register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : Peugeot 306 8v xsi   .. 3 4 5 6 7 8 9  
Poster Message
H.E
  
Peugeot 306 8v xsi
Seda on väga raske öelda. Vaadates jõukõverat arvan mina endiselt, et käiku peaks vahetama enne 6000rpm-i. Tiigi kurvist välja kiirendades võiks olla küll rohkem pöördeid, sama on ka uutes kurvides. Andres hall arvas üldse, et tiigis võiks ehk 2. käigu panna. Teisalt on enne uusi kurve kenasti 3.käik, 6000rpm ja samas käiguvahetus oleks mõttetu ning umbes nii juhtuks vist ka stardisirgel.
29.09.2010 at 18:07
devilc
Moderator
Peugeot 306 8v xsi
Ma ei tea su masina käigu ülekandeid, aga kõvera pealt võiks oletada, et 2->3 vahetus võiks käia piiraja lähedal, 3->4 ca 6200 ja 4->5 ca 6000 rpm kandis.
29.09.2010 at 18:24
hall
 
Peugeot 306 8v xsi
ma julgeks väita, et 4,4 on praegusel juhul palju parem kui 3,8. Piirajaga ilmselt probleeme pole, aga kiirendusvõime kasvab tuntavalt.

____________________________
Porsche Ring - ilmselt parim ringrada Põhjamaades.

CityKart - sisekardikeskus Pärnu kesklinnas.
29.09.2010 at 21:51
kivialune
Peugeot 306 8v xsi
Eks see on ka maitse asi. Käigud lähevad tihedamaks ja tuleb rohkem käike edasi tagasi lapata. Kui mootor suudab vedada suht suures vahemikus on palju mõnusam pikemalt ühe käiguga lasta ja mitte hakata seda natukest püüdma kõrgema ülekande arvuga. Esiveolisel pole diri edasi tagasi lappamine ka just lihtne ülesanne. Kui difri lukku ei ole, siis paneks selle pigem esikohale. Ja kui laiali, saab mõlemad panna, kui eelarve lubab.
Kasutaja Garfield oskab rääkida, kuidas tõlgeduks difri lukk aegade muutuses. Tema pani kunagi torsen luku, mida väga fännan, aga pole õnnestunud proovida, et öelda, kas mu liigne etusiasm torseni suhtes läheks asja ette ;)
30.09.2010 at 00:09
H.E
  
Peugeot 306 8v xsi
No ma ei kujuta ette küll, et sellel autol asfalti peal korraliku rehviga jaksaks ratta ringi võtta või misiganes muul moel kulutada energiat peale auto edasi lükkamise.
Iseenesest oleks talveks tore proovida aga 7000.- tahetakse diffri eest. Mis iseenesest pole üldse palju, sest väljamaal küsitakse 15k. Samas ei tea kui väga raatsin seda raha niimodi loopida selliste asjade peale. Esiveolisega pole suurt funni anyway.
30.09.2010 at 02:08
kivialune
Peugeot 306 8v xsi
Raplas ja Tabasalus sa vist ei sõida, siis pole nii tähtis küll. Ma olen tänavarehvidega kangutanud ja nendega olen saanud küll igal rajal libisema ka 100hp. Natuke üllatav, kas Audrus tõesti ei saa 90 kw ja tänavaslickiga ratast ringi käima?
30.09.2010 at 09:25
uzzac
 
Peugeot 306 8v xsi
quote:
H.E: No ma ei kujuta ette küll, et sellel autol asfalti peal korraliku rehviga jaksaks ratta ringi võtta või misiganes muul moel kulutada energiat peale auto edasi lükkamise.
Iseenesest oleks talveks tore proovida aga 7000.- tahetakse diffri eest. Mis iseenesest pole üldse palju, sest väljamaal küsitakse 15k. Samas ei tea kui väga raatsin seda raha niimodi loopida selliste asjade peale. Esiveolisega pole suurt funni anyway.



7k eest saab BMW-le juba puuri peaaegu sisse :)

Nii kallilt diffrit pole vist mõtet odavprojektile osta. Ülekanne teeb kindlasti sõitu paremaks ja kiiremaks. Maanteel saab sõitmine olema vaid paras peavalu.

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
30.09.2010 at 09:38
H.E
  
Peugeot 306 8v xsi
Kumhoga tõesti võib põhimõtteliselt sõida on-off režhiimiga. Muidugi kui väga tahta, siis üle keeramisega ja vale trajektooriga saab ratta ringi ka kui vaja aga pole vaja ju.

Viimases postituses on tõesti point täiesti olemas ;)
Maanteel on sõit niikuinii peavalu. Kui kast laiali läks, siis 3.käiguga sai ka sõidetud Sauga-Tallinn.
30.09.2010 at 10:19
H.E
  
Peugeot 306 8v xsi
Tuleb 4.4 peaülekandega kast. Eks me saa näha, kui hea see on.
Kas keegi oskab soovitada lahendust väljalaskekollektori ja pükste vahelise tihendi pidamasaamiseks?
Kiirendades on kuulda tugevalt, kuidas sealt müra ja gaasid väljuvad valest kohast. Vahetan juba kolmandat korda ja ei saa heaks.
Ilmselt oleks jäik mootoripadi üks lahendus.
Kas mul on mõtet mõelda kergema hooratta paele? Kas see annaks minu muidu enam-vähem stock mootori juures mingi võidu?
Siin on mainitud tihend põhimõtteliselt näha:
04.10.2010 at 20:27
H.E
  
Peugeot 306 8v xsi
Vaatasin natuke kasti ja asju lähemalt ning mõtlesin sügavamalt järgi ja olen suht kahevahel, kas võtta lsd ka ligi või mitte.
Kas keegi oskab jagada kogemusi libedaga ja esiveolise lsd-ga?
Kas see teeb esiveolise autoga sõitmise lõbusamaks? Räägin siis puhtalt rõõmu faktorist.
05.10.2010 at 00:02
Erik 78
Peugeot 306 8v xsi
See ikka sõltub sinust enesest, mis sulle meeldib. Kui ikka rataste all pidamist ei ole, siis alajuhitavus suureneb bloki olemasolul korralikult, samas kiirendab jälle oluliselt paremini.
05.10.2010 at 09:02
Ivalo
 
Peugeot 306 8v xsi
Just nagu Erik 78 kirjutas. Alajuhitavus libedaga suureneb, kuid seda saad muude vedrustuse osadega (stabika jäikus ees, taga, juhul kui sellel autol on taga üldse) proovides kompenseerida.
Ringiajas Saugal ma arvan et selle autoga oluliselt ei võida- mida jõuetum mootor, seda väiksem võit. Ehk need kohad kus sul hetkel kurvi sisemine ratas tühja käib, on kohad kus LSDga ajaliselt võidad. Kui selliseid kohti pole, siis märgatavat võitu ka ei tule. Väiksematel kardiradadel nagu Rapla ja Tabasalu on võit suurem, seal ainult kurvid ongi. :)
Talvel on ka lõbusam, kui hind ok, siis julgeks küll lukku soovitada aga nagu juba mainitud, mida nõrgem mootor, seda vähem vahest aru saad.
05.10.2010 at 09:17 1 edit. Last edited 05.10.2010 at 09:17 by Ivalo
H.E
  
Peugeot 306 8v xsi
Aga kui me räägime talvest, lumest ning jäärajast, kas sellisel juhul rõõmufaktor väheneb suurema alajuhitavuse pärast?
Olen kuulnud lugusid, et mida rohkem peale annad, seda rohkem kurvipoole kisub. Minujaoks ei ole see kunagi eriti loogilisena tundunud aga allikad pole kõik väga usaldusväärsed ka- kuidas sa ikka laidad, kui oled 15k matnud väikese rauakolaka alla. :)

05.10.2010 at 10:37
Garfield
  
Peugeot 306 8v xsi
quote:
H.E: Aga kui me räägime talvest, lumest ning jäärajast, kas sellisel juhul rõõmufaktor väheneb suurema alajuhitavuse pärast?
Olen kuulnud lugusid, et mida rohkem peale annad, seda rohkem kurvipoole kisub. Minujaoks ei ole see kunagi eriti loogilisena tundunud aga allikad pole kõik väga usaldusväärsed ka- kuidas sa ikka laidad, kui oled 15k matnud väikese rauakolaka alla.

Kurvi poole kisub kuival asfaldil, kui pidamine on hea. Härra Vabamäe kommenteeris, kuidas ta LSD difriga Yarisega pidi kurvi sisse murule sõitma, sest see auto käitus totaalselt erinevalt, kui blokeeringuta ringraja Golf. Libedaga on teine lugu, kui üle pingutad, lähed otse. Sest mõlevad rattad puksivad ja auto nina saad õigesse suunda siis, kui pidamine taastub (kas või käsipiduriga). Minu auto puhul on märjal Audru rajal paras meelitamine, et olla pidamise piiril, lume ja jääga on pidamise kaotamine veel lihtsam. Aga kõik ju sõltub "tihendist" rooli ja tooli vahel.


____________________________
Focus RS
05.10.2010 at 11:12
charger
Peugeot 306 8v xsi
Talvel paned piigid alla ja nii pidamist kui ka fun'i on kuhjaga :)
05.10.2010 at 14:09
H.E
  
Peugeot 306 8v xsi
Kas keegi oskab öelda, mis on reaalsed plussid ja miinused kerge hooratta puhul ringraja mõistes?
Terve nett on täis "läheb hästi pöördesse ja vist kukuvad pöörded kohe alla" stiilis juttu, midagi tarka ei ole.
Mul pole vahet, kas kohapeal tuuritades kogub kaua pöördeid või on nagu bike.
Ilmselt praegu sellega tegelema ei hakka, kuna tänaõhtul tahaks kasti kokku saada.
Lisaks kastile läheb vahetusse ka survelaager (vanas kastis oli mingi täiesti suvaline jupstükk ??? ja ma üldse imestan, et mul näiteks kahvel ei käinud täiega lamellidesse vms), diffri simmer ja veovõlli vahelaager.

Ilmselt kasutu modifikatsioonina katsun tuunida home-made quickshifteri ja samas kangi veidi kõrgemale tõsta. Seda siis lihtsalt, et oleks veits mugavam ja reissing fiiling rohkem. :)
07.10.2010 at 14:14
rustang
  
Moderator
Peugeot 306 8v xsi
quote:
H.E: Kas keegi oskab öelda, mis on reaalsed plussid ja miinused kerge hooratta puhul ringraja mõistes?

Miinused: tühikäik longab veidi rohkem, hooratta purunemise oht;
Plussid: parem kiirendus, kiirem käiguvahetus
07.10.2010 at 14:18
devilc
Moderator
Peugeot 306 8v xsi
Olen nii MX-5'l kui Boxsteril hooratta ca poole kergema vastu vahetanud. Ilma füüsikasse laskumata:

1. Oluliselt kergem hooratas annab tuntava eelise esimese käiguga kiirendades, teise käiguga on seda tunda oluliselt vähem ja kõrgematel käikudel pea üldse mitte. Ehk siis Sauga mõttes pole kergemast hoorattast kiirenduse osas eriti tolku, kardirajal ehk tsipake on.
2. Mootor käib tühikäigul kergemini pöördesse, millel on rajasõidus kaks väikest eelist: vahegaasi anda on parem/kiirem (samas peab seda täpsemalt tegema, kuna ka pöörded kukuvad kiiremini) ja vedavad rattad ei blokeeru nii kergesti, kui vahegaasi andmine korralikult välja ei tulnud :)

Miinuste poole pealt ma rustangi pakutud purunemist väga ei pelgaks, kui plaan on olemasolev alumiiniumist jupi vastu vahetada. Kui plaan olemasolevat kergemaks treida, siis teine lugu. Küll aga vajab kohalminek veidi suuremat täpsust, et auto välja ei sureks ning kerged hoorattad kipuvad üldiselt ka häält tegema rohkem.

Ise vahetasin põhiliselt emotsiooi pärast: erksa mootoriga on ägedam sõita :D
07.10.2010 at 15:56
uzzac
 
Peugeot 306 8v xsi
Kui juba lahti on siis lase ära teha. Iga gramm on arvel :)

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
07.10.2010 at 16:00
-fred-
 
Peugeot 306 8v xsi
quote:
uzzac: Kui juba lahti on siis lase ära teha. Iga gramm on arvel :)
Malmist hooratta treimine pole eriti mõistlik, eriti igat grammi taga ajades.
.


07.10.2010 at 16:40
uzzac
 
Peugeot 306 8v xsi
No kui see ratas on ligi 10kg ja sealt 3 maha treida ei juhtu vast midagi. Pead ei saa anda aga nad on kestnud küll.

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
07.10.2010 at 16:47
charger
Peugeot 306 8v xsi
Kerge teras või alu ikka. Esiveolisel ei tahaks, et tükid vale koha pealt tuppa tuleksid...
07.10.2010 at 22:49
Erik 78
Peugeot 306 8v xsi
quote:
charger: Kerge teras või alu ikka. Esiveolisel ei tahaks, et tükid vale koha pealt tuppa tuleksid...

See kerge teras on mingi ulmematerjal? :) Ega need tükid nüüd nii kergesti ka tuppa ei tule. On neid malmist hoorattaid ju hulgim kergemaks tehtud ja tehakse ka tulevikus. Oluline on, et siduri lahutamise survest hoorattale ennem treima kukkumist aru saadakse.
08.10.2010 at 08:51
-fred-
 
Peugeot 306 8v xsi
quote:
Erik 78:
quote:
charger: Kerge teras või alu ikka. Esiveolisel ei tahaks, et tükid vale koha pealt tuppa tuleksid...

See kerge teras on mingi ulmematerjal? :) Ega need tükid nüüd nii kergesti ka tuppa ei tule. On neid malmist hoorattaid ju hulgim kergemaks tehtud ja tehakse ka tulevikus. Oluline on, et siduri lahutamise survest hoorattale ennem treima kukkumist aru saadakse.
Mitte teras ei ole kerge, vaid terasest hooratas on kerge. Mina vahetasin 12kg malmist ratta 4,7 kilose terasest tehtu vastu, valida oli 3,2-4,7kg. Sama kergeks malmratast treida nii, et see kestaks ei saa üldjuhul. kuid tehakse neid terasrattaid Eestiski ise.
08.10.2010 at 09:03
uzzac
 
Peugeot 306 8v xsi
Tehakse tehakse. Meile tegi Ligur.

____________________________
Lada 2101 Coupé AruveeRacingTeam Petrolheads.ee
08.10.2010 at 09:20
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : Peugeot 306 8v xsi   .. 3 4 5 6 7 8 9  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.