register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Sisselaske kollektori tegemine   1 2  
Poster Message
noottaur
 
Sisselaske kollektori tegemine
Kas selline sisselaske kollektori tegemine on lubatud, kui sisselaske kanali sisse freesida sügavus kuhu sisse läheb sisselaske kollektori üks ots.? Kollektor kinnituks siis kanalisse ja kaane külge vedrudega. Kaane välimus jääks samaks kuna ainult kanal läheks ümber tegemisse niiet peaks selline asi lubatud olema ( 4.2 Cylinder block and cylinder head. The cylinder block and cylinder head of the respective car manufacturer must be visually recognisable, all modifications and other engine parts are free. ). Põhjus sellise kollektori tegemiseks on see, et nii oleks lihtne kollektorit kinnitada ja originaal poldiaugud jääksid väljalaske kollektori kinnitamiseks kõik. Sisselaske kollektori kinnitamiseks tuleks nukkvõlli korpuse külge ka paar kinnitust. Peaks paigale jääma küll siis. See originaal lahendus, et üks polt hoiab nii sisselaske kui ka väljalaske kollektorit korraga, on leebelt öeldes jama.

Mõni pilt ka selgituseks:

Punasega märgitud see piirkond ( 7-8mm kanali algusesse freesitud sügavus )


See suurem sisselaske kanal on tehtud scrap kaanele lihtsalt seepärast ,et näha kas läheb veesärki sisse freesimisega või ei. Sisselaske kanal sai 40mm ning pole veesärki läinud. Tulevane kanal tuleks 38mm ja kanali algus ( 7-8mm ) tuleks 35mm. Kanali algusesse tuleks siis kollektori torud mis oleks 1.5mm seinapaksusega.
23.03.2011 at 19:44 2 edits. Last edited 23.03.2011 at 19:52 by noottaur
Garfield
  
Sisselaske kollektori tegemine
Oijah, ma ei küsi milleks ... aga kas sa saad selle nii tihedaks, et sealt vahelt lisaõhku ei hakka saama?

____________________________
Focus RS
23.03.2011 at 20:37
hall
 
Sisselaske kollektori tegemine
Küsimus on nii segane, et sellele vastata pole võimalik.
Kui ehitad mootorit, millega tänavaliikluses ega tehniliste tingimustega reguleeritud võistlustel ei osale võid oma autoga teha põhimõtteliselt kõike, mida pähe tuleb. Seda muidugi eeldusel, et sa kellelegi viga ei tee.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
23.03.2011 at 21:37
noottaur
 
Sisselaske kollektori tegemine
Lisaõhu kohta ei tea. Loodan, et see jääks ikka õhukindel kuid tõesti ei oska ennustada. Kõik oleneb sellest kui hea pesa saaks sellele kollektori torule plokikaane sisse.
Tänava peale ei tee seda, Super1600 klassi auto mootoriks plaanin. Sealt see lõik ka võetud.
quote:
4.2 Cylinder block and cylinder head. The cylinder block and cylinder head of the respective car manufacturer must be visually recognisable, all modifications and other engine parts are free.
24.03.2011 at 00:41
Jesper
 
Sisselaske kollektori tegemine
Iseenesest S1600-s on praktiliselt nii, et anything goes, aga see on räme üle mõtlemine hetkel, mille sisuline eesmärk jääb segaseks. Kui sul on sl kolle ja vl kolle eraldi tükid ja ainuke lahendamist vajav probleem on see, et nad käivad sama poldiga (miks see üldse probleem on?), siis tekita sinna sl pordi ümbrusesse neid kinnitusi lihtsalt juurde, kasvõi keevita lisakronsteinid kaane külge.

Minuarust sealt piltidelt paistab hoopis suurem probleem, nimelt sellisel edasitagasi-voolu kaanel kütab väljalase päris hästi sisselaset.

Offtopic, aga üldiselt Noottaur, mine mõne võidusõidumehaaniku juurde aastakeseks praktikale, stiilis põrandat pühkima ja kolbe pesema, ja hoia selle käigus silmad-kõrvad hästi lahti. Saad lõppkokkuvõttes kiiremini rajale, seda kollektiivset võidusõiduautode ehitamise teemalist matsu jagamist ei ole väga võimalik üksi garaažis viilides ära õppida (proovisin ise kah mitte väga ammu), vaid seda antakse inimeselt inimesele edasi, nagu iga teistki haridust. Praegu sa lihtsalt näed vaeva Pythagorase teoreemi uuesti leiutamisega.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
24.03.2011 at 01:55 1 edit. Last edited 24.03.2011 at 01:56 by Jesper
hall
 
Sisselaske kollektori tegemine
quote:
noottaur: Lisaõhu kohta ei tea. Loodan, et see jääks ikka õhukindel kuid tõesti ei oska ennustada. Kõik oleneb sellest kui hea pesa saaks sellele kollektori torule plokikaane sisse.
Tänava peale ei tee seda, Super1600 klassi auto mootoriks plaanin. Sealt see lõik ka võetud.
quote:
4.2 Cylinder block and cylinder head. The cylinder block and cylinder head of the respective car manufacturer must be visually recognisable, all modifications and other engine parts are free.


S1600 tingimuste valguses pole selle asjaga küll mitte mingisugust probleemi.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
24.03.2011 at 03:15
Garfield
  
Sisselaske kollektori tegemine
quote:
noottaur: See originaal lahendus, et üks polt hoiab nii sisselaske kui ka väljalaske kollektorit korraga, on leebelt öeldes jama.
Minu S-1600 klassi Ladal oli ka ju sama teema. Jama küll, aga kasutasime nr 12-võtmele (M8) isekontreeruvaid (lennunduslikud, mitte need plastmassribaga) mutreid, sest nr 12 padrun oli väiksem ja sai paremini ligi. Spetskujuga seibid, kuna Marteliuse torukolle ja Weberite sisselaskekolle ei võimaldanud kõikjal ümmargusi seibe kasutada. Ja ekraan väljalaske ja sisselaskekollede vahel. Mõlemad kollektorid käisid maha-peale loetud minutitega. Vaja oli ainult pikka ja kardaaniga "tirri" ja natuke harjutamist.
Minu soovitus oleks sul pigem sisselase panna korralike poltide alla kinni ja väljalase "rippugu siis vedru otsas". Mul ei ole pilti, kuid Estonia vormelitel oli ju väljalase vedrudega kinni - ehk see väljalaskekolle flants oli poltidega vastu mootorit kinni, selle otsas ainult lühikesed (ca 2cm) torujupid. Nende otsa käisid siis juba väljalaske torud, vedrudega. Kuul Jaagul oli vist niimoodi.



____________________________
Focus RS
24.03.2011 at 11:11
uzzac
 
Sisselaske kollektori tegemine
Meil tuleb uus välja-sisselase ühes tükis. Ühele flantsile on külge poogitud nii sisse kui välja kolled ja välja kolled käivad samamoodi nagu Garfield kirjeldas. Uuri kas sellist lahendust saad kasutada, et ei oleks kahest tükist. See on tõeline paevalu kui hoiab ainult poolikult kinni ja siis jända sellega, et mõlema kolle flats oleks mm pealt sama. Õudne.

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
24.03.2011 at 11:24
noottaur
 
Sisselaske kollektori tegemine
Originaal sl kolle on sellel vesijahutusega tehtud ( kaane seest jooksevad kanalid kolle sisse ). Sellele vedrudega sl kollele sellist jahutust küll teha ei saaks kuid kolled oleks suuremate kaane kanalite tõttu üksteise ligidal ikka.. Ekraani vahele pannes saaks mingi osa soojusest kinni pidada ning väljalaske kolle teipimisega annaks ka sooja vähendada.

To Jesper - Suuremate sl kanalitele tahaks saada ka suuremat sl kollet kuid originaal kollet portida ei saa kuna seal on neid käänakuid jm nii palju, et sellest ei tuleks midagi välja. Kollektori enda kanalid on nii õhukese seinaga et sealt ei saaks igalt poolt piisavalt maha võtta ka, et korralikult voolama hakkaks.
Kui saaks originaal poldiaugud kõik väljalaske kolle jaoks jätta ja siis sl kolle vedrudega kinnituma oleks see süsteem vähe lihtsam ja oleks sl kolle probleem lahendatud.
Tõesti pole tuju hakata uut sl kollet tegema alumiiniumist, mis oleks sama poole poldi kinnitumisega ning millel oleks vesijahutus jm värgid.


Kui nii siis võib teha siis ka teeb. Kuskil pingis need laiendused kaane sl kanalite algusesse kasvõi 10mm sügavusele ( et liikuma ei hakkaks seal kaane küljes ) ja siis kolle torud sisse pressida. Jääb õhukindel küll.
24.03.2011 at 13:32
Raceboy
 
Sisselaske kollektori tegemine
Puhtalt metall-metall liitega sa seda ühendust nii tihedaks ei saa kunagi, et ta lisaõhku ei tõmbaks.

Soovitatav on teha üks flants ja flantsi külge keevitada lühikesed torujupid, mille külge omakorda silikoonlõdvikutega juba gaasiklapid, trompetid, kolle vms. Sedasi tehakse seda 99% juhtudest, kui ruumiga priisata pole.

____________________________
www.vems.ee
24.03.2011 at 14:05
noottaur
 
Sisselaske kollektori tegemine
Kaspar kas sa mingit pilti v viidet saaksid sellele flansile anda? Ei kujuta täpselt ette, et kuidas see välja näeb.
Raceboy - võiksid ka mingi lingi anda, et saaks selle kohta uurida.
24.03.2011 at 15:06
Garfield
  
Sisselaske kollektori tegemine
quote:
noottaur: Originaal sl kolle on sellel vesijahutusega tehtud...
Olen ma nüüd päris valesti aru saanud või kuidas saab sisselaske kollet jahutusvedelik jahutada? See on pigem soojendus ja karpaga mootoritel oli tõesti see kasutusel, sest karburaatorid kippusid hõrenduse tõttu jahtuma ja jäätuma. Unusta see "vesijahtus" ära - see on soojendus tegelikult, mida S1600 autol kindlasti vaja ei ole.
EDIT - kirjavikad...

____________________________
Focus RS
24.03.2011 at 15:10 1 edit. Last edited 24.03.2011 at 15:11 by Garfield
noottaur
 
Sisselaske kollektori tegemine
Plokikaanest läheb vesi küll kolle sisse ja siis kollektori sees on 2 väljundit, kustkohast vesi välja läheb. Kui karburaatori soojendus siis olgu nii. Sain valesti aru järelikult.
Seda soojendust tõesti vaja ei lähe jah.
24.03.2011 at 15:35
raimo_r
Sisselaske kollektori tegemine
Tihendamisest - BMW M20 mootori segusiibri külge käivad tühikäigumootori ja piduri vaakumi otsikud samuti metall-metall ühendusega, ei mingi o-ringi, klambrit ega muud asja. Võiks öelda et käega proovides on nad seal suht ebatihkelt.
Mootori töös mingeid mõjutusi see siiski ei oma, sai kunagi järgi proovitud.

____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
24.03.2011 at 15:38
uzzac
 
Sisselaske kollektori tegemine
quote:
noottaur: Kaspar kas sa mingit pilti v viidet saaksid sellele flansile anda? Ei kujuta täpselt ette, et kuidas see välja näeb.



Ei leia pilti kusagilt. Nv uurin Pärnus arvuti sügavustest, äkki seal on. Põhimõtteliselt on paks raua tükk flantsiks, mille külge on keevitatud sisselaske kolle ja väljalaske jaoks ~100mm torujupid, kuhu otsa läheb vedrudega ülejäänud väljalaske kolle. Point on selles, et sisse ja väljalase oleks ühes tükis pea külge keeratavad. Kui pilti näed saad kohe pihta. Üritan leida.


____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
24.03.2011 at 16:56
noottaur
 
Sisselaske kollektori tegemine
Okei. Tekkis üks mõte vahepeal, et kui seda punast silikooni panna sinna metall-metallühenduse vahele peaks see õhukindel küll jääma. Kuuma see seal kanali sees väga saada ei tohiks ja kanalisse see silikoon ka ei pääse.
24.03.2011 at 17:28
Trabi
Sisselaske kollektori tegemine
Kust kandimees sa oled? Ma usun, et sul oleks lihtsam mõne vanema sõitja (sõitjate) poolt leiutatud ja aretatud kolle oma silmaga ülevaadata ja siis teha omad otsused. Niimoodi siin "mullitada" on suht mõtetu kui asja oma silmaga otse ei näe. Ma võin homme teha Hr. Kuuli LADA mootorist sulle paar pilti ja siis saad aru kuda se asi Garfieldil ja teistel tehtud on kes Ladale ühe kollekorpuse külge panid nii lõdvikutega Weberid kui vedrudega paugutorud. (Sõnastus läks käest)
24.03.2011 at 22:16
noottaur
 
Sisselaske kollektori tegemine
Saaremaalt pärit.
Pilt oleks täitsa abiks jah. Saaks vähe aimu kuidas tehtud.
Ei meeldi siin endal ka kõike eest teist taga küsimas käia, kui midagi arusaamatuks jääb. Pildi pealt saaks kohe täpselt aru.
24.03.2011 at 23:26
uzzac
 
Sisselaske kollektori tegemine
Siin küll väljalase küljes jäigalt, aga mõtte annab edasi vast.



____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
27.03.2011 at 14:28
noottaur
 
Sisselaske kollektori tegemine
Ahah.. Sedasi enamvähem kujutasingi ette. Kas sl kollektori torud millegiga üle peaks ka tõmbama, et kuuma rohkem eemale hoida?
27.03.2011 at 21:41
Raceboy
 
Sisselaske kollektori tegemine
quote:
noottaur: Ahah.. Sedasi enamvähem kujutasingi ette. Kas sl kollektori torud millegiga üle peaks ka tõmbama, et kuuma rohkem eemale hoida?


Hoopis väljalaskekollektor on soovitav üle tõmmata (vähemalt algusosa) termoteibiga, lasta keraamikaga katta vms.

____________________________
www.vems.ee
28.03.2011 at 09:19
noottaur
 
Sisselaske kollektori tegemine
Selle vl kolle teipimise mainisin ees ära ka jah, kuid sl kolle temperatuur on jama. Kas see siis ei mõjuta tõesti nii palju?
28.03.2011 at 11:16
Garfield
  
Sisselaske kollektori tegemine
quote:
noottaur: Selle vl kolle teipimise mainisin ees ära ka jah, kuid sl kolle temperatuur on jama. Kas see siis ei mõjuta tõesti nii palju?
Sul ju ka "telliskivi" kujuga autonina? Võta eest mingi korralik auk (esilaterna) ja juhi sealt venttoruga sisselaskekollele külm õhk peale.


____________________________
Focus RS
28.03.2011 at 13:23
uzzac
 
Sisselaske kollektori tegemine
quote:
Garfield:
quote:
noottaur: Selle vl kolle teipimise mainisin ees ära ka jah, kuid sl kolle temperatuur on jama. Kas see siis ei mõjuta tõesti nii palju?
Sul ju ka "telliskivi" kujuga autonina? Võta eest mingi korralik auk (esilaterna) ja juhi sealt venttoruga sisselaskekollele külm õhk peale.


S1600 reeglite järgi peab kasutama originaal tulesid. Seega pead muu mooduse leidma kuskohast õhku peale juhtida. Kui mõlemad kolled keraamikaga katta ja lisaks teipida väljalase? ning kasutada ekraani kahe kolle vahel peaks hea saama küll.


____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
28.03.2011 at 14:10
noottaur
 
Sisselaske kollektori tegemine
Okei, siis hea.
28.03.2011 at 17:24
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Sisselaske kollektori tegemine   1 2  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.