register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Järgmise hooaja uuendused, täiendused...   1 2  
Poster Message
peep
 
Moderator
Järgmise hooaja uuendused, täiendused...
Teeks siis ametlikult otsa lahti siin foorumis. Nimelt oleme omavahel diskuteerinud, milliseid uuendusi peaks tegema järgmiseks hooajaks ja kas on mõtet jätkata nii suure osalejate arvuga kui oli viimasel üritusel ehk 60 autoga. Tundub, et kui asja natuke paremini organiseerida, siis peaks ootamist vähem olema ja kuna tahaks ikka võimalikult paljudele võimalust anda, siis ei hakkaks osalejate arvu piirama. Sõita sai lõpuks ju piisavalt, lihtsalt alguses pidi pikemalt ootama.

Küsiks siis osalejate arvamusi ja ettepanekuid, mida tasuks järgmisel aastal teistmoodi teha, et oleks ikka parem, huvitavam, turvalisem, kergem orgunnida, sest tahaks ise ka sõita jne.
16.02.2007 at 14:52
rustang
  
Moderator
Järgmise hooaja uuendused, täiendused...
Möödunudaastasest elektroonsest arutelust jäid sõelale järgmised ettepanekud aja kokku hoidmiseks:

1. Viia sisse OT peakohtuniku amet, see on mees ajavõtubussi juures kes näeb kogu rada ning kelle korraldusi vastuvaidlematult täidetakse.
2. Eelmise vooru sõoidu ajal sõidavad järgmise vooru 10 autot stardivalmis boksiteele ajavõtu juurde.
3. Peakohtunik, nähes, et viimane lahkuv auto on tagakurvis, laseb 10 autot sobivate intervallidega kohe rajale ühtlasi välistades, et keegi jahutusringilt tagasi rajale keerab.
4. Peakohtunikul on lisaks tavapärastele must lipp, millega võetakse maha peeglisse mittevaatav, tehnilise rikkega või muidu ebaadekvaatne auto/juht
5. Juhtidele tuleb südamele panna läbida jahutusring kiiresti - kõrgema käiguga aga kiiresti.
6. Tehnilise abi auto on peakohtuniku juures koos kustuti ja köiega, samuti harjad-luuad ja absorbent.
7. Vajadusel pikendame sõiduaega tunni võrra.

Kui need uuendused sujuma saab, siis muutub sõit ohutumaks ja võidame kõvasti ooteaja arvelt sõiduaega juurde
16.02.2007 at 15:13
Silwer
Järgmise hooaja uuendused, täiendused...
Suur osalejate arv ja liiga palju passimist ning vähe sõitmist:
Järsku aitaks see kui on rohkem üritusi hooaja jooksul. Siis ei ole ka seda paanikat et kui nüüd sõitma ei lähe siis ega enam rohkem eriti see hooaeg sõita ei saagi...

Turvalisus:
Kõige suuremat ohtu rajal kujutavad endast sõitjad kes enda ümber toimuvat ei jälgi ja endast kiirematele teed ei anna. Sellistele võiks teha esialgu hoiatuse ja kui sellest õppust ei võeta siis eemaldada rajalt ja ka järgmisele üritusele mitte lubada.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
16.02.2007 at 15:23
peep
 
Moderator
Järgmise hooaja uuendused, täiendused...
quote:
Silwer666: Suur osalejate arv ja liiga palju passimist ning vähe sõitmist:
Järsku aitaks see kui on rohkem üritusi hooaja jooksul.

Mina oleks nõus kasvõi iga kahe nädala tagant OT osalema aga kes neid korraldaks ? Need paar-kolm inimest koos mõnede abilistega rohkemat kahjuks ei suuda, selleks aastaks plaanisime juba ühe lisaürituse Porsche rajapäeva näol ja see on ka suhteliselt piir. Sõiduperioodi (5 kuud) jooksul on ca. 20 nädalavahetust, millest momendil juba 5 (3xOT, Bikernieki, Porsche) on rajapäevade korraldamisega täidetud ehk 25%. Kui sinna lisada veel OMC, kiirendused ja muud võistlused, kokkutulekud ja väljasõidud, siis ilmselgelt on juba praegu piir kuhjaga ületatud...ning lisaks autoasjandusele on ju elus vahel harva muudki vaja teha.:)
16.02.2007 at 15:38 1 edit. Last edited 16.02.2007 at 15:39 by peep (Moderator)
Silwer
Järgmise hooaja uuendused, täiendused...
Kas seda korraldamise teenust ei saa kusagilt sisse osta? Kas see muudaks oluliselt üritusel osalemise maksumust?
Ma arvan et suurem enamik ei kurdaks kui OMC ja kiirendustega samal ajal toimuks OT üritused.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
16.02.2007 at 15:55
joonas
Järgmise hooaja uuendused, täiendused...
Üritusi võiks tõesti rohkem olla, siis oleks vähem tunglemist.

Pikka ooteaega põhjustab minu jaoks see, et soovin oma autoga teha pikema jahutusringi ning seejärel võtan uuesti sisse koha järjekorras. Kärsitumad vennad keeravad kohe esimesel võimalusel järjekorda ning tekitavad nii ummiku rajalt maha sõitmisel.

Kuna enamus autosid suudab vastu pidada sõidu lõpuni, siis võiks enne sõitma hakkamist jagada autod näiteks kuuesteks gruppideks. Kuuesed grupid võiksid paikneda alati samal kohal väikeste vahedega. Kui hakkab saabuma esimese grupi kord, siis aetakse autod n.ö. stardijoonele. Kui esimesed on startinud, ajavad teise grupi sõitjad ennast stardijoonele valmis. Kui esimese grupi inimesed rajalt maha tulevad, siis lähevad oma konkreetsele parkimiskohale jne.

See tagaks selle, et kõik saavad sama palju sõita ja keegi ei trügiks vahele. Samas saaks vabalt söömas käia, sest alati on teada millal on sinu kord jne. Ei tule autosid kogu aeg edasi lükata.

Grupi parkimisala saaks näiteks kriidiga maha joonistada.

Ka saaks eelregistreerumise ajal kogutud andmete alusel sama võimsusega autod ühte gruppi koondada. Numbrid välja anda vastavalt gruppidele I 1-6, II 7 -12, jne.

Praegu on seis selline, et kui tahad vähem oodata pead minema kiiremate gruppi ja siis kõiki mööda laskma jne. Vahest lastakse kiiremate või aeglasemate gruppi mitu korda järjest ja järjekord läheb üldse sassi.

See on lihtsalt minu ettepanek. See variant nõuab arvatavasti liiga palju distsipliini, tahetakse ikka trügida jne.

Joonas

16.02.2007 at 16:13
peep
 
Moderator
Järgmise hooaja uuendused, täiendused...
"Sisseostu" ei kujuta hästi ette ja sel juhul oleks juba tegu teise üritusega. Pigem võiks keegi teine veel dzotile viskuda ja mõne lahtise rajapäeva korraldada. Aga meil millegipärast tahetakse pigem võistlusi teha, kus saab paar ringi ajavõtuga sõita hambad ristis punnides.
16.02.2007 at 16:13
Silwer
Järgmise hooaja uuendused, täiendused...
quote:
Joonas_: Ka saaks eelregistreerumise ajal kogutud andmete alusel sama võimsusega autod ühte gruppi koondada. Numbrid välja anda vastavalt gruppidele I 1-6, II 7 -12, jne.

Kui trügitakse lihtsalt trügimise eesmärgil siis on see tõesti inetu ja seda ei tohiks lubada. Samas on ka kindlasti olukordi kus sõitja otsustab näiteks aeglaste grupist kiiremate gruppi üle minna või siis näiteks leiab et oleks mõistlik sõita kellegi teise järel kellelt saaks ka sabas püsimisega midagi õppida. Seega mina järjekorda konkreetselt ei fikseeriks.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
16.02.2007 at 16:25
Silwer
Järgmise hooaja uuendused, täiendused...
quote:
peep: "Sisseostu" ei kujuta hästi ette ja sel juhul oleks juba tegu teise üritusega. Pigem võiks keegi teine veel dzotile viskuda ja mõne lahtise rajapäeva korraldada. Aga meil millegipärast tahetakse pigem võistlusi teha, kus saab paar ringi ajavõtuga sõita hambad ristis punnides.

Tegelikult neid üritusi on - erinevad autoklubid ju korraldavad. Ja põhiliselt on üritused olnud Rapla pisikesel rajal. Harjutussõitude ajal saab sõita päris palju aga ajavõtuga on tõesti vaid paar ringi. Seda siis tänu sellele et kasutatakse käsitsi või poolautomaatselt teostatavat ajavõttu...



____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
16.02.2007 at 16:36
joonas
Järgmise hooaja uuendused, täiendused...
quote:
Silwer666:
quote:
Joonas_: Ka saaks eelregistreerumise ajal kogutud andmete alusel sama võimsusega autod ühte gruppi koondada. Numbrid välja anda vastavalt gruppidele I 1-6, II 7 -12, jne.

Kui trügitakse lihtsalt trügimise eesmärgil siis on see tõesti inetu ja seda ei tohiks lubada. Samas on ka kindlasti olukordi kus sõitja otsustab näiteks aeglaste grupist kiiremate gruppi üle minna või siis näiteks leiab et oleks mõistlik sõita kellegi teise järel kellelt saaks ka sabas püsimisega midagi õppida. Seega mina järjekorda konkreetselt ei fikseeriks.

Siis saaksid kellegagi teisest grupist koha ära vahetada. See toimuks vastastikusel kokkuleppel. Inimesed ei suuda reeglina ise distsipliini järgida. Kui grupid oleks väga selgelt paigas, siis paistaksid trügijad väga hästi silma ja neile saaks anda vali noomituse.
16.02.2007 at 16:56
raimo_r
Järgmise hooaja uuendused, täiendused...
Tulenevalt möödunud aasta kogemustest tuleks ehk kohustuslikuks muuta vähemalt 2kg tulekustuti olemasolu ?


Kui nõudlus nii suur on, siis võibolla tuleks osalemistasu natuke tõsta ja abiväge palgata.
Või teha üritus kahepäevaseks, osalejad päevade vahel ära jagada ning osalemistasudest korraldajatel tekkivad lisakulutused katta.

____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
16.02.2007 at 17:30
rustang
  
Moderator
Järgmise hooaja uuendused, täiendused...
Kui me ajame stardivalmis 10 autot raja äärde boksiteele (ajavõtu juurde) siis seal saab veel kohti vahetada, kiiremad ette panna, vajaliku inimese järele end sättida jms mida boksialas tegema ei mahu.
16.02.2007 at 17:30
BlueStang
 
Järgmise hooaja uuendused, täiendused...
stardivalmis autod boksirajale on hea mõte, mingit liigset korraldamist pole mõtet teha ja trügimist pole ma ka nagu eriti märganud - kui ikka järjekorras mõni muneb ja autot edasi ei liiguta, siis temast möödaminekut ei saa trügimiseks nimetada

üritusi võiks tihemini olla (kord kuus näiteks, muidu võib tekkida küsimus hobiauto sihtotstrbelisest vaegkasutamisest), aga korraga vähemale arvule osalejatele

turvaauto mõte on hea - tegelikult äkki tõesti peab autos ka kustuti olema - RX-ga juhtunu paneb täitsa pead sügama - niikaua kui kustuti abiautoga tulemas, jõuab auto maha põleda küll

noh, mingi V-box ja sisekaamerateenused ju ka halba ei teeks, aga see on juba selline põhitegevust toetav "fine tuning", ilma milleta ka sõit sõitmata ei jää:)


Edit: vaatasin vanu topicuid - kunagi Garfirld tegi ettepaneku ajaarvestust ajaloo jaoks teha kahes osas - märg rada, kuiv rada
16.02.2007 at 21:01 2 edits. Last edited 16.02.2007 at 21:22 by BlueStang
indro
  
Järgmise hooaja uuendused, täiendused...
Üldiselt on meil Audi Klubis ka plaan see aasta üks rajapäev Pärnus korraldada. Kuna klubist piisavat arvu huvilisi nagunii kokku ei saa, siis toimub asi tõenäoliselt pool-avalikuna. Vahe on aga selles, et meie transpondereid kohale tooma ei hakka - kasutame klubi ajavõtusüsteemi.
16.02.2007 at 21:04
tanele28
Järgmise hooaja uuendused, täiendused...
aga kui sõita esialgu I ja II grupis sõita ära ja siis aegade põhjal panna järjekorda ei tohiks tekkitada neid ette jäämisi enam nii palju ja ehk oleks korraldus ka sujuvam.
17.02.2007 at 12:43 1 edit. Last edited 17.02.2007 at 12:43 by tanele28
rustang
  
Moderator
Järgmise hooaja uuendused, täiendused...
quote:
tanele28:sõita esialgu I ja II grupis sõita ära ja siis aegade põhjal panna järjekorda .....
Peaks endalt küsima, miks me seda teeme. Kuhu me nii hirmsasti punnitame.

Relax and have fun!

Open Track ei peaks olema ainult silmad punnis sekundikümnendike ringiajast mahalihvimine vaid ka suhtlemine endasugustega, autode üle arutlemine, loodetavasti hea ilma ja värske õhu nautimine. Kujutan juba ette kui esimesed sõidud oleks n.-ö. kvalifikatsioon, et kes saab kiiresse ja kes aeglasesse gruppi, mis siis toimuma hakkaks :) ja palju neid autosid põllu pealt ära peaks lohistama. Keegi kindlasti protestib, et tema voor läks pekki, mingid aeglased vennad segasid kogu aeg ja nüüd peab ta karistuseks päeva lõpuni aeglases grupis passima jne jms.

Pigem ei, see jätkuvalt ei ole võistlus ja ringiajad on informatiivsed, eelkõige iseendale tagasisideks.
18.02.2007 at 10:18 1 edit. Last edited 18.02.2007 at 10:18 by rustang (Moderator)
mart154
 
Järgmise hooaja uuendused, täiendused...
äkitse tasuks panustada n.ö. "väikeste poiste OT sõitudele"
seda siis võib-olla isegi kardiradadel..
samas miks ka mitte pärnu väikesel rajal - orgunnimine oleks lihtsam, ei peaks teed kinni panema ja hood ka väiksemad.

et oodatud oleksid rohkem algajamad inimesed, ja "suured poisid" oleksid siis raja ääres nõu andmas.

See siis jagaks esiteks koormust ürituste vahel...
teiseks annaks noorematele - uuematele tulijatele "hands-on" kogemust. Lisaks kindlasti funi...
ja kõige lõpuks, kui suunitlus paika pandud algajatele, siis ei oleks kellelgi kiiremal õigust ka kobiseda, kui aeglasem jalgu jääb - kui jalgujäämist karta, siis parem kohe juba "suurele üritusele" minna.

muidugi jääb probleem, et keegi peab ka seda üritust korraldama... ja keegi peab raja ääres nõuandeid andma.

Lihtsalt idee :)
Terv,
Mart
18.02.2007 at 18:11
urmet
  
Järgmise hooaja uuendused, täiendused...
quote:
mart154: äkitse tasuks panustada n.ö. "väikeste poiste OT sõitudele"
seda siis võib-olla isegi kardiradadel..
samas miks ka mitte pärnu väikesel rajal - orgunnimine oleks lihtsam, ei peaks teed kinni panema ja hood ka väiksemad.

et oodatud oleksid rohkem algajamad inimesed, ja "suured poisid" oleksid siis raja ääres nõu andmas.

See siis jagaks esiteks koormust ürituste vahel...
teiseks annaks noorematele - uuematele tulijatele "hands-on" kogemust. Lisaks kindlasti funi...
ja kõige lõpuks, kui suunitlus paika pandud algajatele, siis ei oleks kellelgi kiiremal õigust ka kobiseda, kui aeglasem jalgu jääb - kui jalgujäämist karta, siis parem kohe juba "suurele üritusele" minna.

muidugi jääb probleem, et keegi peab ka seda üritust korraldama... ja keegi peab raja ääres nõuandeid andma.



Nõuannete andmist saaks küll parendada. Praegugi on igaüks valmis kõrval istuma ja nõu andma, aga algaja ei söanda tihti kutsuda - kasvõi seepärast, et ta ei tunne kedagi.

Mina näiteks oleksin valmis pool OT kõrval istuma ja näpunäiteid andma küll. Loodetavasti on minusuguseid veel. Kuidas oleks kui lisaks üritusele regamisele anda teada, kas soovid kedagi enda kõrvale abistama või ei? Kohapeal saab siis jagada, millal "suur poiss" kõrvale istuma tuleb.


Teine mõte on seoses voorudega. Kuna oleme transpondritega sõitma hakanud, pole voorud sellisel kujul tingimata vajalikud. Autode hulka rajal saab ka stardikohtunikuga reguleerida, samuti nagu ka rajale laskmist. Peamine on jälgida, et boksiteelt kellelegi ette ei sõideta. Äkki teha praeguste voorude asemel 30 min kiirete/30min aeglaste aega? Sõidetakse palju tahetakse, maha tullakse samuti millal tahetakse.
18.02.2007 at 18:36
Jesper
 
Järgmise hooaja uuendused, täiendused...
Minuarust ei maksa nende parandustega üle pingutada, asi pole katki ja ei vaja suuri ümberkorraldusi. Ok, 60 autot oli päris palju, kiire rida sai rohkem sõita, Mazda läks põlema jne, aga no vaadates kasvõi ringide hulka mis üritustel sõidetakse ning võrreldes seda apsakate arvuga, siis üldjoontes kõik ju sujub ülihästi.

See jooksev pealeminek on imho suht ohtlik ja ei anna tõenäoliselt väga tohutut efekti "kiire jahutusringiga" võrreldes. Kuskil tqhq-s oli teema ameeriklaste rajapäeva kohta, kus just jooksval peale laskmisel juhtus õnnetus ja Carrera GT-s inimesed surma said. Ok, Pärnus on nähtavus hea, aga ikkagi. Kindlate gruppide idee on mulle ka pähe tulnud, samas noh jällegi, kas on mõtet töötavat asja remontida - ma ausalt öeldes eriti ei kujuta ette kuidas 60 autot ilma kuninglikku segadust tekitamata neisse gruppidesse koordineerida. Samas muidugi oleks äge küll sõitude vaheajal hamburgerit süüa ja ringi töllerdada, selle asemel et iga natukese aja tagant 100 meetri kaugusel autot lükkamas käia.

Tulekustuti nõue - mul ja mõnedel veel õnnestus eelmisel suvel olla lipukohtunik Puma Racing Weekendil, kus teatavasti süttis Rain Pilve auto. Mootoriruumi tühjendati:
1. auto enda kustutussüsteem, ma ei tea täpselt kui suur see on, aga pakuks et 4-5kg
2. üks ilge pirakas käsitulekustuti, silma järgi pakuks et 6-7kg
3. kuna põlengust jagu ei saadud, järgnes 30-60 sekundit mitmesuunalist koordineerimist raadio teel, mille peale yours truly jooksis ilmselt oma elu kiireimad 300 meetrit, teine pirakas kustuti käe otsas - kohale jõudes polnud enam midagi kustutada, kõik põlev oli ära põlenud.
Sellest juhtumist järeldaks ma seda et autopõleng on üks erikuradi raskesti kustutatav asi ning juhi jaoks prioriteedid nr 1. 2. ja 3. oleks autost välja ja ohutusse kaugusesse saada, mitte hakata kuskilt kaassõitja jalaruumist või juhiistme alt seda 2kg könni välja kangutama. Okei, igaks juhuks võib ta autos olla ja joppamise korral saab sellega äkki ka midagi teha, aga mingit erilist turvalisuse tõusu sealt imho küll oodata pole.

Sellest farmürituste vajadusest ei saa ka väga aru, ma tulin üleelmisele üritusele pmst ilma igasuguse rinkakogemuseta, eelmisel õhtul kokku klopsitud sigaaeglases autos ja ei märganud küll et see kedagi häirinud oleks. Järgmisel üritusel seletasin juba ise omakorda njuubidele asju nagu vana mees :)

Aga üldiselt kurss on hea ja kõik korras, jätkake samas vaimus!
18.02.2007 at 20:28 1 edit. Last edited 18.02.2007 at 20:38 by Jesper
raimo_r
Järgmise hooaja uuendused, täiendused...
Auto autoks - rajaümbrus koosneb suvel teatavasti hästi põlevast kulust. Ja kulu võtab suvel tuld oi-oi kui hästi ja kiiresti.
kiire tegutsemine ongi A ja O - väiksele põlengule ots peale teha on tunduvalt lihtsam. kes näinud see teab.
muidugi selge on see, et kui kütusesüsteemi voolik lahti tuleb ja kütus tuld võtab on aamen. kui aga läheb isolatsioon kärssama ja seda tegevusetult pealt vaatama jääda, siis jääb ka ilmselt ülejäänust ilma.

60 autoga oli viimane kord tõesti okei, küll saab veidi hiljem õhtule aga see on köömes.

____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
18.02.2007 at 21:27 1 edit. Last edited 18.02.2007 at 21:27 by raimo_r
Jesper
 
Järgmise hooaja uuendused, täiendused...
Ei no selge see et kustuti on abiks asi, lihtsalt selle 2kg vidina olemasolu igas autos ei tähenda seda, et tuleohutuse punkti taha võib suure rasvase linnukese joonistada ning kõik lähemad ja kaugemad eesmärgid täidetuks lugeda.
18.02.2007 at 21:41
peep
 
Moderator
Järgmise hooaja uuendused, täiendused...
Kindlasti pole plaani, seda üritust mingiks F1 etapi sarnaseks asjaks "tuunida" ja kindlasti järgime eelpool rustangi poolt välja toodud filosoofiat, et eesmärk pole ainult võimalikult kiiret aega sõita, vaid eesmärk on, et kõik osalejad ennast hästi tunneksid ja see on oluliselt laiem mõiste kui vinge ringiaeg.

Samas kõik eelpolltoodud ettepanekud on mõistlikud, iseasi kas meie ürituse puhul praktikas rakendatavad aga "never say never" ehk laske aga mõtetel tulla, kuna mitu pead on mitu pead. Mulle isiklikult meeldib urmet'i idee nõuannete koha pealt.

Uueks hooajaks ostame paar-kolm suurt kustutit eelmise hooaja mõningase finantstulemi arvelt.
18.02.2007 at 21:54
que
 
Järgmise hooaja uuendused, täiendused...
quote:
rustang: 7 punkti

See on tundub väga mõistliku plaanina - ja ei muuda oluliselt toimivat üritust, vaid muudab seda ohtutumaks.
Omalt poolt:
Rajale laskmise järjekord voorusiseselt võiks küll olla ~ aegade alusel, aga seda on natu keeruline korraldada... see võimaldaks nt. 1.02 auto lasta esimesena rajale ja talle kohe teised selga - sest nagunii ei jõua järgi + ja kehtiks raudne reegel, et soojendusringil ei mööduta (aga samas ka ei venita).
18.02.2007 at 22:32
peep
 
Moderator
Järgmise hooaja uuendused, täiendused...
Tegelikult me oleme ka seni kiiremaid voorusiseselt ettepoole paigutanud kui võimalik.
19.02.2007 at 10:30
que
 
Järgmise hooaja uuendused, täiendused...
quote:
peep: Tegelikult me oleme ka seni kiiremaid voorusiseselt ettepoole paigutanud kui võimalik.
Jah isegi, aga kuniks see pole reegel ei taha osad sellest kuulda.
19.02.2007 at 12:35
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Järgmise hooaja uuendused, täiendused...   1 2  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.