register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Sportauto numbrimärk   1 2  
Poster Message
Silwer
Sportauto numbrimärk
Täna sain teada et ARK registris "sportauto" märget kandvatele autodele on tavalisest erinevad numbrimärgid. Ma polnud sellest varem midagi kuulnud. On kellegil selliste numbritega kogemust? Kas politsei teravdatud tähelepanu on garanteeritud?

A10/M, N/Punane aluspõhi, valged sümbolid/520×113 ja 350×60/Sportauto märk/Näidis 10



17. Sportauto registreerimismärk tuleb dubleerida sõiduki esiosal kaitsekilega kaetud kilest kleebisena. Nimetatud kleebise mõõtmed on 350 x 60 mm.

info pärineb: http://www.estlex.info/estlex/kehtivad/AktTekst.jsp?id=96652

Samas, kui see "sportauto" on nüüd juba numbrimärgi suhtes ka erandina üleval siis eeldasin et on ka mingi definitsioon sportautole aga seda ma küll kuskilt ei leidnud.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
06.04.2009 at 10:38 2 edits. Last edited 06.04.2009 at 10:43 by Silwer
hall
 
Sportauto numbrimärk
Kui ma eelmise aasta lõpus ühe seni tavaautona arvel olnud auto "sportautoks" konverteerisin, siis jäi küll kasutusele varasem tavaline valge põhjaga regitreerimisnumber. Ralliautodel pole ka justkui märganud punasel taustal registreerimisnumbrit.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
06.04.2009 at 10:44
Silwer
Sportauto numbrimärk
Mina ka teadsin et jääb tavaline number. Aga see määrus on ka suhteliselt värske: "Majandus- ja kommunikatsiooniministri 03.10.2008 määrus nr 84
jõustumiskuupäev 19.10.2008"

EDITED: Helistasin ARK-sse. Need ei teadnud muidugi mitte midagi sellistest numbrimärkidest. Ütlesid, et neil selliseid ei ole ja väljastama hakatakse ehk peale seda kui võetakse vastu uus liiklusseadus kus kehtestatakse täpsemad regulatsioonid sportautodele. Teab keegi sellest uuest ja ettevalmistatavast liiklusseadusest ka midagi? On seal midagi selllist millega peaks arvestama?

EDITED2: 01.07.2009 kehtima hakkavas liiklusseaduses ei ole aga midagi kirjas "sportauto" kohta.

Googeldades leidsin aga 14.11.2008 liiklusseaduse eelnõu http://eoigus.just.ee/?act=dok&subact=1&DOK_W=237101 kus on kirjas:
§ 76. Võistlusauto
(1) Võistlusauto on auto, mis on ette nähtud ainult autospordivõistlustel või -treeningutel osalemiseks ning mis vastab Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) või Eesti Autospordi Liidu poolt kehtestatud nõuetele.
(2) Võistlusauto võib osaleda liikluses ainult seoses Eesti Autospordi Liidus registreeritud autospordivõistluste ja -treeningutega vastavalt võistluse või treeningu juhendile ja kooskõlastatult võistluse korraldajaga. Võistlusautot võib juhtida liikluses ainult Eesti Autospordi Liidu poolt väljastatud sõitjalitsentsi omav isik.

Seaduseelnõu seletuskirjas oli märgitud veel lisaks:
"Paragrahvides 76 ja 77 on võetud kasutusele uute mõistetena “võistlusauto” ja “vanasõiduk”. Mõlemad sõidukid on sellised, mis ei ole kasutuses igapäevases liikluses, vaid liiklevad kindlate üritustega seonduvalt. Tavaliselt sellised sõidukid ei vasta tavasõidukitele kehtestatud nõuetele. Mõningatel juhtudel on sellised sõidukid sunnitud liiklema avalikel teedel ja tänavatel (näiteks seoses spordivõistlustega)." https://dhs.riigikantselei.ee/avalikteave.nsf/documents/NT000221A6/$file/Seletuskiri.rtf

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
06.04.2009 at 10:48 2 edits. Last edited 06.04.2009 at 11:48 by Silwer
matukas
  
Sportauto numbrimärk
Hehee, ARK on enda teadmata hakanud märke välja andma (provisional term - kui see nii peaks juhtuma).
See juhtum on järjekordne näide, et parem käsi ei tea, mida vasak teeb ning pea ei jaga üldse matsu välja.

Kui ARK sellise poliitika ja suhtumisega järkab, siis saab ta ühe nuhtluse minu näol kaela.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
06.04.2009 at 11:31 1 edit. Last edited 06.04.2009 at 11:32 by matukas
Silwer
Sportauto numbrimärk
See seaduseelnõu on ka eriti viletsa sõnastusega. Just selles osas "Võistlusauto võib osaleda liikluses ainult seoses Eesti Autospordi Liidus registreeritud autospordivõistluste ja -treeningutega vastavalt võistluse või treeningu juhendile ja kooskõlastatult võistluse korraldajaga."

Võiks olla ikka lubatud ka garaazi, remonditöökoja, ülevaatuspunkti ja võistlus-/treeningkoha vahelised omal jõul liiklemised, kui sõiduk vastab näiteks tulede poolest kehtivatele nõuetele. Kas keegi EAL-st on ka selle seaduseelnõuga tutvunud ja omapoolseid muudatusettepanekuid teinud?

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
06.04.2009 at 12:01
devilc
Moderator
Sportauto numbrimärk
quote:
matukas:Kui ARK sellise poliitika ja suhtumisega järkab, siis saab ta ühe nuhtluse minu näol kaela.
OT: millegipärast ma arvan, et neil sellest suht savi. ;)
06.04.2009 at 12:29
Umbertto
 
Sportauto numbrimärk
Mul ilmselt varsti Cup´i autol selline number küljes. Algul tundus, et ega ei julge küll tänavale sellega minna, aga see seadus on kirjutatud suhteliselt mõistlikult (tehno võib erineda LE-s nõutust) ja seega ei tohiks probleeme tekkida. Ainukesed nõuded peaks olema LE täitmine, ülevaatus ja kindlustus....

Ise arvan, et kui paberid korras ja liiklemine toimub marsruudil garaaz-rada-garaaz on OK. See kui sõita remonti, jms. on ilmselt inspektori poolse suhtumise küsimus...
Üldiselt peatatakse tänapäeval valdavalt ainult neid autosid mis juba väkisel vaatlusel on rikkujad (kiirus, ülevaatus, tuled jms). See on kõva vastutulek meile, sest Eestis naljalt ei lubataks LE-le mittevastavaid autosid tavaliiklusesse. Eks peame siis ise proovima nii käituda, et see võistlusauto mõiste sosseviimine Liiklusseadusesse ei saaks tühistatud ja meie ei kohtuks esimeses treileripoes...
06.04.2009 at 12:49
Silwer
Sportauto numbrimärk
Umbertto - mina küll kuskilt välja ei loe et plaanitakse lubada garaaz-rada-garaaz liiklemist. Ja ma ei tahaks jätta ka remondikohta sõitmist liiklusinspektori suva järgi lubatavaks/trahvitavaks. Saatsin EAL-i kirja ja palusin ka nende kommentaare seaduseelnõule.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
06.04.2009 at 12:53
Jesper
 
Sportauto numbrimärk
No sügavam sisu on ikka see, et ralliautodega peab saama sõita katselt katsele. See, et me siin natuke kummi venitame, kodust Audrusse sõidame ja konstaableid vajaduse korral keeruliste paberite pakiga (tehniline pass, kehtiv üv, kehtiv kindlustus, tehniline kaart, EAL litsents) uimaseks lööme, on pehmelt öeldes seaduse hallil alal manööverdamine :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
06.04.2009 at 13:30
Umbertto
 
Sportauto numbrimärk
quote:
Silwer: Umbertto - mina küll kuskilt välja ei loe et plaanitakse lubada garaaz-rada-garaaz liiklemist.
Ma ei väidagi, et plaanitakse, sest alljärgnevas seaduse lõigus on see juba lubatud.

......(2) Võistlusauto võib osaleda liikluses ainult seoses Eesti Autospordi Liidus registreeritud autospordivõistluste ja -treeningutega vastavalt võistluse või treeningu juhendile ja kooskõlastatult võistluse korraldajaga. Võistlusautot võib juhtida liikluses ainult Eesti Autospordi Liidu poolt väljastatud sõitjalitsentsi omav isik....

Ainult paberimajandus peab korras olema. Selleks, et politseinik teaks (või usuks), et tõesti on võistlusele/trenni minek (mitte parklasse kummi vilistama ;-))) ) , siis enda huvides võiks kaasa võtta võistluste ajakava...
See seadusemuudatus ei ole tehtud selleks, et me kõik kõikvõimalike autodega kõikal saaksime chillimas käia. Selle seaduse puhul on tegemist päris mõistlikku kompromissiga - me tohime liigelda avalikult ainult kindla vajaduse puhul ja õiges suunas... Ja vaja on ka "kooskõlastust võistluse korraldajaga", mille softim lahendus olekski näiteks võistluse (opentrack ürituse, jms) ajakava.
Algselt on see seadusemuudatus tehtud rallide ülesõitude võimaldamiseks, aga kui meil õnnestub seda ka ringrajale minekuks kasutada on hea.

Ei maksa arvata ega loota, et see asi liberaalsemaks saaks minna, pigem vastupidi, sest Eesti vabariik täidab Euroopa seadusi ju Saksa täpsusega....
06.04.2009 at 13:43
Jesper
 
Sportauto numbrimärk
Ma ei ole küll näinud ühegi võistluse juhendis peale Superauto võistluse, et start Tallinnast on :)

Pakuks et vajadusel saab selle muidugi sinna lisada :devil

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
06.04.2009 at 13:49
Umbertto
 
Sportauto numbrimärk
quote:
Jesper: No sügavam sisu on ikka see, et ralliautodega peab saama sõita katselt katsele. See, et me siin natuke kummi venitame, kodust Audrusse sõidame ja konstaableid vajaduse korral keeruliste paberite pakiga (tehniline pass, kehtiv üv, kehtiv kindlustus, tehniline kaart, EAL litsents) uimaseks lööme, on pehmelt öeldes seaduse hallil alal manööverdamine :)
Jah see on halli piiri peal, seega on mu meelest parim see, kui me ise seda piiri valesse suunda ei kalluta ja sedagi väikest (aga vajalikku) võimalust ära ei riku.
Liigse nõudmisega saavutame selle, et seadusesse kirjutatakse sisse sõna RALLIAUTO ja ongi p-s
06.04.2009 at 13:50
Umbertto
 
Sportauto numbrimärk
quote:
Jesper: Ma ei ole küll näinud ühegi võistluse juhendis peale Superauto võistluse, et start Tallinnast on :)

Jeper, koli Pärnusse, praegu kinnisvara hinnad all ;-))))
Tõsisemalt - eks siin seaduses ole palju, mis on võimalik kahtepidi tõlgenda....
06.04.2009 at 13:54
hall
 
Sportauto numbrimärk
Selleks, et välistada vaidlused stiilis "kas sportauto ikka on sõitmas seoses võistlusega või mitte", oleks vaja registreerida EAL-s võistlus, mis seisneb tavaliikluses maksimaalsete kilomeetrite läbimises ning vahepeal ka kiiruskatsetel (no näiteks rinkaetappide ja OT raames) osalemises. Start antakse Tallinnast iga aasta esimesel päeval ning finiš on iga aasta viimasel päeval Tallinnas, osaleda võivad vaid EAL-i kaardiga võistlusautod. Sellisel juhul oled alati võistlustel kui tavaliikluses liikled :)

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
06.04.2009 at 14:22
Jesper
 
Sportauto numbrimärk
Nojah, ja siin tekibki küsimus et kuskohas see piir jookseb kustmaalt pill lõhki on. BMW Cupi autod on väga mugavad igapäevasõidukid, ma ise teeks Audru otsa oma autopargist iga kell enne bemmiga kui Peugeoti või Fordiga, aga mõned tehnilised detailid nagu puur, kaassõitja istme puudumine ja spoilerite paigutus on sellised, et vast mingeid küsimusi ei teki, tavainimene saab aru et ega sellise künaga ükski terve mõistusega inimene ikka kodust tööle ei sõida :devil

Terve rida OT-l osalevaid trackday autosid on selles suhtes hoopis ekstreemsemad, et omanikud on neid kõvasti rohkem tuuninud, lisanud suured mootorid, turbod, mingid mega pidurid, vedrustused jms ning nüüd tekib küsimus et now what, ei saagi ülevaatust? Selle seltskonna jaoks ei ole see regulatsioon mõeldud, ehk kui kellelgi on tehniline kaart mingi x muinasjutu peale antud, siis see läheb JOKK alla. Muideks täpselt samasugune seltskond keerleb minuteada ka ralli orbiidil, trenniautode nime all on igasugu ime-evosid registrisse pandud. Ma arvan et siin ongi see riskigrupp, kelle tõttu status quo-d muutma hakati (rallipoolel siis, ringrajasporti pole Eestis olemas).

Noh ja siis on veel päris võistlussõidukid, millega ükski terve mõistusega inimene päriselt ka tänaval ei sõida, aga mis vajavad numbreid et katselt katsele sõita ning ülejäänud elu veedavad treileri soojas embuses.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
06.04.2009 at 14:24 1 edit. Last edited 06.04.2009 at 14:25 by Jesper
raimo_r
Sportauto numbrimärk
Silweri probleem ei ole mitte autos, vaid ta tahab lisaks treeningutele ja võistlustele ka remonditöökotta ja ülevaatuspunkti autoga sõita.
seda uues eelnõus ei mainita.

____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
06.04.2009 at 15:00 1 edit. Last edited 06.04.2009 at 15:01 by raimo_r
Jesper
 
Sportauto numbrimärk
No mis mõttes see nüüd "Silweri probleem" on, uue eelnõu järgi on kõik need kolm tegevust keelatud?

Minul ei oleks probleemi punase numbri autole panekust, sobibki hästi stange värviga kokku, aga vaevalt et seadusandja eesmärk on võistlusautode esteetika parandamine. Pigem ikka see et Sauga valla piiril passivale patrullile (kes seal muideks pea iga võistluse ja OT ajal olemas on) anda juhtnöörid kätte stiilis "kõik punase numbriga autod rajalt maha" ning lisada seaduslikud hoovad nende juhtide karistamiseks. Piltlikult väljendudes. Hetkel on see umbes nii et hr. Konstaabel näeb küll oma silmaga et puur on sees ja kõik on väga valesti, samas kuna paberid ütlevad et kõik on õigesti ja juht ka väga õhku täis ei ole, siis ta laseb mu minema sest ta pole ka päris kindel mida rohkem uskuda, kas pabereid või oma kõhutunnet. Ja laisa bürokraadina puudub tal huvi hakata seda lahti harutama, palju kergem on linnapealt paar toonklaasi kinni püüda kui hakata seal tõestama, kust algab võistluse piirides sõit ja kust lõpeb.

Ma lihtsalt arutlesin teema üle, mille tõttu seadusandjas selline soov tekkinud on, sest probleemiga võitlemise esimene samm on alati probleemi põhjuste tuvastamine. "Mina pean saama sest ma tahan" on kahjuks üpris nõrk argument, peab mainima.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
06.04.2009 at 15:10 2 edits. Last edited 06.04.2009 at 15:18 by Jesper
Silwer
Sportauto numbrimärk
Jesper demagoogitseb. Kui "Mina pean saama sest ma tahan" on nõrk argument siis mõtleme koos välja parema ja tegutseme selle nimel et see sinna seadusesse ka jõuaks. Niisama plämada pole ju mõtet...

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
07.04.2009 at 01:13
Jesper
 
Sportauto numbrimärk
No ma ei demagoogitse, vaid lihtsalt üritasin vihjata et see pole ainult ühe auto ja inimese probleem. Seda regulatsiooni tehes ei ole mõeldud ringrajahuvilistele vaid ralli ülesõitudele, see et siiamaani on kraanid veidi lahti olnud on rohkem juhuslik efekt. Tõenäoliselt pole keegi eriti mõelnud selle peale, et mõni täie mõistuse juures olev ringrajasõitja tahab oma võistlusautoga rajale sõita...

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
07.04.2009 at 10:31
raimo_r
Sportauto numbrimärk
Ilmselt ei ole kõik ARK registris "sportauto" märget kandvad autod tegelikult ralliautod. Ma ei ole päris kindel aga kas seda märget ei kanna mitte kõik EAL kaardiga autod?

____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
07.04.2009 at 16:01
Ivalo
 
Sportauto numbrimärk
Ehkki ma saan aru puuriga autode omanike murest, siis eks see puuriga auto ole ikka ohtlik teistele liiklejatele, nii et parem on kui neid liiklusesse ei lastaks. Siinne rahvas võibolla liikleb korralikult aga raudselt leidub vendi, kes puur sees peavad end tänaval välja elama hakkama. Samas pidevalt treileriga liikuda läheb kah kulukaks ja rajal on ju puur hädavajalik.
07.04.2009 at 21:47
jaan tatikas
 
Sportauto numbrimärk
Suur veoauto on ka ohtlik teistele liiklejatele , nii et parem on kui neid liiklusesse ei lastaks ...
07.04.2009 at 21:58
rolantsik
Sportauto numbrimärk
quote:
jaan tatikas: Suur veoauto on ka ohtlik teistele liiklejatele , nii et parem on kui neid liiklusesse ei lastaks ...


10 p :D:D
07.04.2009 at 22:58
I.V.B
Sportauto numbrimärk
quote:
Honda: Ehkki ma saan aru puuriga autode omanike murest, siis eks see puuriga auto ole ikka ohtlik teistele liiklejatele, nii et parem on kui neid liiklusesse ei lastaks. Siinne rahvas võibolla liikleb korralikult aga raudselt leidub vendi, kes puur sees peavad end tänaval välja elama hakkama. Samas pidevalt treileriga liikuda läheb kah kulukaks ja rajal on ju puur hädavajalik.


Peamine põhjus, miks puuriga autosid tänavale ei lasta seisneb mitte nende ohtlikkuses teiste suhtes, (mida illustreerib hästi jaan tatikas), vaid selles, et iga kolhoosi keevitaja võib siis mingi puuri enda autosse keevitada ja see võib küllaltki lihtsalt eelkõige sõitjale endale ohtlikuks saada. Väga raske olevat sellise kontstruktsiooni turvalisust ja kvaliteeti erinevate autode puhul testida. Nii vähemalt ütles üks tähtis nina ARK'ist.

Niipalju muidugi Honda jutus tõtt on, et meie imeväikse riigi kohta juba üks juhtum oli, kus ebaseadusliku puuriga tänavaauto sõitis kolm inimest surnuks ja jättis oma juhi ning kaasreisija ilusti ellu. Sellest ilmselt piisab, et suhteliselt asjatundmatu seadusandja silmis asjale vesi peale tõmmata.
07.04.2009 at 23:34
peep
 
Moderator
Sportauto numbrimärk
Saksamaal, UK's, Soomes, Rootsis on puur tänavaliikluses lubatud ka muudel kui võistlusautodel. Ülejäänud EL'i kohta lihtsalt ei tea öelda, pole kursis. Ju nad siis peavad veel arenema, et Eestiga samale tasemele jõuda.
08.04.2009 at 00:06
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Sportauto numbrimärk   1 2  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.