register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : BMW nukkvõlli ülikiire kulumise probleem  
Poster Message
Madis61
BMW nukkvõlli ülikiire kulumise probleem
Tervist!
Minu auto näol pole tegu küll opentracki masinaga aga ehk saab siit mõtteid siiski.

Autoks on Bmw e30 ning mootor m20 2.8L stroker.
Nukkvõlliks on Catcams 296 kraadine ja 12.5mm tõusuga nukk.
Vedrud on PPF stage 3 ja nookurid Ireland engineeringu analoogid mis tellitud samuti PPF-ist.

Nukkvõll kulus ära ca. 300 km-ga, võllil on näha pisut kuumenemise märke(nuka tipud on pisut pruunikad) mis viitaks nagu õlitusprobleemile. Pooltel nookuritel loksub nuka kokkupuute pind. Pea õlitusega tundub kõik justkui korras olevat, samas on see Catcamsi nukk ka väga järsu tõusuga, ehk need pruunikad nuka tipud ongi normaalsed sellise nuka ja selliste vedrude puhul?
Või on ehk need stage 3 vedrud tõesti liiga jäigad?

Ideid?

Siin pildil on näha et justkui nookuri ots treiks võllilt metalli maha aga paistab et see siiski ei ole vähemalt enamus nookurite puhul case.(nukkvõll liigub pildil "ülespoole")
http://img517.imageshack.us/i/p2170075.jpg/

Siit on näha et nookuri ots pole nukaga isegi kokku puutunud, samas osadel nookuritel on. Äkki see on ebatäpse klapireguleeringu tulemus?
http://img266.imageshack.us/i/p2170031.jpg/

selles asendis on nukkvõll kõige rohkem kulunud, mis oleks ka justkui loogiline....kui see nukk oleks mitmed tuhanded kilomeetrid sõitnud.
http://img684.imageshack.us/i/p2170072.jpg/

Alumises reas on loksuvate kokkupuutepindadega nookurid. Kulumises ei paista vahet olevat kas loksuvad või mitte.
http://img571.imageshack.us/i/p2170055.jpg/

17.02.2011 at 19:27 1 edit. Last edited 17.02.2011 at 19:29 by Madis61
kivialune
BMW nukkvõlli ülikiire kulumise probleem
Kuidas see kõik nii õlita välja näeb? Või puhastasidki kõik enne pildistamist nii ära... Loe Silweri auto teema läbi, kui veel pole teinud. See disain pole vist kõige parem ja kuluvadki need nukkvõllid kiiresti ära. Originaalid kuluvad ka aja jooksul, kui eta välja arvata. Mina katsetaks paksema õliga. 15w, 20w näiteks.
18.02.2011 at 00:12
Madis61
BMW nukkvõlli ülikiire kulumise probleem
See on pea pole tegelikult minu auto peal sõitnudki. Vana pea läks mul hoopis untsu, aga see on juba teine teema ja nuka kulumisse ei puutu.
Silweri teema olen suhtkoht läbi lugenud, tean et tal oli ka sarnane probleem, kuid tema auto ju sõitis tunduvalt rohkem kui vaid 300km nagu ma aru sain.

Huvitav kas rullnookureid keegi bmw-le ei müü? Need võiksid minu silmis nagu probleemi lahendada. Või äkki tuunida see õlitusvarras mis sinna õli pritsib kuidagi ümber?
Halb on see, et ma ei suuda leida erinevatest välismaa foorumitest ühtegi teemat selle nuka kohta.

Õli oli mul hetkel motuli täisünt 10w-40, talvel ei näinud selles probleemi. Aga ehk tõesti kasutada proovida paksemat õli, kuid ma ei usu et ainult see probleemi lahendaks.

On kellegil veel kogemusi nende IE nookuritega? Jumal tänatud et nendel tallad minema ei lennanud ja kuhugi vahele ei sattunud.
18.02.2011 at 01:41
Madis61
BMW nukkvõlli ülikiire kulumise probleem
Täna uurisin asja veel. Siiski loksuvad kõikide nookurite liugpinnad, lihtsalt osadel loksuvad nii vähe et esialgu ei saanudki aru. BMW originaalil hoiab seda liugpinda kinni tihvt ja ka liugpind ise on paksem.
http://img403.imageshack.us/i/p2180105.jpg/

Tundub et see treimisprobleem on siiski olemas, pooltel nookuritel on kulumata liugpinna osa üks pool, pooltel teisel pool. Ma ei tea kas see on väga rumal mõte aga äkki see sama "treimine" põhjustabki selle, et mingil hetkel ei satu õli nookuri ja nuka vahele?(peale selle et see niisama kulutab nookuri otsa ja nukka) Nookur lihtsalt lükkab õli eest ära? Ja see põhjustab ka selle, et nuka tipus pole õli ning kulub ka nookuri liugpinna keskmine osa? Proovisin originaalnookuriga ka, seal paistab et jääb mõlemale poole liugpinna otstele väike pilu sisse, et õli satuks nookuri alla ja ei tekiks treimisefekti. Kulumisjägedest on seda samuti näha, sõitsin lühikest aega nii, et üks nookur oli originaal.
http://img232.imageshack.us/img232/8472/p2180079.jpg

See on ilmselt väljalaskepoole nookur, kuuel nookuril on see kulumata pind teisel pool.
http://img266.imageshack.us/i/p2170031.jpg/

Ilmselt peab tõesti selliste vedrudega kasutama tunduvalt paksemat õli. Neid IE nookureid ei saa kindlasti (ega julgegi enam) kasutada. Nüüd tuleks kuskilt leida mingid asjalikumad nookurid ilmselt.
18.02.2011 at 17:32 1 edit. Last edited 18.02.2011 at 17:36 by Madis61
hents99
  
BMW nukkvõlli ülikiire kulumise probleem
Aga miks originaalnookurid ei kõlba? Või miks neid ei saa/taha kasutada?

Tagantjärgi tarkus on täppisteadus ja ei taha kuidagi parastada, kuid: Originaalosad peavad reeglina palju palju rohkem vastu. Mida vähem aftermarket juppe küljes, seda parem.

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
19.02.2011 at 00:49
mart154
 
BMW nukkvõlli ülikiire kulumise probleem
Sellise klapitõusu ja nii jäiga vedruga murduvad need originaalid suht arvatavasti pooleks. Eriti veel, kui pöörete kallal käidud on.

M
19.02.2011 at 08:26
Madis61
BMW nukkvõlli ülikiire kulumise probleem
Jah, originaalid ilmselt kaua ei kestaks selle vedru ja nukaga. Pöörded mul väga kõrged polegi, 7100rpm.

Saatsin catcamsile kirja probleemi kohta ja sain ka vastuse.
Soovitavad neid nookureid:
http://store.vacmotorsports.com/vac---m20-billet-rocker-arms-set-of-12-p965.aspx

Hind on muidugi selline et kuku perseli, aga kui need reaalselt mu probleemi lahendavad siis peab ilmselt ära tellima. Hea on see, et nad annavad oma nookuritele 100% garantii isegi võidusõidu tingimustes.

Küsisin Ka ppf-ist et kas neil on enne olnud probleemi nende Heavy duty nookuri taldade eemaldumisega-väidetavalt mitte.
19.02.2011 at 14:35
peep
 
Moderator
BMW nukkvõlli ülikiire kulumise probleem
Ma pole küll ekspert tehnika alal, kuid mõningane kogemus on tekkinud autode ehitamise peale raha kulutades ja vaadates, kuidas teised seda teevad. Kui sa selliseid summasid oled valmis ainuüksi nookurite peale kulutama, siis pole välistatud, et raha/võimuse/vastupidavuse suhtelt on parem projekt M3 mootor osta ja ära värskendada. Seda enam kui jutt on võidusõidust.
19.02.2011 at 16:49 1 edit. Last edited 19.02.2011 at 16:50 by peep
Madis61
BMW nukkvõlli ülikiire kulumise probleem
Absoluutselt nõus et m3 mootor oleks mõistlikum, aga mis tehtud see tehtud juba. Samas ma ei kujutanud ette selliseid probleeme, neid mootoreid on ju tehtud küll ja küll, kuid ilmselt mitte selliste võllidega ja võimsustega vabalthingavaid väga palju.
19.02.2011 at 17:57
silver
BMW nukkvõlli ülikiire kulumise probleem
meil käis mootor originaal nookuritega 7500 ja ühtegi probleemi ei olnud aastate jooksul.
20.02.2011 at 10:38
Raceboy
 
BMW nukkvõlli ülikiire kulumise probleem
Madis, Sander kasutas oma M20 turbomootoril ka suvel ppf'i nookureid ja samuti olid kulunud suht kiiresti. Huvi korral võid temalt täpsemalt uurida...

____________________________
www.vems.ee
20.02.2011 at 10:42
Silwer
BMW nukkvõlli ülikiire kulumise probleem
Neid "originaal nookureid" on ka mitut sorti. Olen uurinud nii Lemförder, Febi, kui ka BMW esindusest ostetud päris A varuosa nookureid ja üllataval kombel on neist kõige kvaliteetsemad odavad Febi nookurid. Neil oli nimelt valu sees kõige vähem õhumulle ja teoreetiliselt olid nad seega kõige tugevamad.

Aga 2,8 liitrine M20 ja 300 kraadi lähedal nukk eeldavad, et sisselaskekanalitega, klappide ja peaga on midagi erakorralist tehtud, muidu sellest nukast lihtsalt kasu ei ole. See võib anda mingit tulemust väiksema kubatuuriga M20 puhul aga 2,8 puhul saad kange nukaga vaid selle, et võimsus on üpris sama mis oleks 20 kraadi lahjema nukaga aga lihtsalt see on kõrgematel pööretel - lihtsalt sitem on sõita sellise mootoriga.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
20.02.2011 at 14:30
ardi
BMW nukkvõlli ülikiire kulumise probleem
Täpselt sama probleem oli endal 2009 aastal super 1600 golfiga. CatCamsi nukad peale pannes kulusid kohe nii nukad kui ka tõukurid. Enne seda probleeme polnud. CatCamsi enda tõukuritega probleem kadus. CatCams ütles: OK when valve spring pressures and free travel were good then it is a friction problem between cam and follower.
Many engine suffer from this the last three years and the main reason is the change of the oils due to environmental laws.
It is by coating the followers that the problem is resolved.
We are for more than 2 years now coating all our followers and this kind of problem is relved with it.
20.02.2011 at 14:44 1 edit. Last edited 20.02.2011 at 14:56 by ardi
Madis61
BMW nukkvõlli ülikiire kulumise probleem
quote:
Silwer: Neid "originaal nookureid" on ka mitut sorti. Olen uurinud nii Lemförder, Febi, kui ka BMW esindusest ostetud päris A varuosa nookureid ja üllataval kombel on neist kõige kvaliteetsemad odavad Febi nookurid. Neil oli nimelt valu sees kõige vähem õhumulle ja teoreetiliselt olid nad seega kõige tugevamad.

Aga 2,8 liitrine M20 ja 300 kraadi lähedal nukk eeldavad, et sisselaskekanalitega, klappide ja peaga on midagi erakorralist tehtud, muidu sellest nukast lihtsalt kasu ei ole. See võib anda mingit tulemust väiksema kubatuuriga M20 puhul aga 2,8 puhul saad kange nukaga vaid selle, et võimsus on üpris sama mis oleks 20 kraadi lahjema nukaga aga lihtsalt see on kõrgematel pööretel - lihtsalt sitem on sõita sellise mootoriga.



Kaan on mul porditud, ja väljalaskepoolel schmiedmann torukolle, surveaste 10.5 kandis, gaasiklapp on originaal. Viiamti arendas dünos 184kw ja 296nm või midagi sinna lähedale. Kui huvi on siis võin graafiku üles otsida. jõuvahemik ei tõusnudki võrreldes schricki 284/274 nukaga palju kõrgmale, mis on muidugi üllatav;)
20.02.2011 at 15:27 1 edit. Last edited 20.02.2011 at 15:33 by Madis61
Madis61
BMW nukkvõlli ülikiire kulumise probleem
quote:
ardi: Täpselt sama probleem oli endal 2009 aastal super 1600 golfiga. CatCamsi nukad peale pannes kulusid kohe nii nukad kui ka tõukurid. Enne seda probleeme polnud. CatCamsi enda tõukuritega probleem kadus. CatCams ütles: OK when valve spring pressures and free travel were good then it is a friction problem between cam and follower.
Many engine suffer from this the last three years and the main reason is the change of the oils due to environmental laws.
It is by coating the followers that the problem is resolved.
We are for more than 2 years now coating all our followers and this kind of problem is relved with it.



huvitav mis kate see on mis nad sinna peale panevad, äkki saaks seda eestis ka kuskil teha?
20.02.2011 at 15:53
Silwer
BMW nukkvõlli ülikiire kulumise probleem
quote:
Madis61: Kaan on mul porditud, ja väljalaskepoolel schmiedmann torukolle, surveaste 10.5 kandis, gaasiklapp on originaal. Viiamti arendas dünos 184kw ja 296nm või midagi sinna lähedale. Kui huvi on siis võin graafiku üles otsida. jõuvahemik ei tõusnudki võrreldes schricki 284/274 nukaga palju kõrgmale, mis on muidugi üllatav;)

Graafik huvitaks küll: silwer(ät)email ee võrdleks seda oma kunagistega - mootorid ju väga sarnased. Arvan, et sind piirabki see, et pea lihtsalt ei voola ja sisselase on liiga takistav. Kas täisgaasil on ka sisselaskekollektoris vaakum?

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
20.02.2011 at 16:09
ivarm
BMW nukkvõlli ülikiire kulumise probleem
quote:
Madis61: Jah, originaalid ilmselt kaua ei kestaks selle vedru ja nukaga. Pöörded mul väga kõrged polegi, 7100rpm.
Koduleht kirjutab, et stage 3 vedrud kannatavad kuni 9000rpm. Miks mitte vahetada vedrud nõrgemate vastu, kui nii kõrgeid pöördeid nagunii ei kasuta?

http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webshop2/catalog/product_info.php?products_id=314&osCsid=a1c1d9fdcf8b3b6fef0b5f0d1c9b10a1
21.02.2011 at 13:49
Madis61
BMW nukkvõlli ülikiire kulumise probleem
Jep, seda küll et pöörded nii kõrgel pole. Need jälle ei kõlba sellepärast et väidetavalt on need head kuni 11mm tõusu jaoks, minu nukal on aga tõusu 12.5mm.
21.02.2011 at 17:11
vvt
  
BMW nukkvõlli ülikiire kulumise probleem
quote:
mart154: Sellise klapitõusu ja nii jäiga vedruga murduvad need originaalid suht arvatavasti pooleks. Eriti veel, kui pöörete kallal käidud on.M

Ei vasta tõele.


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
10.03.2011 at 16:33
Madis61
BMW nukkvõlli ülikiire kulumise probleem
Olen kuulnud küll, et on sõidetud ka originaal nookuriga, kuid siis jääks need kindlasti nõrgimaks lüliks mootori juures. Neid on tihti katki läinud ka originaalmootoritel.
Igatahes sain oma kulla hinnaga nookurid kätte, nendel on nuka õlituseks veel lisa ava nookuris mis pritsib õli otse kontaktpinna ja nuka vahele, samuti on nuka kokkupuute pind tunduvalt pikem kui originaalis. Kokkupuute pind on vahetatav ja klapireguleeringu süsteem on nn. porsche tüüpi.
Vedrud olid tõesti liiga jäigad, ei tasu ikka kõike mis suvaline internetipood kirjutab tõepähe võtta ja uurida natuke tagamaid, õige vedru selle nukaga on 35kg.
11.03.2011 at 17:39
vvt
  
BMW nukkvõlli ülikiire kulumise probleem
Kunagi küsisin vist Silverilt, et kas teeks loomkatseid. Ma arvan, et tükkide viimine TTÜ metallitarkade kätte annaks sulle ka pädeva vastuse. Hetkel tundub probleemiks olema nukkvõlli ebakvaliteetne pindkarastus.

Olen umbes 20 000 km (kumbagi) kasutanud järgnevat kooslust
-Schricki 284 võll + originaalnookurid + Schricki vedrud
-dbilase 308 võll+originaalnookurid+ Schricki vedrud

Vedruse "tõusu kõlbulikkust" saab lihtsalt kruustangide vahel ise hinnata (keerud ei tohi hakata kokku puutuma (coil bind)) Keerad koomale ja mõõdad, milleks interneti tarkustega riskida.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
17.03.2011 at 13:20 1 edit. Last edited 17.03.2011 at 13:23 by vvt
Madis61
BMW nukkvõlli ülikiire kulumise probleem
quote:
vvt: Kunagi küsisin vist Silverilt, et kas teeks loomkatseid. Ma arvan, et tükkide viimine TTÜ metallitarkade kätte annaks sulle ka pädeva vastuse. Hetkel tundub probleemiks olema nukkvõlli ebakvaliteetne pindkarastus.

Olen umbes 20 000 km (kumbagi) kasutanud järgnevat kooslust
-Schricki 284 võll + originaalnookurid + Schricki vedrud
-dbilase 308 võll+originaalnookurid+ Schricki vedrud

Vedruse "tõusu kõlbulikkust" saab lihtsalt kruustangide vahel ise hinnata (keerud ei tohi hakata kokku puutuma (coil bind)) Keerad koomale ja mõõdad, milleks interneti tarkustega riskida.


Ma usun et sain oma probleemi lahendatud, suhtlesin otse catcamsiga, usun et nad on asjaga kursis. Sealt tuli kohe vastus, et 68 kg vedrud on ilmselgelt liiga jäigad ja nemad soovitasid neid nookureid samuti. Uute nookurite liugpind on pikem ja seda tremisprobleemi enam ei ole.
19.03.2011 at 19:10
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : BMW nukkvõlli ülikiire kulumise probleem  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.