Poster |
Message |
H.E |
Peugeot 306 8v xsi
Vahepeal kakkusin salongi tühjaks. Pakun, et ühe väiksema naisterahva sai autost välja. Veel on vaja uksed tühjaks teha.. sinna sai kunagi (loe: mõned kuud tagasi) paar matti pigi pandud.
Lisaks viisin aku pagassi, mis vabastas üksjagu ruumi kapoti all, et väga pikk, oma mitu korda kuju ja suunda muutev sisselaske torustik lühikese jupi vastu välja vahetada. Originaalis hakkab toru pihta iluvõre vahelt, liigub üle käigukasti põhimõtteliselt vl kollektori ja tulemüüri vahele, kust läheb õhufiltrisse, mis on klapikambrikaane peal, kust läheb jahutusradika kõrvale õhulugejase ja alles siis hakkab sisselaskekollektor. Arvan, et selle teekonna jooksul jõuab õhk kõvasti keerutada ja üles soojeneda.
Selle asemel plaanin panna põlve otse õhulugejasse ja mõnikümmend cm toru ja filter otsa.
Siis peaks veel millalgi -40mm madalduse ära ostma. Preaeguse seisuga lähen odavama variandi peale, kuna see rohkem õppimise ja säästu auto ole. Mingit imet ma sellest ei looda.
Panen paar kaunist pilti ka kuiva jutu peale.
|
30.06.2010 at 23:41 |
1 edit. Last edited 01.07.2010 at 08:52 by H.E
|
rustang Moderator |
Peugeot 306 8v xsi
Kõige odavam madaldusvedru on olemasolevast rellakaga 1 kuni poolteist keerdu maha lõigata. See liigutus muudab vedru ka proportsionaalselt mahalõigatava osaga jäigemaks. Peaasi, et korraga liiga palju maha ei lõika. |
01.07.2010 at 11:12 |
|
uzzac |
Peugeot 306 8v xsi
Madaldusvedru saab alati tagasi tavalise vastu vahetada, aga tavalisele vedrule seda keerdu või paari tagasi kuidagi ei liimi/keevita
____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee |
01.07.2010 at 11:19 |
|
hall |
Peugeot 306 8v xsi
quote: uzzac: Madaldusvedru saab alati tagasi tavalise vastu vahetada, aga tavalisele vedrule seda keerdu või paari tagasi kuidagi ei liimi/keevita
Lühemaks lõigatud vedru saab alati uue originaalvedruga asendada
____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.
CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas. |
01.07.2010 at 15:53 |
|
ICE |
Peugeot 306 8v xsi
Jah ainult uued orig. vedrud maksavad u. 1600.- ees. Odavam on madaldusvedruga mängida
____________________________
Petrolheads.ee |
01.07.2010 at 17:49 |
1 edit. Last edited 01.07.2010 at 17:50 by ICE
|
Lembit |
Peugeot 306 8v xsi
Küllap neid originaalvedrusid ikka kasutatud kujul ka saab. Lõika julgesti. Kui pärast kõrgust väheks jääb, siis tegelikult "saab" ka keevitada. Nii ei ole ilus ja ei kesta kaua, aga saab. |
01.07.2010 at 18:14 |
|
rookierice |
Peugeot 306 8v xsi
No kui pärast väheks jääb saab ka polyst või kasvõi kummist vahetüki panna näiteks. Märksa lihtsam kui keevitamine äkki? |
01.07.2010 at 19:44 |
|
jalamees |
Peugeot 306 8v xsi
Mul ühed 2000a 2.0 hdi sedaani omad üle, ühel jupp otsast murdunud |
01.07.2010 at 21:52 |
|
kivialune |
Peugeot 306 8v xsi
Ehk, siis keegi näitab ette, kuidas lõigata ja kui palju ning kui "hea" see saab olema |
01.07.2010 at 22:33 |
|
H.E |
Peugeot 306 8v xsi
Mul on praegu sachsi vedrud, mis peaks olema sama kõrged kui originaal, aga mulle tundub, et on tubli 20mm kõrgemad.
Miks ma ei tahaks lõigata on kaks põhjust: Mul võib kunagi veel tulla rumal plaan autoga ka jää ja kruusa peal sõita. Sellisel juhul on need sachsid ideaalsed. Vedru lõikamine madaldamise eesmärgil kõlab nii valesti, et mitte ei tõuse käsi lõikama. See 900.-, mis Aftermarket mulle pakkus, ei ole just eriti palju -40 vedru eest. FK Automotive. Ma julgen arvata, et tulemus peaks saama lõpuks parem, kui lõigatud sachs. Või? |
02.07.2010 at 09:37 |
|
rustang Moderator |
Peugeot 306 8v xsi
Jää ja kruusa tarbeks võiks muidugi olla komplekt pikemaid vedrusid kui selline vajadus on ja vahetamine eriti keeruline ei ole. |
02.07.2010 at 09:44 |
|
Lembit |
Peugeot 306 8v xsi
Võta jalamehe käest katkise otsaga vedrud ja lõigu. Kui ei õnnestu lõikumine, siis alles mine uusi ostma. Kui õnnestub, siis osta ülejäänud raha eest muid asju. Rehve, bensiini ja trenniaega näiteks. |
02.07.2010 at 12:29 |
|
H.E |
Peugeot 306 8v xsi
Kas tõesti vedru lõikamin on mõistlik tegevus?
Asja eesmärk pole saada auto "kiftiks" vaid parandada kurvisuutlikust madalama raskuskeskme ja jäikusega.
See mõte on peast läbi käinud küll aga olen selle siiani liigitanud porno valdkonda.
|
02.07.2010 at 12:40 |
1 edit. Last edited 02.07.2010 at 12:41 by H.E
|
rustang Moderator |
Peugeot 306 8v xsi
Vedru lõikamine on täiesti vale tegevus - seda kinnitavad ühest suust nii FK kui Sachs kui veel väga paljud madalusvedrude müüjad. Millest nemad siis elavad?
Herb Adamsi vedrustuse raamatus on see asi piltidega näidatud - hoiad vedru vasakus käes ja rellakat paremas ja lõikad, sõltuvalt kasutatud vedrutaldrikust on vaja teinekord värskelt lõigatud ots punaseks ajada ja "lamedaks" painutada. Kui palju lõigata pead ise teadma, parem mitu korda ja natuke kui üks kord ja liiga palju. Vedru võiks jääda taldrikute vahele pingesse muidu on vaja leiutama hakata, et hüppel vahelt välja ei lendaks.
Mis uue vedru jäikus on? Niipalju algsest jäigem kuipalju maha lõikasid - kui 10st töötavast keerust lõikasid ühe maha said 10% jäigema vedru. Mis on sinu 20mm madaldava kuid reaalelus tõstva Sachsi jäikus? Keegi eriti ei tea. Kumb on sinu autole ringrajal parem? Jälle ei tea.
|
02.07.2010 at 13:02 |
|
Jesper |
Peugeot 306 8v xsi
Riskides nüüd uduse teoretiseerimise mülkasse vajuda, siis ma ei ole üldse nii kindel et madaldus on tingimata hea idee. Mul on tunne et tihtipeale ravib tavaautole jäigema vedru paigaldus mitte niiväga raskuskeset ja kaalukandumist kui lihtsalt viletsat sillageomeetriat - kuna McPherson struti puhul on kriitiline punkt kus camber gain muutub camber lossiks, siis jäigem vedru lihtsalt ei lase vedrustust kurvis nii palju kokku suruda, et see probleemiks saaks. Sellest ka see üldlevinud arusaam, et jäigema vedru install = performance.
Peugeot samas on firma kes actually oskab selliseid asju teha, minu 206-l on täpselt nagu raamatust et mida agressiivsemalt kallutada, seda paremini ampsab esiots kurvi sisse - sinna mingi madalduse paigaldamine tõenäoliselt teeks asja halvemaks. 306 kohta muidugi ei tea mis seal toimub, aga mina uuriks esimese aevastusega, et mis pulki GTI kasutab.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
02.07.2010 at 13:59 |
2 edits. Last edited 02.07.2010 at 14:04 by Jesper
|
Lembit |
Peugeot 306 8v xsi
Tänavaseadest madalamaks ja jäigemaks koos ON hea idee.
Kui palju või kui vähe see on selline teema, mille kallal võiks tunde teoretiseerida. Siis vedrustuse geomeetriat kaardistada ja veel mõned tunnid teoretiseerida. Siis veel vedrustamata ja vedrustatud masse ning auto raskuskeset mõõta ja siis veel mõned päevad teoretiseerida. Kui tahad teoretiseerida, siis helista ette ja astu läbi
Rustang'i postitusele lisaks ka seda, et vaskukäelised hoiavad vedru paremas ja rellakat vasakus käes.
Aga auto omanikule küsimus, et mida sul kaotada on, kui jalamehe pakutud vedrusid lõigud? Kas ta küsis liiga kõva kompensatsiooni oma vedrude lõikumise eest? Ma sain nagu aru, et ta tasuta või pigem sümboolse hinna eest neid pakkus. |
02.07.2010 at 18:25 |
|
Jesper |
Peugeot 306 8v xsi
quote: Lembit: Kui tahad teoretiseerida, siis helista ette ja astu läbi
Hea meelega
Ehk siis nagu ma aru saan on sinu positsioon selline et kui vedrustuse geomeetria, stabikad ja amordid pole sinu kontrolli all ja eksisteerib tõenäosus et "relakamadaldusega" läheb alaõõtshoob sinna tagurpidi asendisse või selle lähedale (ehk rattapoolne ots on kõrgem kui kerepoolne) siis sa läheks sellele kompromissile välja, et saada igal juhul raskuskeset madalamale ja roll resistance'i suuremaks?
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
02.07.2010 at 18:47 |
|
Lembit |
Peugeot 306 8v xsi
quote: Jesper: quote: Lembit: Kui tahad teoretiseerida, siis helista ette ja astu läbi :)
Hea meelega :)
Ehk siis nagu ma aru saan on sinu positsioon selline et kui vedrustuse geomeetria, stabikad ja amordid pole sinu kontrolli all ja eksisteerib tõenäosus et "relakamadaldusega" läheb alaõõtshoob sinna tagurpidi asendisse või selle lähedale (ehk rattapoolne ots on kõrgem kui kerepoolne) siis sa läheks sellele kompromissile välja, et saada igal juhul raskuskeset madalamale ja roll resistance'i suuremaks?
Minu positsioon oleks pigem selline:
* Vedrustuse geomeetria kohalt ei ole mingit vahet, kas -40 mm madaldus on saadud 900.- EEK maksvate tuuningvedrudega, või rellakamadaldusega.
* Laiatarbevedrustuses on suure tõenäosusega tehasest paigaldatud ringraja tarbeks ülemäära pehmed vedrud.
* Vedru rellakaga lühendades, ehk siis vedrustust samaaegselt madalamaks ja jäigemaks tehes väheneb vedrustuse vertikaalne käiguulatus samade vertikaaljõudude juures
Mc pherson tüüpi vedrustuse samaaegsel madaldamisel ja jäigemaks tegemisel on vist kõige suurema effektiga pidamisele sellised asjad:
+ Auto raskuskese liigub allapoole, mis vähendab "weight transferit"
+ Vedrustuse käik väheneb, mis vähendab rattakalde muutumise ulatust (mitte ilmtingimata, aga enamasti)
- Suureneb jõuõlg RC ja raskuskeskme vahel.
- Väheneb negatiivne "camber gain"
Tehasevedrude lühemaks lõikamisel on kindlasti olemas mingi selline punkt, kus negatiivsed effektid ületavad positiivseid.
Auto ringrajakasutuseks optimaalseim kõrgus on kindlasti väiksem tehaseseadest ja vedrude jäikus kindlasti suurem tehaseseadest.
Autot pigem ringrajal kasutades ei häiri staatilisest negatiivsest camberist tingitud rehvide kulumine kasutajat ülemäära palju.
Kas vedrude lõikumisega on võimalik parandada auto pidamist? - Jah, on võimalik.
Kas vedrude ÜLEMÄÄRASE lõikumisega on võimalik halvendada auto pidamist? - Jah, on võimalik.
Kusmaal on vedrude optimaalne pikkus ja jäikus? - Tuleb palju mõõta ja arvutada, ning siis katsetada.
Põhimõtteliselt võib ka ainult katsetada, aga nii võib parimate seadeteni jõudmine võtta liiga palju aega.
Neid parameetreid, mis vedrude sobivat jäikust ja pikkust mõjutavad on päris palju, aga senikaua, kui keegi ei ole valmis oma auto vedrustuse geomeetriat ära mõõtma, kaaluma vedrustamata ja vedrustatud masse, ning leidma raskuskeset, rääkimata veel erinevates plaanides auto inertsmomentide mõõtmisest, siis ei ole mõtet ülemäära palju teoretiseerida, mis on parem, kas rellakaga lõigatud vedru, või poest ostetud tuuninguvedru. Ma olen näiteks üsna kindel, et tuuninguvedrudega neid geomeetria ja masside andmeid kaasa ei anta, seega millest peaks keegi järeldama, et neid parameetreid üldse on mõõdetud ja kas need sinu autol koos sinuga juhikohal ja ilma puurita ja tagaistmeta jms. täpselt samad on.
Mina soovitaks auto omanikul horisontaalsel pinnal ära mõõta, kui palju on esimese õõtshoova sisemine kinnituspunkt praegu kõrgemal, kui välimine. Siis see kujuteldav koht, mille ümber vastav punkt pöördub (sarniiril võib selle määramine keerukas olla).
Kui sa siis ei taha esivedrustuse geomeetriat kuidagi täpsemalt välja arvutada, siis lõigu vedrusid kuni sinnamaale, et sisemised õõtshova otsad jääks välimistest veel paar cm kõrgemale ja lisa amortidele igaks juhuks korralikud läbilöögipuksid. Siis mine proovi.
Ja mida vähem sa raiskad igasuguseid ressursse auto tuunimisele ja paigutad neid pigem sõitmisse, seda kiiremini sa hakkad aru saama, mida su auto juures tegelikult üldse tuunida vaja on. |
02.07.2010 at 20:01 |
1 edit. Last edited 03.07.2010 at 12:37 by Lembit
|
rein19 |
Peugeot 306 8v xsi
Tere,
mul on selline küsimus, et kuidas sa selle aku sinna pagassi viisid- kui jämedat ja millist kaablit kasutasid? Kuidas tegid ühenduse kapoti all ja kuidas kaabli vedasid, kas selline ümberehitus ülevaatulel mingit rolli ei mängi? Enda 205-l plaanin kah just akut pagassi viia aga arvatavasti peaks selle seal mingisse kasti istutama.
Rein |
03.07.2010 at 11:55 |
|
H.E |
Peugeot 306 8v xsi
Kapotialt võtsin akuklemmi ära, sealküljes olevad juhed jootsin lihtsalt juhtmeotsa termokahanev, teip ja kõri ümber. Miinus klemmi ühendasin keresse. Karp oleks mõistlikum jah. Ma tegin ise kronsa sellele. Kaabli mõõtusid ei tea. Kas on minu kaabel natuke liiga peenike või on kuskil halb ühendus aga starter veab gramm aeglasemalt, kui varem. Pole ülevaatusel käinud. |
03.07.2010 at 14:52 |
|
Garfield |
Peugeot 306 8v xsi
quote: H.E: Kaabli mõõtusid ei tea. Kas on minu kaabel natuke liiga peenike või on kuskil halb ühendus
Tee see kindlaks. Mida jämedam, seda parem. Halvimal juhul "peenike" kaabel = mahapõlenud auto
____________________________
Focus RS |
05.07.2010 at 09:37 |
|
ICE |
Peugeot 306 8v xsi
quote: Mida jämedam, seda parem
Kohe kindlasti mitte! Liiga suure ristlõikega kaablis tekib teatavasti voolukadu.
Adekvaatse tabeli leiad siit: http://www.engineeringtoolbox.com/amps-wire-gauge-d_730.html
____________________________
Petrolheads.ee |
05.07.2010 at 10:07 |
1 edit. Last edited 05.07.2010 at 10:07 by ICE
|
Jesper |
Peugeot 306 8v xsi
quote: ICE:Liiga suure ristlõikega kaablis tekib teatavasti voolukadu.
MÄH!?! Sorry ma olen nädalavahetusel nats praadida saanud ja aju ei tööta aga sa mõtlesid ikka liiga suures kaablis tekib vasekadu, kroonikadu, kergusekadu jms eks? Mitte voolukadu?
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
05.07.2010 at 10:19 |
|
ICE |
Peugeot 306 8v xsi
Sõnastus polnud kõige parem aga ma viitan voltage dropile (kaabli pikkus ja takistus)
____________________________
Petrolheads.ee |
05.07.2010 at 10:44 |
|
Garfield |
Peugeot 306 8v xsi
quote: ICE: quote: Mida jämedam, seda parem
Kohe kindlasti mitte! Liiga suure ristlõikega kaablis tekib teatavasti voolukadu.
Adekvaatse tabeli leiad siit: http://www.engineeringtoolbox.com/amps-wire-gauge-d_730.html
See tabel lõppeb liiga vara ära :?
Kui auto starter on võimsusega ca' 1500W siis 1500W/12V=125A. Reaalselt isegi 200A, kuid lühiajaliselt. Ehk vaskkaabel ristlõikega miinimum 16mm2. Ja ei teki mitte voolukadu, vaid pingelang, kuid 16mm2 puhul on see juba väike.
EDIT: Jämedamas kaablis on pingelang väiksem, kuid need kilod ja grammid, mille vähendamisega auto omanik vaeva näeb, kipuvad tagasi tulema
____________________________
Focus RS |
05.07.2010 at 10:51 |
1 edit. Last edited 05.07.2010 at 10:54 by Garfield
|