register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
NB!
Oled juba tqhq foorumi kasutaja? Su kasutajatunnus ja salasõna kehtivad ka siin foorumis.
Tuleb vaid tqhq foorumist välja logida ja siis ükskõik kummas foorumis uuesti sisse logida.
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Käigukasti otsing  
Poster Message
raimo_r
Käigukasti otsing
BMW V8 mootorile oleks vaja (amatöör) ringrajasõiduks sobilikku käigukasti. Mootor toodab 400Nm pöördemomenti, lubatud "sisendvääne" võiks seega olla natuke üle selle. Hetkel puuduvad hooratas ja sidur, seega need valikut veel ei piira.
Originaalkasti saadavus on kehva ja see on nö "hooldusvaba" ehk varuosi pole saada.
Päris õiged otselülitusega jms kastid hinna tõttu kõne alla ei tule. Seega peaks olema mõni laiatarbeline ja mõistliku hinnaga saadav H-lülitusega kast, millele leidub ka varuosi.
Olemas on originaal käigukasti sidurikoda.

Esimesena tulevad mõttesse T5 ja T56 (tremec) kastid.
Mingitel vanematel Toyota Supratel peaks olema originaaliga sarnane Getragi kast aga selle saadavus on küsitav ja ei tea kas sidurikoda on polditav.
Fordi T9 on vist natuke väiksemate mootorite jaoks.
Veel mõtteid-soovitusi?

____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
20.04.2010 at 22:18
Raceboy
 
Käigukasti otsing
Mercedes 2.3-16'lt pärinev Getrag (täpset mudelit ei tea peast, väidetavalt sama sisuga kast all ka E30 M3-l) kannatab selle jõu probleemideta. Varuosi on saadaval piisavalt.

____________________________
www.vems.ee
20.04.2010 at 22:35
PlyVal64
Käigukasti otsing
Siit alt peaks saama Getrag 240 ja 264 kastid. Esimene neist siis 5-käiguline ja peaks olema igati pommikindel. Teine 4-käiguline. Aga veel pommikindlam just selliste momentide jaoks peaks olema Getrag 265, mida Raceboy soovitas ja sellise leiad äkki kõige lihtsamalt 3-liitrise Senatori seest. 265 oli kasutusel ka näiteks M3 sees ja leiab niisama kasutust igasuguste kangemate kiiresõiduautoda jõuvahendajatena.
Aga ikka tasub ka selliste asjade peale mõelda :D Siis peaks hooletu olema...
21.04.2010 at 00:28
hents99
  
Käigukasti otsing
quote:
Raceboy: Mercedes 2.3-16'lt pärinev Getrag (täpset mudelit ei tea peast, väidetavalt sama sisuga kast all ka E30 M3-l) kannatab selle jõu probleemideta. Varuosi on saadaval piisavalt.


Getrag 275Z - ainuke jama selles, et ei ole polditava kojaga, muidu oleks oma MB V8 otsas just seda kasutanud. Korraliku õliga 9000rpm ja 600+Nm mootori otsas pole probleeme.

Ise valisin Getrag 265 BMW`lt pärineva kasti, sest see oli polditava kojaga ja neid peaks ka rohkem saada olema - peaaegu iga vana bemmi küljest.

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
21.04.2010 at 10:16
vvt
  
Käigukasti otsing
quote:
PlyVal64: Siit alt peaks saama Getrag 240 ja 264 kastid. Esimene neist siis 5-käiguline ja peaks olema igati pommikindel. Teine 4-käiguline. Aga veel pommikindlam just selliste momentide jaoks peaks olema Getrag 265, mida Raceboy soovitas ja sellise leiad äkki kõige lihtsamalt 3-liitrise Senatori seest. 265 oli kasutusel ka näiteks M3 sees ja leiab niisama kasutust igasuguste kangemate kiiresõiduautoda jõuvahendajatena.
Aga ikka tasub ka selliste asjade peale mõelda :D Siis peaks hooletu olema...

Ojah, nüüd läheb eksootikaks kätte, M5 ja mis iganes. Getrag 265 on kõikse tavalisem E28/24/23 2.8 ja 3.5 mootorite otsas istuv viiekäiguline kast. Hind on alla 1000 kr tükist, vastupidavus on eeskujulik ja varuosad saadaval. 265 on ka polditava kojaga. 262 on sama kasti vanem 4k versioon. 60ndatel loodud tehnika, igati bullet proof.

BMW on üks selline tore auto, et mingit "race" värki ei pea erinevald muudest markidest alati eksootitelt otsima, ka tavamudelitel on täiesti pädev tehnika peal. 240 kohta näitab ID chart, et see on 4-silindrilise tavaline 5k kast?

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
22.04.2010 at 09:10 1 edit. Last edited 22.04.2010 at 09:11 by vvt
kivialune
Käigukasti otsing
E30 oli 240 veel lisaks 320 all.
260 oli 323 ja 325 all

Proovisin otsida, kui palju momenti kannatavad, aga ei leidnud.
22.04.2010 at 11:03
rlracing
Käigukasti otsing
quote:
kivialune: E30 oli 240 veel lisaks 320 all.
260 oli 323 ja 325 all

Proovisin otsida, kui palju momenti kannatavad, aga ei leidnud.

Minuteada kasti number näitab momenditaluvust e. 240 ja 260 Nm
23.04.2010 at 09:21
vvt
  
Käigukasti otsing
Numbril ja momenditaluvusel ei ole omavahelist seost. 265 on seerias peal autodel, mis toodavad stokis 310+Nm. Samas 240 ei kipu isegi 170 Nm andva 2,0 95kW mootori otsas kestma (laagrid lähevad läbi).

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
23.04.2010 at 11:09
peep
 
Moderator
Käigukasti otsing
Ma pole küll füüsik aga see momenditaluvus peaks ka auto massist vähemalt mingil määral sõltuma või kuidas ?
23.04.2010 at 11:51
PlyVal64
Käigukasti otsing
Veeb ütleb nii: Getrag 260 transmission. The 260 is a 5-speed manual transmission manufactured by Getrag. It is designed for longitudinal engine applications and can handle up to 221 ft·lbf (300 N·m) of torque.

No ja siis Getrag 233 ehk Supra twinturbod 1993-2002 V160 ja V161 6-käigulised. Wikist selline väide: ALL of these transmissions are able to handle 1000-1200hp for long periods of time such as full track seasons, and full street strip driving with no problems at all for many years. Peaks olema vist "Just see, mida vaja" :D Kuskohast aga neid saada...

Edit: Aga kiire otsing "igasuguste juppide maalt" Rootsist andis midagi põnevat Sulle: E39M5 Getrag420G kast jämedalt 23K eeku. See võiks küll odav hind olla või ma eksin? 420G designed for use on engines producing up to 499 N·m (368 lb·ft) of torque. "Tavaline" hind tundub 18K sek olema.
23.04.2010 at 12:41 5 edits. Last edited 23.04.2010 at 13:45 by PlyVal64
raimo_r
Käigukasti otsing
Getrag 420G ongi see hooldusvaba käigukast, mis originaalis selle mootori külge käib.
Eks nüüd tuleb teha üks rahaline rehkendus "mingi teise kasti aretamine vs paar originaalkasti tagavaraks".

____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
23.04.2010 at 13:59
ivarm
Käigukasti otsing
Aga miks mitte 5-käiguline zf kast 3.0 (3.5) v8 otsast?
24.04.2010 at 21:06
kivialune
Käigukasti otsing
quote:
peep: Ma pole küll füüsik aga see momenditaluvus peaks ka auto massist vähemalt mingil määral sõltuma või kuidas ?

Sõltub küll. Mootori momendi poolest ei tohiks vahet olla, aga löökkoormused näiteks siduri järsul lahti laskmisel on suuremad (raskemal autol on tavaliselt raskem hooratas ning suuremat kaalu liigutades hetkega tekib suurem koormus) ja mingist kaalust on käiguga pidurdades jõud liiga suured.
27.04.2010 at 19:00
vvt
  
Käigukasti otsing
Üks variant on ka 262 CR 5. See on see "tagurpidi" käikudega 5ne kast, mis mõnedel E28tel all esineb. Mõnikord müüakse ka Eestis ja hind ei ole 24K. Ringrajale oleks vaja natuke tihendamate käikudega kasti, need 265'd on üsna "hõredate" käikudega tänavasõidukastid 100 kmh 1800 pöördega töristamiseks.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
30.04.2010 at 21:11 1 edit. Last edited 30.04.2010 at 21:13 by vvt
raimo_r
Käigukasti otsing
Mõtled vist seda:
http://www.e21.ee/forum/viewtopic.php?t=4063&highlight=262

Hetkel tundub, et kõige lihtsam on ära proovida 5 käiguline V8 kast ehk S5D 320Z. Neid saab isegi alla 5k ja kui läheb katki, eks siis mõtleb edasi.
Selle puhul ei tule mingit lisa aretustööd teha ja siduri/korvi leidmine on lihtne.

____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
01.05.2010 at 09:14
opentrack.tqhq.ee foorum : Tehniline : Käigukasti otsing  
Log in:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.