register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : Peugeot 306 8v xsi   1 2 3 4 5 6 7 ..  
Poster Message
H.E
  
Peugeot 306 8v xsi
Esitlemist see auto ei vääri, kuid OT-l sõidab küll.
Peugeot 306XSI aastast 1994.
2.0 8v 89kw
Enne seda omasin sama tehnikaga lahtist keremudelit. Kuna too oli vedel, raske ja rajal oleks väga ohtlik siis õnnetute/õnnelike juhuste kokkusattumisel sattusin selle otsa.
Plaan on võtta vastavalt võimalustele osa võimalikult paljudest opentrackidest ja võibolla lüüa kaasa ka mõnel rahvaralli etapil.
Auto on hetkel kasutusel ka kui igapäeva sõiduk, kuid vaatamata sellele olen omale selgeks teinud, et olen nõus kannatama mugavuses sportlikkuse kasuks.
Tänaseks vahetatud sületäis detaile ning tehtud tehniliselt enam-vähem korda.
Hetkel all Bilsteini b5 (?) gaasikad ja ees sachsi vedrud.
Kumho MX rehvid.
Uued pidurikettad
Tulemas ferodo DS2000 klotsid.

Ilmselt peab muretsema veel õlirõhu kella ja lisa õlirõhu lambikese, kuna rajal kurvis keerab rooli kodara täpselt õige kohapeale, et varjata kõik lambikesed (3), mis süttivad kuivale jäädes.
Millist varianti soovitaksite? Pakuti välja LED piduritulepirni, mis see endast kujutab?
Mõtlesin ka madalduse peale, kuna sachsid tunduvad olema kõrgemad kui originaalis, kuid vaatab laupäeval täpsemalt kui suur vajadus on.

Kui kellelgi on pakkuda suuremale mõõdule hea hinnaga korvistet, siis olen pakkumistele avatud. :)


(olgu mainitud, et tuled on philipsi halogeenid)
Nüüd hiljuti tuli uus kleeps ja kapott/katus näeb välja selline:


Igasugused soovitused rajavõimekuse parandamiseks oodatud.
19.05.2010 at 23:45
JustMe
Peugeot 306 8v xsi
Kui rahvarallisid tahad sõita, siis korvistet sa installida ei tohi. Peab olema originaaliste.

Ja kas sellest õlirõhu tulukest kasu ka miskit on, sest see hetk kui sa seda tuld näed, on juba niikuinii hilja.

____________________________
www.evonet.ee - EVO 9 RS
20.05.2010 at 00:06
joonas
Peugeot 306 8v xsi
Kui juba andureid lisada, siis tasuks panna ka õli temperatuuri näidik.

Sõidu ajal pole väga palju aega näidikuid uurida. Nii oleks hea süsteem see, et üks suur punane tuli läheb põlema ja siis vaatad näidikud üle, et milles probleem.

____________________________
Joonas 88' Porsche 944S
20.05.2010 at 09:30
rustang
  
Moderator
Peugeot 306 8v xsi
quote:
JustMe:
Ja kas sellest õlirõhu tulukest kasu ka miskit on, sest see hetk kui sa seda tuld näed, on juba niikuinii hilja.

Kasu on ikka! Ma ostsin sobiva suurusega LED-taskulambi, sellel n.-ö. korpus ka juba kaasas, sobiv takisti vahele ja valmis.
20.05.2010 at 09:52
ICE
  
Peugeot 306 8v xsi
Peebu sinisesse vist Lill integreeris LED pirni tuld näitama. Silweril näiteks oli vist lihtsalt suvaline piduritule pirn armatuuril.

____________________________
Petrolheads.ee
20.05.2010 at 10:51
Maik
  
Peugeot 306 8v xsi
Ei saa hästi aru miks seda õlirõhu kella või tuld vaja on üldse korras autol ?
Tuld rajal nagunii ei vaata, kella ja rõhku ammugi mitte..ja kui vaatad,et põleb on nagunii remont juba ees.

Pseudoprobleem :) Mul on nii boosti kell kui AFR kell lisaks õli tempid ja asjad.. ei vaata ma neid tegelt ikka kunagi...ainult seadistamise ajal enamvähem mis on heal juhul siis 2x aastas.

____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
21.05.2010 at 08:11
Silwer
Peugeot 306 8v xsi
Sellise Peugeoti tagasild ei kannata rallit sõita. Konstruktsiooniliselt valesti ehitatud. Kunagi 5-6 aastat tagasi oli Kostiveres üks selline spets ettevalmistusega auto ja ega sellest tagasillast seal asja ei saanudki, täielik ikaldus.

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3
21.05.2010 at 08:47
Jesper
 
Peugeot 306 8v xsi
Kas "ei kannata" tähendab vastupidavust lühemas plaanis (stiilis pärast hüpet pilbasteks) või pikemas (stiilis ei pea aastakestki vastu)?

Kui variant 2 siis tuleb lihtsalt normaalseid tihendeid ja asju kasutada ning mitte nende seisukorra kontrolliga koonerdada, muidugi juba läinud silda enam parandada ei saa.

Tähendab, täienduseks veel see et ma ei kahtle Kostivere tüüpide pädevuses, võimalik et neil oli konkreetses olukorras põhjus nii arvata aga üldiselt erinevalt kõikvõimalikust bemmivendade "phähh, see on ju Peugeot" tüüpi kuulujuttudest ma arvan et see konstruktsioon on pikaajalise vastupidavuse seisukohalt kuulikindel - seal on puksimere ja multilingi asemel suur laager mis korralikult tehtuna omaks potentsiaali olla igavene, ainult et tänu kulude kärpimisele on seal kasutatud mingeid odavaid pulki ja sellega kogu asi ära lörtsitud. Korralik kvaliteetne sisemise liugpinnaga ja s*takindel laager on kõik mida seal vaja oleks, see muidugi nõuab üle keskmise modimist, aga on põhimõtteliselt tehtav.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
21.05.2010 at 09:18 1 edit. Last edited 21.05.2010 at 09:33 by Jesper
uzzac
 
Peugeot 306 8v xsi
quote:
Maik: Ei saa hästi aru miks seda õlirõhu kella või tuld vaja on üldse korras autol ?
Tuld rajal nagunii ei vaata, kella ja rõhku ammugi mitte..ja kui vaatad,et põleb on nagunii remont juba ees.

Pseudoprobleem :) Mul on nii boosti kell kui AFR kell lisaks õli tempid ja asjad.. ei vaata ma neid tegelt ikka kunagi...ainult seadistamise ajal enamvähem mis on heal juhul siis 2x aastas.


Sellise suhtumisega kaugele ei jõua. Mul on autos õli temp, õlirõhk ja mootori temp. Silmad käivad pidevalt sõidu ajal nendest üle. Muudmoodi võib asi lõppeda kurvemalt. Selge on see, et kui tuli juba põleb siis on perse majas, aga on ka suur vahe, kas pääseda saale ringiga või hukata kogu mootor sest "mul-pole-tulesid-vaja-ma-niikuinii-ei-vaata". Näiteks vee temp kolib kohe kõrgustesse, kui pidevalt üksteise sabas sõita, siis kui kerkima hakkab tuleb vahe sisse lasta või sirgetel tuulest välja kobida jahutuseks, mitte silmad ruutus edasi kütta.

edit. Jesper tegin boldiks ühe lause :)
21.05.2010 at 09:19 1 edit. Last edited 21.05.2010 at 09:39 by uzzac
Jesper
 
Peugeot 306 8v xsi
Eks selles näidikute teemas tuleks täpsustada et kas kodanik Maik jutustab ringrajasõidust või lihtsalt linnapeal kruisimisest :)

Edit: mulle ei jäänud see lause märkamata, aga lihtsalt imho tuleks enne selliste radikaalsete väidete üldse arutellu võtmist kontrollida, kas väidetav taust või kogemuste pagas on tegelikult ka olemas ;) In Internet, noone knows you are a dog.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
21.05.2010 at 09:36 1 edit. Last edited 21.05.2010 at 09:48 by Jesper
rustang
  
Moderator
Peugeot 306 8v xsi
Kui Te oma auto mootorile mõeldes õlirõhku ei jälgi siis teistele mõeldes võiks jälgida - on suur vahe kas jätta seisma kadunud rõhuga ja surnud saaledega kuid komplektne mootor või sõita "võiduka lõpuni" kuni keps plokist välja vaatab ja rada 100m ulatuses õliga üle külvatud on.
21.05.2010 at 09:52
Maik
  
Peugeot 306 8v xsi
Linnapeal ikka jõuab ju vaadata..rinkal oleks juba kahtlane. Veetemp on iseasi- see muutub aeglaselt... õli oma suht kiirelt.

Audrus ikka olen sõitmas käinud,tuleval nädalal ka plaanis jõuda vähemalt teoorias .
Võibolla see minu mittejõudmine näidiuke vaatamisesel on ebapiisava kogemuse pagasi puudumisel pigem probleem.. ehk rinkasõitjal aega rohkem tegeleda nö. kõrvaliste asjadega.

____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
21.05.2010 at 10:28 1 edit. Last edited 21.05.2010 at 10:30 by Maik
kivialune
Peugeot 306 8v xsi
Ma olen mõelnud aretada helisignaali õlirõhu jaoks. Autos, kus mürasummutus alles peaks hea ülevaate saama. Kasvõi korraks kukub ja teeb piuksu. Pirni lahenduse poolt saab teha sellise, mis näitab silma (punane valgus ei tohiks pimestada), siis ei saa ka mitte tähele panna.
21.05.2010 at 11:02
H.E
  
Peugeot 306 8v xsi
Tagumine sild on tõesti selle auto juures kõige ebaõnnestunum asi. Iga modifikatsioon tähendab põhimõtteliselt sillavahetust.
Ausaltöeldes pole kunagi olnud võimalust monitoorida reaalsete väärtustega sellist informatsiooni. Rajal olen jahutusvedeliku temperatuuri suutnud küll jälgida.
Tundub, et esialgu läheb külge rõhunäidik, kui leian midagi mõistlikku, siis ka tuluke. Kui jõuab, tekitan ka jahutusventikale slongilüliti.
Täna õhtul läheb sisse Gulf 10w60.
21.05.2010 at 11:19
Garfield
  
Peugeot 306 8v xsi
quote:
kivialune: Ma olen mõelnud aretada helisignaali õlirõhu jaoks. Autos, kus mürasummutus alles peaks hea ülevaate saama. Kasvõi korraks kukub ja teeb piuksu. Pirni lahenduse poolt saab teha sellise, mis näitab silma (punane valgus ei tohiks pimestada), siis ei saa ka mitte tähele panna.
OT: Tehke siis juba nii, et õlirõhu languse korral juht pimestatakse punase dioodiga, lisaks tuleb 160dB pasunast piiks ja süüde lülitatakse automaatselt välja. Peaks nagu "safe" olema?
Ringrajal jõuab näidikuid jälgida, algajad vähem, edasijõudnud rohkem. Pole vaja mingeid ekstreemsusi. Minu praktika oli selline, et igal sirgel raja osal käis silm korra üle näidikute.

____________________________
Focus RS
21.05.2010 at 12:16
H.E
  
Peugeot 306 8v xsi
Kui keegi peaks homme pildimasinaga tulema rajaäärde, siis oleks väga meeldiv kui mõni klõbistaks paari pilti kurvi peal ja pidurdamisel.
Teinekord on pildipealt paremini näha, mis koht auto juures tahaks parandamist. Eriti minusuguse amatööri puhul.
Kas kellelgi on kogemusi erinevate madaldusvedrudega? Kas kahekordne hinnavahe on põhjendatud?
FK -40mm 900.- vs KW -30mm 2000.-
21.05.2010 at 12:29
PlyVal64
Peugeot 306 8v xsi
quote:
H.E: Tagumine sild on tõesti selle auto juures kõige ebaõnnestunum asi. Iga modifikatsioon tähendab põhimõtteliselt sillavahetust.
Sa oled vist milleski väga valesti aru saanud??? Selle torsioonidel nn."kompaktsilla" näol on tegu peaaegu maailma parima sõltumatu tagasillaga, probleem on pigem selle remontimine, kui simmeril läbi ja vesi on laagritesse tunginud. See on tõesti oluliselt kallim tavalahendustest aga sild ise on super. Ja probleem on ka arutult ahned Eesti varuosamüüjad...
Aga ka näiteks amordivahetus on nii lihtne, et võid seda teha kasvõi enne rajale minekut: üks keerab ees coiloverid rajaseadesse ja taha viskad 5 minutiga alla paari jäika rajaamorte. Kuna kodus nüüd 2 sellise ehitusega autot, Saxo ja 205GTi, siis viimane ongi poisi kurvisõiduauto ja omas klassis kiiremat/parema teelpüsivusega masinat pole olemas. Ja ei saa ka ühte sitta sõna Sitika juhitavuse kohta öelda, no seda ikka jagub (aga jõudu pole :D Kuid Pug saab millalgi ette colid ning ongi kõik. Sa saad aretades asja ainult sitemaks teha, usu, selle silla juures on tööl olnud maailma parimad insenerid! Ahjah, Pugidest ongi parim just 306GTi oma, sest selle õõtsad istuvad laagritel tala sees, mitte Sitika kombel talavõlli peal ja on originaalis ketaspiduritega. Kui Sa seda minema viskama kipud, siis anna teada, ma tassin minema ;) Saab kohe ka tracki laiemaks. Üks muhe ja pikk Pugi kiireks saamise lugu, kindlasti tuttav teema paljudele ;)

Edit: lingivihje Pug 306Maxi ehk hard-core spetsiaal ralli- ja rajaauto tehasesillale. PSA on siiski üks maailma parima ja tulemuslikuma taustaga autotootja läbi ajaloo ja nende lahendustes vast ei maksa kahelda ;)
21.05.2010 at 13:36 1 edit. Last edited 21.05.2010 at 14:07 by PlyVal64
uzzac
 
Peugeot 306 8v xsi
quote:
H.E: Kui keegi peaks homme pildimasinaga tulema rajaäärde, siis oleks väga meeldiv kui mõni klõbistaks paari pilti kurvi peal ja pidurdamisel.
Teinekord on pildipealt paremini näha, mis koht auto juures tahaks parandamist. Eriti minusuguse amatööri puhul.
Kas kellelgi on kogemusi erinevate madaldusvedrudega? Kas kahekordne hinnavahe on põhjendatud?
FK -40mm 900.- vs KW -30mm 2000.-



No -30 peabki ju kallim olema. Seal rohkem materjali :)
21.05.2010 at 13:49
H.E
  
Peugeot 306 8v xsi
Minu arvamus põhineb kuuldul (ainuke hea omadus on odavus tootjale, paigaldatakse odavamatele autodele) ja kogemusel, milleks on asjaolu, et külgkaldeid jms ei saa kuidagi reguleerida ning jäikuse saavutamine palju keerulisem võrreldes keerdvedruga. Juhitavuse osas ei ole vähimatki ette heita.
PlyVal64: Mulle väga meeldib sinu entusiastlik suhtumine :)
Kas keegi teab umbes sama entusiastliku Peugeoti remonditöökoda?

Tänane päev möödus siis heade ja halbade üllatustega. Hea üllatus on see, et sain klotsid, õli, filtri, filtri vahetüki ja rõhunäidiku kätte, halb aga see, kui siduri pedaal põhja jäi. Õnneks oli see praktiliselt CSG garaazhi ees. Minu kummardus Bergi ees, kes hädast välja aitas. Nimelt oli siduri tross ja selle pingutus mehhanism väsinud. Automaailmas oli õnneks üks parasjagu saadaval.
Siduri hoob (kahvel??) loksub ka oma pesas, mis ei ole kohe päris kindlasti normaalne.
21.05.2010 at 18:23
Vigri
 
Peugeot 306 8v xsi
Suure tõenäosusega on sul siis siduri kahvel pooleks murdunud. Endal juhtus sama asi eelmine aasta päev enne Ahvenistole minekut.

____________________________
Maserati 222 SR
21.05.2010 at 18:27
H.E
  
Peugeot 306 8v xsi
Einoh. Praegu ta sidurdab... võtab küll liiga põhjast, aga sidurdab. Kodus uurin lähemalt. Sellisena tuleksin pärnusse küll.
PS: Loodan, et meie autode südamed ühte takti ei löö ja sama jalga ei lonka. :D
21.05.2010 at 18:30 2 edits. Last edited 21.05.2010 at 18:32 by H.E
Jesper
 
Peugeot 306 8v xsi
quote:
H.E: jäikuse saavutamine palju keerulisem võrreldes keerdvedruga.

Jäikuse saavutamine keerdvedruga: lähed ja vahetad vedru ära
Jäikuse saavutamine torsiooniga: lähed ja vahetad vedru ära

:)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
21.05.2010 at 18:58
Cardo
 
Peugeot 306 8v xsi
Torsiooniga keerad lihtsalt jäikusevarrast peale, moarust.
21.05.2010 at 19:20
H.E
  
Peugeot 306 8v xsi
Pidurisadulat tagasi paigaldades keerasin käändteiljest keerme maha... ise ka ei tea kuidas ??? Põrandal on peotäis metallipuru, polt täiesti okei.
Kui on mõni mees, kes suudab kuidagi viimasel sekundil veel aidata, söön oma mütsi ära ja toon mitu kasti õlut, vastasel korral tuleb tõdeda, et ilmselt tahtis saatus, et ma Pärnusse ei lähe. :(:(
21.05.2010 at 21:39 1 edit. Last edited 21.05.2010 at 21:41 by H.E
kivialune
Peugeot 306 8v xsi
quote:
Garfield:
quote:
kivialune: Ma olen mõelnud aretada helisignaali õlirõhu jaoks. Autos, kus mürasummutus alles peaks hea ülevaate saama. Kasvõi korraks kukub ja teeb piuksu. Pirni lahenduse poolt saab teha sellise, mis näitab silma (punane valgus ei tohiks pimestada), siis ei saa ka mitte tähele panna.
OT: Tehke siis juba nii, et õlirõhu languse korral juht pimestatakse punase dioodiga, lisaks tuleb 160dB pasunast piiks ja süüde lülitatakse automaatselt välja. Peaks nagu "safe" olema?
Ringrajal jõuab näidikuid jälgida, algajad vähem, edasijõudnud rohkem. Pole vaja mingeid ekstreemsusi. Minu praktika oli selline, et igal sirgel raja osal käis silm korra üle näidikute.

Käiguvahetuse tuled suunavad ka valgust näkku, pole vaja alla vaadata, et näha kuna vaja käiku vahetada. See on mugavuse küsimus rohkem, kui ekstreemsus, kuidas sa midagi lahendad. Kui sa õlituld alles sirgel vahid, siis pole sellest küll midagi tolku. Kui rõhk madal, siis tuleb kiiresti reageerida ja midagi suure tõenäosusega ikkagi juhtub, rohkem ongi küsimus, kui palju kahju teha ja päris rada mitte õliseks teha nagu rustang ütles.
21.05.2010 at 23:40 1 edit. Last edited 21.05.2010 at 23:54 by kivialune
opentrack.tqhq.ee foorum : Kurvisõiduautod : Peugeot 306 8v xsi   1 2 3 4 5 6 7 ..  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.