mõeldes :)

Radio Le Mansi foorumis lehvitati sellise videolingiga, mul endal polnud aega vaadata seda täna, aga järsku homme töötab: http://www.race-rally.be/2010/1000km2010/multimedia/silverlight/live/default.aspx

Ma ausalt öeldes olen täiesti üllatunud sellest, et Oreca Peugeot nii hästi edasi käib - võib-olla oli nende eelistamine Pescarolole tõepoolest hea idee, kuigi eelmisel etapil rämedalt feilisid. Igatahes ringiaegade põhjal mingit klassivahet pole, nagu 4 tehase-Peugeoti oleks reas.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
08.05.2010 at 15:30 2 edits. Last edited 08.05.2010 at 15:40 by Jesper
Jesper
 
Le Mans / LMS / ALMS 2010
See on tõenäoliselt kõige hullumeelsem võidusõit mida ma näinud olen, kõigi asjade mainimine läheks pikaks aga mõni minut tagasi lõppes punase lipu periood, mille põhjustas voolukatkestus rajal :)

3 tundi sõidetud ja esikohale käib tihe võitlus Bourdais' (Peugeot #3) ja Capello (Audi #7) vahel, kes hetkel ees on, seda ei tea ka raja ääres olevad kommentaatorid täie kindlusega :)

Täiendus: olgu lõpptulemus ka viidatud, mis siis et mitte kõige meeldivam - http://www.lemans-series.com/fr/s54_courses/s54p01_classement.php

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
09.05.2010 at 14:31 4 edits. Last edited 09.05.2010 at 18:01 by Jesper
silver
Le Mans / LMS / ALMS 2010
http://octanereport.com/news/585/53/Feature-Inside-the-E92-BMW-M3-GT2.html
Pöörake tähelepanu põhjaplaadi paksusele ja isoleeritud väljalastele
13.05.2010 at 20:57 1 edit. Last edited 14.05.2010 at 08:27 by silver
ICE
  
Le Mans / LMS / ALMS 2010
404 Error. Off The Grid.

____________________________
Petrolheads.ee
14.05.2010 at 09:10
kivialune
Le Mans / LMS / ALMS 2010
quote:
silver: http://octanereport.com/news/585/53/Feature-Inside-the-E92-BMW-M3-GT2.html
Pöörake tähelepanu põhjaplaadi paksusele ja isoleeritud väljalastele

Carbon katus ja terasest raske põhjaplaat? Link ei tööta.
14.05.2010 at 13:17
Jesper
 
Le Mans / LMS / ALMS 2010
Ma jõudsin läbi lugeda enne kui maha võeti, võibolla neil läks midagi sassi ja lugu pidi hiljem ilmuma vms.

Vahva ajakiri muidu, Porsche RSR-i kohta on ka lugu http://octanereport.com/tuned-cars/2010/02/11/falken-porsche-gt3-rsr-%E2%80%93-behind-the-scenes.html

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
14.05.2010 at 13:20 1 edit. Last edited 14.05.2010 at 13:33 by Jesper
silver
Le Mans / LMS / ALMS 2010
juba maha võetud
14.05.2010 at 13:34
raimo_r
Le Mans / LMS / ALMS 2010
Teksti saab lugeda siit:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:mWKpNPdlR_IJ:octanereport.com/news/585/53/Feature-Inside-the-E92-BMW-M3-GT2.html+Feature-Inside-the-E92-BMW-M3-GT2.html&cd=1&hl=et&ct=clnk&gl=ee&client=firefox-a

:)

____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
14.05.2010 at 14:02 1 edit. Last edited 14.05.2010 at 14:05 by raimo_r
Jesper
 
Le Mans / LMS / ALMS 2010
TK artikliteseeria "Le Mans Countdown":
http://www.joest-racing.de/web/news/news.php?id=469&sprache=e
http://www.joest-racing.de/web/news/news.php?id=471&sprache=e
http://www.joest-racing.de/web/news/news.php?id=480&sprache=e
http://www.joest-racing.de/web/news/news.php?id=482&sprache=e
http://www.joest-racing.de/web/news/news.php?id=484&sprache=e
http://www.joest-racing.de/web/news/news.php?id=489&sprache=e
http://www.joest-racing.de/web/news/news.php?id=496&sprache=e
http://www.joest-racing.de/web/news/news.php?id=498&sprache=e
http://www.joest-racing.de/web/news/news.php?id=505&sprache=e
http://www.joest-racing.de/web/news/news.php?id=507&sprache=e


____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
25.05.2010 at 08:50
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Le Mans / LMS / ALMS 2010   1 2  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.