register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Äkk- vs sujuv pidurdamine  
Poster Message

Moderator
Äkk- vs sujuv pidurdamine
Tere.

Milline pidurdusmeetod koormab vähem pidureid ning kummaga on väiksem oht ülekuumenemisele vm pidurite ebaefektiivsusele.

Tiirlen juba mõnda aega ringi Hispaania mägiteedel ja hakkasin mõtlema, et kas on mõistlikum pidevalt pidurit peal hoida või vahetult enne kurvi tugevamalt pidurdada. Siin on ainult kurv-kurvis kinni
01.05.2010 at 17:18
kivialune
Äkk- vs sujuv pidurdamine
Mägedes üldiselt soovitatakse käiguga pidurdada.
01.05.2010 at 20:23
veekaheksa
Äkk- vs sujuv pidurdamine
Väga paha-paha on see, et GPS seadmed näitavad suunda jne, aga mitte teeprofiili, sellest oleks sul kõige rohkem kasu. Kui ikka tead, kus ja kuipalju varu on, siis oleks tunduvalt lihtsam. Käiguga pidurda niipalju kui saad, ja ürita pidurit tõelisel vajadusel kasutada(pidev vs äkkpidurdus koormab umbestäpselt samapalju - energiahulk, mis soojuseks muuta tuleb, pole mitte pidurduse tüübist sõltuv, vaid ikka auto massist ja languse nurgast). Ja kui ikka langus juba väga karm on ja pidur kergelt pehme, siis seisma ja paus(kui käsipidur sõidupiduriga samale asjale mõjub, siis käik sisse, et sul klotsid ketaste-trumlite külge ei jääks).

____________________________
It's not about the result, it's about the emotion.
03.05.2010 at 01:45 1 edit. Last edited 03.05.2010 at 01:47 by veekaheksa
vvt
  
Äkk- vs sujuv pidurdamine
Kui jutt käib ikka mägedest, mitte küngastest, siis ilma klotside kärsahaisuta ei pääse ikkagi. Pidurda käiguga palju saad, kuid mitte nii, et lased 1 käigu ja 7000 pöördega allamäge ja jäta pidurid languse teiseks pooleks. Kui keegi väidab, et mägedes saab hakkama ainult käiguga pidurdades, siis see pole mägedes sõitnud.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
03.05.2010 at 18:14

Moderator
Äkk- vs sujuv pidurdamine
Tänud soovituste eest.
Teed on siin 0-1600m kõrgusel ja kes Hispaanias sõitnud, see teab, et tegemist ei ole just Alpides olevate pikkade laskumistega... heal juhul on 300m sirget. Käiguga üritan pidurdada maksimaalselt aga miks ma selle teema siia tegin, oli pigem dilemma, et kui kasutada äkilisemat pidurdust, siis äkki pidurdusperioodi vahelisel ajal jahtuvad nad rohkem maha ja võiks kaugemale jõuda?

Näiteks täna tulin 38km järjest mäest enamasti allasuunas... süda läks pahaks aga autol pold häda midagi. Tavapärase +28 kraadi asemel oli täna +10
03.05.2010 at 23:41
veekaheksa
Äkk- vs sujuv pidurdamine
Vabalt saab ilma kärsahaisuta. Alati ei pea piirkiirusel laskuma. Samas olematu mootoripidurdusefektiga ja piduriteta karbikesega mägesi vallutada pole just kõige praktilisem kasutusviis sellisele autole. Mõistusega sõites pole kunagi probleeme.

____________________________
It's not about the result, it's about the emotion.
04.05.2010 at 00:31
vvt
  
Äkk- vs sujuv pidurdamine
Just. Seda me teame juba tikutakust, et alla 600 cid blown alky pole mõtet üldse mägedesse minna;)

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
04.05.2010 at 07:58
kivialune
Äkk- vs sujuv pidurdamine
Ukraina karpaatides.

04.05.2010 at 16:40
Taavi
Äkk- vs sujuv pidurdamine
Ma tulin 2.5km Sierra Nevadast ülekoormatud vana Passatiga otse alla ilma suurema kärsahaisu ja probleemideta. Seal on ka kurv-kurvis kinni. Suvaline vana B-klots oli all. Kui sujuvalt pidurdada ja kombineerida seda käiguga aeglustamisega, siis ei tohiks küll probleeme tekkida.
04.05.2010 at 18:34
kronja
 
Äkk- vs sujuv pidurdamine
quote:
- RD -: Tere.

Milline pidurdusmeetod koormab vähem pidureid ning kummaga on väiksem oht ülekuumenemisele vm pidurite ebaefektiivsusele.

Tiirlen juba mõnda aega ringi Hispaania mägiteedel ja hakkasin mõtlema, et kas on mõistlikum pidevalt pidurit peal hoida või vahetult enne kurvi tugevamalt pidurdada. Siin on ainult kurv-kurvis kinni



üks austatud ralllihärra ütles mulle, et (heade klotsidega?) on nii et sõltub pigem ajast, kui "vajutamistugevusest".. s.t. kui sa pidurdad 5sek tugevasti vs 5sek aeglaselt siis suurt vahet kuumenemises pole.. mis viib meid järelduseni et pigem lühikest aega ja tugevasti, kui kaua, aga vaikselt..

____________________________
http://kronja.com
04.05.2010 at 22:58
Aaro
Äkk- vs sujuv pidurdamine
Hea paar kuud tagasi tuli mingi vene kanali pealt autosaade, kus näidati itaalaste poolt tehtud testi just äkk versus sujuv -pidev pidurdamine. Peale igat katset mõõdeti piduriketaste temperatuuri ja selgus, et äkilise pidurdamisega oli piduriketta temperatuur madalam.

05.05.2010 at 16:38
karel87
Äkk- vs sujuv pidurdamine
Veoautode automaatne mägipidur kasutab samuti äkkpidurduse tehnikat. Numbreid ei mäleta, aga vähemalt R-seeria Scanial toimis pidurdamine etteseatud limiitide järgi. Kerkis hoog suuremaks, kui ülemine limiit, lõi automaatika piduri peale ja hoidis seda seni, kuni kiirus vähenes väiksemaks kui alumine limiit. Peale seda pidur lahti ja jälle vabalt hoogu koguma. Teoreetiliselt jääb ju energia samaks, mis piduritesse jõuab aga ehk mõjub selline pidurdamine leebemalt piduriklotsidele? Või midagi muud?
05.05.2010 at 17:33
Jesper
 
Äkk- vs sujuv pidurdamine
Kui ma nüüd keskooli füüsikatunnist õigesti mäletan, siis rusikareeglina kuumem keha kaotab ajaühikus rohkem energiat.

Samas pakuks et Scania tehnika kaalutlus võib vabalt olla midagi stiilis et solenoid on odavam kui servo vms.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
05.05.2010 at 18:05
veekaheksa
Äkk- vs sujuv pidurdamine
Mägedes on põhipiduriteks ikka retarderid ja mägipidurid(exhaust brake - väljalaskes eri astmetes suletav klapp). Neid saab seada teatud võimsusele ja ka teatud laskumiskiirust hoidma jne. Tavalisi pidureid kasutatakse siis kui on vaja viimased 5-10km/h täpseks doseerida(näiteks enne serpentiinipööret). Ärge küsige, miks ma seda tean.


____________________________
It's not about the result, it's about the emotion.
05.05.2010 at 22:16
kronja
 
Äkk- vs sujuv pidurdamine
loogika ütleb, et äkk-pidurdamisega on palju kergem kaotada kontroll auto üle; seega rinkatingimustes tuleb otsida mingit kompromissi - mitte päris 200m enne kurvi õrnalt piduripedaali katsumine, aga ka mitte nii et viimasel hetkel kahe jalaga keskmise pedaali otsas silmad punnis istuda :)


____________________________
http://kronja.com
06.05.2010 at 20:30
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Äkk- vs sujuv pidurdamine  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.