register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Diisel?   1 2 3  
Poster Message
matukas
  
Diisel?
Ei osanud mujale paigutada sellist küsimust.
Huvitaval kombel pole seni meie foorumi Kurvisõidu autode nimekirjas mitte ühtegi diiselmootoriga isendit tekkinud.
Garfield küll minu andmetel peaks sellisega sõitma. Iseasi, kas ta oma masinat kurvisõidu kategooria alla võiks liigitada :)
Kas siis tõesti pole aktiivsete foorumikodanike omanduses 'dinosauruste sülje' toel edasiliikuvaid neljarattalisi, mis sinna 1:05 - 1:08 (või kiiremini) Sauga aega sõidaksid ning siin kajastamist vääriks?

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
17.12.2008 at 14:31
hall
 
Diisel?
Mul on mõnda aega peas sellise aparaadi ehitamise plaan liikunud. Seda siis kas E36 või Golf 3 baasil pikamaa auto ehitamise perspektiivi silmas pidades. Millal asi realiseeruma hakkab ja kas üldse, seda ei oska mitte keegi paraku hinnata. :)

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
17.12.2008 at 14:46
memphis
Diisel?
Ma küll päris täpselt ei mäleta, aga minu meelest mõni aeg tagasi figureeris Riia OT-l üks 330d BMW (vist), mis üsna kiireid aegu paugutas.
17.12.2008 at 14:52
raimo_r
Diisel?
Üks 330d figureerib ka BMW klubi üritustel. Musta värvi ja ikka manuaaliga.

____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
17.12.2008 at 15:21
KaroK
Diisel?
Enamus diisleid omavad jõudu nii kitsas pööretevahemikus, et rajal kulub käigukang kätte ära.
17.12.2008 at 15:35
matukas
  
Diisel?
quote:
KaroK: Enamus diisleid omavad jõudu nii kitsas pööretevahemikus, et rajal kulub käigukang kätte ära.

Vot see oli nüüd küll pirn ???
Äkki seletaksid lahti.
Meie pere universaalkerega 2.0 TDI - 103 kW - 320 Nm saab oma 6-käigulisega väga laias pööretevahemikus väga hästi hakkama.
Hoolimata veel värskest mootorist, linnas 5ndaga pole probleemi üldse täheldanud.

Aga lugemist kah siin.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
17.12.2008 at 16:26
Jesper
 
Diisel?
Heh, Karok, ei ole nii. Kaks kiiruga otsitud näidet, võimalikult apples-to-apples ehk mõlemad on turboga ja mõlemad on bemmid:

http://image.automobilemag.com/f/multimedia/photo_gallery/6700646/0609_b+2007_bmw_335i+dyno_chart.jpg
http://www.autoblog.com/media/2007/03/bmw_diesel_dyno.jpg

Märgi ära näiteks vahemik kus on saadaval 70% või rohkem võimsust ja võrdle seda kogu pööretevahemiku laiusega. Ja kui tekib soov nuriseda diisli väiksemate numbrite üle võrdluses, siis olgu mainitud et diisel on 2.0 ja bensukas 2.5.

Audi R10 piloodid näiteks mainisid, et (võidusõidu)diisli iseloom on samas hoopis teine kui (võidusõidu)bensukal, jõudu on nii palju igal pool et käiguvahetuse ning kurvidest välja kiirendamise tehnika on hoopis teine - kui bensukale peab pidevalt hagu andma, et mitte powerbandist välja kukkuda, siis diisliga tuleb keskenduda rohkem sellele, kuidas maksimeerida rataste pikipidamist, et saaks jõudu kapaga peale valada.

Ma arvan, et kogu selle värgi harrastajateni jõudmine võtab lihtsalt natuke aega, kurvisõiduks pädevad diislid ei ole veel õieti müügisaalidestki välja jõudnud. Mingi 5-6 aasta pärast kui neid järelturul juba saada on ning tuunimine kõigil selge, võib pilt hoopis teine olla.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
17.12.2008 at 16:28 2 edits. Last edited 17.12.2008 at 16:33 by Jesper
KaroK
Diisel?
Golf 2 diisel ei ole võrreldav LeMans'i Audi või uute BMW diislitega, sellepärast ma kirjutasingi ENAMUS
17.12.2008 at 16:33
Jesper
 
Diisel?
Nojah mulle on jäänud mulje et meil on siin siiski rinkasõidu, mitte linnasõidu foorum. Enamus autosid ei ole rinkal üldse eriti head, seega point on?

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
17.12.2008 at 16:39
matukas
  
Diisel?
'Enamus diisleid' on ülimalt üldistav :D
Ei taha norida ja paluks seda ka mitte nii võtta.
Minu jaoks hakkas diislite võidukäik Volkswagen TDI turuletulekuga.

EDIT: vale arusaam BMW diislitest eemaldatud :)

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
17.12.2008 at 16:42 2 edits. Last edited 17.12.2008 at 17:12 by matukas
KaroK
Diisel?
näide:

Audi A3 2.0TDI

VS.

Audi A3 2.0T FSI
17.12.2008 at 16:49
uzzac
 
Diisel?
bensu fööni ja diisli fööni pole üldse mõtet võrrelda imo
17.12.2008 at 16:54
matukas
  
Diisel?
Arvestame, et diislitel on tavaliselt red-line seal 4500-5000 pöörde juures.
Kestvussõidumasinana on diisel parem, kuna sama energia 'põletamiseks' kulub vähem diiselkütet.
Mootori pöördeid pole ka palju, seega ...

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
17.12.2008 at 16:58 1 edit. Last edited 17.12.2008 at 16:59 by matukas
Jesper
 
Diisel?
Matukas, x20d on justkui neljasilindriline, ma ei orienteeru neis M-ides aga vaata näiteks http://www.bmw.ee/page.php?pgID=b9228e0962a78b84f3d5d92f4faa000b&lang=est

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
17.12.2008 at 16:59
matukas
  
Diisel?
quote:
Jesper: Matukas, x20d on justkui neljasilindriline, ma ei orienteeru neis M-ides aga vaata näiteks http://www.bmw.ee/page.php?pgID=b9228e0962a78b84f3d5d92f4faa000b&lang=est
Eks ma sain siis valesti aru nendest tootmisaastatest.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
17.12.2008 at 17:06 1 edit. Last edited 17.12.2008 at 17:06 by matukas
KaroK
Diisel?
No aga millest me siis räägime ?

Vabalthingavaid võrdleme vabalthingavatega ja diisel sobib rahvusvahelisteks vedudeks.

See oli nüüd hästi subjektiivne vastus, kuid diislit võiks kasutada erinevatel autospordialadel just(ainult) silmapaistmise eesmärgil.

Škoda Superbi tehakse ka juba 1,4 tfsi kompressorturbootsepritse bensiinimootoriga.
Lisaks veel Mercedese visioon tulevasest S-klassist, mis kasutab bensiini ja diiselmootorite häid omadusi kombineerituna.

17.12.2008 at 17:06
Garfield
  
Diisel?
quote:
matukas: Ei Garfield küll minu andmetel peaks sellisega sõitma. Iseasi, kas ta oma masinat kurvisõidu kategooria alla võiks liigitada :)
Ma viimasel ajal suhteliselt vähe OT osalenud, ilma shikaanita rajal pole kuivaga käinudki. Nii et Audru ringraja aeg 1:15 pärineb esimesest suure rajaga sõidust, kus oli aeglane shikaan ja mootor oli siis veel tehaseseades. Eelmisel suvel see "pidev vihm" üritusel oli aeg vist 1:22 (Matukas ise oli mul kõrval). Järgmisel aastal üritaks ikka korra tulla, lihtsalt "mõnulema".
Mis jõudu puutub, siis seda on küllaldaselt 2500-4000rpm vahel. Minu auto kodukal (VW foorumis) on esimese postis ka lingid dünostendi andmetele. Ringrajal on peaprobleemiks ainult liiga suur kaal, sest >1400kg on ikka liiga palju, pidurid ei saa sellega hakkama jne. Muus osas ju pereauto, mis temast ikka tahta. Kui sama tehnika näiteks Serõi rinka-G4 peale tõsta, liiguks see täitsa kiiresti.
EDIT: Diisel BMW-sid on Audru OT üritustel päris mitu olnud (üks oli veel lätlane jne)

____________________________
Focus RS
17.12.2008 at 17:09 1 edit. Last edited 17.12.2008 at 17:13 by Garfield
matukas
  
Diisel?
Arvan, et väga hea on sellise elava diskussiooni tekkimine.
Üks kodanik juba siin teemas julges oma kiirelt sõitva rajapäeva diisliunistuse välja käia.
Loodame, et saab teoks. Ehk tuleb veelgi kambajõmme sellesse klubisse.

Lähituleviku ja kaugema tuleviku fataalsus on nii-ehk-naa sisepõlemismootori väljasuremine. Seni aga peame leppima sellega, mis meil saada on :(

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
17.12.2008 at 17:10
KaroK
Diisel?
Sisepõlemismootorit saab ju kütta igasuguste asjadega, alates lepaklotsidest kuni vesinikuni välja - seega ei usu, et ta niipea kuhugi kaob.

Päikesepatareipaneeli tootmine kasutab esialgu veel palju rohkem ressursse, kui samasuure energiahulga ammutamine mujalt.

Vb. muutub asi siis, kui hakatakse tegema mobiilseid termotuumareaktoreid.
Võinoh mine sa tea - naftahind tõusis tänu sellele, et nafta pidi kohekohe otsa saama, aga kas nüüd vähenes tarbimine 3x või leiti uusi varusid ?
17.12.2008 at 17:18
raimo_r
Diisel?
quote:
Jesper: Heh, Karok, ei ole nii. Kaks kiiruga otsitud näidet, võimalikult apples-to-apples ehk mõlemad on turboga ja mõlemad on bemmid:

http://image.automobilemag.com/f/multimedia/photo_gallery/6700646/0609_b+2007_bmw_335i+dyno_chart.jpg
http://www.autoblog.com/media/2007/03/bmw_diesel_dyno.jpg

Märgi ära näiteks vahemik kus on saadaval 70% või rohkem võimsust ja võrdle seda kogu pööretevahemiku laiusega. Ja kui tekib soov nuriseda diisli väiksemate numbrite üle võrdluses, siis olgu mainitud et diisel on 2.0 ja bensukas 2.5.

...

Kas see bensukas (esimene pilt) pole mitte 3.0 twin turbo aka 335i ja teine on 3.0 teise generatsiooni diisel (150kw)?

Lisaks uus 3.0 twin turbo diisel arendab 210kW ning uus 3.0 single turbo diisel 170kW.


____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
17.12.2008 at 17:43
KaroK
Diisel?
quote:
Jesper: Heh, Karok, ei ole nii. Kaks kiiruga otsitud näidet, võimalikult apples-to-apples ehk mõlemad on turboga ja mõlemad on bemmid:

http://image.automobilemag.com/f/multimedia/photo_gallery/6700646/0609_b+2007_bmw_335i+dyno_chart.jpg
http://www.autoblog.com/media/2007/03/bmw_diesel_dyno.jpg


Seal kus diisli graafik ära lõppeb on bensuka oma poolepeal.
17.12.2008 at 17:57
spark
 
Diisel?
vaatasin just saadet 60 minutit (Kalev Sport)
seal rääkis emiraatide naftaminister, et naftat jätkub päris kauaks (ühest kõrbe maardlast vähemalt 60 aastat veel)

põle see olukord hull ühtegi - jätkub veel aastakümneteks!

näidati korra ka Lotuse kirjadega energiasäästlikut ja "rohelist" katsemootorit

____________________________
Seitsekümmend Viis
17.12.2008 at 18:04 1 edit. Last edited 17.12.2008 at 18:04 by spark
Taavi
Diisel?
Turbodiisel tundub huvitav ainult siis kui teda vabalthingava bensukaga võrrelda. Uutel turbobensukatel on kõik disla madala väände omadusel olemas + tunduvalt laiem kasutatav pööretevahemik ja kõrgem redline.
KaroK pani juba siia VAG'i kaheliitriste võrdluse, hea võrdlus on veel BMW 335i vs 335d mootorid, mõelamd 3.0 R6 kahe turboga - võrdlema peaks ikka tehase graafikuid, mitte tehas vs suvaline dyno.

335i

400Nm on alates 1,300 kuni 5,000 koguaeg saadaval nagu joonlauaga tõmmatud. Mootor käib mõnuga 7000rpm-ni pöördesse, tõeline nauding sõita, sisuliselt kõikide käikudega igas olukorras on võimsus väga laias pööretevahemikus ja lineaarselt kasvavalt koguaeg saadaval.


335d

Väänab küll oluliselt rohkem, aga väändegraafik on nagu jõulukuusk, maksimum moment on alates 1750 kuni 2250 rpm. Kogu lõbu on läbi veidi pealt 4000rpm, siis tuleb kõrgematel pööretel diislile tüüpiline võhm-väljas-sein-ees tunne. Disla mittelineaarne graafik tähendab seda, et täisgaasiga sõites nauding saabub korraks ainult seal kuuse ladvas ja kohe pärast on masendus :)

Seega üks on rohkem sobilik sportliku sõidustiiliga, teine parem sujuvaks paadi vedamiseks.

17.12.2008 at 18:34
peep
 
Moderator
Diisel?
Diislid võivad ülikiiresti sõita rajal, näiteks Schuberti tiimi 320d VLN'is.
17.12.2008 at 18:38
Jesper
 
Diisel?
quote:
raimo_r:
Kas see bensukas (esimene pilt) pole mitte 3.0 twin turbo aka 335i ja teine on 3.0 teise generatsiooni diisel (150kw)?

Lisaks uus 3.0 twin turbo diisel arendab 210kW ning uus 3.0 single turbo diisel 170kW.

Ai minu viga, 335 bensukas on 3.0 jah. Diisli kohta väidab see allikas kust pilt pärit et 2.0 http://www.autoblog.com/2007/03/24/four-cylinders-400-nm-bmws-new-turbo-diesel/ . Ma ei viitsinud ausalt öeldes süveneda, mis E ja M tähtede all ja peal miski täpselt käib ning mitme turboga on :), idee oli näidata käppelt tipp-diisli graafikute kuju võrdlust tipp-bensuka omadega, et nagu minuarust on suht sama kujuga.

Anoh diisel on juba so 1990's, uus moeröögatus on LPG :) http://www.touringcartimes.com/news.php?id=3035

Täiendus:
quote:
Taavi:
Seega üks on rohkem sobilik sportliku sõidustiiliga, teine parem sujuvaks paadi vedamiseks.

Viga pole mootoris, diisliga kiiresti sõitmine ongi juhtimistehniliselt üpris erinev bensiinimootorist.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
17.12.2008 at 18:44 1 edit. Last edited 17.12.2008 at 18:47 by Jesper
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Diisel?   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.