register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Puurita E36 turvalisus   1 2  
Poster Message
HrHunt
Puurita E36 turvalisus
Sokukesel mure: Kaalun et äkki ostaks E36 ja hakkaks vaikselt tuunima cupi suunas, sõidaks esialgu niisama ja bemmi klubi sarjas ehk. Puuri jms ulatusliku eemaldumise tänavamasinast jätaks viimasesse etappi. Siit aga mure: Kui ohtlikuks hindate ilma puurita E36ega üle katuse kerimist. Ise olen näinud kuda ca 40mne pealt 1 tiir ära tehti ja selle masinaga ei juhtunud suurt midagi, katuse nurga deforamtsioon 5cm ehk. Ehk siis aeglasel rajal on ta vist piisavalt ohutu? Pärnus aga täie raha eest panna väga ei tasu? Nii?



____________________________

18.11.2008 at 15:24
Jesper
 
Puurita E36 turvalisus
S*** on. Kui tänaval igapäevaseid sõite nagunii ei tee sellega, pane vähemalt turvakaar, 6p vööd ja korralik iste.

Iseasi on muidugi see, kui hädavajalik see üle katuse kerimine ikka on :), aga noh ei taha jälle fleimida.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
18.11.2008 at 15:28 1 edit. Last edited 18.11.2008 at 15:29 by Jesper
matukas
  
Puurita E36 turvalisus
Kui juba turvakaare korralikult keevitamiseks läheb, siis pigem juba arvestada turvapuuriga. Selline oli asjaga kursis oleva isiku arvamus.

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
18.11.2008 at 15:34
peep
 
Moderator
Puurita E36 turvalisus
Risk on olemas aga kardiradadel suht väike minu arvates, kui mitmepunkti rihmu kasutada. Saugal on risk sama mis OT'l. Kuid juhus on pime ehk ega mingeid garantiisid pole.

Samas ma ei kujuta ette, kuidas oleks võimalik puur võistlusautosse viimasena ehitada ??? Selleks pead ju masina lahti kiskuma. Osta sedaan ja siis saad näiteks minu käest soodsalt puuri, ning edasi arenda teda nii kuidas jõuad. Kui EAL'is litsensi ja tehnilise kaardi ära teed, saad temaga legaalselt kohale sõita üritustele - muuks kui võistlemiseks ta ju niikuinii ei kõlba. Ja kui tunned, et oled "valmis", siis saad sarjaga liituda ilma, et peaks autot laiali lammutama.
18.11.2008 at 15:38
HrHunt
Puurita E36 turvalisus
Hm, ma mõtlesin et kui "hullu panna" ainult kardikatel ja arendada vaid vedrustust jms lihtsat bolt-oni siis oleks hästi "öko" ja samas lootus elama jääda + tuuniks skilli õiges suunas + hoiaks auto tänavalegaalse ja vajadusel oleks ta likviidne (kurat teab kuhu see majandus veel langeb v tõuseb).
A noh ma lihtsalt üritan mingit mõistuspärast 5 aastaku plaani teha. Variante on veel, näiteks üritada MPSiga mõistus kodus hoida ja koguda selle jaoks et keski käest valmis auto osta, kui cupi sari natuke rohem sisse töötanud on ja bisnis elavdub.
PS. Jesper: üle katuse ma kerin lõdvalt, kui enam tagasi ei hoia, võssa pandud küll ja veel "nooruses" ühe teise bemmiga, kui mul teise auto ahter sihikul on siis ma seda enam niisama lihtsalt lahti ei lase :D


____________________________

18.11.2008 at 15:48 2 edits. Last edited 18.11.2008 at 15:52 by HrHunt
matukas
  
Puurita E36 turvalisus
quote:
HrHunt:...kui mul teise auto ahter sihikul on siis ma seda enam niisama lihtsalt lahti ei lase :D
Kas tegu siis uue Soomer-iga? :D

____________________________
Belief is harder to shake than knowledge
18.11.2008 at 16:04
Jesper
 
Puurita E36 turvalisus
Kui ma aasta aega tagasi E36 plaanima hakkasin, siis sai roadmap tehtud ka selle arvestusega, et "kui kohe kõike võidusõiduks vajalikku teha ei jõua, siis teen esialgu OT auto". Myth busted, poolikut autot ehitada on kallim kui kohe õigesti, näiteks nagu Peep juba mainis on puuri ehitamiseks vaja kogu auto laiali kiskuda, istmekinnituste tegemiseks on istet vaja, siis nagunii on tagasilla kinnitused läbi ja tagasild käib alt ära, kui juba sild on alt ära siis võiks polypuksid panna, mis teda ikka kaks korda ära võtta, piduritorud on nagunii läbi roostetanud ja lähevad uueks, siis käib juba bensupaak maas ja võiks kahe pumba modi teha, pluss muidugi vööde kinnitused, ja noh mis neid äraväsinud voolikuid ka panna, ikka Goodridge on teema, kettad-klotsid ka muidugi... :)

Võibolla ainult KW vedrustuse jätaks alguses ära, noh ja kui alguses tulekustutit, homologeeritud istet-vöid ja sõiduvarustust ei osta, siis sealt kerib kokku mingi 45k säästu ning hiljem on neid kerge lisada. Aga muu värk tasub ikka esimese korraga õigesti teha, eriti kui ise mutrit ei keera ja teistel ehitada lased. Teisest otsast alustades saad sa endale hirmkalli ja ebalikviidse tuuningpüssi, mis võidusõidukaks tegemise käigus uuesti molekulideks teha tuleb. Ja noh ega see stock istme, vedela vedrustuse ja polstrihunnikuga 325 ilma 3,91 difri ja LSD-ta ei ole nüüd mingi eriline sõidurõõm kah.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
18.11.2008 at 16:05 2 edits. Last edited 18.11.2008 at 16:10 by Jesper
HrHunt
Puurita E36 turvalisus
quote:
matukas:Kas tegu siis uue Soomer-iga? :D

No ma olen õppinud oma madalaid tunge kontrollima, muidu oleks MPS ammu seibideks ;)
Ega seal aafrikas ka asjata mingil sarjal 45 aastat vanusepiir polnud. Selleks ajaks on kõik sõgedikud end juba kas ära tapnud või õppinud oma natuuriga arvestama :D


____________________________

18.11.2008 at 16:06 1 edit. Last edited 18.11.2008 at 20:48 by HrHunt
peep
 
Moderator
Puurita E36 turvalisus
5 aastak ? Meil on üks lagunev rada ja arvestades seadusandluse tormilist arengut, on viie aasta pärast üle 10 aasta vanuste autode käivitamine ilma keskonnaministri eriloata keelatud, rääkimata nendega sõitmisest.;) See foorumgi on ilmselt ammu kepikõnnile ümber profileerunud ja käib elav vaidlus, kas teha järgmiseks aastaks süsinikkeppide klass või jääda vana hea alumiiniumi juurde ?
18.11.2008 at 16:07
HrHunt
Puurita E36 turvalisus
Okei, selge pilt, tänan info eest. Tundub et mõistlik on siis pappi (kulda - irw?) koguda "hobifondi" ja vastavalt asjaoludele kas ehitus või ost.
Edit: kui peebu stsenaariumi järgi läheb siis saab selle papi ka alati lihtsalt maha juua ;)

____________________________

18.11.2008 at 16:11 1 edit. Last edited 18.11.2008 at 16:13 by HrHunt
-XR-
Puurita E36 turvalisus
quote:
peep: 5 aastak ? Meil on üks lagunev rada ja arvestades seadusandluse tormilist arengut, on viie aasta pärast üle 10 aasta vanuste autode käivitamine ilma keskonnaministri eriloata keelatud, rääkimata nendega sõitmisest.;) See foorumgi on ilmselt ammu kepikõnnile ümber profileerunud ja käib elav vaidlus, kas teha järgmiseks aastaks süsinikkeppide klass või jääda vana hea alumiiniumi juurde ?

:lol :lol :lol

Hobesed ja jalgrattad on ka ju :P
Aga no tegelt jalgratta tootmine on ju ka reostav ja hobestel on sõnnik.

A noh. Pole vbl väga kaugel aeg, kui võidusõit käib elektri peal ja boksis vahetatakse akusid :D
Kusagil netis olid päris lahedad renderdused tuleviku raceritest.

edit: leidsin lingi:
http://www.motorauthority.com/gallery/los-angeles-design-challenge-entries-2008/los-angeles-design-challenge-entries-2008-031.html
18.11.2008 at 16:13 2 edits. Last edited 18.11.2008 at 16:14 by -XR-
AndresS1
 
Puurita E36 turvalisus
No kui enne pole palju rada sõitnud, oleks sellise tavaseades rallika ost minumeelest igati mõistlik variant alustuseks. Ei ole seda puuri vaja sinna kohe sisse toppida ega 150K matta, et maitset suhu saada või kätt julgemalt harjutada. Raplas ja Tabakas peab ikka spetsialist olema, kui üle nipli saad riista, samas on need aeglased rajad väga head ja tehnilised (võrreldes Saugaga). OT-d võib muidugi ka sõita, aga kui kiires kurvis jalg pedaalilt tõuseb, võid enda ohulüliti korrasolekuga rahul olla ja häbenema seda ei pea.
Vedrustus veits konkreetsemaks, võibolla istmesse ka ennast paremini kinni organiseerida ja esimese aasta õppevahendiks vägagi hea.
18.11.2008 at 16:23
raimo_r
Puurita E36 turvalisus
Kui sauga kiires kurvis natuke tagasi hoida, siis mujal ei ole eriti vaja põdeda. "katust" annab "panna" igal rajal ja igas kurvis ning iga autoga. ja ega 2008a ja 1992a auto katusel suurt vahet ei ole, "papist" nad kõik.
e36 + amort+vedru + lsd ning sõidurõõmu peaks juba küll olema. ma olen stock e30 325ga sõitnud saugat küll ja peale "amort+vedru + lsd" ei olnud esialgu sõidurõõmuks küll midagi rohkem vaja.

____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
18.11.2008 at 16:27
HrHunt
Puurita E36 turvalisus
Selge, tuleb aga tööd vihtuda ja eks siis õunte pealt paistab, mis kevadel saama hakkab.

____________________________

18.11.2008 at 22:18
rolantsik
Puurita E36 turvalisus
Ma ei ütleks,et ükski rada on ohutu.
Sauga k.a.
Ma olen näinud Saugal igas kurvis väljasõitu.

Ise soovitan,kui puuri ei pane,siis kindlasti hea iste ja 6p vööd ning aknavõrk.
Kui üle kuudi paned,siis ega seal suurt midagi juhtu tavaliselt,kuid vööd,iste ja võrk oleks need asjad,mis peaks esimese turvatasemena tehtud olema.
18.11.2008 at 23:09
hall
 
Puurita E36 turvalisus
Kui mina rinkasõiduga ise päris algusest alustaksin, siis teeksin seda järgmise plaani järgi:
1. Käiks mõndel üritustel vaatamas, mis ja kuidas midagi toimub;
2. Prooviksin oma igapäevaautoga, kui see vähegi kannatab, mõnel OT-l veidi sõita;
3. Teeksin selgeks, milline võistlusklass võiks olla mulle teoreetiliselt kõige sobivam ja ostaksin mõne selle klassi auto ehitamiseks sobiva tooriku. Praegusel juhul päris algusest alustades oleks ilmselt E36 kõige mõistlikum valik;
4. Sõidaksin veidi selle toorikuga mõnel OT-l vms;
5. Viskaksin tooriku liigsest kolast tühjaks ja kasutaks lihtsamaid/odavamaid võimalusi performance´i parandamiseks;
6. Paigaldaksin turvapuuri ja muud must-have-tükid võistlustel rajale pääsemiseks;
7. Paigaldaksin autole kallimad performance tükid konkurentsis püsimiseks.

Enne järgmise etapi juurde siirdumist tuleks alati teha endale mind test, et aru saada, kas oled olnud õigel teel ja teed õiget asja.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
18.11.2008 at 23:18
Garfield
  
Puurita E36 turvalisus
quote:
serõi: Kui mina rinkasõiduga ise päris algusest alustaksin, siis teeksin seda järgmise plaani järgi:
...
Aga võib ka nii, nagu minu võidusõitjatee (1995 suve lõpp) hakkas:
1. Osta stardivalmis ringrajaauto
2. Osale võistlusel
EDIT: see kõik oli tegelikult kodanik Telliskivi süü...

____________________________
Focus RS
19.11.2008 at 09:59 1 edit. Last edited 19.11.2008 at 10:00 by Garfield
indro
  
Puurita E36 turvalisus
Mina kavatsen vastupidiselt sellele käituda, mida enamus siin soovitab. Algselt oli plaan E30 318IS erinevatel kardi- ja ringradadel käimiseks osta aga kuna neid eriti liikvel ei ole, siis olen leppinud mõttega et tuleb E36 soetada. Aasta-paar üritan sõidoskusi lihvida ja hiljem tõenäoliselt liituda ka E36 Cupiga.

Rinkaässadele võib see kõik muidugi totter näida aga paraku ei vedele igaühel 100-150k tagataskus hobide tarbeks.
19.11.2008 at 10:57 1 edit. Last edited 19.11.2008 at 11:01 by indro
hall
 
Puurita E36 turvalisus
quote:
Garfield:
quote:
serõi: Kui mina rinkasõiduga ise päris algusest alustaksin, siis teeksin seda järgmise plaani järgi:
...
Aga võib ka nii, nagu minu võidusõitjatee (1995 suve lõpp) hakkas:
1. Osta stardivalmis ringrajaauto
2. Osale võistlusel
EDIT: see kõik oli tegelikult kodanik Telliskivi süü...

Minu tegelik algus oli 2004.-l aastal samasugune. Sellise alguse puhul pead lihtsalt kindel olema, et see on see asi, mida teha tahad.

Ehk siis minu kirjeldatud skeemis oli rõhk sõnadel "ise päris algusest" :)

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
19.11.2008 at 11:27 1 edit. Last edited 19.11.2008 at 11:28 by hall
peep
 
Moderator
Puurita E36 turvalisus
Indro, E36 ongi rinka jaoks sobivam kui E30, parem vedrustus, parem aerodünaamika, suurem teljevahe. Kardiradadel võib olukord vastupidi olla, ei oska kommenteerida.
19.11.2008 at 11:28 1 edit. Last edited 19.11.2008 at 11:28 by peep (Moderator)
Jesper
 
Puurita E36 turvalisus
Ma ei saa aru kust otsast te saate neid numbreid stiilis "150k tagataskust peab olemas olema". Kui sa ostad endale mingi suva E36, siis sa ju ei lähe otsejoones rajale, vahetad ju ikka näiteks piduriklotsid välja, võimalik et ka kettad. Noh ja kumb on lõppeesmärki silmas pidades odavam, kas panna kohe normaalne klots ja vedelik (kokku 4k) ning igasugu mured unustada või tjuunida bmw foorumi stiilis immer-zimmer-hüper ketaste ja poolkõvade tänavaklotsidega ennast nõrkemiseni ja siis avastada et jah, ikka on normaalset race klotsi vaja.

Konkurentsitult kõige kallim on ehitada autot mis peab ühel päeval linnas punktist a punkti b liikuma ja teisel päeval ringrajal tegusid tegema, kui kohe teha õigete juppidega ja õigesti, siis need kulud ei tule üldse suured. Ja noh kui lärm ja sisenemise keerukus välja arvata, siis vähemalt minu E36 on ka linnavahel väga mõnus sõita, koguaeg on neljas käik sees nagu automaatkastil, pidurid võtavad ka külmalt normaalselt, iste on mugav nagu ema süli, ipod mängib musa jne.

Ehk siis mina teeksin Serõi nimekirjast need punktid ringi:
4. Sõidaksin veidi selle toorikuga mõnel OT-l vms;
5. Viskaksin tooriku liigsest kolast tühjaks ja kasutaks lihtsamaid/odavamaid võimalusi performance´i parandamiseks;

Selle asemel:
4. Viskaksin tooriku tühjaks, paigaldaks puuri ning vahetaks-paigaldaks elementaarsed osad, mis toorikul nagunii vahetamist vajavad
5. Sõidaksin OT-l kuni koguneb raha kalliste turva-asjade ning võistlemise jaoks

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
19.11.2008 at 12:35 2 edits. Last edited 19.11.2008 at 12:46 by Jesper
devilc
Moderator
Puurita E36 turvalisus
quote:
Jesper:Konkurentsitult kõige kallim on ehitada autot mis peab ühel päeval linnas punktist a punkti b liikuma ja teisel päeval ringrajal tegusid tegema.
+1

Õnneks üks Saksa firma selliseid masinaid toodab, samuti mõned Jaapani omad. ;)
19.11.2008 at 13:23
hall
 
Puurita E36 turvalisus
quote:
Jesper: Ma ei saa aru kust otsast te saate neid numbreid stiilis "150k tagataskust peab olemas olema". Kui sa ostad endale mingi suva E36, siis sa ju ei lähe otsejoones rajale, vahetad ju ikka näiteks piduriklotsid välja, võimalik et ka kettad. Noh ja kumb on lõppeesmärki silmas pidades odavam, kas panna kohe normaalne klots ja vedelik (kokku 4k) ning igasugu mured unustada või tjuunida bmw foorumi stiilis immer-zimmer-hüper ketaste ja poolkõvade tänavaklotsidega ennast nõrkemiseni ja siis avastada et jah, ikka on normaalset race klotsi vaja.

Konkurentsitult kõige kallim on ehitada autot mis peab ühel päeval linnas punktist a punkti b liikuma ja teisel päeval ringrajal tegusid tegema, kui kohe teha õigete juppidega ja õigesti, siis need kulud ei tule üldse suured. Ja noh kui lärm ja sisenemise keerukus välja arvata, siis vähemalt minu E36 on ka linnavahel väga mõnus sõita, koguaeg on neljas käik sees nagu automaatkastil, pidurid võtavad ka külmalt normaalselt, iste on mugav nagu ema süli, ipod mängib musa jne.

Ehk siis mina teeksin Serõi nimekirjast need punktid ringi:
4. Sõidaksin veidi selle toorikuga mõnel OT-l vms;
5. Viskaksin tooriku liigsest kolast tühjaks ja kasutaks lihtsamaid/odavamaid võimalusi performance´i parandamiseks;

Selle asemel:
4. Viskaksin tooriku tühjaks, paigaldaks puuri ning vahetaks-paigaldaks elementaarsed osad, mis toorikul nagunii vahetamist vajavad
5. Sõidaksin OT-l kuni koguneb raha kalliste turva-asjade ning võistlemise jaoks

Minu poolt toodud järjekord oli seetõttu selline, et mingis punktis avastades, et see pole ikka sinu ala, oleks tehtud võimalikult vähe kulutusi. Kui auto pole veel tühjaks visatud, siis on seda veel ka lihtsam maha müüa.


____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
19.11.2008 at 15:23
Jesper
 
Puurita E36 turvalisus
Noh jah see punkt kust edasi sa sissepandud raha enam tagasi ei saa on kohe pärast seda kui sa vahetad esimese ostetud auto küljes oleva jupi millegi muu vastu välja :) Ja nagu ma esimeses postis juba mainisin, seal on päris raske nii juppe vahetada et ei tee kohe ühe ropsuga kogu veermikku heaks, sest juba kasvõi mingi asja mitu korda lahti võtmine ja vahepeal poolpiduselt kokku aretamine on juba meeletu aja (ja kui ise ei tee, siis raha) raiskamine. Ja kui juba teha heaks, siis on mõttetu teha OEM või "tänavakiirete" juppidega.

Kas panna puur esimesena või viimasena on küll jah mõneti maitseasi.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
19.11.2008 at 15:41
hall
 
Puurita E36 turvalisus
quote:
Jesper: Noh jah see punkt kust edasi sa sissepandud raha enam tagasi ei saa on kohe pärast seda kui sa vahetad esimese ostetud auto küljes oleva jupi millegi muu vastu välja :) Ja nagu ma esimeses postis juba mainisin, seal on päris raske nii juppe vahetada et ei tee kohe ühe ropsuga kogu veermikku heaks, sest juba kasvõi mingi asja mitu korda lahti võtmine ja vahepeal poolpiduselt kokku aretamine on juba meeletu aja (ja kui ise ei tee, siis raha) raiskamine. Ja kui juba teha heaks, siis on mõttetu teha OEM või "tänavakiirete" juppidega.

Kas panna puur esimesena või viimasena on küll jah mõneti maitseasi.

Esimesel OT-l käimiseks ei pea üldiselt suurt midagi tegema, kui ikka enam-vähem nomaalne toorik osta õnnestub. Ja kui siis pärast seda esimest OT-d selgub, et see poel ikka see õige ala, ja auto maha müüa õnnestub, siis on rahaline kaotus märkimisväärselt väiksem kui pärast seda kui kõik on "tehtud juba päris" heaks. Selles ongi mu point, et esialgu on mõistlik katsetada täiesti standard autoga. Kui meeldib, võib edasi aretama hakata. Ja siis ei ole enam mõtet poolpiduseid tjuuninglahendusi kasutada tõesti.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
19.11.2008 at 15:58
opentrack.tqhq.ee foorum : Vaba rada : Puurita E36 turvalisus   1 2  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.