Poster |
Message |
Marvin |
Lada 2101 Coupé Super 1600
quote: uzzac: Jutt jumala õige. Laminova töötab lihtsalt liiga hästi . Aga kuna suuremat radikat väga ei ole kusagile panna, siis esialgu jääb nii nagu plaanitud on.
Suurema radika asemel võid sellest hoopis rohkem õhku läbi juhtida või kasutada ka paksemat radikat. Offroad-tsiklite tuuninguradikad on tihtipeale originaalidega samas mõõdus, aga just paksemad, seega ka suurema soojust vahetava pindalaga. |
21.08.2012 at 20:45 |
|
uzzac |
Lada 2101 Coupé Super 1600
Paksem rasikas ongi lahendusena ainus sobiv. Aga hetkel on lihtsam auto vanas seades rajale saada, et kilomeetreid koguda.
Toomas, on ainult suur ring.
____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee |
21.08.2012 at 21:36 |
|
bagiauto |
Lada 2101 Coupé Super 1600
Õlijahuti pead teise kohta tõstma- pole mõtet radikast tuleva kõige külmema veega üritada õli liiga maha jahutada. Mõte oleks pigem selline, et hoida mootorist väljuv vesi ideaalis 90 kraadi juures. Mina reguleerin bagil seda ventilaatoriga. Ringraja autol oleks seda veidi raskem teha.(kõige lihtsam oleks sul vist panna elektrilisele veepumbale regulaator, mis reguleerib selle pumbatavat kogust vastavalt mootorist väljuvale vee temperatuurile) Mul asub andur kaanest väljuval voolikul ja läheb mootori juhtplokki, see reguleerib omakorda vendika tööd. Mootorist väljuv 90-100 kraadine vesi on täpselt paras, et hoida õli 110 kraadi juures. Kui sul on Laminova enne mootorit siis võib juhtuda, et soojendad halvimal juhul õliga vee 120-130 kraadini ja see ei jahuta enam mootorit, vaid läheb kohe keema (tekitab auru korke süsteemi jne.). Arvan , et sinu laminova jahuti on veidi väike (oli vist 92 mm pika elemendiga- vastaks umbes 10 realisele mocali õhk-õlijahutile. 182 mm laminova jahuti võiks vastata 16 realisele mocali õhk-õlijahutile, 332 mm- 25 realisele mocali õhk-õlijahutile). Mul on 332 mm pikkuse elemendiga ja see töötab väga hästi. Logist oli enne näha, et starti minnes oli õli temp olenemata mootori tühikäigul käimisest 40 kraadi juures, mis on kindlasti täistuuridega startimiseks liiga vähe. Vesi oli ammu korralikult soe. Peale laminova panekut on samades tingimustes õli vähemalt 75 kraadi ja sõidu lõpuks 110 kraadi juures. Ka õhk jahutiga polnud õli jahutamisega probleeme (19 realine mocal), vaid pigem oli õli enamus sõitu liiga külm- alles sõidu lõpuks läks temp õigeks (seda arvati ka stendimisel- muide stendimisel peale auto 5 min seismist ei hakatud kohe esimestel tõmmetel isegi võimsust mõõtma, kuna külma õli tõttu pidi nagunii väiksema näidu saama). See pump mida kasutad lööb 80 liitrit minutis ja sellest on enam kui küll, kuid see võiks olla esimene asi peale radikat. Kas sul laminova sees on drossel? Kui pump lööb üle 80 l/min siis pole seda drosselit sinna kindlasti vaja, lisaks ei meeldi sellele pumbale läbi selle drosseli vett imeda (suruda on hoopis teine asi). Tõenäoliselt on jahutusradiaator ka veega õlijahuti jaoks nüüd väike.
Nagu ma aru saan, siis sõidad ilma generaatorita? Seda kasutati ka bagide puhul kunagi. Kuid nüüd pole enam mõeldav. Kütusepump 7a, veepump 10a, vendikad 25a, lisaks veel sissepritse süsteem jne. Kui pinge läheb alla, siis veepump käib aeglasemalt, vendikad samuti, lisaks muutub pihustite pritsekogus väiksemaks (ok seda saab küll läbi mootori juhtploki kompenseerida) , mis omakorda paneb lahjema segu näol mootori rohkem kuumenema. Sõitsime 40 amprise generaatoriga (2,7 kg ja andis pöördel 45-47 amprit välja), kuid ikka oli logist näha, et voolu ei jätku. Nüüd siis on 70 amp. genekas kasutusel. (sellega seoses müüa 2 miniatuurset 40 a nimivõimsusega generaatorit ) Ringraja autol vendikaid pole, kuid sõit on kindlasti pikem.... |
21.08.2012 at 22:22 |
|
estf16 |
Lada 2101 Coupé Super 1600
Tere.Lisaks uurisin siiski ka veel infot Laminova kodulehelt.Huvitav on see et meie kasutatud Laminova variandil C43/90 peaks õli hulga puhul mis radikat läbib (kuskil vast 6-10 l min) ja jah vedeliku voolu hulga puhul kuskil 80l min (milline oli meie el.veepumba tootlikkus) õli temp jääma 110 kraadi juurde aga nii ei juhtunud.Mida väiksem on jah vedeliku voolamiskiirus seda rohkem peaks suutma see temp endasse koguda ja õlist ära võtta.Kui voolukiirus on suurem siis pannakse Laminovasse isegi sisse piirajaid mida meie variandil ei olnud, et jah vedeliku voolukiirust alla võtta!Samas on et mida rohkem õlist soojust kätte saab seda rohkem on vaja seda ka siis jälle jah vedelikust ära juhtida.
Proovime järgmisena kuidas vana lahendus kui õhk jahutab õli ja veepump on kokkuvõttes jahutusega toime tuleb.Ei tahaks küll uskuda et õli kuiva karteri süsteemi puhul rohkem kuumeneks kui enne.
Infoks nii palju et jah radikas on meil peal VW passat/GTI oma (530x320x32) ja õli radikas setrab 7 riviline pikkusega 300 mm.Vett on süsteemis kuskil 6 l ja õli mootoris kuskil 5 liitrit.
Aku on 72 Ah.Siiani oleme sellega hakkama saanud, ka 12 ringi vihmaga tuledega sõites.
Tänan bagiautot täiendava info eest.
Kasutasime el veepumpa koos kontrolleriga, selle temp andur oli mootorist välja tuleval torul, samuti aju vee temp andur. |
21.08.2012 at 22:58 |
|
bagiauto |
Lada 2101 Coupé Super 1600
See voolamise vaheline seos on ikka teisipidi. Mida rohkem vett läbi voolab, seda rohkem laminova jahutab. See lisadrossel teeb seda, et kui jahtusvedeliku kiirus on madal, siis sunnitakse jahutusvedelikku minema rohkem läbi välimiste väikeste avade. Kui voolukiirus suurem, siis pole drosselit vaja (tapaks lihtsalt pumpa). |
22.08.2012 at 08:05 |
|
rustang Moderator |
Lada 2101 Coupé Super 1600
Jahutusradiaatori efektiivsusele aitab väga kaasa kui saaks talle anda korraliku õhuvoolu - õhk eest radikale peale ja siis üles läbi kapoti välja. Mul oma autoga oli vanasti pidev probleem veetemperatuuriga mis kadus sellest hetkest kui panin väiksema radiaatori (!) aga tegin korraliku õhukanali läbi kapoti üles.
Kollasel on hetkel radiaator "vabas õhus" kapoti all ning miski ei sunni otseselt õhku sealt läbi minema. Vaba ruumiga on kapoti all mootori ees vist suht halvasti, korralikku läbi kapoti "tuuletunnelit" tegema ei mahu aga võiks teha radika ümber ettepoole kuni iluvõreni "õhukoguja" (ing. k. shroud) mis hoiaks sõites radika ees ülerõhku ja proovida kasvõi katseks tõsta kapoti tagaserva veidi lahti, et õhk kapoti alt minema pääseks ja radika taha, mootoriruumi tekiks väike alarõhk. Kui see toimib saab edaspidi panna kapotile statsionaarsed "tagurpidi õhukogujad" mis radiaatorile normaalse õhuvoolu tagavad.
Lihtsalt sellised mõtted.
Edit:
Sellel pildil on näha, et eest tulev õhk saab vabalt liikuda külgedelt radiaatori taha ja ei teki õhurõhkude vahet radika ees/taga mis sunniks õhu sealt läbi. |
22.08.2012 at 09:30 |
1 edit. Last edited 22.08.2012 at 09:34 by rustang (Moderator)
|
Raceboy |
Lada 2101 Coupé Super 1600
Lihtsalt mõned mõtted..
Avo ütles juba ära, aga täpsustaksin veidi. Üldiselt ongi olulisem, et radiaatori taga tekiks alarõhk, mis sunnib radika ees olevat õhku läbi radika liikuma. Radika ees olev "suruõhk" pole absoluutselt oluline, kui õhul pole kuhugi minna.
Mu turbomasinal on küll olnud kõiksugu muid hädasid, kuid jahutusega pole mingeid muresid olnud ka palaval 30+C päeval (ees õhuvõtuavad väikesed jahutusradikatel, seevastu mootorikattes "äravoolu" ava.
Mootori soojenemisele aitab muidu kaasa termostaadi olemasolu Ja termostaati välja võtta pole soovitav, kuna siis kõigub mootori temperatuur väga suures ulatuses, kuid igal mootoril on olemas efektiivseimaks töötamiseks ettenähtud temperatuurivahemik, mida termostaat hoiab.
____________________________
www.vems.ee |
22.08.2012 at 09:54 |
1 edit. Last edited 22.08.2012 at 09:55 by Raceboy
|
Garfield |
Lada 2101 Coupé Super 1600
Ühinen Rustangi arvamusega. Radiaatorile peab õhusuunajad tegema, põhimõtteliselt ei tohiks mujalt kapoti alla õhku minna, kui ainult läbi radiaatori. Eeldan, et sisselase võtab õhu ikkagi väljaspoolt, mitte "kuumast" kapotialusest. Kapoti alt õhk välja - Sinu autol kapoti tagaserva (tuuleklaasi juurde) ei ole mõtet pilu teha, kuna seal on sõites surve. Kapoti sisse võiks teha augu radikast 5-10cm tahapoole. Kuskil siin foorumis peaks mõni pilt (kellegi BMW E30 teemas äkki) ka sellest ideest olema. Minu 2105 oli sarnane asi - karterituulutuskopsik asus mul peaaegu pidur-sidurisilindri all (ehk mootoriruumi tagaservas) ja kui mootoriga ükskord midagi juhtus, siis vedas sealt mootoriruumi tagaosast sinise suitsu läbi selle radikataguse kapotiavause välja.
Ja lisaks, meie jamasime ka alumiiniumradikatega, probleemid lahenesid peale seda, kui ma vasest (Niva?) radika paigaldasin. Oli küll mõned kg raskem, kuid finishilippu nägin palju sagedamini :o)
EDIT: Minu autol oli samuti jahutuses ainult suur ring (jah, ilma termostaadita - soojendamine võttis veidi kauem aega), originaal veepump ja ei mingeid ventilaatoreid. Ahjaa, salongiradikas ikka oli ja kui häda käes, siis sai seda lisajahutusena kasutada. Kohal seista kaua ei saanud kuid ei Sinu kollane ega minu kollane ei olegi paigalseismiseks mõeldud.
EDIT2: Pilt ka leitud:
____________________________
Focus RS |
22.08.2012 at 10:23 |
3 edits. Last edited 22.08.2012 at 13:36 by Garfield
|
rustang Moderator |
Lada 2101 Coupé Super 1600
quote: Garfield: Kapoti alt õhk välja - Sinu autol kapoti tagaserva (tuuleklaasi juurde) ei ole mõtet pilu teha, kuna seal on sõites surve.
Õige, seda ettepanekut ma ei mõelnud lõpuni läbi, on jah surve tuuleklaasi allserva lähedal. Avad peaks olema eespool. |
22.08.2012 at 10:33 |
|
bagiauto |
Lada 2101 Coupé Super 1600
Üks asi veel mida pildi pealt näen- Laminova võiks panna kuivakarteri rõhupoole vahele- ehk siis rõhupumba ja mootori vahele, mitte tagasivoolu vahele kuivakarteri anumasse. Praegu pumbatakse jahutist läbi rohkem õlivahtu. Õhuga õlijahutid on tavaliselt kokku joodetud ja neid ei julgeks hästi survepoolele panna (kuigi need peaks ka kannatama sellist rõhku) , kuid laminova kannatab seda kindlasti. Aga jah, nagu eelmistes kommentaarides, tuleks kõigepealt vee radikaga asjad korda saada. |
22.08.2012 at 10:42 |
|
Raceboy |
Lada 2101 Coupé Super 1600
____________________________
www.vems.ee |
22.08.2012 at 14:09 |
|
Marvin |
Lada 2101 Coupé Super 1600
quote:
Sellel pildil on näha, et eest tulev õhk saab vabalt liikuda külgedelt radiaatori taha ja ei teki õhurõhkude vahet radika ees/taga mis sunniks õhu sealt läbi.
Ehk küll ma pole elus ühtki kiirestisõitmise autot ehitanud, võtan sellegipoolest arvata, et kui radikas lükata ettepoole, tema servad kinni toppida, suunajad külge sättida, vent küljest koukida ning kapoti sisse osundatud piirkonda mõned augud teha, siis peaks umbe hää saama ning tulevikus on ka piisavalt ruumi Raceboy või Rustangi osutatud/tehtud õhukarpide ehitamiseks
.
|
22.08.2012 at 14:58 |
3 edits. Last edited 22.08.2012 at 15:06 by Marvin
|
uzzac |
Lada 2101 Coupé Super 1600
Häid mõtteid rohkem kui vaja. Tänud.
Isa on nüüd puhkuse päevade jooksul meisterdanud sellise tüki. Eks nüüd näha ole mis juhtub. Kapoti lõikuma ei tahaks hakata.
Pildil vasakule poole peab see tühimik jääma, sest airboxi koonusfilter hakkab sealt õhku ahmima. Sellele tuleb ka omakorda mingi kast ümber teha, et soe õhk filtrist võimalikult eemal hoida.
____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee |
24.08.2012 at 08:30 |
|
Garfield |
Lada 2101 Coupé Super 1600
quote: uzzac: Pildil vasakule poole peab see tühimik jääma, sest airboxi koonusfilter hakkab sealt õhku ahmima. Sellele tuleb ka omakorda mingi kast ümber teha, et soe õhk filtrist võimalikult eemal hoida.
Sinna suur auk ja toru kuni koonusfiltrini. Mootor peab jahedat õhku saama aga "radika taha" jälle ei tohi sealtkaudu õhku voolata. Minu autol oli samas kohas veel teine auk, kust toru jooksis sisselaskekollektori peale. Et see ka jahe hoida. Kapoti eesserva all olev pilu niiöelda "esigrilli" vahel - selle peaks ka kinni saama. Mul oli see plastribaga + kinni teibitud (2105 kapoti kuju oli selle jaoks nagu loodud).
____________________________
Focus RS |
24.08.2012 at 09:03 |
|
uzzac |
Lada 2101 Coupé Super 1600
Kusjuures koonus ise jääbki juba peaaegu vastu grilli. Varjestan filtri radikapoolsest küljest ja tuleseinapoolsest küljest samuti. Juba praegu on näha sisselaske tempi langust ligemale 10c võrreldes eelmiste aastatega samal temperatuuril sõites. Kapoti ja esipõlle vahelist pragu proovime kuidagi likvideerida, midagi pornot sinna teha ei taha, siis pigem ei tee üldse, eks paistab.
____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee |
24.08.2012 at 09:35 |
|
Marvin |
Lada 2101 Coupé Super 1600
quote: uzzac:
Kuhu läheb õliradiaatori läbinud õhk? Ega Sa sealtkaudu kapotialusesse õhku ei pumpa? |
25.08.2012 at 18:10 |
|
uzzac |
Lada 2101 Coupé Super 1600
Pean kurbusega tõdema, et sellel aastal Lada starti ei jõuagi. Eile raiskasime 4 tundi ringrajal häälestamisele mis tulemust ei andnud. Sai paigaldatud deto andur, mis praktiliselt kohe koormuse all viga hakkas näitama. Maadlesime, mis me maadlesime, aga jagu ei saanudki. Nüüd võtame mootori ükskord lahti ja laseme üle käia, sest tihendit sai alles vahetatud, mis oli ka detonatsioonist ära lennanud. On ikka jama selle autoga
Kuuma saanud mootoris tekkinud deto jäljed olid päris koledad, aga uue tihendiga kokku sai pandud.
____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee |
10.09.2012 at 08:52 |
|
Raceboy |
Lada 2101 Coupé Super 1600
Mõned mõtted.
Kas kasutate tavalist 98't? Ma pole reeglitega eriti kursis, et kas tohib, aga 30% ksüleeni või tolueeni lisamine teeb imesid tavalise 98 kasutamise puhul.
Mehaanilisete tõukurite puhul on ise detoanduri seadistamine paras peavalu.
Nukaajastusega mängimine (nt veidi varasemaks keeramine) tihtipeale aitab detoneerimise vastu. Iseasi muidugi kas hakkas detoneerima ainult max momendi alas (seal enamasti esimesena) või käis asi lõpuni välja.
Kui liiga kergelt detoneerima läheb, eriti siis kui varem sõitis sama süütenurgaga puhtalt, siis võiks kahtlustada kas õli sattumist põlemiskambrisse või ebaühtlast jahutust kaanes (detonatsioon põhjustab tihendi allaandmise -> õhupadi kaanes omakorda rohkem detonatsiooni jne).
____________________________
www.vems.ee |
10.09.2012 at 09:12 |
|
bagiauto |
Lada 2101 Coupé Super 1600
Mina soovitaks selle autoga korralikku stendi minna. (mitte pendlimeeste juures käia). |
10.09.2012 at 14:52 |
|
uzzac |
Lada 2101 Coupé Super 1600
Pendlist on asi kaugel. Varem pole meil kunagi probleeme selles valdkonnas esinenud. Üks muudatud mis veel meelde tuli on see, et sumpa keskmine toru, mille ükskord Riias vastu äärekivi lapikuks sõiitsin natsa, sai vahetatud ümara variandi vastu tagasi. Mõõt võis jääda sama - 60mm või 63mm. Kahtlane bisness igatahes. Kevadeks mõtleme midagi välja, seni laseme pea ära remontida kui annab ja prooviem teist nukka ka.
____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee |
10.09.2012 at 14:58 |
|
Raceboy |
Lada 2101 Coupé Super 1600
quote: bagiauto: Mina soovitaks selle autoga korralikku stendi minna. (mitte pendlimeeste juures käia).
See kõlab toreda soovitusena kui see kasvõi 90% paikagi peaks. Mingil põhjusel viimistletakse seade tipptiimides alati rajal üle. Ja tipptiimide alla ei pea ma silmas mitte eesti omi, vaid maailmaklassi tiime.
Kui asja vastu veidi huvi on, siis siit teemast saab üht diskussiooni lugeda: http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=1&t=7598&
____________________________
www.vems.ee |
10.09.2012 at 15:11 |
|
bagiauto |
Lada 2101 Coupé Super 1600
viimistleda võib küll üle, aga enne peaks ikka põhi all õige olema. Piltide järgi näha, et asi on olnud väga mööda. |
10.09.2012 at 16:06 |
|
hents99 |
Lada 2101 Coupé Super 1600
Ega stendis võib samamoodi laiali lasta, kui ei mõõdeta silindri survet ja süütenurka.
Anduritega on muidugi mõnus, aga igas stendis pole ka neid. Mul hetkel üks mootor stendis koos nende anduritega ja peab ütlema, et tõesti on raske midagi üle võlli keerata.
Aga praegu tundub pigem pahatahliku tagantjärele targutamisena, sest vaevalt sa tead, mis tegelikult oli põhjus, näpuga näidata seadistaja suunas on alati lihtne.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
10.09.2012 at 20:33 |
|
bagiauto |
Lada 2101 Coupé Super 1600
quote: Ega stendis võib samamoodi laiali lasta, kui ei mõõdeta silindri survet ja süütenurka.
Anduritega on muidugi mõnus, aga igas stendis pole ka neid. Mul hetkel üks mootor stendis koos nende anduritega ja peab ütlema, et tõesti on raske midagi üle võlli keerata.
Aga praegu tundub pigem pahatahliku tagantjärele targutamisena, sest vaevalt sa tead, mis tegelikult oli põhjus, näpuga näidata seadistaja suunas on alati lihtne.
Vabandust- ei tahtnud tagantjärele targutada ja pahatahtlik pole ma teise võidusõitja vastu kunagi. Mida see silindri surve mõõtmine annab? Kui stendis isegi süüdet ei reguleerita, siis mida seal üldse tehakse? Ja see pole stend kus detonatsiooni ei kuulata. Selliseid põlvede vahel "stendijaid", kellel pole õigeid tööriistugi nimetangi pendlimeesteks. Viimasel ajal olen näinud palju taoliste kahjustustega mootoreid. Mõnel on poolik stend, mõni paneb asju täitsa tunde järgi- mõni mootor äkki saabki enam vähem käima, kuid see on rohkem juhus. |
10.09.2012 at 21:08 |
|
Raceboy |
Lada 2101 Coupé Super 1600
quote: bagiauto:
Vabandust- ei tahtnud tagantjärele targutada ja pahatahtlik pole ma teise võidusõitja vastu kunagi. Mida see silindri surve mõõtmine annab? Kui stendis isegi süüdet ei reguleerita, siis mida seal üldse tehakse? Ja see pole stend kus detonatsiooni ei kuulata. Selliseid põlvede vahel "stendijaid", kellel pole õigeid tööriistugi nimetangi pendlimeesteks. Viimasel ajal olen näinud palju taoliste kahjustustega mootoreid. Mõnel on poolik stend, mõni paneb asju täitsa tunde järgi- mõni mootor äkki saabki enam vähem käima, kuid see on rohkem juhus.
Millest sa räägid?
____________________________
www.vems.ee |
10.09.2012 at 21:10 |
|
|